Bude Česká televize plnit své zákonné povinnosti?

Autor | 01.07. 2013

Jeden z našich členů, Vladimír Krásný, se podělil o tristní rozhovor, který vede písemně s Českou televizí.

„Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptat, zdali – vzhledem k tomu, že vysíláte několik různých pořadů pro věřící – uvažujete vysílat také program pro ateisty. Ateismus jako takový sice není víra (jak se sice někteří věřící snaží tvrdit, mimo jiné i v pořadu Cesty víry: Ateismus), ale vzhledem k tomu, že podle paragrafu 2, odstavec 2, body a) a c) zákona o ČT máte „..poskytovat objektivní, ověřené, ve svém celku vyvážené a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů..“ resp. „vytvářet a šířit programy a poskytovat vyvážené nabídky pořadů pro všechny skupiny obyvatel se zřetelem na svobodu jejich náboženské víry…“ (parafrázováno) jste podle mého povinni nabídnout také pořady pro lidi „ateistického vyznání“. Jsem si vědom toho, že zřejmě neexistuje mnoho pořadů českého původu věnujícímu se ateismu (nejen ateismu u nás, ale i ve světě), nicméně existuje několik velice zajímavých dokumentů ze zahraničí, např: „Sex, Death and the Meaning of Life“. Děkuji za odpověď.

S pozdravem, Vladimír Krásný (člen OSAČR)“

A jejich odpověď:

Vážený pane Krásný, Česká televize není oprávněna určovat, který občan či divák se cítí být ateistou. Příslušný výklad je osobní svobodou konkrétního občana-diváka a tento si pak vybírá z naší programové nabídky dle vlastního uvážení. Více zde http://www.ceskatelevize.cz/porady/tema/filmy/ S pozdravem“

Načež jsem jim opět odepsal :

„Dobrý den, já po ČT přeci nechci, aby určovala, kdo je či není ateistou. Já se Vás ptal, zdali hodláte vysílat pořady pro ateisty vzhledem k tomu, že vysíláte několik pořadů pro věřící (Cesty víry, Křesťanský magazín, ..) a podle zákona o české televizi máte povinnost „poskytovat vyvážené nabídky pořadů pro všechny skupiny obyvatel se zřetelem na svobodu jejich náboženské víry“, proto tedy raději zopakuji otázku – aby opět nedošlo k omylu – plánujete vysílat nějaké pořady pro ateisty ? Jako např. „Sex, Death and the Meaning of Life“, „Root of all Evil“, „The Enemies of Reason“ apod ? Zdali neplánujete, z jakého důvodu (neplánujete vysílat pořady pro ateisty, zatímco pro věřící programy nabízíte) ? Děkuji za odpověď“

Možná jsem natvrdlý a nebo jsem to vážně špatně formuloval (občas se zamotávám do svých dlouhých souvětí), ale nejsem si vědom toho, že bych po nich chtěl, aby určovali, kdo je a kdo není ateista a stejně tak nemám pocit, že by požadování, aby vysílali pořady pro ateisty – vzhledem k tomu, že vysílají pořady URČENÉ věřícím – bylo nějak zcestné.

Vážený pane Krásný,

v podstatě veškeré vysílání České televize je určeno každému z diváků, bez ohledu na víru či vyznání. Ptáte-li se po pořadech pro ateisty, tak těmi jsou všechny pořady, které nejsou pro věřící. Zároveň ale platí, že i na pořad z náboženské redakce se může podívat i ten, kdo se považuje za ateistu.

„K Vámi poptávaným pořadům Česká televize nevlastní vysílací práva a jediné co pro Vás mohu udělat je, že Vaše divácké přání dáme na vědomí kolegům do nákupního oddělení. Nutno ale dodat, že různorodých přání nám jen od ledna přišly stovky a tisíce a není v našich silách vše v dohledné době odvysílat.“

Přijde mi, že jim to pořád nedochází. Obzvláště věta „Ptáte-li se po pořadech pro ateisty, tak těmi jsou všechny pořady, které nejsou pro věřící.“ – nejenže tím popírá první větu (tj. že každý pořad je určen pro každého), ale ukazuje tím, že mě nepochopil, tj. pořadem pro ateistu nemyslím pořad ne o náboženství. Pokusím se být v další reakci přesnější – jakmile si najdu chvíli na její formulaci.

autor: Vladimír Krásný

38 thoughts on “Bude Česká televize plnit své zákonné povinnosti?

  1. Antitheista

    To je ale odpornej alibismus:
    „Vážený pane Krásný, Česká televize není oprávněna určovat, který občan či divák se cítí být ateistou.“

    – aha, takže když vysílá pořady pro věřící, tak jako určuje kdo je a neni křesťanem??

    “ podstatě veškeré vysílání České televize je určeno každému z diváků, bez ohledu na víru či vyznání. Ptáte-li se po pořadech pro ateisty, tak těmi jsou všechny pořady, které nejsou pro věřící“

    – takže všechny ty americký a seriály nejsou pro věřící ?
    oni se na ně nedívají ?

    My přece chceme poměrné zastoupení, svůj vlastní pořad, jaký mají i křesťané (Cesty víry, Nedělní slovo,…), a to nemluvím o tom, že jak se v nábožensky „neutrálních“ pořadech/dokumentech haní ateismus a vychvaluje víra (viz. zpravodajství, Rub a líc, …)

  2. Vladimír Krásný

    Dneska jsem jim znovu napsal:
    Dobrý den,
    děkuji za opět rychlou odpověď, bohužel jsem s ní mírně nespokojen, ačkoliv musím uznat, že je to zřejmě z části má vina.
    Nejprve bych ale rád přímo reagoval na to, co jste napsal a pak vysvětlil, v čem možná došlo k malému nedorozumění, což mělo za následek onu neuspokojivou odpověď.
    Ve Vaši první větě píšete, že v podstatě veškeré vysílání je určeno každému divákovi, což defakto popíráte větou druhou, kde najednou mluvíte o „pořadech pro věřící“. Je přeci jasné, že vysíláte pořady přímo určeny užším skupinám diváků. Sportovní přenosy jsou určeny divákům mající rádi sport, přenosy koncertů zajímají lidi se zájmem o kulturu, otázky VM budou zase sledovat především lidé, kteří sledují politické dění v zemi atd. Na tom ostatně není nic nenormálního.
    Pokud se tedy dokážeme shodnout na tom, že vysíláte pořady, které jsou svou podstatou určeny užší skupině diváků (mající zájem o dané téma), přesunul bych se k druhému bodu.
    Když jsem se ptal, zdali hodláte vysílat nějaké pořady pro ateisty, dala by se defakto Vaše odpověď považovat za uspokojivou, pokud bychom brali v potaz definici ateismu jen pouze jako „absenci víry“. Poté by to bylo asi jako kdybych se ptal, zdali hodláte vysílat pořady pro diváky „postrádající zájem o sport“ a pak opravdu jakýkoli pořad ne o sportu by byl určen pro takového diváka. Tady nastalo ono nedorozumění, které je čistě mou vinou. Neměl jsem totiž na mysli ateisty čistě v tomto smyslu.
    V několika posledních letech se po celém světě objevují ateistická hnutí (a s nimi tedy i ateisté), kteří svou nevíru „praktikují“ aktivněji. Když jsem tedy napsal „pořad pro ateisty“, měl jsem na mysli „pořad pro kritické ateisty“, pořad pro ateisty, kteří považují náboženská tvrzení za iracionální, pro ateisty, kteří odporují představám, že je to náboženství, která nám dává základ morálky, pro ateisty, kteří chtějí sekulární společnost, pro ateisty, kteří chtějí zastavit diskriminaci kvůli náboženství/víře a pozitivní diskriminaci pro náboženství, ..
    Jakmile přijmeme tuto definici ateismu, pak sousloví „Pořad pro ateisty“ neznamená „pořad ne pro věřící“, tj. už nejde jen o diváky postrádající zájem o nějaké téma, naopak jde o skupiny mající zájem o určité téma, mající zájem o pořady, které se věnují přesně těm oblastem, které jsem zmínil a mnoha dalším. Ony dokumenty, jež jsem uvedl v předchozích mailech (děkuji, že jste můj požadavek o jejich vysílání postoupil dále), jsou ukázkou pořadů, o které by ateista (v tom novém smyslu) měl zájem.

    Jelikož jste ale napsal, že žádné takové pořady v současné době neplánujete vysílat, musím znovu zopakovat svůj dotaz, z jakého důvodu. Proč pořady pro věřící vysíláte, pořady pro diváky z druhého břehu nikoli.
    Děkuji za odpověď

  3. xorron

    Také jsem jim psal ohledně množství náboženských pořadů. Copak mi odpověděli? V podstatě nic. Odkaz na nějaké jejich programové zásady na webu. Osobně nic. Je to marné. Věřících je hrstka, mají své televize, nikdo jim v ničem nebrání, ale my musíme přispívat na další náboženské tlachy v tzv. veřejnoprávní TV. Pojem veřejnoprávní je bezobsažný, jsou to jen mimikry k oblbování veřejnosti.

  4. Jaroslav A. Polak

    Ten poslední dopis je už dobře napsaný; nicméně by bylo možné namítnout: Ano, ale množina takto definovaných ateistů v ČR rozhodně není identická s množinou bezvěrců, o jak velké množství lidí se jedná? Myslím tím, že pokud požadavek definujeme takto, nemůžeme se už opírat o masivní počet bezvěrců v zemi.
    Takže je třeba si vybrat, zda vznést požadavek na pořady pro bezvěrce, a zde lze namítnout, že jsou to všechny, co nejsou pro „věrce“, nebo vznést požadavek na pořady pro kritické ateisty, ale pak je třeba doložit, jak velký segment společnosti vlastně tvoří.
    Aby bylo jasno: Já souhlasím s tím, že křesťanství je ve veřejnoprávních médiích nehorázně protežováno, ale upozorňuji na problém v argumentaci.

  5. Vladimír Krásný

    Ani v jednom z emailů jsem se neopíral o počet ateistů (nepoužíval jsem ho jako argument) ani jsem netvrdil, že by počet takto definovaných ateistů byl stejný jako počet všech ateistů.
    Nicméně zatímco je pravda, že počet ateistů, kteří by uvítali dané pořady, je znatelně menší než celkový počet nevěřících, není tomu tak i v případě věřících co se týče pořadů pro věřící ? (tj. ne každý věřící chce sledovat pořady pro věřící, které jim ČT nabízí ?)

    Osobně jsem ale přesvědčen, že ačkoliv nás aktivních ateistů je méně, mnoho „pasivních“ ateistů by souhlasilo s premisami, které jsem zmínil (že morálka nepochází z náboženství, diskriminace kvůli víře, sekularizace, ..), a tedy že ony pořady by si nakonec našly své diváky i mezi nimi.

  6. Slávek ČernýSlávek Post author

    Kojote „přesvědčených ateistů“ je v ČR podle různých průzkumů přibližně stejný počet jako „přesvědčených věřících“. Tj. 20-35 procent, dle konkrétního zadání, otázky atd.

  7. 0vecka

    No podla mna to nieje tak jednoduche. Tych krestanov ci sa vam to paci alebo nie, je viac. takze aj ten cas by mal byt podobny. Aj ked to v tom zakone nieje tak nieje technicky mozne zahrnut vo vysielani vsetky mensiny…. kazdopadne ta odpoved bola dost drza….

  8. Slávek ČernýSlávek Post author

    Křesťanů je víc? Prosím? 0večko, nejsme na Slovensku.

  9. protestant

    Podobně by autor mohl tvrdit, že v TV nejsou neromské pořady.

  10. protestant

    nebo další příklad –
    ČT vysílá pořad V šachu – tedy pořad pro šachisty.
    Pro nešachisty nic.

  11. Machi

    Protestant:
    Podobně by autor mohl tvrdit, že v TV nejsou neromské pořady.
    ČT vysílá pořad V šachu – tedy pořad pro šachisty.

    Ano, je to podobné tomu co píšeš, ale má to drobný háček.
    V pořadech pro Rómy se asi těžko setkáme s tvrzením, že nerómové jsou taky Rómové.
    Nebo dle druhého příkladu, že všichni jsme šachisti.
    Taky by asi neprošlo tvrzení, že Rómové či šachisté jsou nadřazení nerómům a nešachistům, že je čeká sladká odměna v budoucnu a ostatní budou zatraceni. Také že mají houby jakou morálku, kterou stejně ukradli Rómům a šachistům.
    Přitom jakákoliv oponentura k těmto názorům by v TV neprošla, protože pro nerómy a nešachisty je přece určeno pořadů už dost (všechny které nejsou pro Rómy a šachisty).
    V případě, že by se už našel nějaký pořad „vyvážený“ (dle veřejnoprávního média) setkali by se v něm dva Rómové a Kocáb.

  12. protestant

    Machi (01.07. 2013 | 13:42) napsal:
    Ano, je to podobné tomu co píšeš, ale má to drobný háček.
    V pořadech pro Rómy se asi těžko setkáme s tvrzením, že nerómové jsou taky Rómové.
    Nebo dle druhého příkladu, že všichni jsme šachisti.

    protestant:
    Ještě jsem nezaznamenal tvrzení, že ateisté jsou teisté. 🙂

  13. protestant

    Machi (01.07. 2013 | 13:42) napsal:
    …..Taky by asi neprošlo tvrzení, že Rómové či šachisté jsou nadřazení nerómům a nešachistům,…

    protestant:
    Také jsem nikde nezaznamenal tvrzení o nadřazenosti věřících….

  14. Slávek ČernýSlávek Post author

    Tvrzení, že nevíra je špatná a že ateisté jsou vlastně věřící, nebo že dokonce ateisté vůbec neexistují je ve veřejnoprávních médiích poměrně obvyklé.

  15. protestant

    Slávek (01.07. 2013 | 14:27) napsal:
    Tvrzení, že nevíra je špatná a že ateisté jsou vlastně věřící, nebo že dokonce ateisté vůbec neexistují je ve veřejnoprávních médiích poměrně obvyklé.

    protestant:
    Tvrzení, že ateisté jsou věřící je ekvivalentní tvrzení, že i neromové mají nějakou národnost. Což je pravda.

  16. Antitheista

    Tak v TV jdou taky dokumenty o české historii a ty jsou „neromské“ (za sv. Václava tu Romové ani nebyli), jdou tam i romské pořady, tak by tam měli jít pořady pro věřící i pro nevěřící – na každý Nedělní slovo jeden Dawkins v TV – to by bylo fér, i když bychom měli mít větší zastoupení než maj katolíci i křesťani vůbec 😀 …

  17. 963214785

    Vždyť ale existují lidé co nemají národnost. Viz poslední sčítání lidu.

  18. protestant

    Myslíš, že v občance skutečně nemají vyplněnou národnost?

  19. Antitheista

    Většina seriálů a filmů je pro věřící i nevěřící, pak je tu zvláštní část pořadů pro věřící, ale ne pro nevěřící – já se ptám – proč ??

    Proč nejsou pořady též pro budhisty? Proč jsou hlavně pro křesťany a hlavně pro katolíky? Kvůli počtu? Tak to pak ateisté chtějí mít pořady 3:1 s katolíky 😀

  20. 963214785

    Občanství je technická věc, říká kde máš volební právo a podobně. Etnický původ je determinovaný geny. Národnost je pouze otázkou volby a osobního přesvědčení.

  21. =8)-DX

    Myslím že postup ČT v tomto případě není zas tak nesprávný. Je tu totiž několik českých specifik:
    * V ČR jsou jednotlivá náboženství převážně v menšině, proto je pro zachování svobody jejich vyznání dobré soustředit některé pořady cíleně pro ně. (Podobně v USA existuje Black Pride Month a ne White Pride Month, jelikož v kulturním prostoru dostávají „bílí“ valnou většinu pozornosti po zbylých 11 měsíců).
    * Zájmy ateistů jsou různé, a pokud je zájem o pořady konfrontující víru zanedbatelný je pochopitelné, že o ně ČT nebude mít takový zájem.

    Sice příliš produkci ČT1 nesleduji, ale ve větě „Ptáte-li se po pořadech pro ateisty, tak těmi jsou všechny pořady, které nejsou pro věřící. “ je kus pravdy – ČT vysílá celou řadu pořadů a natočilo či podpořilo celou řadu filmů, které nezmiňují náboženskou rovinu věci, či jsou s náboženstvím ideově v rozporu. Jako ateista to člověk nevidí, když jsem ale byl katolík, přišlo mi velice silně, jak tyto filmy a pořady upřednostňují morálku, zvyky, a názory nevěřící většiny.

  22. Antitheista

    co je to za nesmysl?

    Vždyť pro budhistickou menšinu tu není skoro žádný pořad, takže se nezaměřují na menšiny, ale na hlavní proudy – hl. katolíky!

    Katolíci maj taky různé zájmy – Duka X Halík nebo Hájek X Halík a některé maj společné. My ateisté jsme taky různí, ale společně chceme sekularismus ve státě.

    Takže to co píšete je nesmysl a podle poměrného zastoupení má být náš názor (a ke všemu většinový) slyšet

  23. =8)-DX

    >>Vždyť pro budhistickou menšinu tu není skoro žádný pořad
    No vidíte, to bych také považoval za špatné kdybych jich bylo značné množství, ojediněle ale pořady související s buddhismem jsou. Nemám prolbém ani s ojedinělým pořadem pro české muslimy či hinduisty a ČT by určitě s takovými pořady počítat mělo.
    >> My ateisté jsme taky různí, ale společně chceme sekularismus ve státě.
    Pořady pro náboženské menšiny tomuto principu neodporují.
    >> má být náš názor (a ke všemu většinový) slyšet
    Který názor? Že nadpřirozeno neexistuje a že náboženství stojí za hovno? Nebo názor, že řeči o náboženství jsou nuda? Viděl jsem celou řadu věcí v ČT, které nevěřící postoj berou jako samozřejmost a taky celou řadu vyjádření osobních názorů ateistů v různých pořadech.

    Jenom abychom si rozuměli, souhlasím, že by bylo dobré mít pořady jako „Sex, Death and the Meaning of Life“, „Root of all Evil“, „The Enemies of Reason“ vysílané ČT, nesouhlasím pouze s tím že by ateisté (nebo nevěřící obecně) a jejich názory a zájmy nedostali na ČT prostor.

  24. =8)-DX

    A mimochodem, antiteisto, když už jsme u nesmyslů:
    >> „takže se nezaměřují na menšiny, ale na hlavní proudy – hl. katolíky!“
    V kterém světě a podle které definice je není o něco víc než 10% obyvatel „menšina“? Ještě mi budete tvrdit, že ateisté v USA nejsou menšinou nebo že tu neexistuje romská menšina. Nebo chcete vysvětlit procenta a znaménka větší menší?

  25. Antitheista

    Menšiny v rámci náboženství, samozřejmě… 😀 nechávají je být a občas něco přihodí, ale to pro ateisty neudělají nikdy nic…

    >> My ateisté jsme taky různí, ale společně chceme sekularismus ve státě.
    Pořady pro náboženské menšiny tomuto principu neodporují.

    Pořady pro náboženské menšiny (ale dnes existují spíše jen pořady pro hlavní proudy v rámci těch menšin- bohužel 🙁 ) by se nerušily, ale vznikly by pořady pro ateisty…

    Takže ano, napsal si nesmysly a měl by ses tady všem omluvit … 😀

  26. =8)-DX

    >>podle poměrného zastoupení má být náš názor (a ke všemu většinový) slyšet.
    Není mi jasné, proč si myslíte, že není (v rámci příkladů, které jsem dal).

    A omlouvat se nebudu, Antitheisto. Napsal jsem několik důvodů proč si myslím, že „pořady pro ateisty“ již v podstatě existují a vysílají se na ČT, i přestože nejsou cíleně zaměřené na potírání náboženství a ateistický aktivismus. Jestli nesouhlasíte, řekněte proč.

    Více argumentů, méně smilíků, možná se budeme moct skutečně o něčem bavit.

  27. Antitheista

    „Jenom abychom si rozuměli, souhlasím, že by bylo dobré mít pořady jako „Sex, Death and the Meaning of Life“, „Root of all Evil“, „The Enemies of Reason“ vysílané ČT, nesouhlasím pouze s tím že by ateisté (nebo nevěřící obecně) a jejich názory a zájmy nedostali na ČT prostor.“

    “ „pořady pro ateisty“ již v podstatě existují a vysílají se na ČT, i přestože nejsou cíleně zaměřené na potírání náboženství a ateistický aktivismus. Jestli nesouhlasíte, řekněte proč.“

    No a s tím právě já nesouhlasím – které pořady pro ateisty tu jsou a tedy nám nechybějí ?? Vyjmenujte je – více argumentů a klidně i hodně smajlíků 😀 – hlavně je vyjmenujte 😀

    Já žádné takové pořady jako maj katolíci neznám, Pondělní slovo či Ateistický magazín tu nikde neni, dokumenty které popisujete ČT do vysílání nedává, takže je někde chyba ne? 😀 A my se jí snažíme odstranit…

  28. Vladimír Krásný

    Přišla mi reakce na můj poslední mail (viz můj příspěvek z 01.07. 2013 | 08:57):
    „Vážený pane Krásný,

    děkujeme za Váš ohlas i zájem.

    mám-li Vám odpovědět jako divák, tak nejsem věřící, což neznamená, že se nepodívám na pořad s církevní tematikou. Například pořad „Uchem jehly“ je docela zajímavý snímek. Zároveň to také neznamená, že jsem „z druhého břehu“ na který jste mne automaticky vysadil. Já sám si rozhodnu, na co se z nabídky pořadů budu dívat a nejsem vázán žádnou povinností či vírou ke sledování pořadů s náboženskou tematikou. Já si rozhodnu, zda-li ve svém volném čase budu sledovat dokument, politiku, Chalupáře, pamětníky či sport. Každý divák nechť si rozhodne, jak využije programové nabídky České televize.

    Poptáváte-li jako divák konkrétní pořady ze zahraniční produkce, které odpovídají Vašim potřebám a požadavkům – je to naprosto v pořádku. Faktem ale je, že akviziční možnosti České televize nejsou bezedné.

    Chcete-li „praktikovat nevíru“ a máte-li představu co takový pořad má obsahovat – využijte k podrobnějšímu návrhu tato kritéria : http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/podavani-nametu-a-projektu/

    Vzhledem k tomu, že nastupuji na dovolenou, omlouvám se za případnou opožděnou odpověď.

    S pozdravem“
    —————————
    Na druhý břeh jsem ho neposadil. Zřejmě to, opět, špatně pochopil.
    Hlavně mu ale opět uniká pointa. Na konci prvního odstavce vyjmenovává různé druhy pořadů (určené pro diváky s různými zájmy) a nějakým – pro mě záhadným – způsobem mu stále nedotéká, že my jen chceme, aby se ta nabídka pořadů rozšířila o pořad pro nás (když už mají pořad pro věřící).

  29. Antitheista

    Ale dal nám možnost, jestli to dobře chápu, podat námět na náš pořad?

  30. Vladimír Krásný

    Ano, dal. Ale tu možnost má ale každý – a měli jsme ji i my předtím.
    Hlavní je, že opět neuznal oprávněnost mého požadavku.

  31. Antitheista

    Tak to bysme se měli domluvit i na tom málu a něco udělat… Vzít šanci za pačesy a pustit se do toho. Stejně si práva vybojujeme jen postupně, jako to bylo u černochů nebo u žen…

  32. josef

    ČT začala školní rok pěkně po svém:
    Nový kanál, věnovaný dětem a nazvaný ČT :D, jim v seriálu dnes započatém vysvětluje jak, byl dle Bible bohem stvořen svět. Je to milé: nejprve animovaný příběh, poté otázky dětiček, na něž jim posléze hezky srozumitelně odpoví renomovaný teolog.
    Pořad nazvaný Biblická pátrání II bude děti veřejnoprávně vychovávat v osmácti částech. Vsadil bych se, že následovat budou Biblická pátrání III či cokoliv podobného.

    Čili co se NESMÍ ze zákona tohoto sekulárního státu vyučovat ve škole, nahrazuje veřejnoprávní médium, které SMÍ ?

  33. Antitheista

    NAPSAT STÍŽNOST NA MINISTERSTVO KULTURY (nebo kdo má pod sebou kontrolu ČT) ! A HNED !

    Chci pro děti také ateistický pořad o tom, že po smrti bude věčný spánek ! A pořad o Darwinovi, ať se děti učí myslet co nejrychleji

  34. Machi

    Těžko říct kam to dát, zřejmě tady, protože se to týká ČT.
    Včera jsem se díval na anglickou verzi Hydeparku s Lawrencem Kraussem – http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark-civilizace/19.4.2014/. Prvně musím ocenit, že dali na net anglickou verzi, protože simultánní překlad je vždy horší varianta.
    Co mě zarazilo je „zmizení“ zvuku v čase 36:13. To by samozřejmě mohlo být dané chybou, ale nikde jinde jsem výpadek nezaznamenal a zajímavé je, že zrovna v tu chvíli L. Krauss říkal něco v tom smyslu, že „lidé se bojí, že akceptování Velkého třesku by mohlo oslabit …….(výpadek)“.
    Už si toho všimli i na twitteru a otázka se nabízí. Cenzuruje ČT nebo to byl jen výpadek. V každém případě docela ostuda.

  35. Sam

    Hele, ani jako malé dítě jsem až tak moc nevěřil tomu, co jsem viděl v televizi. Věřil jsem spíš tomu, co se říkalo ve škole. Naštěstí jsem na prvním stupni ZŠ neměl náboženství, takže této mojí důvěry v ZŠ nemohl zneužít žádný kněz nebo katechetka.

  36. Sam

    No a jinak často mám nyní pocit, že ten či onen televizní pořad stojí za h***o, ale nějak to neřeším.

  37. toli

    Kde se dá stáhnout Unbelievers ? Anebo to dát jako námět pro vysílání České televize ? 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *