Protože jsme lidé – otázka sekulárního humanismu

Autor | 08.01. 2017

Proč se Nový ateismus natolik protíná se sekulárním humanismem? Tato otázka má jednoduchou odpověď. Ano, protože jsme lidé. Jak to že nám to tedy trvalo tak dlouho?

Problém je v našem chápání člověka. To se totiž měnilo po celou lidskou historii a tak není divu, že se dřívější filosofové a především etici chtěli upnout k něčemu, co se jim zdálo trvanlivější. Snažit se poměřovat a hodnotit svět z hlediska Boha, což se různými způsoby pokoušeli různí lidé po celý středověk, je ale trochu problém.

Imaginární bytost, jejíž hlavní charakterovou vlastností je, že je nevyzpytatelná, lze považovat za garanta měřítek, pokud v ní usilovně věříte, reálně vám ale žádné hodnoty nedává. Imaginární bytosti jsou obecně mnohem lepší nástroje pro manipulaci věřícími, než záruky čehokoli. Vzhledem k tomu, že ale lidé hodnotili a mnozí dodnes hodnotí Boha jako něco co je nejvýše, zdálo se takové uvažování logické.  (Ano z odstupu vypadá dost šíleně, chápat jako nejvyšší a nejdůležitější něco, co neexistuje, ale o této iluzi už je jiný článek.)

V každém případě byl původní humanismus zajímavý obrat, protože přisuzoval nějaké hodnoty a měřítka přímo člověku. Jenže i tento humanismus byl vlastně křesťanský humanismus. Člověk měl svou hodnotu, protože byl „vrcholem stvoření“.

Chci tím říci, že pokud se bavíme o sekulárním humanismu, měli bychom ho chápat jako něco tak odlišného, že by si tento směr zasloužil název, který by vůbec původní humanismus nepřipomínal. Mezi humanismem a sekulárním humanismem je totiž celý vznik a vývoj moderní vědy. Změnil se nejen náš pohled na svět, ale hlavně pohled na nás samotné. Už nejsme ani vrcholem stvoření, ani vrcholem evoluce, ale stále jsme lidé, máme určité vlastnosti i schopnosti.

Přesto si sekulární humanismus označení „humanismus“ zaslouží. Vnímáme totiž tento svět lidskou perspektivou, protože jej ani jinak vnímat nedokážeme. Jsme tvorové světa středních velikostí, rozměry nadkup galaxií se vymykají našemu běžnému chápání a stejně tak je pro nás dokonale neintuitivní svět elementárních částic.

Mnohem, mnohem více to samé platí v morálních kategoriích. Naše pojetí „dobra“ je „lidské dobro“, naše pojetí „zla“ je „lidské zlo“. Mimo lidské chápání takové pojmy jako „dobro“ a „zlo“ nejsou. Vesmír není dokonce ani lhostejný, protože už to by vyžadovalo alespoň potenciální možnost zájmu. Mimo náš lidský pohled není žádný důvod považovat za dobrou nebo špatnou ani aktivitu či neaktivitu, existenci či neexistenci.

Snaha nalézt mimo člověka jakékoli „objektivní dobro“, je tedy předem odsouzena k nezdaru. Jediné co takto můžeme najít je naše vlastní projekce v podobě vůle imaginární bytosti. Jak slaboduché to bývají představy ukazují popisy ráje(či nebe) a pekla v různých náboženstvích. Možná jste si už sami někdy položili otázku: Proč ráje vypadají přesně jako pubertální představa dovolené na ostrovech v Pacifiku (někdy včetně návštěvy luxusního bordelu)? Nebo vás naopak napadlo: Proč peklo tak připomíná středověkou mučírnu?

Věřící takové pojetí morálky děsí. Od malička se totiž učí, že dobro a zlo jsou samostatné kategorie, asi jako hmota nebo gravitace.   Na druhou stranu nám takové relativní pojetí dobra a zla dává určitou oporu v naší lidské podstatě. Nemůžeme sice nikdy přesně říci, co by lidstvo mělo dělat, aby to bylo dobré, protože na vrcholu lidských potřeb je seberealizace a každý vidí svou seberealizaci v něčem jiném (a některé ani nemůžeme nechat aby šli cestou vlastní seberealizace). Navíc totéž chování nemusí být dobré za všech okolností, můžeme ale pro poměrně podstatnou část lidstva popsat, co je špatné, protože nejobecnější potřeby máme společné.

Pravděpodobně nikdo nebude považovat za ideální společnost, kde lidé žijí v neustálém strachu, bolesti, zimě a hladu. Právě proto popisujeme většinou zlé jednání konkrétně, zatímco v případě toho, co chápeme jako dobré, mluvíme častěji o potenciálu čili o svobodě.

Sekulární humanismus je rozhodně nanejvýš vhodným etickým směrem  pro běžný život ve vyspělé civilizaci nejbližších desetiletí a možná i století. Na jedné straně je přístupný rozvíjení prostřednictvím našich poznatků z psychologie a sociologie, a na druhé straně dokáže přijmout i utilitaristickou kritiku.

Je v tom vlastně určité kouzlo, když se snažíme si navzájem neubližovat, nebo dokonce si navzájem pomáháme ke splnění svých snů. Z našeho pohledu je náboženská morálka opravdu chabou morálkou, pokud ji vůbec máme za morálku považovat. Protože, abych citoval jednoho z nových ateistů Adama Savage:

Pravidla nás nedělají morálními. To že se máme navzájem rádi, nás dělá morálními.

 

Článek odkazuje na starší texty:

Deklarace sekulárního humanismu

Petr Tomek: Nadpřirození a imaginární aktéři – mezi fantazií a náboženstvím

Petr Tomek: Proč humanismus a jaký je jeho možný vývoj?

Prokop Hapala: Ateismus, ne však humanismus

 

106 thoughts on “Protože jsme lidé – otázka sekulárního humanismu

  1. Jiří

    On fakt, ze neexistuje zadne absolutni pojeti „dobra“ desi i mne jako ateistu. Problem je se shodnout na tom relativnim spolecnem zaklade. Neni nic horsiho, nez kdyz nekdo zacne svoje pojeti „dobra“ vnucovat ostatnim za pomoci zakona a nebo i zbrane. Problem je to proto, ze je to pojem hoodne siroky a nejen nabozensky. Mame napriklad „eko“ pachatele dobra, kdy ju nekterych e idealem zredukovat lidstvo na uroven uzivitelnou „prirozenym“ zemedelstvim a jine podobne pachatele „dobra“. (to j jen priklad)
    Desive je, ze podobnych skupin pachatelu dobra je mnoho. Ani se nedim lidem , ze hledaji (zbytecne) nejake vyssi bobro jak se tomu branit.
    Proste lidi si s faktem neexistence pevneho zakladu „dobra“ nedokazi poradit. A tyka se to i tech, co si relativitu tohoto pojmu uvedomuji.

  2. Azazel

    Bez vnucování řekněme minima morálky pomocí zákonů bychom byli v hajzlu, což ukazují státy, kde nefunguje stát pořádně, je polorozpadlý (malý stát dle libertariánů), např. některé africké státy.

    Vnucovat je důležité, záleží ale na formě vnucení a na obsahu toho vnucovaného. Vnucovat humanismus a vnucovat nacismus nebo islám je rozdíl. Chci říct, že nejsou zákony jako zákony, téměř všechny něco vnucují, ale může to být prospěšné z utilitárního pohledu nebo naopak hrozivé.

    Objektivní dobro je i není, co záleží na definici. Jsou lepší a horší systémy z pohledu hedonismu/utilitarismu. A že jsou člověk a zvířata hedonistická stvoření je jasné. Dobro by tedy mělo vycházet z této skutečnosti, z tohoto faktu. Pak je to cca objektivní nebo lepší než alternativy.

    Hezký den.

  3. mulit

    1. Pluralita, výběr z nabídky, volná politická soutěž, volná ideová soutěž
    2. Volný trh, všechny formy vlastnictví. osobní, soukromé, akciovky, státní, družstevní, opět pestrost, různost
    3. Svoboda slova
    4. Ochrana menšin, co se něčím vrozeným liší od majority
    5. Sociální spravedlnost, adekvátní mzdy, nesmí být pracující chudoba a naopak vrstva mega placených
    6. Ve školství orientace na vědu, sekulární humanismus

    A obecně: V každém člověku probíhá boj mezi konzervatismem a liberalismem a boj mezi egoismem a altruismem. Každý je trochu jinak vystředěný na škále konzerva – liberál. A na škále egoismus – altruismus.

  4. Jiří

    @mulit a @Azazel:
    No prave, ale jak definovat co je to univerzalne platne minimum. Ma to hromadu „detailu“ ktere jednoduche pristupy k definici kazi.
    Tak napriklad pravidla od „mulit“:
    3) je svobodou slova vyzva k zabijeni nebo rovnou objednavka vrazdy?
    4) Proc ma mit mensina jine prava nez ostatni? Neni dulezitejsi princip rovnost pred zakonem?
    5) Tim ale rikate, ze od urcite urovne je uplne jedno jaky je clovek flakac/dric, protoze mene/vice stejne dostat nemuze. Mate pravo brat lidem motivaci neco delat, zlepsovat se?

  5. mulit

    3) je svobodou slova vyzva k zabijeni nebo rovnou objednavka vrazdy?

    já jsem nikde nenapsal, že svoboda slova je nadřazena trestnímu zákoníku, nebo ochraně života

    4) Proc ma mit mensina jine prava nez ostatni? Neni dulezitejsi princip rovnost pred zakonem?

    no to musíš konkretizovat, jaká menšina a jaká jiná práva

    5) Tim ale rikate, ze od urcite urovne je uplne jedno jaky je clovek flakac/dric, protoze mene/vice stejne dostat nemuze. Mate pravo brat lidem motivaci neco delat, zlepsovat se?

    v soukromém sektoru mi to je jedno, tam bych nezasahoval, ale ve státním sektoru není možné, aby měl pracovník úklidu, dejme tomu popelář jen 10% mzdy, co má starosta obce, tím neříkám, že mají mít stejně, ale třeba 10 násobek vidím jako nemorální, o tom kolik má kdo mít, se dá bavit, dá se to pilovat, pozor ve státním to skutečně někdo určuje, jsou na to tabulky.

  6. Jiri

    @mulit:
    3) A na zaklade ceho je postaven ten trestni zakonik, kdyz vynechame (nedokonale) predstavy, co je spravne? Problem se svobodou slova je ten, ze bud je, nebo neni. Rozdil je volat po vyhlazeni deti z materske skolky kvuli tomu, ze vam poslapali travnik a volani po trestu smrti pro masoveho vraha. Pritom oboje je pozadovani smrti nekoho jineho. Pointa mela byt v tom, ze je nesnadne, az nemozne definovat co je spravne.
    4) Co musim konkretizovat? Pravo musi plati pro kazdeho stejne. Pokud volate po vyjimce pro nekoho, musite ji konkretizovat vy. A ten duvod musi byt dulezitejsi, nez princip stejneho prava pro vsechny. Kolitk takovych dulezitejsich zajmu znate?
    5) puvodni prispevek nebyl o stateni sprave, kde plati tabulky ale obecne. Mymochodem myslite, ze stat nema najimat prvotridni expertty napriklad pres kyberbezpecnost, protoze i maximum tabulek je jen zlomkem, co jim nabizi komercni sfera?
    Na nic z toho neexistuje jednoducha odpoved.

  7. mulit

    3) A na zaklade ceho je postaven ten trestni zakonik, kdyz vynechame (nedokonale) predstavy, co je spravne?

    Není to na základě bible, ani desatera. Japonci nemají bibli a mají řádově nižší kriminalitu, než Američané, kteří mají na bibli postaveno skoro všecko.

    4) Co musim konkretizovat? Pravo musi plati pro kazdeho stejne.

    Ne, to určitě neplatí. A já nevolám po žádných výjimkách. Ochrana menšin určitě. Nikdo nemůže být propuštěn z práce na základě pohlaví, vyznání, orientace, věku, vzhledu, rasy, atd…

    5) Experty je možno získávat i přes jiné benefity než je plat.

  8. Josef Běláč

    Imaginární bytost, jejíž hlavní charakterovou vlastností je, že je nevyzpytatelná.
    —————————————————————————————————————————
    Tato boží vlastnost však nikdy nebyla víře, náboženství a nábožnosti na překážku. Naopak, možnost věčného zkoumání božího úradku vždy byla (a asi vždy bude) vítanou možností projevu inteligence a zvídavosti. Vůbec jsem se neodvážil dát ta dvě poslední slova do uvozovek. Ateisté se nakonec vždy ukážou být krutějšími, nežli ti nepřísnější bohové. Nejhorší odpovědí na otázku „Jaký to má všechno smysl?“ je odpověď, že vlastně žádný. Pokud odpovíme mírněji, tedy, že nevíme, dočkáme se námitky, že se ani nesnažíme. Představa vesmíru bez pozorovatele je jednou z nebezútěsnějších představ vůbec. Ani teorií velkého třesku jsme si příliš nepomohli. Věřící to pochopí jako tvrzení, že „se“ chodba poházela mazlavým mýdlem, koplo „se“ do kýble s vodou, písklo „se“ a začaly rajóny. Odpoví nám, že to přece musel být dozorčí desátník, který poházel chodbu mazlákem, napustil vědro vodou, umístil jej doprostřed chodby, kopl do něj, pískl a zařval: „Nástup na rajóny!“ A tak dokola, a tak pořád, až na věky věků, amen.

  9. Azazel

    Velkých třesků mohlo být nekonečně, viz. hypotéza cyklického vesmíru, pak není potřeba žádná první příčina, jako u boha (který je dle vašich spekulací věčný), jen už pak není potřeba ani ten bůh a vesmír je tedy věčný a nemá první příčinu 🙂 (je to jen hypotéza, ale v souladu s occamovou břitvou nezavádí záhady navíc, jako je třeba bůh)

    „Ateisté se nakonec vždy ukážou být krutějšími, nežli ti nepřísnější bohové. Nejhorší odpovědí na otázku „Jaký to má všechno smysl?“ je odpověď, že vlastně žádný. Pokud odpovíme mírněji, tedy, že nevíme, dočkáme se námitky, že se ani nesnažíme. Představa vesmíru bez pozorovatele je jednou z nebezútěsnějších představ vůbec. “

    Všechno špatně:

    1) nevíme, jestli má vesmír nějaký apriorní smysl, ale spíš ne, resp. není pro něj žádný dlouhodobý exaktní důkaz

    2) apriorní smysl vesmíru a života není důležitý, můžete si „zvolit“ smysl svého života (pokud máte tu možnost a nejste třeba ležák na LDNce, pak je to fakt blbé a já bych chtěl v takovém případě euthanasii), to zvolit dávám do uvozovek proto, že nevěřím na svobodnou vůli, ale na iluzi svobody ano, takže aspoň iluzorně si to můžete zvolit

    3) rozhodně je materialistická a pravděpodobná a lépe ověřená hypotéza vesmíru lepší než věčné peklo a jiné vejšplechty

    4) pokud je krutost vesmíru jen nevědomá a netečná mechanická věc, je to lepší než když za ní stojí inteligentní příčina, s takovým psychopatem bych nechtěl mít co do činění

    Dobrou noc.

  10. mulit

    Ale stvořitel vesmíru přece může klidně být. Třeba já s tím nemám žádný problém. Já si ho dokonce přeji. Přeji si boha. Ale ti dva pouštní bráchové Alláh a Jahve jsou vymyšlení. Jinak klidně přemýšlejte, jaký by byl bůh, kdyby byl. Zajímají mě vaše představy. Nezajímá mě židovský ani arabský virus z pouště starý tisíce let, zajímají mě vaše osobní představy.

  11. toli

    Můžeme si vysnít jakéhokoliv Boha anebo si můžeme převzít již vyrobeného Boha z jakéhokoliv organizovaného náboženství.Nic z toho nezmění realitu,tedy konečnost a nicotu.O čem asi snili lidé v dobách kdy ještě neexistovala náboženství ? Chci položit otázku co je bezútěšného na nicotě,konečnosti ? Není lepší konečnost než věčný život v otroctví ? A v čem se vlastně lišíme od zvířat ? Mají emoce tak jako my,uvědomují si sami sebe tak jako my,nechybí u nich ani sobectví ani altruismus stejně jako u nás.Dokonce už ani neplatí Marxovo že práce polidšťuje neboť pracují i zvířata aby se uživila. Jeden rozdíl tam je-zvířata nepotřebují peníze,oni jdou přímo za potravou,my to bereme oklikou přes ty peníze :-). My jsme si vyrobili a vyrábíme si bohy protože se bojíme neexistence.A co mají dělat zvířata ? Myslíte že jim se jejich život nelíbí ?

  12. mulit

    Já si nejdřív představím lidi, které mám rád nebo které považuji za inteligentní. Třeba Jiří Grygar, František Koukolík, Jan Werich. A potom bych se jich zeptal, zda-li by si přáli genocidní války, zda-li by dokázali někoho mučit navěky ohněm, protože má jiný názor než oni. Nebo zda by dokázali dělat nachytávky na své blízké, nutit, aby obětovali své děti, atd.

    No a už tady vidím, že mohu bez obav vypustit představu židovských pouštních kmenů.

    toli: Není lepší konečnost než věčný život v otroctví ?

    mulit: Já bych otroctví bral v tom směru, že bych mohl třeba stavět. Strašně mě baví něco tvořit. Tak kdybych mohl něco budovat (stavěl jsem chatu), tak to bych mohl dělat pořád. Otroctví ve smyslu trůn s nějakým velkým bubákem a ty nesmíš nic dělat jen křičet halejuja, tak to je pakárna. To je Mao ce tung.

  13. toli

    Otroctví ve smyslu trůn s nějakým velkým bubákem a ty nesmíš nic dělat jen křičet halejuja, tak to je pakárna. To je Mao ce tung.

    Přečti si Zjevení v bibli a zjístíš že přesně tak to je .Jen neustálé zpěvy bez konce a mlácení čelem o podlahu před trůnem 🙂

  14. Hranicar

    toli
    09.01. 2017
    A co mají dělat zvířata ? Myslíte že jim se jejich život nelíbí ?………………………..

    Myslim, ze muj pes Vasil a dve kocky jsou velice spokojeni.

  15. A.S. Pergill

    @mulit „Nikdo nemůže být propuštěn z práce na základě pohlaví, vyznání, orientace, věku, vzhledu, rasy, atd…“
    Tohle rozhodně není „ochrana menšin“, tohle by mělo prostě platit zcela obecně, bez ohledu na to, jestli je někdo součástí většiny nebo menšiny.
    Právě liberálové z toho dělají svůj fašistoidní hnůj, když ochranu menšin berou coby soubor diskriminačních opatření proti majoritní populaci.

  16. toli

    Právě liberálové z toho dělají svůj fašistoidní hnůj, když ochranu menšin berou coby soubor diskriminačních opatření proti majoritní populaci.

    Vysvětli mi prosím jaká jsou ta diskriminační opatření proti majoritní společnosti ? Žádná totiž nevidím.

  17. mulit

    Taky jsem Pergillovi nerozuměl, kdo nebo co konkrétně jeho diskriminuje.

  18. A.S. Pergill

    @toli @mulit
    Zvýhodňování (= „ochrana“) menšiny (jakékoli) znamená diskriminaci většiny (a často i ostatních menšin). Jasné?

  19. mulit

    Jako myslíš etnické? Já s tím mám zkušenost, že když jsem učil v romské škole, tak oni se nazývali základní škola, ale jelikož mají cikáni IQ o cca 20b nižší než bílí, tak nestačili na učivo příslušného ročníku. Tak měli žáci třetí třídy na stolech legálně učebnice 2. ročníku, žáci čtvrtého ročníku se učili z učebnic pro 3. třídu, atd. . Po celý rok. Nedělám si legraci. A to samé s dalšími třídami. V 9. ročníku romské děti by už vůbec nepobraly to učivo. To bylo 7+něco málo z 8čky. Přitom když dochodili, tak měli napsáno na vysvědčení úplné základní vzdělání. Přitom to byl fejk. Potom vím, o cikánech, co chodí na úřady pro dávky celé familie a úřednice to ze strachu vyřizují přednostně. To je tak všecko, co vím. O dalším jiném zvýhodňování nevím. Ty jo? Napiš. Zajímalo by mě, jaké další skupiny jsou zvýhodňovány a jak….

  20. toli

    Zvýhodňování (= „ochrana“) menšiny (jakékoli) znamená diskriminaci většiny (a často i ostatních menšin). Jasné?

    To mi přijde jako nonsens,prostě nesmysl.
    Vezmi třeba teplé.Proč by teplí nemohli mít klasická manželství anebo adopce dětí ? Je to nějak na úkor, diskriminaci heterosexuální většiny ? Ne,není.Naopak nerovnost diskriminuje menšinu.Nebo srovnání platů žen a mužů.Diskriminuje nějak muže kdyby žena měla stejný plat jako muž na stejné pozici a při stejném výkonu ?Nediskriminuje.I když ve zdejší regionu jsou obří japonské a americké montovny,které si staví prestiž na tom že všichni dostávají stejně,ženy jako muži.Já jen dodávám že všichni dostávají stejně málo.To jsou klasické západní firmy pro které neplatí český zákoník práce,například neuznávají české velikonoční pondělí,tudíž neplatí příplatek za tento svátek.

  21. A.S. Pergill

    @mulit Pochopitelně tohle znevýhodňuje tu majoritu, která má stejné vysvědčení, ale podstatně vyšší znalosti (diskreditace toho dokumentu).

    @toli Manželství gayů souhlas. Jejich přednost při adopci dětí (v některých západních státech EU to tak je) nesouhlas (diskriminace).
    Stejná mzda za stejný výkon na stejné pozici souhlas. Jenže antidiskriminace prakticky vždy pomíjí ten „stejný výkon“ (a on se dá, snad vyjma šroubování součástek u pásu, těžko definovat tak, aby to bylo pro „ochránce práv“ neprůstřelné). Nadprůměrných žen je prostě méně než nadprůměrných mužů (ale podprůměrných také). V top managementu je žen kolem 10%, ale mezi homeless taky.
    Poměr pohlaví na špičkových pozicích odpovídá prostě tomu, že ženy mají „špičatější“ Gaussovu křivku kolem stejného průměru. Chtít to násilně srovnávat tím, že na místa mužů budou násilím cpány (třeba přes kvo-kvo-kvo-kvóty) méně kvalitní ženy, to už zcela jednoznačně diskriminace je. (Konec konců, zmínka o podobných aktivitách fašistoidních pachatelů dobra je už v geniálním románu R. Bradburyho „451 stupňů Farenheita“, i v některých jeho povídkách.)

  22. Azazel

    Myslím, že si nerozumíte. Zvláštní ochrana některých menšin jako privilegium je špatná (pokud nejde o nesvéprávné a postižené jedince, kteří potřebují více pomoci státu- zde to má své racionální odůvodnění). Ochrana má platit pro všechny, většiny i menšiny. Stejná. A zrovnoprávnění menšin (nenásilných menšin) je dobrá věc, pokud nemají rovná práva. Privilegia ne, zrovnoprávnění ano. LGBT komunita teď bojuje za zrovnoprávnění, muslimové a katolíci chtějí ale zvláštní privilegia (a často je i mají). To první je liberální dobrá věc, to druhé je špatné, ať už je to kvůli konzervativcům nebo nové levici. Ať už je to jako za feudálů nebo jako v Bradburyho „socialistické“ utopii. Zrovnoprávnění ano, zvláštní privilegia ne.

    Zatím!

  23. toli

    @ASPERGILL
    @toli Manželství gayů souhlas. Jejich přednost při adopci dětí (v některých západních státech EU to tak je) nesouhlas (diskriminace).

    A kdo objektivně určí že se jedná o diskriminaci ?Pokud vím všude musí uchazeči o dítě procházet psychotesty a nejde o jediný test.Je jich celá spousta.Pokud gay pár obstojí lépe než hetero pár tak má prostě přednost.A pokud se ten heteropár cítí diskriminovaný tak to prostě zveřejní a mýtus o diskriminaci heteropárů je na světě kde ho s oblibou šíří třeba křesťanské nebo ruské weby.
    Vždy jsou na pozadí zase emoce,u toho neúspěšného heteropáru to je zhrzené,zraněné ego.Oni jako účastníci onoho testování prostě nemohou objektivně posuzovat a hodnotit kdo je lepší pár k adopci.

  24. mulit

    Co se týká práv LGBT, tak leda přidat automatický převod družstevního bytu na druhého partnera v případě úmrtí a přidat vdovský důchod. V tom je disproporce v neprospěch minority v současném znění. Adopce LGBT páry povolit, ale až jako poslední možnost, když se nenajde žádný hetero pár. Důvod je zájem dětí. Aby se předešlo šikaně ve škole.

  25. toli

    Adopce LGBT páry povolit, ale až jako poslední možnost, když se nenajde žádný hetero pár. Důvod je zájem dětí. Aby se předešlo šikaně ve škole.

    Nesouhlasím,děti jsou jen obrazem výchovy svých rodičů.Kromě toho lze dítě vychovat tak aby bylo dokonale asertivní a nezranitelné šikanou.Zájem dítěte je žít v klidném,harmonickém a milujícím prostředí,tečka.Šikanistům nejdříve vysvětlit a pokud nechtějí pochopit tak posléze trestat.Nevím proč by měl být diskriminovaný člověk který cítí přirozenou potřebu se o někoho starat a třeba i někomu předat majetek čili vychovat si dědice bez ohledu na orientaci.

  26. mulit

    Tak záleží na okolnostech….. Ale obávám se, že tlustý obrýlený chlapec, kterého vychovávají dva muži, nemá šanci. Ráčkuje, má brýle, je zrzavý a má dva tatínky – to se skoro vsadím, jak dopadne…

  27. toli

    Tak záleží na okolnostech….. Ale obávám se, že tlustý obrýlený chlapec, kterého vychovávají dva muži, nemá šanci. Ráčkuje, má brýle, je zrzavý a má dva tatínky – to se skoro vsadím, jak dopadne…

    Dopadne to tak že při správné výchově bude nesouhlasící či namítající spolužáky mít dokonale na háku,u prdele, prostě mu budou lhostejní
    Nejen u dětí platí že pokud ukážeš že ti něco vadí nebo se za něco stydíš tak si na tobě zakomplexovaní či hloupí jedinci smlsnou, Opakem je odrazuješ od útoků.

  28. mulit

    Ty jsi idealista. Já jsem viděl ve škole často, jak zneužijí sebemenší slabost, sebemenší odlišnost. Záleží na učiteli. Těch faktorů je vždycky více, roli hraje také sociální status rodiny. Viděl jsi, že na SŠ jsou schopni zabít šikanou i učitelku. Natož spolužáka.

  29. toli

    Ty jsi idealista. Já jsem viděl ve škole často, jak zneužijí sebemenší slabost, sebemenší odlišnost. Záleží na učiteli. Těch faktorů je vždycky více, roli hraje také sociální status rodiny. Viděl jsi, že na SŠ jsou schopni zabít šikanou i učitelku. Natož spolužáka.

    Nejsem idealista,něco podobného jsem zažil v dětství a něco podobného zažívali moje děti.Než jsem je naučil v tom chodit a jak reagovat.Už mají pokoj,šikanisti ztratili zájem.

  30. A.S.Pergill

    @toli Pokud má gay pár „body“ za to, že je „politicky správný“ a kvůli tomu „obstojí lépe“ než pár hetero, tak to zcela jednoznačně diskriminace hetero je.

  31. Lemmy

    Na Slovensku prebieha protest proti bohoslužbe pri príležitosti inaugurácie historicky prvej prezidentky Zuzany Čaputovej. Pozri: List prezidentke.

  32. Tonda Vlas

    Havel si také nechal poprvé vysloužit TE DEUM od kardinála Tomáška a nechal si při tom požehnat sušenkou uzavřenou za sklíčku v pozlaceném předmětu, který vypadá jako Slunce. To samé Gotwwald od arcibiskupa Berana. Jenže Gottwald tehdy blufoval, i když už nemusel.

    Lemmy, máš pravdu. Takové maškarády, pokud je stát formálně sekulární, by vůbec neměly být.

  33. Lemmy

    Priznám sa, že o Gottwaldovi nič neviem. Odkiaľ čerpáš takéto informácie? Je to niekde uverejnené i dnes na webe? Mne sa zdá, že Gottwald bol ateista, a teda, ak prijímal kresťanskú sušienku, tak sa mi to javí dosť podozrivé. Vzhľadom na súdne procesy v 50. rokoch minulého storočia sa čudujem, prečo potom komunisti nepopravili aj Gottwalda. Veď, keď jedol kresťanské sušienky, tak bol pre robotníkov a roľníkov vlastizradca, lebo tým pohŕdal komunistickou ideológiou marxizmu-leninizmu a stalinizmu [ten stalinizmus by som dal do popredia].

  34. Tonda Vlas

    Tu sušenku nepřijímal ale nechal se jí po zvolení prezidentem požehnat.

  35. Lemmy

    Tonda, odkiaľ to vieš? Je to niekde uverejnené na internete?

  36. Lemmy

    O tomto by sa tu mohlo písať aj odborne:

    LGBTQ očima vědy

    Není to chyba přírody – Homosexualita jako frekvenčně závislá strategie napříč živočišnou říší.

    Výzkum v živočišné říši ukazuje, že homosexualita není evolučním omylem, ale že určité procento homosexuálů přináší některé výhody a je tedy adaptací, nikoli maladaptací.

    Napríklad, prečo im nestačí L ako lesba, G ako gej, ale museli do toho zapliesť aj neurčitý výraz Queer. Ide o pleonazmus, zbytočné hromadenie slov, v skratke ide o zbytočné hromadenie písmen.

  37. Tonda Vlas

    A ty neznáš základní historii?

  38. Tonda Vlas

    Milý toli

    zase tu propaguješ něco, čím si léčíš své pokrytectví, když žiješ desetiletí v manželství s biologickou ženou. Okopčím tu, co o vás načmáral na šarlatánce agresivní cirkumfetišista a acucullofil Zkoumal:

    Tony, já jsem se podíval na ty stránky osacr, o kterých píšeš a to je tedy opravdu hnus. Více demagogie, nenávistných a tendenčních článků a výlevů, aby člověk opravdu pohledal…. A vůbec v ničem si to nezadá s opačnou demagogií některých náboženských fanatiků.
    10. Červen 2019 – 11:50

  39. Tonda Vlas

    Milý Lemmy

    už jsem to tu napsal několikrát. Za chvíli z toho bude nejen LGBTQ komunita, ale bude to LGBTQKLIUZRWMNP a nevím kde jaká komunita. Aby na to vůbec stačila písmena abecedy.

    Jenom nevím, co je s naším multinickem, mám strach, zda si ho v tom brazilském pralese nepodal k večeři nějaký kajman nebo ho nespolkla anakonda.

  40. Lemmy

    Na ostatnom posudkovom konaní multinickovi zakázala lekárska komisia prístup k internetu. Dôvod bol, že lekári majú zvýšenú obavu o jeho zdravotný stav.

  41. Tonda Vlas

    @toli

    Momentálně mám jiné zájmy, proto tu okopčím, co jsem dnes napsal na šarlatánku:

    Multinicku Zkoumale, zase ty tvé fantazmagorie. Bludný balvan by v tomto měla dostat emerická kryptonáboženská pseudověda.————————– Teď ale chcu čumět na Jupitera, pokud vyleze z mraků, tu v Hamburku je polojasno. Hlavně, abych si kvůli tomu Jupiterovi nenakřápl druhou ledvinu, jako jsem si loni tu první nakřápl kvůli Marsovi.
    ……………………………………………………………………………………………………………..

    Toto jsem napsal na jiné vlákno:

    Nemusím čumět do mapy, z toho kraje pocházím, takže mám ty trasy v hlavě, jenže tu v Hamburku je takové polojasno, takže nevím, zda ten Jupiter vyleze z poza mraků, u mě to byl kiks, napsat, že je to Venuše, něco mi na tom nesedělo. Ale je to nádherná podívaná, jako loni s Marsem. U Marsu se to opakuje jednou za patnáct let, u Jupitera musí být ta perioda, když se král planet ukazuje v celé své kráse mnohem delší. Proto bych doporučil každému, pokud je jasno, se dívat na večerní oblohu při stmívání. Než mají jiné hvězdy šanci vůbec být vidět, tak Jupiter na jižní straně září jak šajnovka.————————- Už je vidět, mraky jsou pryč a tak se jdu kochat pohledem na něho, v mém věku už to asi může být naposled..

    Jinak, multinick osacrový je proti multinickovi ze šarlatánky, který je nevídané hov.ado, zlatej.

    Takže jeho vyjádření o OSACRu zní poněkud logicky, ale já vím, že to napsalo hov.ado jinak naprosto nevídané.

  42. toli

    Milý Tondo
    zase tu propaguješ něco, čím si léčíš své pokrytectví, když žiješ desetiletí v manželství s biologickou ženou. Okopčím tu, co o vás načmáral na šarlatánce agresivní cirkumfetišista a acucullofil Zkoumal:

    Neznám žádného Zkoumala a ani mne nezajímá.
    A propaguji jednoduše to co považuji za správné,rovnoprávnost před zákonem.
    Opět ti doporučím aby jsi si redefinoval a tentokrát správně význam slova pokrytectví.
    Opravdu není mým problémem tvoje jednoduchost a postižení nejen náboženskými předsudky.

  43. toli

    @Lemmy
    neurčitý výraz Queer. Ide o pleonazmus, zbytočné hromadenie slov, v skratke ide o zbytočné hromadenie písmen.

    Taky se mi to nelíbí i když chápu že se v té zkratce chce každý zviditelnit.
    Slovo Queer má přesný specifický význam,jsou to takové ty buzny co milují převlékání do ženských extravagantních kostýmů..Ne každý homosexuál tím trpí,spíše bych řekl že queer jsou v menšině ale o to více vidět.
    Ono v podstatě došlo ve slangových výrazech k prohození jednoho písmenka,dalším slovem stejného významu je Queen,Drag queen,královna noci.
    Skupina Queen si dala své jméno právě proto na přání Mercuryho.

  44. toli

    Jinak koukání se skrz prsty na lesby,gaye,queer a další je spíše problémem východní Evropy.
    Západní Evropa už dospěla,vždyť Prides se tam konají nepřetržitě již 50 let a lidé jsou zvyklí vnímají to jako karneval A bývá navštěvován i heterosexuály s rodinami-každý se chce bavit,veselit..A většinově si zvykli i na stejnopohlavní manželství.
    To jen východoevropané se snaží hasit něco co je osobně nepálí.

  45. toli

    @Lemmy
    Česká televize jako veřejnoprávní instituce má ze zákona uloženou povinnost naplňovat potřeby všech svých koncesionářú a tak vysílá i pořad Queer (stejně jako Český rozhlas rozhlasovou mutaci). Jenže to vysílá pozdě v noci a obsahem jsou hovadiny takže se na to nikdo nekouká. LGBT sama dobře ví co je potřeba zlepšit,nepotřebuje k tomu magazín Queer české televize.

  46. Lemmy

    Fajn, Česká televízia či rozhlas majú povinnosť, tak vysielajú programy pre menšiny, napríklad aj pre homosexuálov. Zaujímavé je, že nevysielajú programy pre humanistov. A aj keď sa niekde spomenie ateizmus, tak vzápätí sa to koriguje, vyvažuje nejakou náboženskou ideológiou, zvyčajne kresťanskou.

  47. toli

    Zaujímavé je, že nevysielajú programy pre humanistov.

    Myslím že neexistuje přesná definice humanisty a druhá věc je že humanisté se ani nijak nezdružují a netahají za jeden provaz.Takže pro jakého humanistu by měla česká potažmo slovenská televize vysílat ?

  48. Lemmy

    Nepotrebuješ presnú definíciu, ja som mal na mysli humanistov združených pod celosvetovou organizáciou Humanists International. Do 15. 2. 2019 mala názov: Medzinárodná humanistická a etická únia (International Humanist and Ethical Union; IHEU).

    Humanistický svetonázor máme zadefinovaný takto:

    Humanizmus je demokratický a etický svetonázor, ktorého vyznaním je zásada, že ľudské bytosti majú právo a zodpovednosť utvárať si svoj vlastný život a dávať mu zmysel, usiluje sa o formovanie humánnejšej spoločnosti na základe etiky budovanej na ľudských a iných prirodzených hodnotách, v duchu rozumu a slobody skúmania, prostredníctvom ľudských schopností. Tento svetonázor nie je teistický a neprijíma pohľad, ktorý vidí v skutočnosti nadprirodzenosť.

  49. Lemmy

    Ďalej: Medzinárodná ateistická aliancia. Ateisté ČR sú jej členmi. Práve diskutujeme na ich stránke. 🙂

    Je viacero ďalších organizácií, ktoré tie štátne televízie ignorujú.

  50. toli

    U křesťanů a homosexuálů to je jasné,to jsou přesné definice.ČT2 občas vysílá něco pro ateisty třeba z pohledu vědy anebo historický pohled na vznik náboženství bez těch transcedentních sraček,za vznikem náboženství stojí vždy politika,touha sjednotit a ovládat.Jenže u těchto pořadů se nikdy neuvádí že jsou ateistické,jednoduše kdo chce tak se kouká.Další definice jsou rozplyzlé,nejsou přesně definovány.Tudíž je nemožné chtít po veřejnoprávní službě aby vysílala něco pro humanisty,sám si nedokážu představit co by mělo být obsahem těchto pořadů přitom vím co je humanismus,ale……Je snad jednoznačný postoj humanistů třeba k euthanasií,potratům nebo naopak k asistované reprodukci a další a další,obávám se že humanisté nemají jednoznačný postoj k tématům které hýbou společností.

  51. Lemmy

    Toli: je nemožné chtít po veřejnoprávní službě aby vysílala něco pro humanisty,sám si nedokážu představit co by mělo být obsahem těchto pořadů

    Presne to, uveril si bludu, náboženskému bludu. Humanisti majú čo ponúkať, je toho veľa, ale štát o to nemá záujem. Aký je problém, že sa nehovorí o teórii a praxi humanistickej výchovy? Prečo sa nediskutuje o humanistickej etike?

  52. Lemmy

    Toli, asi nevieš, ale eutanázia je osobná vec jednotlivca. Štát by nemal do toho zasahovať. Mal by len dohliadať, aby sa eutanázia nezneužila, aby nedošlo k úmrtiu človeka, ktorý si to osobne nepraje. Aby nedošlo k špekulatívnej udalosti, aby dediči sa skôr dostali k dedičstvu. Ale osobnú bolesť pacienta, ktorý žiada vedome o eutanáziu, nemôže žiaden zákon kriminalizovať. Štát je v tejto veci ako sadista.

  53. Lemmy

    Toli, to isté sa týka interrupcie. Štát nemá čo zakazovať, terorizovať ženy. Avšak po 12 týždňoch je to už na zváženie lekárskou, odbornou, komisiou.

  54. Tonda Vlas

    I dobrovolná kastrace by měla být věcí jednotlivce a stát by to neměl vůbec omezovat. Jenže nevím, jak by se vůbec choval Hvězdoun, kdyby tehdy svou kýženou kastraci, aby se zbavil homosexuálního nutkání uskutečnil. Tehdy se trmácel až z východu republiky za MUDr Zvěřinou, aby ho vykastroval a on neměl ten homosexuální hřích, jenže MUDr Zvěřina ho vypoklonkoval, že on je sexuolog a ne chirurg. Tehdy jsem Hvězdounovi poradil, že má jít k veterináři, že ten v tom má praxi. Ale toho on se bál.

    Dnes je šťastnej, že tu pitomost, tehdy ještě jako nábožný ( letničář, vůbec ne katolík) neudělal a že má mladou manželku – boučka. Nic proti tomu, já mu ho i přeju, když je s ním konečně šťastný. Nevím, jestli by byl šťastný jako nábožný eunuch. Jenže se nesmí na internetu chovat jako ho.vado a na jiné lidi na internetu pomlouvat, křivě je obviňovat a kydat na ně nehoráznou špínu.

  55. toli

    @Lemmy

    Prečo sa nediskutuje o humanistickej etike?

    Víš já znám jen jednu etiku,bez přívlastku. Vše ostatní je neetické.Přijde mi že přidávat přívlastky k některým slovům je kontraproduktivní. Podívej třeba na křesťanskou demokracii,buď je křesťanská něco anebo je demokracie.Řekli jsme že křesťanství je totalita,takže křesťanská demokracie je oxymoron.
    Ten náš kretén Čunek včera obhajoval Babiše a nadával na ty co ohlásili jeho zlodějny Bruselu,prý díky nim budeme muset vracet peníze z dotací.A to se Čunek pere za křesťanství.Dost zvláštní jeho pojetí křesťanství,zastávat se zlodějen…..

  56. Tonda Vlas

    Druhou polovinu roku 1996 jsem trávil ve Valasškém Meziříčí. Tehdy ještě nebylo o Čunkovi ani vidu ani slechu. Vím, že jeho dva bráchové jsou kněžouři. Jeden je jezovit a druhý je saloš, toho jsem viděl v Teplicích. Vypadal, jako by mu z oka vypadl.

  57. Tonda Vlas

    Oni byli faráři, pokud se jednalo o majetek, vždy velmi pragmatičtí.

  58. Lemmy

    Toli, nie je jedna etika. Je viacero spôsobov, ako sa porovnávajú rôzne morálne systémy, rôzne morálky. Etika – filozofická disciplína vytvárajúca teóriu morálky a zaoberajúca sa otázkami dobra, cnosti, spravodlivosti, morálnych zákonov: kresťanská etika; moderná, globálna etika; normatívna etika; humanistická etika…

    Etika aj ako sústava mravných noriem, morálka: kresťanská, novinárska etika.

  59. toli

    Oni byli faráři, pokud se jednalo o majetek, vždy velmi pragmatičtí.

    Jenže obhajobou zlodějny se dostávají do přímého konfliktu se svou ideologií

    a Čunas má těch vroubků více. Například on ,šílený pánbíčkář a politický činitel veřejně radí samoživitelkám které nedostávají alimenty že si mají pořídit jiného chlapa který jim bude pomáhat…..

  60. Tonda Vlas

    Nechci pana Semína rozebírat, protože to jeho „et introibo ad altare Dei, jde teď zcela mimo mne.

  61. toli

    Semín se ani rozebírat nedá,viděl jsi někdy Hájkův protiproud ? To je jedna konspirační fantazie za druhou,a to vše vydávané za pravdu.Žel bývají tam i stravovací či léčebné rady od nějaké Magdalény Peprné.Původně jsem si myslel že si někdo dělá srandu,ale není tomu tak .Ty rady mohou ublížit nebo dokonce zabít pokud by se jimi nějaký nemocný řídil
    A Hájkův konspirační web nemá cenu komentovat. Vše je ve větě,hnusný prohnilý Západ a skvělé křesťanské Rusko pod ochranou panny Marie…..Semín je to samé co Hájek,nemocní lidé.

    http://www.protiproud.cz/?pg=2

  62. toli

    Určitě si pamatujete že Hájek dělal na hradě Klausovi podržtašku.To vytváří celkem živý plastický obraz toho kdo je V.Klaus st.Jen dodávám že jablko nepadá daleko od stromu…..

  63. Tonda Vlas

    Na pár věcí jsem se v tom Protiproudu podíval, ale ty bujaré fantazie jdou zcela mimo mě. Ohledně těch konspirací, můj přítel didus, se kterým se znám už přes třicet let, je polyká i s navijákem, chtěl mě o tom přesvědčit, ale já brzo (asi tak po měsíci) seznal, že to jsou naprosté bláboly. (mimo jiné, didus polyká i navijákem jakousi Vassulu, které já, co jsem si přečetl pár řádků těch blábolů, nemohu vůbec přijít na jméno. Proto já se vůbec nenamáhám tím, abych nějaký Protiproud, Aeronet(nebo jak se to vlastně jmenuje nebo píše) &Spol vůbec rozkliknul.

  64. Tonda Vlas

    Válka žalobců, tak novináři charakterizovali dění mezi státními zástupci poté, co jihlavský žalobce Ari Salichov zastavil trestní stíhání Jiřího Čunka. ČSSD zastavení trestního stíhání označila za ohrožení demokracie v zemi. ———————————————————- Ari Salichov? Ten tu Čunkovu kauzu zcela zametl pod koberec. Hledali po celé republice prokurátora, který to pod ten koberec zamete, protože to byla zakázka Topolánkovy vlády, až našli. V Jihlavě, a kde je územní příslušnost. Možná, že ten Čunek z Valašska tu Jihlavu vůbec v životě neviděl.—–Na tu kauzu si dobře pamatuju. Normální člověk by po takové kauze radši chodil kanálama, jenže ne nábožný Čunek s hroší kůží.

  65. Tonda Vlas

    Pak je v politice ještě jedno takové nábožně jelito s hroší kůží. Pirátský poslanec Mikuláš Ferenčík o něm v rozhovoru toto řekl?————————————————————Zajímavý názor jednoho piráta:————–Mediálně nejviditelnějším a nejostřejším Babišovým kritikem je Miroslav Kalousek. I teď počastoval premiéra označením „lupič evropských peněz“. Nejsou podobné výroky kontraproduktivní a spíše Babišovy voliče ještě více zatvrdí v podpoře premiéra?—————————————— Kdyby pan Babiš pana Kalouska neměl, tak by si ho musel vymyslet. Bohužel kritika od pana Kalouska – který sám kdysi hlasoval pro biopaliva – je extrémně nevěrohodná.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Vím moc dobře, jaký je Babiš hajz, ale na českém severu, kde teď zase žiju, lidi překousnou spíše čtyři Babiše než jednoho Kalouska.

  66. Tonda Vlas

    U Kalouska je těch podfuků opravdu hodně, jenže on to dokázal tak obratně stopit a zamaskovat, že mu to už nikdo vůbec nedovede prokázat. V každém případě si tu basu zaslouží mnohem více než Babiš. (dle mne tam patří oba). Pokud si demonstrati proti Babišovi někam pozvou Kalouska, tak to celé znehodnotí. V tom má ten pirát Ferenčík pravdu.

  67. Tonda Vlas

    Ale Církev z něj musí být nadšená. Na poslední chvíli a s odřenýma ušima s Nečasem prosadili církevní restituce. Dle mne k ničemu, protože církevníci to brzy prošustrují a pracku vůči státu budou mít nataženou pořád.

  68. Lemmy

    Prečo klerici naťahujú pracku smerom k štátu? Čo sú? Dôchodcovia, mentálne hendikepovaní, invalidi, slepí, hluchí, či aké majú postihnutie? Sú na materskej alebo otcovskej dovolenke? Veď klérus má vlastné obecenstvo, nech k nemu naťahujú svoje pracky.

    Na Slovensku preto nechcú odluku cirkví od štátu, lebo veľmi dobre poznajú charakter veriacich. Nikto by neplatil klérus len tak, dobrovoľne. Ale keď veriaci prídu o svoje peniaze nepriamo, že štát zaplatí klérus zo štátneho rozpočtu, tak už nereptajú. Oni vôbec nereptajú, keď oligarchia vo veľkom okráda štát na rôznych pochybných zákazkách. Občania prichádzajú o milióny eur, takže zatvoria oči aj pri financovaní cirkví štátom.

  69. toli

    Jo Vassula Ryden je známá mystička žijící ve Švýcarsku.Hlasí se k pravoslaví ale zdejší katolická farnost jí žere protože jí žere i náš opat.Slízají se každou neděli v podvečer modlí se dle Vassuly v modlitební skupině Tlig.Kdysi opata vyhodili z řádu protože byl hlasitým propagátorem Vassuly.Později se s ní setkal v Praze a ta mu řekla že mu Kristus vzkazuje aby se vrátil k řádu.Má prý bušit na vrata tak dlouho až se mu otevřou.Mezitím vzal Vatikán na milost i pravoslavnou Vassulu a na milost byl vzít i opat který dokonce povýšil.
    Vassula „hovoří“ s Kristem prostřednictvím automatického písma takže je pravoslavná střižená esoterikou.Kdysi jsem četl malý kousek jejího celoživotního díla „Opravdový život v Bohu “ (celkem 9 dílů) ale dělalo se mi z těch keců špatně,takže Vassula šla do hajzlu.
    Jezdí po světě,nechává si platit za přednášky a nechává se hostit,takhle se vydělává na lidské hlouposti 🙂

  70. Tonda Vlas

    Já Vassulu nemohu ani cítit. Na druhou stranu ona to má pěkně vykalkulované, když i opat jí naletí.

  71. Hraničář

    Tonda Vlas
    14.06. 2019
    To homosexuální čokli mají větší štěstí. U nás chodí dva majitelé do hospody s takovými a pak má celá hospoda z těch dvou čoklů – buzen, srandu. Ti dva jedou po sobě a feny je vůbec nezajímají. ……………………..

    To je takový oblíbený omyl neznalých (podobně jako „neposkvrněné početí“). Ti psi tím naskakováním na samce, obdobně to dělají i třebas mladí býci, se snaží demonstrovat svoji dominanci ve smečce.

  72. Hraničář

    Lemmy
    13.06. 2019
    Priznám sa, že o Gottwaldovi nič neviem. Odkiaľ čerpáš takéto informácie? Je to niekde uverejnené i dnes na webe? Mne sa zdá, že Gottwald bol ateista, ………………………..

    Gottwald byl ateista, ale formálně katolík. Jako dítě byl pokřtěný, ostatně, jako většina komunistů v r. 1948. Asi i Zápotocký, Novotný – nevím, Svoboda ano, Husák samozřejmě.
    Gottwald si to Te Deum zřejmě vyžádal s ohledem na to veliké množství katolíků v KSČ.

  73. toli

    @Tonda
    Vassula je hardcore,vhodná pro fanatické vyznavače což náš opat je.Jako pravoslavná se poněkud liší od katolického výkladu což byl důvod proč proti ní Vatikán brojil.Je zvláštní že ona pravoslavná působí především na katolickém a protestantském teritoriu. Vassula je původem Řekyně provdaná za švýcarského fabrikanta,není blbá aby si vzala nějakého lůzra.
    Kristovým ústředním motivem dle Vassuly je aby se křesťanství sjednotilo a všechny 3 pruty se poněkud sehnuly (pravoslaví-katolicismus-protestantství) a vzájemně se přizpůsobily.To je hodně naivní představa když všechny 3 směry křesťanství si vybudovaly bussiness na vzájemných odlišnostech a žádný směr se nevzdá své specifikace protože právě ta mu přináší zisky.

  74. Lemmy

    Hraničář, už viem, že sa zúčastnil bohoslužby Te Deum. Len či aj jedol tú kresťanskú oplátku? Lebo toto bola skôr moja reakcia na Tondove slová.

  75. Hraničář

    Pokud vím, tak Gottwald k přijímání nešel. Na to už byl moc přesvědčený ateista. Ale požehnat si velkou hostií v monstranci nechal!

  76. Karel 423

    Lemmy
    15.06. 2019
    Prečo klerici naťahujú pracku smerom k štátu? Čo sú? Dôchodcovia, mentálne hendikepovaní, invalidi, slepí, hluchí, či aké majú postihnutie? Sú na materskej alebo otcovskej dovolenke? Veď klérus má vlastné obecenstvo, nech k nemu naťahujú svoje pracky.

    Lemmy, uhodil jsi hřebík na hlavičku. Stát jim to umožňuje, tak proč ne? Mocipáni si klérus hýčkají, protože jim efektivně pomáhá udržovat ovečky v poslušnosti. Něco za něco. Bylo to tak už ve středověku a funguje to dodnes.

  77. Tonda Vlas

    O tom, že by jedl tu sušenku jsem nic nepsal.

  78. Lemmy

    Tonda, OK, veď som len bol zvedavý, či mal aj hlad po sušienke. Dosiaľ som sa tým nezaoberal. Až keď Čaputová sa rozhodla pre bohoslužbu v rámci štátnej ceremónie. Správala sa rovnako ako Hácha alebo Gottwald. Skôr sa mi vidí, že ako Gottwald, aby si naklonila aspoň 60 % kresťanov, ktorí ju aj tak nevolili. Urobila gesto voči kostolníkom, aby nemali traumu, že zen-budhista je ich prezidentkou.

  79. Lemmy

    Karel: Mocipáni si klérus hýčkají, protože jim efektivně pomáhá udržovat ovečky v poslušnosti.

    Pri prezidentských voľbách dali ovce najavo, že kašlú na antipropagandu svojich pastierov. Tí brojili proti Čaputovej, ale tá sa nakoniec aj tak stala prezidentkou, navzdory traume, ktorú prežíval klérus.

  80. Hraničář

    Po abdikaci Edvarda Beneše na úřad prezidenta byl na jeho místo zvolen generální tajemník KSČ Klement Gottwald. Ten se obrátil na pražského arcibiskupa s žádostí, aby byl v katedrále sv. Víta na počest prezidentské volby zpíván slavnostní hymnus Te Deum, jak tomu bylo zvykem v tradici první republiky. Arcibiskup Beran byl žádostí překvapen, ale nakonec souhlasil a za přítomnosti představitelů komunistické vlády bylo v katedrále Te Deum slaveno. Tato slavnost pobouřila jak některé katolíky, tak i komunisty.

    http://www.katyd.cz/clanky/stret-s-komunisty-na-bozi-telo.html

  81. Lemmy

    H: – v červenci ho celé skropí z vrtulníku svěcenou vodou.

    Aké trápne. Aj kvôli takým hlúpostiam nie som kresťanom. Cítil by som sa členom klubu psychiatrických pacientov.

  82. Lemmy

    H: zpíván slavnostní hymnus Te Deum, jak tomu bylo zvykem v tradici první republiky.

    Akej tradícii? Veď len Hácha spáchal ten zločin s Te Deum. Masaryk a Beneš sa predsa dištancovali od toho, tak aká tradícia?

  83. Hraničář

    Kněží bylo velké množství, postupně vytlačili všechny ostatní služby, resp. tyto služby se staly pouze formálními kroky na cestě ke kněžství. Každý kněz má právo denně sloužit mši. Proto tolik oltářů po kostelích, aby se všichni vešli. Kněží museli být z něčeho živi. Jednak se vytvořila ideologie, že každá mše je „obětí nevýslovné ceny, kterou nic nepřevýší.“ Čím více takových obětí, tím lépe. Jednak se začala kněžím platit za sloužení mši tzv. mešní intence ve výši pokrývající živobytí přibližně na jeden den. Poptávka se vytvořila možností sloužit celé série mší, např. třicet dní po smrti.
    Zaplatím, a tím nějak ovlivním nejasnou situaci zemřelého. Podobné uvažování umožňuje i teologický konstrukt očistce. Pokouší se nějak vyřešit napětí mezi božím milosrdenstvím a spravedlností. ………………….
    http://www.christnet.eu/clanky/6254/davat_na_msi.url

  84. Ekklesian

    [Jak islám vznikl doopravdy – poznatky získané ve Vatikánské knihovně. Bývalý jezuitský agent vypovídá]

    Pohanský Řím, šíření křesťanství, islámu a židů v něm. Zde je mimo jiné výklad, proč právě islám se rozšířil do celého světa tak závrátnou rychlosti, která neměla dosud ve světe obdoby. (Dr. Rivera – bývalý jezuitský agent).

    Dr. Rivera podává zde dosud přísně utajovanou interpretací, proč se Islám rozšířil do světa tak závratnou rychlosti a též proč židé jsou vždy v centru „zájmu“ Vatikánu: Pohanský Řím popravil Krista ukřižováním z politických a mocenských důvodů, a ze stejných důvodů pronásledoval i jeho učedníky. Věřící prvotní křesťané se tedy rozutekli se svým poselstvím dokonce až do Afriky, kde zakládali malé sbory. I tam se však setkávali s tvrdým odporem. Řím proti nim štval domorodé obyvatelstvo a sám je pomocí svého vojska dále hubil.

    Císař KonstantinKřesťané se pochopitelně nesetkali s pochopením ani v samotném Římě. Židovská římská vláda pronásledovala tyto první věřící v Krista ve snaze zastavit Boží hnutí. Proti pohanství Říma se křesťané stavěli nekompromisně, což nepřátelství Říma jenom zvětšovalo. Nakonec za císaře Vespasiana (zakladatel dynastie Flaviovců) římská vojska pod vedením generála Tita (Titus syn Vespasiana, pozdější římský císař) dobyla roku 70 n.l. Jeruzalém a zničila veliký židovský chrám, který byl centrem židovské bohoslužby. … (Na místě, kde kdysi stál židovský chrám, stojí dnes skalní mešita, druhé největší místo islámu na světě). Dobytí Jeruzaléma bylo strašlivé krveprolití. Někteří Židé byli vzati do otroctví, někteří byli zabiti ukřižováním, někteří padli. Ale mnohým se podařilo utéct.

    Židovští utečenci se usadili a přežili jako kočovníci. Žili ve stanech i v severní Africe. Římští agenti je však sledovali a pozorovali jejich rostoucí osady a postupně se formující hnutí.

    Mezitím se v Římě děly převratné věci. Pohanští cézarové se považovali za Bohy (Divus Augustus) a žádali krev křesťanů. Kromě toho potřebovali, aby je křesťané uznali jako Bohy. To se nestalo a strašlivé pronásledování prvokřestanů jen dokazuje, jak byli Kristovi učedníci věrní svému pravému Bohu. Křesťanské hnutí nebylo možné žádným násilím zlikvidovat.

    Bylo proto nutné změnit taktiku. Jediným způsobem, jak zničit vliv křesťanského hnutí bylo vytvořit falešné křesťanské náboženství. Řešení bylo v Římě. Římské pohanské náboženství vycházelo ze starověkého Babylonu. Jediné co potřebovalo, bylo dostat křesťanskou fasadu a pak se veřejně zjevit světu. K tomu však nedošlo během jedné noci. Klíčení začalo ve spisech tak zvaných prvotních církevních otců. Nastala etapa vytváření falešných spisů a rukopisů biblických textů. Začalo vytváření náboženského monstra.

    Sochy Jupitera byly přejmenovány na svatého Petra, sochy Venuše na Pannu Marii a další sochy na další svaté. Bylo nutno vymyslet a tak doplnit chybějící řadu církevních autorit počínaje sv. Petrem jako prvním papežem. Řím je město na sedmi pahorcích. Jeden ze sedmi pahorků zvaný Vaticanus byl zvolen jako stanoviště nového náboženství. Na tomto místě kdysi stál satanův chrám zvaný Janův (Jupiterův?), jako místo duchů.

    Nový náboženský systém byl pojmenován na římské, obecné, běžné náboženství v čele s římskou, obecnou církví (všeobecný, obecný = lat. catholicus). Vznikl římský, evangelizační blok, aby zabíjel pravé křesťany, zaváděl falešné náboženství, strojil války tam, kde se křesťané nechtěli Římu podvolit, nespouštěl Židy z očí a nutil všechny národy přestoupit na římské státní, okultní učení.

    Souběžně s tím se ale Římská říše rozpadávala a nemohla již vydržovat velmi početný aparát římských špionů. Nová církev proto financování vzala na sebe. Státní policisté organizovaní Římskou říší měli pokračovat ve špehování Židů a v pronásledování skutečných křesťanů pod hlavičkou římské, obecné církve. S její pomocí měli římští agenti Židy a křesťany úplně vyhubit podle přesných plánů. Falešná, náboženská církev s falešným křesťanstvím převzala úkol zničit pravou křesťanskou církev odkazující se i na židovské učení Starého Zákona.

    V roce 313 n.l. vydává císař Konstantin svůj toleranční patent, tzv. EDIKT MILÁNSKÝ, kterým křesťanské náboženství legalizuje a uznává za celosvětové hnutí. Tím mnoho pravých křesťanů vyšlo z ilegality a nechalo se pohltit všeobecnou, římskou církví. Římskokatolická církev dostala legální křesťanský nádech, »náhle« vyšla najevo celá řada »původních« církevních otců – papežů. Ale ve skutečnosti sám Konstatntin byl první hlavou tohoto nového římskokatolicko-křesťanského monstra. Sjednotil Baálův kult uctívání slunce a dalších bohů s učením Ježíše Krista. Z tohoto podivného konglomerátu vznikl římsko-křesťanský systém bludů, pověr, mysticysmu a okultismu. Když Konstantin odcházel na odpočinek, dal římskému biskupu titul SUMMUS MAXIMUS PONTIFEX a ustanovil jej po sobě „papežem“.

    Roku 330 n.l. odchází Konstantin do tureckého města Byzantium, které po všech stránkách pozvedl a nazval jej Konstantinopolisem. I nadále však zůstal věrný římskokatolickému systému, sedícímu na sedmi pahorcích Říma.

    Vznik islámu

    Dr. Rivera dále říká: „Nejdříve se s Vámi podělím o poznatky získané ve Vatikánské knihovně a prozradím vám, jak islám vznikl doopravdy. Budete šokováni!“ A dále pokračuje: Římský biskup, nový pontif, poslal své agenty do severní Afriky a přesně na místech, kde působili prvotní křesťané nechal zakládat kláštery, které osadil svými římskými křesťany. Každý klášter měl svého pohlaváře a přesnou, organizační hierarchii. Všichni dostali úkol upoutat na sebe pozornost zdejšího obyvatelstva jako na pravé křesťany. A to se jim skutečně podařilo. Časem potomci Izmaele nečinili mezi nimi a křesťany žádného vnějšího rozdílu. Falešní křesťané se těmto izmaelitským kočovníkům dokázali vetřít do přízně.

    V roce 354 n.l. porodila v Alžíru v severní Africe římskokatolická zbožná matka syna a dala mu jméno Augustin. Ten pak stal biskupem římsko-africké provincie. Byl to velmi vlivný a bohatý muž s vlastní armádou. Kláštery ve skutečnosti sloužili jako základna pro práci, při které vyhledával a ničil biblické rukopisy, které vlastnili původní křesťané. Augustin se stal »svatým« za věrné služby Matce církvi.

    Touhou Vatikánu bylo získat Jeruzalém za každou cenu kvůli jeho náboženskému významu. Vždycky však tomu bránili Židé. Další překážkou byli prvotní křesťané v severní Africe, kteří tam šířili evangelium. Římský katolicismus však nabýval na moci a nemínil tolerovat žádný odpor. V Římě proto církev potřebovala naleznout nějaký prostředek, který by vyvolal odboj proti Židům a proti skutečným křesťanům, kteří odmítali přijmout katolickou víru.

    Když římskokatolický pontifex a jeho pomocníci pozorovali početný národ Arabů v severní Africe, viděli tyto davy jako zdroj k vykonání svého nečistého, ohavného díla.

    A tak sestavili další mašinerii – podzemní špionážní síť, která byla použita na podávání informací k vykonání mistrovského díla – plánu na kontrolu velkého množství Arabů, kteří odmítli římský katolicismus. Vatikán usiloval nalézt pro Araby jejich vlastního »Mesiáše«, takového, který by povstal jako jejich veliký vůdce. Musel to být člověk se schopnostmi, kterého by sami mohli vyškolit a nakonec jeho prostřednictvím spojit všechny nekatolické Araby dohromady v jednu obrovskou masu – v jednu armádu, která by pak dobyla Jeruzalém pro papeže.

    Tyto všechny informace podával Riverovi kardinál Bea v rámci jeho naplánovaných tajných úkolů. Augustin velmi dobře pochopil, oč běží a sám se nabídl, že pro římský plán s Araby přichystá Římu půdu. Sepsal dvě knihy: „O Božím městě“ a „Vyznání“, které aniž by je Arabové blíže poznali a studovali, ovlivnili jejich osudy a život stejně jako všech křesťanů na všechna další tisíciletí. Augustin byl Římem do plánu zčásti zasvěcen, a proto bylo jeho dílo velmi přísně střeženo, podporováno a rozmnožováno.

    Kardinál BeaV knize „O Božím městě“ (De civitate Dei) Augustin objasňoval, že papež je vládcem světa. To bylo r. 420. V původním latinském překladu knihy O Božím městě je tato informace jasně rozebrána, zatímco v novějších překladech je veřejnosti již odstraněna. Augustin v této knize píše: »On (papež) je Sluncem. Je Vládcem vesmíru. Je Měsícem. Existují vladaři země, kteří zrcadlí jeho slávu. Země, to je všechen lid, se před ním sklání.« Augustin v této knize jasně řekl, že Bůh udělil papeži božské právo jako Ježíši Kristu na zemi, aby tajně ovládal obyvatele v každé zemi skrze výchovu, politiku, ekonomiku a vojenskou moc. V Augustinově době byl papež nazýván biskupem Říma. Je o tom psáno v knize: The other side of Rome, str. 155-159 a Baal Worship, Crusaders v 9. a 10. čísle a ještě i v některých starších přehledech o římskokatolické církvi.

    Augustin se navíc všemožně snažil obrátit co nejvíce Arabů na římskokatolickou víru a přivést je i k uctívání Panny Marie a křížů. Odmítly pouze dva arabské kmeny, které se neobrátily. Augustin je v Římě přesně popsal, popsal i jejich zvyky a detailně vyjmenoval jejich rody, jména, významné dny a roky. Za pomoci Augustina poslal Řím těmto Nomádům agenty, kteří mezi nimi šířili zvěst, že se jednoho dne objeví velký vůdce, který všechny Araby sjednotí, a který bude konat divy a zázraky a bude velikým prorokem. V tomto díle pokračoval po Augustinovi jeho nejbližší učedník a po něm další augustinův učedník, kteří byli zasvěceni do římského plánu a byli vázáni nejpřísnější mlčenlivostí.

    200 let po Augustinově smrti, kolem roku 570 se v Mecce, v Saudské Arabii narodil Mohamed. A tento muž přesně vyhovoval římským plánům.

    KhadijahV tomto dramatickém příběhu sehrála úlohu bohatá arabská dáma, věrná papežova následovnice, Khadiah. Svůj veškerý majetek darovala »Matce církvi« a vstoupila do kláštera. Když tam pobývala, byla pověřena zvláštním úkolem a byla z kláštera poslána zpět do světa. Jejím úkolem bylo nalézt vzácného, podnikavého muže, který měl být použit Římem vy vytvoření nového náboženství nenávidějícího Židy a který se měl pro Izmaelity stát Mesiášem. Khadiah Mohameda našla, vzali se a usídlili se blízko bratrance Khadiahy jménem Waraguah, který byl, jako i ona, věrným katolíkem. Řím jej postavil jako Mohamedova rádce. Vatikán nelitoval peněz a Mohameda zahrnoval velikým bohatstvím. Kromě toho se mu dostalo vynikajícího katolického vzdělání, když mu byly posláni ti nejlepší římskokatoličtí učitelé. Jeho zaškolení probíhalo velmi intenzivně. Základní osnovou byly právě Augustinovy knihy a pod Waraguahovým vedením se stal věrným Augustinovým následovníkem. Tak se připravoval ke svému velikému úkolu.

    Na příkaz Říma pak začali římští katolíci rozšiřovat v severní Africe zprávy o velkém člověku, který povstane z jejich středu jako jejich Bohem vyvolený. Jako chlapec byl Mohamed vyučován, že jeho největší nepřátelé jsou Židé a že římští katolíci jsou jediní praví křesťané a že ti další lidé, kteří si tak říkají, jsou bezbožní podvodníci a děti ďábla, které je nutno zničit. Toto učení je také dodnes podkladem a základem odporu široké muslimské veřejnosti k Židům a ničí snahy na přijetí Krista v každém muslimském národu. Když Mohamed obdržel »božská zjevení« v jeskyni na hoře Hira na okraji Meccy, římskokatolický bratranec jeho ženy, Waraguah začal tato zjevení vysvětlovat a výsledkem byla islámská kniha Korán, která obsahuje mnoho Mohamedových spisů. Tato kniha také umožnila Muslimům získání římskokatolické ochrany díky tomu, že obsahuje Mohamedovo zjevení týkající se přímo Panny Marie. A zde se také ukázalo, jak důležité bylo »misijní« působení Augustina, když Araby seznamoval s Pannou Marií. Pročpak asi?

    I přesto, že Korán obsahuje veliké množství Mohamedových rad a vidění, nejsou dodnes všechny Mohamedovy duchovní projevy, zapsané do písemností, zveřejněny úplně. Stále ještě schází mnohá nepublikovaná Mohamedova díla. Ta jsou dodnes v rukou nejvyššího svatého muže islámské víry, Ajatolláha. Když nás kardinál Bea ve Vatikánu zasvěcoval do této problematiky, řekl: »Tyto spisy se bedlivě střeží, protože obsahují informace o tom, jak Vatikán vytvořil islám. Obě strany mají o sobě tolik informací, že kdyby pronikly na veřejnost, vznikl by skandál, který by znamenal ostudu a záhubu pro obě náboženství.«

    Jedním z Mohamedových zapsaných výroků je i tento: »Satan se dotýká každého Adamova syna v den, kdy ho matka porodí, kromě Marie a jejího syna.« Proč by Mohamed (podle arabské oficiální tradice neznalý římského katolicismu) zasahoval do římskokatolického učení? Není to podivné? Navíc v Kabaa v Mecce byla již za dnů Mohamedova děda a otce ikona Panny Marie s děťátkem.

    Mohamed se nazval poslem Allahovým a stal se zakladatelem velikého islámského náboženství. To bylo kolem roku 600 n.l. Roku 630 dobyl se svým deseti tisícovým vojskem Meccu, odkud politicky a nábožensky vládl. Zemřel r. 632 n.l. Měl celkem 9 žen a jedna z jeho dcer se jmenovala Fatima. Za necelých 20 let po jeho smrti zničila jeho vojska byzantskou a perskou říši a o něco později jeho vojska zaplavila Evropu, neboť se jeho náboženství rychle šířilo. Korán uznává Ježíše jako jednoho z proroků a jestliže je papež jeho představitelem na zemi, tak také musí být jeho prorokem. Ovšem ve skutečnosti neví, že to způsobil právě sám římský papež, že se mu mohamedáni koří a uctívají ho jako dalšího svatého muže. Dodnes nebyl tento veliký podvod papežství prohlédnut.

    Vatikán a islamská vojska

    Když papež viděl, jak se mohamedáni vojensky vzmáhají, urychlil svá jednání. Vydal buly povzbuzující arabské generály, aby okupovali národy severní Afriky a všech ostatních krajů, kam se již arabové dostali a kde se usídlili.

    Vatikán pomáhal financovat vytvoření obrovských islámských armád výměnou za tři speciální, »zanedbatelné laskavosti«:

    Vyhlazení Židů a pravověrných křesťanů, které nazývali bezvěrci

    Ochrana augustiánských mnichů a římských katolíků

    Dobytí Jeruzaléma pro »jeho svatost« proroka papeže ve Vatikánu.

    A tak začalo dobývání severní Afriky a ostatních arabských území. Během doby se síla vojska ještě více rozrostla. Vojsko krutě pobíjelo Židy a pravověrné křesťany a Jeruzalém padl do jeho rukou. Nikdy však nezaútočilo na římskokatolíky ani na jejich kláštery. Nastal čas účtování. Papež žádal vydání Jeruzaléma. Jenže arabští generálové se náhle začali vydání bránit a papežovy plány, tak dlouze a pracně naplňované, se začaly před jeho očima rychle bortit. Pod Waraguahovým vedením totiž Mohamed zaznamenal do Koránu jednu velikou lež, podle níž Abraham obětoval Izmaele namísto biblického Izáka. Mohamed zaměnil jména a dokonce měl i v tomto smyslu několik vidění, která tuto lež jakoby dokázala. Výsledkem této lži a Mohamedových vidění postavili Arabové v Jeruzalémě právě na místě, kde dříve stál Jeruzalémský chrám zničený roku 70 n.l. mešitu na počest Izmaele. A tím se stal Jeruzalém druhým největším místem islámské víry.

    Copak nyní mohli arabští generálové přenechat tak svaté místo a navíc tak těžce vydobyté bez vzpoury? Když papež zjistil, že stejnou úctu jako jemu prokazují i Izmaelovi, rozčílil se, protože stavba byla postavena za jeho zády. Vatikán se cítil uražen a když navíc ještě arabští generálové přišli do Vatikánu a žádali od papeže buly, kterými by povolil vpád mohamedových vojáků do Evropy poznal papež, že válka je nevyhnutelná. Povolení nevydal a okamžitě postavil křižáckou armádu. Boje s mohamedány trvaly celá další staletí, ale Jeruzalém se nikdy nedostal do rukou Vatikánu. Padlo Turecko, islámská vojska napadla Španělsko a Portugalsko. V Portugalsku pojmenovali jednu horskou vesnici Fatima na počest Mohamedovy dcery. V té době vůbec netušili, že se jednou stane světově proslulou. Muslimská armáda obsadila Sardinii a Korsiku a chystala se na vpád do Itálie.

    V té době islámští generálové zjistili, že již nejsou schopni k další expanzi a že přišel čas na mírové rozhovory. Jedním z vyjednavačů byl František z Assisi. Výsledkem bylo podepsání smlouvy, podle níž muslimové směli obsadit v »křesťanském« světě Turecko a katolíci směli obsadit v arabském světě Libanon. Dále bylo dohodnuto, že muslimové mohou svobodně stavět v katolických zemích své mešity, pokud bude římskokatolické vyznání v arabských zemích prosperovat.

    Kardinál Bea nám dále sdělil, pokračoval Rivera, že muslimové se s papeženci dohodli na ničení společného nepřítele – nekatolických křesťanských misionářů hlásajících biblické učení. Prostřednictvím těchto smluv bylo tedy dohodnuto duchovní zničení a zotročení dětí Izmaele. Byla postavena opoziční hráz proti Božímu Slovu mezi prostým arabským obyvatelstvem. Po podepsání těchto smluv zahájil nejvyšší muslimský duchovní Ajatolláh prostřednictvím kněží, mnichů a jeptišek přísnou a tvrdou kontrolu Muslimů.

    Vatikán i nadále podněcoval nenávist mezi Židy a muslimskými Araby. Celé islámské společenství proto dodnes pohlíží na biblické misionáře jako na ztělesněného ďábla, který přináší jed ku zničení Allahových dětí. Jsou dokonce státy, kde vlastnictví Bible svaté se trestá okamžitou smrtí.

    Obětaví misionáři, kteří působí mezi arabským obyvatelstvem nic neví o tajných smlouvách mezi Vatikánem a Meccou, které jejich usilovnou misijní práci důsledně ničí.

    Zjevení Panny Marie – Fatimy

    kostel ve FatiměV roce 1910 se Portugalsko stalo socialistickou zemí. Všude zavládly rudé vlajky a římskokatolická církev byla postavena před vážný problém. Všude znělo: »Pryč s církví«. Byl nejvyšší čas, aby se stal nějaký církevní zázrak. Jezuitské špičky domluvily s temným duchovním podsvětím zjevení Panny Marie. Takový zázrak měl mít mnohem větší dopad, než jen návrat Portugalska do železného područí Vatikánu. Bylo dohodnuto, že k tomu dojde ve Fatimě. Jezuité chtěli, aby se také do toho zapletlo Rusko, a navíc výběr místa zjevení se Panny Marie ve Fatimě mělo sehrát i důležitou roli v zatažení islámu pod »Matku církvi«.

    V roce 1917 tedy došlo ke zjevení Panny Marie ve Fatimě. Vystoupení »Matky Boží« sklidilo veliký úspěch, jehož výsledkem byla porážka portugalských socialistů. Katolíci v celém světě se začali modlit za obrat v Rusku a jezuité k této příležitosti zavedli zvláštní devítidenní období, tzv. Novenas Fatimy, které probíhalo po celé severní Africe pro upravení vztahů s islámskými zeměmi.

    Chudí Arabové pochopitelně považovali tyto svátky za uctívání Mohamedovy dcery a právě toho chtěli jezuité docílit. Arabové měli za to, že došlo ke zjevení Fatimy. Ihned po fatimském zjevení nařídil Papež Pius XII. své nacistické armádě jezuitů obsadit Rusko a další země pravoslavného náboženství a obrátit Rusko na římskokatolickou víru. O několik let později papež Pius XII. poté, co prohrál druhou světovou válku ohromil svět falešnou zprávou v novinách o tančícím slunci v rukou Fatimy. Byla to velká náboženská podívaná, kterou svět opět zbaštil. Nepřekvapuje to však, protože Pius XII. byl totiž jediný, kdo toto zjevení viděl.

    Jezuité plánovali další čtyři až pět zjevení, a to v Číně, několikrát v Rusku a několik zjevení i v USA. A lidé to opět zbaštili.

    Jaký vliv měla tato zjevení na islám? Hovoří jezuitský biskup Sheen, ředitel Kongregace pro propagaci víry. Jeho slova mají pro římskokatolický svět autoritativní váhu:

    »Naše zjevení Panny Marie ve Fatimě znamenalo, co se týče obrácení na křesťanství, zvrat v životě 347 milionů muslimů, tedy zvrat v nejproblematičtějším ze všech náboženství. Muslimové po celá staletí okupovali Portugalsko a zanechali tam svůj vliv. Po smrti dcery Fatimy napsal totiž o ní Mohamed, že je ‘druhou nejsvatější ženou v ráji po Marii.

    « Biskup Sheen věří, že Panna Marie si přála, aby byla známá také pod jménem Fatima na znamení a příslib muslimům, kteří věří, že Kristus se narodil z Panny, aby uvěřili v Kristovo Božství. Zdůraznil nám, vypráví dále Rivera, že pohanské sošky fatimské panny přijali s velikým nadšením muslimové v Africe, Indii a také jinde a že díky jim začínají muslimové navštěvovat i chrámy římskokatolické církve.

    Zdroj: bibliotecapleyades.net

  85. Ekklesian

    Čas jízdy veliké nevěstky na dravé šelmě se blíží ke svému konci. Zdalipak to pomůže dětem Člověka osvobodit se, poznat že život dává Otec v nebi, uvědomit si že proti nim stojí drak (ten dávný had a satan, zlý), šelma, nevěstka,… celý svět leží ve zlém, člověk je otrokem?

  86. Ekklesian

    Váš „humanismus“ pochází ze stejného zdroje jako v článku uvedený Islám a Katolictví. Tohle je příklad lidské nauky satanistů, kteří se nebojí přímo za satanisty se označit:

    Antikrist získal díky těmto konotacím ve Zjevení Janově post bytosti, která na zemi přijde a bude působit před druhým příchodem Ježíše Krista na zemi a pokusí se (velmi úspěšně) převzít vládu nad světem ve jménu falešné lásky a humanity. Podle Matouše a jasných proroctví se dokonce za Krista bude vydávat. Antikrist bude nakonec poražen při návratu Ježíše Krista a to bude koncem tohoto světa, který nahradí svět nový.

  87. Hraničář

    Ad: Eklesian: Nejsem historik, ale ten text obsahuje takové zmatky, že mu může uvěřit jen člověk vědomostmi nijak netknutý!

  88. Ekklesian

    Co o těch informacích říkají ateisté, satanisté, rádoby humanisté,… není podstatné. Proč? Dá se to od nich jakožto od jednoho z nástrojů, či dělníků „zítřka“ očekávat.

    Paní Riverová uvedla:
    Myslím že ľudia môžu uvidieť pravdu, akonáhle si uvedomia ako sa oni (Jezuiti – pozn.gojim) snažili kamuflovať Albertov život a smrť, dodáva Riverová. Vatikánska hierarchia vzýva, uctieva zlo a diabla. Oni sú uprostred zaberania Ameriky, infiltrovaním vlád a naboženstiev sveta, aby urobili každého jedného lojaálnym a podriadeným Pápežstvu. „Alberto sa pokúšal hovoriť svetu o ich plánoch z Amerikou, o tom ako vedú ľudí pod vládu lojálnu s New World Order a pápežom, a nie vládu ich vlastných krajín a štátov. Ich diabolstvo nepozná hranice a keď sa Alberto pokúšal na to ľudí upozorňovať, tak ho zabili. Vždy som otvorená a úprimná o tom čo sa stalo Albertovi a o posolstve ktoré sa snažil predať ľuďom. Milujem Ameriku a je veľmi ťažké pozerať sa na to, čo sa tu deje.

  89. Ekklesian

    Neříkám ovšem, že vše co ten člověk řekl je pravda. Nehodlám se většinou z toho vůbec zabývat. Také myslím, že i on posloužil jako nástroj lidí a zlého, ale neznamená to že v první řadě nebyl nástrojem Boha aby se stalo co se stát mělo.

    Každý jeden z vás se dočká a pravdu se dozví, uvidí co nevěstka lidem uchystala, stane před spasitelem jménem [Ješhua], uvidí slávu Boha, jeho dílo.

  90. Ekklesian

    Abych rozjitřil vaši fantazii a přiměl vás přemýšlet alespoň nad tím malým odhaleným kouskem toho jak se také točí svět, přidávám údajnou přísahu Jezuitů…

    “Ceremonial přijetí a přísaha jezuitů
    (skládají ji jezuité nižšího řádu při povýšení na velitele)

    Představený řádu pronáší:

    »Můj synu, byl jsi vzdělán ve způsobech, abys byl mezi římskokatolíky římskokatolíkem a současně mezi vlastními bratry špionem; dokonce se nebudeš váhat snížit k tomu, abys byl mezi Židy Židem a mohl o nich shromáždit všechny informace jako věrný voják papeže pro blaho tvého řádu: Nikomu nevěřit, nikomu nedůvěřovat, mezi reformátory být reformátorem, mezi kalvinisty být kalvinistou, mezi protestanty (tj. mezi těmi, kdo protestují a nesouhlasí s učením římskokatolické instituce) být všeobecně protestantem, k získání jejich důvěry. Hledej možnost mluvit z jejich kazatelen a s veškerou silou a prudkostí tobě vlastní opovrhuj naší svatou církví a jejím papežem. Byl jsi vzdělán v tajném zasévání žárlivosti a nevraživosti mezi národy, žijícími v pokoji a v míru, abys je podněcoval ke krvavým potyčkám, vtahoval je do vzájemných válek, vyvolával revoluce a občanské války… Ve společenstvích národů, provinciích a v zemích, které jsou nezávislými a prosperujícími ve vědě, v umění, ekonomice a hospodářství… udržuj kontakt s revolucionáři tak, abys ty země přivedl k válečným potyčkám. A to vše čiň tajně, společně se svými jezuitskými bratřími, kteří by mohli být na druhé straně, ale otevřeně proti těm, s nimiž bys mohl být spojen s jediným cílem, aby církev mohla být vítězem… Při tom všem pamatuj, že cíl světí prostředky…
    Tvým úkolem je být špionem a shromažďovat všechny informace, fakta a statistické údaje ze všech možných zdrojů… vetřít se do rodin protestantů a heretiků všech druhů a charakterů, stejně jako obchodníků a bankéřů, zákonodárců, do všech škol a univerzit, do parlamentů a zákonodárných sborů, mezi soudce státní rady s tím, že »všechno všem« pro papeže, jehož služebníky jsme až za hrob… všechny instrukce jsi získal jako novic, pomocník, zpovědník i kněz, ale ještě nemáš znalosti potřebné k vedení Loyolovy armády v papežských službách… Musíš sloužit v pravý čas jako nástroj a vykonavatel svého přímého nadřízeného, protože nikdo jiný, kdo není pověřen svatým úřadem, nemůže pracovat s krví pohanů, protože »bez vylití krve, nemůže být nikdo spasen.« Proto, abys byl správně připraven ke své práci a zabezpečil si své spasení, budeš navíc ke své předcházející přísaze poslušnosti vůči svému řádu, za každých okolností uznávat a oddaně sloužit papeži.
    Opakuj nyní po mně: Já, (jméno), nyní v přítomnosti všemohoucího Boha, svaté Panny Marie, svatého archanděla Michala, svatého Jana Křtitele, svatých apoštolů, svatého Petra a Pavla a všech svatých nebeských zástupů. …(dále kněz přísahá) – slibuji, že nebudu mít své žádné vlastní názory, že uposlechnu každý příkaz od svých nadřízených, že půjdu kamkoli do světa a udělám cokoli, o co budu svým představeným nebo papežovým agentem požádán, že budu vyvolávat války – tajně nebo otevřeně – a že budu bojovat proti protestantismu, že budu dělat vše pro to, abych odstranil protestantismus ze světa, ať jsou to lidé z jakékoli sekty a jakéhokoli věku. … Dále přísahám a prohlašuji, že kdykoliv se naskytne příležitost, vyprovokuji válku, skrytě nebo otevřeně proti všem heretikům, protestantům a liberálně smýšlejícím lidem tak, jak je mi nařízeno, abych je vykořenil a odstranil z tváře celé země. Abych nešetřil nikoho s ohledem na věk, pohlaví nebo stav…
    … a budu tyto odpadlíky věšet, upalovat, ničit ohněm a pohřbívat zaživa, vařit, likvidovat, stahovat jim kůži, škrtit je, párat jim břicha a těhotným ženám párat lůna, zabíjet jejich nemluvňata tím, že je budu vrhat hlavou proti zdi, abych je roztříštil o zeď za tím účelem, abych zničil navěky toto zlořečené pokolení…
    V případě, že to nebudu moci dělat otevřeně, pak to udělám tajně. Budu tajně používat jed a otrávených nápojů, škrcení a škrticích provazů, tenkých ocelových dýk nebo kulek bez ohledu na postavení, vážnost, pocty, úctu, hodnost, důstojnost nebo autoritu člověka nebo lidí, bez ohledu na jejich životní podmínky, veřejné či soukromé, kdykoliv mne k tomu vyzve agent papeže nebo vedoucí Bratrstva svaté víry, Tovaryšstva Ježíšova.”

  91. Lemmy

    … a budu tyto odpadlíky věšet, upalovat, ničit ohněm a pohřbívat zaživa, vařit, likvidovat, stahovat jim kůži, škrtit je, párat jim břicha a těhotným ženám párat lůna, zabíjet jejich nemluvňata tím, že je budu vrhat hlavou proti zdi, abych je roztříštil o zeď za tím účelem, abych zničil navěky toto zlořečené pokolení…

    Ekklesian, a ty tomu veríš, čo tu píšeš? Neuvedomuješ si, že ide len o ohováranie, o klebetu?

  92. Ekklesian

    Vím, že Rivera tvrdil, že když byl Jezuita pod přísahou, životy si nemohla být jistá ani jeho rodina. Když by dostal rozkaz, konal by jak mu bylo přikázáno.

    Podobně zpracovaných lidí bylo v historii i je v současnosti více než dokáži spočítat.
    Proč lidé potřebují pravidla ohledně humanity? Protože jsou morálně otupělí, zmanipulovaní, nechtějí řešit konflikt se svědomím. Jiní pokročili o kousek dál, své svědomí dokáží vypnout zcela a poslouchat rozkazy, což je jak příčina tak následek jejich rozvratu (jaké pak svědomí když poslouchají rozkazy, sledují ušlechtilé cíle plníce inteligentně navržený plán jejich dosažení, …).

  93. Lemmy

    Toli, veď mne je to jedno. Som zástanca registrovaného partnerstva je homosexuálov. Ak si presadia manželstvo aj pre seba, že zmenia Ústavu SR, čo narobím.

    Kronerová nemá problém kandidovať do politiky, a môže v NR SR presadzovať aj vlastný názor.

  94. toli

    @Lemmy
    Víš u českých fanoušků navštěvujících stránky hnutí Jsme fér se Kronerová setkala s pozitivním ohlasem,jen tam byl údiv že zrovna Kronerová podporuje homomanželství a já nevím proč ? Kronerové osobní život neznám,bulvár nečtu.
    A co se týká té Ústavy tak ta není navždy,příkladem je Ekvádor který měl též v Ústavě že manželství je svazek jednoho muže a jedné ženy,no a od tohoto měsíce má i Ekvádor i homo manželství,nějaká ústava není problém. V Česku to bude tak do 5 let,to nejde zastavit,20 států EU to už má včetně sousedú Německa a Rakouska.

  95. toli

    Lidé jsou různí,včetně extrémních hlupáků-už jsem se setkal s názorem že gayové a lesby chtějící děti vstoupí do heteromanželství aby si ty děti pořídili a tudíž homomanželství netřeba.Tento názor razí například pizda Jochová z Aliance pro rodinu.Už vidím někoho jak si dobrovolně a vědomě zkurví zbytek svého života tím že vstoupí do manželství s pohlavím které mu nepřísluší.

  96. Ekklesian

    To patřilo správně pod „o ateismus“, kde jsi zmínil svoji nechuť k prozrazení IP adresy. Chybička se vloudila.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *