Islám u nás, hrozba, nebo paranoia?

Autor | 12.06. 2012

via: islaminfo.blogsome.com; courtesy of Cox & Forkum: coxandforkum.com

V dnešní Mf Dnes vyšel článek Jana Jandourka s názvem Islám u nás na koberečku (text naneštěstí nemám po ruce, za případné dezinterpretace se proto omlouvám). Jandourek v něm konstatuje, že u nás je islám velmi okrajovou záležitostí, v podstatě tu nemáme žádný „český islám“ (Čechů, kteří vyznávají islám, je minimum), muslimové u nás jsou především cizinci, celá muslimská komunita čítá odhadem kolem 10 000 lidí (oficiálně cca 3 500). Přistěhovalců z islámských zemí je dle článku mnohem méně než křesťanů, buddhistů, ateistů a komunistů. 

Článek zmiňuje několik klíčových jmen a institucí, některé se mi podařilo zapamatovat. Jednou z výrazných osobností české muslimské obce byl Lukáš Lhoťan – katolík, poté muslim, nyní opět křesťan (islám odmítl pro jeho násilné kořeny), kritik islámu a autor knihy Islám & islamismus v České republice. Dobře známou osobností  z řad muslimských přistěhovalců je potom Muneeb Hassan Alrawi z Iráku – předseda Ústředí muslimských obcí v České republice, předseda Islámské nadace v Brně. Mimochodem, obě u nás existující islámské nadace – v Praze a v Brně jsou kritizovány pro své neprůhledné financování.

Jednou z aktuálních kauz je potom také případ výstavby mešity v Hradci Králové, proti které se staví občanské sdružení AntiMešita s jeho předsedou a nejvýraznějším proti-muslimským aktivistou Valentinem Kusákem (viz také Exotopedia). Pikantností potom může být, že podobně proti-muslimsky naladěn je pravděpodobně i současný předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek (viz také zde).

My ateisté býváme někdy kritizování, že jsme si zasedli jen na křesťanství, a ostatní náboženství nás nezajímají a ignorujeme je. Což jednak není pravda – příkladem budiž Sam Harris (i když situace v zahraničí je trochu něco jiného), a také to má své prozaické důvody, o islámu z nás jen málokdo něco ví a jak již bylo řečeno, muslimů je u nás jen velmi málo, imigrace je pak také okrajovou záležitostí – počet cizinců z islámských zemí (viz také zde) je minimální. O islámu si rozhodně nedělám iluze, ale nijak dramaticky – jako vážnou hrozbu, proti které je třeba tvrdě bojovat – ho osobně u nás nevnímám, často mi protimuslimské nálady připomínají spíš konspirační teorie. Ale třeba je to jen tím, že se o islám téměř nezajímám; měl bych „otevřít oči?“

Co myslíte? Je tzv. islamizace reálnou hrozbou? Měli bychom proti ní bojovat? Pokud ano, jakým způsobem?

12 thoughts on “Islám u nás, hrozba, nebo paranoia?

  1. Shadowman Post author

    ocenuju, ze jsi tentokrat k tomu odkazu neco napsal 🙂 presto se muzu asi jen dohadovat, co jsi tim chtel vlastne rict.

  2. protestant

    ..že Islám není jen to co si pod ním většina představuje..

  3. Degas

    protestant: ..že Islám není jen to co si pod ním většina představuje..

    degas: nepripisoval by som to islámu ale skôr iba al-Džáhizdovi, kedže jeho učenie sa do islámu nejak nerozšírilo.

    Ako sa tak viac dozvedám o isláme, vyzerá to tak, že jeho najkrutejšia a najhlúpejšia podoba sa začala objavovať až v posledných 100 rokoch. Ale to je len môj laický pohľad

  4. Shadowman Post author

    @protestant, samozrejme. myslim, ze urcite nikdo nepochybuje, ze existuji umirneni muslimove, kterych je snad i vetsina. ja zduraznuju, ze muslim pro me neni synonymum pro teroristu/cloveka, ktery by usiloval o anihilaci bezvercu, to mi prijde paranoidni, jak naznacuji titulkem.

  5. protestant

    Však já jsem tě chtěl jen podpořit. 🙂

  6. Shadowman Post author

    🙂 myslel jsem si to (diky), na druhou strany je to z nasi strany spis trivialni zjisteni, nevim, o islamu se malokdy bavim, tak je to pro me takove pole neorane.

  7. Shadowman Post author

    kdyz zminujete tech 100 let, pripomnelo mi to, ze muj pradedecek (varic cukru) pracoval pred WW2 v tehdejsi Persii (dnesni Iran), a me strasne mrzi, ze o tom temer nic nevim. jen par historek; ze se pry nikdy cukr delat poradne nenaucili, ze si pradeda oblibil tamni hudbu, od te doby nesnasel ryzi (kterou byli krmeni sloni), a pred vypuknutim valky mu tam byl nabidnut azyl, ale prababicka tam nechtela, a kdyz uz si to rozmyslela, tak bylo pozde.

  8. RADLOCH

    „Umírněný muslim“ nebo chcete li rozumný muslim, to je něco jako „typický Čech“. I když mu někdo, koho si sám zvolil, rozkrádá celý stát, je schopen leda tak kafrat v hospodě a nadávat na tu bídu. Ti kdo „vedou“ typické Čechy, jsou ti nebezpeční. A zrovna tak ti, co „vedou“ umírněné muslimy (kteří se bojí cokoliv říct) jsou ti nebezpeční… ti co jim řeknou, co je dobré a co špatné, ti, co jim vysvětlí, proč je ženská vlastně jen kus hadru nebo proč je karikatura Mohameda špatná, a co by s tím měli dělat… Nás ospalé Čechy jen tak něco nevytočí a necháme sebou manipulovat, protože je to pohodlné. Pozor na muslimy, protože to jsou mistři v manipulaci. On to totiž může být další Mnichov… až jich tu bude víc, a budou si nárokovat mešity, náboženské školy, své vlastní zákony a právo… a pak celé pomuslimštěné regiony… a pak se můžeme leda tak sbalit. Jen nevím, kam.

  9. Colombo

    Ty vole, protestante, to dycky musíš objevit ameriku?

    1. Naprosto každý, kdo není tupý jak koryto, ví o tom, že naprosto většina antického vědění byla přejata a následně doplněna a vylepšena v Islámském světě.
    2. Kdo je alspoň trochu rozumný, tak si dokáže domyslet, že matematika jako taková prakticky v islámském světě vznikla. Protože islámský svět dokázal smíchat vědění, které bylo v Indii a vědění, které bylo v řecku a vytvořit z toho klasickou matematiku. Ona totiž ta řecká matematika byla naprosto k ničemu, protože řekové neměli normální čísla. Tam se to nahrazovalo geometrickou představou čísel.
    3. Každý, kdo není náboženský fanatik ví, že skutečné vědomosti se začaly do Evropy šířit právě skrze arabský svět. Částečně to bylo skrze reconquistu, kdy narazili fanatičtí křesťané na obrovské knihovny Arabáčů, že tehdy vznikaly univerzity konečně i v Evropě a to díky bohaté vrstvě obchodníků, kteří jako jedinní investovali do vzdělání (protože jako jedinní je skutečně potřebovali a stál na tom jejich úspěch) a že univerzity měly obrovský hlad po těchto knihách, takže se nahrnula hromada učenců (kteří se zároveň snažili vyhnout církvi a círekvní perzekuci), tyto knihy studovali a kopírovali. A byli často překvapeni, o kolik arabáči rozšířili znalosti antických lékařů, spoustu tvrzení třeba vyvrátili.
    4. Pro každého, kdo se o to trošku zajímá je pak jasný onen zlomový bod, kdy se původně vzdělaná kultura (která byla ovšem mnohem starší (prý 2k let or so), než nějaký islám a tohle byl její úspěch, nikoliv úspěch islámu) propadla do agresivních barbarů tehdy, když jeden „myslitel“ prohlásil matematiku za ďáblovo dílo. Nějakých 200 let na to tento názor převládl a máš tu hromadu tupců. Nutnost silného sekulárního autoritativního vojenského či polovojenského režimu ukazuje to, co se stalo teď v Egyptě (genocida koptů) a to, kam to s tímhle dotáhlo turecko (do země evropského typu a téměř přijetí do EU, problém je, že EU se tento režim, kdy je svoboda KAŽDÉHO občana, bez ohledu na vyznání a naopak potlačování nebezpečných fanatických elementů zajištěno vládnucí armádní klikou, nelíbí a tak se turecko muselo „demokratizovat“, což bohužel znamná nadvládu polovzdělaného fanatického obyvatelstva. Nu což, amerika na to není o moc lépe:P)

  10. Shadowman Post author

    tematicky hazim do diskuse clanek Laily Lalami, na ktery pred chvili upozornil Sam Harris: Islamophobia and Its Discontents

    „…if you are opposed to specific religious edicts—retrograde blasphemy laws, say, or unfair divorce laws—then why not say you oppose them? Folding distinct issues under the banner term “Islam”—a term that covers an entire religion, a geographical region and countless individual cultures—is imprecise and maybe even useless. By all means, denounce fatwas on free speech, speak out against misogyny, criticize hateful practices. But don’t deny that Muslims, too, defend free speech; that they, too, fight for equality; and that they, too, can be victims of hate. Muslims are just like you. Incredible? No, just true.“ (Laila Lalami)

  11. Pingback: Islám není mírumilovné náboženství | Občanské sdružení ateistů České republiky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *