Proč křesťané nemusejí číst Bibli a většina muslimů nikdy nepřečetla Korán?

Autor | 10.12. 2015

Populární yotuber Martin Rota, na svém kanálu Naprosto retardovaný zveřejnil video Svaté knihy, což mělo za následek, že si ho několik dosavadních fanoušků odebralo z oblíbených. No podívejte se na něj:

Především chci říct, že to že se Rota dokáže nad něčím naštvat, neznamená automaticky, že má, nebo nemá pravdu a pokud svého oblíbeného baviče zatratíte po jednom příspěvku, s nímž nesouhlasíte, tak to svědčí hlavně něco o vás. Lidi nejsou na světě proto, aby spolu v jednom kuse souhlasili.

Dobře, já s Martinem Rotou v  jeho názoru, že „svaté spisy“ nic neznamenají, nesouhlasím a teď je samozřejmě na mě, abych vysvětlil proč. Problém je, že se lidé nestávají věřícími tak, že by si přečetli nějakou pitomou násilnickou knížku. Nemáme tu davy uctívačů egyptských bohů, přestože už bylo rozluštěno poměrně hodně papyrů ze starověkého Egypta. Stejně tak nemáme žádné gigantické počty uctívačů Dia, Artemidy, Athény a Héfaista. Přitom Ilias a Odyssea jsou běžně dostupné v každé městské knihovně. Už z toho by mělo být jasné, že takto to nefunguje.

Pokud by to náhodou nestačilo, měli bychom si uvědomit, že kolem nás chodí spousta křesťanů, kteří nikdy nepřečetli nejen Starý zákon, ale ani ten Nový. Tím zároveň ale padá představa, že si všichni věřící mohou ve „svatých“ knihách vybírat pasáže, které se jim líbí. Určitá, ne právě početně významná část to dělá, ale velkému počtu ostatních vybírá ty pasáže prostě někdo jiný. Co je ale ještě důležitější, také je interpretuje. Přesně to, prezentuje následující experiment (i když nezáměrně):

Jde o jakési vzájemné skupinové programování, které ovšem svým výběrem pasáží a svou interpretací může „duchovní“ takové obce poměrně výrazně ovlivnit. Dobrá, logické by tedy bylo podporovat ty kazatele a náboženské učitele, kteří se přiklánějí k pozitivním výkladům a omezovat nebo i zakazovat činnost těm, kteří by beztak byli pro své výstupy na štíru se zákonem. Jenže tohle nestačí. Nemluvě o tom, že nad sebou náboženské obce takový dohled stejně nesnesou.

Proč musíme o „svatých knihách“ říkat pravdu?

Proč nestačí podporovat reformní věřící? Proč je potřeba poukazovat na všechny odpornosti, které ve „svatých“ knihách skutečně jsou? Protože dobrá a špatná stránka náboženství jsou jako dva konce provázku – když budete pořád táhnout za jeden konec, nakonec se ten druhý také pohne. Pro věřící je autorita jejich „duchovního“ dána oporou ve „svatých textech“.

Když necháte kázat pouze samé skutečně lidumilné kněží všemožných církví a nevytvoříte jim patřičnou opozici, nakonec dosáhnete toho, že budou nejen stoupenci těchto kultů věřit, že jsou „svaté“ knihy plné velmi hluboké moudrosti, nebo dokonce, že je to skutečné, dokonalé, nezpochybnitelné slovo Boha. Myslím to bez nadsázky. Uvědomujete si, jakému zneužití je vystavujete?

„Duchovní“ jakékoli konfese jsou sami věřící. Žádnou zodpovědnost za to co svým ovečkám říkají vlastně ani mít nemohou. Sami jsou totiž „oběti obětí“ – ovládá je stejný groupthink jako ostatní. Nelze odhadnout okamžik kdy některý z nich při svém „svatém“ nadšení překročí hranici mezi větami lidumilnými a genocidními. A to že tu hranici někteří z nich překročí je jistota. Musí se to stát, protože samotná víra a předměty kultu jsou z pozice věřícího nekritizovatelné (protože jsou z jejich pohledu dokonalé),

Tahle past se skrývá v každé „svaté“ knize, ve všech abrahámovských náboženstvích ale samozřejmě i těch nových a „alternativních“. Sebevražedná sekta Nebeská brána nevznikla tak, že by se jednoho dne sešlo spousta sebevraždychtivých lidí a založili si sektu, aby se mohli společně zasebevraždit. Udělali to, protože podlehli své roli v sektě.

Teď bych se mohl zeptat Martina Roty, jestli všichni ti muslimští vrazi, kteří útočili v Paříži, prostě vždycky byli ze své podstaty vrazi? Jasně že ne. Možná před rokem nebo dvěma opravdu nebyli ani na kraji společnosti, ani v nějakém “ jednom pytli“ s teroristy. Když se vrhli „na víru“, pravděpodobně byla jejich motivace velmi ušlechtilá. Opravdu věřili, že se rozhovory se spoluvěrci a náboženskými učiteli zbaví svých neřestí a že se z nich stanou lepší lidé.

Samozřejmě tady již fabuluji, neznal jsem je osobně před tím, než se z nich stali teroristé a teď je už ani nepoznám. Znám ale motivaci mnoha lidí, kteří se přidali k jiným různě bláznivým sektám, včetně těch islámských. Jejich vědomá motivace byla vždy velmi dobrá. Obludnost náboženství je ale právě v tom, jak zákeřně se v něm pojem „dobro“ dokáže proměňovat.

Na tomto místě odkazuji na svůj dřívější článek Ex-muslimové a hlavně na video Ohýbání pravdy.

Proto je třeba vždy stále dokola připomínat, že Bible je plná vražd a stejně jako Korán je plná pečlivě udržované xenofobie, ateofobie a pocitu nadřazenosti, historie náboženství je psaná zbytečně prolitou krví, že nejsou regulérní důkazy pro existenci Ježíše, že Mohammed byl masový vrah a sexuální násilník, že neexistuje důvod si myslet, že křesťanský Bůh, nebo Alláh kdy existovali, stejně jako není důvod si myslet, že kdy existovali andělé, démoni, Satan a džinové, nebo galaktický diktátor Xenu. Pochybnost o tom, že náboženství je dobré, musí být ve společnosti stále. Věřící musejí mít stále nabídnutou pomocnou ruku, kdykoli se ze svého obluzení mají naději probudit.

58 thoughts on “Proč křesťané nemusejí číst Bibli a většina muslimů nikdy nepřečetla Korán?

  1. toli

    Věc se má tak že čtení „svatých textů“ je nesnadná věc na pochopení i pro kněží natož laiky.A to už vůbec nemluvím o značkách které jsou za každou větou a odkazují na další větu někde v textu která dává podpůrný význam obsažnému vysvětlení.Čili ani většina kněží nechápe smysl biblických vět (neumí dávat do souvislostí).Proč dělat věci lehce když to jde těžce,že ? A ovce visí na rtech tomu kdo jim „zprostředkoval pravdu “ tedy knězi.Mají k němu absolutní důvěru.Když k tomu připočtete ještě neschopnost kritického myšlení a skepticismu tak vyjde že nemají potřebu číst bibli,tak maxímálně si vytrhnou z kontextu pár notoricky známých vět.Vše důležité jim poví kněz,patlat se v „božím slovu “ sám je nebezpečná zbytečnost.Navíc ani při mši se nečte přímo z bible,mají před staletími schválené výňatky,které se každý rok v příslušný den opakují. Tedy 10.prosince 2016 bude stejný text jako 10 prosince 2015……………

  2. toli

    My ostatní nesmíme zapomínat že církev je první politická strana která se od svého počátku úspěšně maskuje za „boží vůli“.Dějiny církve jsou dějinami potírání oponentů a vlastního štěpení kdy skupina katolíků chtěla svůj vlastní podíl na moci a majetku a tak si vymyslela vlastní program (boží vůli) a uvedla jej do praxe……..

  3. Filip

    toli: „Navíc ani při mši se nečte přímo z bible,mají před staletími schválené výňatky,které se každý rok v příslušný den opakují. Tedy 10.prosince 2016 bude stejný text jako 10 prosince 2015……………“

    Tedy když já občas musím na mši kvůli nějakým příbuzným nebo společenské události, většinou se celou dobu dívám po zemi, jestli někomu při sbírce nevypadla z peněženky pětikoruna, abych ji mohl zašlápnout a sebrat, ale i tak jsem pochopil, že ta biblická čtení vycházejí z nějakých cyklů, které se opakují asi až po třech letech. Díval jsem se na to, dneska se tam má číst cosi o tom, že Jan Křitel je největší z těch, co se narodili z ženy, a 10. 12. 2016 o tom, že Jan Křitel je vlastně Eliáš.

  4. toli

    že ta biblická čtení vycházejí z nějakých cyklů, které se opakují asi až po třech letech

    Vychází to z liturgického roku a opakuje se po roce.liturgický skončil adventem.Nyní jsme tedy na přelomu roku.Liturgický rok není totéž co občanský (kalendářní) rok.Tím pádem dochází ke komičnosti že nyní se narodí bastard,o velikonocích ho ukřižují,v březnu oznámí anděl Marii že je březí,v červnu se na příkaz bastarda( který se narodí až v prosinci) vylije na lidi duch svatý, a tyhle šaškárny pořád dokola 🙂

  5. Filip

    toli: já myslel, že se s těmi fráterníky stýkáte nějak i pracovně, a tak jste si mohl všimnout toho, jak se řídí to, co si předčítají v kostele.

    Musel jsem si k tomu najít nějaký text, ať Vás přesvědčím, že se ta čtení neopakují po roce, ale po třech letech.
    Třeba tady: http://www.liturgickahudba.wz.cz/index.php?a=14

  6. toli

    Co se týká toho Eliáše/Jana tak je to tak že zastánci reinkarnace v tom vidí důkaz že reinkarnace probíhá i v křesťanství a katolický kněz (a jeho ovce) chápou tento text jako že Eliáš byl předobrazem Jana,tedy souhlas s autorem toho videa-každý si v bibli vybírá to co je mu blízké…

    Co se týká té liturgie tak jsem se zmýlil,texty se opakují po 2 letech,v prvním roce se přečte první polovina schváleného textu,ve druhém druhá…Kniha která nahrazuje bibli při mších se jmenuje misál.Jak jsem řekl číst bibli při mši by bylo nebezpečné,co kdyby se náhodou přehlédli a přečetli něco co neodpovídá oficiální doktríně cirkve? 🙂
    http://www.krasaliturgie.cz/texty-ke-msi-svate/nedele.html

    http://www.pastorace.cz/Liturgicky-kalendar/

  7. Lemmy

    Filip: „Tedy když já občas musím na mši kvůli nějakým příbuzným nebo společenské události, většinou se celou dobu dívám po zemi, jestli někomu při sbírce nevypadla z peněženky pětikoruna, abych ji mohl zašlápnout a sebrat…“

    Veru, ateista Filip a „krásny“ opis charakteru. Dúfam, že z takých ateistov si nikto nebude brať príklad.

  8. Belzebub

    Jseš si jistý Lemmy? On chce oblbující propagandu křesťanů v TV a nechce propagaci ateismu, je rád, že jsou lidi hloupí či žijí v iluzích, lépe je pak ovládá.

    Má tedy stejné cíle jako váš klér 🙂

  9. Jaroslav Štejfa

    Ještě k odporu běžných lidí číst Písmo přidám jeden důvod, který považuji za podstatný: Například Bible je text, který je nesmyslný tak masivně, že si to nedovolí snad žádný jiný, včetně těch nejlacinějších škvárů. Třeskutější je snad jen Korán. Například hned na začátku Genesis: Bůh stvoří Adama a Evu, ti mají Kaina a Abela, Kain zabije Abela, jsou tedy na světě tři – jedna žena a dva muži. Pak Kain jde a ožení se a postaví město. Toto si nepřečtete ani u té nejlacinější detektivky, to by nikdo nekoupil. A tak to pokračuje dál a dál. Já se domnívám, že většina lidí to ve své skromnosti považuje za svou nedostatečnost, když taková tvrzení nechápe, vůbec nepředpokládá, že by to mohla být pitomost. Tak lapá hermeneutická blábolení svých kněží.
    Jaroslav Štejfa

  10. Azazel

    Hospodin: „Nyní jdi a pobij Amáleka, jako klaté zničíte vše, co mu patří. Nebudeš ho šetřit, ale usmrtíš muže i ženu, pachole i kojence, býka i ovci, velbouda i osla“(1. S, 15, 3)
    Bible – Starý zákon

    – Doslovný výklad: bůh chtěl kdysi vybít starověký kmen a jeho ovce a osly, asi se mu nelíbili.

    – Metaforický výklad klerofašistický: bůh chce vybíjet některé národy, protože jsou špatné, kdo je ten špatný určí jeho zástupce na zemi.

    – Metaforický výklad liberálně-sluníčkově-halíkovský: bůh miluje Amáleky a jejich ovce, miluje vás všechny, je strašně free a cool, protože kontext doby, hermeneutické otupení, láska a pravda, radikální tajemství, mudrosnubná krása atd…

    – Můj výklad: každé úterý si ty, tvá rodina a tví přátelé vyčistíte zuby nad archou úmluvy, jinak zemřete!

    Na další příklady takových teologických výkladů přijdete jistě i sami…

  11. toli

    Kněz vám řekne že Adam a Eva měli spoustu dětí ale o dalších (kromě Kaina a Abela) nebyl důvod se zmiňovat.
    To je ten samý argument jako když řeknou že bůh stvořil heterosexuálního muže a heterosexuální ženu……..

  12. Jaroslav Štejfa

    No, když takhle budeme ještě chvilku blbnout, tak jistě, Eva měla pak syna Seta. Ale naprostý nedostatek žen, a k čemu město, jak to Kain věděl, co je město, proč nepostavil třeba televizor nebo parní lokomotivu? A když Zilla porodila Tubalkaina, tak to byl metalurg a kovář. Vždyť tyto texty museli kompilovat lidé naprosto bez soudržnosti myšlení. Když si srovnáme, že to museli smolit grafomani v době řecké kultury, třeba tedy vrstevníci Thalése z Milétu, nebo později, vidíte tu duševní bídu, na které je Bible postavena. Hodnotit to jako dílo Boží je směšné. A to se přední křesťanští mudrci dohodli na jejím znění až za zhruba tisíc let. K tomu dalších tisíc let se nesměla Bible překládat do jiných jazyků, možná, aby to šťouralové nerozvrtávali. Vskutku pozoruhodné.
    Jaroslav Štejfa

  13. Sam

    Netřeba nějak pomlouvat bibli, ale můžeme si shrnout fakta, na kterých se snad mnoho lidí shodne.
    – Děj Bible se z nějakého důvodu odehrává především na malém kousku země, někde na blízkém východě kolem Izraele.
    – Když byla Bible napsána, tak to byla kniha pro odborníky, ne pro veřejnost. Tehdy fakt nikdo nepředpokládal, že jednoho dne a) většina lidí bude gramotných b) bude vynalezen knihtisk c) každý bude mít Bibli doma d) Tištěná Bible bude stát nějakých 400 Kč a při troše štěstí vám ji někdo věnuje zdarma.
    -Autoři Bible neznali mikroskop, dalekohled, atomy, buňku, bakterie, příčiny nemocí, princip blesku, slunce a hvězd, no zkrátka nevěděli o světě skoro nic, byl pro ně plný tajemství na každém kroku.

  14. toli

    -Autoři Bible neznali mikroskop, dalekohled, atomy, buňku, bakterie, příčiny nemocí, princip blesku, slunce a hvězd, no zkrátka nevěděli o světě skoro nic, byl pro ně plný tajemství na každém kroku.

    Přesto měli nějaké zákonitosti odpozorované,např. je tam příkaz že mají srát mimo tábor do jamky kterou pak zahrabou.
    Nebo to notorické prach jsi a v prach se obrátíš,všimli si že když vyhrabou nebožtíka po x letech tak najdou tak maximálně kosti,maso se změnilo v hlínu (prach)..

  15. Sam

    Ale jo, byla to jakási civilizace s obchodem a řemesly.

  16. Lemmy

    Toli: je tam příkaz že mají srát mimo tábor do jamky kterou pak zahrabou.

    Toto nepoznám, to ma zaujíma. Vieš, kde to je? Príklad: Genezis 3,15.

  17. toli

    Lemmy
    Myslím že je to někde v levitiku,to je část věnující se zákonictví a pravidlům.

    Nechci se v těch sračkách teď hrabat jinak bych to našel

  18. neruda

    Lemmy,

    je to Deuteronomium 23:13-14.

  19. toli

    Kromě toho existují důkazy že si Židé (a nejen oni ) vzájemně vypomáhali mýty okolních národů.První známá civilizace byli Sumeři,od nich pochází většina mýtů starého zákona.Druhá civilizace byli Egypťané,i ti byli „dodavateli “ pohádek.Chybí záznam 20 let Ježíše,traduje se že v té době přišel do styku s budhismem a inspiroval se….Pavlovy epištoly a skutky apoštolů jsou pak mišmaš všeho možného,mitraismus,zoroastrismus,helénská kultura,jednoduše vybrané části a výroba nového (tehdy) náboženství.

  20. Jaroslav Štejfa

    Pokud se zde Bible dotýkám, tak pouze z pohledu dnešního; je to text nepříliš inteligentních autorů s fatálním nedostatkem informací, má-li sloužit k něčemu jinému, než k historickému srovnání. Má-li to být kniha zjevené pravdy, tedy etalon veškeré morálky lidstva a vůbec souhrn lidského vědění, je to fatální omyl a je jen neštěstím, myslí-li si to třeba až dvě miliardy lidí. Pokud se to rychle nezmění, ještě rychleji lidstvo vyhyne. Doufejme, že tomu tak není.
    Jaroslav Štejfa

  21. Hraničář

    „Když necháte kázat pouze samé skutečně lidumilné kněží všemožných církví a nevytvoříte jim patřičnou opozici, nakonec dosáhnete toho, že budou nejen stoupenci těchto kultů věřit, že jsou „svaté“ knihy plné velmi hluboké moudrosti, nebo dokonce, že je to skutečné, dokonalé, nezpochybnitelné slovo Boha. “

    Komunisté byli k náboženství a církvím docela tolerantní, požadovali pouze, aby věřící, a hlavně kněží a biskupové, byli k jejich vládě loajální. Ti, kteří nebyli, byli všelijak pronásledováni a to z nich v očích věřících dělalo mučedníky a pravdivost jejich tvrzení upevňovalo.
    Když po Velké Sametové církve dostaly svobodu a přišly sem další a další náboženské směry, najednou počet věřících klesá a nejen to, tradiční víra se razantně „inovuje“ a „obohacuje“ o nové prvky a názory a věřící se hádají mezi sebou.

    Viz třebas:
    „Naopak článek je velmi poučný. Ukazuje, že IIVK je vlastně mýtus. Tedy hlavně jeho zastánci mu přisuzují mnoho věcí, které po něm přišli jak povoděn, ale IIVK je nezminuje nebo zaminuje jen okrajově. Oni to ti němci protlačili salámovou metodou. Kdyby na IIVK někdo řekl nahlas, že hodná zakázat latinu, zbourat oltáře a kazatelny nebo povolit přijímání na ruku, byl by vypískán. Dnes dle populárního názoru to zavedl IIVK. Přitom on jenom otevřel dveře, aby si jezinky mohli ohřát prsty.“
    https://disqus.com/by/disqus_GdfYgXXNAT/

    „Je to těžké, navíc, když modlitby zůstanou léta nevyslyšeny. A bolí to,když jiní se chlubí tím, že jim Bůh plní jejich prosby. Ale já jsem mluvila o tom, že se nemáme spokojit s církevními aktivitami, ale snažit se o osobnější vztah.“
    Nemám nějaké pocity. Je to v podstatě uznání své omezenosti a snaha o důvěru v jeho vedení. Bylo to hodně těžké přiznat si, že nezmůžu nic a že si modlitbami nevyškemrám, co považuji za důležité. Bylo to zpočátku ve vzteku a slzách, bála jsem se. Dodnes si nejsem jistá, kdy jednám sama za sebe a kdy jsem vedena. Ale říkám to ráno a je to na něm, jak mne vede, jsem vytížená a nemám čas se tázat při každé věci. Když to pohnojím, poznám to.“
    https://disqus.com/by/disqus_7RHT8fJjMf/

  22. Hraničář

    toli
    10.12. 2015
    Vše důležité jim poví kněz,patlat se v „božím slovu “ sám je nebezpečná zbytečnost.Navíc ani při mši se nečte přímo z bible,mají před staletími schválené výňatky,které se každý rok v příslušný den opakují. Tedy 10.prosince 2016 bude stejný text jako 10 prosince 2015…………

    Kdysi jsem se zeptal kněze, proč si pán Bůh asi vymyslel to pohlavní rozmnožování, když s tím teď má takové problémy. A kněz mně stroze odpověděl: „Bůh ve své neskonalé moudrosti to tak rozhodl, a my o tom nemáme diskutovat!“
    Jindy mě zase řekl: „Vy, teologicky nevzdělaný, byste sám, bez dozoru kněze, Bibli vůbec neměl číst!“

  23. Hraničář

    Jaroslav Štejfa
    11.12. 2015
    Například hned na začátku Genesis: Bůh stvoří Adama a Evu, ti mají Kaina a Abela, Kain zabije Abela, jsou tedy na světě tři – jedna žena a dva muži. Pak Kain jde a ožení se a postaví město. Toto si nepřečtete ani u té nejlacinější detektivky, to by nikdo nekoupil. A tak to pokračuje dál a dál. Já se domnívám, že většina lidí to ve své skromnosti považuje za svou nedostatečnost, když taková tvrzení nechápe, vůbec nepředpokládá, že by to mohla být pitomost.

    Doporučuji na TV Noe si poslechnout přednášku M.O. Váchy. Je to vzdělaný člověk a obdivuhodným způsobem umí spojit Genesis s moderní biologií a evoluční teorií.

  24. toli

    Doporučuji na TV Noe si poslechnout přednášku M.O. Váchy. Je to vzdělaný člověk a obdivuhodným způsobem umí spojit Genesis s moderní biologií a evoluční teorií.

    To je v rétorice,ale chybí mu tam ten jejich základ-bůh.On ho tam uměle našroubuje aniž by přinesl nějaké důkazy o jeho existenci.Je to asi tak jako když perfektně popíšu jak se staví dům a potom popíšu stavitele aniž bych prokázal jeho existenci.Ten kdo o tom nechce přemýšlet anebo na to nemá dostatečnou inteligenci to vezme jako jednoznačný fakt………tedy bůh je tvůrcem všeho.A je vymalováno,indoktrinovaný má v hlavě uložen virus který pak působí dále a nakonec udělá z nositele skvělého blbce.Já spíše obdivuji jejich nonsens že dokáží dokonale popsat co si přeje to, co je neviditelné a nedetekovatelné.

  25. ateista

    @Lemmy
    Toli: je tam příkaz že mají srát mimo tábor do jamky kterou pak zahrabou.

    Toto nepoznám, to ma zaujíma. Vieš, kde to je? Príklad: Genezis 3,15.

    Lemmy, zřejmě by Vám prospělo, kdybyste si Bibli pročetl. To, o čem hovoří Toli tam je, ještě připojím zmínku o kolíku.
    Jak chcete s námi polemizovat, když jste evidentně Bibli nečetl a neznáte ji? A to je podstata věci. Bible je údajně nejprodávanější kniha na světě. Ale nikoliv nejčtenější. Celou Bibli, od prvního písmene po posledního, jako jsem to několikrát udělal já, přečetlo mizivé procento lidí. Zatrhnou si pár pasáží a s tím pak operují, jako to děláte Vy, Lemmy.
    Velmi bych si přál sednout si proti Halíkovi, oba v ruce Bibli, a začít nad ní debatovat. Ještě bych si vzal k ruce Dei verbum.

  26. Hraničář

    ateista
    12.12. 2015

    Velmi bych si přál sednout si proti Halíkovi, oba v ruce Bibli, a začít nad ní debatovat. Ještě bych si vzal k ruce Dei verbum.

    Zkušený a vzdělaný teolog nikdy nebude souhlasit s otevřenou, veřejnou a rovnoprávnou diskuzí se vzdělaným ateistou!

  27. Sam

    Pardon, ale ten aeronet je divný proruský server. http://aeronet.cz/news/kontakt
    Pod článkem „vlada-schvalila-200-milionu-korun-pro-rimsko-katolickou-cirkev-aby-jeji-charita-ucila-v-cesku-muslimske-uprchliky-tomu-co-je-to-demokracie“ je podepsán jakýsi Vedoucí kolotoče.

  28. toli

    Ke studiu a zamyšlení:

    http://www.duseahvezdy.cz/2015/12/10/je-islam-horsi-nez-euroatlanticka-civilizace/

    Myslím že tam není nic k zamyšlení,duše a hvězdy jsou odpad vytvořený českobudějovickým portýrem.
    Co se týká francouzské revoluce tak bych řekl že církev sešla tím čím sama operovala,snad si někdo nemyslí že jejich upalování a inkvizice jim mělo projít jen tak bez trestu,kdo s čím zachází tím také schází . Aneb když se kácí les tak létají třísky.Co se týká potratů tak nechť katoličky klidně rodí jako krávy,každý rok aspoň jedno tele,ale ať nestrkají nos do cizích pochev,nepatří jim….

  29. toli

    @Sam
    Neřeš aeronet ale řeš obsah zprávy.Přiznám se že jsem tu zprávu zatím neověřoval z více zdrojů.Pokud se napíše že stát dá 200 mega nějaké charitní neziskovce a nerozvede se důvod tak je jasné že taková zpráva zapadne bez povšimnutí.Když vidím co se děje nahoře tak bych tomu i věřil.
    Z jiného soudku-malokterá ovce ví že její farnost má platit „desátky“ příslušnému biskupství,něco jako výpalné.
    Biskupství pak ty peníze využije na jistě bohulibé věci.
    Malý příklad kdy to prasklo na jednom křesťanském webu :
    Na jaře jsem se setkal s jedním knězem a oba jsme se radovali z toho že papež František přijal arc. Bezáka. Je to velice hodný kněz, který především žije to co káže až se mnohokrát opravdu cítím před ním zahanben, že já to nedokážu. Ne všichni kněží jsou takoví. Patří do olomoucké diecéze. Mezi jiným se mi svěřil, že když volá na arcibiskupství a potřebuje řešit nějaký problém ve farnosti, tak je sním jednáno (neuvedl s kým jedná) velmi nadřazeně jako s tím nejposlednějším na světě. Díky Bohu, že na jeho službě Kristu to ale ve farnosti není vůbec vidět ale naopak.
    V létě jsem byl zase nechtěným svědkem rozhovoru rovněž mezi kněžími, kteří se bavili o situaci v církvi a to hlavně v olomoucké diecézi a mezi jiným zaznělo, že arcibiskup J. Graubner se nezaobírá moc stavem církve na Moravě a vzpoměli kauzy některých kněží, kteří se buď oženili a odešli nebo o jiných, kteří zanedbávají svou kněžskou službu ve farnosti a žijí velmi světsky a ikdyž se to o nich nic se ze strany arcibiskupství neděje. Arcibiskup se prý hlavně hodně věnuje soudním sporům o arcibiskupské vinné sklepy v Kroměříži, kde už prosoudil miliony. Na internetu jsem se dočetl, že opravdu tento spor stále běží a jeho uzavření je v nedohlednu. Každý rok se ve farnostech koná sbírka na arcibiskupství a každá farnost musí tyto peníze odvést….

    jarmila odpověděl(a) (11.12.2015 18:59)

    To nemyslíte vážně. Vím o sbírkách na opravy, msie, charitu, kněžský seminář, ale proč na arcibiskupství? Copak dosud neberou biskupové platy od státu? Já si na každou investici nejprve našetřím. Co je mi po vinných sklepech? Není toto povinnost biskupů – spolupracovat s charitou? Vždyt´je také placená státem, úkony jsou obodované. Bezdomovci mrznou, jsou i jiní potřební, jsou kněží a laikové o které se má biskup starat. Nedám už ani korunu na sbírku, která nebude dostatečně zdůvodněna, na co je.

  30. Sam

    ——-Přiznám se že jsem tu zprávu zatím neověřoval z více zdrojů——-
    Nevadí, nakonec je tam zdroj přímo uveden. http://www.novinky.cz/domaci/386955-uprchlici-se-budou-ucit-cesky-a-seznamovat-se-s-demokracii-schvalila-vlada.html
    Je to smutné, ale zdá se, že každý den vidíme nějaký důvod, proč se na ŘKC (příp. její dceřinné společnosti jako je Charita) dívat s krajní nedůvěrou.
    Ne, nemohu jim věřit ani nos mezi ušima, natož jim dávat peníze do nějaké sbírky.
    Ale stejně bych řekl, že řadoví zaměstnanci charity dělají občas dobrou práci za nízký plat a nějaké to uznání si zaslouží. Stejně jim však nedám ani korunu.

  31. toli

    V mém městě má v podstatě každý pracovník charity služební auto,a hádej kdo to platí……………charita je pouze příjemcem,sama nevytváří nějaké hmotné hodnoty.A církev je rovněž čistý příjemce,ani ona nevytváří nějaké hmotné hodnoty,které by šly směnit.
    Je to blbé ale musím říct že neznám amorálnější společenskou skupinu než jsou křesťané.Úplně běžně lžou a ani se nečervenají,roznášejí drby,kradou si kabelky v kostele a podobně.Jako jednotlivci snad mohou být lepší ale pokud jsou ve skupině tak je to děs.Když jim to vytknu do očí (jako psycholog bych měl držet nějaký etalon,měřítko) tak se ve své bohorovnosti ještě cítí uraženi.

  32. toli

    Kněz dokonce odmítá že mám na všechno svůj vlastní názor a postoj.A když ho vyjevím tak mi potom nasraně odsekává na pozdrav.Už jsem mu x krát řekl že hovna může cpát do hlavy těm svým tupým ovcím které k němu vzhlížejí jak ke svatému.Ty to totiž dokáží ocenit,já nikoliv.

  33. toli

    Asi jsem se sekl, amorálnější než křesťané jsou politici , pak už nikdo.

  34. Sam

    toli napsal———-
    Je to blbé ale musím říct že neznám amorálnější společenskou skupinu než jsou křesťané.Úplně běžně lžou a ani se nečervenají,roznášejí drby,kradou si kabelky v kostele a podobně.—————-
    Tu křesťanskou veřejnost od 20 let věku moc neznám. Furt chci věřit, že jsou to vesměs slušní lidi (mezi něž asi nebudu nikdy patřit), ale trochu nucení k pokrytectví.
    Akorát jsem mohl pozorovat, že katoličtí gymnazisti (11-19 let) hrozně opisují (hlavně ode mě) a podvádějí u písemek. Ale nemám odvahu jim to nějak vyčítat. Třeba drogy u nich vůbec nefrčely, teda kromě vodní dýmky, cigaret a lihovin. Asi lepší, než nějaké učiliště.

  35. toli

    @Sam
    ale trochu nucení k pokrytectví….

    Hodně nuceni k pokrytectví,jenže o to nejde.Jak to mají v hlavě už celé porouchané tak si to vůbec neuvědomují.naopak si myslí že jsou the best.Respektive jich znám dost kteří si o sobě myslí že mají nebe jisté,za to velmi dobře vidí chyby svých souvěrců a o tom co si myslí o bezvěrcích už ani nemluvím.Oni nás berou jako něco co je v podstatě obtěžuje ale jsou nuceni s tím žít.

  36. Hraničář

    toli
    12.12. 2015
    Kněz dokonce odmítá že mám na všechno svůj vlastní názor a postoj.

    To je běžný postoj věřícího. Neshodnou se ani sami mezi sebou v otázkách náboženství a víry. Je to samozřejmě dáno tím, výstup víry a náboženského učení není testovatelný.

    Něco z Christnetu, zdůrazňuji, že od pochybovačné katoličky:

    Můj příspěvek:
    „Nedávno jsem četl docela charakteristickou úvahu: „Kdyby to, co církev tvrdí byla objektivní pravda, nebo alespoň hodnověrná teorie, pak by nebyly zapotřebí církevní školy, aby formovaly děti ve víře, ale ta pravda by se prosadila svojí vlastní silou.“

    jarmila
    Nevím, co na to říct. Určitě učení o Bohu není totéž, co víra. Je to odpovědˇ na otázku jak vznikl svět z pohledu bible a na jiné otázky, ale víru to nezaručí, protože těch závažných proč hodně i tak zůstane a na ty nejbolavější nejde odpovědět. Pokud mne někdo dobře vzdělá ve fyzice, nebo biologii, budu spoustu věcí vědět, ale to, že budu milovat přírodu a budu v ní trávit čas, budu ochraňovat zvířata – to také nezaručí. Víra je určitě dar, který nedostanou všichni – získají ji někteří hledající, ale i lidé, kteří ji nehledali. Nevypadá to spravedlivě. Proto si myslím, že zákonický pohled pramení z malé víry a strachu o budoucnost, z veliké snahy zalíbit se Bohu bez přesvědčení, že je člověk Bohem milován. Obchod – já vynesu koš, uklidím a dostanu od maminky 5 korun a bude mne mit za to ráda. Maminka má ráda i tak a vynesu -li koš, abych pomohl, nebo je to pro mne přirozené a neočekávám nic, je to cennější. Nedávno jsem četla, že před rekatolizací bylo u nás jen 10 % katolíků. Církev vsadila mimo jiné na barokní zbožnost s andělíčky, průvody, poutěmi a svatými a povedlo se – zalíbila se lidu. Ale sázet dnes na takovou líbivou a folklórní víru, spíše zbožnost, ničemu nepomůže. Běhání po poutích a jiných akcích nezaručí, že budu mít rád sousedy a nebudu pomlouvat.

  37. Hraničář

    Sam
    11.12. 2015
    – Když byla Bible napsána, tak to byla kniha pro odborníky, ne pro veřejnost. Tehdy fakt nikdo nepředpokládal, že jednoho dne a) většina lidí bude gramotných b) bude vynalezen knihtisk c) každý bude mít Bibli doma d) Tištěná Bible bude stát nějakých 400 Kč a při troše štěstí vám ji někdo věnuje zdarma.

    Především, Bible, jako taková, vlastně nikdy nebyla sepsána. Původně se jednalo o množství různých sepsaných zpráv, mýtů, pověstí … které posléze, pro mnoha výběrech, byly sestavené do jedné knihy. Tak vznikl jak Starý, tak i Nový zákon. U Nového to můžeme sledovat lépe, o Ježíšovi a jeho učení vzniklo prý snad až několik set záznamů, z nichž po několika staletích bylo vybráno pouhých 27, které byly označené jako jediné pravověrné.

  38. toli

    Ale je pravdou že bible byla určena jen pro „teology“. Jakýsi papež dokonce pod přísnými tresty zakazoval plebsu číst bibli.A jezuité byli specializovaní na vyhledávání těch,kteří neposlechli a četli.Například v Holandsku dodnes neznají záclony.Mít průhledná okna je jejich tradice ještě z dob kdy kněží chodili a hlídali ovce jestli náhodou doma nečtou……

  39. Petr Tomek Post author

    Akorát Toli že v Holandsku to bylo přesně obráceně – jako kalvinisté měli muži povinnost předčítat rodině z Bible. Takže okna bez záclon jsou tam proto aby bylo vidět jestli ve stanovenou dobu otcové rodin opravdu předčítají.

  40. toli

    @PT
    Akorát Toli že v Holandsku to bylo přesně obráceně – jako kalvinisté měli muži povinnost předčítat rodině z Bible. Takže okna bez záclon jsou tam proto aby bylo vidět jestli ve stanovenou dobu otcové rodin opravdu předčítají.

    No tak vidíš jaký v tom mají chaos,katolíci zakazují a kalvínisti nařizují…..

  41. toli

    @Sam
    http://www.umlaufoviny.com/index.php?a=umlaufoviny/manzelstvi-pres-hranici
    No výborně. Kdyby byli manželé katolička a ateista, tak by to asi dopadlo ještě hůře.

    No mě tam překvapilo pár tradicionalistů co si pokládají otázku proč manželka nekonvertuje ke katolíkům ?Chtěl jsem jim odpovědět že si třeba nepřeje mít tak vyšukaný mozek aby věřila na Ježíše v těstu,ale pak jsem se na to vykašlal.Proč dráždit nemocné,ti mají dost problému sami se sebou…..

  42. Belzebub

    Nejlepší kritika katolíků je kritika od ateistů a liberálů, za tím si stojím 🙂

    katolíci ve své kritice nikdy nepostřehnou hlavní problém – iracionalitu náboženství, takže nemají nejlepší kritiku (byť je možná nejúčinnější, ale není nejlepší)

  43. toli

    Jinak znám manžele už důchodcovském věku kde ona je šílená Ježíšem takže vymetá kde jakou akci a on je nevěřící.Otázky typu „Kde zase couráš babo ?“ Jsou to nejmenší. Ona jako katolička se nemůže rozvést a musí být podřízena muži.Jejich 4 dospělé dcery jsou v různé míře věřící.Když útočí na taťku jak se to chová k mamce tak mamka ho vždycky brání.Jinak famílie to je naprosto dokonalá,nejstarší dcérenka je vdaná,ale s manželem nežije a šuká s knězem.Druhá je věřící 2x rozvedená,s každým chlapem jedno dítě.Do kostela nechodí ale svou víru brání.Třetí rozmazlená tátova mazinka,vdaná,nemůže najít práci,když ji někdo zaměstná tak jí do roka vyhodí.Výlupek,který se rozhádá s rodinou a vůbec jí to nebrání v tom aby před knězem otevřela ústa a přijmula Ježíše do žaludku. .Oblbovala mne bohem když jsem řekl že mě ty píčoviny nezajímají tak z toho udělala veřejný skandál.A ta čtvrtá raději žije v Brně aby nikdo nevěděl…..Ony ty 3 Doroty tady úplně stačí .

  44. Sam

    Belzebub
    Tak bych to řekl jinak. Katolíci dokážou dobře kritizovat interní život v katolických rodinách. Do toho my ateisté a liberálové málo vidíme. Znám různé katolické rodiny, které vypadají navenek v pořádku. Jak si žijou ve skutečnosti nevím a nikdy to nezjistím.
    Proto máme my ateisté a liberálové na starosti spíš tu iracionalitu náboženství. Tady máme veškerou křesťanskou literaturu k dispozici.
    http://www.vira.cz

  45. toli

    Pravověrní katolíci diskutují také na umlaufovinách a jsou tam ve výrazné menšině.Je jich jen pár ale o to větší dělají bordel.Umlaufa vidí v podstatě za odpadlíka,ještě o stupeň horší než Halík.Umlauf (jezuita) přesídlil do Německa (možná byl přeložen) kde slouží a odkud řídí umlaufoviny. Zanechal tu relativně zdravé jádro-lidi kteří se shromažďují kolem umlaufovin,liberální část církve,česká obdoba wir sind kirche.

  46. macýček

    Dobrý podvečer, přátelé. Možná už opožděne, ale přece. O tom „sraní“, a nejenom o něm, je psáno v páté knize Mojžíšově – DEUTERONOMIUM, kapitola 23, verše 11, 12 a 13. Dotyčnej má mít u sebe kolík, kterým „ZAHRABE NEČISTOTU SVOU“. Jinak. Zhruba před 10ti lety, jsem si dal „práci“ a Starý zákon jsem postupně „přelouskal completně asi 3x a dělal si přitom o těch absurditách poznámky. Na NZ už jsem neměl sílu 🙂 …. V roce 2010 jsem si udělal radost a napsal jsem si a nechal vytisknout, knížku. Jmenuje se „Sára je zase ftom“ a jsou tam jednotlivé kapitoly a verše celkem dost podrobně rozpitvány, včetně všeho, co mně při čtení napadlo. Záměrně neříkám při „studiu: :-). Knížku jsem rozdával, třeba při oslavách narozenin kamarádům, jako prezent. Taky se k ní dostal jeden „fundovanej“ katolík, dokonce tak fundovanej, že kamarádí s Halíkem. Nedovedete si představit, jak mi tu knížku rozcupoval :-):-):-). Kdyby měl někdo zájem, mohu bezplatně zaslat počítačový zpracování, vytištěnej exemplář už žádnej nemám. Panu Tomkovi se moc omlouvám, že jsem si tady udělal bez dovolení takovou „reklamičku“, ale svůj výtvor jsem ochotnej nabídnout kdykoliv a komukoliv a bezplatně.

  47. Belzebub

    V rámci ateistické osvěty bych takovéto knihy klidně šířil, pokud nejsou násilnické (ve smyslu že my ateisté vyzýváme k násilí na obyčejných věřících atd…), tak proč ne? Rád si jí přečtu

  48. macýček

    O nějakém násilí nemůže být ani řeč. Jedině o tom, které je ve SZ, s chutí sobě vlastní :-), popisováno. Není problém abych vám jí majlově poslal, ale nejdřív musím znát vaší adresu. Ozvěte se mi prosím na: macykborufka@seznam.cz. Pozor na písmenka v adrese 🙂 !!! „y“ a „f“ nezaměnit ani omylem :-).

  49. RIchard

    Tak nevím, mě to přijde, že ho spíše po tomto videu začalo více lidí sledovat (přeci-jen, Češi nejsou moc známí vírou v křesťanství), já jsem si ho třeba do oblíbených po tomto článku přidal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *