Český rozhlas D. Dukovi poskytuje každý týden prostor, aby mohl šířit katolické „myšlenky“. Tuto neděli ale zazněly, jako odpověď na otázku o přiměřenosti trestu pro Pussy Riot, v Glose Dominika Duky skutečné perly:
Potupa chrámu sv. Spasitele připomíná sovětské blasfemické zničení tohoto chrámu Josefem Vissarionovičem Stalinem.
Pravoslaví však vnímá prostor, do kterého všechny tři ženy vstoupily, jako místo, kam žena fakticky nesmí vkročit – kromě vlastní svatby.
Jejich „modlitba“ však vykazovala všechny znaky posměchu: šlo o nápodoby křižování, vulgární slovník a podobně. Není se co divit, že se tato událost dotkla věřících, a to i těch, kteří se o ní dozvěděli z médií. Svoboda jedněch opravdu v tomto případě končí tam, kde začíná svoboda druhých
To vše jsou autentická kardinálova vyjádření v situaci, kdy ty tři ženy byly odsouzeny k pobytu v pracovním táboře na Sibiři (bývalý Gulag). Tam mají takové možnosti, že si dokonce mohou čtyřikrát ročně zatelefonovat. K těm větám mě nenapadá žádný slušný komentář, takže použiji pár slov Bohumila Doležala z Reflexu:
Pan kardinál mluví o tom, že se Pussy Riot dotkly věřících, že jejich akce vykazuje „všechny“ rysy posměchu a že svoboda jedněch končí tam, kde začíná svoboda druhých. Mě spíš zaráží minimální cit pana kardinála pro to, kde skončila svoboda Pussy Riot.
Tohle jsem už opravdu nedokázal komentovat věcně:
http://enzmannovaarcha.blogspot.cz/2012/09/dukovo-silenstvi.html
Duka je už totálně mimo. Asi nervy, když ho kamarádi tak napínají s tím, jestli dostane v restitucích vejminek. Dokážu pochopit, když někomu nejsou pusíci úplně po chuti. To co dělají je fakt drsný. Ale srovnávat je se Stalinem, když právě hnijí v Gulagu mně přijde tak odporný, že mi fakt docházejí slova.
To oni se nám vysmívají už přes 1000 let.
Já ale čtu úplně něco jiného, než obhajobu trestu:
„…..Jen hulvát vstoupí do křesťanského chrámu s čepicí na hlavě, obutý do mešity nebo bez pokrývky hlavy do synagogy. Ano, je to většinou kulturní a náboženská tradice. Není tedy trestné tento pohled nerespektovat. Ale jeho respektování je slušné. …..“
Kde je ta obhajoba trestu?
Protestante, ty neumis cist? mista, kde to obhajuje jsou primo v clanku.
Tebou citovane vety ukazuji kardinalovu shovivavost k lidem, kteri vstoupi do kostela v ksiltovce. tem podle kardinala D. V soucasnosti vezeni nehrozi.
Ať čtu jak čtu obhajobu trestu nevidím. Kde je?
citaty v clanku
Za tu provokaci v chrámu a zvl. za porno v Botanickém museu si nějaký postih zaaslouží.
to Slávek:
Můžeš přesně citovat slova, kde Duka ať přímo, či nepřímo říká, že trest který ty holky dostaly byl adekvátní? Já to tam opravdu nemohu najít.
tak konecne tu mame i Pussy Riot. diky, Slavku. jen doplnim odkaz na Mlady krestansky demokraty: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/mladi-krestane-media-by-mela-prestat-branit-pussy-riot_245602.html
punkerky z PR pry „násilnou formou propagovali homosexualismus a jiné deviace. A potupa chrámu je srovnatelná s jeho zničením za Stalina.“
Klade si otázku: Je trest přiměřený? A odpovídá si: jejich čin je podobný, jako když Stalin ten chrám zboural. A o kousek dál pokračuje: „Svoboda jedněch opravdu v tomto případě končí tam, kde začíná svoboda druhých.“
Kde skončila svoboda Pussy Riot je známé jak nám, tak také jemu. Samozřejmě, pro plné vychutnání glosy je třeba to číst celé. Jsou tam i jiné šťavnaté pasáže. Toto ber jako vysvětlení a orientační body v glose.
Nikde není ani náznak Dukova tvrzení, že trest je přiměřený. To je jen konstrukce autora tohoto článku.
Na jakou otázku si Duka odpovídá?
Neodpovídá si na žádnou otázku.
Za zmínku taky možná strojí Dukovo připomenutí, že ty holky vstopily do míst, kam se smí jen s penisem a varlatama.
–
„Pravoslaví však vnímá prostor, do kterého všechny tři ženy vstoupily, jako místo, kam žena fakticky nesmí vkročit“
OK, považuješ tedy protestante glosu za takové nesouvislé blábolení senilního staříka? Taky výklad. V tom případě ty věty spolu fakt souviset nemusejí.
První věta:
Pig Bangu, nejraději bych zkopíroval celou glosu. Wrong on so many levels.
to Slávek:
Duka se vyjadřuje k tomu co ty holky provedly, jak to mohou vidět věřící, ale v žádném případě se nevyjadřuje k trestu jaký dostaly, natož aby jakýkoliv trest schvaloval.
Aha, takže tu první větu tam Duka střelil jen pro zmatení nepřítele a se zbytkem glosy nesouvisí. Stejně tak o svobodě „v tomto případě“ mluví bez jakéhokoliv vztahu ke svobodě Pussy Riot.
protestante, ty si fakt myslíš, že je Duka idiot, který neví co říká? Ta tvá snaha obhajovat jeho glosu premisou, že ty věty a slova spolu nijak nesouvisí, je dost zoufalá.
Vždycky jsem si myslel, že křestýši mají hodně zvrácený hodnotový žebříček.
To že tam nějakou obhajobu trestu ty vidíš je známkou tvé neobjektivnosti – zaujatosti. Objektivně tam nic takového není.
Ano protestante, hrdě se hlásím k tomu, že mé názory jsou subjektivní 🙂 Jsem rád, že ty to máš jinak a jako jeden z mála, nás tu obdařuješ názory objektivními.
Subjektivita znamená pouze to, že do zprávy vkládáš své představy a druhý tam totéž nemusí nalézt. Není na tom nic negativního.
Subjektivní je cokoliv kdokoliv napíše nebo řekne. Neexistuje zcela objektivní zpravodajství. Tyto stránky navíc nejsou zpravodajské stránky, ale spíše názorové.
Fakta se snažíme mít dobře, ale vyjadřujeme tu zároveň své názory, na ta fakta.
http://www.lidovky.cz/zastaval-se-pussy-riot-ted-ruskeho-kneze-zavrazdili-pcf-/zpravy-svet.aspx?c=A130806_140101_ln_zahranici_mtr
Co se tedy stalo českým Pussy Riot ? NIC !! ALE ANI STE O NICH NEVĚDĚLI, BOHUŽEL…
http://denikreferendum.cz/clanek/13885-pussy-riot-po-cesku
Takové sodomito-onano-hédonismo-smilnářky by si zasloužily smrt provazem. Nic lepšího mě nenapadá. Jsou nenapravitelné, urážejí umění, morálku, kulturu.