Daniel Madzia: Polky vyhrály?

Autor | 02.11. 2017

V naší facebookové schránce se občas objeví komentář k současnému dění. Ne vždy je dobrý nápad použít tento druh komunikace, což ví asi každý, kdo zjistil, že má inbox skryté složky. Tak se stalo, že je tento komentář starý právě rok. Bylo by však škoda jej nezveřejnit, protože je to zpráva „z první ruky“  a týká se protestů proti pokusům o zavedení protipotratového zákona v Polsku. Navíc sám autor říká, že se na jeho aktuálnosti vlastně za ten čas mnoho nezměnilo. Ke změnám v zákonu dosud nedošlo, ale tlak katolické církve je pořád obrovský a není vyloučeno, že podobný návrh bude zase zanedlouho na stole.

Komentář navazuje na články Návrat do časů plodnosti aneb mýtus o vymírající Evropě a protipotratový extremismus , Náboženství jako reálná hrozba sekularismu a humanismu – co říká zkušenost ze Slovenska a Saúdská Arábie naplňuje vlhké sny „kritiků islámu“ a křesťanských konzervativců.

Jeho autorem je Daniel Madzia který v dopise napsal: „Vzděláním jsem paleontolog a momentálně žiji ve Varšavě.  V každém případě všiml jsem si, že jste zmiňovali nedávné protesty Polek proti novému návrhu protipotratového zákona. Mám to všechno takříkajíc na stříbrném podnose, a věc je mnohem šílenější, než se může zdát…“

 

Zahraniční média píší o úspěchu Polek v boji proti náboženskému fanatizmu a v Sejmu mezitím trvala snad největší politická šaškárna, jakou jsem kdy viděl. I ta nejpitomější vystoupení českých politiků během posledních let měla větší smysl než to, co se momentálně děje u našich severovýchodních sousedů.

Polky jsou už několik týdnů terorizovány návrhem protipotratového zákona. Prakticky nikdo se jich neptá na názory. Jejich protesty jsou bagatelizovány. Ti, kteří mají byť jen minimální znalosti z oblasti biologie a lékařství křičí na poplach, že přijetím navrhovaného zákona budou mít lékaři strach provádět prenatální diagnostiku či operace plodů (vždy existuje určité riziko, že zákrok skončí smrtí plodu, takže by lékaři riskovali vězení) a spousta rizikových těhotenství může skončit smrtí ženy (lékař může zasáhnout, když je žena v přímém ohrožení života; jinými slovy – „ještě paní neumíráte, tak snad chápete, že to nemůžu riskovat“).

Jiné důsledky přijetí navrhovaného zákona nejsou o nic méně šokující. Ženy by byly nuceny donosit vážně postižené a nevyvinuté plody. Nikoho samozřejmě nezajímá, že by následně musely přihlížet tomu, jak jejich děti dlouhé hodiny či dny umírají. Ženy by také musely donosit děti počaté během znásilnění. Následná traumata opět nikoho nezajímají. Co se bude dít s nechtěnými dětmi nikdo neřeší.

Největším expertem na vše je v Polsku samozřejmě katolická církev. Dle arcibiskupa Henryka Hosera prý příliš těhotenství ze znásilnění nehrozí, protože stres ženy je tehdy údajně tak velký, že otěhotnět v podstatě nemůže. Arcibiskup si nejspíš neuvědomil, že se tentokrát nikdo nebaví o ministrantech.

Protipotratová propaganda je v Polsku dokonce tak šílená, že ve stejný den, kdy na ulici všech největších měst vyšly desetitisíce Polek bojovat za svá nejzákladnější práva, zveřejnila polská státní televize TVP „dokumentární“ pořad věnovaný eugenice za časů nacistického Německa, který potraty přímo spojoval s nacismem a který tvrdil, že používání antikoncepce je v podstatě dnešní obdobou tehdejších praktik.

Polky první kolo vyhrály, ale pořád není všemu konec – ještě před několika desítkami minut jsem slyšel politika Mariusze Dzierżawského nazývat lékaře „vrahy“.

8 thoughts on “Daniel Madzia: Polky vyhrály?

  1. jl

    Nacionalsocilisticke Nemecko a „planovane rodicovstvi“:
    Jak znamo do dnesniho dne fungujici organizace Planned parenthood, zalozena puvodne k decimaci „barevnych“ lidi, tiskla v hrdinskych predvalecnych dobach ve svem journal nacionalsocialistickym dohlizitelum clanky typu Forced sterilization, an urgent need?
    Z techto kruhu bileho protestanta (WASP) vzesla pozdeji po valce myslenka bratrske pomoci: deindustrializace a sterilizace nemeckeho obyvatelstva. Na rozdil od plutoniove pumy odpalene ve vzduchu 500 m nad katedralou Neposkrveneho poceti v Nagasaki nebyla uskutecnena.
    A Planned parenthood po sebeobratu k blede tvari? Dobrou chut:
    https://medium.com/@CecileRichards/why-charlottesville-is-our-fight-too-9314dce947ab

  2. Hraničář

    A vlastně jsme se o tom bavili vedle – podle sv. Pavla, a to je v církni nějaká autorita(!), ženy nemají ve shromáždění mluvit, a pokud něco nevědí, mají se zeptat manžela!

  3. Hebért

    Věřící argumentují často šikmou plochou, poukazují na to, že bysme pak mohli zabíjet i novorozence, ale sekulární humanista Peter Singer to myslel tak, že prostě ještě nemají rozvinutou osobnost a že za určitých podmínek nemoci atd… je lepší pro dítě, aby bylo usmrceno než aby žilo dál. Což se dá odpozorovat od těch, co žijí a trpí po celý život nějakou dnes nevyléčitelnou nemocí. Jenže o eutanázii si dnes mohou říct hlavně dospělí a jen někde. Samozřejmě někde už si o ní mohou říct i mladší 18let. V případě novorozence by musel rozhodovat lékař a rodiče.

    Ale je také možné nechat dnešní stav potratů jen do určité doby těhotenství, je to ženské tělo, ona se musí rozhodnout. Případně v naší zemi přidat možnost eutanázie pro lidi, kteří už mají své myšlení na určité úrovni.

  4. Igor Terleg

    „není vyloučeno, že podobný návrh bude zase zanedlouho na stole.“

    Podobný návrh právě na stole je. Teď. Ovšem tentokrát není v Sejmu, ale v Ústavním soudu.

  5. Hraničář

    Hosamen
    06.11. 2017
    Hraničář: To je omyl, v Kanadě to začalo v roce 1824 a oficiálně to skončilo v roce 1967. Teprve potom se s Indiány začali vyrovnávat. ……………………

    To snad nebyla eugenika, tedy vylepšování genofondu populace, ale „převýchova zaostalých“ domorodců. Ostatně, i v takové Ausrálii, když po II.WW běloši rozhodli, že Austrálci jsou lidé, kteří by mohli žít v moderní společnosti, a že je tedy nevyhubí (prý tam snad dodnes zákon zná lovecký lístek na odstřel Austrálce – ale už se nevydávají), ale ještě v r. 1960 se domorodcům odebírali novorozenci a dávali „bílým“ rodinám či do klášterů na „výchovu“.

  6. Hraničář

    Hebért
    06.11. 2017
    že za určitých podmínek nemoci atd… je lepší pro dítě, aby bylo usmrceno než aby žilo dál. ………………….

    Je samozřejmě hrozně těžké, jaký postoj zaujmout. Nedávno zemřela 30 letá žena s nemocí „motýlích křídel“. 30 let těžko představitelného utrpení – díky moderní lékařské vědě. Před 3 týdny(?) TV ukázala dalšího stejně nemocného, 21 letý kluk – vzhledem dítě – v hrozném fyzickém stavu, žije jen díky nepředstavitelné obětavosti rodičů a lékařské péči. Před měsícem(?) byly v tisku obrázky 2 leté holčičky s ichtyósou. Další hrozná nemoc. Pár lidí na celém světě, příčina neznámá – genetická(?), „léčba“ drahá, vyléčení neznámé.
    No a k tomu zbožné řeči o Všemohoucím, Milosrdném ……

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *