Abdullah Gondal: Zpověď ex-muslima

Autor | 31.01. 2019

Abdullah Gondal se svým synem.

Ateisté a ex-muslimové. Co mají tyto dvě kategorie společného? Existuje mezi nimi poměrně velký průsečík. Není žádným tajemstvím, že mnoho ex-muslimů se po svém odpadnutí od islámu vzdává náboženství jako takového a stávají se z nich ateisté. Ateisté a ex-muslimové však mají společné také nelichotivé prvenství, kterého by se jistě rádi vzdali. Ateismus, rouhání se či urážka náboženského cítění je dnes kriminalizována v legislativách více než padesáti zemí. Velmi podobná čísla platí v případě odpadnutí od islámu. V desítkách zemí je kriminalizována, ve dvanácti pak za apostazi hrozí dokonce trest smrti.

Následující text je překladem textu pákistánského (nyní v Kanadě žijícího) ateisty a sekularisty Abdullaha Gondala, který věrně zachycuje pocity ex-muslimů a nesnášenlivost, které musí ex-muslimové ze strany vyznavačů islámu čelit:

Stalo už se v podstatě tradicí, že muslimové znovu a znovu obviňují aktivní a hlasité ex-muslimy, jako jsem já sám, z toho, že to jsou židé, ilumináti či sionističtí agenti. Někteří o mně říkají, že to dělám kvůli slávě či získání pozornosti, nebo že mi jde jen o peníze. Někteří pak tvrdí, že jsem muslimem vlastně nikdy nebyl. Tohle všechno dokáže vymyslet pouze mimořádně netolerantní a nesnášenlivá mysl.

Chcete vědět, proč jsme my, ex-muslimové, tak „hlasití“? Ve dvanácti zemích je odpadnutí od islámu či rouhání trestáno trestem smrti, v mnoha dalších pak za tyto „zločiny“ můžete skončit ve vězení. Pamatujete si ještě na Mashaala Khana*? Nebo na Salmana Rushdieho? Pokud ne, nedávná kauza saúdskoarabské ex-muslimky Rahaf** Vám může posloužit jako připomínka. Musím také připomínat nenávist vůči nevěřícím, kterou Korán přijímá, když označuje nevěřící mimo jiné za „špínu“, „zvířata“, „psy“ či „dobytek“? A nezapomněli jste na homofobii? Či patriarchální společenské systémy v islámských zemích? Nebo na sekání rukou za krádež kousku jídla či oblečení? Nebo na kamenování či bičování lidí pouze kvůli tomu, že měli sex? Musím snad připomínat dhimmi***? Či schvalování otroctví ve svaté knize? Nebo snad psychopatické popisy mučení v pekle? Podívejte se na země, které jsou co se týče práv žen nejhorší, a drtivá většina z nich bude muslimských.

A co jsem já sám získal? Nebo lépe řečeno, co jsem obětoval? Již nikdy nemohu navštívit Pákistán a některé své příbuzné již pravděpodobně nikdy neuvidím. Moje tety chtějí zabít mě i mého jedenáctiměsíčního syna. Moji rodiče se mě několikrát zřekli. Pravidelně dostávám výhrůžky smrtí od stoupenců „náboženství míru“. Přišel jsem téměř o všechny mé kamarády z dětství i ze školy. Z toho, že jsem ex-muslimem, který nyní o islámu nahlas hovoří, jsem nezískal ani vindru. A podobné jsou i příběhy mnoha ostatních ex-muslimů, kteří se rozhodli nemlčet.

Protože jsem kdysi sám byl oddaným muslimem, velmi dobře rozumím tomu, jakou moc a kontrolu může mít náboženství nad myslí svých vyznavačů. Náboženství zcela zaslepuje rozum a kritické myšlení. Vzalo mi to celé mé náctileté období, celé mé dospívání, čas, který již nikdy nezískám zpátky, během kterého jsem učinil některá rozhodnutí, kterých budu navždy litovat. Přeji si, aby si mladí lidé nemuseli procházet tím samým, čím jsem si přošel já.

Převzato a přeloženo z facebooku Abdullaha Gondala


* Pákistánský vysokoškolák, který byl v roce 2017 zavražděn svými spolužáky kvůli podezření, že se rouhal. O případu jsme psali zde.

** Saúdskoarabská ex-muslimka a ateistka Rahaf Mohammed al-Qunun, která před několika týdny utekla z rodinného výletu v Kuvajtu. Původně měla namířeno do Austrálie, musela však přestupovat v Thajsku, kde ji na žádost Saúdů zadrželi v mezinárodní zóně letiště, odkud měla být deportována zpět do Saúdské Arábie.. Rahaf se následně zabarikádovala v letištním hotelu a díky Twitteru se brzy o jejím osudu dozvěděly statisíce lidí, díky čemuž se jí dostalo značné diplomatické pomoci od kanadské ambasády v Thajsku. Rahaf nakonec v Thajsku přebrali zástupci OSN, kteří ji garantovali bezpečí. O pár dní později získala Rahaf azyl v Kanadě, kde momentálně žije.

*** Označení pro věřící nemuslimy žijící v islámských zemích, především jde o tzv. Lid knihy, tj. o křesťany a židy.

213 thoughts on “Abdullah Gondal: Zpověď ex-muslima

  1. Tonda Vlas

    Na šarlatánce označil jeden borec, prý roky žijící v Británii a už britský občan stránky exmuslimů za fašistické.

  2. A. S. Pergill

    @Tonda Vlas
    Obvyklou taktikou muslimů je označovat své oponenty a ty, co přinášejí pravdivé a úplné informace o islámu za „fašisty“, případně „rasisty“.
    Islám je ideologie nesmírně podobná nacismu s jediným podstatným rozdílem: Zatímco nacismus byl vojensky poražen a jeho vůdcové dílem utekli, dílem spáchali sebevraždu a dílem skončili na šibenici, islám, bohužel, poražen nebyl.

  3. toli

    Však se v islámských zemích uctívá nacismus úplně bez problémů,muslimové i náckové mají společné i to že nenávidí Židy.
    Minulý týden byl na history dokument o náckovském lékaři v Mathausenu ,byl stejný jako Mengele v Osvětimi.Po válce si úplně klidně otevřel gynekologickou praxi v Německu aniž by si změnil jméno,založil rodinu a žil jako vyšší střední třída na zámku.Teprve až když se počátkem 70, tých let kolem něj začala utahovat smyčka tak zdrhnul do Egypta kde přestoupil k Islámu a úplně klidně tam žil a stýkal se s lidmi .Zemřel v roce 1992 na rakovinu.Do Egypta mu klidně chodily z Německa i dopisy od jeho dětí.

  4. Tonda Vlas

    Ten dotyčný nebyl muslim, spíše zarytý ateista a vyznavač Dawkinse, ale nevím jak, toto tvrdě napsal. Evropské křesťanství je vyčpělé a sekularismus neohrožuje a ve své bezradnosti hledají církevníci spojenectví se svým někdejším úhlavním nepřítelem – s islámem.

  5. Richard

    Ateisti väčšinou nerozlišujú medzi jednotlivými náboženstvami a tak nevidia v čom je problém Islamu a hádžu do jedného vreca s inými náboženstvami. Islam má ale niekoľko unikátnych príznakov. Jednak je prísne monoteistické a spústa moslimov označuje aj kresťanov za polyetistov, čo im dáva právo zachádzať s kresťanmi ako s neveriacimi. Ďalší prvok je požiadavky absolútnej poslušnosti – čo je aj jeden z významov slova Islam. Moslim, má jednoducho poslúchať a nemá klásť žiadne otázky. Ďalšia negatívna vec, ktorú majú všetky súčasné odonože Islamu je absolútna viera v pravdivosť každého slova v Koráne (to isté majú Jehovisti vierou v Bibliu) – neuznávajú, že niektoré texty v Koráne sú iba obrazné alebo mali význam v čase písania Koránu. A najhoršia vec je prerastanie Islamu a štátu. Poctivý moslim musí podľa Koránu požadovať aby sa štát a celý svet riadil podľa šárie, oddelovanie týchto dvoch vecí je neprípustné. V kresťanskom svete vidíme, že keď napríklad Anglický kráľ (ale aj Dánsky a iní) sa ustanovil hlavou Anglikánskej cirkvi tak z dlhodobého hľadiska tak stratil autoritu aj kráľ aj cirkev – pretože to išlo proti zásadám kresťanského učenia.

  6. xjur

    Problémy cizích lidí resp. cizích zemí, resp. cizích náboženství se lépe nahlíží, protože z pozice nezúčastněného pozorovatele to jde lépe.
    Zato problémy, na které nahlížíme zevnitř, týkající se nás samých, už tak jasně nevidíme a snažíme se z nich vykroutit. Nemáme odvahu říci na rovinu, že i ti naši křesťané usilují o to samé jako islamisté, tj. o získání nadvlády, prestiže a majetku. Dělají to i tím stejným způsobem jako islamiste, tj. oblbováním lidí, jenom teď už trochu vice „v rukavičkách“. Pořád ale platí, že Vatikán chce diktovat co si mají pobožní myslet, že si libuje v okázalosti a vládne velkým majetkem. Pořád platí, že církve se chtějí podílet na moci a snaží si podřídit vládnoucí aristokracii. Stále platí, že krále Švédska, Holandska, UK a mohé další uvádí do úřadu církev a ti jsou tedy jakoby v podřízeném postavení.
    Taky je vidět, jak naši pobožní (papež František) se snaží sblížit s islamisty aby uchlácholili lidi, aby lidi nesmetli do propadliště dějin spolu s mohamedany i křesťany.
    Je na nás, jak se zachováme. Zda si budeme myslet i nadále, že Západní náboženští pomatenci nás ochrání před Východními náboženskými pomatenci – dříve fungovalo, ale teď už sotva – nebo budeme usilovat o skutečně sekulární stát, kde taková soukromá věc jako je náboženství, zůstane v soukromou. Kdy stát a politici (exekutiva i zákonodárci) nebudou kupovat hlasy pobožných za veřejné peníze a různé ústupky.

  7. Lemmy

    Na Slovensku máme v Ústave SR uvedené, že štát sa neviaže na náboženstvo, že republika je sekulárna. Pritom Vatikán cez KBS sa snaží toto porušiť. Pozri: Biskupi nemajú v pripomienkovaní zákonov čo hľadať. Na zrušenie sekularizmu používajú salámovú metódu. Podáš prst, zjedia celú ruku.

  8. toli

    @Lemmy
    No přijde mi že jste si nasrali do bot. Na jedné straně tvrdíte že jste sekulární stát a na druhé straně podepíšete konkordát s Vatikánem tak co vlastně chcete ? U nás to zkoušeli taky,ale naši politici prohlásili že nebudou zvýhodňovat římské katolíky před evangelíky a dalšími protestantskými církvemi,takže žádný konkordát s Vatikánem nemáme.

  9. Marie

    U nás stát zvýhodňuje katolíky a křesťany nebo nábožné obecně, například v české televizi. Ateisté tam pořady nemají, ani nenáboženští humanisté. Výhody mají věřící. Jinak souhlasím s Richardem, islám je dneska mnohem horší než křesťanství.

  10. jl

    @Marie
    Islám je dnes spíš lokální, byť násilnický fenomén, vázaný na víceméně arabáše, na různých místech čile obchodující s otroky, atd. Křesťanství se na západě redukovalo na pár osamocených skupinek v Evropě a obklíčené zbytky protestantského fundamentalismu v Americe.
    Skutečně ničivou náboženskou soustavou je dnes souhra západní manichejské gnóze (kam spadá všechno možné od „ateistů“ všech barev až po velkou část křesťanů) s čínským postmaoistickým státním kapitalismem.

  11. Tonda Vlas

    Islám zlehčovat nelze. Vy to v ČR nevidíte, za to já tu v Německu moc dobře vidím, jak se to tu v tomto velmi rapidně změnilo k horšímu. Zatímco se křesťanské kostely vyprázdnily, tak tu islám masivně narostl. Měl jsem dokonce krátkodobě jednoho šéfa – Němce- muslimského konvertitu.

  12. jl

    @Tonda Vlas
    I v tom Německu jde spíš o biologický ústup a tendenci k sebevražednosti, coz jsou přímé důsledky konkrétních, reálně panujících náboženských představ, než o islám jako takový. Jinak řečeno, nebezpečnější jsou ti, kdo ho tam dovážejí, než ti samotní afričtí inženýři.

  13. xjur

    V Nemecku to jeste nedoslo do stavu, kdy skudci (dovozci inzenyru) budou odstraneni od valu, ale uz to doslo do stavu, ze prace neschopnych, ale jinak vseho schopnych imigrantu je v zemi moc.
    Skutecni Nemci se mozna brzy budou ucit cesky, o takove imigranty stojime.

  14. Ateistum

    A proč o ně (Němce) stát? To co dopustili ve své vl.asti dopustí i ve vl.asti Čechů, a s mnohem větším klidem!!!

    Vždyť i mezi Čechy způsobuje neukotvení (způsobené pouhým přestěhováním) nezájem o stav a vývoj lokality vybrané si k životu. Teď do Česka vtrhli Uk.rainci a podívejte co jim Češi tolerují.

    Můžeme jim pomoci; najít zázemí než se zorganizují a vezmou si svou vl.ast zpět, silou, můžeme jim i vojensky pomoci. Chtějí takovou pomoc? Jsou Češi se současnou vládou schopni takovou pomoc nabídnout?
    Souvisí s tím i to, že v okamžiku kdy dojde na občan.skou vál.ku mezi Čechy (skutečný fyzický boj, ke kterému dříve či později dojde, pokud nepřijde dříve zlý) budou se řešit i „možní nepřátelé za zády“ a mnozí z lidí jiných národností (kteří často jen hledají klid pro život – Bohu žel, je to tak) jimi budou a budou muset být řešeni.

    Tomuto všemu, i tomu co již zažíváte, jste Češi mohli uniknout; i být skutečně nápomocni ostatním utlačovaným národům. Stačilo neušlapat v sobě své svobodné já a začít konečně spravovat vlast (odkázanou vám předky, svěřenou jim a jejich dětem Bohem) a své záležitosti s Boží pomocí, jak se na člověka patří.

  15. toli

    @Ateistum
    To je jako proslov Hitlera :-),prostě fašistické

    Vždyť i mezi Čechy způsobuje neukotvení (způsobené pouhým přestěhováním) nezájem o stav a vývoj lokality vybrané si k životu. Teď do Česka vtrhli Uk.rainci a podívejte co jim Češi tolerují.

    Jednoduše byli pozváni vládou a zaměstnavateli protože máme nedostatek pracovních sil.
    Dříve to byli Židé a nyní to jsou Ukrajinci,ano chápu tě 🙂

    Souvisí s tím i to, že v okamžiku kdy dojde na občan.skou vál.ku mezi Čechy (skutečný fyzický boj, ke kterému dříve či později dojde, pokud nepřijde dříve zlý) budou se řešit i „možní nepřátelé za zády“ a mnozí z lidí jiných národností (kteří často jen hledají klid pro život – Bohu žel, je to tak) jimi budou a budou muset být řešeni.

    Ano boj s Ukrajinci je tak leda v tvé hlavě.

    Tomuto všemu, i tomu co již zažíváte, jste Češi mohli uniknout; i být skutečně nápomocni ostatním utlačovaným národům. Stačilo neušlapat v sobě své svobodné já a začít konečně spravovat vlast (odkázanou vám předky, svěřenou jim a jejich dětem Bohem) a své záležitosti s Boží pomocí, jak se na člověka patří.

    Ale my si svou vlast zpravujeme,máme demokratické volby a zastupitelskou demokracii.
    Druhá část tvého odstavce je už nacionalistická a náboženská.Záměrně nepoužívám slovo vlastenecká protože ty už jsi za hranou vlastenectví

    Víš ono se říká že každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží.Chvála bohu alespoň za to,také jsme si mohli zvolit soudruhy nebo nácky a fašisty.

  16. jl

    @xjur
    Podle mě se mýlíte v tom, že existují nějací dobří Němci „dole“, zlí Němci „u válu“ a nějaká země zaslíbená na východní hranici Bavorska. Ve skutečnosti zde máme končící Němce, kteří se valně neliší od Čechů. Proto ani nějak nedává smysl jakési obelstění nevyhnutelného čistě hypotetickou procedurou dolití takových Němců do ČR. Samo myšlení obírající se konstrukcemi takhle abtsraktních nesmyslů je spíš symptomem než řešením.

  17. toli

    Samo myšlení obírající se konstrukcemi takhle abtsraktních nesmyslů je spíš symptomem než řešením.

    Souhlasím,fašoun vždy musí mít rozlišené na my dobří a zlí ti ostatní. Je to symptom fašismu

  18. Marie

    A proto toli rozděluje všechny na fašisty a nebo na ty správné homosexualistické pseudohumanisty. Také bolševici všechny rozdělovali na fašisty, to byli ti proti bolševismu a na ty dobré. A to samé dělají dnešní pseudohumanisté a rádobyliberálové. Už jsem to zažila a nechci to zažít znovu. V komunismu jsem prožila 20let života a nechci se tam pod taktovkou EU vracet. Multikulti bolševismus nechci. Střední Evropa by měla vytvořit proti-val této ideologii. Celá V4 a Rakousko a Itálie. Už nás přibývá, kteří nechceme začínající EU multikulti totalitu. Jak tu psali jiní, rozhodně budu volit proti této ideologii, ať se nazývá zrovna jakkoliv. Snad to jako vystudovaná pedagožka mohu ještě napsat a nezavřou mě za to. Dneska ještě ne. Proti islámu a muslimům je třeba se jakkoliv bránit.

  19. Alibaba

    Ateistum: Začít konečně spravovat vlast (odkázanou vám předky, svěřenou jim a jejich dětem Bohem) a své záležitosti s Boží pomocí, jak se na člověka patří.
    Proč bychom si měli nechávat bohem radit/pomáhat? Co je to bůh? Pro mě je to idea, která slouží k manipulaci (To je to vaše zlo, o kterém tu píšete!?) s věřícími.
    Proč bychom se měli nechat manipulovat vašimi škodlivými (zlýma) ideami?

  20. toli

    A proto toli rozděluje všechny na fašisty a nebo na ty správné homosexualistické pseudohumanisty.

    No vy aby jste se neozvala 🙂
    Všimla jste si že pouze o Eklesianovi říkám že je fašoun,ale už to neříkám o xjurovi,Hraničáři, a dalších ?Rozdíl mezi nimi a fašouny je ten že fašoun zásadně mluví za všechny ty lepšolidi a nikdy ne pouze za sebe.Můžete mít odlišný názor ,ale nesnažte se unifikovat lidi a mluvte pouze za sebe.To totiž dělají právě fašouni že mluví ve jménu ostatních.
    Já také nechci multikulti,ale určitě kvůli tomu nebudu volit ještě větší zlo-Okamuru a určitě nechci ven z EU kde pořád ještě převažují pozitiva nad negativy.

  21. toli

    Proč se Srbsko,Černá Hora,Makedonie a Ukrajina snaží do NATO a EU ?Protože znají jak to vypadá mimo a tak chtějí dovnitř. A proč má Británie takové problémy s brexitem který ještě ani nezačal ? Protože už vědí že skočili na lep podvodníkům ale hrdost jim brání veřejně to přiznat.
    Páchají sebevraždu v přímém přenosu.
    Přitom jde o takovou maličkost jako je severní Irsko které je součástí Británie.Takže by měla být mezi ním a Irskem pevná hranice,kterou však žádná strana nemůže připustit .V tu chvíli by se totiž opět rozhořela sektářská občanská válka mezi katolíky a unionisty.Právě EU dokázala zastavit občanskou válku tím že zrušila hranice.

    Ale zajímalo by mne jak to mají na Gibraltaru,který je britský ale v těsném sousedství Španělska,takže gibraltarští Britové pracují ve Španělsku,zatím…

  22. Ateistum

    Co myslíš lháři a manipulátore, jsme umláceni „tvými“ „argumenty“?

  23. toli

    Co myslíš lháři a manipulátore, jsme umláceni „tvými“ „argumenty“?

    Ty sviňko rozhodně jsi umlácený.A nevím proč používáš opět slůvko my,jednou fašista navždy fašista,že ?

    Neschovávej se štětináči za ostatní 🙂

  24. toli

    X krát jsem řekl že mi jsou vaše názory ohledně homo manželství zcela lhostejné.Vysvětlil jsem své argumenty proč jim fandím a pomáhám a zbytek jde mimo mne.Já nerozhoduji o zákonech a vy nerozhodujete o zákonech,tak proč bych se měl zajímat o vaše názory ?

  25. Ateistum

    Nevíš nic, to zaprvé.

    Zadruhé, každý svým způsobem rozhodujeme o zákonech, i kdyby jen nezájmem o ně a jejich ignorováním. K čemu ti je zákon, nebo i vláda, které se nikdo, nebo i jen někdo, nepodřizuje?
    Jakou má tahle vláda v demokracii legitimitu, mandát ke konání jak koná,… máme demokracii?

  26. toli

    Jakou má tahle vláda v demokracii legitimitu, mandát ke konání jak koná,… máme demokracii?

    Má legitimitu demokratických voleb,a to ti hrozně vadí.

  27. toli

    Jinak jsme na nesprávném diskuzním vláknu,vrať se k homoušům a přečti si znovu výzkumy statistik,CVVM,PEW RECHEARCH CENTER i Medianu.Jsi představitelem cca 30-40% občanů co jsou proti homomanželství.

    Prostě vznikla společenská poptávka po tom zákonu a tak to demokraticky zvolená vláda i demokraticky zvolený parlament řeší,tečka.

  28. Alibaba

    toli: V tu chvíli by se totiž opět rozhořela sektářská občanská válka mezi katolíky a unionisty.
    To je tak pravá křesťanská láska…
    Určitě si to bůh takhle přeje…
    I na nicku Ateistum je vidět, že si tohle přeje. 🙁

  29. toli

    Kdysi bylo celé Irsko britskou kolonií.Získání nezávislosti bylo provázeno referendem v němž si 5 irských provincíí přálo zůstat v soustátí Británie.To je dnešní severní Irsko.Problémem je náboženství,jak jinak.Zatímco Irsko patří k římským katolíkům tak Británie je anglikánská tedy protestantská.

  30. Marie

    Pardon, patřilo to sem. „Máme politické ambice, řekl v Rozstřelu kandidát na šéfa pražských muslimů“

    https://tv.idnes.cz/rozstrel/rozstrel-leonid-kusnarenko-cely-zaznam-islam-muslim-cesko.V190207_135744_idnestv_jaha

    Když se ho ptali na rovnost žen a mužů nebo na homosexuály, tak se pěkně vykrucoval, ale nešlo mu to. Například přiznal, že žádná muslimská země netoleruje páry homosexuálů. Nejen manželství, ale vůbec praktiky, což já toleruji. O manželství se můžeme hádat, ale toleruji páry nebo partnerství. Tento nový předseda pražských muslimů je zároveň napojen na Rusko. Tomu člověku se nedá věřit.

  31. Marie

    Co nemohu pochopit je, že obhajuje Samera, který byl zatčen za vycestování k islámskému státu nebo jiné teroristické organizaci, prý je to fajn chlap.

  32. toli

    Ono je celkem logické že mají politické ambice,stačí aby jich bylo někde více,pak začnou přetvářet prostředí k obrazu svému,když může být starostou Londýna muslim,a kdo ho volil ?

  33. toli

    Kdybychom nedrželi naše kristovníky na uzdě tak to tady za chvíli budeme mít jako v tom zajebaném Polsku-Právo a Spravedlnost,nutno chápat jako křesťanské právo a křesťanskou spravedlnost,viz ateistum.

  34. toli

    Nejnovější snahy KDU-zakázat prodej o všech svátcích.Pokud by uspěli tak se budou snažit zakázat prodej v neděli.

  35. Marie

    Tak ono shazování homosexuálů z domů a zavedení volné neděle je docela rozdíl, proto se křesťanů nebojím. Ostatně oni se omezili sami. I v době kdy měli 99 procentní většinu, za osvícenství, se sami omezili, to nebyl tlak ateistů, těch bylo málo, ale tlak liberálnějších křesťanů. Osvícenců. Rozhodně z valné části. U muslimů je to jiné, horší.

  36. Marie

    Stejně tak se nebojím zákazu potratů, to je sporné i u ateistů, jestli to je nebo není vražda, znám ateisty, kteří jsou proti potratům. Kdybych žila v Polsku, budu volit PiS, i když jsem nevěřící. Chci ochranu před skutečným nebezpečím, před muslimy.

  37. toli

    Kdybych žil v Polsku tak rozhodně nebudu volit PiS stejně jako v Česku nebudu volit SPD.
    Jednoduše nemám rád když se někdo snaží zasahovat do svobod a práv jednotlivce.
    Co se týká potratu tak s nimi sice nesouhlasím,ale respektuji právo ženy rozhodovat si o svém těle.Toto právo považuji za nadřazené právu shluku buněk.Všimla jste si že o potratu by nejraději rozhodovali muži ? Tedy ti co do toho mají co nejméně mluvit.

  38. Tonda Vlas

    Chápu, toli, těžký zastánce homodějství a křesťanobijec. Ale pravé nebezpečí pro těžce získané výdobytky západní civilizace vůbec nevidí.

  39. toli

    @Tonda Vlas
    Nic nechápeš jako obvykle.
    Nebudu volit stranu která má sice demokracii v názvu -SPD ale uvnitř té strany je demokracie zakázaná.Takže to je jen vějička na hloupé voliče jinak rétorika SPD a NSDAP se neliší.
    Jinak boj proti migraci má v programu více stran,takže určitě nebudu volit hnědý mor.

  40. toli

    Si všimni že žádný skutečný demokrat se v parlamentu s Okamurovci vůbec nebaví.Když už to vypadalo že se SPD dostane do vlády tak Babiš naštěstí couvnul neboť si uvědomil že Okamura rozdává polibky smrti.Kdyby se náhodou Okamura dostal ke korytu tak bys viděl jak rychle by skončil s odvolatelností politiků kterou teď prosazuje.Preference SPD vytrvale klesají,lidi si uvědomují že je Okamura jen vodí za nos.

  41. toli

    A když teď Soukup zakládá svou politickou stranu tak alespoň odsaje Okamurovi jednoduché voliče.Konzultoval jsem to s lidmi ve svém okolí a dospěli jsme k závěru že se na to velmi těšíme.

  42. Alibaba

    toli: Kdyby se náhodou Okamura dostal ke korytu tak bys viděl jak rychle by skončil s odvolatelností politiků kterou teď prosazuje.
    A navíc je to při tajných volbách blbost.

  43. Marie

    Já se začetla do mnoha statistik, i do těch zde uvedených v článících nebo komentářích a muslimové jsou dlouhodobě v moderní době mnohem horší než křesťané, budu volit podle toho, kdo zabrání islámu se sem dostat. Minule realisty. SSO teď vedou šílenci a anarchové, takže ty ne. Václav Klaus a Zahradil ODS nevytrhnou. Ty tak ne. Takže realisty nebo SPD. Když se dostane Okamura ke korytu, ať zavede co chce, hlavně když zabrání islámu se sem víc dostat. Vše ostatní je mi jedno. Do eurovoleb budu volit podle šancí a podle protiunijnímu a protimuslimskému programu, nic jiného mě osobně nezajímá. Hlavně zabránit pseudoliberální totalitě v multikulturalismu. Vše ostatní mě nezajímá. Klidně ať homouši nebudou mít manželství, já je klidně obětuji. Nezajímají mě tolik. ANO vede slaboch, který je nerozhodný. Toho ne. Takže chci, abychom se v rámci V4 dostávali k Itálii a Rakousku, k protimuslimským zákonům. To samé Dánsko. Je třeba je sem nepustit. Evropa se mění. Děkuji za to. Směrem k antiislámu. Nechci multikulti Evropu.

  44. toli

    ANO vede pragmatik,ANO nemá žádný pevný program ale reaguje podle poptávky.Mě osobně vadí na Babiši to množství skandálů i když jsem ho volil,teď už nebudu.Říká se že není šprochu aby na něm nebylo pravdy trochu.Hnědý mor také volit nebudu a takzvaně tradiční strany prokázali za 30 let že jsou na hovno respektive jen na žvanění.Takže zbývají smažky piráti na kterých se mi líbí jejich liberalismus.Sice se o nich říká že to jsou vítači,ale i kdyby to byla pravda tak zcela jistě nebudou mít tak velkou moc aby otevřeli brány multikulti.
    BTW realisté jsou rovněž na hovno,totálně neznámí a ani se nedostávají do průzkumů,to samé se dá říct i o svobodných.To jsou vyhozené hlasy

  45. Marie

    Pro mě je hnědý mor islám a multikulturalismus. To Hitler mluvil dobře o islámu a jeruzalémský muftí o Hitlerovi. Obrana proti islámu je správná. Takže já toho tvého slabocha, tedy prý pragmatika, volit nebudu. Demografická křivka v Evropě říká, volme proti islámu.

  46. Marie

    Rádobyliberální demokracie, která omezuje svobodu slova, nutí facebook k mazání, cenzuruje, do televize pouští pouze politicky korektní svinstvo, to opravdu není liberalismus, ani demokracie, hlavně když se neustále opakují referenda, která nedopadnou dle očekávání, jak tu psali jiní. Nevzdělanci nebo lidé z nekvalitních humanitních fakult ať si volí tyhle eurosmažky jako Babiš nebo Bartoš, já budu volit proti tomuto. Klidně Okamuru, nevadí mi. Pro mě je horší rádobyliberální protinárodní multikulti totalita a islám než Okamura nebo i někdo víc napravo. Cokoliv jen ne multikulti a islám.

  47. Tonda Vlas

    *ANO vede slaboch, který je nerozhodný*
    ——————————————-
    Není to nerozhodný slaboch. Ač na to postavou vůbec nevypadá, tak má ramena obrovská. Jenže má pouze jednu jedinou prioritu – vlastní kešeni.

  48. toli

    Pro mě je hnědý mor islám a multikulturalismus. To Hitler mluvil dobře o islámu a jeruzalémský muftí o Hitlerovi. Obrana proti islámu je správná. Takže já toho tvého slabocha, tedy prý pragmatika, volit nebudu. Demografická křivka v Evropě říká, volme proti islámu.

    Říkala jste že jste učitelka,to je diagnóza ? Říkal jsem přeci že Babiše už volit nebudu.Pro ty skandály.Jinak vytýká vám někdo že jste fašizoidní volička SPD ? Ne neřekl vám nikdo ani slovo , klidně si volte koho chcete,vaše věc,ale hlavně se nejdříve naučte principy demokracie,učitelko jedna tříbarevná 🙂

  49. Tonda Vlas

    *toli
    09.02. 2019
    ANO vede pragmatik,ANO nemá žádný pevný program ale reaguje podle poptávky.Mě osobně vadí na Babiši to množství skandálů i když jsem ho volil,teď už nebudu.*
    —————————————————————————————————————-
    Babiše bych nevolil nikdy. Já jsem si všiml, co je zač před dlouhými lety, kdy byl Zeman ještě premiérem a také jsem si všiml, jak mu Zeman jako premiér šel na ruku na úkor jiných. Jako měli jiní svého Bakalu, tak měl Zeman svého Babiše už od prvopočátku.
    Proto jsem podepsal Milion chvilek pro demokracii okamžitě i když se s většinou jejich názorů neshodnu.

  50. Tonda Vlas

    Vítači jsou u pirátů pouze někteří. Oni jsou ti piráti dost pomlouváni.

  51. toli

    Babiše bych nevolil nikdy. Já jsem si všiml, co je zač před dlouhými lety, kdy byl Zeman ještě premiérem a také jsem si všiml, jak mu Zeman jako premiér šel na ruku na úkor jiných.

    No to já jsem si nevšiml,ale podruhé už stejnou chybu neudělám.Jak jsem řekl vadí mi ty jeho skadály a neurvalý přístup k malozemědělcům,farmářům ve snaze dostat pod křídla Agrofertu co nejvíc……

  52. toli

    @Tonda Vlas
    Vítači jsou u pirátů pouze někteří. Oni jsou ti piráti dost pomlouváni.

    Také si myslím.Jak jsem řekl líbí se mi jejich liberalismus a mládí.Mají budoucnost protože mladí stojí za nimi.Co se starými capy z jiných politických stran ?

  53. Tonda Vlas

    *Marie
    09.02. 2019
    Rádobyliberální demokracie, která omezuje svobodu slova, nutí facebook k mazání,*
    ————————————————————————————————————–
    Předevčírem jsem se na xichtáči přihlásil do skupiny ISLÁM, JUDAISMUS , KŘESŤANSTVÍ. Zjistil jsem pak, že je správcem muslim s cizím jménem, žijící v Saudské Arábii. Řekl jsem si, safra, tu musím psát velmi opatrně. Ta opatrnost mi nebyla nic platná. Vyměnil jsem si s ním pár příspěvků. U jeho příspěvků naskakovala písmena obráceně, zprava doleva. Nakonec jsem se tam ohřál pouze něco málo přes den a včera večer po výměně pár příspěvků s ním mě okamžitě z té skupiny vylil. Pár křesťanů tam sice je, ale dle toho co píšou, tak jsou to všichnni multikulturní Halíkovci.

  54. Marie

    Babiš má víc skandálů než Okamura, ale mě jsou skandály ukradené. Chci volit proti islámu a multikulti, nic jiného mě nezajímá. I kdyby ten člověk byl třeba vrah. Hlavní je, že proti islámu vystupuje nebo něco dělá. Cokoliv lepší než nic. Tříbarevná? Prosím, bez osobních invektiv, nechci být sprostá jako ten, který vám zde předhazuje vaší nemoc.

  55. Marie

    Babiš má víc skandálů než Okamura, ale mě jsou skandály ukradené. Chci volit proti islámu a multikulti, nic jiného mě nezajímá. I kdyby ten člověk byl třeba vrah. Hlavní je, že proti islámu vystupuje nebo něco dělá. Cokoliv lepší než nic. Tříbarevná? Prosím, bez osobních invektiv, nechci být sprostá jako ten, který vám zde předhazuje vaší nemoc. Babiš má svou stranu v ALDE, tuto skupinu multikulti bolševiků podporovat nebudu.

  56. Marie

    Chci silnou V4 ve spojení s Itálií a Rakouskem a co nejvíc aby tlačila na změnu EU nebo opuštění bolševického rádobyliberalismu a multikulti. Podle toho budu volit u nás. Jsem ráda, že se Evropa začíná měnit k mému ideálu protimuslimské pevnosti.

  57. Marie

    Toli, že volíte rudozelený bolševismus ALDE je vaše věc, já ho volit nehodlám. To raději ty „fašistoidní“ SPD, i když bohužel moc fašistoidní nejsou. Měli by být tvrdší. Ale klidně je volit budu proti islámu. Je to menší zlo než islám. Vše lepší než islám a multikulti bolševismus.

  58. toli

    Chci silnou V4 ve spojení s Itálií a Rakouskem

    To je jen sen,žádná silná V4 není a nebude.Momentálně se všichni shodují na stop islámu,ale počkejte až Evropa zacinká penízky.Poláci byli vždy prodejní a jsou stále,Maďaři si hrají na svém písečku a pro Rakušany jsme východní póvl.
    BTW víte že právě Rakousko zablokovalo řešení dvojí kvality potravin v parlamentu EU ,včera to proběhlo zprávami.Jak říkám jsme pro ně póvl.

  59. toli

    A i kdyby se V4 sjednotila tak v porovnání se zbytkem EU je to naprosté nic,rozhoduje počet obyvatel a tím pádem i počet křesel v evropském parlamentu.

  60. Marie

    Já bolševickou rudozelenou „liberální“ demokracii neuznávám a nevěřím v ní, takže proto volím konzervativně-liberální Realisty nebo SPD, ve Francii bych volila Le Pen a v Holandsku Wilderse a tak dále. Jsem ráda, že v Itálii, Rakousku,… už nastupují režimy podobnější těm ve V4. Rozhodně toto budu podporovat proti multikulti boševismu a islámu.

  61. Marie

    Každopádně už i ta vaše stará Unie se rozpadá, takže Itálie a Rakousko už také patří k V4, vaše západní Unie je jen utopie. Už i Británie odchází 😀

  62. Marie

    No nevzdělaní a duchodci možná částečně Babiše volit budou, ale já jako vystudovaná pedagožka to dám SPD nebo ODS panu Zahradilovi. Tito lidé budou mít dohromady asi víc než ANO. 🙂

  63. Marie

    Vsadím se, že SPD a ODS dohromady porazí hnutí ANO v eurovolbách. ODS je u reformistů a konzervativců a SPD u národovců jako Le Pen. Takže oboje mi vyhovuje víc než ALDE, starou Unii už opouští i Velká Británie, je to utopie, funguje pouze V4 a státy, které se k ní přidávají proti migraci. Stará Unie krachuje, podívejte na Francii co se tam děje, na žluté vesty a tak. 🙂

  64. Marie

    „Hnutí žlutých vest (přeneseně Žluté vesty, francouzsky Mouvement des gilets jaunes; výslovnost [žilɛ žon]) je protestní hnutí, které vzniklo v listopadu 2018 ve Francii. První velké akce a demonstrace se konaly 17. listopadu 2018 hlavně na severu země a v Paříži. Následně se hnutí v menší míře rozšířilo i do blízkých zemí (mj. Itálie, Belgie a Nizozemska). Na některých místech přerostly protesty v občanské nepokoje, stavění barikád a rabování. Pojmenováno je podle symbolu hnutí – reflexních žlutých vest, oblékaných účastníky. “

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Hnut%C3%AD_%C5%BElut%C3%BDch_vest

  65. toli

    No nevzdělaní a duchodci možná částečně Babiše volit budou, ale já jako vystudovaná pedagožka to dám SPD nebo ODS panu Zahradilovi. Tito lidé budou mít dohromady asi víc než ANO.

    Říkal jsem že Babiš je pragmatik,2 milionům důchodců dal 1000 korun k důchodu,takže to má jisté.A klidně se s vámi vsadím že bude mít více než ODS a SPD dohromady.

  66. toli

    V dobách kdy vládla ODS nebo ČSSD dostávali důchodci valorizaci asi tak čtyřicet korun.

  67. toli

    A Británie je pouze příkladem debility Britů což je zjevné při poměru hlasování o brexitu 51ku 49 .Británie se zbrzdila ve své imperiální velikosti která už dávno není pravdou.2 roky se handrkuje s EU o smlouvě se kterou souhlasili jak všechny země EU tak britská vláda a když má dojít na souhlas britského parlamentu tak se smlouva najednou nelíbí. Britové nikdy neřekli co vlastně chtějí a neříkají to ani teď,jen chtějí smlouvu změnit (tu smlouvu se kterou dříve souhlasili) ale již neřeknou jak změnit,Britové ani sami neví co vlastně chtějí.Celkem správně posílá EU britskou premiérku do hajzlu.Britové něco chtějí tak ať klidně táhnou do prdele i bez dohody,oni budou brečet ,ne EU.

  68. toli

    Britská tragikomedie je názorným a odstrašujícím příkladem jak to vypadá když zvítězí lidé jako vy paní učitelko 🙂

  69. Marie

    „Říkal jsem že Babiš je pragmatik,2 milionům důchodců dal 1000 korun k důchodu,takže to má jisté.A klidně se s vámi vsadím že bude mít více než ODS a SPD dohromady.“

    Vsadím se naopak, důchodců k eurovolbám tolik nepřijde. 🙂

  70. Marie

    Británie právě odchází, protože tragédie je EU, která se rozapadá. Stačí podívat na žluté vesty… 🙂

  71. Marie

    Francie jde do pytle, Macrona lidé nechtějí, protestují, Itálie už je naše, spolu s V4, Rakousko to samé a Británie odchází, tedy je vidět, že stará EU jde do pytle. 🙂 A do toho v USA Trump. Prostě staré hloupé pseudoliberální ideály jdou do kopru, na síla nabývá konzervativně-národovecká elita. 🙂

  72. toli

    Vsadím se naopak, důchodců k eurovolbám tolik nepřijde

    K euro volbám obecně přijde méně lidí minulá účast byla cca 18% voličů,v důchodcích to opravdu není 🙂

    Jinak Maruško vaše není ani Británie ani Francie ani V4 a dokonce ani Slovensko. Nevšimla jste si vyjádření slovenských politiků že chtějí být v tvrdém jádru EU po boku Francie a Německa ve více rychlostní Evropě ? Proč myslíte že Slováci mají euro jako jediní ve V4 ? Ano tušíte správně-chtějí do středu EU.
    Jinak pletete hrušky s jablky,brexit byl na stole dříve než žluté vesty,a žluté vesty vznikly jako reakce na zdražování a daně,to opravdu nemá s EU nic společného.
    To jsou opravdu učitelky tak neskutečně hloupé ?

  73. Marie

    Vtipné bylo, jak všichni předvídali pád Británie a libry, ale britská ekonomika je stále silná, libra nepadá ani s vidinou tvrdého odchodu z EU. A naopak se nám rozpadá Macronova Francie 😀 😀

  74. Marie

    Tvrdé jádro EU se právě rozapdá, EU odchází, Francie má problémy s vestami a Itálie a Rakousko jsou s V4. No prohlášení prozatimního premiéra a odcházejícího prezidenta Slovenska mě nezajímají, uvidí se po volbách. 🙂 Že se frustrátům po nemoci mozku nelíbí je jejich problém, ale v Evropě nabývá na síle konzervativně-národní myšlenka nad tou bolševickou multikulti pseudoliberální. A to je fakt. 🙂

  75. toli

    A také jsem si nevšimnul že by současný italský premiér říkal něco o vystoupení Itálie z EU,kam by jako Itálie chtěla s holou prdelí jít ,nehledě na to že by musela přestat používat euro ?Itálie je na tom se svou marnotratností a lenivostí jako Řecko před pár lety.

  76. Marie

    Na Slovensku teď vládne prozatimní premiér který neprošel volbami, to je třeba si říct. Ono se uvidí po volbách, i „liberální“ opozice je často proti Unii. Například Sloboda a Solidarita. Takže já se vážně nebojím… 🙂

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Sloboda_a_Solidarita

  77. Marie

    A proč hned vystupovat, on chce EU změnit, ne vystupovat. Až když to nepůjde… 🙂

  78. toli

    Že se frustrátům po nemoci mozku nelíbí je jejich problém, ale v Evropě nabývá na síle konzervativně-národní myšlenka nad tou bolševickou multikulti pseudoliberální. A to je fakt.

    O tom kdo je tady frustrovaný by se dalo polemizovat.Jste na tom mentálně úplně stejně jako ateistum.Já mám nemoc mozku úspěšně za sebou,ale vy jí právě prožíváte 🙂

  79. Marie

    Já jsem také nejdřív pro to EU změnit a pak, teprve když to nepůjde, tak odejít. Jednotný trh není špatná myšlenka, ty nesmysly okolo jsou špatné.

  80. Marie

    Mně připadá, že jí prožíváte právě teď. A nejsem sama. Jiní vás tu typovali také. A nejen věřící. I někteří místní ateisté. 🙂 Já sem dávám fakta, vy jen své mokré sny a fabulace. Poslední volby v Evropě ukazují jasně trendy… a jdou směrem co říkám já a ne vy. 🙂

  81. toli

    Na Slovensku sice vládne prozatimní premiér ale já neměl na mysli jeho,Touha po tvrdém jádru EU jde z úst více politiků napříč spektrem s vyjímkou krajní pravice.
    A z průzkumů vyplývá že by se slovenská veřejnost nerada loučila s eurem,jsou spokojení se svou mezinárodní měnou.

  82. Marie

    S tím Slovenskem nemáte pravdu, třeba SAS je proti tvrdému jádru, nejen SAS. Např. umírněná pravice. A to SAS je. Navíc jen na Slovensku V4 nestojí, ta přežije i bez něj, ale nemáte pravdu. Sama EU se promění. I bez Slovenska. Uvidíte. Už je to vidět dneska. 🙂

    A teď mě s dovolením omluvte, mam víc věcí na práci než si psát s nemocnými lidmi po úrazu hlavy a myšlenkových funkcí. S bolševiky jako vy už jsem svou zkušenost měla za minulého režimu, když vy jste byl v KSČ, nejspíše. Dnešní eurosocialistickou totalitu tedy dobře rozpoznám i za sladkými řečmi. Můj názor a názor velké části Evropy nezměníte, trendy jsou jinam než tvrdíte. V USA i v EU. Národně konzervativní myšlenka jsou nad vašimi. Máte smůlu. Uvidíte po letošních volbách ještě více, nejen u nás v ČR. Tak si tu užívejte. Přijdu zase, když nebude zkouškové období. Nashle. 🙂

  83. toli

    Poslední volby v Evropě ukazují jasně trendy… a jdou směrem co říkám já a ne vy

    Jenže ty trendy nemluví nic nic o vystoupení z EU,TO JSOU JEN VAŠE VLHKÉ DOMNĚNKY.
    A kdo všichni tady mluví o mé nemoci ? Já vím jen o schizofrenikovi multinickovi a klerofašistovi Ateistum,takže opět mluvte jen za sebe…..

  84. Marie

    Vy jste asi idiot, píši: „A proč hned vystupovat, on chce EU změnit, ne vystupovat. Až když to nepůjde… Já jsem také nejdřív pro to EU změnit a pak, teprve když to nepůjde, tak odejít. Jednotný trh není špatná myšlenka, ty nesmysly okolo jsou špatné.“

    a “ Můj názor a názor velké části Evropy nezměníte, trendy jdou jinam než tvrdíte. V USA i v EU. Národně konzervativní myšlenka jsou nad vašimi.“

    Nashle. 🙂

  85. toli

    A teď mě s dovolením omluvte, mam víc věcí na práci než si psát s nemocnými lidmi po úrazu hlavy a myšlenkových funkcí.

    Chtěla jste ať se vyvaruji invektiv které sama děláte ? Nebudu se snižovat na vaši úroveň a jsem rád že jdete pracovat 🙂

  86. toli

    A proč hned vystupovat, on chce EU změnit, ne vystupovat. Až když to nepůjde… Já jsem také nejdřív pro to EU změnit a pak, teprve když to nepůjde, tak odejít. Jednotný trh není špatná myšlenka, ty nesmysly okolo jsou špatné

    Jenže o změně EU se žvaní už asi 10 let a úplně k ničemu.Já jsem také pro větší volnost dejme tomu federalizaci jenže EU se nerozpadne-všichni mají rádi společnou měnu.

  87. toli

    Třeba teď se řeší fakt že po odchodu Británie a tedy i jejich peněz se sníží příspěvky na kohezi států které jsou pod ekonomickou úrovní západní Evropy.A už se ozývají hlasy hlavně z Polska,které protestují.
    Při změně pravidel EU by platilo že si každý stát bude žít pouze za své,a to by se těm dnešním křiklounům určitě nelíbilo.

  88. Nohavica

    Marie: z toho si nic nedělej, tadyhle mrtvička je místní trotl a šašek pro zábavu, agnostik který tvrdí, že nábožní věřící jsou nemocní, i když agnostik neví, jestli bůh je nebo není. I když homosexuál, žil se ženou a měl s ní děti, asi nevěděl co se mu líbí. Trotlík, jak říkám. 🙂

  89. Nohavica

    „Jenže o změně EU se žvaní už asi 10 let a úplně k ničemu“

    Ale protože jí nedělali správní lidé, teď se to začne měnit. Předvolební průzkumy na to vypadají…

  90. Nohavica

    Jsem rád, že vidím, jak to beze mě upadá. Vlastně sem chodí už jen mrtvička a nikdo další. Tenhle web začíná být marný. Když už i Hraničář píše, že to tu nemá cenu a Hraničář zrovna bedna není, tak je to teda co říct! 🙂

    Ať si tady ten starý mamrd píše sám se sebou, hlavně ať neobtěžuje někde v politice, ještě by to s ním zase šlehlo… To naopak já jsem do politiky vstoupil, tak uvidíme! Zatím a někdy, až přijde Medea! 🙂

  91. toli

    Schizofreniku na tebe nemá cenu vůbec reagovat takže ani nevím proč bych tě měl číst jakože jsem tě ani nečetl,jen jsem sjel kolečkem dolů na tabulku. 🙂

  92. Tonda Vlas

    *Jenže o změně EU se žvaní už asi 10 let a úplně k ničemu.Já jsem také pro větší volnost dejme tomu federalizaci jenže EU se nerozpadne-všichni mají rádi společnou měnu.Jenže o změně EU se žvaní už asi 10 let a úplně k ničemu.Já jsem také pro větší volnost dejme tomu federalizaci jenže EU se nerozpadne-všichni mají rádi společnou měnu.*

    Tu se někdo vůbec nebavil s obyčejnými Němci. Všichni nadávají na Teuro jak špaček. Proč říkají Teuro místo Euro? Drahý se řekne německy teuer.

  93. toli

    Tu se někdo vůbec nebavil s obyčejnými Němci. Všichni nadávají na Teuro jak špaček. Proč říkají Teuro místo Euro? Drahý se řekne německy teuer.

    No vidíš a Slováci a Estonci mají euro rádi.Otázkou je zda u Němců nejde o pózu aby byli in.
    Euro má své nesporné výhody od nepotřebnosti směny na národní měny až po nemožnost devalvace eura,o hodnotě eura rozhoduje pouze poptávka tedy trh.Žádný ze států platících eurem nemůže devalvovat euro aby pomohl svým exportérům .A rovněž silně pochybuji že by se Italové,Portugalci a Španělé chtěli vracet ke svým národním měnám které měli na bankovce třeba 5 nul……
    Btw v Římě právě probíhají masové demonstrace odborů proti té skvělé pravicové a xenofobní italské vládě kterou tady kdosi vzýval jako to nejlepší řešení.

  94. toli

    A pokud si Němci myslí že je draho tak by měli draho i kdyby platili markami,euro jako měna s jejich pocitem nemá nic společného.

  95. toli

    Je vidět že Němci nenakupují v Česku,to by teprve nadávali akorát by koruně nemohli říkat tkoruna. Já si v Německu nakupuji semena zeleniny a květin. Za ten samý sáček semínek dám tady 20 korun a v Německu 20 centů,spočítej si kolik ušetřím.

  96. Tonda Vlas

    *toli
    10.02. 2019
    A pokud si Němci myslí že je draho tak by měli draho i kdyby platili markami,euro jako měna s jejich pocitem nemá nic společného.*

    Žel má a já to vidím na vlastní oči. Byl jsem tu zrovna, když se tu v Německu měnily marky na eura. Ze Silvestra na Nový rok ceny poskočily nehorázně nahoru a pořád rostou rychlostí, jakou za marky nerostly. Kupní síla obyčejného člověka jde pomalu a jistě do čudu. U Slováků a Estonců je to něco jiného. Ty trpasličí národy si myslí, že když mají éčka, že jsou něco víc.

  97. toli

    Žel má a já to vidím na vlastní oči. Byl jsem tu zrovna, když se tu v Německu měnily marky na eura. Ze Silvestra na Nový rok ceny poskočily nehorázně nahoru a pořád rostou rychlostí, jakou za marky nerostly.

    Za to nemůže euro,za to mohou obchodníci,prostě využili situace.Jakákoliv změna je ideální pro zdražování protože je možné se na něco vymlouvat,kdyby se náhodou vraceli k marce tak budou opět zdražovat.Si vzpomeň na ceny když jsme se loučili s československou korunou.Slováci rovněž zdražovali když si brali euro,prostě obchodníci využili změny a mohli se na něco vymlouvat.

    Proč Češi v příhraničí jezdí nakupovat do Německa ? Určitě ne pro to že by v Německu bylo draho 🙂

  98. Tonda Vlas

    Hlavně tam nejsou Babišovy bezmasé párky.

  99. Alibaba

    toli: Euro má své nesporné výhody od nepotřebnosti směny na národní měny až po nemožnost devalvace eura,o hodnotě eura rozhoduje pouze poptávka tedy trh.Žádný ze států platících eurem nemůže devalvovat euro aby pomohl svým exportérům .
    Nemožnost devalvace není pravda. Právě teďka v předešlé krizi ECB sypala do ekonomiky i kvůli záchraně bank jižních států spoustu peněz (roztlo množství peněz v podstatě skokově, ale objem zboží a služeb ne, ten roste postupně). Takže to devalvace je, jen není řízená centrálními bankami jednotlivých států, ale centrální bankou (ECB) zpravující euro.

  100. toli

    @Alibaba
    Takže to devalvace je, jen není řízená centrálními bankami jednotlivých států, ale centrální bankou (ECB) zpravující euro.

    Ty mi nerozumíš.Devalvace být může ale musí se na ní shodnout všech 19 států platících eurem,chápoeš ?A k tomu se využívá právě ECB,Pokud není politická shoda tak ECB nemůže sama dělat nic.

  101. toli

    No Němci se teď rozhodli že zruší své tepelné i jaderné elektrárny a budou se nadále věnovat jen vodě,větru a slunci.Počkej jak budou vřískat nad drahotou elektřiny.
    Bohužel se to dotkne i nás vzhledem k propojení soustav.

  102. toli

    Hlavně tam nejsou Babišovy bezmasé párky.

    No a taky tam běžný nákup vyjde levněji než u nás.Takže co by chtěli rozežranci ? Mají vyšší platy a s vyjímkou nájmů a poplatků za bydlení i nižší ceny.

  103. toli

    Ale to není jen specifikace Německa a Česka.Lidé v příhraničí mají tuto výhodu všude. V roce 1993 jsem pobýval v Beneluxu a na nákup potravin jsme jezdili z Holandska do Belgie,protože Holanďané jsou velcí šetřílci. Si pamatuji jak jsem omylem platil holandskými guldeny a prodavačka po mě chtěla belgické franky.
    Když jsem tady potom vyprávěl že na snídaně jsem jezdil přes čáru do Belgie tak sousedům lezli oči z důlků,nevěděli co si o tom mají myslet.Jednoduše to bylo ekonomicky výhodnější.

  104. Tonda Vlas

    Někde to není problém. V takovém Putte vede hranice středem města.

  105. Tonda Vlas

    Holanďani a šetřílci? Slabé slovo. Ne nadarmo se říká: CO SKOT VYHODÍ, TO HOLANĎAN SEBERE.

  106. Alibaba

    toli: Devalvace být může ale musí se na ní shodnout všech 19 států platících eurem,chápoeš ?A k tomu se využívá právě ECB,Pokud není politická shoda tak ECB nemůže sama dělat nic.
    Takže ECB není nezávislá jako naše ČNB? Asi si o ní budu muset něco přečíst.
    Tak to je ještě horší než jsem si myslel…

  107. toli

    Takže ECB není nezávislá jako naše ČNB?

    Logicky nemůže být nezávislá když zastupuje 19 členů.O tom že se pomůže Řecku musela rozhodnout celá eurozona. Důležitá je jednota rozhodnutí.

  108. toli

    Vloni si Itálie myslela že bude mít letošní rozpočet se schodkem nad povolená 3% HDP,jenže to by znamenalo že bude odsávat peníze z dalších zemí eurozony,takže jí to rychle vysvětlili a Řím musel upravit svůj rozpočet směrem dolů.

  109. toli

    Stejně tak musela celá eurozona odsouhlasit že se odpustí Řecku část dluhů,ale stejně muselo Řecko drasticky omezit svou rozežranost (omezit svůj rozpočet) a ty dluhy bude splácet desítky let.

  110. Nohavica

    Nakonec tady mrtvička píše skoro to samé co Marie, to je mi ale změna! 🙂

    Dobrou! 🙂

  111. Alibaba

    @toli
    Dík za odkazy, pokusím se nastudovat.
    Na první přečtení tam nepíší, že rada je závislá na politicích, a taky že rozhoduje jednomyslně – to by pak strácel smysl tam zmiňovaná rotace hlasovacích práv.

  112. toli

    Na první přečtení tam nepíší, že rada je závislá na politicích, a taky že rozhoduje jednomyslně – to by pak strácel smysl tam zmiňovaná rotace hlasovacích práv.

    Je tam tento odstavec:
    ECB spolupracuje s národními centrálními bankami všech zemí EU. Společně tvoří Evropský systém centrálních bank.

    Stojí v čele spolupráce mezi centrálními bankami v eurozóně. Tato spolupráce je označována termínem Eurosystém.

    Každá centrální banka si hlídá aby její země nebyla příliš bita,což chápu tak že ECB je pod kontrolou států eurozony

  113. Alibaba

    toli: Každá centrální banka si hlídá aby její země nebyla příliš bita,což chápu tak že ECB je pod kontrolou států eurozony
    Spolupráce nerovnáse direktiva.
    Guvernéři jednotlivých bank jsou v radě ECB a maj rotující hlasovací právo. Co nepovažuji za „pod kontrolou států“ ale pod kontrolou „národních bank“, které jsou nezávislé (ne absolutně) na politicích. I naše ČNB je na politicích až na jmenování nezávislá (to je to ne absolutně). Nebo je funkce v centrálních guvernérů bank eurem platících států politická?
    Stejné nástroje jako má ČNB banky ve státech platící euroem už nemaj, jsou navázány právě na ECB.

  114. toli

    . Nebo je funkce v centrálních guvernérů bank eurem platících států politická?

    Ne není to politická funkce.

    Stejné nástroje jako má ČNB banky ve státech platící euroem už nemaj, jsou navázány právě na ECB.

    Chápej to tak že ECB je zastřešujícím orgánem všech národních bank zemí platících eurem,je tedy závislá na jednotném hlasu národních bank.
    Rotace funkcí představitelů ECB je jen jakýmsi kosmetickým demokratizujícím tahem aby každý chvilku tahal pilku a aby měli všechny národní banky zemí eurozony pocit stejné důležitosti.

  115. A. S. Pergill

    @Marie
    Shazování homopárů z vysokých budov a povinné volné neděle a svátky jsou v principu to samé:
    Odpad, vymozkovaný náboženstvím mimo hranice lidství, se snaží donutit normální lidi k čemusi, co by nedělali, právě proto, že nejsou vymozkovaný odpad. A pokud bychom průběžně nebili ty křesťany po jejich náboženstvím přetékajících palicích, tak by nám tu už dávno homosexuály upalovali jako ve středověku.

    SPD má cenu volit z důvodů referend (proto také nevolím fašistickou ODS, která demokracii nenávidí), protože přes ta by většina náboženského hovadství, co nám tu produkují křesťané a jim blízcí vymozkovanci, prostě neprošla. Včetně církevních „restitucí“, se kterými nesouhlasily cca 3/4 populace. ODS a další strany, které „restituce“ „odmávaly“ nikdy volit nebudu.

    Mimochodem, trochu jsem počítal a vyšlo mi, že jen škody, které napáchal vzorný křesťan Bobling na Šumpersku, by při 1% zúročením dělaly asi víc než to, kolik si římskokatolická církev těch „restitucí“ nárokuje. Protože nebyl jenom Bobling, církev tady škodila od dob Cyrila a Metoděje a škodí dodnes, správně by měli všichni církevníci makat v pracovních táborech až by se z nich kouřilo jak z Temelína, aby alespoň část těch škod, co napáchali jejich předchůdci, napravili.

  116. toli

    @ASPERGILL
    SPD má cenu volit z důvodů referend (proto také nevolím fašistickou ODS,

    Referendum není a hned tak nebude protože se politici nemohou shodnout na parametrech referenda.
    A obávám se že kdyby se SPD dostala ke korytu tak by ti velmi rychle ukázala jak vážně to myslí s referendem,dopadlo by to úplně stejně jako s jimi proklamovanou odvolatelností politiků.

    Nevěřím stranám jednoho člověka,tedy nevěřím ANO (Babiš) a nevěřím SPD (Okamura),ale ODS také volit nebudu,za 30 let ukázala že k hovnu.

  117. Marie

    „Shazování homopárů z vysokých budov a povinné volné neděle a svátky jsou v principu to samé:“

    To si myslete, já si toto nemyslím. I jiné údaje úkazují, že dnešní křesťané jsou víc fajn než dnešní muslimové. Středověk je mi u zadnice, porovnávat dnešní muslimy s křesťany ve středověku je nesmysl. Porovnávejte dnešní stavy.

    EU se naštěstí po volbách bude zřejmě měnit, rozvolňovat, Británie odejde, Francie se bouří, Itálie a Rakousko už mají protiislámské konzervativně-národní elity, V4 v podstatě také, jde o to to posílit a změnit unii, když to nepůjde, tak odejít, ale ono to snad půjde. Nejsem proti volnému obchodu, ale proti dalším nesmyslům. Pseudoliberální demokracie je na ústupu všude. Naštěstí. Liberalismus který chce cenzuru a podporu agresivního islámu, není liberalismus. S referendy souhlas, jsou důležité, Pergille.

  118. Marie

    Ale ty poměry těch co vraždí u muslimů a křesťanů jsou velmi rozdílné. To samé co u Tondy: Pokud nechápeš Tondo rozdíl mezi slovem „průměrný“ nebo „častý“ jak psal Nohavica nebo já a pojmy jako „všichni“, tak patříš mezi nemocné jako toli. 🙂

    Tedy daný stereotyp je racionální.

  119. Marie

    Navíc jsem nemluvila jen o vraždění, ale i o rozdílech ve většinově křesťanských zemích a muslimských ve svobodě a dalších vědech. Křesťané se umírnili hlavně sami, snad si nemyslíte, že vy ateisté máte nějaký velký vliv kdekoliv na světě? Jste spíš pro smích.

  120. toli

    Pokud nechápeš Tondo rozdíl mezi slovem „průměrný“ nebo „častý“ jak psal Nohavica nebo já a pojmy jako „všichni“, tak patříš mezi nemocné jako toli.

    Jste naprosto blbá a trapná a to dokonce i bez těch vašich invektiv 🙂

    Ono se říká že učitelka je diagnóza

  121. Marie

    No to jste mi to moc nevyvrátil, krom těch urážek. O vás za bolševismu vystudovaných se také říkají různé věci. Kecálkové, například. Já jdu dělat užitečnější věci. Se zakomplexovanými staříky bez relevantního vzdělání a informací tu to nemá cenu.

  122. toli

    Běžte dělat něco užitečného,ale hlavně neučit děti !!! Aby jste nám je nezkurvila,vy učitelé by jste chtěli nějakou společenskou prestiž a ohodnocení ? Tak leda nasrat 🙂

  123. toli

    Vy ostatní,všimli jste si že Marie i Mu.lit (Hvězdoun) jsou oba učitelé ?
    Ono na tom učitelství jako diagnóze opravdu něco bude….. 🙂

  124. Marie

    Vy jste se zde hádal ještě s jiným učitelem? No ona i studie komunistické psychologie byla diagnoza. Toto vám zde napsal jiný zdejší obyvatel:

    „Ono taky záleží, čemu říká pan mrtvička „racionální“.

    1) Nadává zde věřícím do nemocných, sám je tu jediný potvrzený krypl…

    2) Nadává tu věřícím nábožným do nemocných, ale prý je agnostik, agnostik neví, zda nějaký bůh je nebo není. Opět paradox.

    3) Tvrdí,že mě nečte, ale odpovídá…

    4) Je odjakživa homo, prý není bisexuál, ale žil se ženou a má s ní děti.

    Toto je posuzovatel toho, co je racionální?

    Já myslím, že není.

    Předsudek = rychlá heuristika v době, když třeba není k dispozici lepší zdroj informací = racionální. Může se následně potvrdit nebo ne. “

    Já s ním souhlasím

    Přesné! Trefa do černého! S místním bláznem s nickem toli se nemá smysl bavit. Také Vám přeji hodně štěstí.

  125. A. S. Pergill

    @Marie
    1. V Euroamerické civilizaci se podařilo odstavit křesťany od moci. V islámské se to nepodařilo, judaisté se do jisté míry „vezou“ s výsledky práce anticírkevníků z Euroamerické civilizace. Podstata všech tří náboženství je však +- stejná.

    2. Intenzívní náboženská víra a vysoké postavení náboženství na žebříčku hodnot jsou zřejmě alespoň částečně geneticky dané (odpovídá to výsledkům studie na odděleně vychovávaných sourozencích v USA). Takže do jisté míry defekt, asi jako morbus Down, ale méně nápadný.

    Platí ovšem to, co jsem uvedl výše: pokud tito lidé nebudou pod permanentním tlakem, tak začnou škodit víc a víc, co jim společnost dovolí. Proto je třeba na ně pohlížet podobně jako na nenapravitelné zločince.

  126. Bela Lugosi

    Je tady větší vlezdoprdelka než tadyhle mrtvička? Vždyť on v politice vůbec nesouhlasím s Pergillem a teď mu vytírá zadek zase. :)))

  127. Bela Lugosi

    Samozřejmě, že výzkumy, třeba Koopmans, ukazují, že dnešní křesťané jsou o dost umírněnější než muslimové v průměru.

    A že na Západě, kde žádní komunisté nebyli, měli na křesťani ateisté nějaký vliv je nesmysl, omezili se sami.

    Krásný zbytek dne a třeba někdy, až přijde Medea, ale nebudu to sledovat furt, možná tu delší čas nebudu. 🙂

  128. Bela Lugosi

    A že na Západě, kde žádní komunisté u moci nebyli, měli na křesťany ateisté nějaký velký vliv je nesmysl, omezili se sami. Na rozdíl od muslimů. Dobrou a někdy! 🙂

  129. jl

    Dnešní náboženství se projevuje výroky typu „Prostě vznikla společenská poptávka po tom zákonu a tak to demokraticky zvolená vláda i demokraticky zvolený parlament řeší,tečka.“, viz výše.

    Čili tento „ateistický“ (ve skutečnosti jakobínský) bůh schvaluje teror a zákony i rozhřešení přenechává společenské poptávce, oné obecné vůli, resp. jejím zástupcům. Přičemž tu naznačenou tečku za „řešením“ nepíše nikdo jiný než smrt.

    Co se týče genetické podmíněnosti, tak s tou si zde nikdo příliš nepomůže. Spíš to ukazuje na dědičný hřích.

  130. toli

    Smrt píše tu tečku bez rozdílu všemu živému,u lidí bez ohledu na to v co věřili a vyznávali.

  131. Bela Lugosi

    To je jen tvá víra, mrzáčku 🙂

    „Smrt píše tu tečku bez rozdílu všemu živému,u lidí bez ohledu na to v co věřili a vyznávali.“

    Nemáš žádný jasný důkaz, vše může být matrix. Je to logická možnost. Smrt nemusí být konec.

  132. Tonda Vlas

    Bela Lugosi
    11.02. 2019
    A že na Západě, kde žádní komunisté u moci nebyli, měli na křesťany ateisté nějaký velký vliv je nesmysl, omezili se sami. Na rozdíl od muslimů. Dobrou a někdy!
    ——————————————————————————————
    Ty bys měl na šarlatánce dát do kupy to, co tam pod tvýma nickama načmáral Hvězdoun, že psal pod tvými nicky, kde ses vyznával z toho, že jsi hulipap, kuřbuřt a řiťopich a ke všemu ses tam vyznal, že jsi schizofrenik.

    Co multinicku? Jak se s tím popasuješ?

  133. Bela Lugosi

    Když já nevím, kdo je multinick, díval jsem se tam a nikdo tam pod mým jménem nic nenapsal. Jen něco o kryplovi který si natrhnul ledvinu, což asi myslel tebe. Ale pod mým jménem tam nic není.

  134. Bela Lugosi

    Tam bohužel píšeš jen ty, Hvězdoun a wo.llek, tedy nevýrazní a neatraktivní jedinci pro debatu se vzdělancem a filozofem jako jsem já. Tady je aspoň občas Medea, ale jinak taky nic moc. Na Granu také mrtvo.

    Přecházím na jinou platformu, ale nebudu konkretizovat, nechci aby se za mnou stahovala nějaká špína odsud nebo odjinud. Tak krásný zbytek týdne a možná někdy! 🙂

  135. Tonda Vlas

    Takže se Hvězdoun marně snaží, schizofreniku!!!

    Já jim tam napsal, že v šaškécu jsou proti nim pacoši příčetní.

  136. Bela Lugosi

    Ano, snaží se marně, tlustá natržená ledvinko, nemam na něj čas. Dobrou a někdy! 🙂

  137. Bela Lugosi

    Buzík má holt smůlu, ale může si tam dobírat tebe a ty jeho, to může být tak ffftipné. Dobrou a někdy! 🙂

  138. Tonda Vlas

    Ledvinka už je zahojená, jenže bys měl na toho uřitelskýho vlítnout.

  139. Tonda Vlas

    Už to nemá smysl, admin to tam Hvězdounovi smazal.

    Anonym
    Tady už to nemá (anonym) Cenu . Debilita cenzorova …!!! odpovědět 11. Únor 2019 – 19:07 …………………………………………………………………………………………………………………………….
    Tony
    Hvězdoune, admin ti to smazal a proto se čílíš.

  140. A. S. Pergill

    @Bela Lugosi
    Je třeba rozlišovat věřící křesťany od těch, co „byli u křesťanů“, jako u nás byli fanatičtí komunisté a někteří se nedokázali poučit ani z krachu tohoto režimu v roce 1989, a pak byli lidé, co „byli u komunistů“, protože bez toho by nemohli udělat odbornou kariéru (dtto byl Von Braun „u nacistů“).

    Když se Einstein ucházel o profesuru v Praze, napsal si do žádosti, že je ateista. Když ho poučili, že tohle by neprošlo, změnil to na ortodoxního judaistu. Když pak připravoval svůj transfer do USA, napsal si do kolonky „náboženství“, že je presbyterián.

    A právě lidé tohoto druhu, a ne skutečně věřící křesťané, prosadili sekularizaci i na tom západě.

    IMHO křesťanství do jisté míry pohřbila nenažranost papežů, kteří zavedli povinný celibát pro kněze (a předtím byl zaveden i pro řeholníky, ty úplně původní řehole fungovaly jako společný domov „bratří a sester“, kteří spolu běžně měli děti a v komuně je i vychovávali). Právě tyhle manévry způsobily, že ti nejvíce věřící neměli potomstvo a genetický defekt, který je za náboženskou vírou, výrazně v křesťanském světě oslabil.
    U nás to ještě vygradovalo staletími náboženských konfliktů, které preferovaly lidi, mající k náboženství ryze pragmatický přístup (jinými slovy, kdo nezvládl mezi léty cca 1400 – 1650 vstávat jako protestant a uléhat jako věrný římský katolík a mezi tím si střihnout ještě třeba českého bratra, ten měl smůlu a nezanechal potomstvo). Proto máme také těch 70 – 80 procent populace, co má náboženství totálně na háku.

  141. toli

    @Aspergill
    Zbytečně se snažíš a plýtváš časem .Multinickovi nejde o pravdu a o rozšíření obzorů.Jde mu o to aby v diskuzích vyhrával.Pro tento účel je schopen překrucovat logiku a žvanit cokoliv.

  142. jl

    @Toli
    „Smrt píše tu tečku bez rozdílu všemu živému,u lidí bez ohledu na to v co věřili a vyznávali.“

    Nejde o pohřeb jednotlivce. Hovořilo se o poptávce, parlamentu, vládě a „řešení“. A za tímto prostě udělá tečku smrt. Byl dokonce sepsán celý katalog takových mrtvých kultur, civilizací a společností – Starý zákon.

  143. toli

    Ano,nic není věčné.
    Jednou skončí i křesťanství, i hebrejství a dokonce i naše civilizace.Žádná civilizace nepřežila do dnešních dnů a konec čeká i tu naši.To je přirozená recyklace.

  144. ateista

    @Bela Lugosi alias….
    „Nemáš žádný jasný důkaz, vše může být matrix. Je to logická možnost. Smrt nemusí být konec.“

    Můžete nám předložit variantu, že smrt nemusí být konec. Hoďte si smyčku (nebo zvolte jiný způsob) a uvidíme. Nebo že by matrix byl aplikovatelný na všechny kromě Vás? Totiž slůvko – může – připouští cokoliv. Ale v určitých oblastech slůvko – může – nelze použít. Např. v matematice nebo ve fyzice.

  145. Ateistum

    Tohle jsou Marie dnešní slova Ivana Davida uveřejněná na VašeVěc:

    Není snad deklarovaným hlavním principem EU „volný pohyb osob, kapitálu, zboží a služeb“? Volný, rozumějme svobodný, tedy bez jakýchkoli překážek. A tak svobodní lidé volně odcházejí… Když chce jeden klub fotbalistu z jiného klubu, musí zaplatit. Ale bohaté země za lékaře, inženýry a kvalifikované pracovníky neplatí nic. Kapitál svobodně odchází z chudých zemí do bohatých, od nás ročně přes 350 miliard korun – to odpovídá třetině rozpočtu. Obchodní řetězce volně a svobodně diskriminují místní zboží a volně sem proudí to jejich, a místní průmysl tiše zaniká.

    Zato montovnám se daří, proto tak velké starosti „kapitánů průmyslu“, aby zde pracovní síla zůstala levná. Česká vláda nesmí podporovat vlastní průmysl a zemědělství, to odporuje zákonům EU. Smíme se jen dívat na degradaci vlastní země. Ti blbější využívají možnosti tleskat. A recept evropské sociální demokracie? No přece „zůstat uvnitř“. Evropská unie není řešením problému, ale jeho příčinou. Byli jsme přijati, abychom se nemohli bránit.

    Ne, nejsme na tom tak špatně, pokud jde o odchod lidí, kterým nelze v rámci systému nabídnout nic, aby se vrátili. Bulharsko, Rumunsko, Polsko, Lotyšsko jsou na tom mnohem hůř. Ukrajinu nezachrání, že v EU není, když nejen EU podpořilo majdan a hluboký úpadek země, aby jí bylo možné vykrást. Pokud jde o míru vykrádání země „volným pohybem kapitálu“, nemáme ovšem v Evropě konkurenci.

  146. Medea

    @ateista

    @ateista

    „Totiž slůvko – může – připouští cokoliv. Ale v určitých oblastech slůvko – může – nelze použít. Např. v matematice nebo ve fyzice.“

    Slovo „možnosť“ môže mať rôzne význami, napr. môže označovať epistemickú možnosť (je epistemicky možné, že p = propozícia p nebola zatiaľ logicky ani evidenciou vylúčená v danom systéme poznatkov). Epistemická možnosť danej propozície môže byť pre rôzne aktuálne systémy poznatkov rôzna. Napr. pre mňa je propozícia „číslo π je podielom dvoch celých čísel“, epistemicky nemožná, pretože poznám dôkaz iracionálnosti čísla π, ale pre matematika 17. storočia to bola epistemická možnosť, pretože dôkaz iracionálnosti π v danej dobe ešte nebol známy. Ale logická možnosť to samozrejme nebola ani v 17. storočí 🙂

    Čo sa tej Bélovej simulovanej reality týka („matrix“), tak je pre mňa mysliteľné, že v nejakej simulácii žijem, pretože neviem o žiadnom logickom rozpore, ktorý by sa skrýval v tejto téze, ale silne verím, že v simulácii nežijem, no táto viera samozrejme nie je dôkaz 🙂

  147. Medea

    @A. S. Pergill

    „Když pak připravoval svůj transfer do USA, napsal si do kolonky „náboženství“, že je presbyterián.“

    Zdroj?

  148. jl

    @Toli
    „To je přirozená recyklace.“ – to je z katechismu dnešního nejvýznamějšího náboženství.
    „Ateisté“ by o tom měli napsat článek…

  149. toli

    @jl
    „To je přirozená recyklace.“ – to je z katechismu dnešního nejvýznamějšího náboženství.
    „Ateisté“ by o tom měli napsat článek…

    To není náboženství,to je realita nebo znáte něco se nerecykluje ?Koloběh prvků v přírodě,koloběh a modifikace myšlenek ve filosofii,kosmologie atd,atd

  150. toli

    BTW i v pohádkové knize se slibuje že stvoří novou zemi,tedy že recykluje tu starou 🙂

  151. A. S. Pergill

    @Medea
    Nějaký životopis A.E., ale opravdu nevím který, četl jsem jich víc. A možná to nebylo konkrétně presbyteriánství, ale nějaký s ním +- kompatibilní protestantský směr. Určitě to ale nebyl ani judaismus ani římský katolicismus.

    Důležité ale je, že na náboženství jako takové kašlal a bral ho jen jako úlitbu mocným.

  152. jl

    @Toli
    „To není náboženství,to je realita. Koloběh prvků v přírodě,koloběh a modifikace myšlenek ve filosofii,kosmologie“

    Mě to spíš připomíná bhavačakru, viz zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bhavačakra
    Zajímavé, že i tam se píše, že ten celý ten koloběh drží v rukou smrt. Pokud by to někdo chtěl moderně anglicky a ne premoderně a tibetsky, může použít třeba „Up The Infinite Corridor“.

  153. toli

    Zajímavé, že i tam se píše, že ten celý ten koloběh drží v rukou smrt.

    Evidentně je budhistická filosofie chytřejší než ta křesťanská 🙂

    Ono taky záleží na definici slova smrt,ať už vás zpopelní nebo zahrabou do hlíny výsledek je vždy stejný,rozpadnete se na základní stavební prvky ze kterých pak vznikne něco dalšího.Vy jste sice navždy skončil za to jste ale dal život něčemu jinému.Celá kosmologie je o koloběhu vzniku a zániku.

  154. toli

    Ego (já) je pouhá iluze.Tato iluze musela vzniknout aby jste si mohl říkat že jste dočasným majitelem té hrstky prvků ze kterých se skládáte.A touto iluzí ega poměřujete vše ostatní.
    Nevěřím na duši v tom náboženském slova smyslu a vím že vědomí (tedy i iluze ega) je pouhým produktem hmoty,tedy mozku.Zmizí-li mozek zmizí i ego.

    Ego touží být věčné a tak se tak rádo chytá věčného života které mu nabízí náboženství

  155. Marie

    Dobře, nikdo nevyvrátil, že křesťané se umírnili většinou sami, protože naprostá většina tehdejších lidí v Evropě nebo USA byli křesťané a někde jsou i dneska, kdy nemají důvod lhát. Žádní ateisté vliv neměli. To u muslimové se to říct nedá, že by se sami umírnili.

  156. Marie

    Dobře, nikdo nevyvrátil mou tezi, že na Západě se křesťané umírnili sami, například v Evropě a USA byla většina lidí křesťanů tehdy, někde jsou dodnes, kdy nemají důvod lhát. A přesto se většinou umírnili. To není příklad muslimů.

  157. jl

    @Marie
    To byste musela napsat, co si vlastně představujete pod heslem „křesťané se umírnili sami“. Na osobní úrovni je víra je osobní rozhodnutí a tam se každý v posledku rozhodne sám. Pokud by se vzala naopak nejvyšší rovina, podoba mystického těla Kristova, tak tam se od osvícentví umírňovalo tzv. tolerancí – „čí území, toho náboženství“, neboli rozhodnutí o této podobě vycházelo z rukou panovníka. A tak by se muselo jít, od absolutismu přes 19. století a moderní totalitarismus až do dnešní doby…

  158. A. S. Pergill

    @Marie
    V roce 1989 sepisovaly protirežimní rezoluce i některé ZO KSČ. Ten režim v podstatě vyhnil a stejně v řadě zemí vyhnilo i křesťanství. Nicméně k tomu, aby to vyhnití bylo pozorovatelné a použitelné jako základ kritiky režimu a ideologie, musí lidé stát mimo tento systém, byť třeba formálně provádějí náboženské úkony (jako ti zmínění komunisté chodili na schůze a školení, ale myslili si o tom své), čili „byli u křesťanů“, jak jsem to o kousek výš formuloval.
    Takže ti ateisté byli v podstatě uvnitř křesťanské populace a rozbíjeli (a rozbíjejí) křesťanský stát zevnitř.

    V islámu žádná taková vnitřní opozice neexistuje, nebo je velmi slabá (asi jako byla vnitřní opozice v nacistickém režimu). Islám bude třeba porazit vojensky (použitím ABC zbraní), to, co přežije, okupovat (jako Německo a Japonsko po WW2) a vnutit tomu na celé generace demokratické poměry a náboženskou svobodu. Příklad Turecka ukazuje, že sto let demokratických poměrů, jako garance jejich setrvání „samospádem“, stačit nebude.

  159. Josef Běláč

    Napíše-li se dnes o vztahu k imaginárnímu kamarádovi z hlediska (domělého, či skutečného) muslimů, s jistotou dojde k přesmyku k politice. Nejprve k politice vztahu k islámu, potom k politice mezinároní, dálepak k evropské, a nakonec k domácí. Uvnitř té domácí potom spolehlivě dojde k argumentu ad hominum podle preferencí nenávisti jednotlivých diskutérů. Tak, takhle zvítězil Daeš na celé čáře.

  160. Lemmy

    Josef Běláč, to isté platí o kresťanoch. Kto sa zaujíma o napr. Rímskokatolícku cirkev, tak by mal vedieť, že im tiež ide o politiku. O priamy zásah do štátnej správy, o priamy dohľad nad politikmi.

    Na Slovensku budú voľby prezidenta, a pretriasa sa otázka, koho môžu voliť kresťania. A sú pevne dané programy: prezident musí byť proti interrupciám, proti registrovanému partnerstvu… pritom prezident ani nemá kompetencie na toto z Ústavy SR. Kresťanstvo je o sexe, o vagínach, rovnako ako islam.

    Na Slovensku sa kresťania snažia podkopávať sekulárny charakter štátu. Došlo to až tak ďaleko, že občania museli verejne protestovať hromadnými pripomienkami na ministerstvo.

    Pozri: Biskupi nemajú v pripomienkovaní zákonov čo hľadať. To môže štát do legislatívneho procesu zahrnúť aj Zväz včelárov.

    Cirkevníci môžu pripomienkovať rovnako ako ostatní občania. A teraz to platí. Neviem, prečo by mala byť nejaká náboženská organizácia zložená výhradne z mužov zapojená zákonným procesom. Cirkevníci sa snažia porušiť zásadu sekularizmu, teda Ústavu SR.

  161. Lemmy

    Toli, lenže nerozumiem, čo ti vadí na povolení islamu? Keď môže byť kresťanstvo, môže byť aj satanizmus. Na jednej strane sa snažíš o to, aby homosexuálov sme brali na zreteľ, tolerovali ich, prípadne až s nimi súhlasili, a zrazu ti vadí islam? Ja nevidím rozdiel medzi kresťanom a moslimom. Ako vie kresťan vraždiť, vie aj moslim. Nie je ani záruka, že nejaký humanista nebude terorista. Mne stačí na ukážku tragédia z obce obci Sutherland Springs v štáte Texas v USA.

    V mozgu môže prepnúť komukoľvek. Ale z toho sa nedá vyvodiť, aby sa nejaké náboženstvo zakázalo. Muselo by to byť tak hromadné, že by to malo vplyv na celú spoločnosť, a islamu sa to netýka, pretože sú štáty, kde žijú moslimovia, a možno ich obviňovať zo zločinov asi tak, ako keby sme išli obviňovať homosexuálov z nejakých zločinov (HIV, AIDS).

  162. toli

    @Lemmy
    Toli, lenže nerozumiem, čo ti vadí na povolení islamu? Keď môže byť kresťanstvo, môže byť aj satanizmus

    Ty mi nerozumíš.Já jsem sem dal jen odkaz že rakouský soud zrušil rozhodnutí rakouské vlády o uzavření mešit.Mám stejný názor jako ty.Pokud jsme byli tak hloupí že jsme si dali svobodu náboženského vyznání do Ústavy tak musíme všem měřit stejným metrem.Tento princip ale nechápe většina diskutujících pod článkem,což bývá zvykem a nejen v Česku.

  163. A. S. Pergill

    @toli
    Problém vidím v tom, že ti satanisté, na rozdíl od muslimů, mají naprosto jednoznačné požadavky na chod společnosti, spadající v civilizovaných zemích do sekulární sféry (např. postavení mužů a žen ve společnosti nebo diskriminace na základě náboženského vyznání). Pokud by se jen chodili modlit do mešit a nijak jinak se společností neinteragovali, tak by bylo možné je tolerovat. Protože tomu tak není, budeme je muset přinejmenším vyhnat z civilizovaných zemí, nebo oni nás (naše potomky) v dohledné době vyhubí..

  164. toli

    @ASPERGILL
    S tím souhlasím,nebavíme se tady o různých kvalitách různých náboženství,ale o svobodě vyznání kterou jsme garantovali Ústavou,takže nelze zakázat islám a nelze ho potírat.To by jsme popřeli své vlastní zákony a u soudů stejně tak jako v zahraničí by to neprošlo.

  165. Bela Lugosi

    Když mrtvička asi nechápe, že mezi náboženstvími je rozdíl asi jako mezi nacismem a liberalismem. Máme svobodu politickou, ale neplatí pro některé extrémy. To samé může být u náboženství.

    Proto to Češi chápou, ale nechápe to Lemmy a tolíček.

    Ústava umožňuje omezovat svobodu náboženství z některých důvodů, je LIstině práv je i negativní dopad na společnost.

    Jinak křesťané se umírnili sami a muslimové ne, na křesťany žádný vnější nátlak nebyl.

    Mezi křesťany a muslimů je velký rozdíl v průměrech dneska. Nechápe to jen krypl který nestudoval dané statistiky.

    ha ha, dobrou 🙂

  166. Alibaba

    toli: …takže nelze zakázat islám a nelze ho potírat.To by jsme popřeli své vlastní zákony a u soudů stejně tak jako v zahraničí by to neprošlo.
    Lze ho potírat tím, že se jim nebude vyhovovat v jejich extra požadavcích pro muslimy. A jákékoliv excesy proti zákonům muslimů se musí trastat. Nějaké omlouvání na jiné kutury je špatně.

    A podle mě by šel islám zakázat i analýzou koránu (a dalších jejich textů), protože ty texty jsou v principu nedemokratické. Podle islámských pravidel se má muslim nejprve podřizovat koránu (bohu) a pak teprve světským zákonům. Tohle v islámských státech není problém, tam chápu korán jako „ústavu“.

  167. toli

    @Alibaba
    Máš částečně pravdu,ale nemůžeš jim zavírat mešity.

    A podle mě by šel islám zakázat i analýzou koránu (a dalších jejich textů), protože ty texty jsou v principu nedemokratické.

    Když analyzuješ bibli (a další texty křesťanství) tak zjístíš že je v principu nedemokratická….

    No a jsme zase tam kde jsme byli.

  168. Marie

    Ovšem analýza koránu a bible je rozdílná v tom, že dnešní převládající výklady bible jsou sekulární a křesťané také, ale ne tak většina muslimů.

  169. Marie

    Kromě toho se mešity samozřejmě zavírat dají, ten soud řekl, že to šlo, jen to neprošlo kvůli nějakým procesním chybám. Ale jde to. Samozřejmě. Jako jde rozpustit stranu kvůli extrémismu, jde i zrušit mešitu nebo náboženskou obec. V ústavě naší i jiných zemích jako je ta naše je možnost omezit náboženskou svobodu z několika důvodů.

  170. toli

    V ústavě naší i jiných zemích jako je ta naše je možnost omezit náboženskou svobodu z několika důvodů.

    Okamura už to zkouší a všichni ostatní politici včetně soudců se mu smějí.

    Dle nich je to jen vějička na hloupé voliče protože náboženství nelze zakázat.

  171. Bela Lugosi

    No ono to nemůže projít, když má někdo 10% poslanců.

    Navíc ústavní soud se dá vyměnit postupně za lepší lidi. Jako v USA Trump dal nové konzervativní soudce. Nebo v Polsku, jen postupně a ne naráz.

    Takže buzerantský mrzák zase vedle. 🙂 Prostě v ústavě jsou možnosti, jak omezit náboženskou svobodu.

    Dobrou a někdy! 🙂

  172. Marie

    Tak v článku je napsáno, že to soud nezrušil z principu, ale kvůli procesní chybě. Jinak je možné rušit mešity v Rakousku. U nás také. A jak píše výše Bela Lugosi, ústavní soud se dá vyměnit postupně.

  173. Alibaba

    toli: Když analyzuješ bibli (a další texty křesťanství) tak zjístíš že je v principu nedemokratická….
    Jenže křesťané respektují a mají zažito, že se v právním státě soudí podle zákonů státu, ne podle bible. A bible nemá v právním systému u nás žádné postavení, z desatera toho moc nezůstalo.

    No a jsme zase tam kde jsme byli.
    Myslím, že nejsme. Ani křesťan při rozvodu se nebude odvolávat na bibli a božskou bytost. To by se mu vysmáli…

    Dle nich je to jen vějička na hloupé voliče protože náboženství nelze zakázat.
    Ne nelze, tady se schodneme. Pitomců a podržtašků se najde vždycky dost. Ale lze prostě extrémisty zavřít. Máme akorát smůlu v tom, že knězi maj přístup i do věznic, kde by mohly takovéhle fanatiky ještě podporovat a dělat z nich ty jejich mučedníky.

  174. toli

    @Alibaba
    No zatím imámové nemůžou do škol a věznic.Sice o to požádali,ale ministerstvo vnitra po nich požadovalo nějaké statistiky za roky do zadu ohledně financování a tak. Jenže muslimové to nedodali a tak nemají povolený vstup do škol a věznic.Registrace církví a náboženských společností je totiž dvoustupňová.Prvním stupněm stát uznává a chrání (tento stupeň muslimové mají) druhý stupeň je mimo jiné na ty školy a věznice.Pokud nedostanou druhý stupeň tak ani nemohou zakládat madrasy ( islámské školy) na území Česka

  175. Alibaba

    @toli
    Jsem pro to, aby žádný druhý stupeň registrace a tím ani přístupy do věznic nebyl.

    Není důvod.

  176. toli

    Já si to myslím také,jenže křesťané už mají přístupy do škol,věznic a dokonce jsou i vojenští kaplani,zároveň si mohou zakládat i vlastní školy.Takže pokud muslimové splní podmínky ministerstva vnitra tak bohužel žádný zákonný důvod proč jim nedat druhý stupeň nebude 🙁

  177. Marie

    Můžete už někdo toho mrzáka vypnout? Vždyť tu tomu webu jen škodí. Samozřejmě, že bude zákonný důvod nedávat imámům ty samé výhody co knězům. Například bezpečnost. A bezpečnost je jeden z důvodů v Ústavě, proč je možné omezit práva náboženských obcí. Už ho opravdu vypněte. Bezpečnostní situace je evidentně jiná u křesťanů a muslimů. Tady už máme 11 lidí kteří utekli k teroristům. A to z pár tisíc muslimů. DAlší mají radikální výroky jako Alrawi, na kterého podával OSACR trestní oznámení, jen kvůli připosranému státnímu zástupci to neprošlo. Prosím, vypněte někdo toho starého mrzáka. Ať už tu nepíše. Marie

  178. Alibaba

    @toli
    Takže druhý stupeń registrace zrušit, což tady prosazuji už dávno, aby byly všechny výjimky v zákonech pro náboženské společnosti zrušeny.

    P.S.: Hele Máňo, nechceš se vypnout sama? 🙂

  179. toli

    Žádné rušení čehokoliv nebude.To by se křesťanům nelíbilo a tak by se určitě obrátili na soud a vyhráli by.
    Okamura nikdy nebude mít takovou moc aby cokoliv zrušil,nikdo tady nechce fašouna s jednou jedinou správnou pravdou.
    Někdy mi přijde že radikální antiislamismus zatemňuje lidem mozky.Pan docent by na ně také nejraději házel atomovky a přitom jaksi zapomněl že vzdušné proudění nemá hranice takže by roztahal radioaktivitu po celé planetě.Nehledě na to že Rusko by muselo bombardovat jižní části svého vlastního území…..

  180. Bela Lugosi

    Říká o Okamurovi bolševický mrzák, který nepředpověděl ani porážku Hillary, ani Brexit 🙂

    Když on říká že něco nebude nikdy, tak to brzy přijde. Nemusí to být jen Okamura, ve všech stranách vyjma eurobolšáků z „liberální demokratického“ proudu – je antislámský proud.

    I v ODS je to silné, nejen u Klause jr.

    S Marií ale nesouhlasím, nejsem pro blokace, ať se ztrapňuje svými laickými názory dál, je to legrace. Budu sem chodit tak dlouho co on. Až jednou přestaane psát, budu vědět, že je už mrtvý. Já jsem mladý, takže ho asi přežiju. 🙂 :))))) A přežiju jeho ideály, které padají od Trumpovy Americky po Salviniho Itálii. Prostě jsem rád, jak jeho ideály padají a moje postupně stoupají. Krásné. Západ se mění k mému ideálu, ne k jeho eurobolševické „liberální demokracii“.

    Krásný den a někdy! 🙂

  181. Alibaba

    toli: Žádné rušení čehokoliv nebude.To by se křesťanům nelíbilo a tak by se určitě obrátili na soud a vyhráli by.
    Já bych řekl, že by nevyhráli. jen není politická vůle ty výjimky ze zákonů dostat, protože jsou věřící infiltrovaní ve všech stranách.
    Vůbec nechápu, čím by argumentovali proti výjimkám? To že to takhle funguje dlouho není argument pro rovnost před zákonem.

  182. Bela Lugosi

    Říká o Okamurovi bolševický mrzák, který nepředpověděl ani porážku Hillary, ani Brexit

    Když on říká že něco nebude nikdy, tak to brzy přijde. Nemusí to být jen Okamura, ve všech stranách vyjma eurobolšáků z „liberálně demokratického“ proudu – je antislámský proud.

    I v ODS je to silné, nejen u Klause jr.

    S Marií ale nesouhlasím, nejsem pro blokace, ať se ztrapňuje svými laickými názory dál, je to legrace. Budu sem chodit tak dlouho co on. Až jednou přestane psát, budu vědět, že je už mrtvý. Já jsem mladý, takže ho asi přežiju. :))))) A přežiju jeho ideály, které padají od Trumpovy Ameriky po Salviniho Itálii. Prostě jsem rád, jak jeho ideály padají a moje postupně stoupají. Krásné. Západ se mění k mému ideálu, ne k jeho eurobolševické „liberální demokracii“.

    Ostatně buzík, který měl celý život ženu, agnostik který tvrdí, že věřící jsou nemocní, i když agnostik neví, zda je bůh nebo ne (jakýkoliv), prostě hlava! 🙂 Jediný zde nemocný tvrdí o ostatních, že jsou nemocní. Projekce? To by jako psycholog mohl znát, ale nezná, to víte, za bolševika vystudoval každý snaživý blb. 🙂

    Krásný den a někdy! – opravená verze, mobil je mobil, to víte! 🙂 Tak čus bus autobus a brzy na viděnou. 🙂

  183. Marie

    Nechci být tak zlá, ale není Alibaba také toli? Multinick? On by na to seděl. 🙂 Jinak Belo, on nemusí být mrtvý, když přestane psát, třeba bude jen paralyzovaný po další mrtvici, až jeho strana zase prohraje nějaké ty evropské volby. 🙂 Pak se nebude moc hýbat ani sem psát a bude ležák ještě několik let a bude myslet na to, jak jeho hodnoty jdou do kopru. No já také jdu. Mam toho na práci víc než si tu psát s nemocným zapšklým dědkem.

  184. toli

    @alibaba
    Argumentovali by základní právnickou poučkou-rovností před zákonem a jednotná politická vůle nikdy existovat nebude ,to je podstata demokracie.Chtěl bys zničit demokracii a nastolit zde něco jiného ? A co ? Okamuru nebo znovu soudruhy ?
    Navíc i české nejvyšší soudy podléhají těm mezinárodním. A EU s tím nemá nic společného,ten princip existoval ještě před vstupem Česka do EU.
    Věř že Česko to nebude kdo jako první sáhne pánbíčkářům na jejich práva která jsou garantována zákony.

  185. Alibaba

    toli: Argumentovali by základní právnickou poučkou-rovností před zákonem a jednotná politická vůle nikdy existovat nebude ,to je podstata demokracie.
    Jenže náboženské spolky právě rovny si nejsou )to by jinak nemusely mít vlastní právnickou kategorii), maj privilegia (tváří se jako že jsou něco víc).
    Chtěl bys zničit demokracii a nastolit zde něco jiného ?
    Zrušením výjimek ze zákonů se ruší demokracie?
    O EU se já nebavím.
    Věř že Česko to nebude kdo jako první sáhne pánbíčkářům na jejich práva která jsou garantována zákony.
    To je možné, je ale úplně jedno kdo na ně sáhne první a ty zákony privilegující náboženské společnosti zruší.

  186. toli

    @Alibaba
    Zrušením výjimek ze zákonů se ruší demokracie?

    Ano,protože pokud by jsi sáhnul na druhý stupeň registrace církví a náboženských společností tak by jsi zrušil církevní školy i vojenské kaplany i věznice.
    A věř tomu že by to neprošlo.
    A zrovna toto nevidím jako zvýhodňování církví ale jako zrovnoprávnění se sekulárními institucemi. Tedy vedle sekulárních škol i církevní,vedle psychologů ve věznicích a ve vojsku i vojenští kaplani a návštěvy kněží ve věznicích.

  187. Marie

    Je tak těžké, aby člověk po úrazu hlavy pochopil, že plně v souladu s mezinárodními smlouvami máme v ústavě, že můžeme omezit některé náboženské obce z důvodů třeba bezpečnosti a že křesťané a muslimové nemají většinově stejný stupeň bezpečnosti pro naše národy? Nebo musí takový člověk dostat další mrtvici, aby to pochopil? 🙂 Mezinárodní smlouvy v tom nebrání, navíc bychom je mohli vypovědět, když bude většinová vůle…

  188. Alibaba

    toli: Ano,protože pokud by jsi sáhnul na druhý stupeň registrace církví a náboženských společností tak by jsi zrušil církevní školy i vojenské kaplany i věznice.
    Nejsem přesvědčen, že vy měli mít církve mít právo zřizovat (dofinancované státem) školy (a to včetně teologických fakult). Proč?
    Soukromě a za své ať si učí co chtěj (a nesmí to být v rozporu se zákony).
    To že by nemohli představitele církve do věznic a vojska beru spíš z bezpečnostního rizika. Právo na vyznání se tím neruší. Možná by se omezily některé procesy a rituály, ale od toho je věznice, kde je odsouzen na od některých práv.
    Tedy vedle sekulárních škol i církevní,vedle psychologů ve věznicích a ve vojsku i vojenští kaplani a návštěvy
    kněží ve věznicích.

    Psychology chápu, ti jsou obecně pro všechny, ale dávat je do rovnítka z kaplanama a kněžíma právě nechci. Vidím v tom bezpečnostní riziko (například zpovědní tajemství).

  189. toli

    @Alibaba
    Nejsem přesvědčen, že vy měli mít církve mít právo zřizovat (dofinancované státem) školy (a to včetně teologických fakult). Proč?

    No já si myslím totéž co ty.Jenže to je tradice sekulárního státu,všechny původně křesťanské země to tak mají.Ono je to asi relikt středověku-vzdělávání měli na starosti právě církve. A v dnešní době jde o nabídku a poptávku,kdo chce tak své dítě umístí do církevní školy kdo nechce tak ne.Na církevních školách jsou sice některé předměty navíc,ale jinak je to standardní výuka schválená státem.A nevím nakolik je to propaganda či reklama a nakolik je to pravda ale při srovnávání úrovně škol prý vychází církevní školy vždy lépe než ty státní.
    Vzpomínám si že vloni viselo na vývěsní tabuli kostela že se tady v okolí otvírá nové církevní zemědělské učiliště s maturitou ,sháněli studenty a myslím že sehnali.Tady na Moravě mají církevní instituce přeci jen trochu lepší renomé než v Čechách.

    A sponzorováním z daní bych moc neoperoval,protože daně platí i křesťané.A koneckonců i soukromé školy dostávají dotace.

  190. Tonda Vlas

    @Alibaba

    *Psychology chápu, ti jsou obecně pro všechny, ale dávat je do rovnítka z kaplanama a kněžíma právě nechci. Vidím v tom bezpečnostní riziko (například zpovědní tajemství).*

    Když vidím, co tu čmárá toli, tak pochybuju, že jsou psychologové nějak prospěšní.

  191. toli

    Psychology chápu, ti jsou obecně pro všechny, ale dávat je do rovnítka z kaplanama a kněžíma právě nechci

    No a kněz je pro věřící,o čem si myslíš že jsou ty kecy ? Jen psychologie nic víc,jenže v dobách kdy vznikalo náboženství se tomu ještě neříkalo psychologie.

  192. toli

    *Psychology chápu, ti jsou obecně pro všechny…..

    Když vidím, co tu čmárá toli, tak pochybuju, že jsou psychologové nějak prospěšní.

    Vidíš tam ten rozpor ? Ty nepotřebuješ psychologa,ty potřebuješ psychiatra 🙂

  193. Bela Lugosi

    No oni kecací psychologové vyrostlí za bolševika toho moc neumí obecně. Psychiatr je MUDr., psycholog je kecálek.

    Viděli jste psycholožku, možná nedostudovanou (jako nejspíš toliček), která byla v Aktipu?

    Ten dokument čt o Aktipu, o šarlatánech, tam bylo hodně psychologů nebo „psychologů“, byť pravda, Jarmilka je přímo psychiatr, ale šílený.

    Obecně psycholog je na nic.

    Když tady tolíček přiznává, že lže klientům, že tají, že je ateista nebo agnostik, který navíc tvrdí o nábožných, že jsou nemocní, i když je tu sám jediný krypl, tak je vidět, že jeho léčba je podvod a pokrytectví. On věřící poslouchá a dělá jak je chápe a sem píše, co si o nich myslí.

    Dobrou a někdy! 🙂

  194. A. S. Pergill

    @toli
    Náboženské svobody nejsou bezbřehé. Nemůžete podřezávat nemluvňata na oltáři Velkého Černého, byť je to zcela jistě náboženský úkon. Nemůžete páchat pedofilní incest, byť váínm to příslušné náboženství povoluje nebo dokonce nařizuje (na to dojel David Koresh se svou sektou). Mansonova rodina byla také náboženskou společností a její aktivity (včetně vraždění) byly nábožensky orientované, a přesto byla pochytána a šla sedět. A našlo by se toho víc.
    Proto neexistuje žádný principiální důvod, proč by islám jako celek (nebo vybrané islámské aktivity) neměl být postaven mimo zákon a patřičně silovými složkami státu řešen.

    @Marie
    Docela zásadní roli sehrála petice proti druhému stupni registrace muslimů, kterou organizovali konvičkovci.
    Mimochodem, ta registrace prvního stupně nebyla zcela košer, muslimové měli doložit některé věci, které nedoložili, nebo alespoň nejsou v papírech na ministerstvu důkazy, že by se tak stalo. A dostali tu registraci stylem „podpis nečitelný, na ministerstvu už nepracuje (asi)“.

  195. toli

    @ASPERGILL

    Proto neexistuje žádný principiální důvod, proč by islám jako celek (nebo vybrané islámské aktivity) neměl být postaven mimo zákon a patřičně silovými složkami státu řešen.

    Přikláním se k těm vybraným islámským aktivitám protože islám jako celek prostě nejde zakázat.

  196. toli

    @ASPERGILL
    Náboženství je krajně rezistentní,v případě zákazu se jednoduše přesune do podzemí.Soudruzi také potlačovali křesťanství a jak to dopadlo ? Ještě dnes platíme pánbíčkářům miliardy za chyby soudruhů.Tou největší chybou bylo navázat církve na státní rozpočet.Měli jim nechat výrobní prostředky aby se církve mohli živit samy.

  197. Bela Lugosi

    Souhlasím s Marií a Pergillem: islám lze zakázat pro bezpečnost, ale stačí i zakázat některé projevy a osekat ho. Mezinárodní smlouvy se dají vypovědět, ústavní soudy vyměnit, politiky převolit. No problem.

    Krásný den všem! 🙂

  198. Bela Lugosi

    Ostatně ani ústava není nic než kus papíru. Není to „posvátný text“ daný navěky jako bible nebo korán. I když i ty se prý měnily a nejsou všechny bible stejné, například. Islám a muslimové jsou dneska horší než křesťané a o dost. Křesťané se umírnili sami, muslimové ne. Dobrou a někdy! 🙂

  199. Tonda Vlas

    toli
    17.02. 2019
    *Psychology chápu, ti jsou obecně pro všechny…..

    Když vidím, co tu čmárá toli, tak pochybuju, že jsou psychologové nějak prospěšní.

    Vidíš tam ten rozpor ? Ty nepotřebuješ psychologa,ty potřebuješ psychiatra
    ——————————————————————————————————————

    Máš smůlu. Psychiatrické vyšetření jsem absolvoval s výsledkem, že vůbec žádnou psychiatrickou péči nepotřebuju.

  200. Tonda Vlas

    *Docela zásadní roli sehrála petice proti druhému stupni registrace muslimů, kterou organizovali konvičkovci.
    Mimochodem, ta registrace prvního stupně nebyla zcela košer, muslimové měli doložit některé věci, které nedoložili, nebo alespoň nejsou v papírech na ministerstvu důkazy, že by se tak stalo. A dostali tu registraci stylem „podpis nečitelný, na ministerstvu už nepracuje (asi)“.*
    ————————————————————————————————————-
    Registrace jehovistů byla také získána podvodem a vůbec nic se neděje.

  201. Tonda Vlas

    *Bela Lugosi
    17.02. 2019
    Ostatně ani ústava není nic než kus papíru. Není to „posvátný text“ daný navěky jako bible nebo korán. I když i ty se prý měnily a nejsou všechny bible stejné, například. Islám a muslimové jsou dneska horší než křesťané a o dost. Křesťané se umírnili sami, muslimové ne. Dobrou a někdy!*
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    Existují umírnění muslimové, ti však hrají v islámu marginální roli. Ke všemu jsou v nebezpečí života, protože na ně byla vyhlášena fatva.

  202. Tonda Vlas

    *Bela Lugosi
    17.02. 2019
    Ostatně ani ústava není nic než kus papíru. Není to „posvátný text“ daný navěky jako bible nebo korán. I když i ty se prý měnily a nejsou všechny bible stejné, například.*
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    Až na překroucený jehovistický překlad ty bible prakticky stejné jsou.

  203. Marie

    Tak ona míra nebezpečnosti jehovistů a muslimů je poněkud jiná a zase někdo nepochopil, že se zde bavíme o nějakých průměrech a ne o všech muslimech, ale o většině.

  204. Ateistum

    A proč by republika (nebo i obecně stát) měl mít monopol na vzdělání (a jaké vzdělání)?

    Když budu chtít abychom já i můj syn uměli perfektně nakopávat prdele všech lehkoživků i vlastizrádců, půjdu zanejlepším dostupným učitelem. Bude-li mít kvůli výuce zřízenu školu, tedy do jeho školy. Zajímá mne výsledek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *