Íránci Sina Dehghan a Mohammad Nouri byli za urážku islámu odsouzeni k trestu smrti

Autor | 20.04. 2017

sina dehghan_7Příval špatných zpráv z posledních týdnů bohužel nekončí. Poté, co byl v Indii zabit tamní kritik náboženství H. Farook, poté, co byl koncem března v Pákistánu spolu s dalšími čtyřmi sekulárními bloggery zadržen Ayaz Nizami, zakladatel Pákistánské ateistické a agnostické organizace, a poté, co byl v téže zemi minulý týden zabit za údajné rouhání se humanista Mashal Khan, přichází tentokrát špatná zpráva z Íránu. V Íránu byl již v říjnu 2015, tehdy ve svých 19 letech, zatčen Sina Dehghan. Provinil se „urážkou proroka Muhammada“ a „urážkou islámu“. Za tyto delikty hrozí v Íránu dle tamního právního řádu trest smrti – podobně jako třeba v Saúdské Arábii a řadě dalších muslimských zemích.

Dehghan „zhřešil“ tím, že nahrával proti-islámsky zaměřený obsah na sociální sítě (mělo jít o aplikaci LINE). Konkrétně se měl negativně vymezovat vůči islámu, Koránu a proroku Muhammadovi. Jeho zatčení přišlo v době, kdy vykonával povinnou vojenskou službu v kasárnách v Teheránu. Do konce vojny mu zbývaly už jen tři dny, když byl zadržen jednotkami Revolučních gard, které v Íránu disponují značnou mocí. Trestním soudem v Araku pak byl odsouzen k trestu smrti za „urážku Proroka“ a dále k 16 měsícům vězení za „urážku nejvyššího vůdce“. Obého se měl dopustit právě vkládáním proti-islámského obsahu na sociální sítě. Kromě něj byli odsouzeni také jeho „spolupracovníci“, Sahar Eliasi a Mohammad Nouri, oba za tentýž delikt.

 

Jakkoliv je odsouzení Eliasiho nepřijatelné, dopadl značně lépe než Dehghan s Nourim. Sahar Eliasi byl odsouzen k sedmi rokům vězení, přičemž po odvolání mu byl trest snížen na tři roky. Dehghanovi a Nourimu naopak odvolací soud potvrdil tresty smrti – oba nyní na rozsudek čekají v „celách smrti“.

Skandální je však nejenom zatčení a odsouzení těchto mladých Íránců, skandální je také skutečnost, na základě které byl Dehghan odsouzen. Jak uvádí zdroj blízký Center for Human Rights in Iran, během výslechu bylo Dehghanovi sděleno, že pokud podepíše přiznání a bude svých činů litovat, bude omilostněn a propuštěn z vězení. Dehghan, který je údajně z již takřka dvouletého pobytu ve vězení psychicky zcela zdevastovaný a trpí depresemi, této nabídce uvěřil a přiznání podepsal. Posléze se však stalo , že toto jím podepsané doznání posloužilo jako důkaz toho, že se „urážky islámu“ skutečně dopustil, a že si tedy zaslouží trest smrti. Koncem ledna letošního roku pak rozsudek smrti potvrdil íránský Nejvyšší soud.

sina_dehghan

Situace navíc byla komplikovaná tím, že se veškeré informace o Dehghanově vynuceném přiznání dostaly na světlo světa až koncem roku 2016. Íránští bezpečnostní a soudní představitelé totiž Dehghanově rodině řekli, že pokud nebudou případ medializovat, bude existovat větší šance, že bude Sina Dehghan propuštěn. „Bylo jim řečeno, že informovat o jeho případu média by hrálo proti nim“, uvedl zdroj íránského Centra pro lidská práva. Rodina těmto slibům uvěřila, stejně jako Sina Dehghan uvěřil tomu, že podepíše-li doznání, bude volný. Problém může spočívat také v tom, že Dehghana zastupuje soudně jmenovaný právník, jelikož jeho rodina si nemůže dovolit soukromého. Připomeňme si, že kupříkladu v Saúdské Arábii jsou do vězení zavíráni i právnici, kteří si dovolili tu drzost hájit před soudem člověka obžalovaného z rouhání se či kritiky islámu. Právník Raifa Badawiho, Waleed abu Al-Khair, tak byl odsouzen k 15 letům vězení.

Dehghan však ještě přeci jenom má určitou naději, že bude trest smrti zmírněn. V březnu podal jeho právník žádost o soudní přezkum rozsudku, která se momentálně vyřizuje. Další alternativou pak pro Dehghana může být znění článku 263 íránského trestního zákoníku. Zatímco článek 262 uvádí, že urážka proroka je trestána smrtí, v článku 263 stojí, že pokud obviněný u soudu řekne, že jeho urážky proroka byly důsledkem hněvu či chyby, trest může být snížen na „pouhých“ 74 ran bičem. Dehghan této možnosti u soudu v dosavadním průběhu nevyužil.

sina_photo

Jisté je to, že Sina Dehghan snáší vězení velmi špatně a bude pro něj nejlepší, pokud se finální verdikt dozví co nejdříve. Podle výše uvedených zdrojů „se Sina cítí velice špatně. Trpí depresemi a neustále brečí. Je držen v cele s dealery drog a vrahy, kteří už mu za dobu jeho pobytu ve vězení zlomili čelist.“

Rozsudek dalšího za urážku proroka na smrt odsouzeného Íránce, Mohammada Nouriho, potvrdil Nejvyšší soud v únoru. O Nouriho případu bohužel nejsou známy žádné další informace a může tak být popraven prakticky kdykoliv.

sina dehghan1

mohammad_nouri

Mohammad Nouri

98 thoughts on “Íránci Sina Dehghan a Mohammad Nouri byli za urážku islámu odsouzeni k trestu smrti

  1. Bílá Velryba

    Nezdá se, že by se muslimové nebo většina muslimů v Íránu radikalizovala kvůli islamofobii. Jsou tam radikální jaksi „sami od sebe“. Zlatá Le Pen, Trump a Wilders. A to Le Pen je ještě málo bojovná proti islámu, málo. Ale naši tzv. liberálové jsou úplně mimo.

  2. Honza Werner Post author

    Le Pen nemá s islámem žádný problém, není proti islámu vůbec. Má problém jen s imigranty.

  3. Bílá Velryba

    Já jí neslyšel, že by byla proti Čechům nebo Slovákům a tak. Nebo že by byla rasistka. Má problémy s imigranty co vyznávají islám. To já taky, tedy jsem proti většině z nich. Ale jde málo proti islámu jako ideologii, to máš pravdu. Ona tak jakoby balancuje a některé výroky popírají ty další. Ale naši tzv. liberálové jsou mnohem horší a mluvím o vrcholných politicích co se tak nazývají, ne o tobě nebo o té menšině liberálů, které za ně skutečně považuji.

    Kdo je proti islámu a není proti vlnám migrace z islámských zemí, je u mě nekonzistentní. Sekulární stát nepomůže vyřešit růst muslimských ghett. To by musela být diktatura, ne sekulární demokracie. Je potřeba posílit sekularismus i omezit migraci muslimů, oboje. Jen sekularismus nestačí.

  4. Bílá Velryba

    Ano, to zásadní je ale toto:

    Kdo je proti islámu a není proti vlnám migrace z islámských zemí, je u mě nekonzistentní. Sekulární stát nepomůže vyřešit růst muslimských ghett. To by musela být diktatura, ne sekulární demokracie. Je potřeba posílit sekularismus i omezit migraci muslimů, oboje. Jen sekularismus nestačí.

  5. A.S. Pergill

    Právě kvůli takovým kauzám narůstá počet potenciálních příznivců někoho, kdo přijde s programem vyhnání/vybití evropských muslimů. A v zásadě se jim nelze divit.

  6. Neznaboh

    V ČR má 95% politiků ještě horší postoj jak Lepenová – terorismus nemá náboženství!

  7. kdo ví

    Podle mě je jasné že Lepenová nejde proti islámu: bojí se totiž že by tím ztratila hlasy křestanských voličů, kteří by to brali tak že jde proti náboženství.

  8. Bílá Velryba

    Na islámu je terorismus ten menší problém. Hlavní problém je ta radikální většina, ne menšina teroristů. Žel většina našich politiků je k islámu málo kritická. Až se sem ta lůza požene, protože se bude přerozdělovat, nebude mít 95% našich politiků sílu říct jasné NE. Terorismus možná nemá náboženství, zato některá náboženství mají svůj terorismus. Ale jsou větší problémy u islámu než je terorismus. Zatím.

  9. kdo ví

    Já osobně bych sem imigranty pustil i kdyby to byli muslimové.

  10. Bílá Velryba

    Já osobně bych sem muslimy až na výjimky nepustil. Argumenty viz. výše. Většina lidí myslím stojí v tomto za mnou, někdy se mýlí většina, jindy menšina, to se stává. Racionální argumenty mají pouze ti, co odmítají tento typ migrace, z druhé strany jsem žádné relevantní argumenty neslyšel a neviděl, a to za celé roky.

  11. kdo ví

    Ale přece mají právo odejít ze své země a jít kam chtějí ne ?

  12. Bílá Velryba

    Podle mě nemají. Musí je většinově chtít ti, co už žijí na daném území, já se také nemohu nastěhovat k sousedovi jen tak, že chci, ani když mam problémy dokonce. On mě vzít nemusí. Kulturní odlišnost (v tomto případě většinová nekompatibilita základních hodnot) vyvolává velké problémy. A ty já nechci. Zatím, už musím jít.

  13. A.S.Pergill

    @kdo ví Mají právo ze své země odejít. ale žádná země nemá povinnost je přijmout.

  14. Ateistický laik

    kdo ví: Já osobně bych sem imigranty pustil i kdyby to byli muslimové.
    A nácky imigranty třeba taky?
    Ale přece mají právo odejít ze své země a jít kam chtějí ne ?
    Maj. Ale my nemáme povinnost je přijmout. Nejsou to už ani dle mezinárodního práva azylanti, co jim hrozí životní nebezpečí.

  15. mulit

    Já jsem proti přísunu čmoudů. Má to IQ v průměru kolem 80, podobně jako cigoši a ještě to vyznává islám. Když se to nebude křížit s bílou populací, bude to žít v gethech a bude to páchat kriminalitu. Když se to bude křížit s bílou populací, poškodí jí geneticky. Jako vizuálně to bude lepší, mě se to líbí, když to je tmavší nebo říznuté, ale mentálně to poškodí genofond. Zvláště negroidní rasa. Tu sem vůbec nepouštět.

  16. xjur

    Ad Kdo vi:
    „Podle mě je jasné že Lepenová nejde proti islámu: bojí se totiž že by tím ztratila hlasy křestanských voličů, kteří by to brali tak že jde proti náboženství.“
    S timto tvrzenim zcela souhlasim. Neplatí to ale jen pro LePenku. Ostatnim je take bliz volebni kosile nez kabat. Je videt, kam to vede, kdyz jsme rezignovali (politici CR, EU, USA, …) na sekularitu. Nabozensti pomatenci se teteli blahem jak nas maji v hrsti. Jedina slusna, spravedliva a lidska cesta je odmitnout vsechna nabozenstvi jako falesna a nabozenske spolky jako spolky podvodniku, tj podle trestniho prava i ekonomicky – zrusenim restituci. Ze se do toho nikdo nehrne je pravda, ale nez se toho dosahne, tak stale zustaneme jednou nohou ve stredoveku. Jsme na tom jako ta LePenka.

  17. Elviin

    Když jsem navštívil Írán, slovo aláh nebo islám jsem neslyšel, dokud jsem sám nepřišel do nepoužívané mešity, kde byl obchod s náboženskou literaturou. Mimochodem jsem sám mluvil v jedné z nejhezčích mešit (Šáh Čerag v Šírázu) o svém pohledu na náboženství, sedělo kolem mne deset lidí. Nikdo mi nehrozil ani pohledem, maximální ohleduplnost z obou stran. Můj pohled na Írán je takový, že islám je tam považovaný za důležitou část identity místních, ale zároveň není inspirací pro většinu populace. Chápou, že to je ideál. Pokud mluvíme o trestech za atestické přesvědčení, pak je to důsledek vrstvy lidí, kteří jsou napojeni na stát a jeho instituce a jim nejde ani tak o ochranu nějakých dogmat, jako spíš o ochranu jejich příjmů a výhod vyplývajících z vazeb právě na stát. Muslimští radikálové jsou něco jako komunisti u nás před r. 89, stnaží se prostě systém udržet. Svou urputnou snahu radikálové omlouvají a vysvětlují muslimskými ideály, které ale omezují ostatní.

  18. Bílá Velryba

    Aha, takže proto všechny průzkumy muslimů v EU i ve světě dopadají tak, že většina tenhle konzervativní islám vyznává a chce podle něho žít a chce trestat odpadlíky a tak dál… Možná mluvíš o 60.letech ve městech jako je Teherán, ale situace se změnila.

    Ano, problém je náboženství jako takové, ale raději jako menší zlo zvolím menší ohrožení než větší, aktuálně. Ne napořád, ale aktuálně. A to větší ohrožení je pro mě jako Evropana islám a migrace muslimů. Nejen islám, nejen migrace. Oboje. A pak je to náboženství, ale nejspíš jednu věc po druhé. Kdo chce vše najednou, nemá často nic. Nevidím nikoho, kdo chce bojovat s náboženstvím jako takovým tím, že zavede důsledný sekularismus a ještě omezí migraci. Nevidím ho a tak volím menší zla. Zatím.

  19. xjur

    Nejvetsim ohrozenim jsme sami sobe, pokud budeme podlezat nabozenskym pomatencum libovolneho razeni.

  20. Bílá Velryba

    Ne, největší nebezpečí je islám a vzrůst muslimské menšiny . Pak je vše ostatní. A podle toho se budu rozhodovat. To lezení do zadku dělají právě dnešní vládci Západu, kteří muslimy vítají a ustupují jim. Jinak u nás jsou proti islámu i docela ne-náboženské strany, takže no problem. Na Západě taky není Le Pen moc náboženská, Wilders taky ne, Trump částečně, ale tam jsou republikáni vždy, demokrati ostatně svym způsobem taky. Multikulturní levice je často méně sekulární než někteří naši konzervativci. Nejhorší jsou ti, co jsou pro křesťanství i islám, to je největší svinstvo vůbec, ala Halík a spol. Zatím a užijte si víkend.

  21. Lukáš

    Chtělo by to doplnit, že Sina Dehgan je křesťanem – konvertitou.

  22. Zverina PEtr

    pokud je konvertitou, i kdyby ho osvobodily odsoudej ho znova za odpadlictvi od viry, a hadejte jaka je za to sazba 😀 a sme tam kde sme byli 😀

  23. Jaroslav Štejfa

    K mulitovi:
    Cituji:Já jsem proti přísunu čmoudů. Má to IQ v průměru kolem 80, podobně jako cigoši a ještě to vyznává islám. Když se to nebude křížit s bílou populací, bude to žít v gethech a bude to páchat kriminalitu. Když se to bude křížit s bílou populací, poškodí jí geneticky. Jako vizuálně to bude lepší, mě se to líbí, když to je tmavší nebo říznuté, ale mentálně to poškodí genofond. Zvláště negroidní rasa. Tu sem vůbec nepouštět.

    Měl bych pár otázek: Co je to za živočichy čmoudi a cigoši? Od jakého IQ se počítají tvorové za lidi? Které náboženství je přijatelné? Kdo patří do bílé populace? Je tato bílá populace ostatním nadřazena nebo podřazena? Jak je definována geneticky nepoškozená populace? Je vzrušující pro bílou rasu šoustat s geneticky poškozeným nebílým člověkem, zvláště s negroidem? Proč si je sem nepouštět pro potěšení?

    Jaroslav Štejfa

  24. mulit

    Cigoši i ostatní čmoudi jsou lidi. Které náboženství je přijatelné – jak v které zemi. V Rusku teď zakázali jehovisty. Bílá populace není nadřazena jiným. Rasy se liší. Co se týká inteligence, tak mongoloidé jsou na tom nejlíp. Ale jen v prostorově vizuálních testech. Europoidé jsou zase lepší ve verbální inteligenci. Negroidé zaostávají v obou oblastech. Na druhé straně, kdyby tu na planetě Zemi byli jen negroidé, tak není nebezpečí nukleární války. Největší svinstva vymysleli bílí. Ingeligentní více zmůže. V prospěšném i hrozivém. Technika, věda je také záležitost europoidů a mongoloidů. Celkový přínos negroidů lidstvu je minimální. Ti se prakticky jen vezou.

    Zda je vzušující šoustat s negroidy nevím, nemám zkušenost, ale jak se s nimi fotila Merkelová a dělala si s nimi selfie, tak to vypadalo, že má chutě…

  25. mulit

    Jo a ještě si nemyslím, že by negroidi byli geneticky poškození. To jsem nenapsal. To sis, Jaroslave, vymyslel nebo mě špatně pochopil. Oni jsou jenom adaptovaní na jiné podmínky, na naše. A já jsem pro, aby europoidé se moc nemísili s negroidy. Protože se sníží unikátnost europoidů. Nevidím důvod vyrábět z lidstva nějaký aritmetický průměr a béžového člověka. A nejde o barvu kůže. Tu bych sám u sebe chtěl snědší. Už jen kvůli sluníčku a že bych se nespálil. Hlavně jde o to, že kdyby to skutečně promísili všechno, tak prakticky můžeš zavřít některé vědní obory. To by se ti už málo pravděpodobně narodily mozky, co by to byly schopné pojmout. Většina míšenců je průměr rodičů. Někdy to hodí vyšší intelekt po bílém rodiči, viz Obama, ale v průměru a statisticky bys bílou rasu znehodnotil, kdybys ji celou smíchal s negroidy. Totéž v případě míchání mongoloidů s negroidy. Míchání mongoloidů s europoidy by nenadělalo škodu.

  26. mulit

    Já tedy nemám nic proti negroidům. Nic mi neudělali. Jestli mi v životě někdo ublížil, tak to byli europoidi. Ale zasazoval bych se, aby negroidi žli tam, odkud pocházejí.

    Pár postřehů z Ameriky:
    Pracovní morálka Afroameričanů je horší než u jiných populačních skupin. Například Wilson (1996) uvádí, že 40 % zaměstnavatelů, kteří mají zkušenosti s černými, je považuje za apatické a arogantní. Pro černé je charakteristická chronická únava a celkově negativní pracovní návyky. Petterson (1997) uvádí, že jedním z faktorů vysoké nezaměstnanosti Afroameričanů je to, že jsou méně motivovaní hledat si práci než jejich bílí vrstevníci. Podle Levina (1997) i mnoho autorů, kteří jinak černým nekriticky straní, uznává, že jejich selhání je často dáno impulzivitou a nedostatkem sebedisciplíny.

    Romové se téměř ve všech zásadních kritériích blíží spíše negroidní než europoidní rase (Romové v České republice, 1999), (Bereczkei, 1993):

    vysoká fertilita, nižší sex ratio, nižší porodní váha, vyšší dětská úmrtnost, nízké rodičovské investice, struktura rodiny (např. velké množství nemanželských dětí), rychlé dospívání, časná sexuální reprodukce, horší zdravotní stav, kratší průměrný věk, vysoká kriminalita, nízké vzdělání, nízká pracovní morálka, osobnostní struktura (impulzivita, neschopnost odložit uspokojení, způsob trávení volného času)

  27. Jaroslav Štejfa

    Ještě k mulitovi:
    Nechci zde zapřádat polemiku na téma rasa a inteligence, nejsem v té věci ani odborník, ani se mi to nejeví nyní důležité.
    Pro mne je rozhodující:
    1) Jsem zastáncem humanismu ve smyslu Všeobecné deklarace lidských práv přijaté v r. 1948 OSN. Tam je otázka ras a náboženství řešena striktně na principu rovnosti před zákonem (stručně řečeno).
    2) Pojmy typu čmoudi, cigoši atd. vnímám jako urážlivé a použít je v diskusi musí podle mně nutně u příslušníků nebělošských ras vyvolávat negativní emoce. Tím je narušena objektivita jakékoliv diskuse.
    3)Jestliže hodnotíte mísení dvou ras jako poškození jedné z nich, nemůžete tvrdit, že ta poškozená není nadřazená.
    4)Negroidé se vezou na vlnách lidského pokroku asi tak, jako ženy, umělci nebo nábožensky věřící, váleční invalidé či co.
    5) Lidské rasy jsou jistě velmi důležitým jevem hodným vědeckého zkoumání, ovšem obávám se, že vaše postoje jsou spíše politického a morálního charakteru a mám pro ně odsudek.
    Jaroslav Štejfa
    P.S. Doporučoval bych se podívat na toto: http://www.osacr.cz/wp content/uploads/2015/12/tahak_kritickeho_mysleni_v04.pdf

  28. Bílá Velryba

    Nesouhlasím s tím, že náboženství jsou si rovna v tom smyslu, že některé nauky jsou více nebezpečné, s tím by zákon měl počítat. To samé některé politické ideologie.

    Jsem také vyznavač humanismu, i Všeobecné deklarace, ale ne všeho v ní.

    Rozdíly mezi rasami v IQ jsou, jde o to, jak je vysvětlit. Toto je článek Petra Tomka:

    „Největší kontroverzi zde kupodivu nevyvolává to, že jsou lidé ze severovýchodu Asie vyhodnoceni nejen jako nejinteligentnější a průměrně i fyzicky nejpokročilejší typ člověka, ale naopak druhý konec škály, který ukazuje některá černošská etnika jako extrémně neinteligentní (kolem IQ 70) a co je zajímavé, Sany (Křováky) dokonce hodnotí někteří testující průměrem IQ 60.

    Poměrně mizerně jsou na tom s inteligencí také domorodí Australané.

    Ano, je to tak, nás Europoidy ani tak neděsí představa že bychom byli předstihnuti, jako to, jaká propast je mezi námi a těmi nejzaostalejšími etnickými skupinami.

    Měl bych říci, že vlastně není překvapivé, že nejméně inteligentní lidské skupiny najdeme právě v Africe. Z genetického hlediska jsou totiž jak Evropané tak Asiaté jen malou podskupinou Afričanů. Takových, ovšem méně úspěšných podskupin je v Africe dosud mnoho.

    Nejběžnější reakcí na toto zjištění je zpochybnění inteligenčních testů a toho, co vlastně takové testy měří. Což o to, na tuto stranu tvrzení lze útočit beze všeho, jenže stejné testy byly použity vždy pro všechna etnika. Některé v nich uspěly více a některé méně. Tento rozdíl byl zachován dokonce i tehdy, když lidé jiného etnika vyrostli v evropské kultuře.

    Co to znamená? Jsou opravdu hloupější? Je známo že evropské dítě s hluboce podprůměrným IQ je sociálně izolované, zatímco děti Afričanů se stejným naměřeným IQ nemívají společenské problémy.

    Můžeme to zdůvodňovat různě, od tvrzení že mají Afričané jiný druh inteligence až po hypotézu že organismus a celá psychika Evropana a Afričana jsou designovány na jinou základní úroveň IQ (ať to znamená cokoli). Jedné věci se ale vyhnout nemůžeme – zjištění že jsme opravdu jiní a to nejen kulturně ale i přímo genetickým nastavením.

    Na takové zjištění by stačilo i mohem méně, než jsou inteligenční testy. Zmíněné měření hladin testosteronu je příkladnou ukázkou. Když víme, jak s námi dokáží změny hladin hormonů zamávat v pubertě, asi i nějak tušíme, že vyladění organismu na vyšší hladiny testosteronu s sebou ponese něco mnohem víc, než jen výraznější sexuální dimorfismus.

    Co z toho vyplývá? O jednotlivci nám toho tyto výzkumy neříkají mnoho, vlastně téměř nic. Rozptyl inteligence i jiných schopností je ve všech etnikách dostatečně široký. Hodně toho ale vypovídá o společnostech, které takoví lidé vytvářejí.

    Při vyšší četnosti výskytu určitých vlastností jim bude odpovídat jak mocenské uspořádání, tak obecná úroveň komunikace i tradiční role mužů a žen. Samozřejmě z toho vyplývá i cosi jako terminální úroveň technologií, které je pak taková společnost schopná užívat, správa měst, chápání ekologicé role, schopnost kultury reagovat na vnější podněty, ochota kultury revidovat své postoje…

    Znamenalo by to také velmi odlišné chápání konfliktů kultur a byl by to i důležitý bod v teorii kolapsů složitých společností. Pokud kultura narazí na překážku, kterou nedokáže řešit už z důvodu svých biologických předpokladů, musí být její kolaps jistý.

    Pokud jsme opravdu tak rozdílní, jak se zdá že jsme, jsou pravděpodobně mnohá „odzkoušená řešení“ kulturně nepřenosná. Nevypovídá o tom něco už to, že posíláme potravinovou pomoc do světadílu, který má potenciál uživit dvojnásobek současné populace naší planety?“

    http://enzmannovaarcha.blogspot.cz/2015/07/socialni-krakatit.html

    Ahoj, už fakt musím. Víkend volá.

  29. Igor Terleg

    „stejné testy byly použity vždy pro všechna etnika.“

    Tak to se dělalo jen na začátku, a i to velmi krátce. Byla to každopádně hrubá chyba. Intelektuální vývoj jednotlivce závisí totiž na kultuře, a to také způsoby, jimž nerozumíme – tedy neumíme připravit test, který by nezávisel. Navíc, existuje Flynnův efekt – tedy nárůst průměrného IQ (asi 3 body za dekádu, testy se proto občas mění aby průměr byl vždy 100; dospělý člověk z 1915 roku by v dnešních testech dosáhl asi 75 bodů!) – jsme opravdu tak drtivě inteligentnější než naší předci z před 100 let? Samozřejmě nejsme, a dokud nejsme ani s to vysvětlit věci jako Flynnův efekt neměli bychom si myslet, že jiné výsledky jiných kultur způsobí cokoliv mimo kulturu.

    Dnešní testy IQ se připravují tak aby v každé kultuře průměr výsledků byl právě 100 a se považují za nesrovnatelné mezi odlišnými kulturami. Občas se někdo pokusí o „srovnání“, naposledy byli to myslím Herrnstein a Murray v „The Bell Curve“, obvykle ale se dojde na to, že neví o čem vůbec píše (nikoli že se „nesmí“, jako to si představují internetoví „odbornici na vědu“).

    „Tento rozdíl byl zachován dokonce i tehdy, když lidé jiného etnika vyrostli v evropské kultuře.“

    Bralo se přitom v dotaz životní úroveň na niž tito lidé vyrostli? Jazyk nimž mluvili doma a mimo domov? A tak dále.

    „Zmíněné měření hladin testosteronu je příkladnou ukázkou.“

    Ukázkou čeho tedy? Až na rozdíly v hladinách testosteronu? Nikdo nepodložil že tyto rozdíly jsou z genů.

    „Jedné věci se ale vyhnout nemůžeme – zjištění že jsme opravdu jiní a to nejen kulturně ale i přímo genetickým nastavením.“

    Geneticky jsme všichni malou podskupinou Afričanů. Jaký to má dopad na, řekněme, intelektuální schopnosti, má-li vůbec, nevíme.

  30. Foxy

    „Pojmy typu čmoudi, cigoši atd. vnímám jako urážlivé.“
    Souhlas. Naprostý.

    A další:
    Hodně zdejších komentů jak by vypadlo ze Streicherova Stürmeru. Nebo Arijského Boje.
    Akorát místo židovského nebezpečí a póvlu jakýchsi Untermensch je zde podsouváno stejně iracionální nebezpečí islámsko/uprchlické, samozřejmě s dalšími Untermensch, a jako východisko podsouván opětovný pád do zadrátovaného totalitarismu a návrat ke „křesťanským kořenům“.
    S tím, že nejhorším nebezpečím je jakési pravdoláskařskosluníčkohavloidnímultikultipražskokavárenství, které v těchto výblitcích nahradilo všeobecné židovské spiknutí, případně židobolševismus kombinovaný s prohnilou degenerovanou demokracií.
    Unii (samozřejmě taky skrznaskrz prohnilou) co nejrychleji rozmetat a rozparcelovat ji na „národní zájmy“, nejlépe v nacionalistickém, chauvinistickém střihu devatenáctého století, a opět se přichýlit k Velkému Dubisku, v jehož láskyplné péči, zajištěné RVHP a Varšavskou Smlouvou nám prej bylo tak dobře a blaženě…

    Děkuji, nechci. Dreimal Nein!

    Ještě jsem neztratil paměť. Na stalinismus let padesátých si pamatuju, a dobře, protože ani v dětském věku člověk není úplně blbej. Sovětskou „spojeneckou“ invasi jsem si vychutnal už jako plně dospělý a následnou okupací podloženou „normalisaci“ jakbysmet. Velká Sametová mne ještě zastihla v plné životní síle, abych si opět mohl pěkně vychutnat následné Velké Tunelování. A svět jsem stihl procestovat natolik, abych si mohl utvořit samostatný úsudek. Takže lživou propagandu současné „doby postfaktické“ mám na háku.

    Neadoruji islám, a vím o něm dost i zevnitř. Dost dobrého i hodně zlého.
    Ale v každém případě se odmítám vézt na soudobé vlně uměle vybičované protiuprchlické/protiislámské, odporně rasistické vlně xenofobie.
    Nebudu nadále k této věci diskutovat, přesvědčovat, apelovat na zbytky rozumu. Mělo by to stejný smysl, jako snažit se zviklat uhlířskou víru Danielovu.
    Ale má volba je jasná.

    Tak, a můžete mě sežrat. I s nasazenou psí hlavou.
    Třeba vám alespoň trochu budu ležet v žaludku.
    HOWGH

  31. toli

    Mám zhruba stejný názor jako Foxy.
    V tom se lišíme od našeho trojjediného i od aspergilla 🙂

  32. mulit

    Ale tu nejde jenom o testy IQ. Já jsem učil na romské škole. Znám ten rozdíl. Nejen že se to ukazuje v testech, ale třeba učebnice nafasovali romští žáci ob rok níže. Tedy nejprve jim dali pro ten jejich ročník, ale to nezvládali, tak dostali učebnice ob třídu níže. Tedy třeba páťáci se učili z učebnic 4. roč. Čtvrťáci ze 3. roča třeťáci ze 2. roč. atd. A nějakou fyziku a chemii a matiku na 2. st – to bylo spíše symbolické učení a jen něco z toho. Přitom dostali papír, že absolvovali základní vzdělání. A co se týká Arabů, tak to sice osobně neznám, ale z toho, co je rozpoznatelné přes média – oni to mají něco mezi cikány a námi. A rozdíly jsou i v rámci Evropy. Lidi, vy sedíte jenom u kompu? Byli jste se podívat v Řecku a třeba v Německu (před islamizací)? Jaký mají Řekové bordel u cest, plastové flašky. V Německu to neexistuje. Vygruntováno, všecko precizní. A co se týká prac. morálky lidí? Vždyť jsem to viděl. Prostě čím jižněji, tím více sluníčka, pohoda, nechce se dělat a ono to ani nejde přes léto. A rozdíly v IQ jsou mezi Němcem a Řekem. A tomu odpovídá i ekonomika. I když to není jenom tím, určitý vliv to má.

    Jaroslav Štejfa – ne, ne neberu tvůj odsudek. Pro mě jsi teoretik, akademik. A tvoje moralizování – to je jako bych se bavil s pobožným.

  33. Bílá Velryba

    Sorry, můj článek zde je od Petra Tomka, předsedy OSACR, já sám svůj názor neřekl 🙂 .

    K islámu a migraci: mam za sebou jasná data, která ukazují na podřadnost myšlení většiny muslimů, co věří na konzervativní srajdy. Nic co nemohu obhájit statistikou. Hezký víkend 🙂

  34. Igor Terleg

    „Já jsem učil na romské škole. Znám ten rozdíl.“

    Myslíte ale, že je to rozdíl působený geneticky?

    „Jaký mají Řekové bordel u cest, plastové flašky. V Německu to neexistuje.“

    Přitom před dvěma sty lety právě Němci byli lenochy a bordeláři Evropy (alespoň té západní), a před sto lety se psalo o „špatné pracovní morálce“ Japonců a Korejců… snad tehdy sluníčko svítilo víc.

    „http://3.bp.blogspot.com/-Jl9R5VRV50Q/U4Vq-bLP7_I/AAAAAAAAWd0/-MHwLIw6qbQ/s1600/iq+map.png“

    Co tyhle testy ale měří? Genetickou schopnost nebo spíš výsledky vzdělávání? Víme i bez nich, že školství v Africe je horší než na Západě.

  35. mulit

    Obecně prostředí, kde je větší potřeba rodičovských investic, selektuje geny pro inteligenci. Inteligentnější muži jsou schopni odhalit nevěru svých žen a inteligentnější ženy jsou na druhou stranu schopny tuto nevěru maskovat. Tento „závod ve zbrojení“ přispěl ke zvýšení inteligence u europoidů a mongoloidů. V subsaharské Africe takový tlak nebyl, jelikož ženy byly více soběstačné jako sběračky. Negroidní muži, i když již byli otci, tedy mohli věnovat více energie pokusům o zvyšování počtu potomků s dalšími ženami.

    * * *

    Mongoloidé dosahují lepších výsledků IQ než bílí a nezáleží na tom, jestli je to v Kanadě, v USA nebo v jejich původních zemích (…). Rushton (1997a) sumarizuje:

    – V USA dosahují vysokých výsledků v matematických testech (nad 650 bodů v Testu školních schopností, tzv. SAT). Američtí mongoloidé jsou v této kategorii výsledků zastoupeni dvakrát více, než je národní průměr. To platí i pro děti z chudých rodin, např. indočínských uprchlíků, kteří do USA emigrovali na člunech (tzv. boat people). Jejich děti dosahují lepších výsledků než europoidé, a to především v matematice.

    – IQ mongoloidů v USA, Kanadě, Evropě, Japonsku, Hongkongu, Tchaj-wanu, Singapuru a Číně se pohybuje v rozmezí 97–116, střední hodnota je 106. Jejich verbální IQ je však o 10 až 15 bodů menší než jejich vizuálně-prostorové IQ. Verbální IQ mají v průměru nižší než europoidé.

    – Mongoloidé v USA dosahují podle předpokladů výborných výsledků ve vědě, architektuře, inženýrství, což odpovídá jejich převazuje ve vizuálně-prostorovém IQ, hůře si vedou v profesích, které kladou důraz na používání jazyka, např. v žurnalistice a v právu.

    * * *

    Mongoloidové a europoidové ve své historii vytvořili velice komplikované sociální struktury (a to nezávisle na sobě na mnoha různých místech). Američtí indiáni dosáhli zhruba poloviny kritérií. Negroidní rasa a australští domorodci (až na výjimky) jich dosáhli podstatně méně.

    I když nemusíme se všemi kritérii souhlasit a mohou se nám jevit jako eurocentrická, je zřejmé, že o něčem vypovídají. Černí si nikdy nezískali pověst intelektuální elity v žádné rasově smíšené společnosti. Intelektuální příspěvky negroidní rasy světu byly a jsou velice malé. Na druhou stranu některé africké kmeny dosáhly vysoké úrovně v oborech jako hrnčířství, metalurgie a hudba.

    * * *

    Pracovní morálka Afroameričanů je horší než u jiných populačních skupin. Například Wilson (1996) uvádí, že 40 % zaměstnavatelů, kteří mají zkušenosti s černými, je považuje za apatické a arogantní. Pro černé je charakteristická chronická únava a celkově negativní pracovní návyky. Petterson (1997) uvádí, že jedním z faktorů vysoké nezaměstnanosti Afroameričanů je to, že jsou méně motivovaní hledat si práci než jejich bílí vrstevníci. Podle Levina (1997) i mnoho autorů, kteří jinak černým nekriticky straní, uznává, že jejich selhání je často dáno impulzivitou a nedostatkem sebedisciplíny.

    * * *

    Romové se téměř ve všech zásadních kritériích blíží spíše negroidní než europoidní rase (Romové v České republice, 1999), (Bereczkei, 1993):

    vysoká fertilita, nižší sex ratio, nižší porodní váha, vyšší dětská úmrtnost, nízké rodičovské investice, struktura rodiny (např. velké množství nemanželských dětí), rychlé dospívání, časná sexuální reprodukce, horší zdravotní stav, kratší průměrný věk, vysoká kriminalita, nízké vzdělání, nízká pracovní morálka, osobnostní struktura (impulzivita, neschopnost odložit uspokojení, způsob trávení volného času).

    Jde o to určit poměr, v jakém se na uvedených faktorech podílejí geny a v jakém prostředí.

    * * *

    Romové jako celek pravidelně v testech IQ skórují v pásmu subnormality. Rozdíl mezi průměrem romské a neromské populace se vysvětluje odlišným prostředím, jiným žebříčkem hodnot (vzdělání není ceněno) atd. Je nepochybné, že prostředí, ve kterém Romové žijí, nepřispívá k rozvoji toho, co inteligenční testy měří. Na druhou stranu se zdá nepravděpodobné, že by rozdílné prostředí bylo jedinou a dostačující odpovědí. Je možné, že se na intelektovém deficitu podílejí i biologické faktory.

    * * *

    Hypotézu o nižší inteligenci Romů podporuje i skutečnost, že mají pravděpodobně menší mozky. Bernasovský a Bernasovská (1999, s. 38, 57–59) zkoumali rozsáhlý vzorek romských dětí ve věku 1–5 let a uvádějí, že mají v porovnání s neromskými dětmi na Slovensku menší obvod hlavy. Rozdíl byl, s výjimkou jednoročních chlapců, statisticky významný.

    Zkušenosti se vzděláváním dospělých Romů (rekvalifikační kursy) shrnuje Šišková (1998):

    Další specifický rys, který je charakteristický pro velkou skupinu Romů, je nízká schopnost generalizace. Pokud jsme říkali obecné teoretické vstupy na počátku každé nové látky, pozornost byla velmi nízká, resp. i když se účastníci snažili, model jako by nepochopili. Až konkrétní jednání je přivedlo k poznání předkládané informace.

    Olejár (1972, s. 103) uvádí, že většina odborníků poukazuje na disporporce mezi jejich poměrně dobrou, někdy až vynikající schopností řešit přiměřené, běžné, praktické životní situace — hlavně v souvislosti s dosažením vlastního prospěchu — a mezi abstraktním úsudkem, kde zpravidla selhávají. Velkým problémem je motivovat Romy ke vzdělávání. Klíma (1988) uvádí, že nemají větší potřebu poznávat cokoli, z čeho není aktuální zisk.

  36. mulit

    Rozdílné evoluční prostředí a jeho důsledky
    1. Časové rozdělení ras
    Podle genetických nálezů se moderní člověk vyvinul v Africe
    před 200 000 lety. K prvnímu rozdělení došlo před 113 000 lety
    (mezi negroidní a mongoloidní/europoidní skupinou). K rozdělení
    na větev mongoloidní a europoidní došlo před 41 000 lety (Feráň
    a Sršeň, 1990, s. 288).
    Jádrem Rushtonovy teorie je, že rozdílnost prostředí, ve kterých
    se rasy vyvíjely, kladla různé nároky na přežití, a tudíž na selekci
    genů, které se podílejí na jejich odlišnosti. Ti, kteří migrovali z Afriky
    do Euroasie, se setkali s náročnějším prostředím, včetně poslední
    doby ledové, která skončila před 12 000 lety. U těchto skupin
    byly větší selekční tlaky na inteligenci, plánování, sexuální
    a osobnostní omezení a rodičovskou K-strategii. Klimatické podmínky
    na Sibiři vytvořily ještě větší selekční tlak než v Evropě.
    Genetické mutace, které se objevily, byly vyselektovány na zá-
    kladě podmínek, v nichž ta která populační skupina žila, tak aby
    se maximalizovala jejich fitness. Tzv. diferenciální K-teorie tvrdí, že
    přestože jsou všichni lidé (v porovnání s většinou subhumánních
    organismů) K-stratégové, někteří jsou více K-selektovaní než jiní
    (tj. K-strategie tvoří kontinuum).
    2. Některé zásadní odlišnosti prostředí a jejich důsledky
    Při popisu vlivu prostředí na evoluci vlastností vycházím, pokud
    není uvedeno jinak, z tzv. klimatické hypotézy navržené Lynnem
    (Lynn, 1991). Přestože je tato hypotéza místy značně spekulativní,
    jeví se zatím jako nejpřijatelnější vysvětlení.
    INTELIGENCE
    Kolonizace mírných a studených zeměpisných šířek vedla k vět-
    ším požadavkům na inteligenci. Hlavní roli hrálo:
    • obtížnější obstarávání obživy,
    • nutnost budování obydlí,
    • přežití v zimě.
    Europoidé
    V posledních 80 000 letech bylo podnebí chladnější než dnes.
    Během poslední doby ledové, cca 24-12 000 let před naším letopoč-
    tem, klesla teplota v Evropě a severní Asii o 5 až 15 stupňů. Prostředí
    bylo podobné tomu, jaké známe z dnešní Aljašky. Na rozdíl
    od tropického a subtropického pásma byla rostlinná potrava sezonní
    a nebyla dostupná během zimy a jara. Lidé se tedy museli
    orientovat na lov velkých býložravců – mamutů , koní, sobů.
    I u moderních lovců-sběračů se proporce lovu a sběru mění se zeměpisnou
    šířkou. Lidé v arktických a subarktických pásmech se
    spoléhali téměř výlučně na lov. Lov na otevřených pláních je obtíž-
    nější než v zalesněné krajině, kde je mnoho možností se skrýt. Objevila
    se nutnost líčení pastí, výroby sofistikovaných nástrojů na
    lov a zpracování velkých býložravců, péče o oděv, obydlí a oheň
    (v Euroasii bylo obtížnější udržovat oheň, naproti tomu v Africe
    jsou spontánní požáry křovisek běžné).
    Významný dopad klimatu na používané technologie se dá dokázat
    např. tím, že mezi současnými lovci-sběrači existuje vztah
    mezi zeměpisnou šířkou a množstvím a složitostí nástrojů, které
    používají.
    Mongoloidé
    Mongoloidé mají o něco vyšší obecnou inteligenci (tzv. faktor g
    – viz dále). V průměru mají značně vyšší vizuálně-prostorovou inteligenci
    a o něco nižší verbální inteligenci než europoidové. To je
    důsledek silnějšího selekčního tlaku způsobeného ještě chladnější-
    mi zimami, než jaké byly v Evropě. Vizuálně-prostorová inteligence
    byla důležitější pro výrobu sofistikovaných nástrojů a zbraní
    a pro plánování a provádění skupinových loveckých strategií.
    Jižní Asiaté
    Jižní Asiaté byli do určité míry vystaveni studeným zimám ješ-
    tě předtím, než migroval i na j ih. V důsledku toho je jejich inteligence
    vyšší než inteligence negroidů, ale nižší než inteligence jiných
    europoidů.
    Američtí indiáni
    Američtí indiáni jsou potomci mongoloidů, kteří migrovali do
    Ameriky ještě před poslední dobou ledovou, která byla příčinou
    klasických mongoloidních rysů a zároveň zvýšení jejich inteligence.
    Když se dostali do Ameriky, našli příznivější klimatické prostředí
    i podmínky pro obživu (např. množství zvěře, která nebyla
    zvyklá na člověka), tj. selekční tlaky na inteligenci byly menší. Na
    podobné selekční tlaky poukazuje i fakt, že mají vyšší prostorové
    IQ než verbální.
    Phelpsová (1993) má na příčinu nižší inteligence indiánů jiný
    názor. Odhady doby, ve které přišli první lidé do Ameriky, se pohybují
    v rozmezí 30 000 až 15 000 let před naším letopočtem. To by
    ale znamenalo, že alespoň část z nich zasáhla doba ledová, která
    vytvořila selekční tlak na inteligenci. Podle Phelpsové hrály roli
    dysgenické faktory:
    • evropské nemoci (které zasáhly všechny vrstvy společnosti),
    • selektivní vybíjení kolonizátory, kteří chtěli získat politickou
    kontrolu (zvláště v případě Aztéků a Inků).
    OSOBNOST
    Rozdílné prostředí kladlo odlišné nároky na selekci genů podmiňující
    kooperaci, plánování, altruismus a schopnost odložit
    uspokojení. V Euroasii se lidé museli více spoléhat na lov než na
    potravu získanou sběrem. Při lovu je spolupráce důležitější než při
    sběračství. Levin (1997, s. 165) uvádí, že podmínky v severní Evropě
    podporovaly rozvoj spolupráce. Nutnos t spolupracovat při
    lov u a následné dělení kořisti selektovalo geny pro sociální chování.
    Reciproční altruismus (a silné skupinové normy) se vyvíjel
    v podmínkách vzájemné závislosti. Míra této závislosti byla větší
    u lovců než u sběračů.
    Buss (1999, s. 77) uvádí, že nutnost lovit přispěla k:
    1. utváření koalic mezi muži,
    2. rozvoji recipročního altruismu, sociální výměně (úspěšný lovec
    se podělil s méně úspěšnými, v případě jeho neúspěchu při dal-
    ším lovu dostal zase od nich),
    3. dělbě práce,
    4. rozvoji nástrojů.
    Jedinec zvýšil svoji zdatnost tím, že byl poctivý a kooperativní.
    Plánování je méně adaptivní v teplých klimatech, kde je potrava
    dostupnější a rychleji se kazí. V těchto klimatech tudíž nebyla
    schopnost plánovat do budoucnosti pod takovým selekčním tlakem
    jako v chladnějších klimatech.5

  37. mulit

    Odložení slasti
    Černé děti dávají přednost menší odměně hned před větší odměnou
    později. Mischel (1961) provedl experiment, ve kterém
    dětem nabízel čokoládu, kterou mohly mít hned, ale pok ud by
    počkaly týden, dostaly by dvě. Černošské děti jednoznačně preferovaly
    jednu čokoládu hned. Bílé děti z kontrolní skupiny dávaly
    přednost větší odměně později. Michel uvádí, že rozdíl byl tak velký,
    že si experiment nevyžádal statistické zhodnocení výsledků.
    Na neschopnosti odložit slast se podílejí tyto faktory:
    • extrémní orientace na přítomnost,
    • impulsivita,
    • nedostatek volní kontroly/nedostatečně vyvinuté superego.
    Podobný experiment byl prováděn na jihu USA (Price-Williams
    a Raminez, 1974). Desetiletým dětem bylo např. nabídnuto 10 dolarů
    hned, nebo 30 dolarů za měsíc (event. menší čokoláda/dárek
    hned, nebo větší později). Mezi Afroameričany a Hispánci byl ve
    schopnosti odložit slast malý rozdíl (preferovali okamžité uspokojení),
    ale významný rozdíl byl zaznamenám mezi těmito dvěma
    skupinami a bílými Američany.
    Neschopnost odložit slast ovlivňuje pravděpodobnost kriminálního
    chování. Většina krádeží je páchána lidmi , kteří chtějí
    „malé množství hned“.

    To je jako by to psali o cikánech.

  38. mulit

    7. Sport
    Biologické odlišnosti jako předpoklady vysokých výkonů
    Úspěšnost černých ve sportu do velké míry určují biologické
    předpoklady (Entine, 2000). Černí jsou výborní ve sportech vyžadující
    běh a skok, ale ne v plavání. Např. na olympijských hrách
    v Barceloně v roce 1992 vyhráli černí běh na všechny vzdálenosti,
    ale žádný se nekvalifikoval do plaveckého týmu USA. Pravděpodobně
    je hlavním faktorem selhání v plavání vyšší hustota kostní
    hmoty (o 5 až 20 %). 3 0
    Západní Afričané mají poněkud jiné složení svalové hmoty
    (např. významně více rychle se stahujících vláknech ve svalech)
    a anaerobních enzymů než bílí. Rychle se stahující vlákna ve svalech
    poskytují výhodu v explozivních, krátkou dobu trvající výkonech,
    jako je např. sprint. Afričané z východní a jižní Afriky mají
    svaly, které umožňují větší výdrž, vzhledem k tomu, že produkují
    málo kyseliny mléčné a jiných produktů svalové únavy. Rozdíly
    v hustotě kostí začínají již v prenatálním období. Černí mají vyšší
    hustotu vápníku v kostech, větší celkové množství draslíku a více
    svalové hmoty. Dalšími faktory podmiňujícími úspěchy černých (s
    variacemi mezi jednotlivými subpopulacemi) v některých druzích
    sportu jsou: méně tělesného tuku, delší nohy, užší boky a lehčí
    pánve.31
    Černí jsou nejlepší ve sportech, které vyžadují rychlé reflexy
    a okamžitou fyzickou připravenost, jako jsou box, sprint, skoky,
    basketbal, běh přes překážky. (Rozdíly v běhu a skoku se objevují
    již v 5 letech.) Méně úspěšní jsou ve sportech a disciplínách, které
    vyžadují koncentraci. Zajímavou analýzu provedli Worthy
    a Markle (1970), srovnávali úspěšnost bílých a černých Američanů
    V rámci jednoho typu sportu tak, aby eliminovali socioekonomické
    faktory. Zjistili, že i v rámci jednotlivých sportů jsou černí lepší
    v aktivitách, které vyžadují okamžitou reakci a horší v aktivitách,
    které umožňují hráči zvolit si vlastní tempo (tzv. self-paced). Např.
    v baseballu jsou černí disproporčně zastoupeni mezi pálkaři (hitters)
    ve srovnání s nadhazovači (pitchers), event. v basketbalu jsou
    černí úspěšnější při střílení košů ve hře a méně úspěšní ve střílení
    při přerušení hry.
    Černí nemají prakticky žádné zastoupení v závodním šachu,
    bridži, scrabble a dalších hrách, které vyžadují mentální schopnosti.

  39. mulit

    Všechno, co tam čtu v té diplomové práci, nebo co to je, tak to odpovídá tomu, čeho jsem si všímal už dávno. Jestli tomu nějaký nevzdělaný Jaroslav Štejfa nevěří a vyrobil si ve své hlavě pohádku o rasové rovnosti, tak to je jeho problém. Já si jen vyprošuji, aby mě peskoval nějaký komediant, co je schopen akorát plodit z poloviny bezobsažné verbalistické slohovky. Ale s takovým si já poradím raz dva!

    Jestliže to příroda takto tisíce let tvořila, tak velké rozdíly, je jasné, že se to nemá míchat! A mají žít extra. Černí se nemají tahat do Evropy. Všechny lodě s uprchlíky z Afriky odvozit zpátky do Afriky. Nezabíjet, nestřílet, jen vozit zpět.

  40. Bílá Velryba

    Petr Bakalář je psycholog a nemá co dělat s Adamem Bartošem, kdo se trochu zajímá o vědu, nemůže něco takového vůbec vypustit z úst. Petr Bakalář je syn psychologa Eduarda Bakaláře. Citace jsou z Tabu v sociálních vědách. Podle něho mají Židé nejvyšší průměrné IQ vůbec. Ale nemá rád judaismus. Ostatně třeba já nemam rád žádná náboženství, byť některá jsou víc nebezpečná. Napsal i knihu pro ateisty: Bůh jako psychický virus. Zatím.

  41. Igor Terleg

    @sam
    „Ale přijde mi takový antisemitský a krajně pravicový. “

    První věc na hlavní stránce je kniha známého popírače holocaustu. To musí určitě být čistě vědecký web, žádná neonacistická žumpa.

    @mulit
    „té diplomové práci“

    LOL, tohle není žádná „diplomová práce“ nýbrž populární kniha jejíž autor je prý podnikatel nikoli aktivní výzkumník, i když vystudoval psychologii. Jsem také uviděl www. ivtt.net/romove.php; stalo mě to 5 minut než jsem našel, že ještě větší rozdíly ve výsledcích vzdělávání byly mezi dětmi z polských velkých měst a venkova, také polští venkované mají průměrně víc děti atd.; mohl bych přímo změnit v tomto textu „Romové“ na „venkované“ a „Neromové“ na „měšťané“, a všechno by obstálo (až na čísla, kde by bylo nutné rozdíly zvětšit). Pak mohl bych přijít na teorii o genetickém rozdílu mezi měšťany a venkovany.

    Že někdo může takovou přehlednou volovinu brát vážně.

    Pak jsem začal číst kapitolu o Židech a jsem to nevydržel. Rozhodně tato kniha patří do toho „vzdělávacího institutu“, rovnou s popírači holokaustu atd.

  42. Igor Terleg

    „Petr Bakalář je psycholog“

    Prý jen studoval psychologii, pak ale jako psycholog nepůsobí a ani nevede žádný psychologický výzkum. Což nemá větší význam, ani univerzitní diplom nezabrání nikomu psát úplné bláboly.

  43. Igor Terleg

    A ještě: tak kolem 1947 bychom psali o krvežíznivých Evropanech, Židech teroristech a mírumilovných muslimech. 70 let nato se zdá úplný opak. To musí být v genech.

  44. Jaroslav Štejfa

    Celá diskuse okolo ras a jejich vlastností je podle mne praštěná z velmi jednoduchého důvodu. Charakteristika jakéhokoliv člověka, může být jakáhokoliv í a může být jakkoliv věrohodně dokumentována. Vždy takový člověk podléhá v civilizovaných zemích příslušnému právu a požívá nároky ve smyslu Všeobecné deklarace lidských práv, na což upozorňuji poněkolikáté. Pokud tento ústavní dokument nechceme porušit, nebo se ho zříct, musíme se chovat podle něho. Na to nemá vůbec vliv, zda je někdo inteligentnější, línější, menší, slepý, starý, atd atd.
    Když dáme mulitovi zapravdu, co z toho plyne pro naše další chování? U mne samotného si myslím, že nic. Takže jen odvádí pozornost. Kdysi zde uveřejněný tahák kritického myšlení má, mimo jiné, pravidlo diskuse „Neutíkej od tématu, buď věcný.“
    To, co zde debatujeme, je momentálně politika, nikoliv filosofie či věda. Politicky je katastrofa tvrdit polovině populace, že je nějak geneticky zaostalá a já samozřejmě patřím k té druhé, neboť vede pouze k válce nebo teroru. Kdysi za druhé světové války, když Wehrmacht obsazoval Ukrajinu, vítali ho obyvatelé s jásotem, květinami. Ovšem jen do té doby, než jim došlo, že jsou podlidé.
    Jaroslav Štejfa

  45. Foxy

    Ad: „Můžete do příště třeba rozebrat ten článek Petra Tomka.“
    Na tom není co rozebírat. To se dá vzít na vědomí a vyslovit souhlas – co víc…
    K dalšímu diskutovat nebudu, nehodlám zvedat flame.
    Věřící neřesvědčím.

  46. Bílá Velryba

    Já jen, že Petr Tomek píše to samé co Bakalář v podstatě. Musíte si v tom udělat jasno.

    Já jsem v tomhle neutrální, přečetl jsem si jak Bakaláře, tak „Jak neměřit člověka“ od Goulda. Nemam v tom jasno. Jen opravuji některé lidi co dělají z Bakaláře Bartoše. S tím nesouhlasím.

    Zato u islámu mam jasné statistiky a ne jen pouhou víru v multikulturalismus, mně sluníčkářství nestačí. Vidím výsledky na pařížském i jiném předměstí.

    Zatím a někdy 🙂

  47. Igor Terleg

    „Evoluční psychologové a někteří jsou i biologové.“

    Psychologie celá a evoluční psychologie především jsou velmi problematické. Nemyslím tím, že je to pavěda (i když evoluční je hodně blízko), přesto jen 36% psychologického výzkumu obstojí opakování: https://osf.io/ezcuj/wiki/home/ ; je to naprostá pohroma. Pokud ale někdo se doposud nevšiml, že r/K selection byla vyvracena, pak je to určitě pavěda.

    „Bakalář není popírač holocaustu.“

    Není, ani na tom institutu nejsou pouze popírači. Kapitola o Židech v jeho knize přesto opakuje spoustu falešných názorů, které se obvykle vyskytují na webech jako je stormfront.

    „u islámu mam jasné statistiky“

    Patří tam snad „270 milionů obětí islámu“?

  48. Bílá Velryba

    Pro mě je evoluční psychologie na celé psychologii asi nejvíc vědecká. Oproti psychoanalýze a kecací psychologii rozhodně. Psyché ani žádné jiné než evoluční vysvětlení mít nemůže, jinak už by zde zbyla jen mystika.

    Myslím statistiky o názorech muslimů v EU i mimo EU. Dále statistiky kriminality a tak dále. Ostatně i zkušenosti z ghett nejsou k zahození. Minulost mě moc nezajímá, statistiky z nedávné minulosti mě zajímají, od Gallupova ústavu, Pew Research a spol. Hezký zbytek dne, už musím. Tak zase někdy.

  49. mulit

    Rozdíly jsou mezi muži a ženami a rozdíly jsou i mezi rasami. Jestli to někdo popírá, tak je hlupák. A je mi jedno, pokud je ateista k tomu.

    Ale to nepramení z touhy se povyšovat. Z toho by měli vyvodit závěry a vědět o tom třeba adoptivní rodiče nebo pěstouni, kteří si vezmou romské děcko a myslí si, že bude i mentálně vždy bílé, když ho budou vychovávat bílým způsobem. Jenže pak jsou překvapení, když holka už v 13 si najde kluka a partu atd. A škola ji moc nevoní, atd. Jsou přece takové příběhy. Ve Švédsku, kde vychovávali od miminka příslušníka negroidní rasy a totéž pak překvapení. No tak kukačka je vždycky kukačka. I když ji krmíte, tak je to pořád kukačka a ne vaše mladé. Já bych třeba do adopce romského děcka nešel. Právě z těch důvodů. Geny jsou svině. Ale může mít štěstí a převáží vliv výchovy a geny bude mít „bílé“ nebo světlejší. A pozor – rasista nejsem. V Superstar jsem posílal SMS Martině Balogové – cikánka a Vlastíkovi Horvátovi – cikán. A stálo mě to dost peněz. Fandím všem cikánům, co něco umějí. A muzikální oni jsou. A to je taky příroda. Ani nepotřebují noty. Slyší to. Slyší akordy, mají rytmus v těle. Prostě každá rasa, každé etnikum má svoje. Lidi nejsou stejní. A já netvrdím, že mít vysoký IQ je výhra. Mně to je k hovnu. Mnohem lépe by se mi spalo a možná i žilo , kdybych měl IQ těch 80. Čím nižší IQ, tím méně starostí. Čím vyšší, tím více člověk přemýšlí a že by to bylo jen dobré, to teda říct nemohu. Když tedy píšu o někom, že má IQ 80, nepíšu, že ho nemám rád. Mám rád i pejska a ten má IQ ještě nižší. A není to přezíravý přístup. V reálu se k tomu člověku budu chovat maximálně ohleduplně, vstřícně, ochotně a moji kamarádi jsou lidi třeba jen SŠ nebo vyučení. Právě proto, že nesnáším vysokoškolské náfuky a intrikány. Protože čím má kdo vyšší inteligenci, tím spíše vymyslí nějakou levárnu nebo bude pózovat. To je mi milejší jednoduchá prostota. Ale pokud chce mít bílá rasa dostatečný počet vědců – nemůže se křížit s negroidy. Otázkou je, zda jsou ti vědci k něčemu, když na jedné straně vyrobí jadernou elektrárnu, ale na druhé straně atomovou bombu. Možná by mně osobně bylo líp někde mezi Prahy v Amazonii.

  50. A.S. Pergill

    @Foxy a toli
    Článek, pod nímž diskutujeme, přináší jasný důkaz, že nebezpečí islámu není iracionální, ale zcela reálné. A, pochopitelně, o podobných případech se dozvíme pouze tehdy, když se v dané zemi najde někdo s dostatkem odvahy, aby informace o nich poskytl médiím. A řada médií je silně cenzurovaná a informace tohoto druhu blokuje.
    Jinými slovy: Islamizaci Česka, potažmo Evropy, je třeba zabránit všemi dostupnými prostředky. Jinak budeme muslimy vyvražděni a případné etické či jiné zábrany použití těch či oněch účinných prostředků se tím stanou irelevantními.

  51. A.S. Pergill

    @Foxy speciálně:
    Oni Židé provozovali mezi světovými válkami stát, kde by neŽidé byli rasisticky utlačováni, případně systrmaticky zabíjeni, jak to dělají muslimové s nemuslimy?

    Až nebudou v islámských státech existovat zákony znerovnoprávňující muslimy a nemuslimy, trestající ateismus smrtí apod., pak nebudou musimové ve vyspělých státech téměř nikomu (vyjma nějakých superortodoxních skinů) vadit. Do té doby budou představovat letální ohrožení pro všechny ateisty a vyznavače „islámem netolerovaných“ náboženství. A do té doby budu také jednat podle hesla:
    „Raději milion mrtvých muslimů než jeden mrtvý ateista.“ Čistě na základě přísloví o košili a kabátu.

  52. Igor Terleg

    @Bilá Velryba
    „Pro mě je evoluční psychologie na celé psychologii asi nejvíc vědecká. Oproti psychoanalýze a kecací psychologii rozhodně.“

    Psychoanalýza je už dávno mimo, myslel jsem spíš na věci jako experimentální. I tam je ale spousta potíží. Pokud bych měl stručně popsat evoluční psychologii pak je to špatná experimentální a k tomu báchorky o evolučních strategiích. A tím už myslím co se aspoň snaží předstírat vědu, nikoli populární popevopsych jako je Kazanawa apod.

    „statistiky z nedávné minulosti mě zajímají, od Gallupova ústavu, Pew Research a spol.“

    Já tyhle znám a nevidím tam důvod abych se nějak z muslimů děsil. Vidím tam spíš důkaz, že se názory společností mění především s životní úrovní (i když to není jediný faktor), stejně jako bylo to s evropskými křesťany.

    @mulit
    „Rozdíly jsou mezi muži a ženami a rozdíly jsou i mezi rasami.“

    Na rozdíl od pohlaví rasa nemá žádný biologický základ (a ani pohlaví není tak jednoduché jak by se to zdálo). Pokud to někdo popírá pak si může klidně psát o flogistonu.

    „Jsou přece takové příběhy.“

    Je i spousta příběhů, že si někdo vzal úplně bílé dítě a pokus o výchovu selhal tak či jinak. Funguje to ale tak, že je-li dítě bílé tedy právě „pokus o výchovu selhal“, není-li bílé, pak můžou za to „cikánské/černošské/atd. geny“, naprosto že je nějak cizí.

    I když ironicky Romové jsou přece Indy, tedy kdyby tyhle báchorky o rasách brát vážně, pak je to rasa… bílá. Dokonce vzor Árijců.

    Podobně to funguje i s muslimy: když vraždí rodilý Evropan pak vraždí jen a pouze on, ať už z jakýchkoli důvodů a drtivou většinou se ani o tom nedozvíme. Když ale vraždí muslim, pak je to ve jménu celé muslimské komunity, i když vraždí svou bývalou milenku a je to zpráva na první stránky serverů a některých novin skrz naskrz celou Evropu. Opravdu to nevidíte?

    „Fandím všem cikánům, co něco umějí. A muzikální oni jsou. A to je taky příroda. Ani nepotřebují noty. Slyší to. Slyší akordy“

    Si snad myslíte, že je to nějak zvláštní? Že snad než byly noty a všeobecné vzdělávání i s hudební výchovou nikdo mimo cikánské tábory neuměl hrát?

    @Pergill
    „Oni Židé provozovali mezi světovými válkami stát, kde by neŽidé byli rasisticky utlačováni“

    Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde. Za takový stát se považoval Sovětský svaz, i když se tam lidé vraždili z jiných důvodů. To ale přece nevadilo, kdo by si jel do SSSR zprávy ověřit? Ani před vznikem SSSR, stačila židovská údajná snaha o nadvládu nad světem (Protokoly sionských mudrců).

    Teď místo Protokolů máme Eurabii.

  53. Bílá Velryba

    „Já tyhle znám a nevidím tam důvod abych se nějak z muslimů děsil. “

    Já je právě znám dobře a proto muslimy odmítám a vidím, že se jejich názory v Evropě (ve světě též) nemění k lepšímu ani v dalších generacích. Ne dostatečně.

    Co se týče evoluční a experimentální psychologie, tak ty se překrývají, například přitažlivost má hodně evolučně pojatých experimentů a tak dále. Viz. Buss nebo Helen Fisher. Nevidím v tom rozpor. Evoluční je experimentální. Zatím.

  54. Igor Terleg

    „se jejich názory v Evropě (ve světě též) nemění k lepšímu ani v dalších generacích.“

    Je přitom nutné i znát změny jejich situaci, jinak hned dojdeme k závěru, že zničili jsme (tedy Západ) státy a natlačili do nouze 100 milionů muslimů (což je pravda) a oni nám za to nechtějí děkovat, a nevíme ani proč. Není jen muslimskou záležitostí, že čím se komunita cítí chudší a ohroženější, tím konzervativnější názory přijímá.

    Co se týká muslimů v Evropě, nejlépe to popsal Max Fritsch: „We called for workforce and people came.“

    „například přitažlivost má hodně evolučně pojatých experimentů a tak dále. Viz. Buss nebo Helen Fisher“

    To jste mě rozesmál, Buss je prvořadý příklad špatného pavědeckého „výzkumu“, jakého je evoluční psychologie plná. A není myslím náhodou, že jste právě jeho zmínil, tam není ani moc lepšího vůbec.

  55. mulit

    Igor Terleg
    Na rozdíl od pohlaví rasa nemá žádný biologický základ (a ani pohlaví není tak jednoduché jak by se to zdálo). Pokud to někdo popírá pak si může klidně psát o flogistonu.

    Mýlíš se. Rozdíly mezi rasami jsou. Pokud je nevidíš, jsi ignorant.

    Si snad myslíte, že je to nějak zvláštní? Že snad než byly noty a všeobecné vzdělávání i s hudební výchovou nikdo mimo cikánské tábory neuměl hrát?

    Já hraju také bez not. Ale o tom jsem nepsal. Psal jsem o tom, že cikáni mají hudební talenty. Na to, jak mají v průměru nižší IQ, tak v oblasti hudby jsou talentovaní. Některé věci jim nejdou (třeba plavání) – na škole, kde jsem učil, ani nechodili na plavák, respektive bylo zavedeno, ale samé omluvenky, nechodili. Taky jim nejde fyzika, matika. Ani čeština. Neznám moc cikánů spisovatelů, nebo vědců nebo závodních plavců. Zato znám spoustu cikánů muzikantů a zpěváků. A moje děcka z mé tehdejší romské třídy, kde jsem učil, milovaly hudebku. A na rozdíl od bílých oni neseděli v lavicích, ale tančili u toho. Když jsem hrál na klavír nebo klávesy a zpívali jsme, oni zpívali i tančili. Mají jiný temperament a silněji prožívají hudbu. Já mám srovnání. Učil jsem bílé i cikány. Problém vás, některých, zdůrazňuji slovo některých zdejších diskutujících, je, že trávíte svůj život u kompu, u maminky a svých představ. Nesetkali jste se s těmi etniky, nepracovali jste s nimi a neprocestovali jste ani Evropu. Nemáte tušení, jak moc se liší i národy v rámci jednoho kontinentu.

  56. Igor Terleg

    „Mýlíš se. Rozdíly mezi rasami jsou. Pokud je nevidíš, jsi ignorant.“

    Umíte to nějak podložit vážným vědeckým výzkumem? Teď to píšete jako ty ekomaminky úplně jisté, že „očkování způsobuje autismus, pokud to nevidíš jsi ignorant“.

    „Já mám srovnání.“

    Tohle tvrdí i ekomaminky. Zkušenosti jednoho člověka, nebo i několika lidi, ať už si myslí o sobě cokoliv, nejsou výzkum.

    „Nemáte tušení, jak moc se liší i národy v rámci jednoho kontinentu.“

    Já to dobře vím jak moc se liší i různé skupiny rámci jednoho národu, a i jednoho města. Národy také. Na rozdíl od ekomaminek apod. ale nemusím vidět všude geny ani vymyslet rasy.

  57. Bílá Velryba

    „Je přitom nutné i znát změny jejich situaci, jinak hned dojdeme k závěru, že zničili jsme (tedy Západ) státy a natlačili do nouze 100 milionů muslimů (což je pravda) a oni nám za to nechtějí děkovat, a nevíme ani proč. Není jen muslimskou záležitostí, že čím se komunita cítí chudší a ohroženější, tím konzervativnější názory přijímá.“

    Absolutně nesmyslné, že za jejich krizi můžeme my, Západ. Ale hlavně to nijak nezlepšuje situaci kterou jsem uvedl. Muslimové na Západě mají vyšší min. mzdu než Češi, takže jen tím to není. V ropných státech jsou často obyvatelé bohatí, lepší to není.

    Na Busse mam opačný názor. Na Helen Fisher také. Takže opět: neshodneme se. Akorát já mam své názory podložené statistikami a vědou, vy máme své názory spíš citově podbarvené. Zatím.

  58. Igor Terleg

    „Absolutně nesmyslné, že za jejich krizi můžeme my, Západ.“

    Srovnat postup v poraženém Německu, kde vítězové postavili zbrusu nový stát po II válce a v poraženém Iráku, kde stát byl naprosto zrušen a nová loutková vláda ovládala snad nejbližší okolí Bagdádu tak je to vidět. V jiných zemích je to dokonce i hůř, ani se nepředstírá, že tam vůbec něco jako stát by mělo fungovat.

    I když Západ nemůže za jejich krizi obecně, za její současné vyvrcholení určitě ano.

    „Muslimové na Západě mají vyšší min. mzdu než Češi“

    Každý se srovnává s nejbližším okolím, ne s nějakou vzdálenou zemi; i ti nejchudší Češi jsou na tom lépe než spousta lidi uprostřed Afriky, to ale neutěší. A aby mít minimální mzdu musí člověk pracovat, zatímco muslimové na Západě jsou poslední k přijetí, první k propuštění, což už bylo několikrát přezkoumáno.

    (A ani není to otázka kvalifikaci: kupř. muslimové tuniského původu ve Francii mají téměř stejné procento vysokoškolsky vzdělaných jako rodilí Francouzi, nezaměstnanost i platy ale na úrovni jako muslimové alžírského původu což je nejhůř vzdělaná skupina.)

    „V ropných státech jsou často obyvatelé bohatí, lepší to není.“

    Průměrně bohati. I v ropných státech jako Bahrajn nebo Saudská Arábie medián příjmů na rodinu není mnohem větší než v ČR, na hlavu je významně menší. Že je nějaký král nebo emír báječně bohatý, neutěší.

    „Na Busse mam opačný názor.“

    To ale není otázka vašeho názoru, Bussův „výzkum“ byl vyvracen (lépe řečeno zesměšněn) v r. 1999: http://www.sscnet.ucla.edu/anthro/faculty/fiske/facets/eagly&wood.htm ; i když každý kdo zná základy statistiky měl by se hned všimnout co všechno Buss zpackal, stačí si jen přečíst a je to opravdu vidět.

    Na Fisherovou názor zatím nemám, můžete klidně mít opačný.

    „své názory podložené statistikami a vědou“

    Jako Bussem. LOL.

    „Zatím.“

    Je to už asi pravidlo internetových diskuzi, čím víc že se někdo loučí, tím větší pravděpodobnost, že se hned vrátí.

  59. A.S. Pergill

    @ Igor Terleg
    – SSSR zuřivě popíral a mlžil jakékoli zločiny, vyvražďování obyvatel apod. V podstatě to byla oficiální linie až do nástupu Gorbačova a některé věci byly oficiálně přiznány až za Jelcina po rozpadu SSSR. Stalinskou propagandu, popírající všechny tyto věci jako pomluvy, dobře reflektují známé Fučíkovy reportáže ze SSSR, za mého mládí povinná školní četba.
    Muslimové se naopak příslušnými zločiny chlubí a zcela jednoznačně prohlašují, že je budou páchat všude tam, kde se dostanou k moci
    – „Proletářský internacionalismus“ byl spíše pláštíkem pro velkoruský šovinismus než pro sionismus. Lenin a Stalin sice byli židovští míšenci a další Židé se pohybovali kolem nich, ale nikdy se jim nepodařilo převzít absolutní moc založenou na etnickém principu (jak je tomu v Izraeli), naopak mnozí byli vypuzeni a/nebo zlikvidováni (třeba Trockij, Kameněv, Zinovjev)
    Islamismus je proti tomu jednoznačně politický islám. Je-li někdo muslimem, je automaticky také islamistou. A automaticky podporuje všechny zrůdnosti definované Mohamedem, tedy i vyvražďování ateistů.

  60. Igor Terleg

    „SSSR zuřivě popíral a mlžil jakékoli zločiny“ „„Proletářský internacionalismus“ byl spíše pláštíkem pro velkoruský šovinismus než pro sionismus.“

    Nevadilo. Tak antisemité odůvodňovali svoje názory. Než vznikl SSSR měli Protokoly, dřív báchorky o únosech křesťanských děti. Jako jsem napsal, kdo chce psa bít, hůl si najde.

    „Je-li někdo muslimem, je automaticky také islamistou. A automaticky podporuje všechny zrůdnosti definované Mohamedem, tedy i vyvražďování ateistů.“

    A ti muslimové, kteří šli se zúčastnit křesťanských bohoslužeb po vraždě francouzského kněze, kteří napomáhali v úklidu zničeného židovského hřbitova i vybírali peníze na rekonstrukci, kteří šli v Londýnu na most vyjádřit solidaritu z oběťmi posledního útoku snad neexistují? Nebo budete kecat o taqyii?

  61. mulit

    https://www.youtube.com/watch?v=O_tb2KKjUpM

    Co ten vyvádí s hlasem. Prostě čmoudi umí a jdou muzikální. Už od dětství. Na tom si trvám. Mám osobní zkušenost s cikány a jejich muzikálností. Nejsem rasista. Jedny z mých kláves (Yamaha PSR S 650) jsem kupoval od cikána! Plno zdejších sluníčkových žvanilů by to neudělalo. Protože na hubě pózovat a moralizovat umí každý. Dokázat skutkem ovšem už ne! Já se cikánů neštítím. Ale umím je popsat. Pravdivě popsat nějaké etnikum není nic, za co bych se musel stydět. Naopak je to moje přednost. Latinoameričané jsou také muzikální. Tam je to hodně namíchané, černoši s bílými a s domorodými indiány. Je to zajímavé, mám je rád. Ale to neznamená, že je nutné vyrábět z Evropy další Latinskou Ameriku (nebo spíše arabsko-africkou Evropu), jak si přeje Merkelová a další. Jsem proti tomu. Nevidím důvod, proč by musel být každý kout země promíchaný. Na to je nějaký předpis nebo příkaz? To je nějaká povinnost? To někdo nařídil?

  62. DarthZira

    Igor Terleg
    „A ti muslimové, kteří šli se zúčastnit křesťanských bohoslužeb po vraždě francouzského kněze, kteří napomáhali v úklidu zničeného židovského hřbitova i vybírali peníze na rekonstrukci, kteří šli v Londýnu na most vyjádřit solidaritu z oběťmi posledního útoku snad neexistují? Nebo budete kecat o taqyii?“

    Jste tu moc krátce, abyste to znal, ale odhadl jste to dost přesně. Argumenty budou v zásadě tři:
    1) „no true Scotsman“ – tedy že tito lidé ve skutečnosti nejsou muslimové;
    2) taquia – tedy že lžou a přetvařují se;
    3) že je jich stejně zanedbatelný počet, takže jsou pro nás zcela nezajímaví a nemá smysl se o nich bavit.

    A pokud jde o ten systém „osobní anekdotické zkušenosti jsou hlavním/jediným důkazem“, tak ten taky nelze některým lidem vymluvit. Pokoušet se o to je zcela zbytečné, to i boj s větrnými mlýny má větší smysl 😀
    Něčí „zasvěcené“ názory na to, jaké „jsou“ („v průměru“ či „v globále“) jednotlivé národy či rasy, jsou totiž na podobné úrovni, jako kecání štamgastů u piva v „žižkovské čtyřce“ na téma, že ženy „přece od přírody“ nemají talent na matematiku nebo na to, aby dokázaly dobře řídit auto, natož pak letadlo.

    Já zas vím to, že třeba v Tunisku se na základní konverzační úrovni lze domluvit francouzsky a anglicky s každým prodavačem cetek na bazaru, a výjimkou není ani situace, kdy někdo z těchto prodavačů cetek umí na podobné úrovni ještě i nějaký další jazyk (nejčastěji němčinu, italštinu nebo španělštinu, setkala jsem se ale i se znalostí ruštiny) – a důvodem samozřejmě není to, že by tuniské děti byly „od přírody“ nějak jazykově nadanější než třeba děti italské a francouzské (kde i mezi mladší generací umí anglicky aspoň na úrovni základní konverzace sotva polovina lidí, o dalších jazycích ani nemluvě) či než rodilí Britové a Američané (kteří v 90% případů kromě angličtiny samozřejmě žádný další jazyk neovládají), ale jde pouze a jen o to, že v Tunisku mají na základních školách od druhé třídy povinnou francouzštinu a od třetí třídy povinnou angličtinu, na střední škole si k tomu pak musejí přibrat ještě třetí cizí jazyk dle své volby.
    Kdyby podobný systém fungoval u nás, tak taky budeme na cizince působit jako hotoví polygloti 😉

    Ono totiž je velkou pravdou to, že mistrovství v jakémkoli oboru (od vědy přes řemeslo a sport až po umění) je pouze z deseti až patnácti procent talent a zbytek je dřina, dřina a zase dřina. Kdo má jenom ten talent, ale je líný pořádně cvičit, bude v čemkoli úplně stejně průměrný jako ten, který na to talent sice nemá žádný, ale zato dře x hodin denně.
    Pouze dřinou nový Einstein ani Mozart sice samozřejmě nevznikne, ale postačí to na průměrně až nadprůměrně schopného programátora, technika, učitele, lékaře nebo třeba i hudebníka, jehož produkce v klubu či v baru neurazí. A u průměrně nebo nadprůměrně dobrého lékaře, zdravotní sestřičky, technika, programátora či čehokoli jiného je mi opravdu srdečně jedno nejen to, jakou má barvu pleti a národnostní původ, ale je mi zcela šumák taky to, jestli za jeho současnou profesní způsobilostí stojí mimořádné nadání, anebo dotyčný/á šprtal x hodin denně a dřel jako magor, aby byl tím, čím je.

    Pro Mulita: Není samozřejmě žádnou „povinností“, aby byly všechny končiny světa „promíchané“, ale pokud budou, lidstvu jako celku to teda nikterak neublíží. Vědců a dalších géniů tím určitě neubude – protože v takovém Mexiku, Brazílii nebo Argentině na tom věda a výzkum není o nic hůř než u nás (někdy líp, jindy hůř, ale to vždy podle toho, kolik je do vědy ta která vláda právě ochotná investovat), ale z hlediska vizuálního to bude určitě jasné plus – ona to asi není náhoda, že ve všech světových soutěžích krásy (mužských i ženských) se do finále dostávají pokaždé latinoameričané/latinoameričanky.

  63. Igor Terleg

    @mulit
    Mícháte několik věci, tedy:

    1. Zda pojem „rasa“ má nějaký biologický smysl: podle mě, a umím to i podložit citacemi z výzkumu, nemá.
    2. Zda existuji rozdíly mezi etniky apod.: samozřejmě ano, nemělo by se ale bez zvláštních důkazů přijímat, že mají genetický základ; naopak drtivá většina je působena kulturou.
    3. Zda měli bychom přijímat migranty bez omezení: ne, nemáme na to, omezení jsou nutná. Jaká by tahle omezení měla být – nemám nějaký tvrdý názor, myslím ale že neměl by se nikdo odmítat jen pro jeho náboženství. Strach z muslimů je hrozně nadměrný.

  64. DarthZira

    Igor Terleg: S body 1, 2 i 3 naprostý souhlas.

  65. Bílá Velryba

    „3) že je jich stejně zanedbatelný počet, takže jsou pro nás zcela nezajímaví a nemá smysl se o nich bavit.“

    Toto je 1) pravda – těch lepších muslimů je menšina, ale má smysl se o nich bavit, za 2) nemluvím o terorismu, když mluvím o problému s muslimy, statistiky jasně ukazují, že se jejich názory k dobrému moc nemění, problémem jsou dobrovolná ideologicky nepřátelská ghetta (nesouvisí nutně s financemi – viz. jejich a naše min. mzda a tak dále), názorové rozdíly, jiné základní hodnoty, napětí, balkanizace, ne terorismus. Teroristů je pár. Extrémistů je většina.

    Mě tedy spíše než společné modlitby za zabité zajímá, jestli se budou sházet proti teroru a cenzuře, proti útisku ateistů ve světě (hlavně muslimském) a tak dále.

    Za tyto věci nemůže Západ, jelikož islám má problémy i jinde, u buddhistů, hinduistů, v Číně a všude obecně.

    Takže tím padají všechny argumenty pro přijímání uprchlíků muslimů, tedy té většiny.

    Co se týče Busse, ukazuje ve svých knihách reprodukovatelné experimenty, což je ve vědě to hlavní, nevidím problém. Helen Fisher to samé. Co se týče těch ras, tak tam je to obdobné, ale tam se zatím nepřikláním nikam z toho důvodu, že to může být vliv ostrakizace, předsudků, a tak dále. Petr Tomek ale napsal ten článek jasně, jeho se zeptejte.

    Zatím a chtělo by to více přemýšlení a méně emocí, o dobrovolných ghettech píše i zpráva britské vlády z minulého roku, která mapuje muslimy v GB. Zase někdy.

  66. mulit

    Toto je 1) pravda – těch lepších muslimů je menšina, ale má smysl se o nich bavit, za 2) nemluvím o terorismu, když mluvím o problému s muslimy, statistiky jasně ukazují, že se jejich názory k dobrému moc nemění, problémem jsou dobrovolná ideologicky nepřátelská ghetta (nesouvisí nutně s financemi – viz. jejich a naše min. mzda a tak dále), názorové rozdíly, jiné základní hodnoty, napětí, balkanizace, ne terorismus. Teroristů je pár. Extrémistů je většina.

    11 . 10 . 2001 oslavovali muslimové v Česku pád newyorských dvojčat šampaňským. Bylo to jejich „Nagáno“.

  67. mulit

    Igor Terleg

    1. Zda pojem „rasa“ má nějaký biologický smysl: podle mě, a umím to i podložit citacemi z výzkumu, nemá.

    Ale má. Rasy jsou.

    2. Zda existuji rozdíly mezi etniky apod.: samozřejmě ano, nemělo by se ale bez zvláštních důkazů přijímat, že mají genetický základ; naopak drtivá většina je působena kulturou.

    Ne, jsou to hlavně geny.

    3. Strach z muslimů je hrozně nadměrný.

    Strach z muslimů je opodstatněný.

  68. Foxy

    Mulit: „11 . 10 . 2001 oslavovali muslimové v Česku pád newyorských dvojčat šampaňským. Bylo to jejich „Nagáno“.“
    O útoku na Dvojčata muslimové v Londýně prohlásili, že je tohle je fakt děsný průšvih a že se něco takového rozhodně nemělo stát.
    Každý z nás zjevné zná úplně jiné muslimy. Ti tví holt chlastají šampáňo 🙂 .

    Ad: k tvým článkům víry (dle tvé reakce na Igora Terlega):
    1. Zda pojem „rasa“ má nějaký biologický smysl: podle mě, a umím to i podložit citacemi z výzkumu, nemá.
    Ale má. Rasy jsou.

    2. Zda existuji rozdíly mezi etniky apod.: samozřejmě ano, nemělo by se ale bez zvláštních důkazů přijímat, že mají genetický základ; naopak drtivá většina je působena kulturou.
    Ne, jsou to hlavně geny.

    3. Strach z muslimů je hrozně nadměrný.
    Strach z muslimů je opodstatněný.

    Zapoměl jsi dodat AMEN!

  69. mulit

    Foxy napsal: O útoku na Dvojčata muslimové v Londýně prohlásili, že je tohle je fakt děsný průšvih a že se něco takového rozhodně nemělo stát.

    Tak oficiální prohlášení pro média jsou jedna věc a co si myslí a jak se baví mezi sebou o západu je věc druhá. To, že někteří muslimové u nás slavili pád mrakodrapů – o tom hovořil někdo, kdo tam s nimi byl na hotelu v roce 2001, mluvil o tom host, tuším v DVTV. Pokud to najdu, dám to sem.

  70. první z kacířů

    A není náhodou jedno, jaké je kdo rasy a barvy….. Není náhodou spíše podstatné, že Evropa je nejmenší a nejhustěji osídlený kout země, který má nezaměstnaných a sociálně slabých už tak dost. Že přijmutím jednoho, dvou, pěti, deseti milionu migrantů se absolutně nevyřeší přelidněnost a bída Afriky a Arábie a celého světa (neb se tam mezitím narodí dalších třeba dvacet a více milionu nových „potřebných migrantů“. – Tam se nic nevyřeší a Evropa půjde ekonomicky a „kulturně“ do háje. Vždyť co umějí ti nově příchozí?…. inženýři přes výstavbu hliněných chatrčí a kozí pastevectví. Vždyť si vezměte jak jsou dnes všechny obory složité, technicky náročné. I místním mnohdy ujíždí vlak. A co třeba v našem případě, kdy pro ně bude prvotní problém se vůbec naučit domluvit česky, natož v čj fungovat v práci. Kde se na to vše vezmou peníze (na bydlení, stravu, ošacení, kurzy), když na naše postižené se pořádají sbírky a sbírají plastová víčka apod.. A co penze našich prarodičů, kteří z nich vyžijí jen tak tak. A za další , do Evropy jdou převážně mladí muži… co jejich hormony?… a nebo se s nimi budeme komunisticky dělit o naše ženy? A záměrně úplně pomíjím jejich naprosto odlišný hodnotový žebříček.
    Čím nás vlastně mohou obohatit?.. tím, že kvůli jejich gramotnosti snížíme nároky na vzdělání? Nebo snad pozvednou úroveň evropské vědy? – Spíše se vše rozředí, lidé ztratí motivaci a vůli něčeho dosahovat, protože bude nutné zvyšovat daně, s rostoucí nespokojeností porostou i restrikce…..
    Jo, být původním evropanem bude holt smůla 🙁

  71. mulit

    První z kacíčů, díky za tvůj text i videa. S místními sluníčky to ale nehne. Sluníčkovství je druh zbožnosti…

  72. DarthZira

    První z kacířů
    „A za další , do Evropy jdou převážně mladí muži… co jejich hormony?… a nebo se s nimi budeme komunisticky dělit o naše ženy?“

    Tobě snad patří nějaké ženy???

    Opravdu fascinující, jak může člověk na straně jedné odsuzovat muslimy za jejich hodnotový žebříček, aby ve větě bezprostředně předcházející na sebe nechtě prozradil, že pokud jde o vztah k ženám, od toho muslima se příliš neliší.
    Fakt se hned cítím stokrát bezpečnější, když vím, že mě „chrání“ takovíto „gentlemani“ 😀

    A pak taky ještě „miluji“ všecky vlastence, kteří neumí česky… 😛

  73. mulit

    Já bych zase všem ženám, které touží po Arabech nebo Latinoameričanech a jiných tmavých etnikách doporučil vyhledat známost v těch zemích, kde se oni zdržují.

    Když jsem před cca rokem jel po D1, tak někde před Prahou za benzínkou na odpočívadle byli čmoudi. Nevím, zda Arabové, ale vypadali tak. Měl jsem strach. Šel jsem tam na záchod a musel jsem projít kolem nich. Už jen ta řeč, které nerozumím, divokost a necivilizovanost mají v očích. Jestli jsem se při dekonverzi něco naučil, tak to spoléhat na přírodu a instinkty a intuici. Vždycky, když jsem to potlačil a řídil se tím, co do mě hučeli jiní lidé (třeba pobožní) nebo knížky, tak jsem dopadl špatně. A fest špatně. Takže teď moc a moc dám na instinkt, intuici a zkušenosti. Tím mě příroda vybavila. Nesmím se řídit kecy, byť by vypadaly sebelíbivěji nebo zdánlivě ušlechtile. To nedopadne dobře, už to mám ověřené tolikrát, že už nemohu ustoupit. Dozrál jsem do stádia, kdy již kompromisy dělat nemohu a ani nechci. Měl jsem z těch čmoudů. kolem kterých jsem procházel (bylo jich asi 15 – 20), velmi velmi špatný pocit. Nechci to tady. Nechci. Ne.

  74. Foxy

    Mulite, napsal jsem: „O útoku na Dvojčata muslimové v Londýně prohlásili, že je tohle je fakt děsný průšvih a že se něco takového rozhodně nemělo stát.“
    Píšeš: „Tak oficiální prohlášení pro média jsou jedna věc a co si myslí a jak se baví mezi sebou o západu je věc druhá…“
    Vůbec nemluvím o nějakých oficiálních proklamacích. Žil jsem mezi nimi a s nimi.
    Takže je jasné, že můj postoj k muslimstvu „nemá patřičný nadhled“ a je ovlivněn tím, že jsem se s nimi stýkal a tak jsem „nakažený zákeřným virem tolerance“.
    Větší část mého profesního života jsem se coby „universální technik“ ochomýtal kolem televizního zpravodajství. Jak v dobách před „velkou sametovou“, tak i po ní. To mne učinilo dosti imuním proti všem těm falaciím, linoucích se nejen z bulvarisovaného sensacechtivého zpravodajství, ale i ze záměrně lživých hoaxů, virálně se šířících internetovou džunglí.
    Jelikož vím, jak lze v době sucha natočit věrohodně vypadající katastrofu povodňovou a jak v době záplav natočit suchem rozpukanou zem, zoufale žíznící po alespoň jediné kapičce vláhy, nechávají mne odkazy na drastické reportáže a zprávy, jejichž jediným účelem je rozněcovat iracionální strach a davovou psychosu, zcela chladným. Nepočítaje li niterný vztek a údiv, jak něčemu takovému lidi vůbec můžou věřit.
    Ale nakonec proč ne. Uvádíš: „…na odpočívadle byli čmoudi. Nevím, zda Arabové, ale vypadali tak. Měl jsem strach. Šel jsem tam na záchod a musel jsem projít kolem nich. Už jen ta řeč, které nerozumím, divokost a necivilizovanost mají v očích…“
    Ano Jak snadné je oslovit iracionální atavismus, skrytý více či méně hluboko v každém z nás. Velmi dobře to měl rozpracované už klasický genius zla, Dr. Josef Goebbels – a vývoj i v tomto směru od těch dob pokročil měrou nevídanou.
    „…a musel jsem projít kolem nich….“
    Ublížili ti nějak? A přesto ten temný, iracionální strach v tobě zůstal. A vypadá to, že bude růst… protože dopadá na úrodnou půdu.
    Dát na instinkt a intuici je přímá cesta k vybudování víry Víra totiž není jen vyznávání jednoho biblického boha – stejně tak závislost neznamená pouze závislost na heroinu.

    Tož tak asi.

  75. DarthZira

    Kde si já budu hledat jakého fešáka, je ryze má soukromá věc 😉
    Totéž samozřejmě platí o kterékoli jiné ženě.
    A mužům, kteří cítí potřebu ženám cokoli přikazovat, zakazovat či doporučovat, zase já DŮRAZNĚ DOPORUČUJI, aby tak činili v zemích, kde je toto chování doma.
    Fakt mě baví, jak muslimy nejvíc kritizují zrovna takoví, kteří by se – kdyby mohli – chovali úplně stejně…

  76. mulit

    Foxy – pro mě je tvoje sluníčkovství nemoc. Jestli ti nedochází, kurva, že to tak musím říct, že si tu naši lidi celý život platí zdravotní, sociální pojištění a tu místní Evropané mají krmit čmoudy, co tu přijdou? Proč? Tito nijak nepřispěli na sociální systém. Jsou to čistí paraziti. Kdo je sem zve, nebo je vítá, je čurák. Jsem schopen ti to říct do očí nebo přes skype. Je tu tolik našich sociálně potřebných, ale budou se tu vyživovat cizí lidi, co sem nevložili nic a ještě jsou hrozbou kriminality? Vy, sluníčka, jste amorální magoři, kteří pohrdají vlastním obyvatelstvem a preferují cizí. Co už horšího by mohlo být? Hanba tobě! Ale hlavně hanba Merkelové. Takovou krávu a fanatičku v čele snad nemá žádný stát. Lidi se tu mezi sebou žerou kvůli chybnému rozhodnutí politiků. To, co udělala Merkelová, nemá obdoby.

  77. Azazel

    „Kde si já budu hledat jakého fešáka, je ryze má soukromá věc

    Tak úplně není, protože si sem nemůžeš nelegálně přivést někoho přes hranice, tedy můžeš, ale my ti ho můžeme poslat zpět. Tomu se říká azylový nebo migrační systém. Já jsem pro jeho zpřísnění alá Austrálie, kde to dělají liberálové a labouristé. Žádní „hurávlastenci“.

    Muslimové jsou většinově ohrožující naší kulturu a civilizaci, argumenty výše jsou uvedeny jasné. Statistiky, ghetta a tak dále. Z liberálního hlediska je potřebné odmítat multikulturalismus víc než z konzervativního.

    Hezký zbytek týdne a zase někdy.

  78. A.S. Pergill

    @ Igor Terleg
    > A ti muslimové, kteří šli se zúčastnit křesťanských bohoslužeb po vraždě francouzského
    >kněze, kteří napomáhali v úklidu zničeného židovského hřbitova i vybírali peníze na rekonstrukci,
    >kteří šli v Londýnu na most vyjádřit solidaritu z oběťmi posledního útoku snad neexistují?
    >Nebo budete kecat o taqyii?
    Když víte, že je to takíja, tak nevidím důvod, proč to dál rozbírat. Kterýkoli z těch „pozitivně se tvářících“ mulimů vám podřízne krk v momentě, kdy dojde k závěru, že je to pro islám výhodné, nebo kdy mu to poručí nějaká „duchovní autorita“.

    Rasy, pochopitelně, existují na úrovni genů: Afričané se nemísili s neandrtálci, Evropané se s nimi mísili dvakrát, Asiaté víckrát a ještě přibrali „do trojky“ děnisovany.
    Islám podporuje „debilizaci“ populace jednak cíleným vybíjením kvalitnějších lidí, jednak cílenou a velice silnou podporou příbuzenských sňatků (až 70 % sňatků v islámských zemích uzavírají bratranci se sestřenicemi nebo strýcové s neteřemi a z toho zbytku je většina manželů také pokrevně příbuzná, ale vzdáleněji).
    Pak se nemůžete divit, že v některých islámských zemích mají průměr IQ mezi 60 a 70. Nejde o žádný rasově vázaný jev, takovýmto křížením jsou „zdebilizována“ i domácí zvířata (až na pár výjimek) a mají drasticky nižší intelekt proti příbuzným divokým druhům (pokud existují). A pokud bychom se od časů příchodu Praotce Čecha (+- současník Mohameda) do kotlinky takto příbuzensky pářili my, tak bychom na tom byli úplně stejně, to je prostě genetika.

    @Azazel Z výše uvedeného (IQ) plyne, že muslimové neohrožují jen naši civilizaci, ale jakoukoli, protože tvorové, jejichž IQ je bližší velkým opicím (odhady jsou kolem 40) než lidskému standardu (100), žádnou civilizaci vytvořit nemohou.

  79. Ateistický laik

    První z kacířů
    „A za další , do Evropy jdou převážně mladí muži… co jejich hormony?… a nebo se s nimi budeme komunisticky dělit o naše ženy?“

    DarthZira
    Tobě snad patří nějaké ženy???

    To není o vlastnictví, ale o poměru mužů a žen ve společnosti. Pokud budou převažovat muži, tak se prostě na některé „nedostane“ – nebudou si moci ani teoreticky najít manželku. Četl jsem, že takovýhle problém mají v Číně, protože politikou jednoho dítěte bylo preferováno rození dětí mužského pohlaví. A i v Isláských zemích tenhle problém může vznikat i tím, že jeden muž může mít více žen. Pak je ve společnosti více osamělých chudých (protože nemaj na věno za manželku) mužů, kterými ty hormony třískaj. Ti jsou pak lépe manipulovatelní (nějaký imám mu nakecá, že nemá ženskou, protože…) a někteří pak rádi vybouchnou s vidinou 72 panen.

  80. první z kacířů

    DarthZira
    26.04. 2017
    První z kacířů
    „A za další , do Evropy jdou převážně mladí muži… co jejich hormony?… a nebo se s nimi budeme komunisticky dělit o naše ženy?“

    Tobě snad patří nějaké ženy???

    Myslím, že smysl věty je zcela jasný….. takže zjednodušeně, přibylo-li za poslední dva roky v Evropě 2,5 mil. migrantů z nichž většina jsou muži, tak kde si budou hledat partnerky? A jelikož jsou v mladém věku, tak je samozřejmě potřebují… jedině, že by jim EU platila nějaký servis 🙂 . Vysvětleno? Jinak obdobný problém má i Čína díky politice jednoho dítěte, kde jsou, či byli holčičky zabíjeny. Zase převis mužské populace nad ženskou (řeší to i únosy „nevěst“).

    A teď ještě ke „gentlemanství“. Chtěl jsem sem vložit video podobné jako v nedávném článku zde na ateistech (Univerzitní studenti v Pákistánu ubili k smrti svého spolužáka obviněného z rouhání), bohužel se mi ho už nepodařilo najít. Nicméně „scénář“ byl téměř stejný. Byla v něm napadena a následně zlynčována a ubita mladá žena davem cca. stovkou mužů, za přihlížení pákistánské ozbrojené! policie . – Nedalo se to dokoukat, chovali se jak zvířata, bylo to snad absolutní zlo. – To se nedá odbýt tím, že všichni nejsou stejní, v těch lidech to musí být nějak hluboce zakořeněné. Vůbec si nedovedu srovnat v hlavě, že se takto může chovat člověk k člověku, potažmo muž k ženě. – Tak mi nepiště o mém gentlemanství, protože když náhodou upadnete na schodech, tak přes vaší kritiku, Vám automaticky, samozřejmě, nezištně pomohu! i kdybych tomu musel něco obětovat.
    Vy!, já, my všichni bychom si měli nesmírně vážit toho v jak klidném, pěkném koutě světa žijeme.

    P.S.: Raději budu vlastenec s „gramatickými chybami“, než zemský škůdce.

    (Nevím jak komu, ale mně se zem kde jsem se narodil líbí a mám ji rád. Žijí zde slušní lidé, máme bohatou historii, pěknou architekturu a přírodu, příjemné proměnlivé klima,…) A že má své problémy? Jinak by to byla nuda 🙂

  81. Igor Terleg

    @mulit
    „Ale má. Rasy jsou.“ „Ne, jsou to hlavně geny.“

    Tak vidím, že jste nejenom úspěšný učitel romských dětí, ale takže odborník na antropologii a genetiku. Mam tedy za to, že dokážete vaše tvrzení podložit příslušným vědeckým výzkumem, snad i vaším, ale aby byl z publikací ve vědeckých periodikách jako Nature, Science apod. 🙂

    @Pergill
    „Rasy, pochopitelně, existují na úrovni genů: Afričané se nemísili s neandrtálci“

    To nestačí, Afričané mají větší genetickou variabilitu než zbytek lidstva, ať už se mísili z kýmkoli, přesto měli by být jednou rasou? Pokud by takhle určovat rasy, mělo by jich být v Africe víc než ve zbytku světa, tak ale není. Neandertálci nebyli přece stvořeni pánbíčkem uprostřed Evropy přímo z blata, byli to lidé jejichž předci šli z Afriky dřív než HSS.

    „Pak se nemůžete divit, že v některých islámských zemích mají průměr IQ mezi 60 a 70.“

    Ani nemají, ale i pokud brát vážně ty „IQ testy“, jež sem dal mulit (už jsem psal proč je to nesmysl), nejnižší „IQ“ mají tam v zemích kde je islám menšinou nebo téměř vůbec není. Tak vás na tom stofrmfrontu nebo kdekoli jste to přečetl hrozně podvedli.

    „Když víte, že je to takíja“

    Víte vůbec co ta takíja je? Nápověda: na stormfrontu apod. lžou.

    @Foxy
    „Víra totiž není jen vyznávání jednoho biblického boha“

    Nejen tady na OSAČR, i na polských a anglickojazyčných ateistických webech vždycky může překvapit (tedy už spíš nepřekvapí, bohužel), že ateisté mohou být dogmatičtější než kdejaký imám s knězem 😉

  82. mulit

    Igor Terleg – jak se z něj vyklubal pobožný. Beztak to bude náš starý známý Daniel B. Viď? Nevidí rasy, nevidí rozdíly mezi rasami. Kromě pobožnosti mu kape na karbit i sluníčkovství. A bude tu trollit. To je něco jako wollek na GS. Buď jsi Daniel nebo wollek. Nebo jiný troll. To bude dokola prázdný verbalismus. Odkazy na srovnání ras jsi tu viděl. Nedělej se až takový debil, že jsi to neviděl. Rozdíly mezi rasami musíš znát i z televize, i kdybys nevytáhl paty z baráku. Nemá smysl si s tebou psát a namáhat se. Nemá smysl krmit trolla. https://media.novinky.cz/088/150888-gallery1-9he6y.jpg

  83. Igor Terleg

    @Bílá Velryba
    „Co se týče Busse, ukazuje ve svých knihách reprodukovatelné experimenty, což je ve vědě to hlavní, nevidím problém.“

    No ale v tom článku, na nějž jsem dal odkaz je napsáno co je u Busse problém. Tedy že neví co právě dělá, myslí si že naměřil nějakou přirozenou přitažlivost zatímco skutečně naměřil rozdíl ve společenském postavení pohlaví (stručně, opravdu stojí to za to přečíst). Může se experiment reprodukovat i posté a pokud experimentátor nerozumí výsledkům je to k ničemu…

    @Foxy
    „ateisté mohou být dogmatičtější než kdejaký imám s knězem “

    Ani jsem nemusel dlouho čekat odměnu… 😉

  84. Ateistický laik

    „Poslyšte“ 🙂 Igore Terlegu tohle Foxy nepsal:
    @Foxy
    „ateisté mohou být dogmatičtější než kdejaký imám s knězem “

    To je z vaší klávesnice.
    Jaká dogmata tím myslíte?

  85. Igor Terleg

    @laik
    „To je z vaší klávesnice.“

    Ještě dovedu si pamatovat na co jsem psal snad hodinu dřív, díky. 🙂 Psal jsem to ale Foxymu, proto „@Foxy“.

    „Jaká dogmata tím myslíte?“

    Spoustu opravdu. Tentokrát jde především o rasy – aniž by ekomaminka zjistil v opravdovém výzkumu, on ví, že za všechno mohou geny; nebylo to poprvé (ani naposled, jsem si jist), že když někoho zvu aby svůj názor nějak podložil, dostanu zpět výmluvy, opakování tohoto názoru bez podložení, občas i nádavky. Nejlepší výsledky lze očekávat pokud jde o historicitu Ježíše nebo vztah náboženství a vědy, ale jak je vidět i jiná témata se občas hodí. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *