Katolický kněz zná „skutečné ateisty“

Autor | 06.02. 2013
Pavel Konzbul, spirituál Biskupského gymnázia v Brně, katolický kněz věnující se mládeži

Pavel Konzbul, spirituál Biskupského gymnázia v Brně, katolický kněz věnující se mládeži

Katolický kněz, věnující se především mládeži, pan Konzbul, zveřejnil na svém bložíku článek Doufám, že pan prezident bude skutečný ateista. A jaký je podle pana Konzbula skutečný ateista?

Opravdový ateista se totiž nechová vůči víře svých spoluobčanů ani pohrdavě a ani posměšně. Ateista totiž věří v neexistenci Boží. Tato jeho víra vychází z jeho osobní a vlastní zkušenosti. Sám se musel odpovědně a často namáhavě dopracovat k svému postoji vůči otázce Boha. Ví tedy, že se jedná o složitou cestu a váží si jí i u těch, kteří odpovědně zastávají přesvědčení opačné. Skutečný ateista není anti-teista, skutečný ateista ví, že je zbytečné se hádat o Bohu. Skutečný ateista věří v to, že Bůh není, a k těm co věří, že Bůh je, má paradoxně velice blízko. 

Nebudu s Vámi pane Konzbule hrát hru na skutečné a neskutečné ateisty. My se tak na rozdíl od křesťanů  mezi sebou nekádrujeme. Tak snad jen pro pořádek. Ateisté skutečně věřícími obecně nepohrdají. Na druhou stranu ten ateista, kterému stojí za to o věci jen trochu přemýšlet, ví, že katolická víra skutečně směšná je. Tedy asi by se směšnou býti jevila, kdyby její součástí nebyla pravděpodobně jedna z největších společností organizovaného zločinu na světě. V podstatě je velmi těžké najít jediný druh organizované kriminality, na kterém by se katolická církev nepodílela nebo dále nepodílí.

Asi je tu zbytečné připomínat systematické případy krytí zločinů kněží, kteří se věnovali převážně mládeži. Není nutné ani připomínat skutečnost, že ve Vatikánu dnes platební kartou nezaplatíte, kvůli zapojení Katolické církve  do praní špinavých peněz. Také zcela aktuální případ využívání otrocké práce žen je dostatečně mediálně známý. Možná méně se už ví o katolickém podílu na masakrech tisíců ohrožených afrických slonů nebo jejich podílu na nedávné genocidě původních obyvatel Kanady. A tak by se dalo pokračovat dál a dál.

Na vaší víře v neexistující pohádkové bytosti není nic obdivuhodného nebo respektuhodného. Věřící může být dobrý člověk stejně jako ateista, nebude to ale díky jeho víře, ale mnohem spíše jí navzdory. Takže ano, buďme rádi že prezidentem je „skutečný ateista“.

96 thoughts on “Katolický kněz zná „skutečné ateisty“

  1. Michal

    No, pan Konbzul je hlavně pěkný pokrytec. Vyhlašuje, jak chce psát o víře i o nevíře, ale o diskuzi s nevěřícími zjevně zájem nemá. Něco jako „o nás bez nás“. Asi chce psát nikoliv o nevěřících, ale spíš o svých vlastních dojmech. Co hůř, nic mu zřejmě neříká ani slušné vychování: ignoruje slušné oslovení a zdvořilou nabídku k diskuzi. Ne že slušně odmítne – ale prostě vůbec neodpoví.
    Ubohé…

  2. Michal

    Tak pan Konbzul před chvílí, tj. po devíti dnech, zareagoval, takže beru svůj předchozí příspěvek zpět.

  3. Slávek

    Nesouhlasím, on přece nemá povinnost každému odpovídat. Tím, že napíšeš něco do komentářů k jeho článku mu nevznikají žádné skutečné závazky a z nenaplnění tvého očekávaní Michale, jej nemůžeš nijak vinit.

    Důvody, proč diskutovat nechce neznáš a dovedu si jich představit spoustu. Třeba nečte komentáře, nemá čas na diskuze přes internet nebo jej už omrzely. Nebo je třeba vnitřně nejistý a bojí se, že by znevážil zastávaný úřad. Prostě cokoliv.

  4. Slávek

    Aha, i tak si ale myslím, že můj komentář platí.Komu čest, tomu čest.

  5. garias

    Pán Konzbul spochybnil vieru ako takú. V jednom prípade sa verí v to, pri druhom sa verí v ono, a v danom celku je vždy niekde lož. Inými slovami je viera zcela zbytočná a nesprávna cesta poznávania vesmíru. Naprosto súhlasím so spochybňovaním viery ako to urobil Konzbul. Inými slovami, de facto, viera je vysoko náchylná na omyl. Naprosto súhlasím, naprosto !

  6. garias

    Michodom:

    Ateizmus je viera asi tak, ako keď pri vypnutí televízora prepneme na iný program.

  7. josef

    Tak další magor tvrdící, že ateista je věřící v boží neexistenci.
    Ješišmarjá, já z těch křesťanů snad dostanu spalničky…
    A tohle trdlo popisuje, jaký je „opravdový ateista“!
    Ti samí lidé neustále vyžadují, abychom měli respekt k jejich víře – proč bych měl respektovat hloupost, když ničí na co sáhne?
    PROČ?

  8. protestant

    Škoda. Ten minulý Slávkův článek byl docela slušný. Nyní se zase vrátil k primitivnímu antiteismu.

  9. Michal

    Slávku, souhlasím. Na druhé straně si ale myslím, že odpovědět, když se na tebe někdo zdvořile obrátí, je slušnost. Souhlasím s Tebou, že nikoliv povinnost, žádný nárok zde bez jakýchkoliv pochyb neexistuje. Nic takového jsem ale ani netvrdil.

  10. Antitheista

    Co je na anti-theismu primitivního, protestante?

    Anti-theista jako já je proti náboženství, čili proti poučkám, ale boha neodmítáme z principu! Protože antitheista nemusí bejt zároveň anti-deista!! Ale ateista většinou odmítá boha vůbec (takže je i adeista)! Tak nevím, kdo by byl pro vás lepší! Já sem třeba agnostik, ale náboženství (včetně křesťanství) považuji za evoluční klam a sebeklam vycházejí z mozku člověka. Toť vše, jestli je nebo neni bůh jako takový (prvotní příčinna,…) to nevím, může i nemusí- svět se dá jistě vysvětlit i bez něj! ale být může! Ale ti jednotlivý lidští bohové a jejich nauky mě přijdou směšné a hlavně naprosto pozemské a vysvětlitelné evolučně

  11. Zdislava Ferbyová

    Zapomínáte, že Církev tvoří lídé a ti se bohužel dopouští chyb. Když se však řídí někdo Bíblí a z toho vycházejicím učením Církve, tak svět proměňuje v ráj. Byla jsem nedávno v Indii, ve West Bengálsku, a místa, která byla pod správou křesťanů, byla jako jediná plná naděje! Všude kolem to byla jen a jen bída!
    A zrovna Konzbul je kněz, kterého si nermírně važím!

  12. Slávek ČernýSlávek Post author

    Zdislavo, pana Konzbula osobně neznám a článek není osobním útokem. Je to jen zamyšlení, nad nesmyslností jeho argumentace v tomto konkrétním případě. Nejdříve si vymyslí jakýsi pochybný ideál „skutečného ateisty“, podle kterého potom kádruje právě zvoleného prezidenta.

    Jinak jsem se dočetl, že pan Konzbul působí i ve Vranově u Brna, takže se možná i někdy potkáme 🙂

    Jinak s tebou samozřejmě naprosto nesouhlasím ohledně toho ráje. Nevím nic o konkrétních místech kde jsi byla, ale náboženská víra koreluje spíše s chudobou a zaostáváním. Ráj je spíše tam, kde lidé berou náboženství jen velmi vlažně.

  13. protestant

    …..Je mi zároveň jasné, že Vám jako profesionálnímu lháři nejde o skutečnost, realitu nebo pravdu. ….

    protestant:
    Toto JE osobní útok

  14. Slávek ČernýSlávek Post author

    Ano, to je osobní útok. Máš pravdu, ta věta tam moc nepatří :-/

  15. Slávek ČernýSlávek Post author

    Tak opraveno, nechal jsem se příliš unést. Holt nesmíme zapomínat, že jsme lidé a dopouštíme se chyb 🙂

  16. Antitheista

    Protestante, proč spolu my antitheisté a vy křesťané nemůžeme žít v míru ??? 🙁 Kdy už se poučíte a přestanete hanět lidi za jejich názory ??? Kdy přestanete chtít upalovat své oponenty ??? Vždyť se můžeme všichni milovat 🙁
    – kdy už se vy křeťané naučíte milovat cizí bytosti i s jejich názory?? 🙁 Vždyť snad můžete milovat i lidi, se kterými nesouhlasíte?

  17. Antitheista

    No prozatím – díky sekulárním intelektuálům v kultuře a politice, ale co až vám dáme ty miliardy??? 🙁 Bojím se, že nás zase začnete upalovat!! Vždyť mluvit o něčím názoru jako o primitivním, jen že se nám nelíbí, to není zrovna tolerantní, ale tolerance vlastně křesťanům nic neříká, oni netolerují ani homosexuály, ani přírodu a zvířata (narozdíl od Buddhy),…
    🙁 je mi vás líto 🙁

  18. Petr TomekPetr Tomek

    Ono to nejde. Křesťané ale i jiní věřící považují dogmata své víry za základ své osobnosti – co je v nich podle nich dobré, pochází z věrouky. I když tedy třeba opravdu chtějí „nenávidět hřích a milovat hříšníka“, nedokáží to. Neumějí si představit svět v němž funguje etika a morálka bez neustálého uplatňování pravidla cukru a biče, bez posmrtného života, bez pojmu „hřích“, bez modlení, bez Boha. Naše schéma myšlení je natolik odlišné, že je irituje už naše prostá existence. Proto se snaží vidět ateisty jako „druhé náboženství“ a ne jako odlišnou sféru pohledů na svět. Proto se pořád ptají, jako kdybychom byli opravdu jen stoupenci jiného náboženství: V co věří ateisté? K čemu se modlí ateisté? Kde berou ateisté morálku? Jak můžete žít bez Boha?
    Zkuste na kteroukoli z těch otázek odpovědět a někde se urazí nějaký věřící. Odpověď třeba na tu poslední otázku může znít: „Stejně jako bez panenky Barbie.“ Ta odpověď je pravdivá – jde o něco zbytného, vytvořeného lidmi, co působí dojmem osobnosti, ale když na to mluvíte, tak to neodpovídá a nic to pro vás neudělá. Každé z těch tvrzení je pro věřícího neskutečně bolestivé.
    Bůh jako něco, s čím si můžete hrát, ale není to potřeba?
    Bůh vytvořený lidmi?
    Bůh jako neživá hračka která ve skutečnosti žádnou osobnost nemá?
    Bůh který neodpovídá?
    Bůh který nikomu nepomůže?
    Já je vlastně částečně chápu, ale nemůžu si s nimi tuhle hru hrát – nechci.

  19. Antitheista

    Petr Tomek – přesné a výstižné !!! Nábožní lidé by se měli více zajímat o lidský mozek, evoluční psychologii a kognitinvní a sociální psychologii, myslím, že termíny jako bias nebo kognitivní disonance by je mohli zbavit některých předsudků či sebeklamů, mohli by se pak méně věnovat prázdné sofistice která má podpořit jejich víru a raději jít cestou vědy a poznání…

  20. Sam

    >>>V podstatě je velmi těžké najít jediný druh organizované kriminality, na kterém by se katolická církev nepodílela nebo dále nepodílí.
    <<<
    Důkazy prosím?

  21. Sam

    No, v každé církvi se najde určité množství darebáků, ale nepovažuju katolickou církvi za vyloženě zločineckou organizaci.
    Nějaké ty pozitivní vlivy asi má. Zakazování kondomů v Africe se jim ale nepovedlo, to je fakt…

  22. Antitheista

    No v SS taky nebyli samí zlí lidé…

  23. Slávek ČernýSlávek Post author

    Církev organizovaně kryla pedofily a lidi co zneužívali děti. Církev v Irsku organizovala otrockou práci žen v prádelnách. Ve Vatikánu nefungovali do minulého týdne platební karty z obavy z praní špinavých peněz. Církev je jedním z největších zákazníků organizovaného vybíjení afrických slonů kvůli slonovině.

    To jsou jen dobře zdokumentované případy z poslední doby. Je skutečně těžké, NEPOVAŽOVAT církev za zločineckou organizaci.

  24. Sam

    Když už je řeč o Biskupském Gymnáziu v Brně, tak asi roku 2007 se tam konala docela zajímavá přednáška o temných silách a ďáblu. Neběl jsem z ní dobrý pocit. Dodnes mi při poslechu běhá mráz po zádech. Pořídil jsem amatérskou nahrávku. Kvalita zvuku není slavná, ale rozumět je docela dobře. Ta přednáška byla normálně pro studenty, šlo se na ni místo vyučování. http: // w w w .uloz. to / xSZeuWs / prednaska-o-temnych-silach-bigy-brno-asi-2007-wav

  25. Sam

    Přednášku doporučujeme tomu, kdo chce o Bigy Brno získat bližší představu. 🙁 Upozorňuji, že ta nahrávka ve formátu wav není nijak upravená, určitě by si zasloužila nějaké to vyfiltrování šumu… Ale k tomu se dostanu asi až jindy.
    Jinak si nejsem jist, kdo na přednášce hovoří. 🙁 Mohlo by se jednat o známého českého exorcistu jménem Vojtěch Kodet. Toto je další jeho přednáška, na které jsem nebyl… http: // youtu.be / rgkUiTrm7jA Ten hlas je rozhodně podobný! 🙁 Klidně mi pomožte s identifikací přednášejícího…

  26. Tom

    Zajímalo by mne, jak si na základě nějaké potajnu nahrané staré přednášky mám udělat představu o škole na které se každý týden, alespoň po dle jejich web stran, koná řada akcí a přednášek všech možných témat (akademické triduum). Nebylo by lepší se zeptat spíše studentů, než věštit z útržků na netu, jako z kávové sedliny?

  27. Sam

    Tahle přednáška se nekonala v rámci akademického tridua. Informace o ní už byly na http://www.bigy.cz vaporizovány.
    Neřekl bych, že byla nahrána potajmu, každej student si mohl donést vlastní diktafon nebo mp3 přehrávač…

  28. klusik

    S autorem článku souhlasím, i když ne na 100 %. A každopádně bych asi napsal jinými slovy. V globálu ale fakt musím souhlasit.

  29. Hosamen

    Antitheista (20.02. 2013 | 20:07) napsal: No v SS taky nebyli samí zlí lidé…
    Ne jenom měli vysvětlení svých činů na opasku : „Gott mit uns“.

  30. Hosamen

    Chudák má v hlavě zatmění. Pokud existuje 15 základních odůvodnění myšlení, jak a proč nevěřit, jak může věřit, že některá nevíra je správná?
    Jak pozná příčinu nevíry?

  31. Antitheista

    Jak pozná příčinu nevíry?

    To se pozná pomocí logiky a pozorování – ověřování :D. Zatímco víra v cokoliv, která se neprověřuje, je k ničemu – je to neplodná spekulace – a to je případ náboženství :D, tak k nevíře vede právě chuť bádat a ověřovat 😀

  32. Hosamen

    Vážený …,
    o ateistech víte jen to, co od vás chce církev. To je dost málo, jsem ateista, proto nikomu nepředepisuju jeho názory a nenechám si jako pámpíčkář určovat, co je pro mne správné, a theos je bez boha. Není určeno jak, proč, ani jiné nesmysly. Zatím ateista vede, neprosazuje neprokazatelné.

  33. Antiateista

    „Kdy přestanete chtít upalovat své oponenty ?“ Spíš bychom zase měli začít. Jsme na vás až moc hodní a vy si toho nevážíte a vedete proti nám válku.
    „Zatím ateista vede, neprosazuje neprokazatelné“ – k smíchu (viz multiverse)
    „Gott mit uns“ – to měla na opasku Wehrmacht. A bylo to přejeto z Reichswehru. Doučte se to!
    Oháníte se morálkou a sami na druhou stranu tvrdíte na druhou stranu, že žádná neexistuje. Ateismus je tak hloupý až to bolí!

  34. Antitheista

    Ateismus není morálka, ale ateista si může zvolit morálku…

    Chcete zase upalovat?

    Na a co, že to převzali? Přezvali, to je hlavní…

    Ateista neprosazuje multiversum, jen tvrdí, že je to logická hypotéza, nic víc, bůh je navíc a vy ho prosazujete jako jistotu, což je od hypotézy rozdíl… 😀

  35. Medea

    “ “Kdy přestanete chtít upalovat své oponenty?” Spíš bychom zase měli začít. Jsme na vás až moc hodní a vy si toho nevážíte a vedete proti nám válku.”

    Anti-a-teista, tak to si najprv budete musieť založiť vlastný štát, kde bude katolicizmus štátnou ideológiou 😉 (Predpokladám, že ste rímsky katolík, ak sa mýlim, opravte ma.)

  36. Antitheista

    frankistické Španělsko či jiný klerofašistický stát budiž vám inspirací…

  37. Medea

    Ani vo frankistickom Španielsku nebolo možné (v rámci zákona) upaľovanie ateistov a heretikov. Museli by si založiť katolíckejší štát, než frankistické Španielsko 🙂

  38. Antitheista

    Ano, chce to nějaký pořádný středověk, ostatně STŘEDOVĚK NESKONČIL, STŘEDOVĚK TRVÁ…

    I když za občanské války ve Španělsku se z obou stran děly pěkný svinstva, upalování a přibíjení na kříž se tam vyskytlo taky. Ale tady anti-ateista to asi vše bude házet na republikánskou armádu a různý bolševiky či anarchisty. Jenže to není pravda…

  39. Medea

    “I když za občanské války ve Španělsku se z obou stran děly pěkný svinstva, upalování a přibíjení na kříž se tam vyskytlo taky.”

    Občianska vojna je občianska vojna, ale ja som hovorila som o zákonoch vo frankistickom Španielsku. Franco napr. odmietol zaviesť antisemitské zákony vo svojej krajine.

  40. Štěpán Karel O.

    Argumentovat v diskusi o Boží existenci ideově zabarvenými historickými polopravdami (neb se nejedná o fakta nýbrž vlastní názory) je směšné. Argumentovat v té samé diskusi o Boží existenci jednáním členů církve postrádá logiku.
    Diskuse o transcendenci je záležitost pokud nikoli teologie, pak ovšem vždy filosofie. Divím se každému, kdo ztrácí čas prázdným tlacháním, místo aby se raději pídil po pravdě. Na tuto stránku jsem narazil náhodu, hledajíce kontakt na otce Konzbula, načež jsem si nemohl odpustit tuto krátkou glosu.

  41. Hosamen

    Katolický Tomáš Halík napsal, že skutečný ateista neexistuje, každý věří. Jsou věřící v Boha, jsou věřící v předpovědi a podobně.
    Pravoslavný Libor Halík svou víru projevuje svou víru články, za které dostal cenu za xenofobii. Ono není moc krásné, napadat lidi za víru, národnost a podobně.
    Konzbul, zveřejnil : „Ateista totiž věří v neexistenci Boží.“ Ne, to není všechno, jenom křesťané měli vysvětlení svých činů na opasku : „Gott mit uns“.

  42. Ignác z Loyoly

    Jenže je víra podložená a nepodložená logicky. A ta Halíkova je zrovna velmi nepodložená, narozdíl od té víry třeba v evoluci…

  43. Sam

    Tadyhle Pavel Konzbul napsal článek o Dawkinsovi. http://konzbul.bigbloger.lidovky.cz/c/449371/Darwinuv-rotvajler.html
    Co tím chtěl sdělit, nevím. Snad něco takového, že není spokojen s vývojem Richarda Dawkinse. K tomu dochází na základě dvou úryvků z úvodů Dawkinsových knih Boží blud a Sobecký gen. Zvláštní.
    Článek jako takový je asi nenapadnutelný, protože neříká skoro nic.

  44. Hosamen

    Jenomže mi vadí ne víra ale tento pán vlastně určuje, co se budou děti v náboženství učit. Katastrofa je, že jeden určuje správné informace.
    Znám kněze, který mi tvrdí, jak jsou ateisté agresivní. Evangelička, která na jedné straně tvrdí, že smí svůj názor uveřejnit, napadá ateisty, kteří se odvolávají na její názor.
    Pokud se podíváš na první sčítání po válce 6% lidí se hlásilo k ateismu nebo neuvedlo víru, ve stejné době měli komunisté 10% občanů, tedy nejméně 80% komunistů byli věřící ale komunisty té doby dnešní věřící označují za ateisty.

  45. Sam

    http://www.tvnoe.cz/video/10508
    http://www.biskupstvi.cz/pavel-konzbul
    Dne 21. května 2016 jej papež František jmenoval pomocným biskupem brněnským, jímž byl dříve až do svého emeritování v roce 2013 Mons. ThDr. Petr Esterka, a titulárním biskupem litomyšlským. Konsekroval jej Mons. ThLic. Vojtěch Cikrle dne 29. června 2016 v brněnské katedrále sv. Petra a Pavla, spolusvětiteli byli Mons. Jan Bosco Graubner a Mons. Josef Hrdlička.

  46. Dorota

    Sam
    10.03. 2013
    „Když už je řeč o Biskupském Gymnáziu v Brně, tak asi roku 2007 se tam konala docela zajímavá přednáška o temných silách a ďáblu. Neběl jsem z ní dobrý pocit. Dodnes mi při poslechu běhá mráz po zádech. Pořídil jsem amatérskou nahrávku.“

    Ta přednáška na Bigy Brno, je to ono?

    https://www.youtube.com/watch?v=dJPaokmBYQI

  47. toli

    Tak jsem si to video pustil a pro jeho tendečnost a manipulativnost po 10 minutách zase vypnul…..

  48. Dorota

    toli: „Tak jsem si to video pustil a pro jeho tendečnost a manipulativnost po 10 minutách zase vypnul…..“

    Jak může člověk něco posoudit, když z toho slyší sotva desetinu.

    Zajímalo by mně, kde jsou ti nevěřící, kteří ho vyhledali, kterým pomohl, a zůstali nevěřícími. Ne každého z nich se mu podařilo „přivést k Bohu“, jak tam zmínil. Takže pokud jsou ateisté, kteří tu zkušenost s ním měli a zůstali ateisty, proč nehledají racionální vysvětlení toho jeho působení (ať už modliteb nebo exorcismu)? Proč se nesvěří vědcům, Koukolíkovi a dalším? Nějaké racionální vysvětlení přece musí být, a zrovna kolem těchto jevů chodí vědci jak kolem horké kaše.
    Navíc, tady Kodet mluví úplně jinak, než na svém webu, ti studenti ho svými otázkami donutili odlišit zrno od plev.

    Osobně příliš nevěřím na ďábla ani na démony, ač jsem věřící. Pokud něco takového existuje, zřejmě to bude pocházet z lidské mysli.

  49. toli

    Jak může člověk něco posoudit, když z toho slyší sotva desetinu.

    Protože těchto typických keců jsem slyšel už ne na hodiny ale na dny…..

    Oni se svěřují Koukolíkovi a dalším jenže není v zájmu katolického kněze a exorcisty aby se o tom vědělo….Tento druh lidí je přesvědčený že vše musí jít přes optiku církve a přes „práci“ jejích kněží….
    Je to účelové zatajování faktú,jinými slovy manipulace s vaší myslí..

    Kdysi jsem dal knězi pár výtisků jednoho časopisu kde byly rozhovory s exorcistou,který ač „vyučen“ katolickými knězi,nebyl zaměstnán církví.Ale spíše dělaný do esoteriky (třeba byl přesvědčený o zvířecí duši a nebi pro zvířata).Pro mého známého kněze to bylo vše špatně už jen z toho důvodu že exorcista nepatřil k ŘKC…

  50. Dorota

    „Je to účelové zatajování faktú,jinými slovy manipulace s vaší myslí..“

    Účelové zatajování faktů je jedna věc a manipulace s myslí je druhá věc.
    Jestli se Koukolíkovi a dalším někdo z těch „exorcizovaných“ svěřil, měl by o tom Koukolík a další zasvěcení vědci publikovat. Mít nějaké vysvětlení, jak to dělají, jak s tou myslí manipulují. Proč to nedokáže každý.
    Kodet je bezpochyby silná osobnost. Ale jeho naivní dualismus – pojem „Boží nepřítel“ (proč by si Bůh stvořil nepřítele, dokonce úhlavního) – tu sílu jeho osobnosti znevěrohodňuje.

    „…není v zájmu katolického kněze a exorcisty aby se o tom vědělo….“

    Nevěřím, že se neurovědci a psychologové zaleknou ŘKC, nebo ano?

  51. Ateistický laik

    Dorota: Nevěřím, že se neurovědci a psychologové zaleknou ŘKC, nebo ano?
    A si myslíte, že by se stalo, kdyby se začali psychologové veřejně pořádně nahlas troubit do světa, že věřící=psychicky nemocný člověk, respektive člověk oblbnutý církví (náboženstvím)?
    Ono to bude chtít ještě nějakou přípravu, protože spousta obyčejných lidí to nepochopí, a věřící se logicky naštvou a budou chtít psychology eliminovat. O církvi (a jejich představitelích) ani nemluvím, ta bude kopat jako splašená kobyla.

  52. Dorota

    „že věřící=psychicky nemocný člověk, respektive člověk oblbnutý církví (náboženstvím)“

    Vy jste nečetl ani můj původní příspěvek, ani jste neviděl to video. Já mluvím o NEVĚŘÍCÍCH, kteří vyhledali pomoc exorcisty Vojtěcha Kodeta, a nevěřícími i zůstali. Proč nepátrají spolu s psychology a neurovědci po racionálním vysvětlení té zkušenosti.
    Takže buď je to proto, že se stydí přiznat zkušenost s exorcistou, nebo psychologové a neurovědci nedokáží odpovědět, nebo Kodet lže a žádní nevěřící ho nevyhledali. Ta první a poslední možnost by ovšem zasluhovala ověření, než se k ní příliš lacino uchýlíme.

  53. Medea

    “Proč nepátrají spolu s psychology a neurovědci po racionálním vysvětlení té zkušenosti.”

    Dorota, akej skúsenosti?

  54. toli

    nebo Kodet lže a žádní nevěřící ho nevyhledali. Ta první a poslední možnost by ovšem zasluhovala ověření, než se k ní příliš lacino uchýlíme.

    Vy jste se nikdy nesetkala s knězem který lže ? Já s nimi mám letité zkušenosti a navíc fenomenální paměť,dokážu si zapamatovat jejich věty,které pronesli třeba 5-6 roků zpět. Má zkušenost říká že knězi věřím jen pozdrav a pak každou desátou větu……Logicky,proč by nevěřící vyhledával kněze když na ďábla,boha a podobné chujoviny nevěří ?

  55. Medea

    “Logicky,proč by nevěřící vyhledával kněze když na ďábla,boha a podobné chujoviny nevěří ?”

    Zo zvedavosti alebo preto, že je “něcista” 🙂

  56. Medea

    “Já mluvím o NEVĚŘÍCÍCH, kteří vyhledali pomoc exorcisty Vojtěcha Kodeta, a nevěřícími i zůstali. Proč nepátrají spolu s psychology a neurovědci po racionálním vysvětlení té zkušenosti.”

    Náboženské alebo magické rituály môžu (psychologicky) pôsobiť aj na neveriaceho. A to aj terapeuticky.

    Dokonca aj sústredené sledovanie fantazijných filmov môže podobne pôsobiť. Ja som napr. zažila silnú katarziu pri sledovaní niektorých scén z Game of Thrones alebo z Hellraisera 🙂

  57. Dorota

    Medea: „Náboženské alebo magické rituály môžu (psychologicky) pôsobiť aj na neveriaceho. A to aj terapeuticky.“

    To musí mít nějaké zdůvodnění. A právě na toto zdůvodnění se ptám.

    Ono je totiž rozdíl prožít katarzi u filmu, který má více skrytých rovin, které nějak korespondují s našim nevědomím a jeho skrytými obsahy (nakonec, totéž umožňuje rozjímání nad texty Bible) a prožít něco podobného, byť psychologicky vysvětlitelného, při manipulaci „jedinou správnou“ autoritou či rituálem touto autoritou zprostředkovaným. Bez ohledu na to, že cílem té manipulace je dobro. Manipulace mysli nepřestane být manipulací jen proto, že jejím cílem je pomoc.
    Kodeta si náhodou vážím, on má i jiné stránky, ale zarážející je jeho externalizace zla do berličky „Božího nepřítele“, jakoby vůbec neviděl, že pravděpodobně jde o jeho (naše) vlastní vnitřní zlo.

  58. Medea

    “Kodet je bezpochyby silná osobnost. Ale jeho naivní dualismus – pojem „Boží nepřítel“ (proč by si Bůh stvořil nepřítele, dokonce úhlavního) – tu sílu jeho osobnosti znevěrohodňuje.”

    Prečo by silná osobnosť nemohla byť “dualistom”?

    “Osobně příliš nevěřím na ďábla ani na démony, ač jsem věřící. Pokud něco takového existuje, zřejmě to bude pocházet z lidské mysli.”

    Oblečte si Božiu výzbroj, aby ste mohli čeliť úkladom diabla. Lebo nás nečaká zápas s krvou a telom, ale s kniežatstvami a mocnosťami, s vládcami tohoto temného sveta, so zlými duchmi v nebeských sférach.
    (Efezanom 6:11-12)

    😉

  59. Medea

    “a prožít něco podobného, byť psychologicky vysvětlitelného, při manipulaci „jedinou správnou“ autoritou či rituálem touto autoritou zprostředkovaným”

    Prečo “jedinou”? Senzitívny nekatolík, nekresťan by to mohol zažiť hoci aj s nejakým šamanom alebo kňažkou Santería (kresťan by mohol mať ideologický problém).

  60. Daniel B.

    @Dorota

    „Kodet je bezpochyby silná osobnost. Ale jeho naivní dualismus – pojem „Boží nepřítel“ (proč by si Bůh stvořil nepřítele, dokonce úhlavního) – tu sílu jeho osobnosti znevěrohodňuje.“

    Bůh si žádného nepřítele nestvořil. Bůh si nestvořil ani žádného přítele. Všechny stvořené bytosti, které jsou schopny morálního soudu, si postoj k Bohu vybírají.

    Nevybíráme si my sami, koho budeme mít za přítele a koho ne?

  61. Daniel B.

    @Medea

    „kresťan by mohol mať ideologický problém…“

    To by mne zajímalo proč.

  62. Dorota

    Senzitívny nekatolík, nekresťan by to mohol zažiť hoci aj s nejakým šamanom“

    I to je v podstatě manipulace, protože ten šaman „ví“, zatímco ten ovlivňovaný nebo exorcizovaný „neví“. Jediná oprávněná manipulace je ta, která vede k poznání a sebepoznání. V závěru i k poznání a pochopení i té manipulace.

    „Prečo “jedinou”?“

    Když se někdo za tu jedinou správnou autoritu vydává, už to je součást a zároveň prostředek manipulace autoritou.

  63. Dorota

    @Medea
    (Efezanom 6:11-12)

    Myslím, že jediným „zlem“ je ego, ať už lidské nebo andělské. Ta externalizace zla je snad v raných stadiích vývoje lidstva oprávněná, ale dnes?

  64. Dorota

    Daniel B.: „Bůh si žádného nepřítele nestvořil. Bůh si nestvořil ani žádného přítele. Všechny stvořené bytosti, které jsou schopny morálního soudu, si postoj k Bohu vybírají.“

    Domnívám se, že ten přátelský nebo nepřátelský postoj k Bohu si vybírá jen naše ego. Které není naší podstatou.
    A druhá věc, ten nepřátelský postoj „padlých“ bytostí je v duchu dualismu těmto bytostem podsouván církví.

  65. toli

    I to je v podstatě manipulace, protože ten šaman „ví“, zatímco ten ovlivňovaný nebo exorcizovaný „neví“. Jediná oprávněná manipulace je ta, která vede k poznání a sebepoznání. V závěru i k poznání a pochopení i té manipulace.

    A myslíš že kněz neví že s tebe dělá užitečného idiota církve ? Já se obávám že to ví velmi dobře.
    U většiny kněží co znám si myslím že v boha ani nevěří,respektive si ho zaměnili za církev.Právě církev je podle nich ta jediná autorita .Jde o propagaci konzervativního až velmi konzervativního životního stylu,to je to o co se jim ve skutečnosti jedná.Boha a svou pohádkovou knihu kterou si koneckonců sami sepsali si berou jen jako zástěrku pro blbce co jim na to skočí.Znám kněze alkoholíky,kněze kurevníky,kněze na prachy, kněze materialisty co mění každý rok auto,kněze co kšeftují se starými knihami ,obrazy a devocionáliemi,ale vždy se ukazují před ovcemi jako svatí…. To jsou mé zkušenosti s kněžími. Asi bych to shrnul do jedné věty-kážou vodu a sami pijí víno

  66. Medea

    To by mne zajímalo proč.

    Pretože aktívna účasť na “pohanskom” alebo “čarodejníckom” obrade môže byť kresťanom vnímaná ako ťažký hriech.

  67. Sam

    —————————–Dorota
    „Když už je řeč o Biskupském Gymnáziu v Brně, tak asi roku 2007 se tam konala docela zajímavá přednáška o temných silách a ďáblu. Neběl jsem z ní dobrý pocit. Dodnes mi při poslechu běhá mráz po zádech. Pořídil jsem amatérskou nahrávku.“

    Ta přednáška na Bigy Brno, je to ono?

    https://www.youtube.com/watch?v=dJPaokmBYQI
    ——————————————
    Ano, je to ono. Ale ta přednáška není moc kvalitně nahraná, proto doporučuji spíše nějaký kvalitnější záznam jiné přednášky. Na youtube je jich od Vojtěcha Kodeta docela hodně.

  68. Sam

    —————————–Dorota: Kodet je bezpochyby silná osobnost. Ale jeho naivní dualismus – pojem „Boží nepřítel“ (proč by si Bůh stvořil nepřítele, dokonce úhlavního) – tu sílu jeho osobnosti znevěrohodňuje. ————————-
    Podle mě je Kodet skoro běžnej kněz. Nějaké jeho vlastní výmysly bych u něj nehledal. Skoro všecko to budou oficiální stanoviska ŘKC.
    Na rozdíl od obyčejných knězů má akorát lepší řečnické schopnosti. A více ochoty k přednáškám. Jsem dalek toho, abych ho považoval za magora nebo rapla. Je to katolickej kněz. Každej se může rozhodnout, jestli s ním bude souhlasit.

  69. Sam

    —————————-toli
    nebo Kodet lže a žádní nevěřící ho nevyhledali. (…) Logicky,proč by nevěřící vyhledával kněze když na ďábla,boha a podobné chujoviny nevěří ?
    ——————————————–
    Je možné, že Kodeta navštívil nějakej feťák s psychickými problémy. Třeba ho tam doprovodil feťákův věřící kamarád.
    Mě ovšem nikdy nenapadlo hledat POMOC u kněze. Ani mi to nikdo nedoporučoval. Ani jednu z mých křesťanských babiček to nenapadlo. Když jsem měl nějaké malé potíže, tak jsem občas vlezl za lékařem či psychologem / psycholožkou.

  70. Sam

    toli———————
    Vy jste se nikdy nesetkala s knězem který lže ?
    ——————————-
    Jestli se to dá nazvat lží, nevím. Ale každej kněz má plnou hubu různých pěkných slibů, a to bez důkazu. Bez toho by nemohl bejt knězem, ani sloužit mši. Bez toho by to vůbec nešlo.

  71. Daniel B.

    @Medea
    „Pretože aktívna účasť na “pohanskom” alebo “čarodejníckom” obrade môže byť kresťanom vnímaná ako ťažký hriech.“

    On na ten obřad křesťan může přijít jen proto, aby zkazil skutky toho Zlého. Samozřejmě hledat pomoc v čarodějnictví je hřích.

  72. toli

    Láska má být oboustranná.
    Pavel v epištole Korintským říká že láska ničeho nežádá a tudíž jestliže bůh po mě něco chce tak to není z jeho strany láska.On vůbec bůh všech abrahámovských náboženství je divný,sám o sobě říká že je žárlivý a vadí mu spousta věcí.Jeho problém,já ho ke svému životu nepotřebuji.Navíc mi nemá co nabídnout,nic o co bych stál…..

  73. toli

    On na ten obřad křesťan může přijít jen proto, aby zkazil skutky toho Zlého. Samozřejmě hledat pomoc v čarodějnictví je hřích.

    Naivní představa,měl bys vědět že ďábel běžně kazí křesťanské úmysly ale obráceně to nefunguje.Křesťanovi minimálně hrozí že dostane po tlamě když si bude ty své pravdy slintat na bradu při nekřesťanských obřadech.
    Neříká se snad že celý svět je v moci toho ničemného? Mě se současný svět líbí a určitě bych nerad žil v teokracii…..

  74. Dorota

    Sam: „Podle mě je Kodet skoro běžnej kněz. Nějaké jeho vlastní výmysly bych u něj nehledal. Skoro všecko to budou oficiální stanoviska ŘKC.“

    Každý kněz nepoužívá výraz „Boží nepřítel“, ale třeba „Pokušitel“. Pokušitel pokouší, aby „tříbil“, odděloval zrno od plev, „čistil zlato ohněm“, bez pokušení by člověk vůbec nevyužil svobodu volby, ani by nevěděl, že nějakou má. Prostě by vůbec nemohla existovat nějaká „šťastná vina“, milost a vykoupení. Prostě nic z toho, na čem stojí a padá ono kýžené oficiální stanovisko ŘKC. Které je samozřejmě taky dualistické, ale ne tak vyhroceně.

  75. Dorota

    Daniel B.: „Jak to víte? Člověk je taktéž padlá bytost a jeho přirozeností není milovat Boha – viz výroky o Bohu na tomto webu.“

    No nevím, jestli přirozeností – pokud myslíte padlou přirozenost, tak máte asi pravdu. Ale PODSTATOU bytostí není padlá přirozenost, tedy ego. Podstatou je Bůh sám, takže láska k němu je jen potlačená. Nebo modifikovaná do lásky rodinné nebo milenecké, manželské apod.

  76. Daniel B.

    @toli

    „Pavel v epištole Korintským říká že láska ničeho nežádá a tudíž jestliže bůh po mě něco chce tak to není z jeho strany láska.“

    Kde jste to vzal? Něco takového je v Bibli, dokonce v první Korintským 13. kapitole? 🙂

    Můžete daný text, z kterého vycházíte, citovat?

  77. Daniel B.

    @toli

    „měl bys vědět že ďábel běžně kazí křesťanské úmysly ale obráceně to nefunguje…“

    Ale funguje. 🙂 Vycházím z vlastní zkušenosti. Z čeho vycházíte vy?

  78. Daniel B.

    @Dorota

    „takže láska k němu je jen potlačená…“

    Dalo by se říci, že i vrah má potlačenou lásku k lidem, že?
    🙂

  79. Dorota

    „Dalo by se říci, že i vrah má potlačenou lásku k lidem, že?“

    http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.php?f=157&t=7533

    I když pro většinu lidí onen „stín“ je jakýsi shluk ničivých, násilných a útočných podnětů, není tomu tak vždy. Např. u vrahů z povolání či sadistických psychopatů, kteří si vědomě a záměrně libují v destruktivním jednání a chování, jejichž hodnoty jsou převrácené, to, co je ve stínu, tj. nevědomé, jsou kladná hnutí mysli. Jsou neschopni rozpoznat či vyjádřit pocity něhy, laskavosti či soucitu. Aby u těchto lidí mohlo dojít k přeměně, tyto kladné tvořivé síly musí vstoupit do vědomí a musí být do něho včleněny, aby se staly součástí vědomého charakteru.

  80. Daniel B.

    @Dorota

    „Aby u těchto lidí mohlo dojít k přeměně, tyto kladné tvořivé síly musí vstoupit do vědomí a musí být do něho včleněny, aby se staly součástí vědomého charakteru.“

    Jak byste toho chtěla docílit? Někteří lidé jsou zlí a chtějí být zlí ještě více. Zlo je to, co je vnitřně sytí. Změníte snad někoho proti jeho vůli?

  81. Dorota

    Danieli, četl jste ten článek?

    Je sice dlouhý, ale jsou tam důležitá fakta. Vůle ega není naše skutečná vůle. Je tu něco ještě vnitřnějšího, původnějšího, nám mnohem vlastnějšího. Co „je nám blíž než my sami sobě“.

  82. Hosamen

    Hlavně, církev se podílela na vybíjení a vykrádání kolonií, přímo nebo nepřímo.

  83. Egon

    zrovna před chvílí sem četl jak popisuje ateisty vikipedie prý řečtí básníci považovali ateisty za šílené proto že je opustili bohové.taky názor co?takže když někoho opustí bůch či bohové zblbne protože nemá boha,vtipný docela sem se pobavil.

  84. Egon

    já hrdě hlásím že sem protestant protože protestuju proti církvím protože nechci aby si lidi zasírali hlavu takovým svinstvem.mluví o bohu jako o chlebu to přece nebůže být zdravé.zvířata se takovýma hovadinama nezabývají usilují o to aby přežili aby zplodili pozomky aby sehnaly něco do žaludku a když už mají mladé tak aby jim sehnali potravu nemají na hnupiny čas.také usilují zajistit a udržet si tu nejlepší lokalitu.nám civilizace tolik zjednodušuje život zajištuje nam pohodlí,a tak lidi se nudí a vymýšlejí pičoviny a tak vynalezli boha a tím pádem zpitomněli.za mně ani vás žádný bůch nic nevyřeší ve všem si musíme poradit sami.lidi vymýšleli hlouposti a hele vznikl bůch.takže né že bůh stvořil člověka ale opačně.

  85. Egon

    teda o manželskou lásku od boha nestojím br není on ten bůh náhodou teplý?v bibli popisují křestany jako ježíšovu nevěstku eh pardon nevěstu on se nazývá ženichem.ale fujtajbl on ten hošánek bude asi skutečně příliš nadržený že?to těm křestanům teda nezávidím až přijde ježíš tak na to vlítne a to se budou teprve ovečky divit.to jim teda není co závidět až na ně naběhne ježíšek to budou překvapeni ale když oni se na to tak těšili tak at mají.

  86. Egon

    teda bůch mne nevzrušuje muž to má dělat s ženou co si počne s neviditelným bohem?když sex tak jedině jsem všema deseti pro ženu boha o něj nestojím nevzrušuje mne.

  87. Egon

    teda doroto ty si přímo prošpikovaná znalostmi z bible nebudeš ty náhodou křesťanka?proč tedy nechodíš na křestanské stránky ale tady na ateisté čr.nemyslím že bys mohla kohokoli z nás obrátit to být tebou tak to vzdám.četl sem nedávno že křestané jsou agresivní a ateisté umírnění proč?vím proč vás křestˇany irituje když někdo nevěří a chtěli by každého přinutit aby vyznával vaši víru.já vím říká vám to vaše evangelium že máte shánět další ovečky.no není ten váš ježíš tak trochu otravný že to po vás chce?to musí být ůnavné pořád někoho lámat a nepochodit to je frustrující.pořád se jen rozhlížíte kdo by se dal zlomit kdo by byl vhodným adeptem a pak na chudáka vychrlíte ůžasný dar spasení a ten dotyčný je celý štastný.ježíš je vskutku parchant on si dovolil říct že kdo nezhromažduje s ním rozptyluje.jak to vůbec mohl říct.dím že nerozptyluju ale seru na to je to mimo mně tak at si debil jeden posere prsa.já znám tu snůšku hovadin jménem bible,znám ji moc dobřea po ránu mi to mislí nejlíp a přišlo mi tak na mysl že vše co říká bible a takzvaný bůch je ůplně mimo realitu je to všechno namířeno proti zdravému rozumu.jak to trefně řekl toli mozek trpí.podle bible to nasadil bůch ten strom poznání dobreho a zlého co zkůšal jak zkůšal tak co si budeme povídat.někteří křestané chodí do církve dvacet let i víc to bych teda nedal.to je zmarněný život.a tak se přestanme bavit o bohu a církvích je to ztráta času.

  88. Egon

    ještě dnes poslední zpráva.chtěl bych aby křestané uvažovali aspoň chvíli racionálně.vím že toho po nich chci mnoho ale zastavte se apřemíšlejte bez předsudků a s chladnou hlavou,bez obav z boha a uznali že čemu slepě věřili je prostě nějak vzpříčené a pořád se to příčí sednout na naši realitu jako křivím víkem nezavřete plechovku.aby rozumně pouvažovali a vzdali to a nezneefektivnovali si tím svoje myšlení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *