Imad Iddine Habib: Ateistické komunity v islámském světě trpí, přiznání se k ateismu je společenskou sebevraždou

Autor | 13.11. 2015
Imad Iddine Habib

Imad Iddine Habib

Každá doba má své hrdiny. Za jednoho z mnoha hrdinů dnešní doby já osobně považuji Maročana Imada Iddine Habiba, ex-muslima a zakladatele marocké ex-muslimské organizace Council of Ex-Muslims of Morroco (CEMM). O Imadovi již na webu Ateistů ČR vyšlo několik článků, specificky bych pak zmínil tento, týkající se tiskového prohlášení CEMMu a dále pak stručný rozhovor přímo s Imadem. Nebudu se zde o Imadovi nijak rozepisovat – ti, kteří se o něm chtějí něco dozvědět, nechť si projdou oba v předchozí větě odkazované texty. Ostatně, celý tento „článek“ nebude dlouhý – chci v něm pouze upozornit na Imadova slova ze začátku listopadu, ve kterých stručně a výstižně upozorňuje na krajně nezáviděníhodnou situaci ateistických komunist v islámských zemích.

Ateisté v islámských zemích jsou v českém mediálním prostoru dlouhodobě naprosté a absolutní tabu. Můžete-li, šiřte a sdílejte prosím tento článek, respektive v něm obsažená Imadova slova. Je to to nejmenší, co můžeme pro nejen marocké ateisty udělat.

Před chvílí jsem vedl dlouhý rozhovor s několika stovkami marockých ateistů. Velice mě potěšilo vidět tolik statečných lidí pohromadě, mluvících zcela otevřeně a upřímně o svých názorech. Událo se tak na jediném místě na světě, na kterém se mohou cítit bezpečně – na internetu.

Naše ateistická komunita v tichosti a bez zájmu okolí trpí, a maročtí ateisté jsou nucení vést dvojí život (tedy na veřejnosti dělat, že jsou muslimové), aby zabránili sociální sebevraždě sebe samých. Přiznání se k ateismu znamená perzekuce, pronásledování a výhrůžky ze strany islamistů.

Miliony lidí napříč celým islámským světem trpí. Trpí kvůli nedostatku tlaku, který je vyvíjen na islámské země stran respektování a dodržování Všeobecné deklarace lidských práv a ostatních rezolucí OSN týkajících se svobody myšlení, projevu a náboženského vyznání.

#‎IAmExMuslim‬

– Imad Iddine Habib

Staňte se hlásnými troubami marockých ateistů a vykřičte Imadovo poselství do světa!

12 thoughts on “Imad Iddine Habib: Ateistické komunity v islámském světě trpí, přiznání se k ateismu je společenskou sebevraždou

  1. Belzebub

    To nestačí, co protestovat před marockou ambasádou? Co emaily a dopisy marocké ambasádě? Co blokování jejích výrobků? Co výzva poslancům naší země? Co petice občanů za větší tlak na islámské země a skoncování s „ekonomickou“ diplomacií a nahrazení této diplomacie lidskoprávní diplomacií za sekularismus a svobodu myšlení?

    Proč jen sdílení článku? Buďme aktivní !!!

    Taková výzva bude silnější, když za ní bude stát celé sdružení a nejen jeden člověk. A od čeho jiného tu toto sdružení je, než od takovýhle akcí na podporu ateismu a jejich práv u nás i ve světě?

  2. Honza Werner Post author

    Nojo, jak sis jistě všiml, tak počet lidí, kteří na tyto stránky přispívají svými články je přesně 2. Slovy „dva“.

  3. Belzebub

    Kdo mluvil o článcích? To jsou členem OSACR jen dva lidé?

    To je legrace?

  4. Sam

    Jak napsal Bertrand Russell, náboženství je především jev společenský.
    Přiznat se k ateismu znamená především rozejít se s věřícími lidmi, kteří se na vás začnou dívat jako na nízké odpadlíky. To může být v mnoha případech nemilé, pokud jsou to např. členové vaši rodiny, mnoho lidí, se kterými jste se přátelili nebo dokonce většina obyvatel vaší vlasti. Častokrát bych ateistům doporučil spíše zůstat formálními vyznavači daného náboženství. Většinou se dá přistupovat k víře vlažně a vašim kolegům to ani nepřijde divné.
    V ČR to ještě není tak zlé, ale mě je třeba furt smutno z toho, že jsem se musel rozloučit se všemi potenciálními katolickými přítelkyněmi a nevěstami.

  5. Josef K.

    Obávám se, že v budoucnu budou mít muslimové i v našem civilizačním okruhu víc práv než ateisté.

    Bylo by dobré věcně upozorňovat jednotlivé poslanecké kluby, vládu apod. jménem ateistické organizace na tyto případy, což je asi maximum možného.

    Jako jednatel jistého regionálního z.s. , si dovedu představit, že situace v OSACR je stejná jako v jiných z.s. zpočátku velký entuziasmus, a nakonec to táhnou dva, tři lidé a zuby nehty se snaží udržet nad vodou. Protestovat před ambasádou, petice, blokovat výrobky? Úsměvné.

    Na druhé straně jsem nabyl dojmu, že Osacr o nové členy ani nestojí…

  6. Belzebub

    Tak jestli je problém sehnat lidi, tak já vstoupím do OSACR a budu hodně aktivní, ale ne že se ode mě budou distancovat, když budu aktivní, protože zatím z jejich slov vyplývá, že by radši jen psali článečky než i něco dělali.

    Nevidím na peticích a demonstraících nic špatného, ve spojení s lobbingem, to jsem také napsal.

    „Častokrát bych ateistům doporučil spíše zůstat formálními vyznavači daného náboženství“

    Já přesně naopak, toto je odporný alibismus a srabáctví, přesně naopak, boj za práva (ateistů, LGBT,…) je dobrá věc, nevystrkovat růžky je srabáctví- to by jinak dodnes ženy neměly žádná práva a homosexuálové taky ne, kdyby nevystrkovali růžky.

  7. Belzebub

    Myslim, že kdybychom byli praktičtí, šlo nám skutečně o ateismus, tak teď řešíme jiné věci než nesmrtelnost brouka, už mě to nezajímá, je to furt dokola, věřící nemají důkazy a píší sračky a spekulace. My jim to pak rozbijeme a příště nanovo. Teď pojďte řešit skutečně důležité věci: práva ateistů u nás a ve světě, účast ve veřejné TV a Rádiu, šíření islámu a islamismu, vliv katolické církve na společenské události u nás a ve světě, sekularismus. To je to hlavní, naše práva, ne nesmrtelnost chrousta. Hezký zbytek víkendu, jdu něco dělat (psát petice, emaily, lobbovat, prostě něco…) a ne spekulovat nad meditací a jinýma hovadinama

  8. toli

    @Sam

    V ČR to ještě není tak zlé, ale mě je třeba furt smutno z toho, že jsem se musel rozloučit se všemi potenciálními katolickými přítelkyněmi a nevěstami.

    Myslím že nemáš čeho litovat,nudili by tě a dříve nebo později by jste si neměli co říct,oni prostě vnímají jinak respektive pracují s jinými souvislostmi a vychází jim odlišná stanoviska.Vše je v myšlení.

  9. Lubomír Čáslava

    Ateismus je víra ve „vědeckého boha“. Ateismus se opírá o tezi, že není nic co bychom neznali a že to co známe je neměnné. Ateismus popírá něco o čem nikdo nemůže s jistotou vědět jestli to existuje ale ani, že to neexistuje. Z pohledu logiky NELZE popřít něco co neznám a znát nemohu. Ateismus je stejně dogmatický jako náboženství

  10. Jaroslav Štejfa

    K Lubomíru Čáslavovi:
    Ateismus je víra ve „vědeckého boha“ – dokud nedoložíte nějaké argumenty, je věta prázná; například já si myslím pravý opak, už jenom proto, že jsem nikde žádnou specifikaci nebo definici vědeckého boha neviděl. Proč bych vás měl brát vážně?
    Ateismus se opírá o tezi, že není nic co bychom neznali a že to co známe je neměnné. – nesmysl, věda (o kterou se ateismus opírá) právě stojí na opaku. Řešení většiny problémů je stále před námi, naše vědomosti jsou neúplné a věda je stále doplňuje a zpřesňuje a věci, které byly falsifikovány zavrhuje. Na to je myriády důkazů i evidence, stači si otevřít internet a umět číst a chápat přečtené. Vaše tvrzení je znova bez jakéhokoliv argumentu, tedy nepřijatelné.
    Ateismus popírá něco o čem nikdo nemůže s jistotou vědět jestli to existuje ale ani, že to neexistuje. – Nesmysl, ateismus opřený o vědu netvrdí o věcech kterých nemůže vědět zda existují, že neexistují. Pouze tvrdí, že na těchto věcech stavět svá rozhodnutí je nemoudré. Pokud vás třeba vezme slepé střevo, není dobré pro zásah do vašeho těla vyhledat člověka, o němž nejste přesvědčen, že vás umí vyléčit. Znova tvrzení nesmyslné a bez argumentace.
    Z pohledu logiky NELZE popřít něco co neznám a znát nemohu. – jediná slušná věta vašeho textu.
    Ateismus je stejně dogmatický jako náboženství – argumenty, argumenty milý pane, kde jsou?
    Když prohlásím – pane vy mi dlužíte milion , a vůbec vás neznám, nutně se ohradíte a budete po mě chtít důkaz onoho tvrzení – nebo ne?
    Jaroslav Štejfa

  11. Belzebub

    Čáslavka:

    Ateismus neříká, že už všechno víme, ani že všechno poznání je 100%, není. Ale je i poznání, které je 100%, to si zase nebudeme namlouvat že není.

    Ateismus je racionálně podložená víra či tvrzení, že bůh spíše není – že je nepravděpodobný. A to na základě dlouhodobých a dosavadních poznatků, že pro něj nejsou žádné exaktní přímé či nepřímé důkazy a že není zapotřebí pro existenci a fungování světa, je to nadbytečná hypotéza dlouhodobě bez důkazů, stále více zbytečná, dnes již úplně.

    Z hlediska logiky a úspornosti je tedy bůh (jakožto inteligentní příčina světa a často i aktivní zasahovatel do běhu světa) nepravděpodobný a spíše neexistuje, byť existovat může (ale nic pro to nesvědčí).

    Toliko k bohu.

    Pak zde máme ještě kritiku náboženství a církví, to kvůli jejich iracionalitě, která byla, je a bude potenciálně i reálně nebezpečná.

  12. Pingback: Xenofobní kavárna Tři Ocásci: kampaň #exmuslimbecause je štvavá a nenávistná propaganda, hodná podpory fašistů | Ateisté ČR

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *