Obyčejní umírnění muslimové: Badawimu by měla být sťata hlava na veřejnosti aneb o absolutní zvrácenosti saúdské společnosti a islámského světa

Autor | 09.05. 2014

Raif BadawiRaif Badawi, saúdský liberál, byl soudem v saúdskoarabském Jeddahu potrestán 10 lety vězení, 1000 ranami bičem a pokutou jednoho milionu saúdských riálů. Za co tento hrůzný trest dostal? Za kritiku islámu a za provoz liberální webové stránky. Jedná se o rozhodnutí odvolacího soudu, jelikož proti původnímu rozsudku (7 let a 3 měsíce ve vězení a 600 ran bičem) se Badawi odvolal, avšak žalobce chtěl zároveň tvrdší trest pro člověka, který „útočí na islámskou víru“. O tom, že Saúdská Arábie, její političtí představitelé a tamní legislativa dnes představují de facto synonymum pro slovo Zlo a že na světě pravděpodobně neexistuje místo, kterou by bylo větší urážkou lidské důstojnosti a zároveň takovým skanzenem totální lidské zvrácenosti a manifestací všech nejhorších lidských vlastností, dnes nepochybuje snad už vůbec nikdo. Jak se ale k rozsudku staví obyčejní, umírnění muslimové?

Ještě než se dostaneme k umírněným názorům obyčejných, umírněných muslimů, za pozornost rozhodně stojí vyjádření Dr. Mohammeda Badahdaha, předsedy xenofobní organizace „World Assembly of Muslim Youth“. Dle něj byl verdikt soudu takový jaký byl, protože se jednalo o urážku islámu a proroka Muhammada (pig be upon him). „Existují jisté hranice, které by člověk neměl překročit,“ vyjádřil se Badahdaha. Badahdaha zároveň kritizoval mezinárodní lidskoprávní organizace za to, že šťourají do saúdskoarabských záležitostí, zatímco „zavírají oči před tím, co se děje v Sýrii či Barmě“. Otázka k diskusi: myslíte, že Badahdaha bere stejné drogy, jako bral tenkrát Muhammad ve své jeskyni, nebo jde o nějaký jiný fet?

K situaci se taktéž vyjádřila saúdskoarabská blogerská komunita. Ta verdikt soudu nejenže podpořila, ale ještě vyjádřila zklamání nad mírností trestu. Jakási lidská nula reprezentující tuto komunitu jménem Bandar uvedl, že „trest je ještě mírný, v porovnání s obludností zločinů, kterých se Badawi dopustil“. Další z blogerů se vyjádřil tak, že trest by vlastně pro Badawiho mohl být dobrý, protože by mu mohl pomoci k tomu, aby se změnil a aby poprosil jakousi pohádkovou bytost za odpuštění.

Co však k rozsudku říkají obyčejní muslimové? Pokud se podíváte na diskuse pod články na webech různých saúdskoarabských či arabských médií (případně i na Facebooku), naleznete skutečné semeniště hnusu, odpornosti a lidské zvrácenosti. Podívejme se nyní na komentáře pod článkem o Badawiho rozsudku z webu známého Arab News:

Shaikh Tanzim Akhtar: Nerozumím tomu, útok na Proroka Muhammada by měl být trestán smrtí, tak jak to, že jej Badawi neobdržel?

kmd325: Nejsem šťastný, jelikož Badawi měl být odsouzen k smrti, má skutečně štěstí, že byl souzen v Saúdské Arábii, v Pákistánu by jistě dostal trest smrti.

Mohammad: Rozsudek měl být daleko tvrdší, protože šlo o muslima, který urážel své vlastní náboženství. Jsem šťastný, že jsem se tuto zprávu doslechl a že viník byl potrestán. A to i přes odpor lidskoprávních organizací, které neznají hodnotu islámu.

sir: Dobré rozhodnutí.

mohammed: Jsou zde [v Saúdské Arábii] tisíce hinduistů a jejich podporovatelů. Tito lidé by si měli vzít rozsudek k srdci a začít se podle něho chovat.

niyaz: Dobrý verdikt.

Zain Alabedin: Tomuto hloupému člověku by měla být sťata hlava na veřejnosti… aby si už nikdo do budoucna nedovolil spáchat stejný zločin.

zainul: Rozhodnutí soudu je vítané a pro Badawiho dobré, protože v opačném případě by jej čekal daleko tvrdší trest přímo od Alláha. Takto má možnost začít se k Alláhovi modlit a žádat ho o odpuštění.

Fareed: Takoví lidé, kteří trpí nemocí vůči Bohu, by měli být trestáni daleko tvrději. Je tedy více než férové, že byl potrestán 10 lety vězení a 1000 ranami bičem. Nepřekračujme jisté hranice.

Peace maker: Velmi dobrý rozsudek pro takového zrádce. Oceňuji také to, jak se pan Badahdah strefoval do lidskoprávních organizací – je to pravda, proč lidskoprávní organizace zavírají svoje oči, když jsou v jiných zemích páchána zvěrstva proti muslimům v zemích jako je Sýrie, Myanmar a další? Proč se ozývají jen, aby zachránily tohoto zrádce? Mezinárodní lidskoprávní organizace jsou rasistické, to mohu říct. A ještě bych rád požádal saúdské úřady, aby vystopovaly několik blogerů indického původu, především pak pana Ajita. Pokud se nyní nachází v království, měl by být zadržen za pomlouvání saúdské kultury. Ajit a mnoho dalších mají bydliště a pracují v království a píší blogy, ve ktrerých zaměňují fakta, kritizují a šíří nenávist mezi muslimy. Jsou to placení blogeři a platí je nějaké anti-muslimské organizace, zřejmě hinduisté. Silně doporučuji každému, kdo ví cokoliv o lidech jako jsou oni či jim podobní, aby informovali autority a pomohli tak vystopovat tyto zhoubné tvory. Hinduisté pořádají pravidelná setkávání a ještě pobírají dotace přímo od Saúdské Arábie a zásobují finančně lidi v Indii, aby vedli boj proti muslimům. Toto je fakt.

Abdul Rauf Bashir Ahmad: Nejsem oprávněn komentovat rozsudek soudu, protože postrádám znalosti o celé té kauze. Ale o jedné věci jsem si zcela jistý – člověk, který uráží Svatého Proroka, uráží náboženství (ne jen konkrétně islám, ale jakékoliv nebeské náboženství) a poté propaguje svou zlou filosofii ve společnosti, aby prokázal že je „moderně myslící či reformistický,“ by neměl být ušetřen žádného potrestání, které mu dle islámského práva náleží. Zároveň bych chtěl požádat saúdské autority, aby se ponořili hluboko do jeho mysli a snažili se zjistit kořeny jeho zločinu. Je nanejvýš důležité, aby bylo zjištěno, jaké okolnosti (sociální, kulturní, ekonomické; domácí či zahraniční) jej dovedly k tomu, aby to udělal? Na to musíme najít odpovědi, pak přehodnotit celou situaci a najít dočasné řešení, aby již nikdo nemohl jeho kriminální dráhu zopakovat.

aarhaangabriel: zaslouží si větší a krutější trest

RASHID HUSSAIN: Badawi udělal zcela vědomý pokus o urážku islámu a o zranění citů muslimů. Saúdská Arábie není jen centrem islámu, ale zároveň i jeho srdcem. Islám je v čele každého aspektu života v Saúdské Arábii a Badawi tak měl být k islámu nanějvýš respektuplný. Islám je ve své podstatě příliš silný na to, aby byl oslaben takovými deviantními individui. Čestný soudce, který jej soudil, mu prokázal laskavost, když mu udělil tak nízký trest a my můžeme jen doufat a modlit se, že si Badawi své zločiny uvědomí a navrátí se na správnou cestu.

Zeenath: Dobrá práce. Každá webová stránka, která hlásá nenávist a nesnášenlivost ve jménu svobody by měla být zakázána. Napořád. Svoboda projevu totiž nikomu nedává právo zraňovat city ostatních. Náboženské praktiky, víra a vztahy jsou extrémně osobními záležitostmi a něměly by být přístupny veřejnosti. Dokonce i praxe dawah zahrnuje pouze propagaci islámu skrze vysvětlování a ne pomocí ponižování jiných náboženství. Vlády na celém světě by si to měly uvědomit a ne užívat pláště práva a svobody pro to, aby se lidé navzájem vyhladili.

Yasir: co takhle udělat zákon, který bude trestat i krajany, kteří si dělají srandu z islámu a muslimů?

Siddique Uman: Můžete dnes v Evropě či Americe pochybovat o tom, že Hitler zabil šest milionů Židů? Měli jsme možnost vidět mnoho lidí, kteří trpěli, protože se snažili tyto otázky nastolit, například Roger Garaudy, který byl odsouzen k trestu smrti. Tento jeden případ je ukázkou nespočetného množství podobných případů v takzvaných Vyspělých Zemích.

Dr. Shamim A. Hassan: Myslím si, že trestem za urážku islámu by měla být smrt, zvláště pak, pokud je odsouzeným muslim.

 

Domnívám se, že tyto komentáře mluví sami za sebe. Absolutně netřeba je jakkoliv komentovat.

 

Jedinou kapkou naděje zůstává ta potěšující skutečnost, že proti trestu, který Badawi dostal, se tvrdě ohradili arabští ateisté a sekularisté. Na svém facebookovém profilu trest odsoudil a Badawimu vyjádřil podporu marocký hrdina a zakladatel Council of Ex-Muslims of Morocco, Imad Iddine Habib. Velice tvrdě celou věc odsoudil také Waleed Al-Husseini z Conseil des Ex Musulmans de France, který na svůj Facebook dal tento příspěvek:

 

im not islamophobia
im islamodisgusted
#IStandWithRaif

 

Proti rozsudku soudu se vymezila také International Humanist and Ethical Union, které je Občanské sdružení ateistů České republiky členem. IHEU o případu informuje na svých webových stránkách: http://iheu.org/iheu-protests-gratuitous-violent-sentence-handed-to-saudi-liberal-activist/ V této souvislosti je také třeba upozornit na Kacema El Ghazzaliho, který je vyslancem IHEU při OSN. Zde se můžete podívat, jak si Ghazzali na půdě OSN stěžoval na Badawhiho uvěznění letos v březnu: http://youtu.be/J895yHZ8miA

 

Raif Badawi

 

19 thoughts on “Obyčejní umírnění muslimové: Badawimu by měla být sťata hlava na veřejnosti aneb o absolutní zvrácenosti saúdské společnosti a islámského světa

  1. Tomáš Sobek

    Díky za tento post. Buďme rádi, že evropští křesťané už z toho vyrostli.

  2. Machi

    Ještě než se dostaneme k umírněným názorům obyčejných, umírněných muslimů

    Nejsem si jistý, jestli se o výběru komentářů dá říct, že jsou to názory obyčejných, umírněných muslimů a dost dobře nechápu proč jsou za takové vydávány. Myslím, že to šlo napsat i bez toho. Navíc asi se dá úspěšně pochybovat, že „umírněný muslim“ se nutně musí rovnat „obyčejný muslim“, zvláště když slovo muslim je označení jedince určité víry a ne každý muslim je arab a už vůbec ne wahhábista, což je zvláště tvrdá ultrakonzervativní odrůda islámu.

    Nedávno jsem například četl příspěvky pod článkem o zpackaných popravách dvou američanů a dle příspěvků jsou pak všichni obyčejní češi pro znovuzavedení trestu smrti. Ve skutečnosti je to okolo 60-ti %.

    O tom, že Saúdská Arábie, její političtí představitelé a tamní legislativa dnes představují de facto synonymum pro slovo Zlo a že na světě pravděpodobně neexistuje místo, kterou by bylo větší urážkou lidské důstojnosti a zároveň takovým skanzenem totální lidské zvrácenosti a manifestací všech nejhorších lidských vlastností…

    Co třeba Severní Korea?

    Aby nedošlo k mýlce. Oceňuji články o křivdách, které se dějí ve světě z ideologických důvodů, ale nemyslím si, že by „vybírání třešniček“ a házení všech muslimů do jednoho pytle, bylo tou správnou cestou, jak na ně upozornit, protože to pak celý článek devalvuje.
    Je to asi stejné, jako kdybychom posuzovali americké křesťany podle ultrakonzervativců, kteří jsou se svými názory wahhábistům často velmi podobní.

  3. Honza Werner Post author

    „Nejsem si jistý, jestli se o výběru komentářů dá říct…“

    Jen dodám, že nejde o žádný „výběr komentářů“. Šlo o všechny, opakuji všechny komentáře, které tam byly (kromě dvou napsaných dle jména nějakým Angličanem / Američanem), tudíž tam kromě toho nebyl jeden jediný komentář, který by rozsudek odsuzoval či se Badawiho zastával. Takže opakuji, nikoliv výběr komentářů. Všechny komentáře. A ještě dodám jednu věc: na onom webu všechny komentáře schvaluje admin. To znamená že se jedná o komentáře, které schválil admin. Ostatně, už vyjádření těch reprezentativních „saúdských blogerů,“ o kterých se v článku na Arab News píše, nebo vyjádření Badahdaha mluví jasně o atmosféře, která ohledně podobných věcí panuje. To samozřejmě není jen otázka jednoho článku. Jak jsem napsal, podobné komentáře najdeme i u jiných saúdskoarabských médií, včetně komentářů na Facebooku atp.

  4. Machi

    na onom webu všechny komentáře schvaluje admin. To znamená že se jedná o komentáře, které schválil admin.

    Aha, takže se jedná jen o názory v souladu s názory admina.
    Obávám se, že to akorát podpořilo mou výtku.

    Navíc jsem se teď rychle mrknul na reakce v arabském světě a našel jsem jak stejného typu jako jsou uvedené v článku, ale ovšem i reakce odsuzující wahhábistický styl islámu (třeba http://archive.arabic.cnn.com/2013/middle_east/12/12/badawi.saudi/).
    Totiž, kdyby třeba název končil tímto „…aneb o absolutní zvrácenosti saúdské blogosféry“ a článek by byl jen o saudských bloggerech (a ještě jen o některých) a jejich reakcích, pak by vše bylo zřejmě v pořádku. Bohužel na několika místech přechází do zobecnění na všechny muslimy (nejen ty saudské).
    A z případu trestu pro Raifa Badawiho prostě nelze vinit všechny muslimy.

  5. A.S.Pergill

    Problém spočívá v tom, že islám vytváří podmínky pro to, aby se takovéto procesy děly. A pokud jde o srovnání s křesťanskými fundamentalisty: Ti jsou ve většině civilizovaných zemí marginalizováni, případně ostrakizováni. Až totéž budou dělat muslimové s těmi wahábhisty, tak se stane islám důvěryhodnějším. Do té doby považuji za nejrozumnější muslimy z Evropy dostat pryč, a to jakýmikoli dostupnými prostředky.

  6. Slávek

    Musím říci, že souhlasím s Machim. Ty komentáře jsou fakt zajímavé a jsem rád, že jsi to sem Honzo dal. Ale ten slovník a závěry co z toho vyvozuješ jsou prostě přehnané. Možná by to občas chtělo trochu zkultivovat celkový tón nadpisů a článků, aby více vynikly ty šílenosti o kterých píšeš.

  7. Rudyamon

    Číst komentáře pod článkem o Badawiho rozsudku je děsivý zážitek, zvlášť pokud si uvědomíme, že lidi, kteří je píší, žijí jen několik stovek, několik tisíců kilometrů od nás. Ve stejné chvíli, kdy my tady žijeme své životy, myslíme na normální lidské věci, tam sedí u počítačů stovky primitivních kreatur a řeší urážku jakési postavy z hodně špatné pohádky, z hodně špatné knihy a žádají za tuto urážku co nejpřísnější trest.
    Představím si sám sebe, jak požaduji trest smrti pro někoho, kdo řekl o Ferdu Mravenci, že je blb a že šátek, který nosí je obyčejný hadr k vytírání podlahy – a je mi do smíchu. Jenže to, co se děje v arabském světě není sranda. Je to hrozba, ta nejhorší hrozba jaké lidstvo čelí. A ony „islámské hodnoty“ si krůček za krokem klestí cestu už i k nám. Opravdu to dovolíme?!

  8. Honza Werner Post author

    Naprosto souhlasím s Rudyamon. Jinak myslím, že můj slovník je v souvislosti s tím, co se děje v Saúdské Arábii ještě extrémně mírný. Vážně si nemyslím, že je jakkoliv třeba řešit slovník, když má být v Saúdské Arábii někdo ubičován smrti za to, že urazil pohádkovou bytost.

  9. Honza Werner Post author

    A pro Machiho: Můžeš mi prosím jmenovat jeden jediný stát s islámskou většinou, kde by se alespoň 10 % muslimů postavilo proti takovému trestu za urážku islámu a Muhammada?

  10. Machi

    HW:

    Tady přece nejde primárně o ten slovník!
    Jde o to, že článek dává rovnítko mezi „obyčejné umírněné muslimy“ a morální chudáky co chtějí smrt Badáwiho.
    Takové lidské stvůry, jejichž komentáře jsou uvedeny výše, jsou téměř v každé společnosti, i když záminka se může lišit. Otázkou je, kolik procent je takových lidí v muslimských státech, to je věc, která by byla skutečně zajímavá.
    Jinak je ale hlavním problémem stát, který má v dnešní době zákony, které mu umožňují mučit člověka. Už to samo stačí. Z ateistického hlediska jsou navíc důvody samozřejmě zcela absurdní.
    Tento stát je navíc podporován západními demokraciemi. Další důvod k zamyšlení.

    Vážně si nemyslím, že je jakkoliv třeba řešit slovník, když má být v Saúdské Arábii někdo ubičován smrti za to, že urazil pohádkovou bytost.
    Samotnému trestu je v článku věnováno je pár vět, ten článek je evidentně o něčem jiném.

    Jinak pokud by to někoho zajímalo, pak k samotnému bičování jsem našel dva zajímavé články:
    http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2008/11/how_many_lashes_can_one_man_take.html
    a
    http://www.bbc.com/news/world-middle-east-23506404
    První popisuje praktiky v Saudské Arábii, které jsou prý přísnější než samotný Korán a druhý zase popisuje, že v původním trestu 600 ran mělo být uděleno 150 ran v jednom zátahu, což je něco, co je hodně i na Saudský standard (normální je prý rozdělení na 50 ran/týdně).

  11. Machi

    A pro Machiho: Můžeš mi prosím jmenovat jeden jediný stát s islámskou většinou, kde by se alespoň 10 % muslimů postavilo proti takovému trestu za urážku islámu a Muhammada?

    To přece není jen množství, ale také o možnostech se svobodně vyjádřit.
    Příklad – kolik lidí se postavilo během normalizace proti uvěznění Václava Havla?

    Ale pokud bych měl přece jen uvést nějaké konkrétní údaje, tak bych asi uvedl Indonésii, kde se „jen“ 30% muslimů vyjádřilo ve prospěch trestu smrti u odpadnutí od víry. Dalšími státy by mohly být třeba Libanon nebo Turecko, kde jsou čísla ještě menší (6 resp. 5 %). Pro srovnání u muslimů v Británii to je 31%!
    Zdroj: http://www.pewglobal.org/files/2010/12/Pew-Global-Attitudes-Muslim-Report-FINAL-December-2-2010.pdf

  12. A.S. Pergill

    K té Indonézii: Dlouhodobá snaha o zgenocidování nemuslimského obyvatelstva na Východním Timoru, genocida nemuslimů v samotné zemi atd. rozhodně nesvědčí pro nějakou mírumilovnost či civilizovanost. Jsou to prostě bezcenné zrůdy, jako muslimové kdekoli jinde, včetně u nás.

    A k těm „našim“ muslimům: Sáňka, kolem něhož bylo před dvěma týdny takové haló, vydal před časem komentovanou „islámskou kosmologii“, v níž se rozplýval blahem nad tím, jak nesmysly typu „Alláh házel obří balvany do žhavého bláta, a tak vznikly hory“ jsou „vědecky přesné“ a odpovídají „nejnovějším vědeckým poznatkům“. Přičemž Sáňka je původně vystudovaný geolog (asi by mu za tento „výkon“ měli vzít diplom), což tyhle bláboly činí ještě pikantnějšími.
    Čili, je mi líto, ale zrůdná ideologie, vedoucí k takovéto duševní prostituci, do civilizovaného světa nepatří, ani její přívrženci a vyznavači.

  13. anonymous

    Stavět článek na příspěvcích v diskusích je poněkud ubohé. Na diskusích iDNESu by se našly podobně hnusné a zvrácené příspěvky lidí, co si cení života psa více, než člověka, lidí, co by mučili a mrzačili zločince.

    Dodávám, že jsem ateista a trest je samozřejmě odsouzeníhodný.

  14. Honza Werner Post author

    anonymous: Už jsem se k tomu vyjadřoval, viz příspěvky výše. Nešlo o žádný výběr, ale o VŠECHNY komentáře které tam byly, navíc schvalované adminem = v souladu se strategií Arab News, jednoho z největších arabských/saúdskoarabských deníků.

  15. Pingback: "Zavřete jí už hubu," dožadoval se zástupce Saúdské Arábie na jednání OSN | Občanské sdružení ateistů České republiky

  16. Pingback: Další drakonický trest v Saúdské Arábii: 15 let vězení pro Waleeda Abu al-Khaira | Občanské sdružení ateistů České republiky

  17. Pingback: #HitlerWasRight #HitlerDidNothingWrong #IfHitlerWasAlive | Občanské sdružení ateistů České republiky

  18. Pingback: Člověk v tísni: Náboženství by mělo disponovat speciálními právy | Ateisté ČR

  19. Pingback: Saúdská Arábie: Raif Badawi možná dostane trest smrti za odpadnutí od islámu | Ateisté ČR

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *