Ex-muslimové – něco víc, než zlatý poklad na dosah ruky

Autor | 24.11. 2015

Na islámský svět se snáší kritika pro útlak žen, brutální tresty za pochybná provinění jako je čarodějnictví nebo odpadnutí od islámu, podporování terorismu, neuvěřitelně nízký výkon ve všech vědeckých disciplínách. Můžete se setkat s relativisty, kteří vám budou tvrdit, že tomu tak není, že je to věc pouhých několika radikálních totalit, že jde o jakési lidové zvyky zaostalých zemí atd. Pohled na mapy a statistiky ale takové výmluvy okamžitě odešle do říše bájí. Přesto lidé v Íránu, Libyi, Maroku a dalších islamizovaných zemích neobdrželi při evoluci lidstva méně výkonné mozky a horší morální instinkt než Evropané, Číňané nebo Japonci. Jejich (a tím i naše) prokletí spojují dvě slova: tradice a islám. Ani jedno z toho přitom ale nevězí v jejich nátuře a nedávné historii tak hluboko, jak nám oni sami i naše média namlouvají.

Nejprve chci ukázat o čem mluvím. Pokud chcete pochopit, proč je  islám pro ženy peklo nejen v některých konkrétních případech ale opravdu systémově, stačí když si srovnáte nejhorší noční můry žen podle map na WomanStats. Islámský systém je tvrdě proti ženám. Ano, v kdejaké zemi existují perzekuce, většinou z náboženských důvodů, v islámském světě se s nimi ale setkáváme v mnohočetné kombinaci – mrzačení pohlavních orgánů, právní bariéry v ohlášení znásilnění, tresty pro oběti znásilnění, omezení vlastnických práv, neexistence obrany před domácím násilím, dětské svatby…

Ukážu jen několik jejich map.

Dětské svatby:

UpdatedAOM3

 

Mrzačení ženských pohlavních orgánů:

FGM_Genitalverstümmlung_Karte_Verbreitung

Zákonné bariéry proti ohlášení znásilnění:

Strength of Barriers to Reporting Rape_2011tif_wmlogo3

 

Muslimské země prohrávají ale i v jiných ohledech. Kamenování je praktikováno jako trest v těchto zemích:

kamenovani

Také z hlediska svobody myšlení  a svobody vyznání jsou muslimské země černou skvrnou  na mapě světa.

 Schránka-1

Trest smrti pro odpadlíky od víry praktikuje 13 muslimských zemí. Není to žádná anomálie. Přitom například Pákistán odsuzující k trestu smrti za rouhání má 181 milionů obyvatel  a Írán odsuzující k trestu smrti za odpadnutí, rouhání i společensky nepřijatelné uvažování (v podstatě ideozločin) má 77,4 milionů obyvatel.

A co se týká mnou neoblíbeného tématu terorismu? Ano, ne každý muslim je terorista, stejně jako každý nacista nebyl sadistickým dozorcem v koncentračním táboře. Pro islám ale je teror jedním ze standardních způsobů politického boje.

Global Terrorism Index 2015 Highlights_p1

Proč to všechno opakuji? Jednak kvůli tomu abych vzal prostor relativizování jaké předvádí Reza Aslan, ale hlavně proto abych připomněl že exmuslimové a exmuslimky z Alžíru, Sýrie, Saúdské Arábie, Pákistánu, Afghánistánu, Indonésie a dalších islamizovaných zemí se do tohoto prostředí narodili asi tak jako jsem se já narodil do éry reálného socialismu. Většina z nich je přitom mladší než já a proto si už nemohou pamatovat jaký byl jejich svět před novým vzestupem islámského fanatismu. Tedy před onou dobou konce sedmdesátých let až počátku devadesátých let, kterou popisuje Gilles Kepel ve své knize Boží pomsta.

Zpravidla někdy v životě opravdu upřímně věřili, že člověk který odvrhne víru v Alláha by měl být zavražděn/popraven. Ano myslí si to spousta lidí i v těch zemích, kde se trest smrti za odpadlictví nevykonává.  Ex-muslimové byli vychováni v tom, že je to tak správné a nakonec se postavili proti tomu.

Jistě svou roli sehrál internet, knihy, vysílání zahraničních televizí… přesto sami dokázali něco neobyčejného. Nejen že se toho systému hodnot, který jejich země dovedl do stavu, v jakém jsou dnes, dokázali zbavit, dokázali vybudovat i síť organizací, které pomáhají takovým jako byli oni sami.

Měli bychom k nim mít obdiv a maximálně je podporovat.

Egyptský islámský teolog Jusúf al-Karadáví měl naprostou pravdu, když v roce 2013 v egyptské státní televizi prohlásil:„Pokud bychom (muslimové) nezabíjeli odpadlíky, islám by už neexistoval.“

Ex-muslimové mají totiž proti islámu strašlivou zbraň – už ho znají. Ex-muslim dokáže jasně popsat, jaký islám uvnitř skutečně je. Stejně jako u jiných náboženství je proti němu nejsilnější zbraní osobní příběh.

Pro ilustraci trochu odbočím. Snažím se teď  dát dohromady knížku o českých odpadlících od víry, tedy od náboženství obecně. Zajímavé je, že se opakovaně setkávám s poznámkou o jedné knize. Kupodivu to není Boží blud od Richarda Dawkinse, ale Magie a manipulace mysli od Derrena Browna. Vlastně nejde ani tak o celou knihu, jako o několik stránek na začátku první kapitoly.

Není na nich žádný výklad nějakého iluzionistického triku, ale popis jeho odklonu od náboženství. Ve chvíli, kdy autor přizná své osobní pokrytectví, musí přiznat i to, že na náboženství ve skutečnost nevěří. Ta schopnost prožít a veřejně přiznat vlastní chybu je nesmírně osvobozující.

V případě islámu udělala něco podobného známá aktivistka Ayaan Hirsi Ali. Její kniha Infidel (tj Nevěřící) do češtiny kdovíproč přeložená jako Rebelka, je jednou z podstatných knih hnutí Nových ateistů. Přitom jde o „pouhý životopis“. Jistě, protože nahlas vyslovuje to, o čem mnoho muslimů a samozřejmě hlavně muslimek v současnosti tajně přemýšlí a co cítí.

obr_182271

Když totiž vypovíte svůj příběh najednou, zároveň řeknete i to, co před ostatními náboženští programátoři tají pro dobu, než budou dostatečně „zpracovaní“. Vyprávět příběh odpadlíka je způsob jak napadnout jakýkoli totalitní kult, tedy nejen islám, ale i scientologii, mormonství, katolicismus, pravoslaví, maoismus a další, které byly, jsou, či ještě někdy vzniknou.

Jakmile totiž rozpoznáte princip, poznáte i řešení. Proto se z muslimů stávají snadněji ateisté než křesťané. Pokud přestanete věřit na existenci džinů, asi pro vás nebude lákavá ani představa démonů a andělů. Když zavrhnete myšlenku proroka na létajícím koni, asi už znovu nebudete v rauši z Ezechiela a vytržení. Vedle literární postavy  Alláha pokrytecky předstírajícího slitování, nevypadá lákavě Hospodin předstírající lásku k lidem prostřednictvím utrpení.  Není pak už tak těžké pochopit, že křesťanství je asi stejně náboženstvím lásky, jako je islám náboženstvím míru. Pokud se chcete informovat víc o tom jak indoktrinace funguje podívejte se na následující video. (Popisuje indoktrinaci sektou scientologů, v obecné rovině jde ale o totéž) :

Vypovědět svůj příběh tolikrát a tolika způsoby, kolika to jen jde, je to nejcennější, co pro nás i pro sebe mohou ex-muslimové  (i jiní  ex-věřící ) udělat. Kdybychom jim pomohli tuto zprávu šířit, dokázali by dokonce možná ještě víc -  změnit svět produkující terorismus a nejodpornější diktatury v něco úplně jiného.

Něco takového se ale pravděpodobně nestane, dokud bude společnost, nebo alespoň její mocnější část, přikládat tak velký význam náboženství. Dokud jej nepřesuneme z příhrádky „velmi užitečné“ do „extrémně rizikové“ kam po právu patří.

Proto jsem na začátku napsal, že exmuslimové představují něco víc, než zlatý poklad na dosah ruky. Když se podíváte na islámský svět, měli byste vidět něco jako třaskavinu připravenou vybouchnout. Snaha vyhrát nad islámem prostřednictvím válečných operací nemá příliš smysl, pokud tak nechceme nějakou oblast zcela uvrhnout do doby kamenné, protože islám se válkou živí.

Jistě, zločinci mají být dopadeni a postaveni před soud, ale to není celé řešení. Dokonce ani svržení diktátora či zničení velení místní fundamentalistické skupiny nevyřeší nic, pokud budou běžní lidé průměrně statisticky zastávat takové názory, jaké ukazují výzkumy.

 

10369710_812572912142346_9153545561747266219_n

Zastoupení názorů v muslimské populaci podle PEW.
Popisky shora: muslimové 1,62 miliardy; manželka musí poslouchat manžela 1,39 miliardy; obecné zavedení šaríi 1,1 miliardy; smrt za nevěru 748 milionů, smrt za odpadnutí od islámu 584 milionu.
(Jde o americké číslovky, billion je tedy miliarda).

Teprve pokud se podaří rozšířit v těchto zemích sekulární postoje, dostane tato část světa nový pevný základ. Všichni tím mohou jen získat. Evropa by ztratila zákeřného nepřítele a obyvatelé postižených zemí zpátky svůj svět, v němž by ale už mohli a dokázali žít. Víme jak by mohl vypadat.

in-baghdad-university-1970s

Univerzita v Bagdádu kolem roku 1970

teheran volejbal 1970

Teheránské volejbalové družstvo kolem roku 1970

af3eb772f9844c6384a69f5d030c1dfd

Na fotografiích z Egypta ještě můžete vidět ženy v bikinách, většinou ale pocházejí z uzavřených turistických resortů. Tento snímek ze 70 let je však přímo z přístavu v Alexandrii a ženy na fotografii nejsou cizinky.

F2YfZBl

Afghánské ženy na ulici v Kábulu kolem roku 1970

 

Ano, trochu jako Paříž před masakry 13. listopadu. Ztratili jsme kus kulturního světa, protože jsme v předchozích desetiletích islám podcenili. Můžeme ztratit další země, pokud ve své ignoranci budeme pokračovat.

 

 

Zajímavé odkazy:

Přednášky pro školy i veřejnost o osobní zkušenosti s islámem  Pavlína Bitarováexmuslimove.cz

Council of Ex-Muslims of Britain

Council of Ex-Muslims of New Zealand

Conseil des Ex Musulmans de France

 Syrian Atheists

Tunisian Atheists (New)

Pakistani Atheists & Agnostics

Afghan Atheists

Libyan Atheist/Agnostic Movement

Non-belief is the fastest growing category of belief; Islamists are worried

 

76 thoughts on “Ex-muslimové – něco víc, než zlatý poklad na dosah ruky

  1. Belzebub

    Tohle je dobrej článek, kterej řeže do živýho masa, a tak to mam rád!

    Děkuji, pane Tomku.

    Ale i na nás záleží, i my se musíme rvát za sekularismus a aktivně. Veřejnoprávní média by pomohla, kdybychom skončili s protiústavní pro-náboženskou cenzurou ve 21. století v zemi, kde převládá ateismus.

    Ještě k těm grafům, připadají mi realisticky, jen jedna výtka – Rusko má co se týče svobody slova stejnou barvu jako ČR? To pochybuji, rozhodně to neplatí od nástupu Putina až dodnes.

  2. Belzebub

    Někdy si řikám, jak mohli ti fanatici na Blízkém východě vyhrát, když na konci 60.let tam holky chodily v minisukních … jenže fanatici asi měli podporu venkova a většiny chudého a nevzdělaného pánbíčkářského obyvatelstva.

  3. Petr Tomek Post author

    Wahhábisti měli za sebou především peníze, což se žel dost pozná.

  4. Belzebub

    A mají je i dnes, kdyby BIS radši než koukání do blba zkoumala kdo financuje Alrawiho, to by bylo něco, jenže „on je umírněný“, on s nima „spolupracuje“ (to určitě… ), za ty drobky co jim dá ho chrání, přestože je jasný radikál dle jeho výroků.

    Ach ta prokletá ropa a zemní plyn…

  5. i1327000

    Škoda toho odkazu na exmuslimove.cz, který celý článek degraduje… Snad se z osacr.cz nestane jen další z PR webů ivcrn.cz

  6. Belzebub

    Počítejte s tím, že za tento článek Vám sluníčkáři teď nepoblahopřejí. Když já dával lidem fakta a výzkumy o názorech průměrných evropských muslimů třeba na sekularismus, práva žen či LGBT nebo na jejich vztah k Židům – a říkal jsem, že jsou to ve většině radikálové, byť ne teroristé, tak mi pěkně nadávali :)

  7. Petr Tomek Post author

    Nemohu za to s kým sympatizují české exmuslimky, ale vzhledem k tomu, jak jejich anabáze odchodu od islámu vypadala, tak se jim nedivím. Konvička byl jediný, kdo se s nimi v té době byl ochoten bavit. To je prostě fakt, at mám na cokoli co dělá názor jakýkoli, tak to nemohu popřít.

  8. Belzebub

    A ty statistiky průměrných muslimských názorů jsou z objektivních solidních zdrojů, další mohu klidně dodat, to by mělo spíš sluníčka zajímat a ne Konvička. Ten není největším nebezpečím pro Evropu ve 21.stoleí, on ne. Miliony lidí s většinou homofobními a antisemitskými názory, co nectí sekularismus – se stěhují do EU, to mě zajímá nejvíc a je to pro mě větší hrozba než Konvička, byť se často vyjadřuje pitomě. Doporučuju vám, abyste se podívali na „umírněného“ šéfa naší obec muslimů Alrawiho a na jeho výroky, to uvidíte ten průměr a tu „umírněnost“, sledujte statistiky většinových názorů muslimů i ve 2. a 3. generaci v EU (natož mimo EU), to uvidíte krásu a nádheru a toleranci. Nejen terorismus, ale hlavně ghetta a vytváření paralelních „kultur“ a anti-západních norem, to je ten hlavní problém do budoucna, někde už i dnes…

  9. i1327000

    To také nikdo netvrdí. Můžete ale zato, co bude součástí Vašeho článku a co vyberete jako „Zajímavé odkazy“. A dát exmuslimove.cz vedle např. Council of Ex-Muslims of Britain mi přijde opravdu nešťastné.

  10. lokki

    správně, než skutečný odkaz, radši korektně…

  11. Belzebub

    Korektně, sluníčkově, sociálně! :)

  12. Belzebub

    Sluníčková „logika“: máme tu i svoje vlastní radikály (třeba nácky), tak přijmeme ještě miliony dalších radikálů (průměrných muslimů + možná i pár těch teroristů) a bude nám všem fajn a budeme se strašně moc milovat a tolerovat…

  13. Belzebub

    Výsledkem jsou ovšem nevraživost, ghetta, nenávist až terorismus a jako reakce pak i fašizace původní společnosti. Super vyhlídka

  14. S.V.H.

    Infidel od Ayaan Hirsi Ali jsem četl a je to opravdu fascinující čtení – vřele doporučuji. Když si potom člověk přečte vyjádření prof. Halíka k Theo van Goghovi, tak je mu až špatně.

  15. Foxy

    Vládče much!
    Furt tu (a nejen ty) házíš pojmem (nálepkou) „skuníčka“ – „sluníčkový“ – „sluníčkář“.
    Pokud to není jen prázdná floskule, definuj ten pojem!

  16. Belzebub

    Naivní člověk trpící zesílenou iluzí optimismu ohledně soužití hodně odlišných kultur na jenom místě v jednom státě. Možná že by se to dalo rozšířit na hodně naivní osobu obecně.

    Sluníčkaření by pak byla naivita či naivní typ nekritického myšlení a argumentace.

    Člověk u kterého toto převažuje je sluníčkář.

  17. Petr Tomek Post author

    exmuslimove.cz je aktivita Pavlíny Bitarové, což je:

    1.) Jedna z tváří „milého islámu“ v nedávné době
    2.) Poloviční Syřanka
    3.) Exmuslimka schopná přednášet srozumitelně a věcně
    4.) Člověk jehož zkušenosti zcela korespondují s popisem ve videu uvedeným v textu

    TJ jde o odkaz, který je plně relevantní.

  18. i1327000

    Podle http://exmuslimove.cz/kontakty/ jde o aktivitu ivcrn, nikoli Pavlíny Bitarové. Čili buď jde o aktivitu ivcrn, nebo jde o aktivitu Pavlíny Bitarové, jak píšete, pak jsou ovšem na tom webu uvedeny lživé informace. Tak či tak se web stává nedůvěryhodným, čili pro seriózní článek nerelevantní.

  19. Petr Tomek Post author

    i1327000: Ještě chvíli a naštvete mě tak, že to vydám knižně. Ne, víte co, já to vydám!

  20. Belzebub

    Když bude islám v ČR nechceme na svém webu sdílet, že země je kulatá, tak není?

    Fakta jsou fakta, to že se Pavlína Bitarová spojila s Konvičkou je fakt, to že je exmuslimka je fakt, to že vypovídá to co vypovídá o tom co zažila jako muslimka je taky fakt… tak co chcete?

  21. hyperster

    ‚Přesto lidé v Íránu, Libyi, Maroku a dalších islamizovaných zemích neobdrželi při evoluci lidstva méně výkonné mozky…‘
    tady nesouhlasím. Nekoresponduje to s žádnou iq mapou světa.

  22. i1327000

    Je mi líto, že Vám čtení komentářů k vlastnímu článku způsobuje naštvání, nebudu tomu tedy nadále přispívat. Možná lze uvažovat i o vypnutí komentářů, aby k tomu nedocházelo.

    Jinak, šlo mi jen o to, že jsem u osacr.cz očekával určitou úroveň psaní a práce se zdroji, což mi nekorespondovalo se zmiňovaným odkazem. U lidí holedbajících se kritickým myšlením bych očekával buď uznání námitky, nebo věcnou odpověď s vysvětlením. Zároveň bych očekával jasné vymezení se vůči demagogiím typu ivcrn.cz, které ateismu a kritickému myšlení spíše škodí, než cokoli jiného. Prostě je pro mě zásadní rozdíl mezi zdrojem typu exmuslimove.cz a třeba Council of Ex-Muslims of Britain (který je mimochodem stejně jako osacr.cz členem AAI). Ale možná jsem jen příliš náročný…

  23. Belzebub

    Jako občané ČR řešíme a musíme řešit i české ex-muslimy a ti se prostě sdružují tam kde se sdružují. To jsou fakta. K tomu těžko co dodat. Čili na tom osobně nevidím nic špatného. Naši exmuslimové asi mají jiný vkus než britští nebo ať si založí více sdružení. Do té doby odkaz i na naše exmuslimy.

    Pavlína Bitarová snad ví, jestli to dělá či nedělá. Ale jelikož se kamarádí s Konvičkou, tak pro jeho iniciativu zjevně pracuje či s ním spolupracuje.

    Nashle :)

  24. Belzebub

    Už Lhoťan upozorňoval na to, že Alrawi bere prachy od Saudů:

    „Saúdská Arábie v září přišla s nabídkou, že v Německu postaví 200 mešit. Reagovala tím na vlnu kritiky, která se na království snesla za lhostejnost vůči uprchlíkům z válkou postižené Sýrie. Na hlavu si tehdy ťukal kdekdo. Saúdové tím však sami nechtěně poukázali na to, kdo připravuje půdu extremismu v Evropě i na Blízkém východě.

    Království neváhá investovat své pet-rodolary do šíření wahábbismu, kdykoliv a kdekoliv to je možné. Právě tento faktor významně přispívá jak k radikalizaci druhé či třetí generace muslimských imigrantů v Evropě, tak k expanzi Islámského státu na Blízkém východě. Saúdská Arábie zasazuje semínka své extremistické varianty sunnitského islámu a Islámský stát sklízí úrodu.

    Pokud se nám snad časem podaří zničit Islámský stát, ale kolem Saúdská Arábie budeme i nadále našlapovat po špičkách, vzestup dalších džihádistických skupin bude jen otázkou času.“

    http://echo24.cz/a/w3Uwv/bagdad-bejrut-pariz-utociwahhabismus

  25. toli

    Sice z křesťanského webu,ale velmi poučná zkušenost :
    CÍRKEV A NENÁVIST
    Omlouvám se za upřímnost, ale myslím, že forma byla špatná, ale pokusme se zamyslet nad obsahem. Došlo někdy v historii k úplné asimilaci a integraci muslimů do naší křesťanské společnosti ?
    Je vůbec tato integrace možná i z hlediska jiné mentality a je na ni náš zákon připraven ? ( akceptace mnohoženství, atd..) Já oproti ostatním pisatelům mám osobní zkušenost, protože můj otec je muslim a matka byla ateistka, která po civilním rozvodu konvertovala ke křesťanství. Přestože to byla láska jako trám, odlišné vnímání světa je nakonec vedlo k odloučení. Buď je žena těhotná, nebo není. Buď je člověk pravověrný muslim a nebo není. A dělení na radikální a umírněné je nesmysl, a jen naše zbožné, spíše pseudohumanistické, přání. Korán se nevykládá. Ten se aplikuje. Islámské právo šaría je závazné pro všechny muslimy, všechny časy a za každých okolností. Pokud beru své křesťanství vážně, neexistuje pro mne dodržovat desatero dle pohodlnosti, když to bude vhodné, ale je mou povinností držet se Božího zákona vždy, všude a v každé situaci. Stejně tak velí Korán všem muslimům. A bohužel, i při upřímné snaze, nemohu zavírat oči nad postojem Koránu a Šaríi k semitským národům a k nám, křesťanům. Nemyslím, že bych překročením hranic mohl být schopen, ikdyž bych byl ochoten, plně se integrovat do muslimské společnosti,aniž bych měl rozpor ve svém svědomí – nepřesvědčím-li, jako muslim, nemuslima ke konverzi, je mou povinností vzít do ruky zbraň. Neuposlechne-li mne má žena, která dle Koránu nemá duši, velí mi islámská povinnost ji odvléci před dům a zbít ji. Svědčí-li žena u soudu, je svatou povinností muslimského soudce, bez ohledu na to, zda hovoří pravdu, či nikoliv, akceptovat její svědectví, oproti muži, pouze z určité procentuální části. Což je na naše křesťanské poměry a evropské zákony – zcela jasně nepřípustné a diskriminační.

    Jsme na toto připraveni ? Myslím, že i ateistům, díky naší evropské výchově a tradici, jsou vštěpeny a vžity křesťanské myšlenky a hodnoty tak, že v rámci integrace a pomoci chtějí v islámu vidět to dobré. Je však islám skutečně náboženstvím pokoje ? Vyzýval prorok Mohamed, jako náš Pán k lásce ke všem ? Četl jsem si Korán už i jako dospělý několikrát a i při nejlepší snaze vidím diametrální odlišnost mezi křesťanským vnímáním světa a té muslimské. Odpusťte mi, prosím, jednu vzpomínku z dětství, kdy porod mého mladšího bratra byl překotný a k matce zavolali záchranku. Nakonec moje babička přivolala policii, protože otec odmítal k matce pustit lékaře – muže, policie ho zpacifikovala a nikdy nezapomenu na obličej svého otce, který všechny se slzami v očích prosil, aby se jeho ženy nedotýkal jiný muž. Nebyly to slzy vzteku, či opovržení. Ale upřímného „muslimského zdrcení“ nad tím, že jeho žena bude nadžes – nečistá. Jeho víra mu velila, aby naši matku raději nechal zemřít. Reagoval by takto „evropan ?“ Umíme toto přijmout a chceme to přijmout ? A velí mi jako křesťanovi náš Pán, ve jménu lásky popřít vše, co považuji za svaté a rozumné, abych dostál jiné povinnosti, totiž té, kterou po nás chce Evropská unie, ve smyslu přijímání uprchlíků ?

    Bude schopen muslim, který byl tak vychováván, jít v zájmu integrace, tak daleko, že popře své svědomí a učení a zachová se, při přijetí do naší společnosti tak, jak velí naše zákony, naše mentalita ? Já si dokáži představit, jako křesťan, že vedle mne bude žít muslim, kterého budu respektovat ve všech odlišnostech. Jsem evropan a křesťan. Ale skutečně věřící muslim vedle mne takto žít nemůže, pokud by ovšem nechtěl, pseudosociálně, porušit Korán. Muslimská povinnost mu velí obráti mne na jedinou správnou víru správnou víru-islám, a v případě neúspěchu se se mnou vypořádat se zbraní v ruce. Má osobní zkušenost s muslimy je taková, že islám není náboženstvím pokoje a do Evropy skutečně nepatří. Je to jako oheň a voda. Jako křesťanovi mi Bible velí přijmout každého s otevřeným srdcem, on do mě kamenem, já do něho chlebem. Ale zároveň mi Bible říká, abych se měl na pozoru a neházel perly sviním, jinak se obrátí proti nám, perly zašlapou do bahna a roztrhají nás…..cituji Bibli. A často skloňovaná xenofobie…kterou nám definice předkládá, mimojiné, jako obavu a nedůvěru ze všeho cizího, strach. Musí to být nutně špatné , Nevidím synonymum mezi slovem rasismus a xenofobie, a za určitých okolností xenofobní projevy vnímám jako přirozené, ve smyslu pudu sebezáchovy. Obavu z cizích můžeme na člověku pozorovat již na kojencích ve věku tří let….wikipedie.
    Ve světle evangelia vnímám integraci a projevy lásky k uprchlíkům jako svou povinnost, avšak vůči těm, kteří tuto pomoc potřebují, chtějí a nejsou připraveni ji zneužít.Jako křesťanovi mi Bible velí přijmout každého s otevřeným srdcem, on do mě kamenem, já do něho chlebem. Ale zároveň mi Bible říká, abych se měl na pozoru a neházel perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se, a roztrhají Vás. Mat.7, 6-14.

  26. Belzebub

    Nemyslím si ale, že jsme křesťanská společnost nebo že do ateistů byly dány křesťanské hodnoty, naopak křesťané se postupně přizpůsobovali osvícenskému humanismu a liberalismu (ale kořeny to má již v Antice). Taková je pravda, to křesťané se asimilovali a sekularizovali ve většině. Ne my k nim, ale oni k nám – přišli, byť jsou někteří a někdy stále trochu pozadu (Vatikán a práva LGBT například)

    U muslimů je tohle ve většině problém, i u křesťanů to trvalo dlouho a byl to boj. Často plný krve. Tohohle bych chtěl teď Evropu ušetřit.

  27. toli

    @Belzebub
    Nemyslím si ale, že jsme křesťanská společnost nebo že do ateistů byly dány křesťanské hodnoty, naopak křesťané se postupně přizpůsobovali osvícenskému humanismu a liberalismu (ale kořeny to má již v Antice). Taková je pravda, to křesťané se asimilovali a sekularizovali ve většině. Ne my k nim, ale oni k nám – přišli, byť jsou někteří a někdy stále trochu pozadu (Vatikán a práva LGBT například)

    Říkal jsem že je to osobní vyznání z křesťanského webu,musíš tedy počítat s tím že některé názory jsou ujeté,pomýlené.Mě se spíše jednalo o to ukázat že neexistuje umírněný muslim a islám je opravdu ohrožením pro evropskou kulturu a životní styl,bohužel mi připadá že s tímto poznáním jdeme s křížkem po funuse když sem ta německá milka natáhla miliony muslimů a vlády od Lisabonu po Prahu pěstují rektální alpinismus.Inu každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží.

  28. toli

    BTW Saudská Arábie už prý Německu nabídla že jim postaví 200 nových mešit kde se pochopitelně bude vyučovat jejich verze islámu……Být Merkelovou tam Saudům na oplátku nabídnu 200 kostelů,už vidím jak by se tvářili :-)

  29. Foxy

    „Buď je člověk pravověrný muslim a nebo není.“
    Tak takovouhle definici mí muslimové mají u prdele (a to je velice slušně řečeno). Jestli jsou nebo nejsou muslimové, to si určují sami a nějaký wahhabistický imám jim do toho kecat nebude.
    - – -
    „Pokud beru své křesťanství vážně, neexistuje pro mne dodržovat desatero dle pohodlnosti, když to bude vhodné, ale je mou povinností držet se Božího zákona vždy, všude a v každé situaci. “
    Pak je ovšem takový člověk fanatik víry a je na roveň fanatickému muslimovi, kterému autoritativně, jak nějaký zachmuřený fousatý immám, vnucuje: „Korán se nevykládá. Ten se aplikuje. Islámské právo šaría je závazné pro všechny muslimy, všechny časy a za každých okolností.“
    Už vidím, jakými slovy by mí muslimové hlasatele takového názoru poslali do nejzazších konců traktu zažívacího.
    Jenže oni si, coby britští občané (poddaní Jejího Veličenstva) takovýhle přístup mohou dovolit (a Daeš by jim ukázal, zač je toho loket, protože právě takovíto muslimové jsou zajisté horší toho nejhoešího kufru).
    Korán je zajímavé dílo, jsou tam dobré myšlenky, leccos je úsměvné – ale brát to dneska doslovně může jen nějaký přiblblý salafista… – jako bych ty své přidrzlé aplégry slyšel :-)

    Je srandovní, jak tady zdejší lidičkové autoritativně určují, kdo je a kdo už není muslim a z výšin své ignorace, na základě jakési anekdotické kasuistiky či přímo „urban legends“ vytváří závazné vzorce chování „muslima obecného“.

    Tož asi tak.

  30. Belzebub

    Já nevim jaký lidičky, já uznávám umírněné muslimy, jen tvrdím, že je jich podle statistik málo.

    Žádný pravý muslim není. Není exaktní výklad Koránu, kde je většina odporných myšlenek jako v Bibli. Ale výklad je libovolný. Takže není pravý islám. Jsou jen většinové a menšinové výklady a výklady radikální a umírněné. Ty umírněné jsou v menšině. Ty radikální jsou většinové a pak jsou ultraradikální (teroristé) a těch je také menšina. Ale skutečně sekulárních a liberálních muslimů je také málo. To je statistický fakt.

  31. Petr Tomek Post author

    i1327000 : Myslel jsem že u „výhrůžky“ vydáním knihy nemusím psát do závorky (ironie). No dobrá, poučil jsem se. I když si neumím vysvětlit, jak se můžete cítit ohrožen vydáním knihy.

    hyperster
    Ano, díval jsem se na mapy IQ a opravdu na nich je zaznamenána nižší hladina asi o 12 bodů. Co k tomu říci? Něco o vlivu prostředí. Pokud je prostředí motivující, může průměrně zvednout při hodnocení IQ právě přibližně o těch 12 bodů (ale někdy se udává i víc). Podstatné je, že prostředí má největší vliv na místní průměr, nikoli na konce škály. Njvíce lidí ale spadá právě do téhle části. Když víme, že islám v podstatě bourá i představu příčinnosti jevů, je docela problém v takovém prostředí nějaké logické myšlení vůbec rozvíjet. Je to tedy prostředí inteligenci do značné míry paralyzující. Takže bych celkově byl hodně na vážkách jestli takové hodnocení odráží stav vrozený nebo získaný. V každém případě jsou v Evropě regiony, kde by úroven byla obdobná a nejsou to ústavy pro mentálně postižené. Takže ano, do onoho průměru se i v současnosti obyvatelé poislámštěných zemí vejdou.

    Konečně musím přiznat i to, že existují i jisté pochybnosti o těchto testováních…

  32. Lemmy

    Belzebub: Žádný pravý muslim není.

    Hlúposť. To je hlúpe vyjadrenie, ako žiadny pravý ateista nie je. Lebo i ateisti sú rôzni, a rôzne sa definujú, a tiež niečomu veria, bla, bla, bla.

    Kresťan je kresťanom, aj keď tiež nepozná biblické texty ako nejaký moslim, ktorý dobre nepozná korán.

    Keď človek verí, že Boh dal prorokovi Mohamedovi Korán, tak je moslim. Svedčím, že niet boha okrem Boha a svedčím, že Mohamed je posol Boží. A je moslim. Nezáleží už potom na tom, či takého moslima niekto subjektívne posudzuje, či je pravý alebo falošný. Lebo sa to nedá prakticky dokázať. Napríklad posledným pilierom islamu je púť do Mekky, ktorú by každý správny moslim mal absolvovať aspoň raz za život. No ale ak z nejakých dôvodov sa mu nepodarí dostať do Mekky, tak bude nepravý moslim? Nie!

  33. Lemmy

    Ja napríklad poznám ateistov, ktorí tiež nevedia, čo je ateizmus, a rôzne si ho vysvetľujú. Napríklad tárajú nezmysly, že aj ateista môže veriť v nadprirodzené javy. Oni si totiž úzko stotožnia ateizmus len a bohom, a to im dovoľuje síce neveriť v bohov, ale umožňuje im veriť v Stvoriteľa vesmíru. Nezdá sa rozumným ateistom, že títo ateistickí bludári sa len hrajú so slovíčkami?

  34. Belzebub

    Neexistuje pravý muslim, jelikož když máš několik či mnoho a často protikladných výkladů, ale všichni se nazývají muslimy, tak to nic neznamená – to není definice. Víra v boha nestačí, to zahrnuje i nemuslimy :) . To samé s křesťany. Máš snad exaktní výklad Bible či Koránu, abys věděl, který muslim/křesťan je pravý? Jak víš, že tedy pravý muslim není člověk z ISILu? Nebo pravý křesťan že není Pinochet nebo Stalin ze semináře? :)

    Ateismus má racionální a jasnou definici:

    1) Nevíra v boha

    2) Víra že bůh není

    3) Víra (podložená racionálně), že bůh spíše není, nemá dlouhodobě žádné důkazy a je nadbytečnou hypotézou

    Všechny tyto tři body zahrnou všechny ateisty světa :)

    U ateismu se navíc nemusíme shodnout na morálce atd… můžeme mít různé politické názory,…

    U slova božího by se ale měli věřící shodnout, když říkají, že věří (pevně) že existuje bůh a že chce to či ono, tak by se měli shodnout na tom či onom, ale neshodnou – nebo je bůh vede protikladně, aby se hádali a zabíjeli ? :)

    Je tedy pravý křesťan Halík nebo diktátor Franco? Jsou praví oba, přestože často hlásali a dělali jiné věci – až protikladné? :)

  35. toli

    Belzebub
    To samé s křesťany.

    Kdo je křesťan je definováno krédem,jehovisti nejsou považováni za křesťany neboť neuznávají Ježíše jako boha (neuznávají trojici) u jehovistů je Ježíš někdo komu bylo dáno lidstvo k vykoupení jeho smrtí,ale není to bůh (u jehovistů je bůh jen jeden-Jehova,neuznávají ani jméno Hospodin (to je dle jehovistů pouze funkce hospodář nikoliv jméno)

  36. Belzebub

    No ale křesťan není jen křížek na krku a Ježíš je bůžek, tím slovem se také myslí nějaké morální standarty většinou. A ty jsou velmi rozdílné u různých výkladů Bible – často protikladné. Jsou různé u různých směrů, tak který je pravý?

    Dokonce by se křesťani s původními či i některými dnešními neshodli tom, které kapitoly patří do Bible a které ne. Neshodli by se na tom, jestli byl Ježíš bůh nebo jen boží syn, atd…

    shodli by se, že bůh existuje, ale na tom se shodnou i s muslimy a dalšími „monoteisty“ :) – to je od nich neodlišuje :)

  37. toli

    Belzebub

    No ale křesťan není jen křížek na krku a Ježíš je bůžek, tím slovem se také myslí nějaké morální standarty většinou. A ty jsou velmi rozdílné u různých výkladů Bible – často protikladné. Jsou různé u různých směrů, tak který je pravý?

    Jak jsem řekl křesťan se definuje vírou a křesťanská víra se definuje krédem,krédo mají katolíci i pro-testanti společné.Z těchto důvodů nemohou být jehovisti nebo mormoni křesťané,prostě věří jiným věcem.A jako ateista bys měl vědět že žádný směr náboženské víry není ten správný :-)

  38. toli

    Teď jsem se na to ptal kněze-křesťan je ten kdo uznává Ježíše jako vykupitele a boha.Kdo nesplňuje tuto podmínku není křesťan………

  39. Belzebub

    Co je to to krédo podle tebe? :)

    Protože na boha věří všichni monoteisti a s tím Ježíšem je problém, někteří říkají „boží syn“, jiní „spasitel“, jiní bůh… :)

    Protože ještě v novověku se mezi sebou katolíci a protest. zabíjeli, protože ty druhé nepovažovali za křesťany, ale za odpadlíky a heretiky a služebníky ďábla :)

    Mají dodnes i jinou Bibli, trochu jiné kapitoly :)

    Takže podle kněze byl tedy Breivik pravý křesťan? Pinochet taky? Franco taky? Tiso taky? :)

  40. Belzebub

    Diktátor a klerofašista Tiso jako katolík a kněz věřil na boha a na Ježíška jako součást sv. trojice. Posílal Židy do plynu. Takže pravý křesťan :)

  41. toli

    @Belzebub
    Co je to to krédo podle tebe?
    Koukni se na nikajský koncil,ten přijal krédo které je závazné i pro pro-testantské církve.

    Ano Tiso,Breivik a další byli (jsou) křesťané.Znovu-křesťan je ten kdo uznává Ježíše jako vykupitele a boha,morálka se do té definice nevejde,nebo jinak jsou snad morální ateisté křesťany ? Jednoduše křesťanství nemá jinou definici než Ježíše jako vykupitele a boha (teisté píšou velké V a velké B) jiná definice křesťanství není.

  42. toli

    Podle církve tady není Ježíš pro dokonalé ale pro hříšníky a hříšníkem je každý člověk.Z toho logicky vyplývá že křesťané jsou odpadem společnosti :-)

    Pro mne osobně je pak označení dokonalého člověka synonymum mrtvého člověka.Bez života není hřích a bez hříchu není život.

  43. Belzebub

    U ateistů je to jedno, my se neodvoláváme na společné morální učení, jen nevěříme na boha :)

    Křesťané ale následují jisté učení, „Ježíšovo“, které se dá vyložit všelijak. Mají svou Bibli, my ne :)

    No takže pravý křesťan je Breivik stejně jako Halík? Chci odpověď toho tvého kněze, ne tvou. Ty to bereš jako ateista :)

    Samozřejmě je to nesmysl, jsou i křesťanské církve jako myslím že adventisté a jiní, co uznávají Ježíše jako spasitele, ale ne jako boha. Nějaký koncil na tom nic nemění. Koncil ve starověku není nijak exaktní věc. To nebyl vědecký koncil :) Někdo si může vyložit Bibli tak, že je Ježíš boží syn a ne bůh. Přesto se cítí být křesťanem. Koncil Nekoncil. To je rozdíl :)

  44. Belzebub

    Jak vidíš, nemusí se křesťané shodnout na ničem, Koncil Nekoncil …

    Definici co určí nějaký koncil nemohu brát vážně, jelikož Bibli si můžu vyložit i jinak než oni a přesto se mohu cítit jako křesťan, následovník (filosofa/boha/božího syna/proroka/spasitele/…) Ježíše Krista :)

    Nebo měl ten tehdejší koncil „exaktní“ metodu, kterou zjistil, jak se musí vyložit Bible a Ježíšovo učení, aby byl člověk křesťanem? Kde máš tu exaktní metodu? :)

    Která exaktní metoda zjistila, že z Bible vyplývá, že člověk musí uznávat Ježíše jako boha, aby byl křesťanem? :) Třeba to byla metafora a dá se vyložit jinak :D :D :D navíc se v Bibli Ježíš považuje za syna boha a ne za boha a někde zase možná jinak – já už nevim :)

  45. toli

    Ano křesťan se muže cítit křesťanem a přesto křesťanem není,jehovisté se také cítí křesťany,ale nejsou.
    Ano Breivik je křesťan s nekřesťanským řešením,kněz říká že nemáme soudit druhé takže Breivik (a další) jsou křesťané ale……….
    Posuzování a souzení náleží bohu nikoliv člověku.

    Která exaktní metoda zjistila, že z Bible vyplývá, že člověk musí uznávat Ježíše jako boha, aby byl křesťanem?

    Exaktní metodou jsou usnesení středověkých koncilů,které převzali do svého učení i pro-testantské církve.Tenkrát se kvůli tomu doslova řezali aby vyhrála ta či ona téze,např Arianští,Kataři,Waldenští atd .Současné církve uznávají dvojí podstatu Ježíše,dokonalého boha a zároveň dokonalého člověka tedy bohočlověk.
    Otázkou zůstává jak moc se liší historický Ježíš od literárního Ježíše a co všechno v bibli záměrně není nebo naopak přebývá,tedy co se nikdy nestalo….

  46. Belzebub

    A který křesťan je ten pravý a cítí se tedy oprávněně jako křesťan? Ten co to o něm rozhodl nějaký koncil ve starověku? Děláš si legraci? :)

    Středověký či starověký koncil je exaktní metoda? :) Takže země je placatá? :)

    Proč „nekřesťanské řešení“ u Breivika? Ty víš, co je křesťanské řešení? Stačí že věřil v boha a v Ježíše jako boha, ostatní je nepodstatné – byl pravý křesťan dle tvého koncilu a definice :)
    To přeci nemá co dělat s morálkou podle tvých slov :D :D :D jeho řešení bylo pravé křesťanské :)

  47. Lemmy

    Belzebub, spravil si hrubú chybu, keď si napísal: Žádný pravý muslim není. A teraz sa z toho nevieš vymotať. Poviem ti, že to ľahko pochopíš. Pravý moslim je bežný moslim, nezáleží na detailoch. Nepravý moslim je falošný moslim, teda človek, ktorý sa len naoko tvári, vydáva za moslima, ale v skutočnosti to môže byť kresťan, pracujúci pre tajnú políciu, a len sa snaží infiltrovať medzi moslimskú komunitu.

  48. Belzebub

    Pravý =Běžný? :) Takže to znamená většinový. Většina rozhoduje co je pravost? :)

    Takže šiíté jsou nepraví muslimové, když běžnější je sunnitská větev? :)

    Nezapomeň jim to v Íránu vyřídit :)

    Myslim, že sem vás oba drtivě porazil, zatím :)

  49. Belzebub

    Tak teď si odstoupil od toho „běžný“ a napsal si v podstatě, že jsou křesťané všichni, kdo se za ně považují. Už nejde o většinu, ale křesťané jsou katolíci, adventisti, pravoslavní, atd… „pravý“ křesťan je tedy každý, kdo se za něj považuje – i ten, kdo neuznává Ježíše jako boha, ale třeba jen jako božího syna. Ale považuje se za křesťana. Breivik stejně jako Tiso nebo Halík.

    V tomto smyslu máš pravdu. Každý nebo naopak žádný není pravý. Nemá to ovšem žádnou vypovídající hodnotu, takováto – široká definice.

    U ateistů je to jednodušší a racionální a vyjmenoval jsem tu definici ateistů výše ve 3) bodech, je to přesné a zahrnuje to všechny. U křesťanů je tedy definice křesťana – dle tebe – taková, že je to každý, kdo se za něj považuje. Pokud se někdo, kdo věří na boha, považuje za ateistu, tak jím není. U vás je to tak široká definice, že křesťan je ten, kdo si to o sobě myslí. Tečka. I kdyby nevěřil na Ježíše jako boha atd… i kdyby nesnášel Židy a posílal je do plynu,… je to stále křesťan, pokud se za něj považuje

    zatím :)

  50. Belzebub

    Nemam, buď tvrdíš, že pravý = běžný = většinový
    K tomu jsem ti napsal:

    Pravý =Běžný? :) Takže to znamená většinový. Většina rozhoduje co je pravost? :)

    Takže šiíté jsou nepraví muslimové, když běžnější je sunnitská větev? :)

    Nezapomeň jim to v Íránu vyřídit :)

    nebo každý = včetně menšinových proudů, třeba adventistů a dalších :)
    K tomu jsem ti napsal:

    Tak teď si odstoupil od toho „běžný“ a napsal si v podstatě, že jsou křesťané všichni, kdo se za ně považují. Už nejde o většinu, ale křesťané jsou katolíci, adventisti, pravoslavní, atd… „pravý“ křesťan je tedy každý, kdo se za něj považuje – i ten, kdo neuznává Ježíše jako boha, ale třeba jen jako božího syna. Ale považuje se za křesťana. Breivik stejně jako Tiso nebo Halík.

    V tomto smyslu máš pravdu. Každý nebo naopak žádný není pravý. Nemá to ovšem žádnou vypovídající hodnotu, takováto – široká definice.

    U ateistů je to jednodušší a racionální a vyjmenoval jsem tu definici ateistů výše ve 3) bodech, je to přesné a zahrnuje to všechny. U křesťanů je tedy definice křesťana – dle tebe – taková, že je to každý, kdo se za něj považuje. Pokud se někdo, kdo věří na boha, považuje za ateistu, tak jím není. U vás je to tak široká definice, že křesťan je ten, kdo si to o sobě myslí. Tečka. I kdyby nevěřil na Ježíše jako boha atd… i kdyby nesnášel Židy a posílal je do plynu,… je to stále křesťan, pokud se za něj považuje.

  51. Belzebub

    To ty si musíš tedy rozmyslet co a jak :)

    Buď je pravý křesťan:

    A) běžný = většinový (většina rozhoduje o pravosti? atd… viz další výtky)

    B) máte exaktní metodu jak to zjistit (nějaký koncil fakt není exaktní metoda výkladu boží vůle a Bible :) )

    C) každý, kdo se za něj považuje – včetně Tisa a Breivika a dalších

    Pokud je to za C) pak je pravý každý a zároveň tedy nikdo, protože i neuvěřitelně a NESLUČITELNĚ protikladné názorové směry jsou všechno křesťané a definice je tedy tak široká, že je na nic :)

    Zatím a hezký den, nemam už čas hádat se s trollem :)

  52. toli

    B) máte exaktní metodu jak to zjistit (nějaký koncil fakt není exaktní metoda výkladu boží vůle a Bible

    Jenže pro církevníky je usnesení koncilu závazné,tedy exaktní a jediné pravé tedy rozhodující.Každá církev v podstatě zakazuje svým ovcím pochybovat o učení církve, a někteří už ani neumí pochybovat.To je podstata náboženské víry.Asi těžko bude katolík pochybovat o ŘKC,bude jí naopak bránit jako jedinou správnou.
    Takže znovu opakuji pro církevníka jsou závěry koncilů jediné přesné.

  53. toli

    BTW asi ti to nedochází ale slovo křesťanství je odvozeno ze slova křest a slovo křest je odvozeno od jména Kristus.Přeloženo do češtiny vyvolený,pomazaný.Křesťan je tedy z kréda člověk který má Krista jako vykupitele a boha.Tak to stanovila všeobecná (tedy katolická) církev a všechny ostatní církve to během času převzali.Čili ne všichni co se považují za křesťany jsou skutečně křesťané.A morálka je irelevantní (nemá vliv na definici).

  54. Lemmy

    Evanjelium podľa Matúša 3,6 o Jánovi Krstiteľovi: Vyznávali svoje hriechy a on ich krstil v rieke Jordán.

    Evanjelium podľa Matúša 3,13: Vtedy prišiel Ježiš z Galiley k Jordánu za Jánom, aby sa mu dal pokrstiť.

    Evanjelium podľa Matúša 3,16: Po krste Ježiš hneď vystúpil z vody.

  55. toli

    @Belzebub

    Evanjelium podľa Matúša 3,16: Po krste Ježiš hneď vystúpil z vody.

    Pokud chceš diskutovat o tom kdo je a není křesťan tak si prostuduj Lemmym uvedené pasáže bible kde Jan říká že křtí toho kdo je podstatně vyšší a mocnější než je Jan,tedy Ježíše.Při křtu se objevila holubice (duch svatý)na znamení souhlasu.Od té doby je duch svatý znázorňován jako holubice.Všichni křesťané věří v trojjedinost boha,otce ,syna a ducha svatého.vyplývá to totiž z textů bible.Oproti tomu třeba jehovisté věří že Ježíš není bůh a duch svatý není osoba ale boží činná síla,tedy exekutiva.Tímto se jehovisté vymezují z křesťanské „obce“ přestože o sobě tvrdí že jsou křesťané rovněž.Mimochodem zajímavé je že dle bible byli Jan a Ježíš vlastně bratranci,Jan o půl roku starší.Jinak Ježíš jako jediný nebyl stvořen a existoval už před stvořením světa,tahle téze vznikla z biblické věty že „Na počátku bylo slovo (Logos) a to slovo bylo u boha (otce).“Ježíš je interpretován jako Logos.On sám si pak vybral že se do své pozemské etapy chce narodit v panně…..

  56. Belzebub

    Hitlerovec může být následníkem Hitlera. Stejně tak křesťan následovník Krista (křest nekřest)

    A co, Bibli si můžete vyložit různě, nechápete snad metafory? :)

    Nějaký koncil není exaktní metoda výkladu Bible, v ní se taky Ježíš nazývá božím synem a ne bohem. O trojjediném bohu tam myslím ani nic není. Co vy na to?

  57. toli

    Nějaký koncil není exaktní metoda výkladu Bible, v ní se taky Ježíš nazývá božím synem a ne bohem. O trojjediném bohu tam myslím ani nic není. Co vy na to?

    Pro tebe (respektive i pro mne) to není exaktní metoda avšak pro církevníky jsou koncily tou nejvyšší a nejpřesnější autoritou nebo si nad myslíš ta více jak miliarda křesťanů po celém světě se zajímá o to co si myslí nějaký Belzebub v Čechách ?
    Trojjedinost boha vyplývá z textů bible byť neobsahuje slovo trojjedinost.Syn se odvolává na otce (pokud je otec bůh tak syn je rovněž bůh) a posílá ducha svatého.Duch je rovněž osoba. Všechny hříchy mohou být odpuštěny kromě hříchů proti duchu svatému (proti synu i otci můžeš hřešit a může ti být odpuštěno),To znamená že duch svatý má jedinečné postavení a je to rovněž bůh.Jenže křesťanství je monoteistické takže jeden bůh ale ve 3 osobách a všechny osoby se vzájemně v sobě zrcadlí.Tolik církevní texty……

  58. toli

    Když jsem se kdysi dávno ptal na to jak si mám představit trojjedinost tak mi bylo řečeno že otec je hlava,syn je srdce a duch svatý jsou ruce,dohromady tvoří celek.
    No nic,jdu si dát na adventní trhy punč,mějte se :-)

  59. Lemmy

    Toli: jdu si dát na adventní trhy punč

    Toli, ale týmto udržuješ kresťanské tradície. Lebo na adventný trh príde veľa ľudí, a to posilňuje veriacich v tom, že ich viera má zmysel. Čo potom zmôže vláda, či prezident (ateista), keď vidia, že ľudia majú záujem o kresťanské tradície? (Ale to len rýpem, neber osobne.)

  60. Belzebub

    Trojjedinost nevyplývá z Bible, Ježíš má lidskou matku, takže podle řeckých bájí by to byl polobůh jako Herakles např. :) Duch svatý se zase jeví jako pomocník boha a ne bůh. :)

    Belzebub nemá exaktní metodu, ale koncil taky ne :) protože exaktní metoda výkladu Bible a zjištění co bůh chce – neexistuje, nebo mi jí zde prokažte, jinak spíše neexistuje – ostatně, stejně jako sám bůh :)

    Ateista ani nemůže uznat exaktní metodu teologie, protože je to „věda“ o bohu, ze které vyplývá, že bůh existuje a co chce. Ateista tvrdí, že bůh (spíše) neexistuje, navíc napadá metody a „logiku“ teologů.

    Z Bible ani nevyplývá existence Ježíše, může to být jen metafora :)

  61. toli

    Belzebub nemá exaktní metodu, ale koncil taky ne :) protože exaktní metoda výkladu Bible a zjištění co bůh chce – neexistuje, nebo mi jí zde prokažte, jinak spíše neexistuje – ostatně, stejně jako sám bůh.

    Dokážeš pochopit že věřícím je totálně u prdele co si myslí nějaký Belzebub ? A dokážeš pochopit že je to u prdele i mě ?

  62. toli

    @Lemmy
    Toli, ale týmto udržuješ kresťanské tradície. Lebo na adventný trh príde veľa ľudí, a to posilňuje veriacich v tom, že ich viera má zmysel. Čo potom zmôže vláda, či prezident (ateista), keď vidia, že ľudia majú záujem o kresťanské tradície?

    A to si představ že ještě půjdu na koncert Finky Tarji (night wish) v kostele panny Marie Sněžné v Olomouci.

  63. Belzebub

    Ale to není exaktní metoda, to že je ti něco u prdele nebo že je to u prdele nějakým fanatikům neznamená, že maj pravdu :)

  64. toli

    Ono není důležité mít pravdu,je důležité být v pohodě což nejsi,pořád něco řešíš pořád musíš s něčím bojovat.

  65. Foxy

    On člověk permanentně uvázaný k displeji a klávesnici ani v pohodě být nemůže.
    Bojovat?
    Dokud byl na živu táta, scházeli jsme se rok co rok v množství převelikém u vánoční večeře.
    Něco nevyhraněných „něcistů“ , pevně věřící a praktikující katolička, buddhista, několik muslimů, a taky pár agnostických neznabohů… A bylo nám fajn při zvuku koled u stromku vánočního, křížků na čelo od babičky i jiných úkonů magických a obyčejů starobylých jsme se při večeři té svorně dopouštěli a neporvali jsme se.
    A doufám, že žádný z militantních zastánců té jediné pravé nevíry v boha, bohy, nadpřirozeno a podobné harampádí mysli, si kvůli takové příšerné svatokrádežnosti neznečistí trusem spodků svých.
    Amen.

  66. Belzebub

    On člověk dnes již může mít internet v mobilu, ale to vám starším asi nic neříká :)

    Jinak ty seš tady taky dost často, nezdá se ti?

    Já řeším, když někdo kecá nesmysly, nemam to rád a tak to rozeberu analyticky, vyhodnotím to a napíšu mu na to svůj názor. A to sem udělal právě v tomto případě. Viz. výše. Chce to argumentovat věcně a ne útokem na osobu. Já s tím nezačal :)

  67. toli

    To nebyl útok na osobu,to bylo konstatování faktu.Kdybys studoval psychologii tak bys věděl že neustálé hledání řešení něčeho a vyhledávání problémů respektive řešení životů jiných lidí je známkou vnitřního neklidu a nevyváženosti,opravdu nejsi meditativní typ,tvoje škoda,ničíš sám sebe.Možná až zestárneš ti bude lépe.Já před 20 lety byl stejně tak nekompromisní a radikální,dnes už vím že každý člověk má své pravdy které vůbec nejsou důležité.Důležité je být v pohodě,ale to už jsem řekl.

  68. Belzebub

    Já řeším ateisty a ateismus. Ne všechny okolo :)

    A řeším to, protože mě to zajímá.

    Proč si tady ty? Protože tě taky zajímá ateismus a ty věci okolo, jako psychologa tě určitě zajímá, proč miliardy lidí věří na pitomosti. A taky ty následky co to sebou nese.

  69. Pingback: Proč křesťané nemusejí číst Bibli a většina muslimů nikdy nepřečetla Korán? | Ateisté ČR

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *