Něco o něcistech

Autor | 10.07. 2012

Jak vidím, Halíkův pojem něcista se docela zalíbil. Já s tím nesouhlasím. Domnívám se, že pokud někdo stydlavě přizná, že počítá s „něčím“ nad námi, tak pouze nepřiznává barvu. Lidé věří všemu možnému, ani vysokoškolsky vzdělaní lidé nejsou imunní vůči nejbizarnějším pitomostem. Ale ty nepřiznávají jen tak na potkání. Obvykle postačí to „něco“.

Vzpomínám na dva manžele z dob tuhé normalizace. Oba intelektuálové, vysokoškoláci s titulem. I oni jen tak v „něco“ věřili a teprve při pozdějším důvěrnějším hovoru přiznali v co vlastně. Překvapeně jsem zíral, když mi předvedli jako důkazy – evidentně upravované fotografie s jakýmisi skřítky a vílami, zachycenými prý v zahradě kdesi v Anglii. Vyklubali se z nich posléze fanatičtí stoupenci spolku sv. Grálu – Abdruschin, Abdrushin nebo Abd-ru-shin?. Nejen že studovali přednášky svého Mistra s názvem Ve světle pravdy, ale věřili mnoha jiným hloupostem, jak svědčily i ony fotografie.

Jiný pán z těch dob, rovněž vysokoškolák, se vyvinul z baptisty ve stoupence ještě radikálnějších názorů. Věřil, že nemůže být nemocný, jeho Bůh je přece s ním a nic mu neodepře. Princip spočíval prostě v tom, že nemoc ignoroval a věřil, že je naprosto zdravý. „Správná“ biblická víra mu dávala jistotu. Pěkně hloupé, že? Nesledoval jsem ho déle, jen jsem s ním párkrát hovořil. Snažil se to uplatňovat i u svého synka. Mohl způsobit nevratné zdravotní poškození, ale to by si ten fanatik asi nepřiznal. Přesto předpokládám, že časem musel narazit na realitu a svou víru zase nějak modifikoval.

Nedávno jsem sledoval televizní reportáž z Pohádková země – Pičín. Opravdu pěkný název. Duší toho vše je malířka, ilustrátorka a kdoví co ještě Vítězslava Klimtová. Když se podíváte na internetovou stránku, tak usoudíte, že je to neškodná dětská výletová záležitost. Paní má specifickou výtvarnou představivost a uplatňuje ji v praxi tak, aby získala zájem i příjem. Nicméně v té televizní reportáži mluvila daleko přímočařeji. Už to nebyl pouhý dětský pohádkový areál. Oznámila, že se považuje za čarodějnici, přišla na to prý už dávno. Rozeznala i to, že její maminka byla ve skutečnosti víla v lidském světě. Existují prý nejen víly, ale i hejkalové, vodníci, skřítci atp. Když vstoupíte do lesa, pocítíte úžasnou krásu a harmonii. Něco takového není možné bez činnosti skřítků, kteří se starají o stromy a vodní prameny. Jsou skrytí, zvláště dnes v důsledku jim cizích vládnoucích technologií se více ukrývají. Ale i tak je můžete poznat. Do Pičína prý zavítal americký kardiochirurg a sdělil, že u nich jsou skřítci také. Kdysi si je vzali s sebou z Evropy osídlenci.

Prostě paní „něco“ přiznává, něco vykládá poeticky dvojsmyslně. Nepochybuji, že její víra v tajemný svět přírodních sil je konkrétnější. Opravdu jsem se nikdy nesetkal s tak omezenou teorií, které by stačilo pouhé „něco“. Rozdíl je pouze v tom, co se chce v té či oné situaci přiznat. To nějaký výzkum veřejného mínění či formální rozhovor z málo známou osobou nemůže přesně odhalit.

198 thoughts on “Něco o něcistech

  1. Shadowman

    osobne pojem „něcista“ nesnasim. protoze dost pisu bez diakritiky, byva to zavadejici, muze to taky byt „nečista,“ davam prednost pojmu „něcoista,“ tech dvou samohlasek vedle sebe bych se jako Halik nebal. tolik lingvistika. jinak mi verit v „neco“ prijde jako takovy blabol, aby clovek neztratil tvar, protoze vira je prece ctnost (faitheismus).

  2. protestant

    Takže podle tebe neexistuje URČITĚ nic? Máš ABSOLUTNÍ jistotu neexistence ničeho nad námi?
    Takovými jistotami většinou trpí fundamentalisté.

  3. larry

    halík se snaží rozšířit řady věřících o další ovce, ale není to nic jiného než hraní se slovy a s čísly. nic to nemění na skutečnosti, že dle posledního průzkumu jen asi 20% občanů ČR odpovědělo na otázku jestli věří v boha kladně, tzn. měli možnost se vyjádřit kladně všichni ti, které „redefinoval“ halík a jak je vidět tak to neudělali. asi měli svůj důvod bez ohledu na to co píše a říká pan halík 🙂
    opět se potvrdilo, že teista je ten co věří v boha, ten co věří na bílou paní, zelené mužíky nebo si povídá se stromy se tímto ač iracionálním chováním teistou nestává. pan halík se pouze spletl, všechny mentální poruchy nelze charakterizovat jako náboženství.

  4. protestant

    ..a jen asi 1800 lidí se přihlásilo k ateismu 🙂

  5. larry

    a když do dotazníku napsal, že se k žádné vířě nehlásí?
    tak je podle vás a halíka asi teista 🙂

  6. larry

    holt ubejváte, a to vám ještě pomohli příznivci Jedi 🙂

    jinak vysvětlivky sčítání lidu 2011 udávají výčet všech registrovaných církví, navíc si může víru respondent ještě i rozvést, ale jedním slovem se neuvádí co má člověk vyplnit když nevěří v boha, tzn. je ateistou. jestli to respondent pojmenoval tak nebo jinak, nemění nic na skutečnosti.

    ještě máte nějaký dotaz? rychle dokud tu ještě jste 🙂

  7. protestant

    Neboj lary.
    Ateistů je celosvětově jen asi 2,5 procenta a jejich podíl se nijak nezvětšuje.

  8. Slávek ČernýSlávek

    Xorrone. Skvělej článek! Zatím určitě nejlepší. Navíc i zajímavý názor, na kterém možná fakt něco je.

    Já podobně jako Shadowman něcisty považoval za takové alibistické ateisty, ale ono to tak být nemusí.

    Fakt zajímavá úvaha

  9. larry

    koukám, že nemáš co říct pozitivního k vývoji teismu v čechách tak hledáš útěchu ve světě. 🙂
    ale abys nebrečel, tak ti odpovím jako velkýmu klukovi: na to, že teisté jsou většinou zaostalé země s vysokou porodností, a ateistické země jsou vyspělé země s nižší porodností, pak stabilní podíl ateistů mluví pro vítězství ateismu.

    kam půjdeš dál? do vesmíru? 🙂 nebo se pro změnu zahrabeš hluboko do země? 🙂

  10. larry

    hele, protestante, na to, že máš za sebou neviditelného vousáče obdařeného nadpřirozenými schopnostmi tak toho moc v diskusi nepředvádíš, zatím stěrka 🙂

  11. protestant

    Takhle mluvili i komunisté…. a kde jsou dnes. 🙂

  12. larry

    to je reakce k čemu?
    že největší přírůstky teistů jsou v indii a indonésii? teď nevím jestli se ti smát nebo tě litovat 🙂

  13. larry

    jinak jestli hledáš něco v Evropě, tak nejteističtější země Evropy jsou Rumunsko a Albánie, výspy evropské civlizovanosti a společnského pokroku, a ta nízká kriminalita, už teď ti závidím 🙂 tak do které z nich se odstěhuješ? hlavně si pospěš, je tam velký nával 🙂

  14. protestant

    U nás to evidentně neplatí:

    …Ústecký kraj má nejmladší obyvatelstvo v zemi. Na sto dětí do 14 let připadá „jen“ 95 seniorů od 65 let výše, což je nejméně v Česku. Také v počtu Romů Ústecký kraj před ostatními vede. Má i velký podíl ateistů, zato málo vysokoškoláků. To vše vyplývá z předběžných krajských výsledků loňského sčítání lidí, domů a bytů, které nyní zveřejnil Český statistický úřad.
    Zdroj: http://usti.idnes.cz/nejvic-deti-romu-a-ateistu-zije-v-usteckem-kraji-ukazalo-scitani-p8t-/usti-zpravy.aspx?c=A120126_1722716_usti-zpravy_alh

  15. larry

    hele protestante, a jseš jsi jistej, že vysoká kriminalita ústeckého kraje pramení z ateismu? 🙂

  16. larry

    nemůže to být čistě náhodou, ale úplně čistě náhodou vysokým podílem jedné národnostní menšiny? to jsi malinko nedomyslel 🙂

  17. protestant

    Ano. Málo vysokoškoláků a hodně ateistů je čistě náhodná korelace.

  18. larry

    možná to nevíš, ale existují i jiné vlivy, jako třeba vliv průmyslu,migrace, proto v jednom státě není všude stejný vývoj, ale jednotlivé vlivy se sčítají. tzn. kdyby tam žilo o 10% víc teistů, tak by tam nebylo víc vysokoškoláků.
    když se zhroutí průmysl v jedné oblasti, tak to tak občas bývá, že ti vzdělanější odchází za lepším a je jedno jaký tam je podíl těch nebo tamtěch.
    doufám, že to nebylo na tebe moc složité.

  19. larry

    stačí se podívat kolik teistů je mezi vysokoškoláky – je několikrát menší než v populaci. tady máš korelaci očištěnou o jiné vlivy. takže už kolikátá stěrka? 🙂 já už to přestal počítat 🙂

    Vzdělání Procent z celkového počtu věřících
    vysokoškolské 7,3%
    středoškolské úplné 23,8%
    středoškolské bez maturity 38,5%
    základní 29,3%

  20. larry

    jen jsem zvědav s čím se „vytasíš“ teď. evidentně nemáš žádné argumenty, jen lítáš z jednoho tématu na druhé a utíráš.

    tak přidám jednu otázku, poněvadž pochybuju, že ještě něco vypotíš: jak si vysvětluješ, že většina nositelů nobelových cen jsou ateisté? že většina vědců a vysokoškolských profesorů jsou ateisté? když říkám většina, tak mluvím o 80-90% v USA, kde je běžný podíl ateistů v populaci 10%.

  21. larry

    jo, a podíl ateistů v amerických kriminálech je 0,01%. safra, to je ale náhoda 🙂 víííď

  22. protestant

    Rád bych to několikrát menší viděl… 🙂

  23. larry

    čísla jsou v příspěvku, kdybys nechápal co znamenají požádej studenta střední školy s maturitou o vysvětlení 🙂

  24. protestant

    Pořád tam nevidím ten rozdíl oproti ateistům. Sem s ním…

  25. larry

    nj, evidentně nevíš co ty čísla znamenají 🙂
    ten bůh musí věřící dost nenávidět, když jsou tak natvrdlý 🙂

  26. larry

    nj, protestant nezná jazyky 🙂
    to je písmenek, co? jen kdybys věděl, co znamenají 🙂

  27. protestant

    All Nobel Prizes
    Between 1901 and 2011, the Nobel Prizes and the Prize in Economic Sciences were awarded 549 times to 853 people and organizations. With some receiving the Nobel Prize more than once, this makes a total of 826 individuals and 20 organizations. Below, you can view the full list of Nobel Prizes and Nobel Laureates.
    http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/lists/all/index.html

    …Nonbelievers Who Received the Nobel Prize
    * Atheists, Agnostics, Freethinkers, Humanists, Humanities Humanists, Scientific Humanists, or Unitarians
    ……
    http://philosopedia.org/index.php?title=Nobel_Prize_Winners#Nonbelievers_Who_Received_the_Nobel_Prize

    Zkus si ty dvě čísla porovnat 🙂

  28. protestant

    Ale no tak larry. Snaž se alespoň předstírat úroveň dospělých lidí. 🙂

  29. larry

    takže to shrneme, aby to pochopil i protestant:
    věřící mají nižší IQ, vyšší kriminalitu, nižší příjem, vyšší rozvodovost, vyšší počet INERRUPCÍ (chudák protestant 🙂 ), víc sebevražd, více násilí, více analfabetů.

    co z toho plyne? BŮH NENÁVIDÍ VĚŘÍCÍ 🙂 🙂 🙂 (dle logiky víry)
    anebo že nevzdělanost, nemorálnost a víra v boha jdou v ruku v ruce (dle logiky 🙂 )

  30. larry

    http://www.humanreligions.info/intelligence.html
    existuje i seznam křesťanských nositelů nobelových cen, ten seznam má pro změnu 6 jmen, což je pár procent :). každopádně i kdyby byly tvé údaje správné, je podíl ateistů mezi nositeli nobelových cen mnohokrát vyšší než podíl ateistů v populaci. 🙂

    ať se budeme bavit o jakýchkoliv číslech, pořád jsou věřící hloupější, jenom se lišíme v míře hlouposti 🙂

  31. larry

    další perlička: jen 7% členů americké národní akademie věd se hlásí k víře boha, a to je v usa 90% věřících 🙂

  32. larry

    odpověď máš dole, i kdyby jich bylo jen 50 za celou dobu, tak je to 6%. když počítáme i počátky, kdy ateisté prakticky nebyli, tak je to mnohonásobně víc než podíl populace.
    jo a mezi současnými nositeli nobelových cen teisté prakticky nejsou (pár procent), a to je vás celosvětově 97,5% 🙂

  33. larry

    takže jsme si to vyjasnili, zopakujeme si otázku:
    jak si vysvětluješ, že většina současných nositelů nobelových cen (skoro 100%) jsou ateisté? že většina vědců a vysokoškolských profesorů jsou ateisté? když říkám většina, tak mluvím o 80-90% v USA, kde je běžný podíl ateistů v populaci 10%.

  34. Vladimír Krásný

    No, vaše reakce na trollování prostestanta jsem raději přeskočil (že vás to ještě baví).
    Vždy, když čtu, že patříme mezi nejvíce ateistické země světa, cítím trochu hrdost, na druhou stranu si právě uvědomuji, že to není tak růžové jak se zdá. Ono to totiž na první pohled vypadá, že na rozdíl od jiných zemí jsou lidé u nás rozumní, jenže když se jich pak zeptáte, dopadne to přesně takhle…to jest sice odmítají boha, ale v „něco“ věří… tedy jeden blud nahradil jiný a ve výsledku tak jsme tam kde ostatní…v háji.

  35. larry

    nikomu moje reakce nenutím číst a děkuju, baví mě to. (btw jak víte, že on je troll a já nejsem troll?)
    dovolil bych si nesouhlasit: neorganizovaná individuální ignorace je podstatně méně škodlivá než masově řízená, krom toho se domnívám, že to je průvodním jevem změn probíhajících v populaci, které asi jen málokdy proběhnou skokově z vteřiny na vteřinu. rozhodně si nemyslím, že jsme v háji. jsme velmi tolerantní, svobodomyslný národ, a stojí za to být na to hrdý. a dokud to tak zůstane, nemám o čechy obavy, jen se zbavit politických parazitů, co nám domrdali zákony tak, že svině běhají po svobodě a vesele chrochtaj. to mělo na morální vývoj mladých daleko negativnější vliv než cokoli jiného. v tomhle jsme byli až příliš svobodomyslní a tolerantní.

  36. protestant

    Každému je jasné co ty čísla znamenají. Ale nic neříkají k porovnání věřící – ateisté….

  37. protestant

    Jestli umíš alespoň základní počty, tak si lehce podělíš těch asi 67 nevěřících nositelů nobelových cen celkovým počtem udělených nobelových cen (zhruba 850) a vyjde ti podíl nevěřících (ani ne ateistů) nositelů nobelových cen.
    Je to jednoduché…. jen si trochu věř.

  38. protestant

    Zatím jsi žádné procento ateistických nositelů nobelovek nedodal. A myslím tím seriozní data a ne ateistickou agitku na youtube

  39. protestant

    další perlička – mezi špičkovými americkými teology a profesory na teologických vysokých školách ateistu prakticky nenajdeš…
    prostě na to nemají

  40. Shadowman

    nejsem si jisty, na koho to bylo, ale odpovim. myslim, ze jednoducha odpoved za vsechny (nebo vetsinu ateistu, vcetne takoveho Dawkinse – na jeho vlastni skale max 6,9) je strucne: ne (za predpokladu, ze jsem pochopil, co jsi tim myslel, coz je v pripade tech otazek asi docela problem, kdyz nedavaji moc smysl).

  41. Slavek

    oba dva podle me mate pravdu. mnoho cechu veri v „neco“. je to cca 35 procent populace. to neorganizovane neco je mnohem mene skodlive nez organizovane nabozenstvi ( neciste mezi ssebou nikdy nevedli valku). na druhou stranu to neni asi idealni.

    k uvaze bych jeste dal, ze neexistuje stat ani neexistovala zadna civilizace bez nabozenstvi. je otazka, zda je realne soucasny stav v ceske republice z hlediska nabozenstvi jeste vyrazne zlepsit?

  42. Slavek

    je super, jak stavis do protikladu vedu a nabozenstvi. sam bych to lepe nenapsal

  43. Slavek

    uz jen to, ze tam zaradili Einsteina je znamka jejich zoufalosti

  44. Slavek

    kdyz povazujes protestante tebou uvadene zdroje za duveryhodne, tak v tom druhem uvadeji, ze z tech nobelistu co odpovedeli bylo ateistu skoro 80 procent. krestanu bylo 10x mene

  45. protestant

    Stavím do protikladu teologii a ateisty. Kde tam vidíš vědu a náboženství?

  46. protestant

    Nechceš snad tvrdit, že Einstein byl ateista… 🙂

  47. protestant

    Vyjmenovaných je pouze cca 60 lidí.

  48. Slávek

    Nic takového netvrdím. Einsteinův přístup k existenci Boha je hodně unikátní a vzpírající se škatulkám. Když už něco, tak se Einstein sám nazýval agnostikem.

    To že jej věřící zařadili do svého seznamu ukazuje na jejich zoufalost. Dát si agnostika do čela té publikace je sranda 🙂

  49. protestant

    ……Einsteinův přístup k existenci Boha je hodně unikátní a vzpírající se škatulkám……
    ….Dát si agnostika do čela té publikace je sranda ….

    🙂

  50. Vladimír Krásný

    V čem že je to organizované o tolik horší ? (narážím na tu organizovanost samotnou)

  51. Slávek

    Organizované náboženství je založeno na víře a dogmatech. Soukromý něcismus jen na té víře.

  52. protestant

    Nepoznatelnost Boha je základem jak Křesťanství, tak židovství…

  53. protestant

    ..a organizovaný ateismus je také založen na dogmatech?

  54. degas

    Prosim Ta a vysvetlis mi naco by ateista isiel studovat na VS teologiu? Aky prinos by to pren malo?

  55. protestant

    ..aby si rozšířil svůj omezený obzor…

  56. larry

    tak si poděl počet ateistů počtem všech nobelovek za celou dobu a porovnej si ji s podílem ateistů ve společnosti za celou dobu udělování nobelovek. zvládneš to? asi ne, když meleš dokola nějaké bláboly 🙂
    to čemu říkáš agitka odkazuje na zdroje, zdrojem těchto informací je běžná sociologická studie. navíc dle poslední studie, současní laureáti nobelových cen už jsou jen prakticky ateisté.
    plus je tam studie, že až 87% amerických vědců jsou ateisté, přitom v populaci jich je jen 10%. jak to vysvětluješ?

  57. larry

    nešlo reagovat, tak to napíšu tady: myslel jsem to z hlediska sociologie a lidského chování. myslím, že to byl siegmund freud, který napsal knihu jak kontrolovat masy, tzn jako první popsal prvek „stádovitosti“ v lidském chování. na tom byla vybudována církev, komunismus, nebo jakákoliv totalitní ideologie. dnes už máme sekulární demokratickou společnost, proto ten pozvolný směr k ateismu. podle mě není náhodou, že k ateismu nejdál pokročily země s dlouhodobou tradicí svobody projevu a stupňem demokracie a vzdělanosti. je to přirozený vývoj svobodné volby inteligentního jednotlivce.

    tímto si vysvětluju i náš ateistický ostrůvek, husité tvrdě rozbili a na dlouhou dobu paralyzovali organizovanost církve, v době temna byla organizace církve nositelkou národnostního útlaku, to jí v popularitě Čechů taky nepřidalo. a nakonec zakladatelé státu byli přísní sekularisté, takže opět zvítězila svoboda volby a myšlenek. když k tomu přičteme tradičně vysokou míru vzdělanosti tak to byl přirozený vývoj. své sehrál i komunismus, ale jak vidno na okolních postkomunistických státech tak ten vliv byl zanedbatelný.

    jednodušeji řečeno ateismus je průvodním jevem svobody.

  58. larry

    Slávek: Einstein se ohradil proti tomu, aby byl označován za věřícího.
    naprostej souhlas, uvést Einteina mezi věřícíma je známka hlubokého zoufalství 🙂

  59. protestant

    Vysvětluji si to tím, že ateisté se cítí v USA ukřivděni a chovají se stejně jako Češi v době obrození.

  60. protestant

    „…V každé diskusi o vědě a víře vždy dříve či později přijde řeč na statistiku – totiž jaké asi procento vědců věří v Boha a naopak. Celkově se domnívám, že ryzí ateismus je dnes spíše na ústupu. Myslím, že poměrně dost vědců inklinuje k představě, že za zkoumaným světem materiálních jevů je „něco“, co je duchovní povahy a tento svět přesahuje. Netroufl bych si ovšem přesněji odhadnout, jaké procento z nich vyznává nějaké konvenční náboženství, i když jsem během života k svému překvapení zjistil, že celá řada fyziků se skutečně hlásí ke křesťanství. Svoji osobní životní zkušenost bych nejspíše shrnul do konstatování, že religiozita vědců se v průměru neliší od ostatních lidí, což koneckonců také koresponduje s mým obecným „psychologickým“ pohledem na vztah mezi vědou a náboženstvím, který jsem nastínil v úvodu.

    Zajímavé systematické údaje jsem nedávno nalezl na internetové domácí stránce dr. Henryho F. Schaefera (http://www.leaderu.com/offices/schaefer/index.html). Nejprve několik slov o H. Schaeferovi. Je profesorem kvantové chemie na University of Georgia v USA a podle standardních kritérií patří mezi nejvýznamnější současné světové vědce. V žebříčku nejcitovanějších světových chemiků je na 3. místě a byl již několikrát nominován na Nobelovu cenu. Je zároveň také jedním z výrazných veřejných obhájců křesťanství. Podle údajů ve svém životopise konvertoval v r. 1973, tj. zhruba ve věku 30 let. Musím podotknout, že vehemence jeho křesťanské apologetiky je na můj vkus někdy až příliš silná (jeho typické tvrzení je např. to, že „Kristovo zmrtvýchvstání je jednou z nejlépe dokázaných skutečností dávné historie“), ale celkově je H. Schaefer velmi pozoruhodnou osobností a materiál, který shromáždil, má svou cenu z hlediska sociologie vědy a náboženství. Pokud jde o čistou statistiku, Schaefer uvádí výsledky průzkumu americké profesionální agentury Sigma Zi, které ukázaly, že zhruba 43% Američanů s vědeckou hodností Ph.D. chodí v neděli pravidelně do nějakého kostela, zatímco v případě americké veřejnosti obecně je to asi 44%. Průzkumu se přitom zúčastnilo vždy 3300 respondentů. To tedy skutečně naznačuje, že náboženská orientace jednotlivce v zásadě nijak nesouvisí s tím, jestli má doktorát v nějaké vědecké disciplíně či nikoli. Schaefer k tomu na jiném místě cituje jednoho prominentního amerického fyzika (R. Bube), který řekl, že podle jeho názoru je „zhruba stejné procento ateistů mezi řidiči kamiónů jako mezi vědci“. Tyto údaje a postřehy mne těší, protože potvrzují můj odhad, ale každou statistiku je samozřejmě třeba brát s rezervou….“
    http://www-ucjf.troja.mff.cuni.cz/~horejsi/essays/brno.html

  61. degas

    Aha tak potom by mal ist ale studovat aj ine obory napr. scientologiu a kebyze sa poznazime najdeme aj nieco o skriatkoch a vilach, obroch, elfoch aby ten jeho obzor nahodou nebol prilis obmedzeny. To skor ti takzvany teologovia by mali zacat studovat skutocnu vedu aby si rozsirili ten ich obmedzeny obzor.

  62. larry

    nj, zastánci víry mají koukám problém s vnímáním reality – nebo spíše zbaběle odmítají akceptovat realitu 🙂
    to je samé „domnívám se“, „myslím si“, co kdybys napsal kolik % laureátů nobelovky bylo ateistů? nějak jsi na to ve své sáhodlouhé reakci „zapomněl“ 🙂

    PS: jo, gratulace, našel jsi jednoho věřícího vědce, takže tím mě chceš přesvědčit, že publikované sociologické studie se spletly? 🙂 stejně jako se spletli při sčítání lidu 2011, kdy jen 7% věřících mělo vš vzdělání? 🙂

  63. larry

    si to spočítej jestli zvládneš podělit pár čísel 🙂

  64. larry

    a ještě častěji ji nestudují, poněvadž většina českých věřících mají základní vzdělání nebo nanejvýš učňák. 🙂

  65. larry

    jo a na seznamu věřících nositelů nobelovek je jen 6 jmen a z toho 4 tam jsou ještě neprávem 🙂

  66. protestant

    Třeba jako Alister McGrath:

    „…Mezi přísné kritiky Dawkinse patří i irský vědec a teolog Alister McGrath, původně ateista, výzkumný pracovník v oblasti molekulární biofyziky, jenž postupem času došel k závěru, že křesťanství představuje mnohem zajímavější a intelektuálně více vzrušující svět než svět pouhého ateistického kréda….“
    http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=502&Itemid=67

  67. larry

    napiš mi prosím kdo organizuje ateisty pro pražský okrsek, rád se s ním seznámím 🙂

  68. Vladimír Krásný

    Mno o to mi právě jde, u nás podle mě moc organizované náboženství není… I když si třeba někdo říká křesťan, určitě není „organizovaný“.

    Abych se vrátil ke své původní myšlence. Krásně to vidím u svého otce. Když slyší o věřících, kroutí hlavou, ale přitom na druhou stranu taky věří v „něco víc“, ufouny (že nás navštívili), o evoluci jednou řekl, že je to jen teorie.. Víte o tohle přesně mi jde. O tohle schizofrenní „Bůh ? Pche“ ale druhých dechem už smířlivě pokyvují na jiné bludy, včetně alternativní medicíny apod. K čemu nám je, že lidé nevěří (benigně) v boha, když to nahradí další snůškou blbostí :/ (samozřejmě jsem rád, že věří v o jednu blbost méně).

  69. larry

    ještě k tomu stupni organizace a kontroly mas: každá náboženská struktura je hodně podobná struktuře mafie. tzn. je tam určitá hierarchie řízení, je tam územní rozdělení a je tam rozdělení pro jednotlivé funkce (kdo se stará o tok peněz, kdo o nábor dalších duší apod).
    ostatně jedině díky náboženství mohl fungovat feudalismus a poddanství, mafie byla příliš silná. ostatně i dnes má řada náboženství ve svém chování prvky mafie (o islámu ani nemluvě). pár příkladů vyloučení nevěřících „ze stáda“, tj. ze společenského a profesního života:
    http://www.youtube.com/watch?v=1uazHajo574

    http://www.youtube.com/watch?v=IUujzJRxNSk

  70. larry

    náboženství určitě organizované je, kromě nějaké jednotné specifické ideologie má i určitou hierarchii a snaží se působit ve všech sociálních sférách pro maximalizaci efektu stáda – nevím o tom, že by existovaly ateistické pěvecké sbory, nebo sportovní oddíly zaměřené na ateisty apod, ostatně kdyby takové vznikly asi by kolem toho vznikl dost velký poprask a povyku o pronásledování náboženství atd.
    na ufony nebo alternativní medicínu věří určitě i věřící a možná ještě ve větším měřítku než ateisté. jsou věci, které prostupují všemi skupinami obybatelstva bez rozdílu. naopak bych se vůbec nedivil kdyby tímto byla ateistická skupina postižena méně.

  71. Čestmír Berka

    Řady Něcoistů dost rozmnožují buddhisté – teisté nejsou, nemají boha 🙂 . Mnoho ateistů se též hlásí k víře- například já jsem pastafarián ( http://www.venganza.org/ ) , i když vážně uvažuji o přestupu k Církvi neviditelného růžového jednorožce ( má krásné logo a je jaksi transcendentnějí…).
    Docela by mě zajímalo, jestli by byli lidé jako „protestant“ spokojení, kdyby ateisté našli cestu k Bohu….a dali se k muslimům 😀

  72. protestant

    to Larry:

    Zde s můžeš přesvědčit, že tomu tak není:

    procentuální zastoupení vysokoškoláků v jednotlivých skupinách podle náboženství v ČR podle sčítání v roce 2001:

    Obyvatelstvo celkem 8,89

    v tom bez vyznání 9,88

    věřící celkem 7,43

    v tom Církev římsko- 6,71
    katolická

    Církev řecko- 9,62
    katolická

    Pravosl. církev 17,67
    v čes. zemích

    Českobratr. 11,03
    církev evang.

    Církev čsl. 8,03
    husitská

    Slezská církev 7,06
    evang. a. v.

    Náb. Spol. 4,46
    Svěd. Jehovovi

    Církev advent. 8,66
    sedmého dne

    ostatní a 12,53
    nepřes. určené

    nezjištěno 8,21

    Některé církve mají vetší zastoupení VŠ než ateisté…

    pramen:
    http://notes3.czso.cz/csu/2003edicniplan.nsf/t/57004FC6E7/$File/41130303.pdf

  73. protestant

    Nemám nic proti muslimům. Ty ano?

  74. larry

    za obrácení někoho dalšího na svou víru bude mít sice u posledního soudu kladné body s vidinou kýženého ráje, ale určitě to nedělá sobecky z tohoto důvodu 🙂
    je to dobrák od kosti a protože má rád ateisty, tak to dělá čistě pro jejich dobro 🙂 on totiž kudy chodí tak musí někoho zachraňovat, psychologové a psychiatři to pojmenovali tuším jako „mesiášský komplex“ 🙂 kdyby tu byli samý věřící tak sem ani nepáchne 🙂 🙂 🙂

  75. larry

    protestante, neschovávej se! něco pro tebe, jak misionář při šíření víry dospěl k ateismu 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=dr3q6Cid1po

    zde zazní úžasná myšlenka: „kdo se necítí být v životě ztracen, necítí potřebu být zachraňován“. bohužel to mělo i negativní následky, jeho křesťanská rodina ho odmítla, rozvod atd. holt mafie zůstává mezi sebou, ale jak píše ve své knize, ničeho nelituje.

  76. Shadowman

    re: nepoznatelnost boha

    to jako neco jako:

    Jestliže bůh, jako ten, kdo zůstává neznámý, zjevuje sebe takového, jakým je, pak se musí zjevovat právě jako neznámý. (Heidegger)

    ?
    lol

  77. protestant

    Je to v podstatě parafráze na:
    Ježíš to uslyšel a řekl jim: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.“
    Marek 2:17

  78. protestant

    Složitý, co? Zvláště pro nepoučeného ateistu.

  79. larry

    tak to jste se ale hodně pohoršili, protože v roce 2011 bylo 7,3% vš teistů, ale vš v populaci bylo 12,4%
    ostatně i čsú píše, že podíl věřících klesá se stupněm vzdělání, tak nevím o čem se vůbec bavíme natož když otázka zněla stejně jinak. podíl nositelů nobelovek a podíl vědců – vzpomínáš?

    PS: asi nechápeš, že i kdybys našel 100 teistických vědců tak tím nevyvrátíš sociologickou studii.

  80. larry

    takže ty jsi ten nemocný, kterého ježíš uzdravil a my jelikož jsme spravedliví tak ježíše nepotřebujeme 🙂

  81. larry

    i když o tvém zdraví by se dalo docela pochybovat. pokud budu parafrázovat rčení:
    věří-li člověk v neviditelného přítele, jedná se o psychickou poruchu
    věří-li skupina lidí v neviditelného přítele, jedná se o náboženství 🙂

  82. Befree1

    Čím to je, že ti nevěřím? Já proti muslimům nemám nic ( pracuju v lázních, kam jezdí a jsou to fajn lidi ), ale jejich náboženství mi moc nesedí ( stejně jako tvoje). Jednou se mě ptaly jejich filipínské křesťanské služky, jakého jsem vyznání a nemohly pochopit, že žádného boha nemám a nevěřím ( tehdy jsem ještě nebyl pastafarián- to by je možná uklidnilo, že mám nějakou víru…)…ale to už jsem off topic…

  83. Shadowman

    rika se tomu „obskurantni terorismus:“

    He writes so obscurely you can’t tell what he’s saying, that’s the obscurantism part, and then when you criticize him, he can always say, ‚You didn’t understand me; you’re an idiot.‘ That’s the terrorism part. (Foucalt o Derridovi v rozhovoru se Searlem)

  84. Slávek

    Já ano. Proti jejich víře a náboženství! To mi přijde jako dost podstatný definiční znak muslimů.

  85. Slávek

    Tak nějak nesměle se hlásím. Teda se alespoň o něco podobného snažím 🙂

  86. protestant

    Pokud nechápeš takové jednoduché základy křesťanství, pak se o něm s tebou nemá smysl bavit. 🙂

  87. protestant

    Dodej data. Pak se o tom můžeme bavit.

  88. protestant

    to Befree1:

    Nechápu proč si myslíš, že bych proti muslimům měl něco mít. Vysvětlíš to?

  89. protestant

    Odkud čerpáš tyto nesmysly?

  90. larry

    to je hezké, že samotná bible tvrdí, že víra je určená pro nemocné hříšníky. spravedliví a zdraví ježíše nepotřebují. 🙂
    to je jeden z mála pravdivých citátů z bible, v podstatě jsi potvrdil co jsem říkal předtím 🙂

  91. protestant

    …spravedliví a zdraví ježíše nepotřebují…

    Nic takového v Bibli není. Ty toho fakt o křesťanství víš velmi málo. 🙁

  92. larry

    nemůžu si pomoct, ale spatřuju v tom strukturu chování gangu nebo mafie. k muslimům nebo buddhistům by si to nedovolili, je to nepřátelský gang, který by jim nakopal prdele nebo uříz kebule. proto se zaměřují na velmi slabé gangy nebo na ateisty, u kterých mají zaručenu svobodu projevu, byť by byli ateisté v jakékoli převaze. je v tom docela slušná dávka bezpáteřnosti, stejně jako reakce některých křesťanů na ten film, kteří vyrukovali s infaltilními argumenty, aby si dokázali popřít realitu a obhájit svou imaginární morálku.

    je to gang, ale v podstatě jsou to ubožáci a zřejmě si to i sami uvědomují, proto si vytváří obraz nadpřirozené moci, která jim má pomoci.

  93. larry

    tys to sem napsal a řekl, že je to z bible
    teď tvrdíš, že to v bibli není

    začínáš si nějak protiřečit, chlapečku 🙂

  94. larry

    jéje, to je nadělení, bible říká tohle nebo tamto.
    mámo, co budeme dělat? ukázalo se, že jsme zase naletěli. ty jsi opravdu ale ovce

    🙂 🙂 🙂

  95. protestant

    V Bibli je tohle:
    „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.“

    ne tohle:
    „..spravedliví a zdraví ježíše nepotřebují..“

    Kdo umí čít je má evoluční výhodu.

  96. Slávek

    Už jsem k tomu napsal příspěvek do fronty blogrolu. Takže to brzy vyjde na hlavní stránce. Fakt mě to dost oslovilo.

  97. larry

    takže logicky to znamená, kdyby nebyli nemocní a hříšníci neměl by ježíš důvod přijít. takže ježíš přišel kvůli tobě a podobním, tzn. nemocným hříšníkům. samozřejmě, že to tam není takto doslova, říká se tomu logické uvažování, ale náboženství uvažování nesnese a už vůbec ne logické 🙂

    začínáš se nějak rozpadat, poslední věta byla mongolsky nebo tatarsky? 🙂
    jo, když se ti rozpadá matrix, tak trpí i vnitřní integrita, opatrně, aby to s tebou nešvihlo 🙂

  98. protestant

    Jestli rozumíš česky, pak bys tam měl lehce najít, že pro nemocné je lékař, ne Ježíš.
    O nemocných hříšnících se tam nemluví…

    Vidím, že máš problém s jednoduchým psaným textem. Jak pak chceš zvládnout něco složitějšího. 🙂

  99. larry

    to nemění podstatu věci, které ses zbaběle vyhnul 🙂

    tak jako lékař je tam kde jsou nemocní, je ježíš tam kde jsou hříšníci. jelikož v ateistické společnosti není ježíš, pak oni jsou podle bible spravedliví. jelikož v křesťanské společnosti je ježíš, tak oni jsou ti hříšníci.
    což ostatně dokládají i reálná fakta: vyšší kriminalita, nižší vzdělanost, vyšší negramotnost, vyšší počet potratů, vyšší počet sebevražd atd. to máš teda blbý 🙂

  100. larry

    navíc si pleteš kriminalitu a neřesti, ty seš ale tykvák 🙂 🙂 🙂

  101. protestant

    Zkoušel jsem to. Statistický úřad taková data nemá (pochopitelně, protože když na otázku náboženství odpovědělo jen procent respondentů vysledkem by byly nesmysly). Kde jsi to vzal.

  102. protestant

    Dodej počet ateistických vítězů nobelových cen a lehce to pak zvládnu. 🙂

  103. protestant

    Krádeže a korupce jsou kriminalita.

    V USA je tak málo ateistů, že statistiky nelze solidně udělat.

  104. larry

    napsal sis je sám, ty nezvládneš spočítat procenta???
    počítal jsem s tím, že máš dokončenou základku, asi jsem se spletl 🙂

  105. larry

    ty jseš normálně tupej jak prdel 🙂
    co třeba gambling, nebo kouření cigaret, nebo pití piva? to je kriminalita ty tykvoni. podívej se na svůj první odkaz co jsi umístil, buď neumíš číst nebo máš problém s chápáním textu 🙂

  106. larry

    ty jsi studoval statistiku, že se vyjadřuješ k americkým statistikám?

  107. protestant

    Pokud tedy souhlasíš s tím co jsem dodal, pak podíl ateistů na nobelových cenách je cca 65/850 tedy 7,5 procenta

  108. protestant

    Zmiňuji i krádeže a korupci v čemž jsem na čele

  109. larry

    takže opět, 12,4% vš v populaci dle čsú
    7,3% vš mezi teisty dle wikipedii

    budeš dále popírat realitu? už je to trochu ohrané, nezdá se ti?

  110. larry

    to je hezké, že jsi ji zmínil 🙂
    akorát, že se vyhýbáš tématu nebo máš těžké potíže s chápáním

    už vím, proč mi psali, že ztrácím čas s idiotem 🙂

  111. larry

    huráááááááá, já si připadám jak když doučuju desetileté dítě, co půl roku nechodilo do školy 🙂

    táák, a máme první číslo. a teď ho zkus porovnat s podílem ateistů v populaci za dobu udělování nobelovek. neboj se, zkus to.

  112. protestant

    Spíše to porovnejme s tím co jsi o držitelích nobelových cen tvrdil :

    larry (10.07. 2012 | 16:37) napsal:
    …..jak si vysvětluješ, že většina nositelů nobelových cen jsou ateisté?…

    To jsou ale pitomosti co tvrdíš, že? 🙂

  113. larry

    napsal jsem, že takové odkazy jako ty můžu dát taky (apropos ty jsi ke kriminalitě přimíchal neřesti jako pití piva a kouření cigaret, což je známka už mentální retardace 🙂 ), ááále co je důležité, a to je:

    sledovat statistiku kriminality dle vyznání, chááápeš? 🙂
    a ta statistika existuje a ateisté jsou nejméně trestaní. a to je to podstatné. chááápeš? 🙂

  114. larry

    ano, současní nositelé nobelovek jsou skoro všichni ateisté.

    co jsi nepochopil?

  115. protestant

    Pokud taková statistika existuje a ty z ní čerpáš, tak pošli odkaz.

  116. larry

    ten odkaz už jsem sem dával, byl tam uveden i autor studie

  117. larry

    abychom to dokončili, takže celkově ateistických nositelů nobelovek 7,5%
    v současné době jsi říkal sám, že světově podíl ateistů je 2,5%. takže jestliže dřív byl podíl ateistů ještě mnohem nižší, musí z toho náležitě vyplývat, že podíl ateistů mezi nositeli nobelovek je několikanásobně vyšší než v populaci.

    takže souhlasíš nebo se ti něco nezdá???

  118. protestant

    Z čeho čerpáš těch 2.5 procent?

  119. protestant

    Mně nezajímá autor, ale ta data.

  120. larry

    protestant
    (10.07. 2012 | 15:04) napsal:
    Neboj lary.
    Ateistů je celosvětově jen asi 2,5 procenta a jejich podíl se nijak nezvětšuje.

    hele jseš jsi jistej, že netrpíš schizofrenií?

  121. larry

    data nebyla, musí ti stačit, že tam bylo napsáno, že současných laureátů nobelovek se k víře v boha hlásí pár procent. + autor studie
    odkaz už byl napsán, najdi si to sám když nevěříš

  122. protestant

    No vidím, že si nic neověřuješ a pak také tvrdíš hlouposti.

    Zkus si něco o tom najít. Napovím – v tom seznamu 67 držitelů nobelových cen se nemluví o ateistech…. 🙂

  123. protestant

    To jsi mohl říci prve, že žádné podklady nemáš. Mohli jsme ušetřit čas… 🙂

  124. larry

    podle mě to jsou data 🙂 áá…. stěrka! 🙂

  125. larry

    spíš ty ani nevíš co píšeš 🙂 pak se mě sám ptáš kdo to říkal. a takový einstein hodlá zpochybňovat statistické studie 🙂
    jako třeba tu o kriminalitě 🙂

    ááá opět kupodivu stěrka 🙂

  126. protestant

    no vidím, že jsi v koncích.
    Něco si o tom nastuduj a pak se ozvi.

  127. protestant

    larry
    (12.07. 2012 | 15:46) napsal:
    data nebyla,

    larry
    (12.07. 2012 | 15:54) napsal:
    podle mě to jsou data

    Vzmuž se trochu chlape. Vždyť už nevíš co píšeš.

  128. larry

    to jako u tebe co jakožto vyhlášený odborník na statistické studie jsi zahrnul kouření mezi kriminalitu??? to víš, že jo, stejně nevíš co píšeš, tak už je to stejně jedno 🙂 🙂 🙂

  129. larry

    je to sice mimo tvé chápání, ale když tobě to nevadí tak nevím proč by mělo mě 🙂
    to je to samé jak jsi dva dni počítal procento nositelů nobelovek 🙂

  130. larry

    jo, abys nezapomněl, tak v kriminalitě jste jako věřící pěkně někde.
    takže se prokázalo, že ježíš navštěvuje hříšníky, kdežto nás spravedlivé nemusí. a dokonce ti to napsal i do bible, to je průser, co? nepříjemná pravda se vloudila do bible 🙂 🙂 🙂

    sice to trošku trvalo než jsi to dokázal vstřebat, ale těch pár hodin vysvětlování stálo za to 🙂

  131. protestant

    Já od začátku tvrdím že Ježíš je zde pro nás hříšné. Nemám s tím žádný problém.

    Jen ty nejsi schopen dodat data která by to potvrzovala.

  132. protestant

    Kouření není kriminalita, ale braní drog vedené ve stejném článku ano.

  133. Shadowman

    technicka poznamka:
    @larry, nas anti-spam zachytil 3 Vase komentare, a i kdyz uz je tezke se v tehle diskusi vyznat, pokud se nepletu, prispevek se Vam nakonec odeslat podarilo (ten s odkazem na odhaleno.cz, anti-spam nerad, kdyz je v komentari moc linku, proto to s odkazem jeste na lidovky neproslo), z tohoto duvodu je(j) zde zpetne publikovat nebudu.

    preji prijemnou dalsi diskusi 🙂

  134. larry

    to Shadowman: děkuju za informaci 🙂
    o jeden odkaz méně nebo více nehraje roli, pokud jde o protestanta je to stejné jako házení perel sviním 🙂

    jen mě zajímal profil bigotního individua, přiznám se, že jsem neměl valná očekávání, laťka byla o něco níže, ale i tak jsem mohl ještě hoooodně ubrat 🙂 zkoumání subjektu ukončeno 🙂

  135. larry

    na začátku jsi tvrdil, že neznám bibli a že to je myšleno jinak.
    to už je podruhé co nevíš, co jsi tvrdil. měl by sis to ujasnit, taklhe si budeš furt sám sobě odporovat.

    braní drog není kriminalita, to ses trošičku popletl. (už po kolikáté)

  136. larry

    ono už těch skupin asi pár bude, stačilo by se pevnějc semknout a táhnout za jeden provaz. třeba si i nárokovat část politické moci.
    když může existovat KDU, tak proč by nemohla jít do voleb ADU??? 🙂 to už by nemohli ječet nic o náboženské svobodě.

    jestli bude ADU fungovat na základech humanismu, tak nemám strach, že bychom byli horší než ta současná pakáž 🙂

  137. protestant

    pro nechápavého larryho:

    The data originated from the central Inmate Information System (IIS). The religious affiliation of a prisoner is recorded at reception in to a prison establishment. Religion is self-reported by the prisoner. The Prison Service recognizes more than 40 different religious denominations. In 2000, the largest group of inmates was Anglicans, who formed 39 percent of the prison population. Next was the group with No Religion (32 percent) followed by Roman Catholics at 17 percent and Muslims at 7 percent. Buddhists, Hindus, and Sikhs each accounted about a half of one percent of the population. The fastest growing group was prisoners with No Religion, which more than doubled in size between 1993 and 2000. The prison population as a whole grew by 55 percent over the same period. Between 1993 and 2000, the number of Muslims doubled. Buddhists, although relatively very small in number, grew faster than average, increasing by 60 percent over the same period. The number of all Christians grew more slowly than the average, falling from 75 percent of the total population in 1993 to 59.5 percent in 2000. Roman Catholicism was the fastest growing Christian denomination. Roman Catholics accounted for approximately one sixth of the prison population in each year between 1993 and 2000. Inmates with No Religion were most likely to be under 30 years old, white, male, and serving a sentence of less than 3 years. Of prisoners serving a life sentence in September 2000, the majority (65 percent) was Christian, while 24 percent had no religion. The group that was least likely to contain life-sentence inmates was Non-recognized religions. Some religions, such as Buddhism, Judaism, and Free Church, contain a disproportionate number of life sentence inmates. 7 figures, 15 tables
    https://www.ncjrs.gov/App/publications/Abstract.aspx?id=192665

    Religions:

    Christian (Anglican, Roman Catholic, Presbyterian, Methodist) 71.6%, Muslim 2.7%, Hindu 1%, other 1.6%, unspecified or none 23.1% (2001 census)
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/uk.html

  138. protestant

    Trestní zákon upravuje drogové delikty v ustanoveních § 187 – 188. Jsou to skutkové podstaty: nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů podle § 187 (tohoto trestného činu se dopustí ten, kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed), dále nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů podle § 187a (tento trestný čin za trestného považuje toho, kdo bez povolení přechovává omamnou nebo psychotropní látku nebo jed v množství větší než malém) a nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů podle § 188 (toho se dopustí ten, kdo vyrobí, sobě nebo jinému opatří anebo přechovává předmět určený k nedovolené výrobě omamné nebo psychotropní látky, přípravku obsahujícího omamnou nebo psychotropní látku nebo jed). Pro všechny tyto trestné činy je typické, že spočívají v některém z nedovoleného zacházení s omamnými a psychotropními látkami a jedy či předměty určenými k jejich výrobě.

  139. larry

    to pomatenec protestant:

    ty fakt buď neumíš číst nebo muší bejt mentálně retardován. v tom zákoně není nic o postihu užití drogy.

    očividně ti nevadí, že meleš kraviny, jenom nedokážu pochopit jak může být někdo tak dementní a ještě si sem umístí doslovné znění, které vyvrací jeho vlastní bludy 🙂

  140. larry

    dokonce i přechovávání drogy je trestné až od určité hranice.
    to je, víííď 🙂

    to nevadí, že nevíš co říkáš ani nemáš ponětí o realitě, ale hlavně že sem chodíš poučovat lidi 🙂

  141. larry

    to pomatenec protestant:
    takže první statistika dokazuje co jsem říkal, to je jen dobře, že jsi ji sem umístil 🙂 už pokolikáté nevíš co píšeš ani co dáváš na net 🙂 sorry, ale tohle nemá úroveň. nebo chceš vermomocí dokázat jak jsou věřící hloupí??? to snad ne 🙂
    vysvětlím, protože ty než se dovtípíš tak už budem lítat na mars: ty jsi umístil statistiku z velké británie. ta statistika říká, že je ve vězení 32% nevěřících, přitom v zemi jich je 50-60%. už se ti rozsvítilo?
    a ta druhá je nějaký povídání jednoho pána, to mě popravdě nemusí zajímat, začátek jsem četl, ale když už jsem zkraje viděl voloviny tak jsem zbytku nevěnoval ani pozornost. laické názory nemusím brát v potaz.

  142. larry

    z publikací, taky by sis měl občas přečíst nějakou knížku, která obsahuje něco z reálného světa

  143. protestant

    … v tom zákoně není nic o postihu užití drogy….

    Co meleš o postizích? O tom nebyla řeč. Řeč byla o kriminalitě. A ta je s drogami velmi těsně spojena.

  144. protestant

    Z které publikace čerpáš ty nesmysly o islámu?

  145. larry

    jsem pro. prozačátek by stačilo zlepšit tuhle stránku, zvolit modernější design sajty a klidně publikovat zprávy k celkovému děni u nás i ve světě, něco jako týden.cz nebo novinky.cz. i když to bude asi dost pracný, tak třeba to ořezat aspoň na témata, která lidi nejvíc zajímají. takhle je to hodně jednostranné, vždyť se můžeme vyjadřovat úplně ke všemu z našeho úhlu pohledu.

  146. protestant

    musím ti asi znovu zopakovat stav religiozity ve stejném období jako je ta statistika:

    Religions:

    Christian (Anglican, Roman Catholic, Presbyterian, Methodist) 71.6%, Muslim 2.7%, Hindu 1%, other 1.6%, unspecified or none 23.1% (2001 census)
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/uk.html

    ….tedy ateistů je méně než 23 procent a zavřených jich bylo přes 32 procent. Tedy naprostý opak toho co tvrdíš.

  147. Slávek ČernýSlávek

    Larry, to je zajímavej návrh. Máš pravdu, že větší frekvenci publikování bychom v současnosti nezvládli a ani nemyslím, že bychom se měli vyjadřovat ke všemu co se děje. Nemyslím, že ateisté mají nějaký společný názor na politiku, výchovu apod.

    Jestli nám chceš ale pomoct, budu strašně rád. Ozvu se ti do emailu.

  148. larry

    tak nějak jsi se „zapomněl“ vyjádřit k tomu proč je většina amerických vědců a skoro všichni současní nositelé nobelovek ateisté….
    ….že by se nepříjmná pravda u věřících prostě ignorovala? to není možné, církev nikdy v historii neignorovala pravdu! 🙂

  149. larry

    ale užití drogy není trestné. a statistika neřestí byla přece o užívání.
    sorry ale takhle se jenom schazuješ, a pak maj mít lidi respekt k náboženství.

  150. larry

    vysvětlím ještě pro jistotu jednodušeji v čem může být rozdíl a proč se statistiky o dvou různých věcech mohou rozejít:
    češi vedou v neřestech (které jsi chybně zařadil do kriminality)
    distribuce a prodej drog je zahrnut do jiné statistiky, takže mariánku prodávají a pěstují třeba vietnamci? a tvrdé drogy mohou prodávat řekněme například albánci a arabové apod? a teď si ty příklady zkus představit v reálu (vím to bude hodně těžké představit si vietnamce jak pěstuje mariánku ale zkus to) a jak se ti ty dvě statistiky rozejdou nebo ne.
    ono hodinky a holinky jsou si taky hodně podobný, oboje se natahuje. 🙂

  151. protestant

    Celá tato větev je o islámu. Nevšiml sis?

  152. protestant

    Tebou dodaná statistika je zaprvé z jiného roku než statistika vězňů v UK a zadruhé ukazuje pouze 20 procent ateistů v UK.

  153. protestant

    Nemohu se vyjadřovat k něčemu bez exaktních dat.

  154. larry

    takže jen 38% lidí v UK odpovědělo, že věří v boha. 40% odpovědělo, že věří v duši a životní sílu (takže nevěří v boha) a 20% nevěří v nic z výše jmenovaného.
    logicky vzato, v boha věří 38%, v boha nevěří 60%. ve vězení v roce 2000 bylo 32% lidí bez náboženství. statistika Eurobarometru je z roku 2005, je sice pravda, že v UK přibývá každý rok 750 000 lidí nevěřících v boha, nejvíc ztrácí křesťané, asi 500 000 ročně, ostatní církve stagnují nebo přibývají. ale i při tomhle vývoji by za 5 let nevznikl rozdíl 28%.
    říká se tomu logika a matematika, třeba jsi to už někdy zaslechl.

  155. larry

    tak už chápeš rozdíl mezi neřestmi a kriminalitou nebo ne???
    nějak ti došla slova. nebo jseš jen posera, co nepřizná svoji chybu??? přikláním se k druhé variantě, inu křesťanská „morálka“ v reálu, není nad živoucí příklad 🙂

  156. protestant

    Kdyby ses jen trochu vyznal v problematice, pak bys takovou hloupost nemohl nikdy napsat.

    Věděl bys že mnoho členů církví věří v duši a životní sílu

  157. protestant

    Wikipedie má data, která ještě ČSÚ nemá? Kde je vzala?

  158. larry

    jo a hodně členů církví věří v duši a životní sílu a nevěří v boha 🙂 🙂 🙂 to jako myslíš vážně???

    místo abys jako chlap odpověděl k podstatě věci, tak přijdeš jen s nemyslným blábolem. je mi tě líto.

  159. larry

    Obyvatelstvo celkem 8,89

    v tom bez vyznání 9,88

    věřící celkem 7,43

    a potvrzuje to i ČSÚ: Je možné říci, že čím vyšší vzdělání, tím více je lidí bez náboženského vyznání.
    čísla z 2011 jsem uvedl chybná, ale klidně si počkám až budou definitivní výsledky, že se to opět potvrdí. nejsem posera jako ty, abych nepřiznal pravdu 🙂

  160. larry

    netuším, kde z toho blábolu najít něco co by vyvrátilo můj příspěvek

  161. larry

    i podle dat z roku 2001 je vidět, že jsou věřící nevzdělanější, bez ohledu na to, že čísla uvedená pro rok 2011 nebyla správná a klidně si počkám na definitivní výsledky, že se potvrdí to co už v roce 2001.

  162. larry

    a všechny příspěvky teda podle tebe jsou o islámu bez ohledu na jejich obsah???
    ztrapňuješ se vědomě nebo to děláš nevědomky? 🙂

  163. larry

    chudáček protestant zjistil, že utřel, nemá co říct, tak ignoruje tohle vlákno 🙂

  164. protestant

    Netušíš:
    Podívej se na tu tabulku 4 a koukni na to kolik procent KŘESŤANŮ zatrhlo odpověď Existuje Bůh (18 procent) a kolik místo toho zatrhlo „Existuje cosi jako duch nebo životní síla“ ( 59 procent). Tedy 82 procent KŘESŤANŮ nezatrhlo odpověď „Existuje Bůh“.

    Už je to jasné?

  165. protestant

    Tak co larry? Už jsi pochopil že ti co odpověděli že „věří v duši a životní sílu“ věří v Boha?

  166. Germik

    No zato ty tu předvádíš hotový zázraky 😀 😛

  167. Lüsiel

    kdyz ma nekdo tak stupidni nick jako „xorron“ a je vlastne „nekdo“ ci kdosi, tak je asi podle sebe taky stupido.
    jsem clenka Mensy a jsem verici. ano, tez jsem byla ve skolach masirovana, ze verim spatne, ze komunisticka propaganda ma a vzdy mela pravdu a ze Buh ani nic podobnyho neni. ejhle, mam nejspis vyssi IQ nez-li vy zde a jsem verici. Pane Boze! ale je faktem, ze mam jen tu inteligenci, pamet uz pokulhava, takze nemam tituly, ty maji ti mene inteligentni, kteri se do Mensy nikdy nedostanou. ale mozna kdybych zkusila nejaky mene humanitni obor, kde jde jen o nadrceni se naprosto zbytecnych poucek…
    ale samozrejme, ze jsem vyjimka i v ramci Mensy. tam jsou totiz i smazky. ale tesim se, az prestanete zebrat o prispevky pro anonymy typu „xorron“ a zacnete se jen chovat slusne. ja vim, propagovat nesnasenlivost je proste tak ateisticke! nicmene nafoukance nema nikdo rad. ba jo, hloupi lide vam toho sezerou hodne, dokonce vas mozna budou obdivovat za silacky recicky, kdy se budete navazet do druhych a jen jim ublizuvat. ale o tom prece vas ateismus je, ze?! vlastne je to zasterka proc ponizovat lidi, kteri jsou jini nez vy. a kdyz uz verici nejsou, tak si najdete neco jinyho, je to totiz o osobnosti.
    ano, je mi jasne, ze mate vzdy a za kazdou cenu pravdu, i kdyz jste uplne mimo. jste totiz anonymni nabubrelci, kteri byli v detstvi nejspis sikanovani okolim, takze jsou z vas zamindrakovani ustavicne nespokojeni dospeli. pro Boha!

  168. Antitheista

    A já zase znal lidi, do kterých hustili náboženství a taky za to trpěli, pokud něvěřili (klerofašistické režimy v Jižní Americe, nový papež to zná prý dobře 😀 – je jejich spolupachatel), a co jako?? Jediné správné je snad věřit v boha? Nebo přímo v Ježíška? Nebo v Allaha? Každý věří v něco jiného a všichni mají jako naráz pravdu ?? 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *