V Česku muslimy nechceme, tvrdí Sobotka pro Die Presse

Autor | 25.08. 2017

Český premiér Sobotka prohlásil pro rakouský deník, že v České republice jsme rádi, že tu žije malá a nezradikalizovaná muslimská komunita a při  pohledu do zahraničí tu již další muslimy nechceme. Jeho názor je tak podobný například vlivné občanské iniciativě Islám v České republice nechceme  a pravděpodobně souzní s většinovým názorem lidí v ČR.

„Když pozorujeme problémy v jiných evropských zemích, v Česku už muslimy nechceme. Pomáháme lidem, kteří přicházejí z východní Evropy,“ prohlásil s tím, že Češi podporují libyjskou pobřežní stráž, uprchlické tábory a na Balkán vysílají policisty. K řešení migrační krize tedy podle něj přispívají. Dále prohlásil, že Česko se snaží o pokrok v oblasti společné unijní obrany.

Mnozí lidé Sobotkovi vyčítají názorové prospěchářství, kdy přichází s tímto populárním názorem těsně před blížícími se volbami. Chceme li být ale spravedliví, musíme v tomto směru přiznat premiérovi názorovou konsistenci. Podobně se vyjádřil již před rokem pro deník právo:

My tady nemáme žádnou silnou muslimskou komunitu. Popravdě řečeno si ani nepřejeme, aby se tady nějaká silná muslimská komunita vytvořila.

Navíc je i zřejmé, že v případě jeho vlády nezůstalo jen u slov. Česká republika jako jedna z mála Evropských zemí principiálně odmítla přijmout uprchlické kvóty a skutečně nepřijala žádné nebo přijala minimum uprchlíků z muslimských zemí. Stáváme se tak jednou z nejbezpečnějších zemí na světě a tlak na omezení sekulárního státu a soudržnosti společnosti je zde ze strany muslimů poměrně mírný.

O radikalizaci českých muslimů je těžké cokoliv říci, ale zprávy které z této uzavřené komunity občas vyplavou napovrch nevykreslují pěkný obrázek. Je nebo byla zde aktivní saláfitická skupina Šaría pro česko. Dlouhodobý předák muslimské komunity v ČR Alrawí vyzýval četbou dopisu saudskoarabského duchovního k bití dětí, pokud se odmítnou modlit a k tomu aby nenáviděli nevěřící. Islámská obec v Praze tu založila Islámskou komisi pro rodinu, která fakticky funguje jako  islámský soud hlavně v oblasti rodinného práva (mnohoženství, menší práva žen). Muhammed Abbas, samozvaný šéf českých muslimů, potom v České televizi obhajoval svoji snahu zavádět právo šaría v ČR.

Podíváme-li se tedy na celkový obrázek islámu v ČR spolu se sílícím fundamentalistickým islámským proudem ve světě, potom se postoj českého premiéra jeví jako rozumný.

Slávek Černý
Autor: Slávek Černý

S několika přáteli se zajímáme o ateismus a jeho postavení ve společnosti.

64 thoughts on “V Česku muslimy nechceme, tvrdí Sobotka pro Die Presse

  1. Azazel

    Moc dobrý článek. Jen nevím, jestli z toho některým našim ateistickým filosofům (mimo OSACR), kteří se rádi počítají ke „kavárně“, nepraskne žilka v mozku. Plně souhlasím.

    Nevím ani, co by na to řeklo IHEU, ale např. takový Dawkins se sám vyjádřil, že by dával přednost ateistům před ostatními ve věcech migrace a uprchlictví.

    Jsme asi 6.nejbezpečnější země podle údajů příslušných organizací. Udržme to tak i nadále. Vidíme, co se děje na západ od nás nebo na jih od nás. A na východě vlastně také. Krásný víkend všem!

  2. toli

    Obávám se že po volbách mnoho politiků obrátí a změní názor.Své budou mít již na další 4 roky jisté a zapad EU se bude chtít zbavit přebytku migrantů,takže bude tlačit na nás.

  3. toli

    A Sobotka po tom co předvedl v posledních měsících končí v rámci ČSSD a osud ČSSD se velmi výrazně jeví jako budoucí opoziční strana.

  4. xjur

    Jasne, ze muslimy nechceme pro jejich vysoky stupen nabozenske pomatenosti, coz zpusobuje onu nekompabilitu kultur, jejich touhu zit po svem v uzavrenych skupinach. Obavam se vsak, ze toto nechteni je malo, nedostatecny duvod k duslednemu odporu pred sirenim islamu do Evropy. Krestane, ktere uz celkem v klidu ignorujeme, jsou patou kolonou bourajici nasi obranu. Viz vsechna evropska, samozrejme ze krestanska, kralovstvi. Anglie, Belgie, Svedsko, …, k tomu pobozne Spanelsko, Recko, Italie. O Vatikanu ani nemluve. Tam vsude krestane konvertovali za vitace najezdniku. Ti vsichni maji i lvi podil na prosazovani nabozenskych vyhod. {Pravda, vyjimku tvori (mozna uz jen formalne) katolicke Polsko a Madarsko, kde lide maji vice protilatek, nebot jejich predci se dostali do tesnejsiho styku s virem islamu.}
    Lze se pak divit, ze se o sve nabozenske vyhody hlasi i mohamedani? Nebylo by nejen spravnejsi, ucinejsi, ale i spravedlnejsi vsechny nabozenske vyhody zrusit? Nejspu snad vsechny cirkve resp. nabozenke spolky nastrojem k potlacovani demikracie a obcanskych svobod tim, ze
    a) zavadeji/propaguji paralelni pravo (cirkevni ci sariu)
    b) brani lidem kriticky myslet o otazkach viry a v dusledku toho o vsem dalsim, co kritiku zasluhuje.
    Nejsou snad vsechny nabozenske spolky podvodnici tim, ze za uplatu slibuji nesplnitelne – odkud by jinak pramenilo jejich bohatsvi?
    Neni snad pravda dostatecnou moralni hodnotou a duvodem k odmitnutim neopravnenych a skodlivych nabizenskych vyhod bez ohledu na nabozenstvi/vyznani?

  5. Jaroslav Štejfa

    Nemohu si pomoci, pokud premier prohlásil to, co je zde citováno a pokud slovo „muslim“ chápal jako vyznavače islámu, monoteistického abrahámovského náboženství, není to v souladu s ústavou ČR a Listinou základních práv a svobod.
    Je to čistě populistické prohlášení, není samozřejmě prakticky realizovatelné a přilévá do řad protivníků ČR v EU nové argumenty proti našemu chování. Je to ze strany hlavy státu přinejmenším dětinsky hloupé. Možná mu to přihraje nějaké hlasy ale poškodí to jistě náš stát.
    Jaroslav Štejfa

  6. ateista

    @Jaroslav Štejfa
    není to v souladu s ústavou ČR a Listinou základních práv a svobod.

    Ústava a Listina by měla být přepracována a veškeré zmínky o náboženství a církvích by z ní měly zmizet. Ústava by měla jednoznačně deklarovat, že víra v boha je ryze soukromá záležitost a náboženské spolky vzhledem k jejich činnosti nemají žádné výsady ani práva. Připomínám, že každý hlasatel víry v boha je lhář a podvodník a každý soud by to jednoznačně prokázal. Takže žádná tolerance a žádné pochopení.

  7. Azazel

    Běžní muslimové jsou dnes 100X nebezpečnější než běžní západní křesťané. Bylo by dobré upravit naší ústavu tak, abychom si mohli azyly upravovat sami, odmítnout některé přitroublé mezinárodní dohody dělané pro jinou dobu a jinou válku. Už jen to, že to žádá i dánský premiér je co říct. Azyl nesmí být důležitější než národní zájmy, zájmy většiny obyvatel naší země a jejich budoucí bezpečnost.

    Je dobře, že to premiér řekl, i když mu to nikdo nevěří. Proto budu volit strany, které mají anti-islamismus v programu přímo a ne ČSSD. Ale je moc dobře, že se teď na něj různí Konvičkové a Robejškové budou moci odvolávat přímo. Hodně nám ulehčí práci v boji za liberální demokracii, nikoliv regresivní demokracii.

    Regresivní levice musí dostat na zadek i za cenu lehkých ústupků konzervativnějším křesťanům, pokud by to bylo třeba. Ale u nás to třeba ani není. Protože islám a multikulturalismus je větší zlo. Uvažujme takticky. Chce to co největší obstrukce zemí V4 směrem k Unii. To nám pomůže si uhájit náš standart a za Nice a Berlínem a Paříží nebude následovat Praha. Ale nejde jen o terorismus, ale hlavně o ghetta, no-go zóny, pomalou islamizaci.

    Ti lidé šli stejně už přes bezpečné země, žádná země EU je přijmout ani nemusí, kdybychom měli vůli. Ani bychom tím nic neporušili, žádnou dohodu. Vlastně ani ústavu. Důležité ale je, abychom někeré věci v ústavě pro sicher změnili do budoucna. Islám je nebezpečné nábožneství a jeho mainstream je víc nebezpečný než pár teroristů. S tím by měla ústava státu počítat, ať tu není další předměstí Paříže, nakonec pak další Libanon a Balkán. Balkanizaci a islamizaci Evropy je třeba zastavit. Státy V4 nechť jsou v tomto průkopníky.

    Pro sekularismus je islám velkým nebezpečím, větší než všechny křesťanští konzervativci světa.

    Krásný víkend, výborná nálada, premiér nám nechtěně velmi pomohl. 🙂

  8. toli

    Teď vysílají na Deutche Welle že si na proudu migrantů do Itálie mastí kapsu italská mafie,podrobně a detailně popisují finanční transakce jak to mají ošefované.

    A o zisky se dělí s církví,respektive s jednotlivými knězi.Prachy shábne mafie 90% a církev,kněžstvo případně charita 10%. Jedná se o čistý zisk. Z tohoto úhlu chápu papežovo prohlášení že příjem migrantů ma přednost před bezpečností státu….

  9. Hraničář

    xjur
    26.08. 2017
    b) brani lidem kriticky myslet o otazkach viry a v dusledku toho o vsem dalsim, . ………..

    Možná znáte MUDr. Svatošovou, zakladatelku hospicové péče u nás ( samozřejmě ty hospice zakládala z křesťanské lásky a jako alternativu k úvahám o eutanasii). Jejím dlouholetým a důvěrným kamarádem, a „duchovním“ vůdcem byl P. Ladislav Kubíček, tajně vystudovaný a vysvěcený kněz, v civilu gynekolog. Ten byl také mimořádná osobnost. Když byl zavražděn, dr. Svatošová sestavila knihu z jeho dopisů, které poslal svým příznivcům, kterých měl na 3 000. K závěru tam píše, že po smrti Ladislava s přáteli přemítali, kde byl jeho anděl strážný, když jej ti vrazi na faře utloukali. A pak (prý) na to přišli: Byl s ním, a pomáhal mu přejít do nebe!.

  10. Hraničář

    toli
    26.08. 2017
    Teď vysílají na Deutche Welle že si na proudu migrantů do Itálie mastí kapsu italská mafie,podrobně a detailně popisují finanční transakce jak to mají ošefované…………………..

    Už dříve jsem četl, jak pro přijímání migrantů horují majitelé pensionů, restaurací a jiných podniků, kteří od státu dostávají peníze za ubytování a stravování migrantů.
    On ten italský jih moc bohatý není, místní sice chodí do kavárniček, hospůdek ….. ale moc tam neutrácejí. A pokud je italská vláda k migrantům tak štědrá, jak EU požadovala po ČR (21 000 Kč/měs.), tak migranti jsou jistě pro obchodníky velkým přínosem. Ostatně na YT jsem viděl video, v němž si černoch stěžuje na „hrůzné“ podmínky v Itálii – už 3 dny mu nevyměnili tričko a krmí je jen samými těstovinami!

  11. Hraničář

    Jaroslav Štejfa
    26.08. 2017
    Je to čistě populistické prohlášení, není samozřejmě prakticky realizovatelné a přilévá do řad protivníků ČR v EU nové argumenty proti našemu chování. Je to ze strany hlavy státu přinejmenším dětinsky hloupé. ………………….

    Také si to myslím. Jsem si jist, že by bylo účelnější (i třebas pro volební kampaň Okamury) nebránění se přímo přijímání migrantů – samozřejmě vybírat – ale tvrdě prohlašovat a vynucovat, že zde platí naše zákony a pravidla soužití, že děti budou chodit do škol, kde se podává i vepřové, stejně tak ve věznicích, o nějakých pokrývkách hlavy se vůbec nebude diskutovat (a především ombudsmanku by si měl premiér „srovnat do latě“!), migranti se okamžitě začnou učit češtinu – ženy bez dozorů manželů a ve smíšených třídách – studenti jsou rovněž ve smíšených třídách, (společná) výuka plavání je povinná, „dress code“ podle školního řádu, náboženství je výhradně soukromou věcí občanů, porážky halal, ale i košer, jsou mimo zákon …… a vsadím se, že zájem o pobyt v ČR bude minimální. Ostatně, ani syrští křesťané, při veškeré péči, tu nevydrželi, stejně jako v Polsku!

    Ale to by premiér (vláda) musel mít „gule“, a především „postavit do latě“ všechny neziskovky, které z migrace profitují!

  12. Azazel

    „ale tvrdě prohlašovat a vynucovat, že zde platí naše zákony a pravidla soužití,“

    Ano, tohle tvrdě prohlašovali Frantíci, Britové a Němci a Belgičani a Španělé a další. A dopadlo to vždy stejně. Jen kecy. A ghetta zatím rostou.

    Vybírat migranty, to právě on řekl, že děláme. Z východní Evropy bereme…

    Nikdo mu to samozřejmě nežere, ale to co řekl dobře využijí skutečně protimuslimské strany nebo strany, které jsou více obezřetné k migraci, jako třeba ODS.

    Všichni víme, že by po volbách otočil, takže ho volit nebudeme, navíc tu stranu ani nevede. Ale jeho slova se dají dobře využít u těch, co to myslí vážně. Krásný zbytek víkendu, díky Sobotkovi skvělá nálada 🙂

  13. xjur

    Reknu to jeste jednou a strucne:

    * Muslimove chteji dobyt Evropu tim ze pobiji jinoverce a ateisty

    * Krestane se snazi muslimy ukecat: ateisty pobijte, ale nas vynechte! Koukejte jak jsme na vas hodni!

    * Ateisti by vsechny ty pomatence meli odmitnout jednim smahem. Kazdy ustupek se vymsti.

  14. Svatý Neznaboch

    Xjur – pěkně napsáno. Já osobně souhlasím s omezením (nejlépe drastickým) muslimských hnutí u nás + omezení rádoby přátelských „provozoven“, které vlastní lidé, jenž mají v hlavách tu divnou mytologii (neboli nakakáno) a samozřejmě hlídat další „svaté“ aktivity ostatních fráterníků, co chtějí ujídat z našich daní teda i z mých.. (sprosté slovo)

  15. A.S.Pergill

    @Jaroslav Štejfa Islám popírá základní lidská práva stanovená v Listině základních lidských práv a svobod. Upírá je i muslimům samotným, nejen jinověrcům. Na to zmíněný dokument pamatuje jedním z posledních paragrafů, podle nichž nemůže být tohoto dokumentu použito žádným způsobem proti těm, kdo se brání vůči útisku a zbavování lidských práv.
    Trochu polopatistický příklad, kdyby tento dokument platil za WW2, tak by ho nebylo možné použít na obranu lidského práva nacistů plynovat Židy.
    Stejně tak je nepřípustné použití tohoto dokumentu k obraně těch, kdo se tu snaží nastolit islámskou totalitu.

    Jinak: Sobotkovi nelze věřit ani tu jeho pleš. Natož nějaké výroky, kterými zjevně honí hlasy (propad preferencí ČSSD začal dříve než před rokem). Raději dám hlas někomu, kdo je ve vztahu vůči islámu konzistentní podstatně déle.

  16. A.S.Pergill

    @toli Pitomost. To, že EU zakazuje členským státům vyrábět řadu komodit, je pravda. Na druhé straně bez EU bychom si je holt vyrobili sami (třeba cukr).

  17. toli

    ASPERGILL
    Budeš jíst pouze cukr ? Co maso,mléčné výrobky,pečivo ? ČSSR možná byla potravinově samostatná jenže to jsme měli 15 milionů obyvatel a práce byla povinností.Kdo by to teď dělal když firmy nemají pracovníky ? Kde by jsme sháněli lidi do kravínů ,mlékáren atd ? Opět zavedeš pracovní povinnost ? No to si také ty lidi musíš zaplatit.Tady nám v těchto oborech můžou dělat tak leda Bulhaři a Rumuni. Jejich životní úroveň je nízká a tak jsou vděční za pár šupů které jim platíme,pro ně je to totiž majlant.Dále jsme zrušili spoustu polí a máme tam solární panely,jak chceš uživit národ ? Nehledě na to že musíme prodávat a tím pádem vydělávat,po odejítí z EU by se na veškeré produkty z Česka zavedlo clo a staly by se neprodejné.
    Včera byla reportáž z Británie,má velké problémy s brexitem. V britském zemědělství a službách pracují zahraniční dělníci kteří nyní odcházejí v obavě před brexitem.A rodilý Brit takové podřadné práce dělat nebude,Ta samá tendence se projevuje i u Čechů,každý si totiž vybírá co bude dělat,čím se bude živit.

    Stručně chci říct že vše souvisí se vším,můžeš mít protievropskou ideologii,leč realita je taková že ekonomicky se bez EU v dnešní době a současných podmínkách neobejdeš.

  18. Hraničář

    toli
    26.08. 2017
    Tohle je dobrý experiment který ukazuje jak je EU důležitá………………….

    Nejsem si jistý, myslíš-li to vážně či ironicky. Ten pokus ukazuje, jak jsou všechny státy vlastně nesoběstačné a snadno zranitelné. Všichni si poplácáváme po ramenou, jak jsme dobří, jak se máme dobře, ale stačilo by málo, aby společnost skolabovala. A pak – „pánbůh s námi a zlé pryč!“
    A potom – převážení věcí z místa na místo, i přes půl zeměkoule. pro někoho jistě ziskové, ale pro společnost ztrátové a neekologické – když teď té ekologie máme plné huby!

  19. Jaroslav Štejfa

    K A. S. Pergillovi:
    Souhlasím s vámi. Chtěl jsem zdůraznit hloupost či neprozřetelnost takového vyjádření. Pokud se někdo vyjádří, že nechce muslima, musí začít dělit lidi podle vyznání, což není moudré ani proveditelné. Podle mne je moudřejší říci, nechci člověka, který porušuje tyto a tyto morální kodexy, už jenom proto, že ono porušování se dá dokázat. Což u náboženského vyznání lze zapřít, prostě ono biblické – po ovoci poznáš . . .
    Další hloupost premiéra, potažmo vlády spočívá v nerozhodném či obojetném chování. Když se schvalovaly v r. 2015 kvóty v evropském parlamentu, hlasovali pro ně poslanci ČSSD, Když je debata ve V4, je vláda ČR proti, když proti tomu podá žalobu Slovensko, nepřidáme se atd.
    Jaroslav Štejfa

  20. toli

    @Hraničář
    Pátrej po tom a zjístíš že státy(království) nikdy nebyly soběstačné.Na tom je založený obchod.Ve středověku putovali kupci z jednoho království do druhého.Naprostá samostatnost je utopie.
    Nehledě na to že rád ochutnávám cizí kuchyně,proč si to nedopřát ? Že nějací idioti chtějí vystoupit z EU ? Co mi je po tom,já rád zůstanu. Okamura je demagog,on sice řekne A ale už neřekne B (jak to chce udělat a co nás to všechno bude stát).Nedávno jsem měl anglické originál keksy,v životě jsem nejedl lepší.
    Třeba zrovna Lídl má strategii založenou na tom že dělá irský,německý,americký,italský, atakdále týden

  21. Hraničář

    toli
    27.08. 2017
    V britském zemědělství a službách pracují zahraniční dělníci kteří nyní odcházejí v obavě před brexitem.A rodilý Brit takové podřadné práce dělat nebude,Ta samá tendence se projevuje i u Čechů,každý si totiž vybírá co bude dělat,čím se bude živit…………………..

    Kdysi dávno za socialismu jsem se dočetl, že v západoevropských zemích je více zahraničních dělníků než vlastních nezaměstnaných. A to proto, že ti domácí nebudou dělat podřadné práce.
    Ty země, resp. jejich podnikatelé, si mohly/i dovést zahraniční dělníky a ti nezaměstnaní měli nárok na sociální dávky. Viz našeho min. práce a soc. věcí, blahé paměti, námořního kapitána Vodičku: „Do práce nesmí být nikdo nucen, ale na sociální dávky má každý nárok!“
    Politika komunistů byla jiná. Modifikovali (si) názor sv. Pavla: „Kdo nechce pracovat, ať nejí!“ A také logická: „Kdo nechce přispívat na společný koláč, nemůže mít právo z něho ukusovat!“
    A že by Britové, Němci, Francouzi …. nechtěli vykonávat „podřadné“ práce? Máme názorný příklad od Němců. NSR si na ty práce přivážela Turky, NDR nikoliv. A vida, v NDR Němci zametali ulice, čistili kanály, honili potkany ……

    Právo jedince nepracovat, ale povinnost společnosti takové jedince živit, je stejný nesmysl (zrůdnost) jakou jsme měli za socialismu, kdy se prosperujícím podnikům vzalo a dalo těm neprosperujícím. Postupně se stále více a více podniků nesnažilo prosperovat. Nyní už i u nás vidíme, že přibývá cizinců na ty „podřadné“, ale pro chod společnosti nezbytné práce. Jenže jejich další generace už ty práce nechce dělat a přechází na sociální dávky, na které už má nárok. A je tedy nutné přijmout další cizince! Jak dlouho to asi bude trvat, než se tradiční evropské společnosti shroutí? Nebo v lepším případě podstatně změní? K horšímu!

  22. toli

    @ Jaroslav Štejfa
    Ambivalence ČSSD spočívá v tom že se chce líbit všem.Jenže to není možné,a tak se točí jak korouhvička a nelíbí se nikomu..

  23. toli

    @HRANIČÁŘ
    Souhlas,sami jsme si nasrali do bot tím že jsme začali podporovat parazity a příživníky,jenže jak z toho ven ? Vláda která do toho hrábne,končí Jednoho etnika je zde půl milionu,a kde máš bílé příživníky a parazity ? Ti všichni mají bohužel volební hlas.
    Socík importoval slovenské cikány do Čech na práci,čeští cikáni neexistovali-Hitler se o ně postaral.Slováci od samotného počátku berou slovenské cikány u huby na sociálních dávkách,na pravidlu že děti dostanou školní oběd jen když chodí do školy a spousta dalších opatření.Výsledkem je že slovenští cikáni odcházejí za příbuznými do Čech a tady je jich pak 20 v jedné místnosti a skáče to tam po sobě navzájem.Nezřídka je těhotná cikánka v 15 letech.

  24. Hraničář

    toli
    27.08. 2017
    Pátrej po tom a zjístíš že státy(království) nikdy nebyly soběstačné ……….Nedávno jsem měl anglické originál keksy,v životě jsem nejedl lepší. …………………..

    Omyl! Ještě v nedávné minulosti, a ne jen v té naší socialistické, státy (společnosti) soběstačné byly! Musely být! Keksy (banány, pomeranče, avokádo ….) nejsou věci nutné k životu. Ti obchodníci dováželi právě takové věci. Jenže nyní dovážíme základní potraviny, které jsme schopni si vyprodukovat sami. Vepřového už dovážíme více než 50 %, stejně tak mléka a mléčných výrobků. Podobně kuřecí, trochu lepší to je s hovězím. Naopak máme 3x větší produkci pšenice než spotřebujeme – protože živočišná výroba je nedostatečná a produkce pšenice je plně mechanizovaná s nepatrným podílem lidské práce. Podobně řepka, protože jsou dotace na její přidávání do nafty. Kukuřice z ohromných lánů končí v bioplynkách, protože na ně jsou také dotace. Nadměrný podíl obilovin a nedostatečné hnojení org. hnojivy vede k degradaci ornice a k erozi. V podstatě se u nás hospodaří jako v rozvojové zemi, právě proto, že jsme plně závislí na dovozu a vývozu. Nejen v zemědělství, ale i v průmyslu – stali jsme se zemí montoven!
    Za socialismu byly státní zásoby v základních potravinách na dobu jednoho roku. V každém okrese byly produkční zemědělské podniky, v návaznosti na ně sila, mlékárna, jatka (ta se ale v 80. letech začala koncentrovat), pekárna ….. Každý okres měl být soběstačný v produkci základních potravin. Občané byli státní politikou podněcováni k vlastní produkci na zahrádkách a v drobném chovatelství. Za mého dětství a mládí byly vesnice takřka plně samozásobené, dovážel se – z okresního města – chleba, mléčné výrobky, hovězí.
    V současnosti EU doporučuje, aby státy měly rezervy na 3 měsíce. Jak jsem ale slyšel, ČR má zásoby na cca 3 dny!?!? Velkosklady jsou centralizované. Vesnice jsou plně závislé na dovozu prakticky všech potravin. Prakticky nikdo nemá v domácnosti zásobu. Když před několika lety zde v podhůří hor Orlických byla sněhová kalamita, vesnice po 4 dnech nedostupnosti skoro vyhladověly.
    ČR na štěstí už na hranicích s Německem postavila (na své náklady) odpojovací transformátory, abychom se mohli od německé sítě odpojit a neohrozily nás jejich přetoky el. proudu. Už prý nám v minulosti aktuálně hrozil black out! Co by asi tak znamenalo shroucení systému v pol. Čech? Když by týden, nebo možná i 14 dní nešla elektřina?
    A podobné to je i s potravinami. Jak dlouho by asi lidé vydrželi, kdyby třebas jen na týden vypadlo zásobování? Když zároveň není síla, která by byla schopna zabránit panice!

  25. Hraničář

    toli
    27.08. 2017
    .Výsledkem je že slovenští cikáni odcházejí za příbuznými do Čech a tady je jich pak 20 v jedné místnosti a skáče to tam po sobě navzájem.Nezřídka je těhotná cikánka v 15 letech. ………………

    Ani na Slovensku to není nějak tragické. Předloni jsem tam byl. V jednom městečku i cikánská čtvrť. Barabizny, ale na každé satelit, na chodnících b.rdel, ale všichni vysmátí. Pěkně oblečení, mladičké maničky s pěknými kočárky, příp. ještě i s capartem(ty) vedle, se promenádovaly po chodnících, klídek a pohoda. No, jestli se někde poškorpili, to nebylo vidět.
    Na Slovensku je na 0,5 M „spoluobčanů“, tedy cca 10%. Dost velký problém pro budoucnost. Ale jsme v jedné EU a podle jejích pravidel mají občané jednoho státu usadit se ve státě druhém. A po čase tam dostávat i soc. dávky. Byli by hloupí. kdyby nešli, a já také říkám, že za stávajícího systému by byli hloupí, kdyby pracovali – když jsou dostatečně skromní.
    Nejsou to ale jen cikáni. Znám jednu (mladou) paní, tedy svobodnou matku dvou dětí. Pobírá sociální dávky, přídavky na děti, otec na děti poctivě platí, o děti se pomáhá starat, stejně tak jako jeho rodiče, kteří dětem platí kroužky, vodí je na plavání, do zpěvu, berou je na chatu. Matka si tu a tam najde nějakou (drobnou) práci a otevřeně říká, že jí to stačí a že je s takovým životem spokojená.

  26. toli

    Jenže nyní dovážíme základní potraviny, které jsme schopni si vyprodukovat sami.

    BYLI jsme schopni vyprodukovat sami,už ne.Důvodem je nedostatek lidí kteří by pracovali v zemědělství i ty solární elektrárny místo polí.

    Nejsou to ale jen cikáni. Znám jednu (mladou) paní, tedy svobodnou matku dvou dětí. Pobírá sociální dávky, přídavky na děti, otec na děti poctivě platí, o děti se pomáhá starat, stejně tak jako jeho rodiče, kteří dětem platí kroužky, vodí je na plavání, do zpěvu, berou je na chatu. Matka si tu a tam najde nějakou (drobnou) práci a otevřeně říká, že jí to stačí a že je s takovým životem spokojená.

    No vidíš a já tady ve městě vidím spoustu etnických Čechů co jsou na dávkách,od rána do večera vysedávají v knajpě a svou sociálku hází do automatů.Bezdomovců je tady asi 30 (což je v 15 000 městě dost) a obtěžují žebráním.

  27. toli

    Penny prodává vepřové maso které bylo produkováno v Polsku a poraženo a baleno v Belgii,německé mlékárny vyrábějí z českého mléka,to je princip společného trhu.

  28. mulit

    Souhlas s Hraničárem ohledně zemědělství a potravinářství. Vše, co tu napsal.

  29. A.S.Pergill

    @toli Spoustu potravin (a dalšího zboží) nevyrábíme jen proto, že je zakazuje vyrábět EU. Takže bychom tu výrobu obnovili. Nezaměstnaní by prostě nedostali dávky, pokud by nechtěli pracovat, jak tu kdosi připomenul ono biblické „Kdo nepracuje, ať také nejí“.
    Bylo by určité přechodné období, ale mohli bychom (např.) vozit velmi levné hovězí ze zemí mimo EU, které k nám EU nyní nepustí. Dtto spousta zboží ze zemí 3. světa. Včetně takového, co pamatovala moje babička z „koloniálů“ za Rakouska a první republiky.
    A solárníci a řepkaři by přišli na buben, protože jedna z prvních věcí po czexitu by bylo zrušení ekologistických 3,14ovin, které nám vnucuje EU.

  30. toli

    @Pergill
    Hovězí leze do zubů takže ho nemusím,cenu neřeším. A nezaměstnaní nebudou dělat za jakoukoliv mzdu.To je fakt.
    Solárníci a řepkaři mají své lobby která jsou velmi mocná.Druhá věc je že Česko je signatářem celosvětové úmluvy o ochraně klimatu.

  31. Azazel

    1) Islámský mainstream je na naše poměry ultrakonzervativní zlo, horší než všichni Dukové světa dohromady. Ty nejrozšířenější verze islámu jsou také nezbepečnější než ISIL a teroristé. Těch totiž není zase tolik. Tak vypovídají statistiky a praxe.

    2) Postupná islamizace je horší než terorismus. Je zde masová migrace do EU + vyšší porodnost a silná lobby islámu (viz. bod 4 a 5).

    3) S tím se musíme nějak vyrovnat. Problémy se musí řešit.

    4) Řeči o tom, jak bude stát vyžadovat tvrdě své zákony nevycházejí nikde, všude rostou ghetta a no-go zóny. S tím se nedá počítat v demokracii plné Šabatek.

    5) Islám je i v malém množství silnější než katolíci díky podpoře multikulturní levice (kam patří i některé papírově pravicové strany), díky novinářskému mainstraeamu, politickému mainstreamu EU atd…

    6) Nechci opustit EU jen tak, chci silnou V4. Chci změnu azylové politiky, o čemž na Západě mluví někdy i normální neextrémní politik jako dánský premiér či rakouští lidovci, které vzrůst skutečné národní pravice nutí přejímat některá témata, pokud selžou, víte asi, co se časem stane. A bude to bolet. To nechci, jsem liberální demokrat. Mluvím teď stejně jako Tomáš Pojar.

    7) Teprve velký nátlak na trvalé kvóty by u mě znamenal chuť odejít z EU i za cenu dočasného zchudnutí. Ty jednorázové: nejdřív bych se soudil, pak odmítl platit, pak kdyžtak zaplatil s tím, že pomáháme jinak (policisté na Balkáně a lodě do Středozemního moře,…), teprve pak bych možná přijal s tím, že vezmeme nemuslimy, když ani to by nešlo, tak by se vidělo. Trvalé kvóty = NE, raději opustit EU.

    8) Změnit a připravit ústavu na nové problémy 21.století, století masové migrace z jiných, nekompatibilních kultur.

    Vše co píšu není nerozumné a co řekl Sobotka také ne, byť mu to nevěříme.

    Krásný příští týden, nebudu mít asi moc času psát.

  32. A.S.Pergill

    @toli Ty samé týpky jako většina dnešních nezaměstnaných za komunistů dělaly, až se z nich kouřilo. Nějaká obdoba zákona o příživnictví (ona něco podobného měla i první republika, to jen my jsme „humanističtí idioti“, které vedl „humanitární bombarďák“) by stačila.
    Celosvětová úmluva o klimatu se hroutí (USA ji nepodepíšou a nepodepíšou ji ani Čína, ani Indie), sami klimaalarmisté oficiálně prohlašují, že by její splnění snížilo produkci CO2 o 1 %. Pokud se zruší podpora solárů apod (a do konce doby, na kterou to mají propachtované se zavede z těchto příjmů 200% daň), tak se jich zbavíme velice rychle.

    Jinak nejde o hovězí, ale o mlíko a výrobky z něj. Máslo za 50 máme proto, protože EU nařídila (nejen u nás) zlikvidovat chovy.

  33. toli

    @Pergill
    To jsou jen tvé vlhké sny.Jediní kdo od dohody odstupují jsou Američané protože Trump si nevidí ani na špičku vlastního nosu a ze zpráv je známo že největší americká města klimatickou dohodu dodržovat budou,je to v jejich pravomoci.
    Že EU kázala snížit stavy skotu je jen zbožné přání euroskeptiků,máslo chybí celosvětově a Japonci a Číňani mění sve stravovací návyky a přišli na chuť mléčným výrobkům,což u nich nebylo zvykem a navíc jsem někde četl že Asiatům chybí enzymy na trávení laktózy v dospělosti.Ale ono je jednodušší všechno svést na EU. Připomínáš mi ty čuráčky Klausovic.Oni si také nevidí do huby a jedou na vlně populismu.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEsk%C3%A1_dohoda

  34. toli

    Nicméně nepředpokládám že by se dohoda klimatu všeobecně dodržovala.Základní vlastností člověka je totiž sobectví a s ním spojená touha po osobním blahu.Že oteplováním stoupá hladina oceánů která ohrožuje ostrovní národy a lidi na pobřeží kontinentů.No a co,tak se utopí anebo se z nich stanou migranti do Evropy či Ameriky.To je typické uvažování ekonomů,korporací a globálních firem které jdou bezohledně za vysokým ziskem.

  35. ateista

    Možná je nedemokratické a nelidské odmítat muslimy. Jenže muslimové cítí povinnost ctít muslimské zákony mnohem silněji než křesťané křesťanské, natož ještě nenáboženské. Takže když imám v mešitě něco nařídí, má záruku, že to bude v praxi realizováno.
    Mohou být mírumilovní muslimové. Stačí ale jeden radikální imám, aby se z mírumilovných stali militantní. Historie zná pár takových „osobností“. Nezapomínejte, že se nejedná o rok, dva, pět… Jedná se o budoucnost. V minulosti se podařilo vytlačit muslimy ze Španělska, současné muslimy už z Evropy nikdy nikdo nedostane.
    Neexistuje způsob jak přinutit muslima, aby přestal respektovat muslimské zákony a začal respektovat evropské (nenáboženské) zákony. Proto nelze očekávat integraci muslimů do evropské společnosti. Oni budou požadovat, aby evropané přijali muslimské zákony a budou se snažit prosadit je do ústav evropských zemí, viz snahy českých muslimů.
    Proto já osobně muslimy v Česku nechci.

  36. Hraničář

    mulit
    27.08. 2017
    Souhlas s Hraničárem ohledně zemědělství a potravinářství. Vše, co tu napsal. ……………..

    Aby to nebylo jen na mě:

    „Ale pozor – je rozhodně strategické a žádoucí, aby se země, jako je Česká republika, dokázala vlastní produkcí uživit a nebyla závislá na dovozu potravin, vody a energie. Naše vláda, myslím, nějaké takové plány má, ale když EU dotuje nevyrábění mléka a skoro všichni zemědělci pěstují jenom řep­ku, tak to jde těžko. “
    http://www.seznam.cz/r/http%253A%252F%252Fwww.reflex.cz%252Fclanek%252Fveda%252F81470%252Ftrh-za-komunismu-a-nyni-maslo-je-v-soucasnosti-nejlevnejsi-v-dejinach.html/h13KlYQEu76eh4KeB1snGQ?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

  37. Hraničář

    toli
    28.08. 2017
    Nicméně nepředpokládám že by se dohoda klimatu všeobecně dodržovala. ……………..

    Já jsem také býval velikým podporovatelem myšlenky o vlivu člověka na světové klima. No, on ten vliv nepochybně je. Ale když jsem si pak přečetl, že při výbuchu sopky Mount St. Helens se uvolnilo více CO2 než kolik ho vyprodukovalo lidstvo za dobu průmyslového rozvoje, tak nevím!

  38. Igor Terleg

    @Hraničář
    „když jsem si pak přečetl, že při výbuchu sopky Mount St. Helens se uvolnilo více CO2 než kolik ho vyprodukovalo lidstvo za dobu průmyslového rozvoje, tak nevím!“

    Věříte všemu co čtete na Internetu?

    https://volcanoes.usgs.gov/vhp/gas_climate.html

    @A.S.Pergill
    „sami klimaalarmisté oficiálně prohlašují, že by její splnění snížilo produkci CO2 o 1 %“

    Odkaz?

  39. toli

    @Terleg
    „sami klimaalarmisté oficiálně prohlašují, že by její splnění snížilo produkci CO2 o 1 %“

    Odkaz?

    To nemůžeš po Pergillovi chtít.Sdělení odpovídá jeho světonázoru a tak žádný odkaz nepotřebuje.Prostě to je pravda a basta!!!

  40. Hraničář

    Igor Terleg
    28.08. 2017
    Věříte všemu co čtete na Internetu? ………………….

    Nevěřím!

  41. A.S.Pergill

    1% -oficiální text IPCC – odhad celosvětové produkce CO2 versus co z ní „ukousnou“ Pařížské dohody. Prostě hora porodila myš.
    A to je logické, že se to bude ještě různě šidit, protože některé body jsou nesplnitelné na úrovni fyzikálních zákonů (např. snižování emisí z motorových vozidel).
    Jinak – jak ty „topící se“ ostrovy musely vypadat v době vlády Jagelonců, když bylo o cca 1 stupeň tepleji, než dnes? Podle archeologů přitom byly i v té době obydlené. Asi tam bydleli nějací vodníci…

    EU nařídila východním zemím EU v době kolem jejich vstupu výrazně snížit stavy hovězího dobytka. To je realita, konec konců v téhle oblasti jsem habilitoval, takže o tom něco vím, byť zrovna přímo mlíko vědecky nedělám – jen plísně na sýrech. Navíc jsem z veterinářské rodiny, takže to ke mě šlo nezávisle i touto cestou
    V důsledku vstupu jsme přestali být (spolu s dalšími bývalými sovětskými satelity) soběstační v řadě zemědělských komodit, aby nebyly ohroženy bezcenné líné vši – francouzští zemědělci, kteří bez dotací a ochrany ze strany zkorumpované EU nejsou schopni konkurence.
    Mohly se do toho aktuálního nedostatku skutečně promítnout i nové výzkumy v oblasti odstraňování laktózy z mléka, asi tak půl roku je výrazně dostupné bezlaktózové mléko, které, pochopitelně, mohou i Asiaté s laktózovou intolerancí. Já to kupuju kočkám, protože ty jsou na tom stejně jako ti Číňani. Nicméně přesně tohle je ukázka neschopnosti řízené ekonomiky, trh by prostě včas (ty výrobky se objevovaly postupně) rozšířil stáda krav na mlíko a produkoval tyto výrobky nezávisle na produkci normální, což v EU s jejími kvótami není možné. A než to bruselští subbiľakové mentálně přežvejknou, tak už dávno bude situace zase úplně jiná. Prostě EU nejen podporuje imigraci islamistů a zavádění šaríje, ale dělá b…l i v ekonomice. Je třeba se jí zbavit, čím rychleji a razantněji, tím líp.

  42. mulit

    Hraničář
    Já jsem také býval velikým podporovatelem myšlenky o vlivu člověka na světové klima.

    Před 30 lety jsem se nespálil tak rychle na sluníčku. Takže ozón se snížil a v důsledku čeho je snad jasné. Co se týká sklenikových plynů, tak je to pro mě taky jasné. Před 30 lety byly teploty kolem 34 st C raritní. Dneska jsou běžná věc.

  43. Igor Terleg

    „1% -oficiální text IPCC “

    Odkaz?

    „Jinak – jak ty „topící se“ ostrovy musely vypadat v době vlády Jagelonců, když bylo o cca 1 stupeň tepleji, než dnes“

    V oné době o odhadovaný 1 stupeň tepleji než dnes bylo v oblasti Severního Atlantiku, celosvětově průměrné teploty byly naopak nižší. Pozorný čtenář oficiálních textů IPCC a znalec klimatologie obecně jako jste vy měl by to asi vědět.

    https://www.newscientist.com/article/dn11644-climate-myths-it-was-warmer-during-the-medieval-period-with-vineyards-in-england/

  44. Igor Terleg

    „asi tak půl roku je výrazně dostupné […] trh by prostě včas (ty výrobky se objevovaly postupně) […] což v EU s jejími kvótami není možné.“

    Trh si doposud ani nevšiml, že kvóty na mléko byly zrušeny v březnu 2015? To jak by měl reagovat během půl roku?

  45. Hraničář

    A.S.Pergill
    29.08. 2017
    1% -oficiální text IPCC – odhad celosvětové produkce CO2 versus co z ní „ukousnou“ Pařížské dohody. Prostě hora porodila myš…………………..

    Včera jsem na YT narazil na video – rozhovor političky německé AfD(?) s mladými odpůrci. Řekla něco, na co jsem sám nepomyslel. Jedním z tvrzení o negativních účincích oteplování klimatu je nejen stoupání moří, ale také okyselování mořské vody pohlcováním CO2 a tím záhuba korálů. A ona, jako chemička, řekla, co mně nedošlo – oteplí-li se voda, pak z ní plyny, a tedy i CO2 unikají. Takže voda se naopak stane méně kyselou.

  46. Hraničář

    A.S.Pergill
    29.08. 2017
    Nicméně přesně tohle je ukázka neschopnosti řízené ekonomiky, trh by prostě včas (ty výrobky se objevovaly postupně) rozšířil stáda krav na mlíko a produkoval tyto výrobky nezávisle na produkci normální, ………

    A přitom je to poznatek třebas i od nás ze socialismu, že prostě nějaká Plánovací komise není schopna podchytit a zpracovat všechny možné (a nemožné) vazby, které v ekonomice neustále pulsují. Vzpomenu (jen) na dva docela typické příklady o tom, jak i u nás za socialismu fungovaly tržní zákony. Najednou na trhu nebyly smaltované hrnce. Jak to, když Sfinx plnil plán na 105%? Vysvětlení bylo nalezeno v zápětí. Plán byl – pochopitelně – v tunách. Na trhu chyběly hlavně hrnce 1 a 2 litrové a podnik vyráběl přednostně hrnce 50 a 100 l, protože to pro něj bylo nejekonomičtější. A Rudé právo vysvětlilo, že podnik splní plán tím, že výrobky dodá na sklad. A pak může vyplácet odměny a prémie. Jestli se to zboží na trhu uplatní – to už nebyl problém podniku. Další příklad: Fatra Napajedla začala vyrábět odpadní trubky z plastu. První roury měly tloušťku stěn 5 mm. Pak změnili technologii, použili jiný plast, stěny měly tloušťku 2,5 mm (dodnes), velká úspora materiálu, přepravních nákladů —- ale, úředníci na ministerstvu zjistili, že Fatra neplní plán! Ten byl také kalkulovaný v tunách. Marně Fatra vysvětlovala, že km trubek vyrobí více a ještě ušetří – úředníci trvali na svém, že plán se neplní.
    Smutné bylo, že o tom všem, i o jiném, se veřejně psalo a náprava, ze strany politický orgánů, žádná. Nepřipomíná vám to nyní něco?

  47. Hraničář

    mulit
    29.08. 2017
    Před 30 lety jsem se nespálil tak rychle na sluníčku. Takže ozón se snížil a v důsledku čeho je snad jasné. Co se týká sklenikových plynů, tak je to pro mě taky jasné. Před 30 lety byly teploty kolem 34 st C raritní. Dneska jsou běžná věc. …………….

    Tak jsem to nemyslel. Citoval bych jednoho klimatologa. Zkritizoval, že v médiích jsou alarmistické zprávy od kdekoho, ale jen málokdy od klimatologů. Nepopíral, že klima se otepluje, ale, psal, oni, klimatologové, nemají jistotu, čím je to způsobeno.

  48. A.S. Pergill

    @ Hraničář EU = RVHP v trochu jiném kabátě.

    @Hraničář mulit
    Spálení na sluníčku = úbytek ozonu.
    Problém je v tom, že ozón se po zastavení produkce freonů (různé zákazy sprejů, problémy s elektronikou apod.) začal obnovovat daleko rychleji, než činily ty neoptimističtější modely. Tím se prozradilo, že dějům v té výšce prostě nerozumíme. Nejzoufalejší možnost je, že ten úbytek neměl ozonu s freony naprosto nic společného, že šlo jen o náhodnou koincidenci s jejich užíváním. Více-méně je tohle jisté pro hynutí jedlí a kyselé deště.
    Jinak, když vám hlasatel v soukromé či veřejnoprávní TV s očima vypoulenýma jako při toxické strumě sděluje, že „koncentrace ozónu klesla o deset procent“, tak to prostě znaměná, že místo hodiny se se stejným efektem budete opalovat 54 minuty.

  49. Hraničář

    A.S. Pergill
    06.09. 2017
    @ Hraničář EU = RVHP v trochu jiném kabátě…………………

    Neřekl bych že „jiný kabát“ ale odlišná filosofie (a ekonomika). Koncept „vzájemně výhodné spolupráce“ (byť ta kulhala na všechny čtyři), oproti „vzájemně nelítostné konkurenci“ (tlumené dotacemi na vyrovnávání rozdílů).

  50. mulit

    Dlouhé období tropů, třebas týden, 14 dní v kuse, kdy venku nejde nic dělat a člověk musí být zavřený doma – sorry, ale to kdysi nebylo. To je nový fenomén posledních 10, 20 let.

  51. Tomáš Marvan

    Koukám tady z té stránky se postupem času stala pěkná žumpa. Tím myslím jak článek, tak většinu komentářů pod ním. „Všichni muslimové jsou nebezpeční fanatici“, „zlá zlá EU, která za všechno může, my nic“, Hitler „vyřešil“ Romy atp. Pokud toto má být oficiální platforma českých ateistů tak děkuji, nechci. Další přihlouplé fobíky ve svém životě nepotřebuji, stačí mi ti, na které náhodou narazím na facebooku.

  52. Igor Terleg

    @Hraničář
    „Citoval bych jednoho klimatologa. Zkritizoval, že v médiích jsou alarmistické zprávy od kdekoho, ale jen málokdy od klimatologů. Nepopíral, že klima se otepluje, ale, psal, oni, klimatologové, nemají jistotu, čím je to způsobeno.“

    Můžete k tomu uvést zdroj? Zatímco klimatologové jsou obvykle zdrženliví, už málokdo pochybuje, že je oteplování způsobené lidmi.

  53. toli

    Nejen muslimové…..
    Teror a násilné činy způsobuje frustrace z chudoby a vyloučení.Zoufalý člověk dělá zoufalé činy.Islám ač totalitní ideologie se výborně hodí jako zástěrka,proč na něj všechno nesvést když je to tak snadné.A proč se koukat na Paříž či Berlín když to máme doma….
    https://www.krajskelisty.cz/plzensky-kraj/okres-plzen-jih/17739-je-v-vrazda-v-dobranech-u-plzne-jen-zacatek-podle-sociologu-urcite-ghetta-socialne-vyloucenych-rostou-jako-houby-po-desti.htm?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

  54. mulit

    Pokud z Afriky prchají muži v největší síle, tedy 18 – 40, tak to je katastrofa nejen pro Evropu, ale hlavně pro ta místa v Africe, odkud odešli. Nechali tam ženy, děti a starce. A ti nejsilnější odešli. Strašné. Už jen z toho vyplývá, že to je absolutně nelogické. Pokud chce Evropa pomáhat, tak tam v místě a nebrat sem ty mladé muže. Ti tam mají právě zůstat a tvořit jádro obnovy a budoucí prosperity.

  55. mulit

    Ke klimatickým změnám. Teď zase chčije 14 dní. Počasí je pošahané. Pošahané už je podnebí. CO2 vzniká jakýmkoli hořením. Při každém nastartování a jízdě autem, při každém zatopení v kamnech. V elektrárnách na uhlí. 7,5 milard lidí spaluje obrovské objemy fosilních paliv i dřeva. Letecká doprava, vodní doprava, atd. Další miliardy to dělaly před námi, od dob průmyslové revoluce zvláště. To jsou nepředstavitelné objemy CO2, které už lidstvo vypustilo do atmosféry. Aby to neudělalo s klimatem nic – to by musela být pohádka. Čárymáry fuk CO2 nemá vliv. Jistěže má. Vždyť už od dob začátku průmyslové revoluce prokazatelně ubylo i kyslíku v atmosféře. I když z hlediska života je to zatím zanedbatelné. Ale průkazné to je. Uhlí, ropa, plyn se tu tvořilo miliony let. Lidstvo velký kus z toho už spálilo. To by bylo zázračné, kdyby to nemělo žádný vliv na přírodu a zvláště atmosféru.

  56. Hraničář

    mulit
    21.09. 2017
    Pokud z Afriky prchají muži v největší síle, tedy 18 – 40, tak to je katastrofa nejen pro Evropu,………………..Už jen z toho vyplývá, že to je absolutně nelogické. ………………….

    Je to naprosto logické! Uvažuj! Žijete v bídě, chcete to zlepšit. Kdesi za mořem kyne naděje. Vyšleš na tu cestu dědečka? Sice moudrého, ale slabého? Nebo 10 leté dítě? Ne, pošleš tam syna v plné síle, aby se, zdaří-li se, usadil, posílal rodině peníze a případně jí pomohl také se přestěhovat.
    I z Vietnamu k nám chodili mladí v plné síle, i do Ameriky odcházeli mladí otcové rodin.

  57. Hraničář

    mulit
    21.09. 2017
    To by bylo zázračné, kdyby to nemělo žádný vliv na přírodu a zvláště atmosféru……………………

    Nepochybně to vliv má! Ale když jsem si přečetl, že při výbuchu sopky M.St. Helens se uvolnilo více CO2 než kolik vyprodukovalo lidstvo, tak jsem zapochyboval!

  58. Hebért

    „Je to naprosto logické! Uvažuj! Žijete v bídě, chcete to zlepšit. Kdesi za mořem kyne naděje. Vyšleš na tu cestu dědečka? Sice moudrého, ale slabého? Nebo 10 leté dítě? Ne, pošleš tam syna v plné síle, aby se, zdaří-li se, usadil, posílal rodině peníze a případně jí pomohl také se přestěhovat.“

    Není to pravda, do Ameriky většinou utíkaly celé rodiny. Viz. Titanik, kde se zachránily přednostně děti a ženy (podle pravidel).

    Za většinou těch chlapů dneska z této migrační vlny žádná ženská nepřišla ani po letech.

    Pokud tvrdíš, že utíkáš před válkou, nemůžeš tam nechat ženy a děti 🙂

    Nebo ty bys utekl před válkou a ženy a děti tam nechal v údajné válce?

    A pokud neutíkáš před válkou, nemáš tu co dělat a můžeme tě vyhostit hned, pokud tě nepotřebujeme nebo nechceme (což by mělo být i u těch, co utíkají opravdu před válkou, ale sami jsou to extrémistě, co je ž většina muslimů, jak ukazují průzkumy).

    Ahoj a mějte se.

  59. mulit

    Hraničář napsal: Ale když jsem si přečetl, že při výbuchu sopky M.St. Helens se uvolnilo více CO2 než kolik vyprodukovalo lidstvo, tak jsem zapochyboval!

    A kde to píšou? Na webu od Hájka nebo Klause?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *