Bylo jí jen 14. Podle práva šaría byla ubičována k smrti. Muslimové prosazují právo šaría i v ČR.

Autor | 25.02. 2013
Darbesh Khan

Henina otec Darbesh Khan spolu se svojí ženou byl nucen přihlížet tomu, jak k smrti zbičovali jeho nevinnou dceru.

Henina poslední slova o nevině, byla směřována její matce, uvedla reportáž CNN. Hena byla nejmladší z pěti dětí a bylo jí jen 14 let, když ji znásilnil bratranec. Vesnická rada vynesla rychlý rozsudek 101 ran bičem. Hena ztratila vědomí po 70 ranách a následující týden zemřela v nemocnici.

Hena žila se svými rodiči v nuzné chatrči z vlnitého plechu a starého dřeva. Vedli jednoduchý a chudý život námezdních dělníků. Jejich život se proměnil v noční můru s návratem Henina třikrát tak starého bratrance. Ten ji začal obtěžovat na jejích cestách do školy, když se před rokem vrátil z práce v Malajsii. Darbesh, Henin otec, si stěžoval u místní rady starších a ta vyměřila bratranci, Mahbub Khanovi, pokutu 1000 dolarů, kterou nikdy nezaplatil.

O mnoho měsíců později Mahbub napadl Henu, když šla v noci na toaletu, odtáhl ji do křoví, kde ji zbil a znásilnil. Její dušené výkřiky zaslechla bratrancova žena a když Henu objevila, zatáhla ji do své chatrče, kde ji dále bila a dupala po ní. Následujícího dne se sešla v mešitě  rada starších, aby případ prodiskutovala. Imám, islámský duchovní, vyměřil Heně trest 101 a bratranci 201 ran bičem. Mahbubovi se ale podařilo utéct ještě před vykonáním rozsudku. Hena za své znásilnění zaplatila podle práva šaría životem.
Oficiální úmrtní list vystavený nemocnicí potom říkal, že Hena spáchala sebevraždu. Henina rodina se ale nenechala zastrašit místním imámem a krutostí islámského práva a obrátila se na média, která přinutila úřady, aby se případem podrobněji zabývaly. Byla provedena exhumace, nová pitva a doktor který prováděl tu původní, dnes čelí trestnímu stíhání. Hena totiž skutečně zemřela na vnitřní krvácení způsobené krutými šrámy. Henina rodina je nyní pod ochranou policie, aby se jí místní muslimové nepomstili za udání imáma úřadům.

Jakub "Isa" Netušil

Jakub "Isa" Netušil - motto z Facebooku: „Posle Boží, co je islám?“ Posel صلى الله عليه و سلم odpověděl: „Že celé své srdce odevzdáš Alláhu a učiníš, že ostatní muslimové budou bezpečni od tvého jazyka a tvé ruky.“

Bangladéš je považován za umírněnou islámskou zemi, kde je právo šaría zakázáno, ale v mnoha venkovských komunitách je i přes tento zákaz dále praktikováno. Zákaz je tak spíše formální a není příliš snaha jej skutečně vynucovat. V souvislosti s tímto případem je zajímavé, jak je islámské právo šaría prezentováno Čechům. Zatímco umírněné islámské země toto právo považují za nežádoucí, čeští konvertité a muslimové se jej snaží propagovat.

Sami se můžete podívat třeba na stránky Šaría pro česko, které odkazují na spřízněnou Facebookovou skupinu. Skupina má dva administrátory, Jana „Hamzu“ Veličku a Jakuba „Isu“ Netušila. Na stránkách se můžete dočíst, že třeba:

Chceme-li šaríu pro tuto zemi, znamená to, že chceme:

  1. svobodu praktikování víry …
  2. misiji islámu a dobrovolné konvertování lidí k islámu
  3. při islamizaci společnosti zachovávat a rozvíjet to dobré, co naše česká kiltura obsahuje v souladu s islámem. Postupné inspirování společnosti islámskými hodnotami.
  4. Dodržování zákonů naší země a postupné inspirování legislativy islámskými hodnotami…

Dále:

Jednou z nejmenších kapitol jsou tresty pro muslimy za zločiny, z nichž některé záleží na rozhodnutí soudce či vládce, a další jsou pevně stanovené. V duchu islámské morálky muslimové preferují jasný, citelný a exemplární trest za společensky nebezpečné delikty (vraždy, znásilnění, zločiny proti rodině, krádeže, loupení, lichvářství, drogy), než provádět odnětí svobody ve věznicích.

Jan "Hamza" Velička

Jan "Hamza" Velička - z Facebooku, 18.2.21013: " Alláh je náš cíl, Korán je naše ústava, Prorok je náš vzor a džihád je naše cesta. Bože zvětši naše znalosti, Bože zvětši naše znalosti. Ámín."

Isa s Hamzou jistě mají právo požadovat co chtějí. Nemyslím ale, že snaha o zavedení práva  šaría je dobrá, legitimní a legální. Nejen že je právo šaría zakázáno i v těch mírnějších islámských státech, ale jedná se o skutečný posun v čase do pozdního starověku, kdy bylo běžné otroctví, sekání končetin a veřejné bičování čtrnáctiletých dívek. Politické prosazování práva šaría je nepochybně prosazování ideologie, která vede k omezení svobody a demokracie. Demokracie nemůže fungovat ve společnosti, kde se člověk musí obávat toho, že bude zbičován k smrti. Demokracie nemůže fungovat ve světě, kde je zakázáno kritizovat politická hnutí a kde kritika myšlenek oponenta vede ke strachu o vlastní život. Demokracie a svoboda není tam, kde jsou lidé s odlišným názorem pronásledováni, zabíjeni nebo se musí celý zbytek života skrývat, jen proto, že se názor nebáli vyslovit. Zlo je blíž, než si myslíme.

85 thoughts on “Bylo jí jen 14. Podle práva šaría byla ubičována k smrti. Muslimové prosazují právo šaría i v ČR.

  1. xorron

    Je to otřesné, ale nechápu, proč u nás polemizovat s islámem. Ten je zde velmi okrajovou záležitostí. Pokud jde o zločiny, ty se dějí i v tzv. demokracii a nejsou o nic méně otřesné. Stačí pouhá věznice Guantánamo a různé věci k tématu se vztahující.

  2. Antitheista

    Myslíte to Guantánamo, kde na příkaz amerického evangelikála/protestanta G. W. Bushe mučili islamisty? Kde vedl velký křesťan boj s velkým islámem? 😀

  3. Slávek ČernýSlávek Post author

    xorrone, děje se nám to za humny. západní evropa není tak daleko.

  4. Slávek ČernýSlávek Post author

    Radku, trochu jsem to projel, ale je to má slabá stránka. Když mně na ně upozorníš, rád je opravím.

  5. NoRemorse

    Pokud by si má dcera vzala muslima přestává být mou dcerou.Samozřejmě své děti vychovávám v absolutní netoleranci k této verbeži.

  6. Jan

    Nagooglujte si Belgistan a poucte se. Hlavne vy, kteri si myslite, ze se vas to netyka.

  7. Owen

    Já to řeším tak, že si každý článek napíšu ve Wordu, který mi ty překlepy vždycky sám najde.

  8. Slávek ČernýSlávek Post author

    Takovy chyby, ktere najde automaticka korektura tam podle me nejsou.

    Noremorse, tak v tomto jsme asi kazdej dost jinej.

  9. Aniryba

    Myslíte že civilizace soudí? A co řeklo Česko? Myslíte že by snad všichni měli mlčet protože „jejich“ státy, národy, církve v minulosti válčili. Nebo co vy se to tu vlastně pokoušíte říct?

  10. josef

    Křižácká tažení byla ve své době typickými světovými válkami.

    Nezpůsobila je však evropská či západní civilizace. Způsobila je křesťanská ideologie, která mečem a ohněm ovládla evropskou civilizaci, a stala se zjevnou inspirací i pro další podobně zhoubné ideologie, jakou byla ta fašistická nebo komunistická. A koneckonců i pro tu islámskou.

  11. vladka

    pan isa a pan hamza by meli dostat za znevazovani statu ,kde mohou rict co chteji , a vlastni matky ,/urcite neni muslimka/, kazdy 201 ran bicem , at ochutnaji polivcicku, kterou tady vari . kdyby takhle prosazovali krestanstvi tam u nich /kdekoliv v muslimskych lokalitach/, tak uz by byli zavreny a bic by se na ne pripravoval….

  12. vladka

    pan isa a pan hamza by meli dostat kazdy za znevazovani statu /kde mohou rikat co chteji /, a vlastni matky /urcite neni muslimka /, kazdy 201 ran bicem , at ochutnaji polivcicku , kterou tady vari…. kdyby takhle prosazovali krestanstvi tam u nich /jakakoliv muslimska lokalita/, tak uz jsou davno zavreny a bic se na ne pripravuje…

  13. protestant

    to josef:
    Píšete, jako by války, tažení apod vznikly až před 2000 lety. To je ovšem zjevná nepravda.

  14. Antitheista

    Ne, on Josef říká, že křesťani nebyli výjimkou a celou situaci ve své době ještě zhoršili (z-ideologizovali). Ještěže sme se křesťanství, fašismu a komunismu již zbavili 😀

  15. Slávek ČernýSlávek Post author

    Protestante, článek nepsala žádná civilizace, ale já. Navíc nikoho nesoudím, jen tvrdím, že u nás nechci středověké svinstvo, které se nazývá „právo šaría“.

    A tvrdím, že bičovat oběti znásilnění je podle našich měřítek zvrhlost. Nějaký světový války si strč za kloubouk. Nepamatuju si, že bych já, moji rodiče nebo moji prarodiče nějakou válku rozpoutali.

  16. nti

    Pokud nějaký Čech konvertuje, tak ze dvou důvodů.
    a.) po svatbě s přivržencem islámu
    b.) je to mindrák a snaží se být zajímavý a islámisti toho využijí a umí mazat med kolem huby.
    Rád bych věděl jestli rodiny těch dvou kašparů taky konvertovali a jestli oni jeli na zkušenou do země kde se praktikuje šaría.
    Jestli třeba někdo z jejich příbuzných nabízí 12leté děvče na prodej.
    Pak by mohli poreferovat jak jsou místní hodní k těm co hlásají nějakou jinou víru. Rádi se přiučíme toleranci kterou požadují od nás.

    Neexistuje umírněný Islámista, pouze dočasně, tzn. přetvařuje se.
    Od mala jsou vychovávání s hlavním cílem, naplnit přikázáni koránu …likvidujte je krutě a nemilosrdně… nás nevěřící.
    Kamenování, bičování, sekání rukou, řezání hlav pro pobavení a mučení potomků, to jsme v Evropě taky měli, ale před pár sty lety.
    Kdo o to stojí tak ať se stěhuje do toho zaprášenýho ráje, já zůstávám tady. Sice to tu není dokonalé, ale ten jejich ideál mě neláká.
    Bojím se o naše děti.

  17. Slávek ČernýSlávek Post author

    Petře, naprostý souhlas.

    Jinak mi kvůli sdílení tohoto článku byl na FB zablokován účet na 24 hodin. Co jsem přesně tím sdílením porušil netuším, v podmínkách se to nějak nemůžu dočíst.

    De facto jsem jen udělal výcuc z článku CNN, opsal pár věcí ze stránek o šaríji a zveřejnil, kdo za těma stránkama stojí (veřejně přístupné info z Facebooku). A napsal, že to podle mě není dobrý, zkoušet zavádět šaríju tady.

    Zajímavá zkušenost.

  18. Antitheista

    Mezi multikulturalismem a nacionalisem je stále kosmopolitismus, je to spíš internacionalismus v rámci jedné kultury – dejme tomu západní. A tato kultura (zbavená díky sekularizaci vlastních předsudků – alespoň těch náboženských, díky pádu komunismu pak i těch sociálních) by měla to nejlepší (právo, svobodu) postupně – kulturou a obchodem šířit i dál do světa. Ať si doma každej věří třeba na elfy, ale všude na světě by jednou – měla být demokracie a sekulární svoboda

  19. josef

    protestant: Píšete, jako by války, tažení apod vznikly až před 2000 lety. To je ovšem zjevná nepravda.

    J: Nikoliv, Píšu o taženích, jaká odpovídala světovým válkám. Krom toho o válkách ideologických, čili o vraždění nevinných kvůli názoru.
    A mimochodem, nejde o 2000 let, ale o zhruba poloviční dobu.

  20. protestant

    Antitheista (28.02. 2013 | 11:24) napsal:
    ….. Ať si doma každej věří třeba na elfy, ale všude na světě by jednou – měla být demokracie a sekulární svoboda

    protestant:

    Nějaký exaktní důkaz proč by to tak mělo být by nebyl?

  21. Antitheista

    Ale ano, byl 😀 – žijeme šťastněji v sekulární společnosti bez náboženských válek, bez válek je většina lidí šťastnější…

  22. josef

    „Exaktní důkaz“ pro názor ????? 🙂 🙁 🙂 🙁 ????

    S čím to tady diskutujeme?

  23. Antitheista

    Hlavně, že to chce člověk, co věří na máničku chodící po hladině jezera 😀

  24. Antitheista

    Ano, v místech jako Sicílie (katolická) – kde vládne mafie a katolická církev, v místech jako Afghánistán a v Africe či Indii jsou nejšťastnější 😀 – proč tedy oni utíkají k nám, do sekulární Evropy, ne my za nima?? 😀 Když tolik trpíme?? Proč ty protesty proti kastám (hinduisté), znásilňování (Indie), ženským obřízkám (Afrika), válkám (Sýrie,….)??? Já nevim, jestli se v tom vašem dotazníku neptali jen těch, co sou v tom státě u moci nebo bohatí – ty si svoje pokrytectví mohou dovolit. Podívejte se na migraci – ta vám o štěstí napoví mnohem víc 😀 !! „současné době nejvíc emigrantů ve světě pochází z Afghánistánu (4 500 000) a Palestiny (4 123 000)“ – a kam myslíte že migrují, do ještě nábožnějších států ?? 😀 Ne, do sekulární EU 😀 😀 😀 http://cs.wikipedia.org/wiki/Migrace

  25. josef

    Index štěstí….
    Index štěstí….
    Nevíte někdo, jestli se dá prakticky měřit index stupidity?

  26. Kay

    Protestante, ono jde podle mne zejména o porovnávání jednoho s druhým, tedy např. člověk by spíše chtěl žít v zemi, kde ví, že se dovolá nějakého práva/kde se již nepoužívají středověké primitivní tresty a kde je zřejmé, že jeho dítě/žena nebude zbičováno/a proto, že bylo/a nedej bože znásilněno/a. Když se bude chudý a hladový porovnávat s bohatým a sytým, tak do dotazníku asi dost těžko zatrhne, že je šťastný. Pokud se budou porovnávat 4 ateisté na Fidži (kteří se přihlásili do ankety, jež jsem zde taktéž někde zahlédla) s nábožensky věřícími, tak spíše zatrhnou, že si připadají volnější, svobodnější apod. a tedy šťastnější a vice versa. Nábožensky věřící spíše zatrhne, že je šťastnější, jelikož má na koho se spolehnout, obdržel dar víry atd. Nicméně člověk sám sebe většinou považuje za šťastného pokud má rodinu a přátele, nějaké pracovní/životní cíle a ve svém životě vidí nějaký smysl, přičemž ten nemusí nutně přicházet s nábožentsvím, ale třeba i s nějakým filosofickým směrem, vlastní filosofií v životě jedince apod.
    Jinak naprosto nesouhlasím s Vaší poznámkou o civilizaci, jelikož takovýmto dotazem můžete omluvit naprosto cokoliv.

  27. neruda

    Index štěstí?
    Jsou země, kde je otec rodiny šťastný proto, že z jeho sedmi dětí se celé tři dožily více než jednoho roku života.
    Jsou země, kde je žena šťastná proto, že zrovna dnes při její několikahodinové cestě pro vodu, kterou musí absolvovat každý den, ji nikdo neznásilnil.
    Za takovým okolností já osobně rád zůstanu hluboko v poli nespokojených a „nešťastných“.

  28. Antitheista

    Neruda: přesný! Jsou přece různé škály štěstí, je to subjektivní! Někde jsou vděční za chleba navíc a jejich štěstí se dá přirovnat k orgasmu! Mě když dá někdo chleba navíc, tak je mi to jedno! No a pro ně je smrtelné neštěstí, když nedostanou chleba a mě je to jedno, dám si rohlík! A mě zaes vadí škrábanec na autě a jim je to fuk! Prostě máme jiný žebříček, ale nikdo rozumný by s tím jejich neměnil! Důležitější nejsou slova, ale činy, a činy jsou například migrace – odkud kam my víme 😀

  29. Falcon

    Milý Josefe, křižácké války byly legitimní obranou Evropy a křesťanství proti islámským snahám o dobytí Evropy. Byl to islám, který na počátku 8 století zaútočil na Evropu a křesťanskou civilizace.
    A pokud jste nepropadal z dějepisu a zeměpis, tak by jste věděl, že křižácké výpravy měl za cíl osvobodit místa vzniku křesťanství od islámské nadvlády a dále měla i nemalý vojenský význam, protože přinutila muslimská vojska se bránit a to na jimi ovládané půdě, což bylo pro Evropu, kde v té době byl Pyrenejský poloostrov ovládaný muslimy, výhodnější, než kdyby se musela Evropa na svém území bránit další islámské expanzi jako tomu bylo stejně za pár set let, když Balkán ovládli muslimští Turci.
    A stále pravdivá poučka praví, že je lepší proti nepříteli bojovat na jeho půdě, než v ulicích vlastních měst. Což přesně splnily křižácké výpravy, když přenesly boj z Evropy do míst, které tehdy ovládal islám.
    Vám se, pokud jste ateista křižácké výpravy a křesťanství nemusí líbit, ale křesťanství bylo to, co zachránilo v historii Evropu před islámem, protože naši křesťanští předci neváhali bránit svoji víru a Evropu se zbraní v ruce.
    Kdežto ve 20 století ateisté v Rusku a nacistickém Německu přišli s nejvražednějšími ideologiemi v historii lidstva, kterým v počtu obětí konkuruje jen islám, a ateisté, kteří se dnes bijí v prsa a odsuzují křesťanskou víru, tak i ničí to, co Evropu dokázalo spojit v boji za přežití. Já dnes vidím, že ateisté dnes jen soustavně plkají a plkají, ale plkáním Evropu před islámem nezachráníte. Křesťané měli víru a ta jim pomáhala v boji . Co máte vy, ateisté, kteří v nic nevěříte. Co tedy chcete bránit? Jste schopni za svůj ateismus jít do boje a umírat stejně jako naši předci, když u Vídně v roce 1685 spojená evropská křesťanská armáda složená z Rakušanů, Němců, Poláků a Čechů porazila pod vedením polského krále Jan Sobieského muslimské Turky na hlavu? Křesťané za svoji víru a svobodu bojovali. Vy ateisté, po celé Evropě jen muslimům v rámci nějakého šíleného multikulturalismu všude jen ustupujete a strkáte hlavu do písku a pindáte něco o toleranci. Jen blbec , ale může být tolerantní k někomu, kdo ho chce zničit. .

  30. Antitheista

    Ano, Hitler se taky jenom bránil… Vy se na to díváte ideologicky, tak by nás zabral islám, no a co? Oni tehdy měli lékařství a četli Platona, my se hrabali v hlíně, vraždili sme domorodce a modlili k máničce chodící po jezeře 😀 Co jako? Jedna špatná ideologie by byla nahrazena jinou…

    „A pokud jste nepropadal z dějepisu a zeměpis, tak by jste věděl, že křižácké výpravy měl za cíl osvobodit místa vzniku křesťanství od islámské nadvlády“ – to je ideologická útočná válka (pokud islám útočil na Evropu v 8.století, neměli sme začít výpravy hned a ne až po několika stoletích? 😀 ), mě nějaké místo vzniku křesťanství nezajímá, proč kvůli tomu posílat rolníky umírat? Navíc Židé tam byli dřív, a žili tam v tu dobu s muslimy v pohodě!

    Něco o katolické církvi a tom vašem křesťanství – šíření boha mečem, násilná christianizace severní a východní Evropy, svaté války, mučení, upalování, inkvizice, hony na čarodejnice, genocida národů v Jižní Americe, obchod s otroky, spojenectví s fašismem (klerofašismus – Lateránské dohody 1927), podpora klerofašistů na Slovensku (Tiso, Hlinka), v Rakousku (Dollfuss), v Chorvatsku (Pavelič a ustašovci, kteří byli krutější jak SS), podpora Hitlera (konkordát 1933), podpora Barbarossy (tažení na východ proti ateismu/bolševismu), Pius XII. psal proti Židům a moderně (aniliberalismus). Po válce zatajování pedofilních kauz a zákazy kondomů v Africe (šíření HIV), homofobní názory,… Aspoň, že někteří slušní kněží šli proti církvi a chovali se příkladně, ti byli vězněni jak nacisty, tak komunisty! Alespoň, že šli proti komančům, ale to šli kvůli opačnému (též fanatickému) světonázoru, spíš než kvůli „humanismu“…

    Ta vaše křesťanská ideologie vraždila stejně jako ta nacistická (a ještě jí podporovala) nebo ta komunistická, jenom v době svého vrcholu hold díky své přirozené technické (a vědecké) zaostalosti neměla plynové komory a kulomety, taky nežilo tolik lidí na světě…

    Křesťanství je historicky stejně vražedná a dogmatická ideologie jako islám nebo fašismus nebo komunismus…

    Ahoj 😀

  31. Colombo

    Jde vidět, že přístup k iternetu dnes má opravdu každý…

    1. Měli za cíl osvobodit místa vzniku křesťanství, které křesťanství nikdy nepatřilo?
    Tomu se říká invaze s cílem zisku území.
    2. Situace na Pyrenejském poloostrově byla taková, že jakýkoliv postup islámu zarazil Karel Marten někdy v době existence Francké říše v roce 732. Poté vytvořili muslimové společně s křeťany a židy velice tolerantní Al-Andalus. Tohle neobkecáte, protože jsou na to podrobné dokumenty (census půdy) a spousta z slavných rytíŕů conquisty pocházelo z Maroka (El Cid například)
    Jak tedy může být zahájení křížových výprav, kde křesťané fungovali jako barbarské hordy s mizernou technologií a špinavou kulturou libující si v žití ve špíně a v ignoranci, obranou proti islámské expanzi, která skončila pár století (konkrétně 350 let) před tím?

    3. Ačkoliv můžu uznat, že Sovětský svaz byl „ateistický“ (ačkoliv se mu říkalo Židovská revoluce), rozhodně nebyl nějak vědecký (Lysenkismus). Ovšem Nacistická ideologie, stejně jako spousta jiných fašistických ideologií, BYLA křesťanská a výrazně spoléhali na podporu ŘKC!

    4. Celkem mě překvapuje, že jste vůbec nezmínil muslimskou invazi na Sicílii (Sicilský emirát 965–1072, dobytý Normany, tito normané se poté výrazně účastnili křížových válek a jeden normanský král, který se stal císařem SŘŘ pak pomocí DOHODY dokázal získat největsí územní zisky a tak i největší úspěch ze všech křížových výprav).

    Ale co čekat od takového tupého ignoranta. Jde vidět, že se opět dostáváme do situace ne nepodobné staré křesťanské evropě, době temna. Protože i nyní si takoví debilové jako si ty libují v ignoranství, přesto si se svými nulovými znalostmi dovolí takové internetové egomasturbace, jako je výše zmíněný post.

  32. protestant

    Colombo (01.03. 2013 | 20:25) napsal:
    Ovšem Nacistická ideologie, stejně jako spousta jiných fašistických ideologií, BYLA křesťanská

    protestant:
    Uveď mi prosím nějaký příklad kde nacismus spoléhá na Krista.

  33. Antitheista

    Gott mit uns – protestante, gott mit uns 😀 ! Konkordát 1933, Pius XII. dokonce odmítl odsoudit Hitlera za útok na Polsko : „Pius XII’s refusal to censure the German invasion and annexation of Poland was regarded as a „betrayal“ by many Polish Catholics and clergy“ ! Pius přijal Ante Paveliče a kámošil se s ustašovci (chorvatští ss), při přepadení SSSR (ne že bych rád Stalina, ale teď jde o chování církve) udělal toto: „In 1941, Pius XII interpreted Divini Redemptoris , an encyclical of Pope Pius XI, which forbade Catholics to help communists, as not applying to military assistance to the Soviet Union .“ http://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Pius_XII 😀 😀 😀

    A to nemluvim o německých protestantech, jako byl Ludwig Müller a jeho křesťansko-nacistická církev 😀 😀 😀

  34. Antitheista

    Nacistická ideologie sice nebyla křesťanská (nebo jen křesťanská), ale byla nábožná – to za prvé a v různých formách byla s křesťanstvím spojována (Ludwig Müller a jeho protestanti, klerofašismus – ustašovci,… katolíci v mnoha státech Evropy) – tyto ideologie si vzájemně si pomáhaly(viz. jako ten konkordát a spol.), někdy šli proti sobě (v menšině)

  35. Falcon

    Anthiteisto
    Papež Pius XI vydal následující encykliku.
    Mit brennender Sorge (česky S palčivou starostí) je německy psaná encyklika, kterou vydal papež Pius XI. 14. března 1937 jakožto reakci na nacismus a jeho vládu v Německu. Jde o jednu z prvních encyklik, které dosáhly světového věhlasu a překročily hranice katolického světa, a jeden z mála oficiálních dokumentů Svatého stolce, který byl v originálu vyhotoven v němčině (namísto běžné latiny).

    Encyklika se zabývala situací církve v Německu, popisovala její těžkou situaci a masové porušování konkordátu ze strany Třetí říše, a byť nacismus přímo nejmenovala, ostře odsuzovala jeho filosofické základy, spočívající v rasismu a vypjatém nacionalismu. Souběžně s touto encyklikou byla vydána encyklika Divini redemptoris, která odsoudila komunismus.
    Protože hrozilo nebezpečí, že nacisté znemožní její distribuci a čtení, nebyla encyklika předem ohlášena a po tajném vytištění a distribuci byla na květnou neděli (21. března) 1937 čtena v německých kostelích. Orgány nacistického Německa ji označily za útok proti nim a tvrdě zaútočily na církev. Vrchol slovních reakcí přišel v Goebbelsově projevu z 28. května, v němž německý ministr propagandy vyslovil na adresu Svatého stolce „poslední varování“ a označil jej za nepřátelskou mocnost. Hitlerova vláda se sice rozhodla, že pro likvidaci církve dosud není ta správná doba, ale neváhala přikročit k perzekucím jednotlivců podílejících se na distribuci encykliky a radikálně omezila možnosti německé církve informovat své věřící a komunikovat se Svatým stolcem.

    Encyklika byla obecně vnímána jako jasné odsouzení nacismu a jako takové se jejímu textu dostalo masového rozšíření a určité podpory ve světě. Na druhé straně forma této podpory byla v drtivé většině pouze slovní. Pius XI. i němečtí katolíci byli tímto výsledkem velice zklamáni, protože očekávali, že se věci církve dostane ve světě mnohem větší a hmatatelnější podpory. Fakticky tak byly potvrzeny názory těch, kteří nevěřili, že otevřená kritika nacismu ze strany papeže může něco změnit.

    Encyklika nepochybně vedla k vyostření pronásledování církve v Německu a k perzekucím jednotlivých osob z řad řadových věřících, kterým byla prokázána účast na jejím rozšíření. Na druhou stranu její vydání znamenalo, že žádný vážný katolík již nadále nemohl považovat podporu nacismu za slučitelnou s jeho vírou.

    Opravdu Pius XII odmítl odsoudit nacistický útok na Polsko? Vždyť vy lžete jako když Rudé právo tisklo.
    1. září vypukla válka. Již v říjnu vydává Pius XII. encykliku „Summi Pontificatus“, která odsuzuje její rozpoutání. Papež v tomto dokumentu vyjadřuje také svůj soucit a sepětí s napadeným polským národem. Odvolává se též na novozákonní citát „zde už není Řek, ani Žid…“ a dává najevo, že používá slovo „Žid“ v kontextu odmítnutí rasismu. Varuje také před nacistickými teoriemi, v nichž vidí počátek „hodiny temnoty“. Americký deník „New York Times“ na své první straně takto komentuje text encykliky: „Papež odsuzuje diktátory, narušitele smluv a rasismus.“

    Encyklika byla natolik jednoznačná, že spojenecká letadla její text shazovala na Německo se záměrem vyvolání protinacistických nálad.

    PS: Co mají němečtí protestanté společného s papežem?

    PS:2 Kdo v nacistickém Německu nejvíce protestoval proti euthanasii duševně a tělesně postižených nacisty? Nebyli to náhodou zrovna představitelé katolické i protestantské církve? Mnozí z nich za to i skončili v koncentrácích.

    Koukám, že vy ateisté jste tedy pěkně nesnášenlivá a prolhaná entita, že? 😀

  36. Antitheista

    Lateránské smlouvy s fašismem (1927) – spolupráce fašismu a vatikánu, konkordát 1933 s Hitlerem, útoky na liberalismus, spojenectví s fašismem v různých státech (klerofašismus na Slovensku – biskup Hlinka, Tiso, ustašovci v Chorvatsku – podpora fašisty Stépaniče, ze kterého udělal papež arcibiskupa „Pius XII elevated Aloysius Stepinac — a Croatian archbishop convicted of collaborating with the Ustaše — to the cardinalate.“ či přijetí ustašovského vůdce Ante Paveliče, 1939 Pius XII. dokonce odmítl odsoudit Hitlera za útok na Polsko : „Pius XII’s refusal to censure the German invasion and annexation of Poland was regarded as a „betrayal“ by many Polish Catholics and clergy“ ! při přepadení SSSR (ne že bych rád Stalina, ale teď jde o chování církve) udělal toto: „In 1941, Pius XII interpreted Divini Redemptoris , an encyclical of Pope Pius XI, which forbade Catholics to help communists, as not applying to military assistance to the Soviet Union .“ http://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Pius_XII
    😀 😀 😀 😀

    Nelžu já, ale zřejmě lže wikipedie – naše i anglická!! 😀
    Těch 99 % křesťanů v Německu se asi při 90% procentní podpoře Adolfa Hitlera v Německu ztratilo kam – na těch 12 let jeho vlády ??? 😀 😀

    – protestanté kolaborovali přímo – viz. Ludwig Müller

    – pár biskupů šlo proti spolupráci, většina včetně špiček kolaborovali s nacismem/fašismem

    – proti euthanásii šli z ideologických důvodů, ne z důvodů humanismu, euthanásie už se zase zavádí i ve vyspělých státech a mentálně postižení se ničí již ve fázi prenatální (často), takže se nemusí „uspávat“ až po narození…

    – Gott mit uns a kněží ve wehrmachtu a německý kříž (pobočka červeného kříže) za války dokazují, k jakému bohu měli blízko 😀

  37. Falcon

    Colombo,
    vy si koukám rovněž také nevidíte na špičku nosu a plácáte tu nesmysly.
    Jen blbec by totiž mohl prohlásit, že nacismus vycházel z křesťanství, když pro vrcholné představitele nacistické III říše byla katolická církev a křesťanství vůbec jedním z nejhorších nepřátel, protože učení křesťanství je v přímém rozporu s nacismem.
    Jak je kupříkladu láska k bližnímu svému a miluj ostatní jako sebe sám slučitelné s nacistickým učením o nadřazenosti germánské rasy?
    Jak katolická církev podporovala nacismus, když papeži Pius XI i Pius XII nacismus a stejně tak komunismus odsoudili? Papež Pius XII i odsuzoval deportace Židů a katolická charita zachránila z Německa desítky tisíc německých Židů tím, že jim pomohla kupříkladu s emigrací do Jižní Ameriky. Jak katolická církev pomáhala nacismu, když to byli právě katoličtí kněží, kteří otevřeně upozorňovali na nacisty prováděnou euthanasii a vraždění Židů?
    Kromě toho, Himmler se otevřeně vyznával ze svého obdivu k islámu a islám a muslimové byli spojencem nacistického Německa. Jméno jako velký muftí jeruzalémský vám vy ignorante nic neříká?

    No, vy jste asi z dějepisu propadl, neb to by jste jinak věděl, že El Cid se zřejmě narodil kolem roku 1040 ve Vivaru a ten tedy rozhodně není v Maroku, ale pár kilometrů od Burgosu v Kastílii.
    A to vaše ,,mírové“ soužití muslimů a jinověrců v té době ve Španělsku. No, když máte druhořadé postavení křesťanů a jejich odvlékání jako otroků do Severní Afriky za mírové soužití, tak jen ukazujete, jak dnešní multikulturalistická média vypláchla dnešním ateistům hlavy. A to se týká i oněch křižáckých válek. Jak dlouho trvaly? A jak dlouho trvá snaha islámu si podmanit Evropu a vnutit jí islám? Už 1300 let.

  38. Antitheista

    Křesťanství je stejně pošahaná (a dogmatická) ideologie jako ta nacistická, byť sou rozdílné -to uznávám!! To jim ale nebránilo ve spolupráci (klerofašismus, konkordát, ustašovci, lateránské dohody…) – stejně jako ideologické rozdíly kvůli mocenským cílům nebránili ve spolupráci nacistů s komunisty (pakt Molotov-Ribbentrop) – byť na čas!!! 😀 😀 😀

  39. Antitheista

    Jinak si měl fašismus k církvím a jejich pojetí křesťanství docela blízko (blíže než se měl fašismus ke komunismu)

  40. Falcon

    Anththeisto,
    pokud by jste si přečetl výše uvedené, tak by jste viděl, že oba papežové odsuzovali nacismus a porušování konkordátu ze strany nacistického Německa, a že papež Pius XII odsoudil napadení Polska a vyjádřil podporu polskému lidu.
    Co se týče ustašovců, tak je i ve zveřejněných zprávách uvedeno, že papež odsuzoval vraždění v ustašovském státě i násilnou katolizaci nekatolíků. A od této kritiky povolil, až když se mu dostalo i od katolických chorvatských kněží informací, že i právě díky nedobrovolnému pokřtění se ji daří zachraňovat životy Srbům a dalším nechorvatů, kteří by jinak byli ustašovci povražděni. Papež nemá armádu, aby ji poslal někam dělat pořádek. Papež a katolická církev jako celek přeci nemůže nést odpovědnost za výstřelky a fanatismus některých katolických kněží, když tyto výstřelky a jejich porušování všeho co katolická církev a křesťanství představují kritizovali.
    Stejné to bylo i se Slovenskem a Tisem. Zprávy uvolněné z vatikánských archivů ukazují, že papežský nuncius na Slovensku Tisa důrazně varoval před deportacemi slovenských Židů do koncentračních táborů a předtím před zaváděním protižidovských zákonů.
    A pokud se kupříkladu Pius XII otevřeně vyslovil proti řádění nacistů kupříkladu v Holandsku, ta to mělo za následek ještě větší represe proti katolíkům, kteří projevovali nesouhlas s nacismem a bylo to nacistickou odvetou za papežovu kritiku.
    Bohužel, možná to nechápete, ale papež měl i odpovědnost za životy katolíků na okupovaných územích a musel ve vztahu k nacistů vážit každé slovo, aby je nevystavil represím. On mohl nacismus zkritizovat jako za ony akce v Holandsku, ale pak by nesl i zodpovědnost za to, kdyby se nacisté mstili za jeho kritiku na nevinných lidech. To jde náckům a komoušům vždy výborně mstít se na nevinných.

  41. Falcon

    PS: Pokud tu odsuzujete a oprávněně zabití 14 ti leté dívky bandou muslimů, tak co pak říct o vraždění dětí ve jménu ateismu, levicového feminismu a tzv. práva žen na to se sam rozhodnout, jestli bude mít děti nebo ne. I tohle je ateismus v praxi.

    Zabíjení novorozenců v Kanadě
    Kanadští obránci života požádali o federální vyšetřování vražd 491 dětí, které se v letech 2000-2009 navzdory pozdním pokusům o potrat, narodily živé, ale byly následně zabity.

    „Federální soud je povinen vše vyšetřit. Je hrozné, že jsou děti zabíjeny v lůnech svých matek, ovšem nyní jsme se dozvěděli, že jsou zabíjeny i ty, které by měly být podle chráněny kanadskými zákony,“ uvedla Mary Ellen Douglasová z organizace National Organizer for Campaign Life Coalition

    Poprvé se na veřejnost dostala informace o zabíjení novorozenců už někdy v 80. letech. To zdravotní sestry v Kingstonu našla ve vaně živé novorozeně. Bylo jim však řečeno, že je mají nechat svému osudu, jelikož je potracené. Ačkoli se podobné informace dostávaly na veřejnost stále častěji, nebyly nikdy oficiálně potvrzené. Nikdo také neznal žádné statistiky. Informace přišlé z Kanady jsou první, které potvrzují, že na mnoha sálech je už běžnou praxí zabíjení nejen nenarozených dětí, ale také těch narozených.

    Jak vypadá smrt takového to děťátka, popsala bývalá sestra z Chicaga, Jill Staneková. Děti narozené po pokusu o potrat, jsou ponechány ve značně nehygienickém prostředí, aby zde zemřely. Obyčejně to trvá několik minut, ale sama byla svědkem, že takové sítě umíralo i osm hodin. Jindy už nevydržela pohled na trápící se nebohý raneček, přivinula jej do náruče a chovala, dokud neumřelo.

  42. Antitheista

    Podle mě je lepší, že lékaři ty postižené děti utratili, jinak by se mohly dostat do nějaké pedofilní organizace (třeba křesťanské církve), kde by se o ně starali kněží (osahávání, řezání, znásilňování,…)!! Je lepší, když se nenarodí, než když se dostanou třeba pod dozor Vatikánu…

    Falcone, proč stále lžete, wikipedie to píše jasně:
    Antitheista (01.03. 2013 | 22:01) napsal:

    Lateránské smlouvy s fašismem (1927) – spolupráce fašismu a vatikánu, konkordát 1933 s Hitlerem, útoky na liberalismus, spojenectví s fašismem v různých státech (klerofašismus na Slovensku – biskup Hlinka, Tiso, ustašovci v Chorvatsku – podpora fašisty Stépaniče, ze kterého udělal papež arcibiskupa „Pius XII elevated Aloysius Stepinac — a Croatian archbishop convicted of collaborating with the Ustaše — to the cardinalate.“ či přijetí ustašovského vůdce Ante Paveliče, 1939 Pius XII. dokonce odmítl odsoudit Hitlera za útok na Polsko : „Pius XII’s refusal to censure the German invasion and annexation of Poland was regarded as a „betrayal“ by many Polish Catholics and clergy“ ! při přepadení SSSR (ne že bych rád Stalina, ale teď jde o chování církve) udělal toto: „In 1941, Pius XII interpreted Divini Redemptoris , an encyclical of Pope Pius XI, which forbade Catholics to help communists, as not applying to military assistance to the Soviet Union .“ http://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Pius_XII

    😀 😀 😀

    Musel vážně jmenovat vraha a ustašovce arcibiskupem?? 😀

    Musel se paktovat s Hitlerem, Mussolinim???

    Musel se paktovat s Dullfussem? S Hlinkou, Tisou? Nemohl je vyloučit – nebo odstavit od moci, distancovat se od nich? 😀

  43. Martin

    Když to tady tak zběžně pročítám, je mi smutno. Články jako tento mají sloužit následujícímu:

    1)uvědomění si, že radikální islám je totalitní ideologie, která kdyby se nemohla schovat za ochrannou nálepku náboženství, by byla leckde nezákonná stejně jako nacismus nebo komunismus. Klade si za cíl nahradit sekulární demokracii teokratickou diktaturou, a člověka připravit o nejzákladnější lidská práva.

    2)Je to něco, co se nás naprosto týká – to, co se děje v západní Evropě, se začne dít i u nás, bude-li tomu ponechán volný průběh (dva příklady za všechny http://www.youtube.com/watch?v=cZpYUMTr9KU http://www.youtube.com/watch?v=s2IHnWY-i6Y

    Nacismus či třeba inkvizice jsou samozřejmě skvrny na historii naší civilizace, ale radikální islám se kvůli nim nestane méně zavrženíhodným. Pro diskusi našeho vztahu k islámu v současnosti a budoucnosti jsou tyto skvrny proto nepodstatné. Ubičovat k smrti holku, která je obětí znásilnění, je zrůdonost bez ohledu na to, jestli nějací Evropané před mnoha sty (desítkami, jednotkami…) let zabíjeli jinověrce.

    Když zavřete oči a opravdu si představíte, jaké to je žít a vychovávat děti ve společnosti řízené právem šaría, naše české problémy a neshody se vám určitě začnou zdát téměř nicotné. Je potřeba táhnout za jeden provaz. Boj proti totalitní ideologii je snad to nejsmysluplnější co může být.

  44. Slávek ČernýSlávek Post author

    Martine, skvěle napsáno. Díky. Takový byl skutečně záměr a to, co jsem chtěl tím článkem sdělit. Snad se mi to alespoň částečně povedlo.

  45. Colombo

    Martin: Skoro, my to táhnem do důsledků.

    Podle některých z nás by každá myšlenka a každá ideologie měla být pod kritickým rozborem a neměla by se hájit. Tak samo křesťanství. Žádná ideologie a žádné praktiky by neměly být chráněny „z tradice“ nebo „náboženské tolerance“.
    Jak říkám, to neplatí jen pro Islám, který se, vzhledme k jeho současné existenci v „barbarských“ státech projevuje nutně… barbarsky. Ale stejně i křesťanství (viz vyjímky, jaké má katolická církev v novém zákoně pro nakládání s majetkem a vlastně celé restituce, jen proto, že je to náboženská organizace; židovské zabíjení zvířat násilným způsobem; chránění pedofilních kněží…).
    Proto prosazujeme sekularizaci a racionalitu. Protože to je jedinný způsob, jak těmto věcem zabránit, aniž by se nestalo, že se výrazným způsobem dostanou do popředí církevní zvyky. A tak třeba by lidé začali vzhledem k náboženství podobné praktiky, jako jsou v článku, považovat za normalní.

  46. protestant

    protestant:
    Uveď mi prosím nějaký příklad kde nacismus spoléhá na Krista.

    Antitheista (01.03. 2013 | 21:22) napsal:
    Gott mit uns – protestante, gott mit uns

    protestant:
    Co je na tom křesťanského? Kde je zmíněn Kristus?

  47. Antitheista

    Co je na tom křesťanského? Lateránské dohody Vatikán-fašismus 1927, konkordát 1933, ustašovci (jmenování Stepaniče arcibiskupem), mlčení o začátku 2.sv. války, zákaz pomoci SSSR po napadení (byť komouše nemusím…), dvojaký postoj k Židům ze strany VAtikánu, klerofašismus – biskup Hlinka, Tiso, Dollfuss, Ante Pavelič (katolická církev podporovala) 😀 😀 😀

    Co je na tom křesťanského? Německý červený kříž (odnož mezinárodního červeného kříže) – předvedl Terezín a jiné koncentráky v lepších barvách – opakuji, červený KŘÍŽ (odkaz na Krista) 😀 😀

    Co je na tom křesťanského? 99% Němců křesťani, 90% podpora Adolfa Hitlera po 12 let vlády… 😀 😀 Kam zmizela jejich morálka ??? 😀 😀

    Gott mit uns…

    Protestanté přímo kolaborovali – viz. Ludwig Müller a jako křesťansko-nacistická církev 😀 😀 😀

  48. protestant

    Tak znovu ….. kde se nacismus hlásil ke Kristu?
    Všimněte si že se ptám na něco jiného než odpovídáte.
    Slova Gott mit uns může být klidně židovská, muslimská či hinduistická.
    Tady kde se nějaký nacistický pohlavár otevřeně prohlásil kristovcem – následníkem Krista, člověkem, pro kterého je Kristus spasitelem?

    Je ta otázka jasná?

  49. Martin

    2 protestant:

    Kde se nacismus hlásil ke Kristu? Našel jsem třeba tohle:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler

    V projevu z 12.4.1922 v Mnichově Hitler údajně řekl:
    „My feeling as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded only by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was his fight against the Jewish poison. Today, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed his blood upon the Cross. As a Christian, I have no duty to allow myself to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice.“

    Je celkem jasné, že to je travestie Kristova učení. Neznám Hitlera tak podrobně, abych mohl posoudit, jestli tomu opravdu věřil, nebo se jen snažil křesťanství využít jako nástroj, ani rozhodně neredukuji křesťanství na klerofašismus, odkaz nacismu na Krista to ale každopádně je.

  50. Antitheista

    Já také neredukuji křesťanství na klerofašismus, jen považuji křesťanství za stejně pitomou a dogmaticku a špatnou ideologii, jakou je i fašismus či komunismus nebo islám! 😀 😀

    A že s fašisty ve své době hlavní církve (protestantské-německé i ta katolická) spolupracovali je pravda, toť vše! 😀 ! Já tyto ideologie nezaměňuji, jen je obě kritizuji, také nezaměňuji komunismus za nacismus, a přesto nemam rád ani nacismus, ani komunismus, a to ať už spolu spolupracují (1939-41) nebo ať už spolu bojují (1941-45)

  51. protestant

    to Martin:

    Přesné. Nikde žádný odkaz na následování Krista na kříž, žádné milování a odpouštění nepřátelům, nic křesťanského.

    Díky za názorný příklad.

  52. Antitheista

    Co Ludwig Müller ?? http://en.wikipedia.org/wiki/Ludwig_M%C3%BCller ale i miliony členů jeho církve, němečtí protestanté a němečtí katolíci (Hitlera snad ani neexkomunikovali z jeho mateřské církve ) 😀 😀 Proč ta spolupráce vatikánu s fašismem a s Hitlerem (konkordát?) 😀

    Ostatně katolická církev a protestanté a jejich „tradiční hodnoty“ – sou si s fašismem blízké 😀

  53. protestant

    …. a co ateisté Lenin, Stalin, či Gottwald?

  54. protestant

    ….Hitlera snad ani neexkomunikovali z jeho mateřské církve….

    To jde?

  55. protestant

    Antitheista (04.03. 2013 | 09:47) napsal:
    To byli taky svině no, já vim! Ale to neubírá na sviňskosti církvi a fašounům a muslimům a dalším!

    protestant: …. i ateistů….

  56. Antitheista

    Na komunismu přece nevraždil ten ateismus (to spíš třídní boj a spol.), většina ateistů nejsou komunisté … zatímco většina fundamentalistů a konzervativců nábožní jsou…

  57. protestant

    Antitheista (04.03. 2013 | 13:45) napsal:
    Na komunismu přece nevraždil ten ateismus (to spíš třídní boj a spol.), většina ateistů nejsou komunisté … zatímco většina fundamentalistů a konzervativců nábožní jsou…

    protestant:
    … a většina komunistů jsou ateisté…

  58. Slávek

    A většina vrahů nebo zlodějů věří v Boha, dívá se na televizi a provozuje sex.

  59. protestant

    …. a většina ateistů i teistů jso lidé….

  60. Antitheista

    ISLÁMSKÉ PRÁVO JE V ROZPORU S LIBERÁLNÍ DEMOKRACIÍ (stejně jako křesťanští fundamentalisté a jiní fundamentalisté). U islámu ale asi umírnění vůbec nejsou – tohle má být umírněné ???

    http://sharia.unas.cz/saria.html

    cituji: „Chci chodit s oblečením odhalujícím část nahoty, nebo přiléhavým oblečením, co můžu čekat při prosazování islámské morálky a legislativy u nás?
    S islamizací společnosti by se jistě měnily i hodnoty, co je vhodné na veřejnosti nosit a co ne. Stejně, jako je nevhodné chodit do divadla v teplákách, je nevhodné chodit do školy v plavkách. A společnost, sdílející islámské hodnoty, bude jako nevhodné považovat i odhalování nahoty na veřejnosti. Legislativa to dnes řeší jako veřejné pohoršování a ohrožování mravnostní výchovy. Tato otázka se nicméně odvíjí od hodnot společnosti, ne od příkazů. Příkazy zahalování se týkají muslimů a muslimek, nejsou určeny nevěřícím. Muslimové a muslimky by se měli zahalovat ze svého rozhodnutí a po náležité osvětě ze strany svých rodičů, ne kvůli legislativě“ — Jenomže hodnoty společnosti (a z nich vzešlé příkazy a zákony) by se měnily s islamizací…

    „Chci, aby měly mé nemuslimské děti na výběr své víry, co můžu čekat při prosazování islámské morálky a legislativy u nás?
    Každý člověk, každé dítě, má právo na výběr své víry. Také má ale právo na přístup k pravdivým informacím o islámu, zprostředkovaný muslimy. “ — jistě velmi vyvážené informace 😀 😀

    „Jsem v registrovaném partnerství osob stejného pohlaví, co můžu čekat při prosazování islámské morálky a legislativy u nás?
    Společnost vyznávající islámské hodnoty nezná jiný rodinný svazek, než je manželství mezi mužem a ženou, nebo mužem a ženami. V případě změn legislativy by nemohl být žádný jiný svazek kladen na roveň manželství.“ — to je jako s křesťany – návrat do středověku, ale křesťané už to alespoň vzdávají a jen kritizují, tihle by to změnili jedna radost

    „16.Jsem odpadlík od islámu, co můžu čekat při prosazování islámské morálky a legislativy u nás?
    Islám garantuje lidem svobodu víry a její změnu. V minulosti byly situace, kdy změna víry znamenala zároveň změnu válčící strany, tedy zrada a přeběhnutí k nepříteli. V těchto případech existuje dodnes ve všech zemích s armádou vysoký trest, nebo i trest smrti. Stejně tak je v šaría trest smrti v případě vojenské zrady spolu s aktivním bojem proti islámu. Je nutné se ohradit proti tomu, že by islám trestal smrtí odpadlíky ve víře jen kvůli změně víry. Takový případ (že člověk opustil islám svobodně bez jakéhokoli trestu na tomto světě) se také stal za života Proroka, mír s Ním, a nejedná se o žádnou novotu.“ no coment

    „Jsem zastánce svobody slova a vyjadřování, co můžu čekat při prosazování islámské morálky a legislativy u nás?
    Stejně jako v dnešní legislativě evropských zemí včetně ČR je svoboda názoru a vyjadřování součástí práv všech občanů, ovšem s podmínkami. Těmito podmínkami je, že svoboda jedněch končí tam, kde začíná svoboda druhých. Proto stejně jako v dnešních zákonech, i v šaría je zakázáno: hanobení národa, rasy a přesvědčení, vyzývání k rasové nebo jiné nenávisti vůči skupinám obyvatel, pomlouvání a šíření poplašných zpráv. Muslimové se celosvětově zasazují za tato práva. “ — takže žádná kritika Koránu? Žádná kritika náboženství? Žádná výuka evoluce proti „kreacionstiům“ nebo jejich islámský obdobě?

    Žádný vtipy a karikatury?

    Žádná sebereflexe a kritika, na níž je naše kultura založena?

  61. Antitheista

    „Proto stejně jako v dnešních zákonech, i v šaría je zakázáno: hanobení národa, rasy a přesvědčení, vyzývání k rasové nebo jiné nenávisti vůči skupinám obyvatel, pomlouvání a šíření poplašných zpráv. Muslimové se celosvětově zasazují za tato práva. “ – platí to i o ateistech? Nebudou potlačovat naše práva? Třeba na nevíru? Nebo na potrat? Na antikoncepci?

  62. Václav Š. David (@vaclavdavid)

    Antitheista (28.02. 2013 | 16:17) napsal:
    Ale ano, byl – žijeme šťastněji v sekulární společnosti bez náboženských válek, bez válek je většina lidí šťastnější…

    Tak to je dobrý „důkaz“. Připomíná mi to film Samotáři. Nejsou-li války náboženské, neznamená to, že nejsou války žádné. A zda lidé žijí šťastněji, to by takový Dalrymple (sekularista) zpochybnil…

  63. Antitheista

    Rozhodně na sekulárním Západě žijí lidé svobodněji, bohatěji, a tím i šťastněji než v primitivních náboženských společnostech a otroctví (viz. Írán, Afghánistán za Talibanu,…)

    – také kromě štěstí je to svoboda vyjadřování a svobodná věda, nevim, proč by nám nějaké čáry máry (náboženství) měly bránit ve vývoji ?? 😀

  64. Antitheista

    „22.07.2013 – Text: STANISLAV DRAHNÝ
    Soud ve Sjednocených arabských emirátech (SAE) odsoudil Norku Marte Deborah Dalelvovou na šestnáct měsíců do vězení. Mladá žena (ročník 1988) totiž „udělala tu chybu“, že potom co byla při výletu do Dubaje znásilněna kolegou, šla na policii násilníka oznámit. Výsledek dopadl pro Evropany poněkud překvapivě. Policisté jí okamžitě zajistili, odebrali pas a obžalovali jí z nepovoleného mimomanželského sexu.“

    http://www.reflex.cz/clanek/info-x/51196/pravo-sarija-znasilnenou-norku-poslali-do-vezeni.html

    Myslim, že zakomplexovaní muži už se na právo šáría velmi těší…

  65. hamla

    Myslím, že naše štěstí, je dost velké a nemělo by tolik souviset s poškrábaným lakem na autě-to spíš zasahuje do spokojenosti.
    To jestli jsme šťastní by snad na tomhle nemělo záviset. A jestli se rozhodneme, že budeme nešťastní a nespokojení, k čemu to je?

    Noremorse či jak se jmenuješ, vidíš to moc černobíle, vážně je správné zavrhnout vlastní dceru, kdyby si vzala muslima? Islám není jenom o šáríe.

    Je rozdíl, když někdo říká věřím v Boha, nebo podle toho žije. Žádný z křesťanů, které znám, by nedokázal někoho zabít, znásilnit, či tak něco.

    Rozdíl mezi islámem a křesťanstvím, je v lásce.
    Ale každý se sám rozhoduje, co si volí. Lidé při mnoha svých činech, nemyslí na Boha nebo ostatní nebo morálku nebo „dobro“ odsunou to dál, aby se tím nemuseli zabývat.

    Antithesita rozveď, prosím, to: „Ostatně katolická církev a protestanté a jejich „tradiční hodnoty“ – sou si s fašismem blízké „

  66. Petr TomekPetr Tomek

    @hamla: Položím tu otázku jinak: Je správné zavrhnout vlastního syna, když se dá k náckům, nebo vlastní dceru, když se připojí k IRA?
    Já nevím, podle mě je odpověď dost individuální, stejně jako v případě citovaného sňatku s muslimem. Ona činnost v IRA také není jen o zabíjení lidí, ale nějak to k tomu patří…
    Mám kamaráda, který je hodně vlažný muslim a občas se o něj bojím, protože největším nebezpečím jsou pro něj „překvapivě“ jiní muslimové. Takže o dceru bych se asi v první řadě také bál.

  67. Antitheista

    „Žádný z křesťanů, které znám, by nedokázal někoho zabít, znásilnit, či tak něco.“

    😀 😀 😀 – to řikali lidi před 1. i 2. světovou válkou taky…

    „Antithesita rozveď, prosím, to: „Ostatně katolická církev a protestanté a jejich „tradiční hodnoty“ – sou si s fašismem blízké „

    Klerofašismus – to je prostě ideologie křesťansko-fašistická:
    konzervativní hodnoty: homofobie, přísná pokrytecká morálka ohledně sexuality – potlačování sexuality, nacionalismus, přísná hierarchie a podřízenost/nadřízenost, zákazy interrupcí a antikoncepce (svobodomyslnosti jedince)…

    Ostatně víme, které režimy šly s Hitlerem a Mussolinim – klerofašisté a kněží jako Hlinka a Tiso, ustašovci, Franco (částečně),… kdo schovával nácky? Klerofašističtí a ultrakatoličtí diktátoři v Jižní Americe…

  68. dogbert

    Colombo: „1. Měli za cíl osvobodit místa vzniku křesťanství, které křesťanství nikdy nepatřilo?“
    Palestina byla křesťanská od časů Theodosia Velikého do islámské expanze krátce po Mohamedově smrti.

    Colombo:“2. Situace na Pyrenejském poloostrově byla taková, že jakýkoliv postup islámu zarazil Karel Marten někdy v době existence Francké říše v roce 732. Poté vytvořili muslimové společně s křeťany a židy velice tolerantní Al-Andalus. Tohle neobkecáte, protože jsou na to podrobné dokumenty (census půdy) a spousta z slavných rytíŕů conquisty pocházelo z Maroka (El Cid například)“
    V Al-Andalús byli poměrně tolerantní, ale hegemonie islámu byla hegemonií islámu. El Cid byl z Maroka? Nová informace pro mě, byl by na to odkaz?

    „Colombo:Jak tedy může být zahájení křížových výprav, kde křesťané fungovali jako barbarské hordy s mizernou technologií a špinavou kulturou libující si v žití ve špíně a v ignoranci, obranou proti islámské expanzi, která skončila pár století (konkrétně 350 let) před tím?“
    No, jednak křižáci vítězili, jejich technologii bych tolik nepodceňoval, a na rozdíl od muslimů byli Evropané např. velmi tolerantní k ženám. Normanští křižáci měli pravděpodobně ve zvyku se často mýt. A jak můžeš psát o skončení muslimské expanze, a vzápětí ocitovat její další příklad? Faktem je, že 1.křižácká výprava byla přímou reakcí na islámské nájezdy.

    Colombo:“4. Celkem mě překvapuje, že jste vůbec nezmínil muslimskou invazi na Sicílii (Sicilský emirát 965–1072, dobytý Normany, tito normané se poté výrazně účastnili křížových válek a jeden normanský král, který se stal císařem SŘŘ pak pomocí DOHODY dokázal získat největsí územní zisky a tak i největší úspěch ze všech křížových výprav).“

    Určitě ne. Fridrich II. jednak nebyl Norman, tedy jen po matce, zatímco jeho otec
    normanskou šlechtu likvidoval, jednak byly jeho zisky chatrné, bez strategických míst, a dlouho se neudržely. Největší zisky měla 1. křížová vyprava, tehdy křižáci ovládli Antiochii, Mezopotámii, i celou Palestinu a Zajordánsko

  69. dogbert

    „Žádný z křesťanů, které znám, by nedokázal někoho zabít, znásilnit, či tak něco.“

    Znám dost křesťanů. Jeden, z klausovské kliky, když jsme se bavili o téhle scéně z fimu American history X http://www.youtube.com/watch?v=alMJ1mSkWZo tak zasněně prohlásil: „Ty vole, to bych chtěl taky někdy zažít!“ 😀

  70. Pingback: 13 nejčtenějších článků o ateismu všech dob | Občanské sdružení ateistů České republiky

  71. Pingback: Islám: hrozba pro ateisty, agnostiky a slušné lidi | Ateisté ČR

  72. Alex

    Co dodat? Je to humáč, jak má být…..Hotový STŘEDOVĚK. Je nutné bojovat proti nejen samotnému právu šaría, ale v tomto případě i proti jakémukoliv šíření Islámu do Evropy a hlavně do naší země. Pryč s Islámem…Nedopustit jeho rozšíření a zabydlení se v naší zemi a v Evropě. Odebrat registraci ústředí muslimských obcí, OKAMŽITĚ.

  73. lenaa

    Reaguji na text od „falkona“ – Přesně tak!!! Konečně někdo napsal smysluplnou reakci. Tahle ideologie je jako mor. Jestli se to nezastaví, tak naše vnoučata a další pokolení to šeredně odskáčou!!! Naši předkové umírali zato, aby nám uhájili naše území a my si to sem pouštíme po milonech!!! Ale některých chytráků se to zatím netýká, tak tady a jinde píšou holé nesmysly. Až Vám bude chtít někdo uřezat palice, tak už bude pozdě! Pak by vám byla dobrá i víra v našeho Boha, který je Láska. Ježíš byl ke všem milosrdný, uzdravoval nemocné, křísil mrtvé odpouštěl hříchy a jako největší gesto Boží lásky, se sám za nás obětoval na kříži, aby jsme po smrti mohli být s ním v jeho království v nebi. On na kříži nezůstal, byl vzkříšen. Na konci věků přijde znova na tuto zemi, ale už ne jako obětný beránek, nýbrž jako spravedlivý soudce. Doporučuji přečíst si nový Zákon, tam je všechno. Bůh nás ochraňuj.

  74. antiideolog

    ..s radikály islámu nelze mít lítost…i praví muslimové musí s nimi bojovat,místo toho aby se starali o rodinu a živobytí.
    a my co věříme i ti co nevěříme , se musíme postavit tomu zlu. pokud strčíme v ČR hlavu do písku,že nás se to netýká,
    tak naše dcery a ženy budou bičovat a nám mužům budou podřezávat krky v přímém přenosu z Václaváku.
    a až v ČR budou hořet v klecích čeští lidé,jen proto že nesouhlasí s radikálním islámem, nebo že proti němu bojovali – jako ten pilot. Lidi už se proberte…stojíme proti velkému zlu, a bude to dlouhá válka a poteče i česká krev.

  75. Pingback: Islámská demokratická strana – Čechy, Morava a Slezsko | cozivotdal

  76. Pingback: V Česku muslimy nechceme, tvrdí Sobotka pro Die Presse | Ateisté ČR

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *