Oficiální odpověď Ateistů ČR na Františkův návrh cesty do pekla

Autor | 28.05. 2013

Papež František minulý týden přišel s velkorysým návrhem, že bychom se s ním mohli podívat do nebe i my ateisté. Hned následující den byl ale vstřícný návrh stáhnut, pravděpodobně z finančních důvodů. Je naší povinností se k celé záležitosti oficiálně vyjádřit, aby po smrti nedocházelo ke zmatkům a komplikacím.

Oficiální prohlášení Občanského sdružení ateistů ČR, přijaté na půlnoční homilii (Ne, nevíme, co to slovo znamená a fakt si to nehodláme zjišťovat. Obzvláště horliví katolíci nás tou vědomostí mohou oblažit v komentářích):

Budeme rádi, když bude František a ostatní katolíci konat dobro společně s námi, ať už si pod tím představuje každý z nás cokoliv, pokud to nebude mít nic společného s krytím homosexuální pedofilie. Přes to všechno s lítostí oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi, ale bude hnít v zemi, jako každej jinej. Papež nepapež.

Konec hlášení.

176 thoughts on “Oficiální odpověď Ateistů ČR na Františkův návrh cesty do pekla

  1. Čestmír Berka

    Případně budou ve formě popela přebývat v nádobách k tomu určených, či se rozptylovat na paloučcích ( osobně dávám přednost poslednímu). Každopádně: mrtví prd ví.

  2. Slávek

    Ano, rozptýlení po smrti je jedna z mála kratochvílí, které si mohou dopřát i ateisté.

  3. josef

    Vy si z teho akorát ďáte prdel, otrapové.

  4. protestant

    Může OSACR tvrzení „oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi“ nějak exaktně doložit?
    Nebo se tímto OSACR připojuje k táboru věřících?

  5. Slávek

    Ano, můžeme to exaktně doložit na základě mnoha experimentů a vědeckých studií.

  6. Petr TomekPetr Tomek

    S tím prohlášením mám problém přesně v této části:

    „Budeme rádi, když bude František a ostatní katolíci konat dobro společně s námi, ať už si pod tím představuje každý z nás cokoliv, pokud to nebude mít nic společného s krytím homosexuální pedofilie.“

    Perzekuce ateistů, cenzura médií, boj proti potratům, ostrakizování homosexuálů a vyvolávání sexuálních mindráků jsou totiž podle katolíků dobré. Dokonce je pro ně občas dobrá i vražda, pokud jim to „Bůh nařídí“. Takže stop s tou „představou“ – nejvíc zla se napáchá při takovém programovém páchání „dobra“.

  7. protestant

    Může OSACR uvést jedinou vedeckou studii dokazující, že po smrti neskončíme v nebi?

  8. Petr TomekPetr Tomek

    Mohou věřící uvést jedinou hodnověrnou studii, že ne/skončíme ve Valhalle, na Elysejských polích, v Síni obou pravd, v Tartaru, na Olympu, ve světě pod mořem nebo na nebi, v nové reinkarnaci jako žáby, na planetě Kršna, na věži Jenštejna jako strašidla nebo vůbec někde?

  9. Slávek ČernýSlávek Post author

    Samozřejmě protestante, můžeme. Dlouhodobé experimenty s ostatky svatých provádí dokonce sama Katolická církve. Katolická církev také pořádala soudní procesy s mrtvými, takže je jasné, že nemohli být v nebi ( třeba tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Formosus).

    Exhumací se potom zabývá spousta vědních oborů: archeologie, forenzní analýza, …

    Naše tvrzení o hnití v zemi jsou prostě dlouhodobě ověřená a naše závěry odpovídají pozorovaným faktům.

  10. Slávek ČernýSlávek Post author

    Petře, s těmi věcmi máš pravdu. Chtěl jsem katolíkům opětovat jejich vstřícnost. Taková ekumenická diplomacie. Takový první vstřícný krok.Ty detaily s ničením života miliónům lidí bychom vyřešili během dojednávání konkrétních podmínek spolupráce na konání dobra.

  11. protestant

    Ale já se neptám na hnití, ale na prokázání, že po smrti nebudeme v nebi. Tak prosím ten důkaz.

  12. Slávek ČernýSlávek Post author

    No však to je důkaz, ne? Když po smrti člověk hnije v zemi, tak je jasný že nemůže být zároveň v nebi nebo pekle, ne? To by se musel rozdvojit, nebo tak něco.

  13. protestant

    Ne. To není důkaz. Důkaz musí ukázat, že člověk po smrti (kdykoliv) se prokazatelně nemůže vyskytnout v nebi.
    Já byl také včera v práci (mnoho lidí mne vidělo) ale jako důkaz, že jsem včera nebyl doma to nefunguje. Já totiž byl prokazatelně i doma. A nerozdělil jsem se.

  14. Slávek ČernýSlávek Post author

    protestante, jako teorie je to zajímavá. Když o tom tak přemýšlím, tak se člověk v nebi ocitnout po smrti může. Třeba když převážejí padlé vojáky letadlem. Nebo třeba by mohl být nějaký pohřební rituál se vzducholodí nebo horkovzdušným balónem. To mě nikdy nenapadlo. Takže jo, máš pravdu.

    Ale tak to podle mě papež nemyslel. Tam je potom zřejmé, že do nebe můžeme všichni i za života.

  15. Slávek ČernýSlávek Post author

    Jinak k těm běžným lidem, co po smrti necestují letadlem a byli normálně pohřbeni do země. Ty asi požaduješ něco jako alibi. Jestli máme důkaz, že v době, kdy se dotyčný má podle katolíků nacházet v nebi, jestli se pohyboval někde jinde.

    Ano důkazy máme. Možná tomu nebudeš věřit, ale když někoho zasypeš metrem hlíny, tak je fyzicky nemožné se vyhrabat. Představa, že se ten člověk nějak vyhrabe, potom se camrá někde v nebi a když má dojít na exhumaci, tak se zase nějak sám zahrabe, tak aby to nebylo poznat je prostě iluzorní. To je jako představa ze zombie hororu a to jsou, možná tě to překvapí, vymyšlené příběhy.

  16. protestant

    Tak jak je to s tím prohlášením? Bude ho OSACR opravovat?
    Nebo doloží exaktní důkaz, že je absolutně vyloučeno, že se člověk po smrti mlže dostat do nebe?

  17. protestant

    ..nebo stačí, když OSACR připustí, že VĚŘÍ že se lidé po smrti do nebe nedostanou.

  18. josef

    „Naše tvrzení o hnití v zemi jsou prostě dlouhodobě ověřená a naše závěry odpovídají pozorovaným faktům.“
    „Já byl také včera v práci (mnoho lidí mne vidělo) ale jako důkaz, že jsem včera nebyl doma to nefunguje. Já totiž byl prokazatelně i doma. A nerozdělil jsem se.“

    Pán protestant, mně se vaše vyjádření líbí. Logicky z něj plyne, že nebe je stav hniloby lidského organismu. Čili křesťané jsou v nebi už teď. A to je exaktně prokazatelné, neb jest to cítit.

  19. josef

    Tak já Ferryho vysvětlení beru jako takovu pozvánku: nebojte, něco pro vás taky máme, jen to klidně podepište…

    Spíš mne děsí jeho prohlášení „Tvrdit, že se může zabíjet v Božím jménu, je rouhání“.
    Čili Bůh si zvolil za své náměstky, za šiřitele a ochránce jediné Pravdy rouhače, nebo jak? Které církvi ten Ferry vlastně velí?

  20. Slávek ČernýSlávek Post author

    Protestante, přiznávám, že o souvislosti smrti mlže s nanebevzetím člověka nemám žádné informace.

    Člověk prostě nemůže znát každou kravinu, které vy křesťané věříte.

  21. protestant

    A o souvislostí smrti člověka s jeho nanebevzetím informace máš? 🙂

  22. josef

    K tomu „konání dobra společně s námi“. Nepřipadá vám signifikantní, že křesťané mají svůj pojem hřích, jako jejich definici zla, ale pro dobro nemají žádný vlastní pojem?

  23. Slávek ČernýSlávek Post author

    Ano, o tom informace mám. Hypotéza byl zamítnuta na základě evidence. Mrtví zůstávají v hrobech a nikam se nepromenádují. O žádném nebi po smrti nemůže být řeči. Fakticky to uznávají nakonec i sami křesťané, i když de iure se tomuto poznání vzpírají.

    Své svaté mají vystavené už mnoho století a zatím žádné nanebevzetí nebylo pozorováno.

  24. Slávek ČernýSlávek Post author

    Josefe, podle mě dobro a zlo jsou zcela zbytečné pojmy, které stěžují vzájemné porozumění.

  25. josef

    Porozumění ztěžuje každý pojem, neb jest symbolem toliko. Že by však byly zbytečné? Ve zvířecí říši – možná.

  26. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 10:20) napsal:
    ….zatím žádné nanebevzetí nebylo pozorováno…..

    protestant:
    A to je podle tebe důkaz? 🙂
    ….nebyl pozorován žádný jiný vesmír než ten náš. Je to důkazem toho, že žádný takový neexistuje?

  27. Petr TomekPetr Tomek

    Může se mlž dostat po smrti do nebe? Pokud ne, co z toho budou mít ti, kteří rádi jedí mlže a pokud ano, znamená to že je lidské nebe mlžím peklem?

  28. Slávek ČernýSlávek Post author

    No ano protestante. Pokud máme hypotézu, že se všichni lidé dostávají po smrti do nebe nebo do pekla a přitom u statisticky významného vzorku je prokázáno, že se do nebe nebo pekla nedostali, tak ano. Je to prokázáno, jak to jen může být prokázáno.

    Samozřejmě že svůj názor můžeme korigovat nebo změnit, pokud se objeví nová fakta. Tak prostě funguje věda. Pracujeme s těmi nejlepšími informacemi, které máme teď a tady.

    V tuto chvíli je ale katolická hypotéza, že lidé po smrti pobývají na jiných místech než je hrob, zamítnuta.

  29. josef

    ad PT
    Je-li mlž takto spasen, pak jest pro něj lidské tělo nebem. Čili jedno jest nebe mlží i lží. Logicky.

  30. Slávek ČernýSlávek Post author

    Petře, lidské peklo potom může být mlžím rájem.

    protestante: vem si to třeba takto. Byl-li podezřelý v době spáchání zločinu prokazatelně na jiném místě, potom je dokázáno, že zločin nespáchal. Nemohl, protože má alibi.

    Stejně tak, pokud je po smrti člověk nalezen v hrobě, i když už má být navždycky někde jinde, potom tam jinde navždycky být nemůže.

  31. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 11:07) napsal:
    Stejně tak, pokud je po smrti člověk nalezen v hrobě, i když už má být navždycky někde jinde, potom tam jinde navždycky být nemůže.

    protestant:
    Slovo PO SMRTI ale neurčuje řádný časový interval 🙂

  32. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 11:04) napsal:
    No ano protestante. Pokud máme hypotézu, že se všichni lidé dostávají po smrti do nebe nebo do pekla a přitom u statisticky významného vzorku je prokázáno, že se do nebe nebo pekla nedostali, tak ano

    protestant:
    Prokázáno? Ty jsi prošel celé nebe a celé peklo abys mohl prokázat, že tam nejsou?

  33. 963214785

    Protestante já ti to vysvětlím polopaticky. Já mám kočku. Kočka se může velmi dobře schovávat. Pokud chci zavřít dveře do místnosti a chci si být jist, že jí tam nezavřu, tak neprohledávám každý čtvereční centimetr místnosti, neodtahuji nábytek, prostě radši prohledám zběžně zbytek bytu a většinou jí najdu. Jelikož nemůže být na dvou místech zároveň můžu si být jist, že v té místnosti být nemůže.
    Stejně tak není třeba prohledávat nebe, cokoliv je tím myšleno. Stačí prostě zjistit, kde ten člověk je. Pokud už 2000 let hnije na stejném místě, tak očividně v nebi být nemůže.

  34. protestant

    963214785 (28.05. 2013 | 11:56) napsal:
    Protestante já ti to vysvětlím polopaticky. Já mám kočku. Kočka se může velmi dobře schovávat. Pokud chci zavřít dveře do místnosti a chci si být jist, že jí tam nezavřu, tak neprohledávám každý čtvereční centimetr místnosti, neodtahuji nábytek, prostě radši prohledám zběžně zbytek bytu a většinou jí najdu. Jelikož nemůže být na dvou místech zároveň můžu si být jist, že v té místnosti být nemůže.
    Stejně tak není třeba prohledávat nebe, cokoliv je tím myšleno. Stačí prostě zjistit, kde ten člověk je. Pokud už 2000 let hnije na stejném místě, tak očividně v nebi být nemůže.

    protestant:
    Vy píšete že ani po 2000 není v nebi.
    Ale to je něco jiného, než tvrdí OSACR. Ten tvrdí že:
    „oznamujeme, že po smrti NESKONČÍ v nebi“
    Tohle já chci, aby OSACR prokázal

  35. Slávek ČernýSlávek Post author

    Tak katolíci věří, že ti lidé jsou v nebi nebo v očistci po smrti v podstatě hned. Proto se k nim mohou modlit.

    Souhlas s antiteistou. Jakmile najdeme ten předmět (mrtvého v hrobě), tak nemusíme prohledávat všechna ostatní možná místa. To by se musel ten mrtvý nějak zázračně rozdvojit.

  36. Slávek ČernýSlávek Post author

    Aha, takže slovíčkaříme. V prohlášení samozřejmě počítáme s klasickou katolickou doktrínou, kde člověk do nebe (nebo jiných míst) odchází bezprostředně po smrti. Reagujeme totiž na prohlášení katolického papeže, jestli sis neráčil všimnout.

  37. 963214785

    Nikoliv. Osacr říká, že „bude hnít v zemi“. To je pravda. Mimochodem veškerá paměť a zkušenosti, zkrátka vše co dělá člověka člověkem, jsou uloženy v nervových spojích. Ty jsou nenávratně ztraceny už po pár minut po smrti. Takže cokoliv se po x tisících let objeví v nebi, nemůže být ten člověk.

  38. DarthZira

    No jo, on problém je, že protestant (a spolu s ním vlastně všichni věřící) si myslí, že do toho nebe či pekla nejde naše tělo (které klidně může hnít v zemi nebo být v podobě popelu v urně či rozprášené na rozptylové loučce), ale naše nehmotná duše, která se v okamžiku smrti nějakým způsobem od těla odděluje.
    Jenže s nehmotnou a nesmrtelnou duší je to úplně stejně jako s bohem/bohy jakéhokoli druhu. Její existence se nedá prokázat, lze pouze věřit v to, že tato duše existuje (věřící), být přesvědčen o tom, že tato duše neexistuje (ateisté), případně zaujímat postoj „nevím, nemám důkazy ani pro tvrzení č. 1 ani pro tvrzení č. 2“ (agnostici).
    Ovšem i pokud je někdo přesvědčen, že tato výše uvedená duše existuje, ba dokonce i kdyby její existenci dokázal nějak prokázal, tak to pořád ještě není žádný důkaz pro tvrzení, co přesně konkrétního se s touto duší po smrti děje – tedy (jak napsal Petr) zda putuje do nebe, pekla, očistce, Valhaly, na Elysejská pole, na planetu Krišna, na nějakou jinou planetu, dovnitř obří černé díry v centru naší galaxie, do nějaké jiné dimenze, paralelního vesmíru, do jiného času či někam úplně jinam, a co se s ní v tomto „jinde“ děje, jestli zůstává i nadále zcela nehmotnou a popřípadě se ani nijak neprojevující nebo je sice nehmotná, ale nějakým způsobem se projevuje (duchové, poltergeisti, strašidla) nebo zda se opětovně vtělí do nějakého jiného stvoření a jestli toto případné stvoření bude opět člověk zde na Zemi, nějaké zvíře či rostlina zde na Zemi, nějaký tvor (ať už inteligentní typu člověka a nebo pouze stvoření typu pozemského zvířete či rostliny) na jiné planetě či v jiném vesmíru. Prostě možností je velmi mnoho počínaje tím, že duše bude nehmotná v nějaké paralelní dimenzi, přes variantu, že bude člověk po smrti strašidlem na hradě nebo se znovu vtělí třeba do jabloně až po možnost, že se člověk znovuzrodí za milión let jako vyspělý mimozemšťan na planetě XY.
    Tedy chce-li nám někdo tvrdit, že po smrti přijdeme do nebe/pekla, měl by přinést důkazy jasně vylučující možnosti, že po smrti půjdeme do Valhaly, do paralelního vesmíru nebo třeba že svou další existenci budeme trávit jako mnohasetletá sekvoj 🙂

  39. 963214785

    Já bych řekl, že existence duše je asi stejně pravděpodobná jako existence kočky, která může být na dvou místech zároveň.

  40. josef

    protestant:
    Prokázáno? Ty jsi prošel celé nebe a celé peklo abys mohl prokázat, že tam nejsou?

    J: Co, prosím, myslíte těmi pojmy nebe a peklo?

  41. Slávek

    Darth Ziro. Já s tebou nesouhlasím. Vatikánský mluvčí i papež mluví vyloženě o ateistech jako lidech. Žádných duších.

    Stejně tak protestant požaduje důkaz, že papež nebo my nepůjdeme do nebe. A já s dovolením považuju své tělo za součást sebe.

  42. protestant

    963214785 (28.05. 2013 | 12:20) napsal:
    Nikoliv. Osacr říká, že „bude hnít v zemi“. To je pravda. Mimochodem veškerá paměť a zkušenosti, zkrátka vše co dělá člověka člověkem, jsou uloženy v nervových spojích. Ty jsou nenávratně ztraceny už po pár minut po smrti. Takže cokoliv se po x tisících let objeví v nebi, nemůže být ten člověk.

    protestant:
    Tak tohle by fakt chtělo důkaz…. 🙂

  43. protestant

    josef (28.05. 2013 | 13:11) napsal:
    protestant:
    Prokázáno? Ty jsi prošel celé nebe a celé peklo abys mohl prokázat, že tam nejsou?

    J: Co, prosím, myslíte těmi pojmy nebe a peklo?

    protestant:
    VÝBORNĚ Josefe.
    Jak mohu něco takového tvrdit, když nevím co ta druhá strana pojmy peklo a nebe myslela?

  44. josef

    Darth: Však také protestant žádné duše a kdesicosi ani slůvkem nezmínil. Zatím použil termínu člověk a problémy s logikou má v kontextu tohoto racionáního pojmu. Je klidně možné, že ony problémy pramení z nějakých podobných představ, jaké Darth zmiňuje, ale dokud je nezmíní, není fér mu je podsouvat.

    protestant:
    Co?
    Já reaguji jen na váš dotaz „Ty jsi prošel celé nebe a celé peklo abys mohl prokázat, že tam nejsou?“
    Nepíšu, že něco tvrdíte, neptám se, co ta druhá strana pojmy peklo a nebe myslela.
    Ptám se, co jimi myslíte vy, když se ptáte, zda je prošel?

  45. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 12:16) napsal:
    Aha, takže slovíčkaříme. V prohlášení samozřejmě počítáme s klasickou katolickou doktrínou, kde člověk do nebe (nebo jiných míst) odchází bezprostředně po smrti. Reagujeme totiž na prohlášení katolického papeže, jestli sis neráčil všimnout.

    protestant:
    Je jedno na co OSACR reaguje. Prohlášení OSACRu je absolutní a podle mne nedokazatelné. OSACR se takto řadí k ostatním oranizacím věřících.

  46. protestant

    josef (28.05. 2013 | 13:31) napsal:
    Však také protestant žádné duše a kdesicosi ani slůvkem nezmínil. Zatím použil termínu člověk a problémy s logikou má v kontextu tohoto racionáního pojmu. Je klidně možné, že ony problémy pramení z nějakých podobných představ, jaké Darth zmiňuje, ale dokud je nezmíní, není fér mu je podsouvat.

    protestant:
    Představy jsou to podle mne ze strany OSACR. To by mělo buď prokázat, že “ po smrti (člověk) neskončí v nebi“ nebo to uvést na pravou míru a přiznat, že je to víra…

  47. josef

    proetstnat
    Ten článek reaguje přeci jednoznačně na papežovo vyhlášení o nebi, neuvádí nějakou svou verzi nebe. Co tím pojmem myslí katolická církev, to byste se měl otázat jí, nikoliv chtít vysvětlení od ateisty.
    Jistě by to pro vás bylo zajímavé, neb mnozí protestanté mají o těchto pojmech rozdílné představy než katolíci, ba i mezi sebou se v nich liší.
    OSACR pouze poukazuje na důkazy toho, že člověk po smrti hnije v zemi, odpočívá ve formě popela v urně, eventuálně jeho tělo posloužilo vědeckým účelům.

    Je-li ovšem možné nebe a peklo projít, jak vyplývá z logiky vašeho dotazu, bylo by dobré vaše definice znát, neb jinak nevíme, o čem se právě vy snažíte hovořit nebo na co se ptát.
    Takže jste schopen to nějak blíže popsat, nebo nejste?

  48. Antitheista

    Protestante – je prokázáno, že duše = mozek, duše je software, mozek je hardware, energie je pohon. Když odebereš počítači elektřinu, nefunguje, když mu zničíš hardware, zničíš i soubory, které tvoří jedinečnost daného počítače/člověka.

    Takže máme důkaz, že člověk nejde do nebe ani jako duše, protože jeho jedinečná duše – jeho vědomí, vzpomínky, pocity, podvědomí, pudy,… prostě mozek – se rozapadá se smrtí…

    Navíc sou věřící statisticky méně soucitní než ateisté, takže dete spíš do pekla, když už… http://www.novinky.cz/zena/styl/266460-verici-jsou-pry-mene-soucitni-a-stedri-nez-ateiste.html 😀 😀

  49. josef

    Jo, tohle je nevíc štve. Vytvořili si peklo a nebe, nás se to netýká, a oni by nás tam hrozně chtěli dostat. A tak to zkoušej objížďkou – myslej si, že nás nalákaj na nebe a pak nás strčej z útesu. Ale kdepak, pánové s rohatejma čepicema, nechcem nic, jen abyste už odtáhli do pryč. 🙂

  50. protestant

    josef (28.05. 2013 | 13:43) napsal:
    proetstnat
    Ten článek reaguje přeci jednoznačně na papežovo vyhlášení o nebi, neuvádí nějakou svou verzi nebe. Co tím pojmem myslí katolická církev, to byste se měl otázat jí, nikoliv chtít vysvětlení od ateisty.
    Jistě by to pro vás bylo zajímavé, neb mnozí protestanté mají o těchto pojmech rozdílné představy než katolíci, ba i mezi sebou se v nich liší.
    OSACR pouze poukazuje na důkazy toho, že člověk po smrti hnije v zemi, odpočívá ve formě popela v urně, eventuálně jeho tělo posloužilo vědeckým účelům.

    protestant:
    OSACR tvrdí něco jiného:
    „….oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi…“

  51. Antitheista

    Vždyť všechny naše city a myšlenky jsou tělesné povahy – není nic v rozumu, co dříve nebylo ve smyslech – smysly jsou tělesné 😀 – to samé pocity a myšlenky, vše je mozek a vyvinulo se to v evoluci (třeba žárlivost na ženu když flirtuje s jiným – strach o podvod, o výchově cizích genů,…). Copak tenhle souhrn emocí a smyslů a genů by měl jít po smrti do nebe? Vždyť žízeň bez těla nedává smysl, stejně jako láska či nenávist,… 😀 😀 Vše je pouze biologické povahy!

  52. Giordana

    Protestante, jestli chceš po někom odpověď, jestli člověk po smrti skončí v nebi, tak by jsi asi musel nejdřív říct, co to „nebe“ vlastně je.

    Já nevím, co to je nebe. To, čemu říkám já (nebo tady i Slávek) nebe, je obloha, to co máme venku nad hlavou, můžou na tom být mraky, ve dne je to modré a v noci černé s hvězdami. Jenže obloha objektivně neexistuje, Zeměkoule má od povrchu do výšky několika set kilometrů atmosféru, plynný obal. V té probíhají atmosférické jevy a létají letadla. Hvězdy jsou daleko předaleko někde ve vesmíru. Nebe a vesmír rozhodně nejsou totožné, slovo obloha/nebe se týká právě pozorování ze zemského povrchu.

  53. neruda

    Giordano,
    protestant přece vysvětlil, co to znamená být „v nebi“, když napsal, že:
    Ten článek nijak nezpochybňuje myšlenku, že člověk skončí nakonec u Boha, tedy „v nebi“.

    Co chtít víc. Jedinou vadou na kráse toho vysvětlení je to, že nic nevysvětluje, protože nejasný pojem „nebe“ vykládá s pomocí rovněž nejasného výrazu „u Boha“ a nesrozumitelného obratu „skončí nakonec „.
    Ale to je u křesťanů běžné.

  54. 963214785

    Protestante, zřejmě trpíš selektivní slepotou, ale to není nic nového.

    „Following the advent of scientific method, consciousness may have been associated with physiological function of the brain.“
    „The implication is that the mind fails to survive brain death and ceases to exist.“

    Pak samozřejmě přichází spekulace, že vědomí možná nakonec může přežít mozkovou smrt, jak naznačuje NDE, ale na to reaguje asi tucet článků s mnoha důkazy, že NDE jsou halucinace.

    Myšlenka posmrtného života je tak prakticky vyloučena.

  55. josef

    protestant: OSACR tvrdí něco jiného:
    „….oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi…“

    protestante,
    ale to je opravdu ta základní logika.
    Když člověk hnije v zemi, neskončí v nebi, neskončí v pekle, neskončí v džeheně, neskončí prostě nikde jinde, jelikož je v té zemi. 🙂 To fakt nejde pochopit?

    Ale to tvé nebe a peklo teda neumíš, co…? 🙂
    No, co naděláme, zůstanem teda u toho, že nevíš, o čem mluvíš, no. Nic novýho pod sluncem, že jo…

  56. Slávek

    Vidíš protestante, a proč jsi svůj názor neřekl hned na začátku s tím, že budeš ignorovat cokoliv ti napíšeme? Ušetřil bys nám spoustu času.

  57. josef

    Nejsem si jist, Slávku. Považuju za pravděpodobné, že on to opravdu nepochopil, alespoň zprvu.

  58. protestant

    963214785 (28.05. 2013 | 14:54) napsal:
    Protestante, zřejmě trpíš selektivní slepotou, ale to není nic nového.

    „Following the advent of scientific method, consciousness may have been associated with physiological function of the brain.“
    „The implication is that the mind fails to survive brain death and ceases to exist.“

    Pak samozřejmě přichází spekulace, že vědomí možná nakonec může přežít mozkovou smrt, jak naznačuje NDE, ale na to reaguje asi tucet článků s mnoha důkazy, že NDE jsou halucinace.

    Myšlenka posmrtného života je tak prakticky vyloučena.

    protestant:
    Ale o tomhle se já přece vůbec nebavím. 🙂

  59. 963214785

    Protestante, ty tvrdíš že mysl se nedostane do nebe?

  60. protestant

    protestante,
    ale to je opravdu ta základní logika.
    Když člověk hnije v zemi, neskončí v nebi, neskončí v pekle, neskončí v džeheně, neskončí prostě nikde jinde, jelikož je v té zemi. To fakt nejde pochopit?

    Ale to tvé nebe a peklo teda neumíš, co…?
    No, co naděláme, zůstanem teda u toho, že nevíš, o čem mluvíš, no. Nic novýho pod sluncem, že jo…

    protestant:
    Termíny peklo a nebe používá OSACR ve svém prohlášení. Doufám že tedy ví o čem mluví? 🙂

  61. Antitheista

    O čem mluví? O posmrtném životě, což je kontradikce už jen v pouhé jedné větě. Posmrtný život 😀 – to je jako východní západ nebo západní východ 😀

  62. Antitheista

    Takže tělo nejde do nebe, duše nejde do nebe (jelikoš mysl + pohlavní a potravní pudy + emoce = duše). Co tedy jde do nebe?? 😀

  63. 963214785

    Tak potom, protestante, ten článek vylučuje možnost posmrtného života.

  64. josef

    protestante – KUK ! 🙂
    A kdy vidíme na obloze sluníčko?
    a) ve dne
    b) v noci

  65. DarthZira

    Takže je asi nejdřív potřeba se zeptat papeže Františka, jak myslel to, že „dobří lidé mohou jít do nebe i když jsou ateisté“ (a jestli je to vůbec přesný český překlad jeho výroku, který zřejmě pronesl italsky), a hlavně aby nám přesně definoval pojmy „nebe“ (co to vlastně je a kde to podle něj je) a „člověk“ (zda jím myslí tělo, duši, nějaké spojení těla a duše – a jaké přesně nebo co teda vlastně).
    Až bude naprosto jasné, o jakém „nebi“ se bavíme a co vlastně rozumíme pod pojmem „člověk“, bude mít tato debata nějaký smysl.
    OSACR míní nebem oblast zemské atmosféry nacházející se stovky až tisíce metrů nad zemským povrchem, kde létají letadla, a člověkem bytost, jejíž vědomí okamžikem smrti (=zánikem těla) také neodvratně a definitivně zaniká. Z tohoto hlediska bráno se samozřejmě dá snadno dokázat, že žádní mrtví v nebi nejsou a tedy že mají naprostou pravdu když tvrdí, že nikdo (tedy ani já ani protestant ani papež František) po smrti v nebi nebudeme – snad leda že by po smrti z nějakého důvodu někdo naši mrtvolu naložil do letadla 🙂 Nevím ovšem, proč by to kdo dělal 😉

  66. DarthZira

    Btw – církev velmi rychle přispěchala s prohlášením, že byl František blbě pochopen, že ateisti stejně v tom pekle skončí:
    http://www.lidovky.cz/ateisti-skonci-v-pekle-opravuje-papezova-slova-vatikan-pi4-/zpravy-svet.aspx?c=A130527_142038_ln_zahranici_jv

    Takže chudák František, snaží se chovat jako trochu slušný člověk, ale ti kolem něj mu to stejně nechtějí dovolit. Takže se buď podřídí a nebo – pokud se bude „cukat“ moc, skončí špatně.

  67. Slávek

    Osacr, v tomto případě já, jako její zvolený zástupce, prohlašuji, že je úplně jedno, co nebe je a kde se nachází, pokud to není zrovna 6 stop pod povrchem zemským. Protože právě tam většina nás, včetně Francka skončíme. Pokud teda neskončíme jako třeba Honza Pavel druhej rozporcovaní a rozeslaní po celém světě.

    Každopádně protestantovi rozumím. On, jako ateista, který se cítí být křesťanem prostě musí buď hledat zdánlivé názorové rozdíly mezi námi sebou, nebo nás musí označit za křesťany či věřící, aby si sám dokázal obhájit, že je věřícím křesťanem..

  68. Slávek

    Protestant pak toho dosahuje tím, že křesťanskou literaturu chápe ve velmi širokém kontextu všeho se vším, čímž ji dokáže intelektuálně dostat do souladu s realitou a naopak naše slova chápe v tom nejužším a nejexotičtějším možném kontextu tak, aby realitě neodpovídala. Dokonce zachází tak daleko, že naši reakci nechápe v kontextu toho na co reagujeme.

    Funny

  69. Antitheista

    No ateisté jsou soucitnější než křesťané už jen proto, že neposílají lidské duše navěky věků trpět do pekelných muk 🙁

  70. Antitheista

    A nedělá jim to ani dobře, tahle vyšší „spravedlnost“ (spíš krutost) 🙁 😀

  71. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 16:24) napsal:
    Osacr, v tomto případě já, jako její zvolený zástupce, prohlašuji, že je úplně jedno, co nebe je a kde se nachází, pokud to není zrovna 6 stop pod povrchem zemským. Protože právě tam většina nás, včetně Francka skončíme. Pokud teda neskončíme jako třeba Honza Pavel druhej rozporcovaní a rozeslaní po celém světě.

    Každopádně protestantovi rozumím. On, jako ateista, který se cítí být křesťanem prostě musí buď hledat zdánlivé názorové rozdíly mezi námi sebou, nebo nás musí označit za křesťany či věřící, aby si sám dokázal obhájit, že je věřícím křesťanem..

    protestant:
    Nemusím nic označovat. Označujete se tak sami tím, že prohlašujete něco ,co není možné dokázat.

  72. protestant

    A když už se v tom prohlášeí tak šťourám – chci se zeptat, zda OSACRu nevadí i heterosexální pedofilie?

  73. Antitheista

    Pedofílie vadí proto, že se něco dětem vnucuje, na co ještě nejsou připraveni – to samé jako náboženství… 😀 😀

    My sme schopni dokázat, že duše je mozek a ten se rozpadá po smrti. Zkuste třeba lobotomii a uvidíte, jak zásah v mozku změní vaší duši, nebo se napijte hmotného alkoholu 😀 – motá se vám po něm hlava? NO – tak to je vaše duše taky hmotná a reaguje na hmotu – na alkohol 😀

  74. martiXXX

    Já budu rád jistě, když ateisti budou spolupracovat na dobru světa pokud to nebude mít nic společného s krytím komunistického ateistického vraždění ala Kambodža, atd. Ale to prý nebyli :praví ateisté“..tak kdoví

  75. protestant

    Duše ne nezajímá, s tím se poperte sám. Spíše mne zajímá, proč OSACR zmiňuje speciálně homosexuální pedofilii. Je to něco speciálně proti homosexuálům?

  76. protestant

    Slávek (28.05. 2013 | 19:53) napsal:
    Je to dokázáno.

    protestant:
    Já vím, že to mu VĚŘÍŠ ….. 🙂

  77. Antitheista

    Víra podložená důkazy je vědění, narozdíl od tvé víry, protestante, která není ničim podložená nebo dokonce důkazy svědčí proti ní 😀

    Pedofílie je špatná tak jako tak – ale v církvi se vyskytuje více ta druhá…

    Takže duše podle tebe nejde do nebíčka? 🙁 Ty už asi nejsi ani křesťan, protestante 😀 Nechceš si podat přihlášku mezi nás? 😀

    Ateisté vraždili v Kambodži? Myslíš ten kryptonáboženský komunismus? 🙁
    – a co klerofašisté? 🙁 Islamisté? 🙁 Inkvizice 🙁

  78. protestant

    Antitheista (28.05. 2013 | 20:41) napsal:
    …….Pedofílie je špatná tak jako tak – ale v církvi se vyskytuje více ta druhá…

    protestant:
    Uveď nějakou statistiku….

  79. protestant

    Antitheista (28.05. 2013 | 20:41) napsal:
    …..Takže duše podle tebe nejde do nebíčka? Ty už asi nejsi ani křesťan, protestante Nechceš si podat přihlášku mezi nás? …

    protestant:
    Vidím, že toho o křesťanství mnoho nevíš….

    ….Křesťanská víra v život věčný není postavena na žádné teorii. Apoštol nijak nevysvětluje, jak a proč je vzkříšení možné. Neříká, že máme nesmrtelnou duši. Neříká, že život je nezničitelný a přechází jen do jiné formy bytí. Neříká, že nás čekají další životy, v nichž musíme vykoupit své dřívější špatné jednání. Neříká, že pozemský život je jen stínem toho skutečného a nebeského. Apoštol vlastně vůbec neví, jak je možné, aby člověk vstal z mrtvých. Ale věří, že Bůh z lásky k nám má moc takovou věc učinit. Věčný život není podle křesťanské víry nic samozřejmého. Fyzikálně vzato je nemožný, nepravděpodobný a nepředstavitelný. Je možný jen proto, že to Bůh chce. Jen On nás může, ale nemusí, vzbudit k novému životu. Jen na něm závisí naše budoucnost. Žádná jiná cesta a vysvětlení, která by nám dala naději i po smrti, není. Věčný život je tajemství, jehož podstatu zná jen Bůh.,,,
    http://brno1.evangnet.cz/node/191

  80. protestant

    …..Tak si to představovali v Řecku. Usoudili, že člověk má tělo a duši. Tělo je hříšné, hloupé a ubohé. Musí pořád jíst. Má mnoho žádosti. Neumí s ovládat a proto nakonec shnije v hrobě a zajde. Není třeba se jím zabývat. Ale naše duše, té se to netýká. Ta je věčná a dobrá. Ta zůstane a půjde do nebe.
    Ale v Izraeli něco podobného nikoho ani nenapadlo. V bibli je člověk nedělitelný. Náš život je celek, který nejde rozkouskovat a separovat v něm dobré od zlého. Buď se celý člověk ubírá cestou svévolníků a směřuje ke své záhubě a nebo se celý člověk ubírá cestou spravedlivých a směřuje ke štěstí a radosti….
    http://brno1.evangnet.cz/node/71

  81. Antitheista

    „.Křesťanská víra v život věčný není postavena na žádné teorii. Apoštol nijak nevysvětluje, jak a proč je vzkříšení možné. Neříká, že máme nesmrtelnou duši“

    Ježíš v Novém zákoně říká, že duše je nesmrtelná a bude poslední soud 😀

    Statistiku? Pedofílie homosexulání musí být v katolické církvi přítomna více než ta druhá už jen proto, že po staletí vychovávali chlapečky 😀 a jsou to lidé, co odmítli vztahy se ženami 😀

  82. protestant

    Antitheista (28.05. 2013 | 22:18) napsal:
    Ježíš v Novém zákoně říká, že duše je nesmrtelná a bude poslední soud

    protestant:
    Kde?

  83. protestant

    Antitheista (28.05. 2013 | 22:18) napsal:
    Statistiku? Pedofílie homosexulání musí být v katolické církvi přítomna více než ta druhá už jen proto, že po staletí vychovávali chlapečky a jsou to lidé, co odmítli vztahy se ženami

    protestant:
    Jinými slovy statistiku žádnou nemáš .. 🙂

  84. Antitheista

    Na mnoha místech Nového zákona. V evangeliích, nemam teď u sebe Bibli, takže zítra to chcete napsat ? 😀 😀 Ostatně katolická církev to tak chápe taky, protestanti z 99% taky 😀 – vy ste asi výjimka 😀

    Církev nás nepustila do svých archivů, takže můžu akorát porovnávat s tím, co občas prosákne + selská logika, kněží v kat. církvi odmítli ženy a rodinu … 😀

  85. DarthZira

    Ach jo, Protestante, to je furt to samý, geniální způsob jak se elegantně vykroutit. Fakt je „úžasné tvrdit“ něco jako „já sice vůbec nevím, jak ten posmrtný život bude vypadat a kde se bude odehrávat a vlastně si ani pořádně nedovedu představit, jak by byl možný, ale jsem přesvědčený, že existuje; sice pro to nemám žádný důkaz, ale pokud vy tvrdíte, že neexistuje, tak to musíte dokázat, a jestliže to dokázat nemůžete, tak jste stejně věřící jako já, protože já věřím, že je, zatímco vy věříte, že není.“ Jestliže někdo tvrdí, že posmrtný život/Bůh/Zeus/Perun/Thor/elfové/upíři/víly/vodníci/neviditelný růžový jednorožec/létající špagetové monstrum (nehodící se škrtněte) existuje, tak by po svá tvrzení měl předložit nějaké důkazy. Jestliže je nemá, tak v existenci jakékoli výše uvedené entity (či nějaké jiné) pouze věří (což je jeho svaté právo), ale ti ostatní, kteří v ni nevěří, rozhodně kvůli tomu nejsou „věřící v její neexistenci“, ale „nevěřící v její existenci“, což je podstatný rozdíl.
    Abyste to plně pochopil, tak takový malý příklad: Já vám tady teď můžu začít tvrdit, že věřím v to, že existuje nějaká předaleká galaxie, ve které se před dávnými časy událo přesně to, co se popisuje v Hvězdných válkách. Pro toto své tvrzení nemám jediný pořádný důkaz – pokud tedy nepočítáme za „pořádné důkazy“ šest celovečerních hraných filmů, několik dalších animovaných, jeden animovaný seriál a k tomu spoustu knih a komixů – ale začnu vám tady vykládat, že pokud vy mému tvrzení neuvěříte, tak jste zákonitě „věřící v neexistenci předaleké galaxie“, případně že jste věřící v neexistenci princezny Leiy, Hana Sola, Luka Skywalkera, mistra Yody, Obi-Wana Kenobiho, Dartha Vadera, císaře Palpatina… atd. Co byste si asi tak o mně v tento moment myslel? Podle mého asi to, že jsem se úplně pomátla na rozumu – a měl byste úplnou pravdu. Chovat se podobným způsobem totiž může jedině cvok.
    Ano, věřte si v jakého boha chcete i v posmrtný život, ale pokud vám někdo řekne „ten tvůj bůh/posmrtný život neexistuje“, tak ho laskavě neobviňujte z toho, že lže, když neexistenci toho, v co věříte nedokáže prokázat. Prokazovat v tomto sporu musíte vy. I u soudu se musí prokazovat, že ten, kdo je obviněn co já vím z vraždy, tuto vraždu skutečně spáchal – a pokud se to neprokáže, tak i když si soudce myslí (tedy věří), že dotyčný XY vražil, odsoudit jej nemůže. Opačná metoda, tedy kdy člověk obviněný z vraždy musí dokazovat, že tu vraždu nespáchal, je zatraceně špatně, to už tu jednou bylo a jmenovalo se to inkvizice.

  86. protestant

    Ale my zde nejsme u soudu…. 🙂
    Já jen poukazuji, že věta “ …..s lítostí oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi,“ je založena na víře a ne na exaktním vědění. Toť vše.

  87. protestant

    Ale kdepak josefe. Budoucnost je otevřená.Budoucnost neznáme… 🙂

  88. DarthZira

    No, na exaktním vědění ale není nijak založeno ani to Františkovo prohlášení. A stejně tak by asi bylo úplně neexaktní prohlášení „Františku, skončíš stejně jako my všichni v Cromových síních“. Prostě milý protestante, ty prostě věříš, že po smrti půjdeš do nebe – ačkoli vůbec nevíš, co by to nebe mělo být, v jaké formě bys tam měl být a jak je vůbec možné, aby ses tam dostal. Ale má to úplně stejnou relevanci jako tvrzení že já budu po smrti králíkem v Austrálii. Samozřejmě nemám žádný 100% důkaz na to, že tím králíkem nebudu, ale podle mého je tato možnost opravdu velmi nepravděpodobná, asi stejně málo jako že zítra vyhraju jackpot sportky a hned potom mě trefí do hlavy meteorit 🙂

  89. DarthZira

    A vůbec, jediné možné je křemíkové nebe, ale do toho žádný člověk, dokonce i kdyby to byl papež, jít nemůže. Kam by totiž potom přišly všechny kalkulačky? 😉

  90. Antitheista

    Jelikož duše je mozek a mozek se rozpadá se smrtí, tak duše nemůže skončit v nebi ani v pekle – ale v zemi. To je exaktně dokázáno… 😀

    Ano – Ježíš mluví na kříži ke svým spoluukřižovaným a slibuje jim, že ještě ten den budou s ním v království nebeském… takže těla skončí v zemi, ale duše pudou do nebe – čili ano JEŽIŠ TVRDÍ, ŽE JE POSMRTNÝ ŽIVOT – což je k výše potvrzené teorii o mozku/duši nesmysl 😀 😀

    Takže fakta jsou na straně naší víry (vědění), ne na straně tvé víry (spekulace-zoufalá přání-slepý fanatismus) 😀 😀

  91. protestant

    Já chci ta Ježíšova slova o nesmrtelnosti duše. pošli odkaz na biblický verš.

  92. protestant

    DarthZira (29.05. 2013 | 11:17) napsal:
    No, na exaktním vědění ale není nijak založeno ani to Františkovo prohlášení.

    protestant:
    Od papeže exaktnost nečekám, od ateistického spolku, který se holedbá racionalitou ano.

  93. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 11:38) napsal:
    Jelikož duše je mozek…

    protestant:
    Duše je mozek? Co je to za blbost. Mozek je přece tělo.

  94. slavek

    Protestante, jen ukazuješ, že nerozumíš vědeckým výrokům. To, že Franta neskončí v nebi je dokázáno stejně, jako třeba platnost gravitačních zákonů.

    Ano, je možný, že někdy v budoucnosti přestanou platit. Přesto je považujeme za empiricky prokázané, že věci tady na Zemi budou padat k jejímu středu.

    To že to nechápeš ještě neznamená, že máš pravdu.

  95. protestant

    slavek (29.05. 2013 | 12:53) napsal:
    Protestante, jen ukazuješ, že nerozumíš vědeckým výrokům. To, že Franta neskončí v nebi je dokázáno stejně, jako třeba platnost gravitačních zákonů.

    Ano, je možný, že někdy v budoucnosti přestanou platit. Přesto je považujeme za empiricky prokázané, že věci tady na Zemi budou padat k jejímu středu.

    To že to nechápeš ještě neznamená, že máš pravdu.

    protestant:
    Ty považuješ za prokázané, že věci tady na Zemi budou v jakékoliv budoucnosti padat k jejímu středu? Opravdu? 🙂

  96. Antitheista

    Ano – Ježíš mluví k dalším třem mužům na kříži a jednomu řekne, že s nim bude ještě ten den v nebíčku 😀 ale o těle nemluví, jelikož tělo bude viset dál na kříži 😀 – takže co tím myslí, když ne tělo?? 😀 😀 😀 Duši ?? 😀

    „Duše je mozek? Co je to za blbost. Mozek je přece tělo.“ A duše je taky tělo 😀 – to je dokázáno magnetickou rezonancí a pokusama s mozkem 😀 Motá se vám vaše duše po požití alkoholu ?? 😀 Nebo LSD?? 😀 Takže duše je hmotná, když reaguje na hmotu (alkohol,…) a je jí ovlivňována?? 😀 😀 Ano je — vše biochemicky reaktivní je samo biochemické a podléhá to zkáze 😀 Čili ano – mozek = duše 😀

    Takže ateisté ti zde dávají exaktní a racionální důvody, papež ti nedává nic 😀 – jen slepý fanatismus 😀

  97. protestant

    …. a teď prosím ta Ježíšova slova o nesmrtelnosti duše…. 🙂

  98. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 13:10) napsal:
    Ano – Ježíš mluví k dalším třem mužům na kříži a jednomu řekne, že s nim bude ještě ten den v nebíčku

    protestant:
    O žádném nebi tam Ježíš nemluví.

  99. Antitheista

    Ale ano – mluví, mluví o království nebeském – čili o nebíčku 😀 😀 Zatímco jinde mluví o místě, kde jsou pekelná muka a věčný ohěň 😀 Čili mluví o nebi a pekle. Dále o posledním soudu 😀

    No jelikož tělo nepřežije rozklad, tak co teda na tom muži pude do toho nebíčka (jak slibuje ježíšek na křížku?? 😀 ). Co přežije smrt a rozklad?? Kosti ?? Kosti pudou do nebíčka ? 😀

  100. Antitheista

    Protestante, jak mluví ježíšek o nastavení druhé tváře a tak, myslíš, že mu to jakožto masochistovi dělalo na tom křížku dobře, jak tam tak visel?? Myslíš, že se mu v těch plenkách postavil, když viděl Magdalénu jak tam před nim tak klečela a smála se mu ?? 😀 😀 😀

  101. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 13:27) napsal:
    Ale ano – mluví, mluví o království nebeském – čili o nebíčku

    protestant:
    Ani o království nebeském tam nemluví. Četl jsi to vůbec někdy?

  102. Antitheista

    Ano četl, slibuje lidem království nebeské, mimo jiné i to, že bude s otcem/bohem již ten den, co zemře na kříži a veme tam sebou i toho dalšího trotla 😀

  103. Antitheista

    Teď začínám pochybovat, jestli mluvíme o té samé knize 😀 Že si tu starou pohádku jménem Bible nečetl ty stará vojno – nic si z toho nedělej, většina tvejch soudruhů „křesťanů“ je na tom stejně 😀 Ty co to četli už jsou totiž v našem sdružení 😀 😀

  104. protestant

    [CEP2001] L 23:43 Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“ ([ Zj 2:7])
    [CSP] L 23:43 Ježíš mu řekl: „Amen, pravím ti,a dnes budeš se mnou v ráji.t22“ t22 Slovo paradeisos je per. původu a znamenalo „park / obora“, později místo blaženého pobytu, jakým byla zahrada Eden (Gn 2-3); 2K 12:4; Zj 2:7† a L 4:24
    [KB1613] L 23:43 I řekl mu Ježíš: Amen pravím tobě, dnes budeš se mnou v ráji.
    [Pavlik_NZCZ] L 23:43 A Ježíš mu řekl: Věru, pravím ti: dnes budeš se mnou v ráji.
    [ZilkaNZ] L 23:43 Odpověděl mu: „Vpravdě ti pravím: Dnes budeš se mnou v ráji.“

    Kde je o tom nebi? Co to čteš za překlad? Ani v jednom z těchto mnou uvedených o nebi není ani slovo. Že ty jsi to ještě nikdy doopravdy nečetl? 🙂

  105. neruda

    Protestante,
    a záleží na tom moc? Je rozdíl mezi tím, když člověk skončí „v nebi“ (tedy u Boha, jak jste napsal včera), anebo „v ráji“?
    Liší se to hodně? A pokud ano, tak v čem?

  106. Antitheista

    Protestante, ty si sám napsal v nebi, přečti si komentáře ze včerejška atd… ? Ježíš mluví také o království nebeském – zase na jiných místech … 😀 NEBESKÉM 😀

    Co tam teda jde, do ráje, když ne tělo a kosti?? Tys řikal, že duše ne, tak co ?? 😀

  107. protestant

    to neruda:

    Všimněme si podrobněji míst, kde NZ užívá výslovně výrazu paradeisos. Podle L 23,42 prosí zločinec, ukřižovaný po pravici Ježíšově, aby si Kristus na něj vzpomněl, až přijde jako Král. Podle některých rukopisů překládají Kral. sice »až přijdeš do království svého«, ale dobré řecké rukopisy [na př. Sinai- ticus, Efremův kodex a mnoho pozdějších rukopisů *Nový Zákon 4] mají »až přijdeš ve svém království«, t. j. jako Král. Zločinec nejen vyznává svou vinu před Bohem a trestuhod- nost před lidmi, nýbrž i svou víru v Krista, který přes svou nespravedlivou smrt se jednou zjeví ve svém království moci a založí králov- ství, v němž kající hříšníci najdou milost u Boha. V mysli zločincově jde snad o dalekou budoucnost, Ježíš však jej odkazuje na bez- prostřední blízkost svého vítězství nad smrtí a tím i bezpečnost zaslíbení: »Amen pravím tobě, [ještě] dnes budeš se mnou v r-i«. Ježíš tu používá terminologie rabínské tradice, která odkazuje na stav, do něhož vstoupí věřící bezprostředně po smrti, aniž by se tím před­- jímala ona blaženost a sláva, která bude údě- lem věřících po zmrtvýchvstání [sr. L 13,29; 14,14.15.24; 20,34-39; 22,29n]. Kající zločinec bude »ještě dnes« sdílet s Kristem onen r., do kterého i Ježíš vejde po své smrti na čas. Kde je Kristus, tam je život, vítězící nad smrtí, a kdo je s Kristem a věří v něho, ten je živ, i když umře; přebývá v r-i, ať už tento r. je hledán v říši mrtvých pod zemí anebo v nebi nad zemí [sr. J 11,23-26.40].
    http://biblickyslovnik.pleva.info/#ráj

  108. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 14:52) napsal:
    Protestante, ty si sám napsal v nebi, přečti si komentáře ze včerejška atd… ? Ježíš mluví také o království nebeském – zase na jiných místech … NEBESKÉM

    Co tam teda jde, do ráje, když ne tělo a kosti?? Tys řikal, že duše ne, tak co ??

    protestant:
    O duši ani nebi tam není ani slovo. Prostě sis to vymyslel. 🙂

  109. Antitheista

    „i když umře; přebývá v r-i, ať už tento r. je hledán v říši mrtvých pod zemí anebo v nebi nad zemí “

    – je pod zemí, to ano 😀 , ale ne v království nebeském nebo v ráji 😀 – je pod zemí a tam tleje – toť důkazy…

  110. neruda

    Protestante,
    to je moc hezké, že umíte kopírovat texty jiných, ale mě by víc zajímalo, jak to chápete Vy. Takhle by si jeden mohl myslet, že to třeba nechápete vůbec a jen se schováváte za názory jiných. Ale to se doufám pletu ….

  111. Antitheista

    „Blahoslavení chudí duchem, nebo jejich jest království nebeské.“ 😀 😀

    „Blahoslavení, kteříž protivenství trpí pro spravedlnost, nebo jejich jest království nebeské.“ 😀 😀

    http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/k/Mt5.php

    Ježíš mluví o královstvím NEBESKÉM 😀 😀 😀 Tak nevim, kdo kecá 😀

    Co jde teda do ráje, když tam nejde tělo ani duše?? 😀

  112. protestant

    neruda (29.05. 2013 | 15:06) napsal:
    Protestante,
    to je moc hezké, že umíte kopírovat texty jiných, ale mě by víc zajímalo, jak to chápete Vy. Takhle by si jeden mohl myslet, že to třeba nechápete vůbec a jen se schováváte za názory jiných. Ale to se doufám pletu ….

    protestant:
    Zkuste si to dát dohromady – Ježíš slibuje lotrovi po pravici že s ním bude ještě ten den v ráji a přitom on sám stráví tři dny v hrobě… 🙂

  113. Antitheista

    O duši tam neni ani slovo, co teda na tom lumpovi pude do ráje, když ne tělo ?? 😀 😀

  114. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 15:09) napsal:
    „Blahoslavení chudí duchem, nebo jejich jest království nebeské.“

    „Blahoslavení, kteříž protivenství trpí pro spravedlnost, nebo jejich jest království nebeské.“

    http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/k/Mt5.php

    Ježíš mluví o královstvím NEBESKÉM Tak nevim, kdo kecá

    Co jde teda do ráje, když tam nejde tělo ani duše??

    protestant:
    Ty jsi někde četl, že Ježíšova DUŠE šla do ráje? Že ježíšova DUŠE byla vzkříšena? Tohle je podle tebe v bibli? Ty mysíš mít nějaký moc legrační překlad… 🙂

  115. protestant

    Matouš 27:52 hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; {([*Ezechiel 37:12])}

    protestant: všimněte si – mluví se tam o TĚLECH

  116. Antitheista

    Sem rád, že si konečně uznal království nebeské 😀

    Aháá, proč teda slibuje Ježíšek tomu lotrovi, že ještě ten den bude v ráji, když tělo viselo ten den na kříži ???? 😀

    Proč byl v nebíčku Mojžíš? Eliáš? Vždyť oni nevstali i s těly na konci věků, oni byli u boha a Ježíš s nima rozmlouval ještě za svého života 😀 …

  117. protestant

    pořád čekám na ta Ježíšova slova o nesmrtelné duši….. 🙂

  118. Antitheista

    Aháá, proč teda slibuje Ježíšek tomu lotrovi, že ještě ten den bude v ráji, když tělo viselo ten den na kříži ???? 😀 😀 😀

    Proč byl v nebíčku Mojžíš? Eliáš? Vždyť oni nevstali i s těly na konci věků, oni byli u boha a Ježíš s nima rozmlouval ještě za svého života … 😀 😀

  119. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 15:30) napsal:
    Aháá, proč teda slibuje Ježíšek tomu lotrovi, že ještě ten den bude v ráji, když tělo viselo ten den na kříži ????

    protestant:
    Ale Ježíš byl přece tři dny v hrobě, ne? A na nebe vstoupil až 40 dní po vzkříšení. Tedy ráj evidentně nemůže být nebe a Ježíš evidentně neříkal, že jeho duše bude v nebi. 🙂

  120. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 15:30) napsal:
    Proč byl v nebíčku Mojžíš? Eliáš?

    Protestant:On s nimi rozmlouval v nebi? To máš v té tvé Bibli? Pošli verš.

  121. Antitheista

    Bible – Nový zákon:

    „A proto odstraňte veškerou špínu a přemíru špatnosti a v tichosti přijměte zaseté slovo, které má moc spasit vaše duše. 22“ Jakub 1

    „20 vězte, že ten, kdo odvrátí hříšníka od bludné cesty, zachrání jeho duši od smrti a přikryje množství hříchů..“ Jakub 5

    „8 Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí, 9 a tak docházíte cíle víry, spasení duší. 10“ Petrův 1

  122. Antitheista

    Ježíš mluvil s Eliášem a Mojžíšem dokud žil – takže ti dva museli být již u boha -čili na konci věků jejich těla nepovstala, protože už byli oba v nebi 😀 😀 Jak to, že ještě neleží v hrobě?? 😀

    „proč teda slibuje Ježíšek tomu lotrovi, že ještě ten den bude v ráji, když tělo viselo ten den na kříži ????

    protestant:
    Ale Ježíš byl přece tři dny v hrobě, ne? A na nebe vstoupil až 40 dní po vzkříšení. Tedy ráj evidentně nemůže být nebe a Ježíš evidentně neříkal, že jeho duše bude v nebi.“

    Co ten na tom kříži?? Jemu Ježíš sliboval, že ještě ten den půjde do nebíčka/ráje 😀 😀 Ale jeho tělo zůstalo na kříži 😀 😀

  123. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 15:48) napsal:
    Bible – Nový zákon:

    „A proto odstraňte veškerou špínu a přemíru špatnosti a v tichosti přijměte zaseté slovo, které má moc spasit vaše duše. 22″ Jakub 1

    „20 vězte, že ten, kdo odvrátí hříšníka od bludné cesty, zachrání jeho duši od smrti a přikryje množství hříchů..“ Jakub 5

    „8 Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí, 9 a tak docházíte cíle víry, spasení duší. 10″ Petrův 1

    protestant:
    Tohle jsou snad Ježíšova slova? 🙂

  124. Antitheista

    Ježíš teda lhal sobě i jemu, když řikal,že ještě ten den budou v ráji – protože ležel 3 dny v hrobě a ten druhý tam leží dodnes 😀

    No Ježíš je potvrzuje dalšími výroky – nebo chcete říct, že tato slova (Petrova a Jakubova) neplatí?? Neměly by se tedy vyškrtnout z Bible a křesťanské nauky?? 😀 😀

  125. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 15:51) napsal:
    Ježíš mluvil s Eliášem a Mojžíšem dokud žil – takže ti dva museli být již u boha -čili na konci věků jejich těla nepovstala, protože už byli oba v nebi Jak to, že ještě neleží v hrobě??

    „proč teda slibuje Ježíšek tomu lotrovi, že ještě ten den bude v ráji, když tělo viselo ten den na kříži ????

    protestant:
    Ale Ježíš byl přece tři dny v hrobě, ne? A na nebe vstoupil až 40 dní po vzkříšení. Tedy ráj evidentně nemůže být nebe a Ježíš evidentně neříkal, že jeho duše bude v nebi.“

    Co ten na tom kříži?? Jemu Ježíš sliboval, že ještě ten den půjde do nebíčka/ráje Ale jeho tělo zůstalo na kříži

    protestant:
    Nebe mu neslibuje. Pouze ráj. A ten může být možná i na Golgotě.

  126. Antitheista

    Ježíš teda lhal sobě i jemu, když řikal,že ještě ten den budou v ráji – protože ležel 3 dny v hrobě a ten druhý tam leží dodnes

    – takže ráj je viset další den na kříži a pak tlít v zemi ?? 😀 Ale on mu přece řiká, že se setká s OTCEM 😀

    ————————————————————————————–

    No Ježíš je potvrzuje dalšími výroky – nebo chcete říct, že tato slova (Petrova a Jakubova) neplatí?? Neměly by se tedy vyškrtnout z Bible a křesťanské nauky??

  127. Antitheista

    jestli je ráj tlení v zemi, tak já vám všem slibuji ráj 😀 😀 Ateistický ráj!!! Takový je plně slučitelný s ateismem 😀

  128. protestant

    Petrova a Jakubova slova nejsou ježíšova slova. Ty jsi tvrdil že znáš Ježíšova slova o nesmrtelné duši. Tak už je konečně cituj….

  129. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 16:07) napsal:
    jestli je ráj tlení v zemi, tak já vám všem slibuji ráj Ateistický ráj!!! Takový je plně slučitelný s ateismem

    protestant:
    Ateistický ráj jsme zde už zažili. Například v Jáchymově.

  130. neruda

    Protestante,
    mě by bývalo úplně stačilo, kdybyste mi odpověděl na to, na co jsem se zeptal.
    Vyjdu-li z toho, co jste napsal v 15:39
    „Tedy ráj evidentně nemůže být nebe a Ježíš evidentně neříkal, že jeho duše bude v nebi.“,
    znamená to , že skončit „v nebi“ není podle Vás totéž jako skončit „v ráji“. Je to tak?

  131. protestant

    Je to tak. Ráj je něco jiného než nebe. Adam s Evou byli v ráji, ne však v nebi.

  132. Antitheista

    Takře ten vedle ježíška na křížku byl v ráji na kříži a pak jeho mrtvola tlela v zemi – to je ráj ?? 😀

    Protestante, stále si mě neodpověděl 😀 😀

    Ježíš teda lhal sobě i jemu, když řikal,že ještě ten den budou v ráji – protože ležel 3 dny v hrobě a ten druhý tam leží dodnes

    – takže ráj je viset další den na kříži a pak tlít v zemi ?? Ale on mu přece řiká, že se setká s OTCEM

    –––––––––––––––––––––––––––––

    No Ježíš je potvrzuje dalšími výroky – nebo chcete říct, že tato slova (Petrova a Jakubova) neplatí?? Neměly by se tedy vyškrtnout z Bible a křesťanské nauky??

  133. protestant

    a kde jsou ta Ježíšova slova o nesmrtelné duši?

  134. Antitheista

    Protestante – ty nechceš Jáchymov, my zase nechceme Rwandu nebo Terezín (a tam vládli ti tvoji „Gott mit uns“ 🙁 )

  135. Antitheista

    Třeba tady jsou ta Ježíšova slova: „Vpravdě ti pravím: Dnes budeš se mnou v ráji.“

    No, tělo tam nešlo, tak co šlo do toho ráje ?? Vždyť viseli dál na křížku 😀 Tak co šlo „dnes budeš se mnou v ráji“ ?? 😀 Co šlo ještě ten den s ježíškem do ráje ?? 😀 Tělo ne, tak co?? 😀

  136. neruda

    Je to tak. Ráj je něco jiného než nebe. Adam s Evou byli v ráji, ne však v nebi.

    Protestante,
    tohle si jiní křesťané nemyslí. Dočetl jsem se, že

    „Co to je ráj? Je to místo dokonalého společenství člověka s Bohem; místo dokonalé blaženosti, radosti a pokoje; místo dokonalé harmonie mezi Stvořitelem a člověkem. Toto místo připravil pro člověka milující Bůh. …. Pán Ježíš oznamuje, že On osobně do tohoto místa vstoupí ještě téhož dne – tedy v den ukřižování – na Velký pátek. Až dokončí svoji oběť na kříži a jeho tělo zemře, On vstoupí do ráje. Jeho duchovní podstata – duchovní bytost – vstoupí do ráje. … Pán Ježíš sděluje zločinci, že se ještě téhož dne setkají v ráji. Až tělo zločince zemře na kříži, jeho duchovní bytost (duch a duše) vstoupí do ráje, kde budou spolu. Čeká ho tam věčná blažená budoucnost v dokonalé radosti, v blízkosti nejskvělejší bytosti ve vesmíru.“

    Nevím jak jiní, ale já tomu rozumím tak, že ráj je místo, kde je člověk s Bohem, a že onen ukřižovaný zločinec tam vstoupil hned po své smrti (ještě v den ukřižování), vzápětí po Ježíšovi, a bude tam věčně blažený, v Boží přítomnosti.
    Jestliže „být v nebi“ znamená podle Vás „být s Bohem“, tak by mezi rájem a nebem nebyl rozdíl, tudíž by to bylo označení totožného místa, resp. stavu.

  137. protestant

    ….Nevím jak jiní, ale já tomu rozumím tak, že ráj je místo, kde je člověk s Bohem, a že onen ukřižovaný zločinec tam vstoupil hned po své smrti (ještě v den ukřižování), vzápětí po Ježíšovi, a bude tam věčně blažený, v Boží přítomnosti…..

    Protestant:
    To tedy Ježíše o 37 dní předběhl… 🙂

  138. protestant

    Antitheista (29.05. 2013 | 20:56) napsal:
    Třeba tady jsou ta Ježíšova slova: „Vpravdě ti pravím: Dnes budeš se mnou v ráji.“

    No, tělo tam nešlo, tak co šlo do toho ráje ?? Vždyť viseli dál na křížku Tak co šlo „dnes budeš se mnou v ráji“ ?? Co šlo ještě ten den s ježíškem do ráje ?? Tělo ne, tak co??

    protestant: a co tedy?

  139. neruda

    Protestante,
    možná to vypadá absurdně, ale co já s tím? Ten farář to tak napsal.
    Kromě toho je podle něj jasné, co šlo s Ježíšem do ráje: duch a duše toho zločince.

  140. DarthZira

    Ale je zajímavé, že na to, do jakého „ráje“ šel ten ukřížovaný lotr a co z něj tam jako mělo jít nám Protestant odmítá odpovědět. By mě opravdu zajímalo, jak si on to „chození do ráje po smrti“ vlastně představuje.
    Jenže to nám – nevím proč – odmítá sdělit 🙁

  141. protestant

    neruda (29.05. 2013 | 22:23) napsal:
    Protestante,
    možná to vypadá absurdně, ale co já s tím? Ten farář to tak napsal.
    Kromě toho je podle něj jasné, co šlo s Ježíšem do ráje: duch a duše toho zločince.

    protestant:
    A co to je ten duch a duše? Židé nikdy nedělili člověka na tělo a duši. A Ježíš byl židovský rabi.

  142. protestant

    …Sz názor na duši není jednotný a liší se podstatně jak od názorů řecké filosofie, tak namnoze od názorů NZ. Základní výpovědí, od níž musíme vycházet, je Gn 2,7; »Učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou«. Zde se nepraví, že člověk má duši, nýbrž že celý je duší, že jeho podstatou je duše. Kdo není duší, není člověkem. ….
    ….Ale i to, že NZ zdůrazňuje nutnost vzkříšení z mrtvých, ukazuje, že si nedovede představit život bez těla, byť i těla »duchovního«. V tom je rozdíl od řecké filosofie a moderního názoru, který mluví o inherentní [s podstatou duše od původu spojené] věčnosti duše….

    http://biblickyslovnik.pleva.info/#duše

  143. Slávek ČernýSlávek Post author

    Protestante, jak víš, že to Ježíš na kříži řekl? Jak víš že byl 3 dny v hrobě a ne třeba v tom ráji?

  144. protestant

    Slávek (30.05. 2013 | 09:33) napsal:
    Protestante, jak víš, že to Ježíš na kříži řekl? Jak víš že byl 3 dny v hrobě a ne třeba v tom ráji?

    protestant:
    To se obrať na Antiteistu. To on tvrdí, že Ježíš mluvil o nesmrtelné duši. Já z něj nemohu stále dostat kde…. 🙂

  145. protestant

    1. Kaczmarczyk to píše poučeným čtenářům.
    2. Kaczmarczik je luterán, což je pro ČCE spíše netypické. Luteráni se přece jen od v ČCE většinového reformovaného proudu trochu liší.
    3. Z práce jednoho kazatele si nemůžete dělat obraz jak je to u nás v ČCE

    Pro ukázku posílám par názorů jiných farářů ČCE:

    Myšlenka nesmrtelné lidské duše, která se do teologie dostala jako styčný bod s antickou filosofií, není biblická. Člověk v sobě nemá nic nesmrtelného. Nic, co by mu automaticky zaručovalo život věčný. Naše duše, náš rozum, naše vůle, naše city atd. – to vše je stejně jako naše tělo smrtelné a hříšné.
    http://brno1.evangnet.cz/node/191

    Ale přesně tohle se Pavlovi nelíbilo a věděl proč. Tam, kde se začne příliš oddělovat tělo a duše, nebo přesněji: tělesná a duchovní stránka naší existence, tam je velmi jednoduché sklouznout do velkého omylu. Apoštol Pavel proti tomu bojoval už v 1. století, ale křesťanství to trvalo ještě dalších 2000 let, než začalo opouštět velmi silnou, velmi vrytou platónskou tradici o dělení člověka na smrtelné tělo a nesmrtelnou duši..
    http://sazava.evangnet.cz/kazani/index.php?id=kazani_1K0612

    nikoli nesmrtelná duše a převtělování duší, ale totální smrt a vzkříšení – to byly novoty, které byly podezřelé, směšné, nesrozumitelné, někomu však ke spasení.
    http://katecheze.evangnet.cz/katecheticke-pripravy/hledejte-boha-dokud-blizko-jest

    Obtížnou otázku, co se s člověkem děje, když umírá, nechává bible otevřenou. Nezná řecké dělení člověka na tělo, které umírá, a duši, která je nesmrtelná. Podle bible umírá celý člověk a stává se z něho prach. Naše naděje spočívá v tom, že budeme s Bohem znovu vzkříšeni a povoláni k novému životu. V nás samotných není nic věčného ani nesmrtelného.
    http://nymburk.evangnet.cz/index.php?page=ctikazani&id=92

    Ježíš říká něco úplně jiného. Říká: Ano, vzkříšení je možné, ale jen v Bohu samotném. Jen proto, že Bůh zůstává živý, je možné, aby člověk znovu vstal a žil. Kdyby nebylo Boha, nebyla by pro člověka naprosto žádná naděje. Člověk sám v sobě nemá nic nesmrtelného. Naše duše umírá spolu s naším tělem a nic z nás nezůstává. Před smrtí a nicotou neunikneme. Neschováme se ani v nebi, ani v pekle ani v očistci. Zůstáváme jen v Božím srdci. V Boží paměti, milosti a lásce. Tam jsme a zůstáváme – ať dýcháme nebo dodýcháme.
    S touto vírou žil a umíral Ježíš. S touto vírou smíme umírat i my.
    http://brno1.evangnet.cz/node/77

  146. DarthZira

    Protestante, fajn, tak jsi nám to konečně vysvětlit, super. Jenže v tom případě máš vlastně úplně stejný názor jako OSACR, že totiž v okamžiku smrti prostě člověk jako celek umře a skončí v hlíně nebo jako popel někde v urně či na rozptylové loučce. Rozdíl je pouze v tom, že OSACR si myslí, že tomu tak bude navždy, zatímco ty si myslíš, že jednou (neznámo kdy) Bůh všechny mrtvé vzkřísí.
    Z tohoto úhlu pohledu ale přece nemáš žádný problém s prohlášením OSACR, že stejně jako my i papež František bude po smrti hnít v hlíně (tedy pokud ho nezpopelní – což je málo pravděpodobné, nebo nerozeberou na relikvie jako chudáka Jana Pavla II – což je ovšem mnohem pravděpodobnější), ba dokonce na tomto prohlášení nemůžeš shledávat nic nelogického, neracionálního a nevědeckého. Přít se tím pádem s tebou můžeme leda o tom, zdali to „hnití v zemi“ (či někde jinde) bude už navždy nebo ne. Zde ovšem ani jedna strana nemá žádný důkaz, jak tomu bude či nebude, takže to má stejný smysl jako se dohadovat, zda na Fušálu ty posvátné čapky budou modré nebo červené (ještě navíc když Lister chtěl, aby byly zelené 🙂 ).

  147. protestant

    DarthZira (30.05. 2013 | 12:56) napsal:
    …. Rozdíl je pouze v tom, že OSACR si myslí, že tomu tak bude navždy, zatímco ty si myslíš, že jednou (neznámo kdy) Bůh všechny mrtvé vzkřísí….

    protestant:
    Ano. Stačilo by jediné slovo MYSLÍME, nebo VĚŘÍME a nemám s tím žádný problém. Snad jen s tím, že se zameřují pouze na homosexuální pedofilii a ne na pedofilii obecně… 🙂

  148. =8)-DX

    Vím, že termín „homosexuální pedofilie“ byl použit jako technický termín z literatury, z dnešního hlediska a znalostí to není vhodný termín. Valná většina pedofilů pokud jsou sexuálně přitahováni k dospělým, tak k osobám opačného pohlaví a zároveň otázka orientace (homo/hetero/bisexuální) s pedofilií nesouvisí, homosexuálové nemají častěji pedofilní tendence než heterosexuálové. A samozřejmě jak tady bylo vyjádřeno i jinými, katolická církev neméně chránila a chrání kněze znásilňující mladé dívky či děti obojího pohlaví.

    Jinak, dočetl jsem celou diskuzi se zdejším protestantem a zírám. Jeho základní tvrzení:

    >>Já jen poukazuji, že věta “ …..s lítostí oznamujeme, že po smrti neskončí v nebi,“ je založena na víře a ne na exaktním vědění.

    už bylo několikrát vyráceno (exaktní empirické postupy nám ukazují co se s člověkem stává po smrti – tleje a rozkládá se, člověk jako organismus i bytost přestanou existovat), ale on pořád trvá na svém. Jak bylo ukázáno při zmíňění gravitace:

    >>Ty považuješ za prokázané, že věci tady na Zemi budou v jakékoliv budoucnosti padat k jejímu středu? Opravdu?

    tak pan protestant zřejmě zapírá exactnost vešekerých tvrzení, které se týkají budoucnosti. Pro něj jsou zřejmě věty typu „i v budoucnosti se tělesa naší sluneční soustavy budou řídit gravitací“ nebo „zítra ráno vyjde slunce“ pouhou slepou vírou, že se nejedná o exactní a empiricky doložená fakta.

    Protestant může být jak hluboce skeptický chce (pak nevím jak dokáže ráno vstát z postele), používá ale naprosto jiný slovník než zbytek populace pokud si myslí, že je názor o tom, kde bude papež po smrti (v hrobě), založený na „víře“, protože mezi víru počítá v podstatě veškerá vědecká tvrzení týkající se budoucích stavů věcí.

  149. Antitheista

    No, v tom je problém, protože hnití v zemi je koneckonců nezvratné. Musela by zasáhnout zcela nadpřirozená síla, která není prokázána, takže my víme že budeme hnít a známe fyzikální zákony, takže podle těch se dohromady dát zpětně nemůžeme. To je vědění (ověřená víra)

    Tvoje víra že vstaneme z mrtvých a znova se zcelí tělo, je neprokázaná a nepravděpodobná. Velmi nepravděpodobná 😀 .

    Takže Ježíš tomu týpkovi na kříži lhal, když mu řikal, že bude ještě ten den s OTCEM v ráji?? 😀

    Ale ještě jedna věc. Pokud dostaneme duchovní tělo, tak z čeho bude? Naše tělo/duše zemřelo a rozpadlo se. Takže nás jako bůh stvoří od znova?? To už nebudeme my!!

    A pokud nás udělá ze staré hmoty a z našich rozpadlých těl – z prachu,… pak je problém s tím, že někteří lidé byli postižení, v jaké fázi nás znovu vytvoří? Třeba kdybych se narodil slepý či bez nohy? Nebo kdybych byl mentál ?? To už budu jako mentál nafurt?? Ta nízká/vysoká inteligence,… z nás právě dělá to, co jsme – individuality, takže bych byl dement už navěky? Když by mě bůh stvořil/složil jako sem byl už za života?? 😀

  150. neruda

    Protestante,

    pan Kaczmarczyk klidně může být luterán (ať už to znamená cokoliv), ale je-li členem ČCE, pak ovšem stanovisko pana Kaczmarczyka je také stanoviskem ČCE, a nevidím důvod, proč bych si podle něj nemohl dělat obraz o tom, jak je to u vás v ČCE.
    Možná jste tím myslel, že stanovisko luteránů je v rámci ČCE stanoviskem menšinovým. To je možné, ale to mu jistě neubírá na relevanci – ledaže by u vás v ČCE byli luteráni jaksi druhořadí.
    Uzavřel bych to s tím, že hovoří-li křesťané o nebi, o ráji, o duši apod., je to jen mlácení prázdné slámy, protože o těch pojmech nic kloudného nevědí, ale především se ani neshodnou na jejich výkladu a pochopení.

  151. Antitheista

    Když tedy není duše bez těla, jaké tělo dostane dítě, které umřelo před narozením? A jakou dostane osobnost, vždyť si nestačilo zvrásčit mozek zkušenostmi ze života, tak jakou bude mít osobnost? A co když sem umřel starý? Dostanu tělo a rozum starce? Nebo mladíka? Ale jak můžu dostat tělo i mozek mladíka, když zkušenosti sem měl i jako stařec (individuální zážitky se odrazily v mém mozku) … ??? 😀 Těch pochybností je hodně 😀

  152. Slávek ČernýSlávek Post author

    Ano, za chvíli se budeme muset naučit rozlišovat jemné nuance rozvařenosti těstovin v každé sektičce a podsektičce, která vznikla kolem špagetového monstra.

    Nebo se bavíme o CČE? Nějak se mi to plete.

  153. protestant

    neruda (30.05. 2013 | 16:27) napsal:
    Protestante,

    pan Kaczmarczyk klidně může být luterán (ať už to znamená cokoliv), ale je-li členem ČCE, pak ovšem stanovisko pana Kaczmarczyka je také stanoviskem ČCE,

    protestant:
    …pak ovšem moje stanovisko je stanoviskem České republiky…. 🙂

  154. neruda

    protestant:
    …pak ovšem moje stanovisko je stanoviskem České republiky…. 🙂

    No samozřejmě, protestante, dokonce i Vaše stanovisko je v jisté míře stanoviskem České republiky – proč by zrovna Váš hlas neměl mít svou váhu? 🙂

  155. protestant

    to neruda:

    Proč jste v mém případě použil slova „v jisté míře“ a Kaczmarczyka ne?

  156. neruda

    Protestante,
    nepoužil jsem je proto, že to vyplývá z kontextu toho, co jsem napsal. Cituji sám sebe:
    „pan Kaczmarczyk klidně může být luterán (ať už to znamená cokoliv), ale je-li členem ČCE, pak ovšem stanovisko pana Kaczmarczyka je také stanoviskem ČCE…“

    Napsal jsem „také“, a vyjádřil jsem tím to, že je-li pan Kaczmarczyk členem ČCE – ba dokonce farářem jednoho ze sborů – pak TAKÉ jeho stanovisko je třeba považovat za stanovisko ČCE – nebo, chcete-li, „stanovisko v rámci ČCE“, anebo „stanovisko, které reprezentuje tuto církev“.
    Aby mi rozuměli všichni: netvrdím, že stanovisko p. Kaczmarczyka je jediným stanoviskem ČCE, a už vůbec ho nepovažuji za oficiální stanovisko ČCE (pokud vůbec něco takového může existovat).
    Vy jste poukázal na názory jiných farářů ČCE a já je beru na vědomí a respektuji skutečnost, že v rámci ČCE existují další stanoviska k věci, odlišná od toho, co si myslí p. Kaczmarczyk. Ale tvrdím, že také názory p. Kaczmarczyka reprezentují ČCE, a dodávám, že je nelze přehlížet, i když pocházejí od luterána, a nikoliv od většinového proudu.

  157. protestant

    to neruda:
    Samozřejmě. ČCE je církev unionistická. Zahrnuje mnoho proudů. Stanovisko faráře je bráno úplně stejně jako stanovisko presbytera nebo člena sboru.

  158. protestant

    neruda (31.05. 2013 | 10:02) napsal:
    Aby mi rozuměli všichni: netvrdím, že stanovisko p. Kaczmarczyka je jediným stanoviskem ČCE, a už vůbec ho nepovažuji za oficiální stanovisko ČCE (pokud vůbec něco takového může existovat).

    protestant:
    Samozřejmě že může existovat. Na to máme volený Synod a Synodní radu. Kaczmarczyk ale pokud vím nikdy do žádného z těchto orgánů zvolen nebyl.

  159. simgiran

    „Budeme rádi, když bude František a ostatní katolíci konat dobro společně s námi, ať už si pod tím představuje každý z nás cokoliv, pokud to nebude mít nic společného s krytím homosexuální pedofilie.“

    Nebylo zde spíš myšleno pohlavní zneužívání? Pedofilie je sexuální orientace a není důvod někoho pronásledovat jen proto, že je pedofil. Je mnoho slušných pedofilů, kteří nejsou nebezpeční ostatním, je OSACR i proti nim?

  160. Jack T

    To se mi ulevilo, že nepůjdu do nebe, protože křesťanský bůh si sedí v nebi a nechává trpět spoustu nevinných lidí, které sám stvořil ! Taky nechává volný průběh zločinům a nespravedlnostem, a to navzdory tomu, že je všemohoucí-To znamená, že katolická církev uctívá největšího zločince všech dob. Takže radši půjdu hrát mariáš s luciferem, nechci mít totiž ještě po smrti problémy se zákonem.

  161. simgiran

    Mě by zajímalo, proč je explicitně zmiňováno krytí homosexuální pedofilie. Zaprvé mi není jasné, proč byla vybrána zrovna homosexuální pedofilie. Zadruhé by si měli lidé uvědomit, že pedofilie je erotické zaměření na děti mladší puberty. To, že je někdo pedofil, neříká nic o jeho osobnosti. Pedofilie také není označení pro žádný čin. Co by mělo člověku vadit je to, že někteří představitelé katolické církve kryli lidé, co pohlavně zneužívali děti. Ovšem zdaleka ne všechna zneužití dětí mají na svědomí pedofilové, podle většiny zdrojů, co jsem viděl, tak většinu páchají osoby, které nevykazují preferenci dětí. A také zdaleka ne každý pedofil zneužívá děti. Myslím si, že je velmi nedůstojné pro každé sdružení ateistů, které se chce prezenzovat jako racionální, když nedokáže rozlišovat mezi pedofilií a zneužíváním dětí. Zvláště, když současně kritizují církve za šíření předsudků o homosexuálech a nenávisti k nim, nebo za vyzývání k diskriminaci homosexuálů.

  162. Petr TomekPetr Tomek

    @simgiran: Je fakt, že se s pojmem pedofil zachází podobně jako s pojmem ekolog. Najednou se dozvídáme, kde všude demonstrovalo kolik ekologů, ale diplom z toho z nich má možná jeden. Právě tak slyšíme, že jsou církve plné pedofilů, ale myslím, že diagnosticky naprostá většina z nich pedofily není. Rozhodně ale jsou pederasty.

  163. Slávek ČernýSlávek Post author

    simigriane, souhlas, šlo to napsat líp. Otázka je, jak by potom vyzněl ten vtip … každopádně je to tam myšleno, jako krytí pedofilních činů (sexuálního styku s dětmi) a ne jako krytí pedofilů, které IMHO není vůbec potřeba. Nejsou to lidé, kteří by se měli mít za co stydět.

  164. Arkande

    simgirane, v článku nešlo o nějaký výpad vůči homosexuálům či pedofilům (no i když u pedofilů…ale to bylo na dlouho). Jde spíše o to, že se autor článku pokusil odpálkovat církev. K tomu aby tato „rána“ byla mnohem silnější, pak využil:

    1.Zneužívání dětí
    2.Krytí osob jež se této zrůdnosti dopouštějí
    3.Homosexuální zneužívání dětí

    Každý z těchto bodů pouze zvyšuje sílu rány. Protože ve své podstatě je neobhajitelný a asi nemusím vysvětlovat jak silný argument pro členy Ř-KC je homosexuální zneužívání dětí Ř-K kněžími, zvláště když vezmeme v potaz jejich postoj k homosexuálům…

  165. simgiran

    Slávek: Já bych nepoužíval pro sexuální styk s dětmi označení pedofilní aktivita. Proč označovat jako pedofilní aktivitu něco, čeho se spousta pedofilů nikdy nedopustí a spousta lidí, co se jí dopustí, pedofilové nejsou? Jdou najít jiné aktivity, které dělají pedofilové výrazně častěji, než lidé, kteří pedofilové nejsou. Aktivity, které pedofilové dělají právě proto, že jsou pedofilové. Ty pedofilními aktivitami nejsou? Já bych zůstal u těch sexuálních aktivit s dětmi. Sice je to delší, ale není to tak zavádějící. Při tom, jaké jsou předsudky o pedofilech, výraz pedofilní aktivity mnoho čtenářů vezme jako potvrzení svých předsudků. Neposilujme je, mají někdy hrozné dopady. Zkuste si představit, jak někdo vyrůstá ve společnosti, která smýšlí o pedofilech takto, přebírá takový pohled na pedofily, potom se dostane do puberty a zjistí, že ho sexuálně přitahují děti. Vím o lidech, kteří tímto prošli a kteří vážně uvažovali o sebevraždě nebo se o ni dokonce pokusili, přitom jsou to slušní lidé a dnes třeba i žijí víceméně spokojeným životem.

    Arkande: Zneužívání dětí stejného pohlaví je horší než zneužívání dětí opačného pohlaví? Proč? Protože homosexuální = špatný? To doufám nechceš tvrdit. Na homofobní katolíky to snad může zabrat, ale opravdu chceme sbírat body podobným způsobem? Já doufám, že takto Slávek neuvažoval a že slovo homosexuální použil jen z toho důvodu, že ve velkém množství případů zneužití v církvi byla oběť stejného pohlaví, jako pachatel. Na což asi bude mít vliv i to, že velká většina ministrantů jsou chlapci. Největším problémem je, že církev kryla pachatele, dalším problémem je třeba to, že církev vede k poslušnosti k autoritám a že je v rodinách věřících často sex tabuizován a dětem se nedostávají informace.

    Myslím si, že by se ateisté měli informovat o pedofilii a že by se mělo přestat s laciným strašením pedofily ve snaze získat body proti náboženství. Nedávno jsem třeba četl na jednom webu o petici proti legalizaci pedofilie v Íránu. Ve strašení pedofily, kterých v Íránu na počet obyvatel nebude více než v ČR nebo v US, se ztrácí hlavní problém – že se v některých zemích zachází se ženami jako s majetkem.

    Ale už to tu nechci moc dál rozvádět, on by se na toto téma dal napsat celý článek. Kdyby to někoho zajímalo, tak mi může napsat přes nějaký privátní kanál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *