A. C. Grayling: Kreacionistická muzea jsou zločinem proti lidským právům

Autor | 06.04. 2014

A. C. GraylingJeden z čelných představitelů soudobého filosofického humanismu, A. C. Grayling, se ostře vymezil vůči kreacionistickým muzeím, kterými jsou doslova poseté Spojené státy americké. Kreacionistická muzea propagují tezi o tom, že planeta Země je stará pouze 6000 let, přičemž touto naukou, založenou na Bibli, indoktrinují každoročne tisíce a tisíce dětí, což Grayling označil doslova jako „human rights crime“. Stalo se tak na březnové konferenci AHS (The National Federation of Atheist, Humanist and Secularist Student Societies), které se Grayling účastnil. „Na mých cestách napříč Spojenými státy jsem se loňský rok zastavil v jednom kreacionistickém muzeu. Ne, to si vážně nedělám srandu. Byl jsem naprosto ohromen od minuty, kdy má noha překročila práh toho místa a kdy jsem spatřil elektronického vegetariánského Tyrannosaura Rexe, hrajícího si s dětmi Adama a Evy v rajské zahradě,“ uvedl ve své řeči na konferenci Grayling.

Co však na celé věci bylo naprosto hrůzostrašné bylo to, že do muzea byly přiváděny zástupy a zástupy a zástupy dětí, kterým všechno toto bylo prezentována jako fakta. To se mně osobně zdá jako zločin vůči lidským právům,“ dodal Grayling.

Grayling také zdůraznil význam šíření hodnot humanismu prostřednictvím různých debat, ať už v televizích, rádiích či v rámci různých veřejných setkání, konferencí atp. Dle Graylinga při debatě s představitelem nějakého náboženství de facto s těmito lidmi nedebatujeme, jelikož je už dopředu vyloučeno, že by tito lidé změnili svůj názor. Tyto debaty jsou však důležité kvůli ostatním lidem, kteří je poslouchají. Pro ty, kteří ještě nebyli zcela indoktrinováni, pohybují se na hraně a přemýšlejí o záležitostech spojených s různými náboženstvími, mohou racionální argumenty a seznámení se s humanistickými myšlenkami představovat důležitou věc v jejich rozhodování se. Grayling také upozornil na fakt, že velká část lidí, kteří v pozdějším věku spadají do kategorie, že je již před začátkem debaty jasné, že už z principu nezmění svou názor, byla náboženstvím indoktrinována již jako malé děti. A pokud Vám jako malému dítěti dospělí řeknou, že evoluce je nesmysl a že existuje zoubková víla, bůh, nebo cokoliv podobného, prostě tomu budete věřit.

Graylingovi nedávno vyšla kniha The God Argument: The Case Against Religion and for Humanism, jejíž recenzi jsme Vám na našem webu prostřednictvím textu Tomáše Marvana přinesli. Za přečtení také určitě stojí rozhovor s Graylingem, který na svém webu přinesl Sam Harris. Grayling v něm vyslovuje jednu zcela klíčovou tezi: „Ne, nemyslím si, že náboženství a humanismus jsou konzistentní.“

Na celou Graylingovu řeč, kterou pronesl na humanistické konferenci, se můžete podívat v následujícím videu:

66 thoughts on “A. C. Grayling: Kreacionistická muzea jsou zločinem proti lidským právům

  1. TvojOponent@gmail.com

    Citujem:
    Země je stará pouze 6000 let, přičemž touto naukou, založenou na Bibli

    Dovolím si pár otázok:
    TO: Aký letopočet majú teraz židia?
    A od akého bodu ho rátajú?
    Kde sa v „Biblii“ píše, že svet vznikol pred 6000 rokmi? (môžete uviesť aj Nový zákon :D)

  2. TvojOponent@gmail.com

    Citujem:
    A pokud Vám jako malému dítěti dospělí řeknou, že evoluce je nesmysl a že existuje zoubková víla, bůh, nebo cokoliv podobného, prostě tomu budete věřit.

    TO: To už nemáte citáty nejakého inteligentného ateistu? Také nezmysly….
    Veria snáď Češi na Cimrmana? Mácha či Šebestovú?

  3. Honza Werner Post author

    Mach a Šebestová se prezentují jako pohádka. Pokud někdo bude prezentovat existenci zoubkové víly nebo boha ne jako pohádku, ale jako fakt, tak to je „trošičku“ něco jiného….

  4. Sam

    Tenhle problém asi v Česku nezažijeme. ŘKC celkem nemá problém s vědeckými poznatky, pokud se teda nějak netýkají sexu. Kreacionismus se v ČR asi skoro nevyučuje, mj. i proto, že většinu církevních škol zde spravuje ŘKC.

  5. Sam

    —————————Kde sa v „Biblii“ píše, že svet vznikol pred 6000 rokmi?————————–
    No tak přímo řečeno to tam asi není, ono je v Bibli jednoznačně řečeno máloco. Asi to číslo 6000 vypočítal nějaký křesťanský badatel podle nějakých jinotajů v Bibli.

  6. Medea

    V Biblii sú rodokmene siahajúce k Adamovi a Eve a z nich sa dá vypočítať tých 6000 rokov.

  7. Medea

    “ŘKC celkem nemá problém s vědeckými poznatky”

    Evolučná teória neladí s učením o dedičnom hriechu 🙂

    Učení o polygenismu je nepřijatelné

    37. Pokud jde o jiný názor, s uvedeným tématem úzce související, totiž o tzv. polygenismus, zde už synové Církve takovou volnost nemají. Pro věřícího křesťana není možné přijmout názor těch, kteří tvrdí, že po Adamovi žili na zemi skuteční lidé, kteří od něho, jako praotce všech lidí, svůj přirozený rodový původ neodvozovali, anebo podle kterých Adam označoval jakousi skupinu praotců, když naprosto není jasné, jak by bylo možné tyto názory uvést v soulad s tím, co říkají prameny Zjevení a rozhodnutí církevního Magisteria o dědičném hříchu, který pochází z hříchu spáchaného skutečným a jediným Adamem; jenž pak plozením přechází na všechny jako hřích vlastní každému jednotlivě.

    (Humani generis: Encyklika Pia XII. 1950.)

  8. Medea

    Rímsko-katolícka cirkev sa pohybuje v istom dogmatickom rámci, napr.:

    Prvý človek bol stvorený Bohom. (De fide.)
    Celá ľudská rasa povstala z jedného ľudského páru (Sent. certa.)
    Každá individuálna ľudská duša je bezprostredne stvorená Bohom z ničoho. (Sent. certa.)
    Naši prarodičia boli pred pádom obdarení posväcujúcou milosťou. (De fide.)
    Naši prarodičia boli pred pádom obdarení darom telesnej nesmrteľnosti. (De fide.)
    Naši prarodičia v Raji ťažko zhrešili porušením skúšobného Božieho prikázania. (De fide.)

    (Podľa Ludwig Ott: Fundamentals of Catholic Dogma.)

    Preto je pre Rímsko-katolícku cirkev prijateľná nejaká forma teistickej evolúcie (t. j. Bohom riadenej): (1) človek je súčasťou stvoriteľského Božieho plánu, (2) evolúcia je Bohom nasmerovaná k človeku, (3) a keď boli evolúciou sformované vhodné ľudské telá, Boh ich animoval nesmrteľnou rozumovou dušou.

  9. toli

    @ sam
    Souhlas,církevníci vypočítávali stáří Země podle generací od Adama k Ježíšovi pak připočetli týden 🙂 (stvoření všeho trvalo týden i s odpočinkem).
    Minulý týden se mi podařilo smrtelně urazit jednoho kněze když jsem otevřel bibli a hned na první stránce mu ukázal lež jako věž.Podle plánu stvoření byla totiž Země udělána ještě před Sluncem a hvězdami.Pak stačila otázka. Lže církev nebo lže duch svatý (podle jejich blábolů totiž byla bible psána pod inspirací lidskou rukou ale božím duchem).Oni jsou opravdu nemocní a zároveň směšní.

  10. protestant

    toli (07.04. 2014 | 07:19) napsal:
    @ sam
    Souhlas,církevníci vypočítávali stáří Země podle generací od Adama k Ježíšovi pak připočetli týden 🙂 (stvoření všeho trvalo týden i s odpočinkem).
    Minulý týden se mi podařilo smrtelně urazit jednoho kněze když jsem otevřel bibli a hned na první stránce mu ukázal lež jako věž.Podle plánu stvoření byla totiž Země udělána ještě před Sluncem a hvězdami.Pak stačila otázka. Lže církev nebo lže duch svatý (podle jejich blábolů totiž byla bible psána pod inspirací lidskou rukou ale božím duchem).Oni jsou opravdu nemocní a zároveň směšní.

    protestant:
    Takového blba jsi opravdu ze sebe toli udělal?

  11. Foxy

    protestant:
    „Takového blba jsi opravdu ze sebe toli udělal?“

    Kolego, a ty tomu* fakt věříš?

    *(zde míněna genese dle bible)

  12. protestant

    Ano. Věřím skutečně, že je to polemická poezie namířená proti babylonským mýtům.
    A říká jediné – ten náš Hospodin je na vašimi bohy, nad sluncem, nad měsíce. I ty jsou pouhým stvořením….
    A tomu fakt věřím… 🙂

  13. Medea

    “Věřím skutečně, že je to polemická poezie namířená proti babylonským mýtům.”

    Je to židovský popis stvorenia.

  14. protestant

    Marek „Orko“ VÁCHA, katolický farář, biolog, pedagog, cestovatel, spisovatel:
    To je naprosto, naprosto, naprosto jednoduše, protože, protože bible řeší, když už tedy, tak otázku, proč a nikoliv otázku jak. Tu otázku jak ať řeší přírodní věci. A pokud Genesis 1 máme ten překrásný hymnus toho stvoření světa v šesti dnech, tak prosím pěkně, to je opravdu hymnus, to je písňový text. Tady se dozvídáme, chceteli, tři základní věci. Za prvé, autorem vesmíru je bůh, svět byl stvořený jako dobrý, svět je stvořený jako dobrý, to se jako refrén opakuje po každém stvoření, a za třetí, člověk má být obrazem božím. Tohle jsou věci, které nám přináší Genesis 1. Celá ta kniha je, celá ta kapitola je překrásná a kdybychom měli tady tak dvě hodiny čas, tak můžu udělat vynikající židovský rozbor, kdy ty první tři dny vždycky se něco odděluje, světlo od tmy, vody nad klenbou od vod pod klenbou, druhý den, třetí den se už Země, ty druhé tři dny se do toho sázejí živáčci, Slunce a Měsíc den čtyři, ptáci a ryby den pět, Země, plazi a člověk den šest, to krásně spolu koresponduje, ale prosím pěkně, to není přírodovědecký text, to je báseň, to je hymnus, jo, takže tam není, tam není spor.
    http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/marek-orko-vacha-katolicky-farar–882858

  15. DarthZira

    Tvrdit zcela vážně, že Země jako planeta vznikla před Sluncem může opravdu jenom kretén.
    Ovšem je dost možné, že se tu zas od nějakého věřícího dozvíme, že to „na počátku stvořil Bůh nebe a zemi“ v Bibli znamená něco úplně jiného než naši planetu a její atmosféru, že to třeba znamená celý vesmír nebo aspoň naši galaxii Mléčné dráhy nebo první generaci hvězd nebo já nevím co. Prostě že je to metafora něčeho – a ono čeho se mění podle situace tak, aby to bylo v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky.
    On totiž málokterý věřící u nás ze sebe rád veřejně dělá nevzdělaného debila – teda nejmenuje-li se zrovna Hájek nebo Kábrt 🙂 Případně nějak jinak – nevím, jak to má třeba Semín se vztahem k evoluci, ale je to dost velký magor na to, aby byl schopný věřit na svět starý něco mezi necelými 6000 a 10000 lety (oni ti kreacionisté v tom taky nemají úplně jasno, resp. se o tom hádají). Někteří berou za základ to, jaký letopočet mají Židi, podle kterých žijeme momentálně v roce 5774 od stvoření světa, jiní zase vycházejí z toho, že památky nejstarších známých civilizací jsou z přelomu čtvrtého a pátého tisíciletí př. n. l. a připouštějí, že po potopě světa asi nějakou chvilku muselo trvat, než se Noemovi potomci rozplemenili natolik, že jich bylo dost třeba na stavbu pyramid nebo Mohendžo Dara. Ovšem jejich „vědecké spory“ mají asi takovou hodnotu jako spory zastánců teorie dutosvěta se zastánci glaciální kosmologie 😀

  16. protestant

    Biblický pohled vznikl jako reakce na dobové ( náboženské) představy. Stvoření bylo chápáno dosud jako výsledek plodivých sil božských pralátek nebo jako zápas Boha stvořitele s mocnostmi chaosu. Marduk stvoří svět z rozpolcené nestvůry Timat. Chronologicky patří stvoření na začátek, ale víra začíná jinak – poznáním Boha, který se slitovává a pomáhá např. Dt 26,5-9.
    Izraelské vyznání víry se vyvíjelo často jako protest a střet s tehdejšími představami, které přetváří a přeznačuje. Současně to byly texty, které žili v bohoslužbě – do starých textů bylo vsazeno vyznání o Hospodinově pomoci.
    Nejde tedy o popis stvoření ale o vyznání a dík za stvořitelský čin – srovnej Ž 8, 104, 148.
    Existují dvě zprávy o stvoření – starší 2,4b-2,25 – se nezabývá se stvořením ale uspořádáním vztahů mezi stvořením . vznikla v době, kdy se Izrael vyrovnával s kananejskými kulty plodnosti. Ty používali magie a chtěli životodárné síly regulovat a ovládat. – časově asi 10-9. století. Bible naproti tomu mluví střízlivě o Boží svrchovanosti a závislosti člověka na Bohu, kterým nemůže nijak disponovat a ovládat jej. Člověku je vymezena oblast, kterou má na starost.
    V kněžských kruzích vznikla druhá zpráva o stvoření Gn 1,1-2,4a – v době, kdy Izrael byl v zajetí, chrám zbořen a Babyloňané na vrcholu moci. Odvážné svědectví o Hospodinově jedinosti, ON sám, jediný stojí na počátku, nikdo jiný. Pouhým slovem dává povstat světu, aby své dílo završil stvořením člověka. Všechno je závislé na Bohu a má mu sloužit. Vesmír je jako chrám včetně takových božstev jako byly Slunce a Měsíc.
    Cílem není povědět jak vznikl svět, ale kdo je jeho původcem a jaký byl jeho záměr. Umožňuje však vědecké bádání, protože svět není sám božský, jsou to jen svítilny.
    http://brno1.evangnet.cz/node/241

  17. DarthZira

    No, mně osobně přijde zápas řádu s chaosem jako alegorický popis vzniku vesmíru a života poměrně logičtější a pravdě bližší než to, co vymysleli jako „protireakci“ ti Židi. Ale to je asi věcí vkusu.
    A pokud jde o ty babylónské pověsti o stvoření, tak tam bylo podle všeho nejspíš alegoricky vyjádřené nahrazení starších božstev božstvy novými – Timat (někde též psaná Tiamat) totiž byla bohyně, nejvyšší vládkyně té „starší generace bohů“ (něčeho jako byli řečtí Titáni). V tomto mýtu mi přijde zajímavé zvláště to, že Marduk netvořil „z ničeho“, ale nebe a zemi stvořil z jejího těla a první lidi z kapek její krve.
    Btw, Protestante, co je špatného na kultech plodnosti? 😉

  18. Antitheista

    No jo, když se zjistí, že nějaká pasáž v Bibli je doslovná blbost, udělá se z toho následně metafora s výkladem dle aktuální potřeby a je to 😀

    Jednou se zjistí, že „miluj bližního svého“ je pouze metafora, ne doslovný zákon, a že to znamená „měj sex s každým koho potkáš“ – pak to začne být zábava, stejně jako když 6000 let stará země už není pravda, ale je to metafora pro ? (dosaďte si sami co zrovna chcete, je to zrcadlo, hlavně pro psychopaty, kteří to berou vážně) 😀

  19. DarthZira

    Antitheista – to by byla docela sranda, představa swingers klubů jako jediných pravých chrámů křesťanské víry 😀 😀

  20. toli

    protestant:
    Takového blba jsi opravdu ze sebe toli udělal?

    Protestante na to už jsem přeci odpověděl-Jste nemocní a zároveň směšní.

  21. toli

    @ DarthZira
    Církev opravdu zastávala biblickou verzi že Země vznikla před Sluncem.Odtud pramení představa geocentrismu (Země jako trůn pro korunu stvoření-člověka a Slunce pouhým služebníkem Země).Proto musel zemřít Koperník a další.Panovala obava že by pravda mohla poškodit Víru (v Bibli to je přeci jinak).Dnes už si nikdo veřejně nedovolí hlásat geocentrismus,přesto se s vírou nic nestalo.Tahle nemoc (víra v transcedentního boha) je imunní vůči racionálním vědeckým (a tedy logickým) argumentům.Co jsem si všimnul u nás v klášteře tak věřící přisuzují každou svou emoci nebo myšlenku bohu nebo naopak Satanovi.To se týká i mnichů.Jejich vlastního není nic,prázdné nádoby…..Když se zeptám své kolegyně proč jí straší ve věži? Tak odpoví že církev je tady už 2000 let a to znamená že jí musí chránit bůh.Tak se jí zeptám jestli někdy slyšela o tom že křesťanství je druhé nejmladší světové náboženství a jestli někdy slyšela o tom že lidská hloupost je nesmrtelná?To znamená že církev je už ze své podstaty věčná.

  22. protestant

    toli (08.04. 2014 | 07:46) napsal:
    Církev opravdu zastávala biblickou verzi že Země vznikla před Sluncem.Odtud pramení představa geocentrismu (Země jako trůn pro korunu stvoření-člověka a Slunce pouhým služebníkem Země).Proto musel zemřít Koperník a další.

    protestant:
    Koperník zemřel kvůli geocentrismu církve? To snad ne……

  23. Antitheista

    Bruno dovedl Koperníkovu revoluci v pohledu na vesmír ještě dál: podle jeho názorů (i když byly jen spekulací bez konkrétních vědeckých důkazů a pozorování) nebylo ani Slunce středem vesmíru, ale pouze jednou z mnoha hvězd; vesmír je podle Bruna nekonečný, existuje nekonečně mnoho sluncí s planetami, které mohou být i obydlené.

    Trest byl proveden 17. února roku 1600 na náměstí Campo de´fiori (Náměstí květin) v Římě.

    Chudák Bruno, další oběť křesťanství 🙁 🙁

  24. Medea

    “Proto musel zemřít Koperník”

    Toli, Koperník zomrel na starobu (resp. na chorobu) 🙂

  25. Colombo

    Medea: Ne, Koperník zemřel přeci na dlouholeté strádání dané utlačováním jeho kreativního ducha.

  26. TvojOponent@gmail.com

    Sam…Asi to číslo 6000 vypočítal nějaký křesťanský badatel podle nějakých jinotajů v Bibli.

    TO: Aký rok píšu židia a od akého bodu rátajú svoj letopočet?

  27. TvojOponent@gmail.com

    Medea…

    Teistická evolúcia sa bežne vyučovala v rámci náboženstva už v 80ych rokoch minulého storočia.

  28. Fleiszner

    Křesťané věří, že existují pohádkové bytosti popsané v knížce. Věří také, že s těmi bytostmi mají nějaký vztah. Také věří, že pohádkové bytosti v minulosti prováděly kouzla. Příchodem záznamových zařízení se kouzla „vytratila“.
    Většina lidí, kteří věří na existenci pohádkových bytostí se buď léčí, nebo by měli. Těším se na dobu, kdy se budou léčit křesťané.

  29. TvojOponent@gmail.com

    Feizi…ako vznikol čas a život?
    Bude potrebné liečiť všetkých tých , čo veria v mimozemský pôvod života?
    Možno sa kresťania mýlia, no ich omyl nie bludom. Pretože blud sa dá vyvrátiť, lenže to, čo vy nazývate bludom, ste zatiaľ nevyvrátili. Práve naopak, vašu neschopnosť argumentovať nahrádzate totalitou názorov a diktatúrou vašej rozprávky – mimochodom stále nedokázanej.
    Nemyslíte, že na liečenie skôr patríte Vy?Lebo ja si to myslím 😀

  30. Jirka318

    ako vznikol čas a život?

    Zase už bůh mezer?

  31. Jirka318

    Mimochodem, to máš asi problém i s matematiky, kteří pluralitu názorů na to, kolik je 1+1 nahrazují diktaturou rozprávky, že to jsou 2.

  32. Sam

    Toli: ————————————–Minulý týden se mi podařilo smrtelně urazit jednoho kněze když jsem otevřel bibli a hned na první stránce mu ukázal lež jako věž.Podle plánu stvoření byla totiž Země udělána ještě před Sluncem a hvězdami.Pak stačila otázka. Lže církev nebo lže duch svatý————————-
    Bible má přece symbolický a duchovní význam, ááno? Vy jste to vůbec nepochopili, vy hrozní ateisti nevzdělaní. 🙂 🙂

  33. toli

    Sam
    To je omyl!!!! Bible je přeci inspirováná Duchem Svatým,tam není žádná lež nebo pozměněné slovíčko !!! 😀

  34. Sam

    Inspirovaná, ale ne přímo napsaná. (Něco jako film Requiem pro panenku -ČR 1992)
    Třeba různé ty příkazy ze starozákonní knihy Leviticus už ŘKC nedodržuje. Třeba
    ———————————————————
    Leviticus 20:9 Kdo by zlořečil svému otci nebo své matce, musí zemřít. Svému otci a matce zlořečil, jeho krev padni na něho.

    Leviticus 20:10 Kdo se dopustí cizoložství s ženou někoho jiného, kdo cizoloží s ženou svého bližního, musí zemřít, cizoložník i cizoložnice.

    Leviticus 20:11 Kdo by spal s ženou svého otce, odkryl nahotu svého otce. Oba musejí zemřít, jejich krev padni na ně.

    Leviticus 20:12 Kdyby někdo spal se svou snachou, oba musejí zemřít; dopustili se zvrhlosti, jejich krev padni na ně.

    Leviticus 20:13 Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.

    Leviticus 20:14 Kdyby někdo pojal ženu a zároveň i její matku, spáchal mrzký čin. Budou upáleni, muž i ty ženy, aby nedocházelo mezi vámi k mrzkým činům.
    —————————————————————–
    Přitom v novém zákoně Kristus praví, že starý zákon stále platí.
    Lukáš 16,17 Spíše pomine nebe a země, než aby padla jediná čárka Zákona.

  35. Petr

    Pěkná ateistická stránka… Vždycky když se podívám na tenhle web, nevidím žádné důkazy nebo argumenty proti Bohu, jen články ve kterém nějaký pitomec píše že byl zhrozen z návštěvy v kreacionistickém muzeu.

    A dál bylo co? Dost totiž pochybuji že v kreacionistickém muzeu vás nechají jen tak bloudit a nic vám nevysvětlí. Ale to vůbec nevadí když ateistické podvody (již dokázané) se můžou učit ve škole ještě o 60 let později co… A pak kdo je směšný.. 🙂 Tomu teda říkám „racionální myšlení a vědění“.

  36. toli

    Sam
    Koukám že jsi pochopil dobře mou ironii 🙂

  37. Foxy

    Ad: Bible má přece symbolický a duchovní význam…
    hmm, to je na mě moc složitý… symbolický, to by se dalo přeložit jako souvržný… to jako že spolu s biblí mám odhodit ještě něco dalšího, třeba to duchovno?
    Tak jo – a hele, hned je mi lehčeji! 😀

  38. Sam

    Asi každý ví, že Bible nebyla původně zamýšlena jako kniha pro širokou veřejnost mj. i proto, že do roku 1500 neexistoval levný knihtisk.

  39. Petr TomekPetr Tomek

    TO: „Možno sa kresťania mýlia, no ich omyl nie bludom. Pretože blud sa dá vyvrátiť, lenže to, čo vy nazývate bludom, ste zatiaľ nevyvrátili. Práve naopak, vašu neschopnosť argumentovať nahrádzate totalitou názorov a diktatúrou vašej rozprávky – mimochodom stále nedokázanej.“

    Petr Tomek: Paradox je, že náboženství splňuje velmi pravděpodobně všechny psychiatrické definice bludu (včetně chorobného půbodu – hlasy v hlavě). Jednou z nich je také nevyvratitelnost. Přestože je křesťanská pohádka v tak totálním rozporu s realitou, stále v ní lidé věří. Důkazů bylo tady i jinde sneseno dostatek, problém je že nemáte ochotu je vidět.

    Naopak lidi přesvědčené o mimozemském původu života není nutno léčit, protože panspermie patří mezi vědecké hypotézy, které lze časem potvrdit nebo vyvrátit.

  40. protestant

    Petr Tomek: Přestože je křesťanská pohádka v tak totálním rozporu s realitou, stále v ní lidé věří.

    protestant:
    Můžeš uvést alespoň JEDINÝ takový rozpor?

  41. Foxy

    protestant:
    „Můžeš uvést alespoň JEDINÝ takový rozpor?“
    Jediný? Tak jo.
    Třeba: Stvoření světa podle bible.

  42. Petr TomekPetr Tomek

    Vznik Země dříve než Slunce, vznik ptactva dříve než pozemních tvorů, cestování v rybím žaludku, kříženci lidí a andělů, stržení hradeb Jericha (zvukem), které v té době nemělo hradby, proměna člověka v solný monolit, mluvící hořící chroští, kovový had pomáhající na uštknutí, čtyřicetiletá cesta kterou lze ujít za pár týdnů, chození po vodě, zmrtvýchvstání, neúspěšně předpovězený konec světa… kolik ještě?

  43. protestant

    ..a teď pánové něco křesťanského…. 🙂

  44. Foxy

    Ad: „Můžeš uvést alespoň JEDINÝ takový rozpor?“

    protestant (23.04. 2014 | 08:43) napsal:
    ..a teď pánové něco křesťanského…. 🙂

    No dobře. Kristus na kříži v agonii, přitom hlasitě pronášející souvislé projevy.

  45. Foxy

    Jaké projevy? Přečti si to, možná to víš zpaměti. Něco k bohovi, ve smyslu proč že ho jako opouští, taky nakonec měl zvolat „dokonáno jest“, ty to budeš vědět přesněji, já to v hlavě nenosím a musil bych to hledat v knize. A tututeď nemám.

  46. toli

    @foxy
    Kristus na kříži řekl jen 2 slova “ dokonáno jest“,ty monology o kterých mluvíš prohlašoval noc před exekucí v getsemanské zahradě.Nicméně připomínám že to považuji stále za mýty,v horším případě za politickou interpretaci.Pokud Ježíš skutečně existoval (o jeho existenci mluví jen jeden mimobiblický pramen a Flavius byl křesťan……) tak to byl jen lehce pomatený potulný kazatel jakých byli v té době stovky,anebo pomatence z něj udělala až církev svou politickou interpretací.(chorobný blud-Boží syn,tedy Bůh)

  47. Lemmy

    Veľa toho nenavravel, ale je toho viac ako dve slová:

    Mt 27:46: Okolo deviatej hodiny zvolal Ježiš silným hlasom: „Éli, Éli, lema sabachthani?“, čo znamená: Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil?

    Lk 23:33: Keď prišli na miesto, ktoré sa volá Lebka, ukrižovali ho a s ním aj zločincov: jedného sprava, druhého zľava. Ježiš povedal: „Otče, odpusť im, lebo nevedia, čo robia.

    Lk 23:43: Ježiš mu odpovedal: „Amen, hovorím ti: Dnes budeš so mnou v raji.

    Lk 23:46: Tu zvolal Ježiš silným hlasom: „Otče, do tvojich rúk porúčam svojho ducha.“ Keď to povedal, dokonal.

    Jn 19:25: Pri Ježišovom kríži stála jeho matka, sestra jeho matky, Mária Kleofášova a Mária Magdaléna. Keď Ježiš zbadal matku a pri nej učeníka, ktorého miloval, povedal matke: „Žena, hľa, tvoj syn!“ Potom povedal učeníkovi: „Hľa, tvoja matka!“ A od tej hodiny si ju učeník vzal k sebe.

    Potom, keďže Ježiš vedel, že je už všetko dokonané, povedal, aby sa splnilo Písmo: „Som smädný!

    Keď Ježiš okúsil ocot, povedal: „Je dokonané!

  48. Foxy

    Ano, pěkné.
    Akorát že ukřižovaný v poslední fázi, během nekonečných minut před ztrátou vědomí, není schopen vydechnout pro nezvladatelné křeče beznadějně přetížených mezižeberních svalů výdech zprostředkujících. Nejen že není schopen hlasem silným cosi zvolat, ani skučet bolestí už nemůže. Snad nanejvýš vyrazit pár nesrozumitelných neartikulovaných heknutí, každé z nich zaplacené trsy nepopsatelné omračující bolesti.
    Jestli tomu nevěříte, vyzkoušejte si sami 😛
    Nevím, co ve svých „svědectvích“ popisovali zmiňovaní Mt, Lk, Jn; rozhodně však ne skutečnost.

  49. toli

    @foxy
    Kdybych se chtěl v těch blbostech šťourat tak řeknu že Ježíš byl boží syn a jako takový měl (dle bible) nadpřirozené schopnosti.Takže mohl žvanit i jako ukřižovaný libovolně dlouho 😀

  50. Petr TomekPetr Tomek

    Jestli tahle hádka bude pokračovat ještě chvíli, hrozí nebezpečí, že skončí pokusy na lidech. Jen je otázka, kdo koho bude křižovat.

  51. protestant

    …pokusy na lidech se dělali v ateisty zkonstruovaných táborech na Sibiři….

  52. Jirka318

    protestant (25.04. 2014 | 07:56) napsal:
    …pokusy na lidech se dělali v ateisty zkonstruovaných táborech na Sibiři….

    To myslíš za vlády toho pravoslavného popa Stalina?

    A kdes prosímtě vzal že KLDR je nejateističtější zemí? Když tedy odhlédneme od toho, že komunismus je forma náboženské víry (něco na způsob křesťanství, akorát s mrtvým Leninem na místě mrtvého Ježíše).

  53. Machi

    No vzhledem k tomu, že KLDR je nejteističtější země světa, tak si Protestant pěkně naběhl. 🙂

  54. Foxy

    Petr Tomek (25.04. 2014 | 07:04) napsal: „Jestli tahle hádka bude pokračovat ještě chvíli, hrozí nebezpečí, že skončí pokusy na lidech. Jen je otázka, kdo koho bude křižovat.“
    Jasně. Spor by měl být rozhodnut pokusem 😀
    Ale já už mám (doufám) své experimenální období za sebou… a stačilo to.
    Takže opakovat je už nebudu.

  55. DarthZira

    Pokusy na lidech se dělaly ve velkém také v křesťanských USA, zejména v 50. a 60. letech, ale některé i později – taky by se o tom daly dohledat články. A USA v tomto nebyly rozhodně osamělé, zejména vězni a vojáci byli objekty podobných pokusů poměrně často a prakticky ve všech „vyspělých západních demokraciích“, o pravicových diktaturách typu té Frankovy nebo Pinochetovy ani nemluvě.
    A jen tak na okraj – první koncentrační tábory nepostavili ani nacisté ani komunisté, ale tuto metodu vynalezli a „úspěšně aplikovali“ křesťanští (katoličtí) Španělé v Latinské Americe někdy v 80. letech 19. století, byť o něco „slavnější“ a tedy občas i mylně coby „vynálezci“ uvádění jsou rovněž křesťanští, ovšem pro změnu protestantští, Britové za Búrské války.

  56. Foxy

    DarthZira (25.04. 2014 | 17:07) napsala:
    „Pokusy na lidech se dělaly ve velkém také v křesťanských USA, zejména v 50. a 60. letech, ale některé i později – taky by se o tom daly dohledat články…“

    Je pravdou, že s „lidskými zdroji“ byly prováděny všemožné experimenty. Ne všechny ovšem na dobrovolnících 😉
    Dokumentované je třeba toto:
    „Eyewitness accounts by prisoners of war in Dachau during WWII reported that victims suspended from beams by their wrist, which were tied, expired within ten minutes if their feet were weighted or tied down and within one hour if their feet were unweighted and the victim was able to raise and lower himself to permit respiration. Death in this manner, which is one form of crucifixion, was the result of suffocation.“ (P. Barbet, 1953)
    Plně s Barbetem souhlasím.
    Ale já spíš dám na vlastní zkušenost.
    Stručný popis:
    http://www.valka.cz/komentare.php?id=10670

  57. Foxy

    Medea (25.04. 2014 | 21:48) napsala: „Samozrejme, okrem tej pavedeckej eugeniky, existuje aj vedecká 🙂 … po druhej svetovej …“
    Medeo, máš zde prosím nějaký dobrý odkaz či tip?

  58. monolithos

    Tady snad nikdo vůbec nepočítá se symbolickou mluvou bible. Devět je deset tisíc, deset tisíc je nekonečno. Nehledě na to, že čísla zhusta nejsou čísla a už vůbec nehledě na to, že bible (starozákonní část) byla napsána jen souhláskama… A taky písmeny z nichž některá naopak znamenají čísla. 🙂
    Mimochodem – říkám, že nejsem věřící a že Bůh je! Důsledně myslící k tomu víru vůbec nepotřebuje. 🙂

  59. Vlado

    Přeji hezký podvečer.
    Dnes jsem opět zavítal na vaše stránky a musím přiznat, že je to milé osvěžení po tom co jsem si pár dní četl stránky kreacionizmu. Měl jsem dokonce zajímavou rozpravu s panem Kábrtem, a jenom jsem si potvrdil co jsem si vždy o něm myslel a taky o kreacionizmu. Hrubé odmítání vědy, zesměšňování (ale jeho článek Vědecká teorie o původu Všeho z Ničeho), tlachání do větru aj.
    Děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *