Off topic diskuse

Tato diskuse slouží k uveřejňování příspěvků, které by jinde byly off topic a proto by byly smazány i když jsou třeba zajímavé (zvláště odkazy na jiné články, videa). I zde se vám ovšem může stát, že bude váš komentář smazán ze stejných důvodů jako v komentářích pod články. Tyto důvody jsou:

  1. Někoho jste nazval idiotem, debilem, blbečkem nebo jiným nepěkným slovem. Takže žádné osobní útoky a výhrůžky, chcete-li, aby tu komentář vydržel.
  2. Použil jste nadávku, nebo hrubý výraz. Naše pravidla zakazují použití i jinde přijatelných nadávek nebo hrubostí, které jsou dnes běžné. Víme, že tak lidé běžně hovoří a dokonce tak mluvíme často i my. Přesto i tyto nadávku mohou někoho urazit, naštvat nebo odradit od toho, aby sem přišli příště. Když byste výraz nepoužili před svou mámou, prezidentem nebo pětiletým dítětem, nepoužívejte ho ani zde. To se týká i maskovaných a skrytých urážek a narážek a vytečkovaných slov.
  3. Nesouvislý projev a neschopnost držet se tématu. Pravopis, gramatika nebo logika, která jednoduše znemožňuje pochopení toho, co vlastně chcete říct nebo to co říkáte nemá nic společného s článkem.
  4. Spam filtr vám snědl komentář. Pro to může existovat mnoho důvodů. Váš příspěvek obsahoval příliš mnoho odkazů nebo některé falešné emailové adresy. Komentujete-li zde poprvé, tak Váš příspěvek může čekat na ruční schválení. Každopádně ve spamovém koši jsou stovky velmi nepěkných komentářů a je to místo kam jen velmi neradi nahlížíme. Když nám ale napíšete email  na  info@osacr.cz, tak si nasadíme gumové rukavice a věc prověříme.
  5. Opakované komentáře. Jestliže jste už něco jednou vy, nebo někdo jiný napsali, potom to prosím nepište znovu. Váš komentář se nestane viditelnějším, ani přesvědčivějším. Když už jste se k tématu jednou vyjádřili, dejte šanci i ostatním. Jestliže také máte dlouhou pingpongovou výměnu s jiným čtenářem, můžeme se rozhodnout tuto výměnu zastavit, pokud to odrazuje ostatní komentátory a diskuze se stává nepřehlednou.
  6. PÍŠETE-LI KAPITÁLKAMI, ZNAMENÁ TO ŽE KŘIČÍTE. OSTATNÍ ČTENÁŘE TO IRITUJE.
  7. Váš příspěvek je příliš dlouhý. Nemáme tu žádný limit na délku příspěvku, ale dlouhé eklektické eseje zabírají nepřiměřený čas moderátorům a vybírají si daň na trpělivosti ostatních čtenářů.
  8. Váš komentář jen odkazuje na jiný text a z komentáře není jasné,  jaký názor má dokládat. Stejně tak když komentář obsahuje dlouhou kopii cizího textu, nebo cizí text vydáváte za vlastní.
  9. Předstíráte, že jste někdo, kdo ve skutečnosti nejste nebo používáte falešnou emailovou adresu. Pokud se podepíšete jako Václav Klaus nebo Karel Gott, tak váš komentář pravděpodobně smažeme, pokud si nebudeme jistí, že jste prezident České republiky nebo sběratel zlatých pěvců.

63 thoughts on “Off topic diskuse

  1. Karel 423

    Tato stránka zaslouží více pozornosti.
    Jak je to vlastně s vědou a náboženstvím? Není tato otázka mimo mísu? Náboženství se s vědou musí nějak vyrovnat, protože věda stále více zmenšuje prostor, který byl kdysi výhradně doménou náboženství. Zde náboženství pomalu ale jistě ztrácí. Jak je to naopak? Musí i věda respektovat náboženská dogmata? Dokonce i v 21. století?
    Lidstvo prostřednictvím vědy získává stále nové poznatky, které opakovaně ověřuje a koriguje. Tímto procesem se zvětšuje objem poznaného a ověřeného. Některé poznatky, ověřené nad veškerou pochybnost současné vědy, jsou v rozporu s náboženským výkladem. Náboženská dogmata jsou svatá, tudíž nedotknutelná. Jak to tedy řešit? Někteří teologové na to mají mazanou fintu. Tvrdí, že věda a náboženská víra nejsou v rozporu a jenom ti hloupí ateisté tomu nerozumí. Argumentují, že pro pánbíčka je dostatek prostoru tam, kam věda doposud nedohlédne. Taktně zamlčují, že věda už vyvrátila nespočet náboženských bludů. A že mnozí vědci byli ostatně věřící (nábožensky). Přitom ještě nedávno byli ochotni za boření náboženských dogmat upalovat a „nevhodnou“ literaturu pálit nebo skrývat. Někteří významní vědci byli skutečně členy některé z církví. Neznamená to však, že se církev o jejich objevy zasloužila. Většinou jejich objevy vznikly navzdory církvi, která je často perzekvovala. V minulých stoletích to ani jinak nešlo. Kdyby se vědec ve středověku a raném novověku přiznal ke svému ateismu, nejen že by nezískal prostředky ke svému bádání, ale hrozilo by mu i něco mnohem horšího. Jistě by církev i nyní ráda dostala vědecké bádání pod svoji kontrolu, tak jako umění i politiku. Peněz a moci na to má ještě dost. Argumentace vědou i uměním je, podle mne, další ukázka pokrytectví pánbíčkářů.

  2. toli

    @Karel
    Součástí vědy je i zkoumání vývoje a historie náboženství. V opačném směru to ale vůbec neplatí, snahou náboženství vždy bylo , je .a bude vědu ignorovat případně dehonestovat. Pro běžné ovce je věda příliš těžká a nerozumějí jí . Také nerozumí tomu že věda je antidogmatická, nechápou že to co platí nyní nemusí platit za 20 let. A toho všeho využívají preláti k manipulaci s ovcemi. Náboženství obsahuje jen věčné “Pravdy”, vše je neměnné. Pravidlo sempre item (vždy stejné) platí především v ŘKC . Snahou náboženství je konzervovat vývoj společnosti do doby jaká byla před x stoletími. 2. Vatikánský koncil a sexuální revoluce 60. let jsou v církevních kruzích tabu.

  3. Marek

    Karle 423,
    od náboženství přirozeně nemůžeme chtít, aby se svého, kdysi výsostného postavení vzdala nadobro. Je samozřejmě absurdní, že nejdřív všechno bylo v “boží kompetenci”, a čím dál postupuje poznání, tak se stejně dál opakuje takový to – tak dobrá, tohle jste teda už vyzkoumali. Ale stejně ještě zbývá tohleto a tohleto, co by klidně mohlo být právě božího původu, a to, co jste našli, to stejně moh vymyslet taky on. Je to přitom jednoduché, a to, nesnažit se cokoli církvi dokazovat. Na dokazovací straně jsou oni. Vím, to už bylo řečeno tisíckrát. Ale je taky potřeba se toho držet, protože pokud se věda pouští do polemiky s vírou, “jakoby” ji tím staví na stejnou úroveň se sebou. Taky uvedeno tisíckrát, ale za to si věda i ateismus můžou samy, protože se do těch “odborných hovorů” s tou vírou pořád dokola pouštěj.
    Jenže je problém, že náboženství jednak má politickou lobby, jednak má svý bigotní příznivce, a taky i zrovna tak silně ateistická země, jako jsme my, vystupuje vůči jejím často až militantním ambicím velmi nemilitantně. A kromě toho, jakkoli zoufale sténaj o peníze, zrovna chudý oni taky nejsou.
    Podle mě stojí za pozornost právě ten salámismus mlčící většiny. Na jednu stranu pochopitelný. Berou víru se všemi těmi jejími rituály spíš jako folklór. Nezajímají se o ni, protože jí i přisuzují stejně malou míru nebezpečí, jako tomu folklóru. Ve společnosti je pro ni mnoho jiných věcí mnohem důležitější, tak nemá potřebu se zajímat o “nějaký faráře”. Takový stav-nestav je těžká věc, ale ono to tak je.

  4. Sam

    Nějaký ten offtopic pro zlepšení nálady.
    https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/200910plnomocne-odpustky-pro-duse-v-ocistci-je-mozne-ziskat-uz-pred-1-listopadem
    Cituji:
    ————————————-
    Podmínky pro získání plnomocných odpustků pro duše v očistci jsou následující:
    (1) daný den přijmout eucharistii
    (2) navštívit hřbitov a zbožně se pomodlit za zemřelé
    (3) a pomodlit se na úmysl Svatého otce
    (4) v okruhu těchto dní vykonat svatou zpověď.
    + Mons. Jan Graubner

    předseda České biskupské konference
    ————————————————

  5. Karel 423

    V knize Miroslava Veverky „Evoluce svým vlastním tvůrcem“ je výslovně uvedeno: „Bůh je kulturní artefakt. Nebyl to Bůh, kdo stvořil člověka, bylo to právě naopak: člověk stvořil Boha k obrazu svému“ (str. 253). V této knize jsou vyvraceny mýty a náboženská dogmata. Je tedy pozoruhodné, že ji kladně hodnotí pan J. Grygar a údajně i pan M. Vácha. Opouštějí tito pánové pod tíhou vědeckých poznatků kluzkou půdu teologie a mytologie, nebo knihu pozorně nečetli? Další možností je, že se snaží o syntézu vědeckých poznatků a náboženství. I to je možné. Mohou se pokoušet sloučit existenci Boha v mytologii s jeho neexistencí v reálném světě. K čemu je to dobré vědí snad jen oni. Třeba nám to někdy srozumitelně vysvětlí.
    Člověk vymyslel (stvořil) boha i Boha. Existuje pouze v myslích lidí. Bůh se tedy vyvíjí tak, jak se vyvíjí názory lidí i když se tomu církve zoufale brání. Když se změní názory lidí, změní se i Bůh a bůh. Nebo dokonce zmizí a zůstane jen nehmotná „fosilie“ kterou se budou zabývat pouze historikové a pohádkáři.
    Hledal jsem analogii evoluce Boha/boha (názorů na boha) v reálném, hmotném, světě. Napadl mě igelitový pytlík. Taky byl stvořen člověkem, dříve se v přírodě nevyskytoval. Igelitové pytlíky pak zaplavily celý svět (jako bůh a Bůh). Zdálo se, že jsou nepostradatelné, že vše ovládne igelitový pytlík. Mnoho firem se pomocí igelitových pytlíků zviditelňovalo. Zdarma byly přímo vnucovány v obchodech. Dokonce v dobách reálného socialismu se některé dámy snažily zvýšit svoji prestiž a atraktivitu nošením igelitového pytlíku s reklamou některé západní firmy místo kabelky (to je svědecky doloženo!). Čas oponou trhnul (jak pravil klasik) a lidé přišli na to, že igelitový pytlík spíše škodí a dokonce může ohrozit i život na planetě. I začali se chovat k igelitovým pytlíkům obezřetně a spíše je omezovat.

  6. Hraničář

    Toli, ty militantní ateisto!!

    O vyjádření papeže Františka a konspiračních teoriích hierarchů, o podpoře “křesťanské pravice” pro Trumpa – a jak s tím mohou žít křesťané, kteří se řídí vědeckou racionalitou a zároveň si kladou vážné etické a spirituální otázky? Cesta mezi náboženským fundamentalismem části křesťanů a stejně arogantním scientistickým fundamentalismem militantních ateistů je někdy úzká a náročná – jsem však hluboce přesvědčen, že je to cesta následování Krista dnes.
    http://blog.aktualne.cz/blogy/tomas-halik.php?itemid=38024

  7. Hraničář

    toli
    26.11. 2020
    Pitomio Okamura zase perlí…….

    Když odhlédnu od toho, že ty, jako nepochybně inteligentní člověk (jak se jeví dle tvých příspěvků) nejsi schopen překousnou to, že druzí mají odlišné názory takže pociťuješ nutnost je dehonestovat, pak já s většinou názorů pana Okamury souzním. Stejně tak souzním s názory těch, kteří kritizují současnou všeobecnou hysterii s poviným očkováním proti covidu. Je mně podezřelých několik věcí – viz třebas můj názor jinde:

    Očkování s výhodami
    Mezi důvody, proč se lidé nechtějí očkovat, se objevuje i to, že sami nespadají mezi rizikové skupiny. I v případě, že vir chytí, je tudíž u nich šance na těžký průběh nemoci jen velmi malá. Epidemiologové však upozorňují, že i zdraví a mladí lidé by se měli nechat očkovat. Ne tak kvůli sobě, ale kvůli tomu, že pak nemohou nakazit ostatní.
    Odborníci nyní odhadují, že je nutné, aby vakcínu dostalo zhruba 60 procent populace, protože jen v takovém případě bude mít proočkování populace nějaký efekt ve smyslu zastavení šíření koronaviru.
    Být očkovaný navíc přinese lidem určité výhody. Evropská komise například počítá s tím, že by vznikl takzvaný vakcinační pas, který by pak lidem výrazně usnadnil cestování po Evropě.
    Zatímco očkovaní lidé by mohli cestovat bez omezení, ti neočkovaní by museli při překračování hranic podstupovat PCR testy.
    Určité výhody by to přineslo i těm, kteří do zahraničí necestují. Očkovaní by při styku s nakaženou osobou nemuseli do karantény, protože by se předpokládalo, že onemocnění chytnout nemohou. Mohli by tak například dál pracovat, aniž by museli kvůli nařízené karanténě na nemocenskou.
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesko-se-pripravuje-na-ockovani-vakcina-bude-vsude-musi-vsak/r~78d393b62e4e11eba25cac1f6b220ee8/
    ……………………………………….
    No, a je to tady. Očkování proti covidu bude sice dobrovolné (snad), ale kdo očkovaný nebude, bude mít problémy. Já osobně se nechávám očkovat proti chřipce, tetanu, klíšťatům, uvítal jsem zdarma vakcinaci proti ještě čemusi, prostě ty preventivní programy využívám jak jen to jde. Ale ten humbuk kolem covidu se mně nějak nelíbí. Všechna data ukazují, že skutečně je hodně podobný chřipce – ostatně virus je ze stejné skupiny – a s chřipkou se nedělají žádné problémy. Zde má někdo virusa v nose, objektivně vzato nemocný není, ale musí do karantény a všichni kolem také. Je obava, že může mít i pozdější následky. To ale chřipka také. Proč se tedy také povinně neočkuje proto chřipce? Proč už dávno nejsou nějaké „chřipkové pasy“? Je to tím, že každým rokem přijde jiný typ chřipky a nebo tím, že chřipka je „stará, známá“ nemoc a proto nás, na rozdíl od nového covidu neděsí?
    Ne, že bych snad chtěl covida nějak podceňovat či bagatelizovat. Když jsem sám byl nemocný, ležel jsem doma a 3 dny mně skutečně bylo blbě. Ale psychicky mě mnohem více sebralo neustálé přemýšlení, co z toho bude, stále jsem se kontroloval zda mně stoupá teplota, zda je mně špatně, zda vůbec ještě dýchám …… prostě ta psychika, že mám nějakou novou, hrůznou nemoc byla horší než nemoc samotná.
    A potom samotná tvrdá data. Stále slyšíme a čteme, kolik lidí “s covidem” zemřelo. Ale každý den u nás, “zcela normálně”, umírá okolo 300 lidí, za týden cca 2000 a za rok okolo 110 000! A o kolik to covid zvýšil?? Vůbec o nic! Zemřelí “s covidem” jsou součástí této statistiky.
    Samozřejmě, když se udělá reportáž ze specializovaného oddělení s covidem, kam se svážejí těžce nemocní z celého kraje, tak tam je každodenní, “hrůzně vysoká” úmrtnost. Ale za “normálních poměrů” by tito lidé umřeli plošně po celém kraji a nikomu by to nestálo ani za řeč.
    A tvrzení, že ti zemřelí by mohli žít ještě dalších 10 či 20 let? Průměrný věk zemřelých „s covidem“ je o 1 rok delší než je průměrný věk dožití u nás. Čili „s covidem“ de facto převážně umírají velice staří lidé.
    Teď právě zemřel, „s covidem“, příbuzný jedné mé známé. Stařečkovi bylo 92 let. Za normálních okolností by kdekdo řekl – „dožil se požehnaného věku“. Ale nyní? „Představte si, MĚL COVID!!!“
    A tak přemýšlím, k čemu ten celosvětový humbuk a kolaps ekonomiky má sloužit? Skutečně jen státníci a odborníci mají, po počátečních zprávách z Číny, tak vážné obavy? Jasně, i já tehdy na jaře, když jsem byl na Novém Zélandu, měl velké obavy, jak se nemoc bude rozvíjet, ale teď jsme o 3/4 roku dál, máme mnohem více informací a stav hysterie stále trvá.
    A také vývoj vakcíny. Jak v článku zmiňují, “klasicky” vyráběná vakcína prý takové obavy nevzbuzuje. Klasicky ji prý udělali v Rusku, ten jejich Sputnik. Vzali virus, usmrtili ho aby nemohl nakazit, a pak části toho viru dali do vakcíny. Proto ji udělali tak rychle. Ale ty “moderní” a drahé vakcíny? Velice složité, se spoustou přidávaných látek, prý pěstované na tkáních potracených lidských plodů, no, ty ve mě nevzbuzují velkou důvěru, a také poněkud nabourávají mé etické cítění.

    Zajímavé, že Rusko a jeho vakcína jsou zesměšňované a zatracované, ale doposud jsem nikde nečetl nějaký seriosní rozbor. Rusko prý vakcínu prodává mnohým státům, takže asi účinná bude. A asi bude i levná.
    Zajímavé jsou i poměry u nás, kdy uznávaný odborník MUDr. Beneš léčí nemocné běžným lékem, všeobecně dostupným, jehož účinky jsou dobře známé – komu ho nelze podat, jaké sledovat účinky – ale nikde neslyšíme, že by byl oficiálně doporučovaný. Možná proto, že je oproti jiným velice levný!
    Čili to mohu, lidově a na plnou … ústa, nazvat – bordel na bordel!

    Nechápu, proč sama EU objednala, a zaplatí, 400 milionů vakcín, a jen od jedné firmy, a teď je nutí všem členským státům. Chápal bych, kdyby orgány EU vyzývaly státy, aby se vakcinací aktivně zabývaly, propagovaly mezi občany. Ale aby také měly možnost vybírat si to, co se jim bude jevit jako nejlepší a i cenově nejvýhodnější. Proč celá EU jen z jednoho, nejdražšího, zdroje, na který, prý, jsou napojeni i někteří politici?
    Vždyť je to horší než za té zatracované RVHP, která nám nikdy nenutila nějaké hromadné a povinné akce. Společná politika, ale každý sám na svém, po svém a za své! A zde nějaké povinné nucení a pod hrozbou sankcí! To je mně velice podivná politika!

  8. Hraničář

    toli
    26.11. 2020
    Pitomio Okamura zase perlí……. ………………

    Ochrana zdraví je tedy jedním z důvodů, díky kterým lze svobodu omezit. To, že politikům některé zákony trochu haprují, je věc druhá, ale o tom mají rozhodnout soudy. Ne jiní politici, ne občané, ne advokáti. Ti mohou mít svůj názor, který ale může být a občas bývá na hony vzdálený pravdě.
    Zdroj: https://eurozpravy.cz/domaci/zivot/odmitaci-ockovani-myslenkove-ziji-v-minulosti-ohani-se-ustavou-kterou-nikdy-necetli.ed1a5c3e/?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Takže u nás vládne “lid”? Skutečně? A nebo vládnou nevolení, jen jmenovaní soudci, neodvolatelní, nekritizovatelní, nezodpovědní ………………….. odborníci na všechno??

    Před léty mě dostalo vyjádření jednoho zákonodárce. Novinář se ho zeptal, jak se má chápat kterýsi zákon (jak obvykle normálním lidským rozumem nepochopitelný), který Parlament schválil. Zákonodárce pokrčil rameny – on neví, on tomu nerozumí. Teprve až vznikne nějaký spor, tak soud rozhodne, jak se ten zákon má vykládat!

    Já si vždy myslel, že zákon má být sepsán tak, že normální člověk si ho 2x, 3x, 5x přečte a pochopí co smí, co nesmí, co může, co nemůže ……. , ale to, v našich demokratických poměrech ne! K výkladu si musí vzít právníka, ale každý právník má jiný názor – a neodpovídá za něj – a tak až rozhodne soud, bude občan konečně vědět. Jenže každý soud rozhoduje jinak! Takže to mají být ty demokratické právní jistoty??

  9. toli

    @Hraničář
    No já se tedy očkovat nechám, pokud na mne nějaká vakcína zbyde. Jednak jsem rizikový a jednak kolem mne umírá docela hodně lidí s covidem a je úplně jedno jestli měli ještě navíc ještě nějaké další přidružené nemoci. Bez covidu totiž mohli ještě nějakých 10-20 let žít, prostě zbytek života jim sebral covid.

  10. toli

    @Hraničář
    Když odhlédnu od toho, že ty, jako nepochybně inteligentní člověk (jak se jeví dle tvých příspěvků) nejsi schopen překousnou to, že druzí mají odlišné názory takže pociťuješ nutnost je dehonestovat, pak já s většinou názorů pana Okamury souzním

    Bylo by mi to jedno kdyby Pitomiova rétorika nebyla tak nebezpečná. Nastuduj si jak se mohlo stát že většina Němců skočila v třicátých letech Hitlerovi na špek……Pitomio naštěstí není inteligentní a chybí mu Hitlerovo charisma, při Pitomiových proslovech ženy rozhodně nevlhnou….Dále mi není stále jasný obsah Pitomiova neustále používaného sousloví “slušní lidé” Kdo to jsou slušní lidé ? Co si vzpomínám tak si tak říkala ta banda nácků co v Brně narušila divadelní představení a od soudu za to dostala mastné pokuty, prostě flastenci 😀
    To už je pro mne přijatelnější Pitomiův bratr i když kope za KDU ,ale nechybí mu empatie a obyčejná lidská pokora.

  11. Marek

    Víš, toli, připadá mi, že jseš klasický příklad – “nemám jej rád, takže i kdyby ten čert na koze jel, cokoliv na svý jízdě učiní, špatně učiní”. Nejseš jediný, do “toho čerta” si mnozí jiní zase dosadí Bábiše, Zémana. Kálouska, či další “exponenty”. V tomto případě jsi “nesouhlasil” z tohoto důvodu s Okámurou, asi ale taky navíc proto, že se zrovna netrefil do tvýho pohledu na vakcinaci proti bacilu všech bacilů.
    To je ok. Každý má svůj názor. V tom článku je ovšem kromě jiného, že “škodlivost vakcín ještě nikdo nedokázal věrohodně potvrdit”. Ani písmenko ovšem o tom, že tu potenciální škodlivost taky ještě nikdo věrohodně nevyvrátil. To není přihrávání Okamurovi, nýbrž objektivita. Je realitou, že vývoj každé vakcíny byl, je, a vždy bude v počáteční fázi do značný míry střelbou do tunelu. V tom smyslu, že se neví, koho a kam to v tom tunelu trefí. Proto musí následovat další fáze, která se zabývá právě tím upřesněním zacílení střelby. No, a o provedení tý druhý fáze bychom mohli “polemizovat”. Je neobyčejně zajímavé, že “protože ve jménu dobra (neboli až epicky pojímaného veřejného zdraví)” je ta fáze de facto ignorována. Ještě před rokem, pokud by někdo přišel, a pravil, že přichází smrtelná pandemie, jehož nositel je pro virology tabula rasa, ale že všichni můžou být v klidečku, protože se rozhod, že za pár tejdnů, možná měsíců, proti němu vyvine účinnou vakcínu bez vedlejších účinků, a že jen stačí to trošinku (-70) chladit, tak se z toho smíchy poblinká samotnej Fauci. Ano, takto rychle my si dnes žijem. To není spekulace, nýbrž velmi tvrdý fakt. Dnes je to ale jak? Nakupují se miliony “tutovejch” lektvarů. Kdo si dá dvojitýho panáka lektvaru, bude “zvýhodněn”, protože tím dá najevo svoji pokrokovost. A kdo ne, tomu se samozřejmě nic nestane, protože to celý bude naprosto dobrovolný, tam prostě nejede vlak.
    Jen se možná pak udělá zákon, že neočkovanci budou požívat podobných práv, jako ve středověku malomocní. Jako, možná se udělá, nikdo přece netvrdí, že určitě. Ale asi možná patrně nejspíš s pravděpodobností, blížící se limitně jistotě, jo, protože je přece ta pandemie. A tak to totiž je spravně, bo tak to ma byt! Samotné ministerstvo zdravotnictví zveřejnilo přece manuál, že do kategorie “zemřel na bacil” rozhodnopádně nesměj být řazeny oběti dopravních nehod. Objevily se totiž na to téma sice pravdivé, ale zle míněné řeči, a ministerstvo totiž velmi dbá na to, aby byla zveřejňována jen pravdivá čísla o tom, kolik lidí “onemocnělo” či dokonce se stalo “obětmi” bacilu, protože jináč, jak již poukázáno, by to někteří mohli začít zlovolně kritizovat.

    Jestli ono to totiž milej toli nebude “trošinku” taky o tom, že ano, objevilo se další z řady infekčních virových onemocnění, se kterým se musí lidstvo a jeho zdravotnictví vyrovnat. Ovšem poněkud se u toho zahysteřilo, byl tomu poskytnut značný marketing a píárko. Dnes by to možná (kdo ví, že?) i leckdo z politiků trochu vzal zpátky. Leckdo taky ne, protože zjistil, že se tím dá skvěle šibovat s bigoši. Tak či onak, rozhodně už nemůžou říct – děcka, tož poďme to jako řešit normálně, bo jinak z teho zblbnem. Byli by totiž za totální joudy. Tak se to holt dotáhne do “zdařilého” konce. Čehož důsledkem bude (a vlastně už i je) obohacení světa o další náboženství. Zase máme své “jediné pravé”, kteří “prozřeli”, a hordu pohanů, kteří odepírají nastolení království Covidova na zemi i na nebi. Ti, co prozřeli, musí, i když s těžkým srdcem, všechny ty nehodné pohany ztrestat mečem, neboť Covid tomu tak chce…

  12. toli

    @Marek
    Pitomia nemám rád z mnoha důvodů,on je opravdu takový malý český Hitler .A o tom jak by dopadla demokracie kdyby se přední bojovník za přímou demokracii dostal k moci tak o tom žádná. To je totiž vidět na tom jak vehementně maže kritické komentáře ze stránek na které má vliv, to je ta Pitomiova představa demokracie….
    V městě kde žiji má pár zanícených příznivců kteří jsou celému městu pro smích. Oni byli nedostatečně inteligentní ještě v dobách před Okamurou , vlastně lze říci že od narození. S Okamurou se to změnilo tak že si před svými domy instalovali prosklené nástěnky a další poutače s hard core nacionalistickými hesly a výzvami, jeden dokonce kandidoval ve volbách za SPD. Co jsem si potom ve statistikách všimnul tak mu dali hlas asi jen členové jeho vlastní rodiny. On ani nemá dostatečnou kapacitu na to aby si uvědomil, že je celému městu pro smích

  13. Hraničář

    toli
    03.12. 2020
    Bylo by mi to jedno kdyby rétorika pana Okamury nebyla tak nebezpečná. Nastuduj si jak se mohlo stát že většina Němců skočila v třicátých letech Hitlerovi na špek……Pan Okamura naštěstí není inteligentní a chybí mu Hitlerovo charisma, při jeho proslovech ženy rozhodně nevlhnou….

    Čím je rétorika pana Okamury nebezpečná? Tím, že pojmenovává problémy pravými jmény, poukazuje na nebezpečí a navrhuje opatření? Není v Evropě sám. Ale vlastně ano – oni to jsou ti xenofofové, zaprodanci, nácci …. že? Četl jsi třebas, že Británie přijala zákon přísně regulující migraci? Taková demokratická země, a nechce imigranty? Jak jen si to může dovolit, že?
    Jsou veřejné dokumenty, v nichž EU projektuje masové přijímání imigrantů, hlavně Arabů a černochů, převážně muslimů, do Evropy. Čeští “vítači” otevněně oslavují, že během 50 let české obyvatelstvo “zhnědne”. Na to jsou připravováni už i děti, viz modernizovanou pohádku o Sněhurce, kterou jsem sám v TV viděl, v podání M. Donutila. Sněhurčiny děti s krásně černým princem byly čokoládově hnědé a na sluníčku si bez obav mohly hrát celý den.
    Přečti si něco na webu kechlibar.net, o situaci v záp. zemích.
    A jestli proti tomu pan Okamura vystupuje, tak má moji plnou podporu, byť i s některými jeho výroky nesouhlasím.
    Jak se mohlo stát, že většina Němců skočila Hitlerovi na špek? Četls někdy něco o tom, jak to v Německu po I.WW, pod demokratickou vládou vypadalo? Když pak Hitler vystoupil s plánem že zavede pořádek, získal masovou podporu.

  14. Hraničář

    Marek
    03.12. 2020
    V tom článku je ovšem kromě jiného, že “škodlivost vakcín ještě nikdo nedokázal věrohodně potvrdit”. Ani písmenko ovšem o tom, že tu potenciální škodlivost taky ještě nikdo věrohodně nevyvrátil. ……………………………

    Hliník ve vakcínách má prý zesílit zánět, aby imunitní reakce těla byla vyšší. Jestli to je třeba já nevím. Ruský Sputnik V prý byl udělaný klasickou metodou – v laboratoři virus covidu usmrtili, rozkouskovali, aktivní části navěsili na jiný virus, který má ty části covidu vnést do buňky. Naopak RNA vakcíny (RNA=kyselina ribonukleová, součást genetického aparátu buňky) vnášejí antigeny covidu až do genů organismu. Pak by ta imunitní reakce měla být mnohem trvalejší. Jenomže nikdo neví, a nedokáže potvrdit, zda ty části vnesené až do genů budou časem odstraněny či zda nezůstanou trvale a nebudou předávané dalším generacím. Pokud by se tak stalo, tak by se člověk stal geneticky modifikovaným organismem. Z GMO rostlin či zvířat obavy nemám, nikdo ale nedokáže říci, zda by to na člověka v dalších generacích nemělo fatální dopad. ……………. Bill Gates je obviňován, že jím podporovaná vakcína proti tetanu způsobila v Africe rozsáhlé potraty a neplodnost. Dodatečně bylo zjištěno, že obsahuje i lidský hormon, který brání otěhotnění. Také prý je pravda, že B. Gates na nějaké konferenci prohlásil, že lidí je na Zemi příliš mnoho (to bych s ním souhlasil) a že tedy je nutno počet lidí snížit, nejlépe hromadně vyvolanou neplodností. …………………. B. Obama prý prohlásil, že aby dal Američanům dobrý příklad, tak že se nechá hned naočkovat. Což o to, on může, on už další děti mít nebude, nechá ale naočkovat i své dcery, které jsou v plodném věku?

  15. Hraničář

    Myslím, že toto je i zde důležité:

    4. 12. 2020 v 4:17, Radek PECH :

    Vážený pane premiére,

    dosud jsem tak trochu přisuzoval Vaše prohlášení ve sněmovně tlaku farmaceutické a globalistické mafii, proti které nějakým možným způsobem neobratně bojujete, ale to, co jste ze sebe vypustil při interpelacích paní poslankyně Karly Maříkové (SPD), to snad už nemyslíte ani trochu vážně?

    TÉMATA INTERPELACE:

    vyjádřila pochopení nad tím, že s ohledem na Váš zdravotní stav se nechcete očkovat
    p. ministr Brabec se musí také poradit s lékařem, protože má špatnou reakci na očkování
    další členové vlády odpověděli, že se nechají očkovat, ale dají přednost rizikovým skupinám
    ano, říká pravdu, že máme obavy z očkování z nově vyvinuté vakcíny – ANO, TECHNOLOGIE NIKDY NEBYLA DLOUHODOBĚ POUŽITA – NIKDO NEZNÁ JEJÍ DLOUHODOBÉ ÚČINKY A VY POLITICI SE ROZHODNETE, ŽE NÁS TÍM VŠECHNY NUTNĚ BUDETE OČKOVAT?! – JSTE NORMÁLNÍ?! – VIDĚL JSTE TU VČEREJŠÍ VÝPOVĚĎ TOHO EXPERTA?! od 3 minuty 20 vteřiny https://brandnewtube.com/watch/former-russian-bio-warfare-expert-warns-that-covid-19-vaccine-is-a-deadly-bio-weapon_8tH2NuonUEFg9Aa.html

    VAŠE REAKCE:

    zhodnotil jste své důvody – OK chápeme a budeme rádi, když zákon o očkování nebude nikdy diskriminovat KOHOKOLIV za to, že nebude OČKOVANÝ – můžete mi prosím vysvětlit, jak se chystáte po světě bez očkování na COVID-19 cestovat? To, že se nenecháte kvůli zdravotnímu stavu očkovat – ano každý by měl posoudit sám individuálně, zda mu v tom brání přesvědčení, zdravotní stav atd.
    jestli to nechápete, tak CELÝ SVĚT a každá jednotlivá země i ČR NYNÍ čelí podmínce Billa Gatese a globalistů, zda se jejich národy rozdělí na očkované a neočkované. Na Slovensku si vyzkoušeli apartheid na testované a netestované – s tím postupem tam souhlasíte? Co se to s Vámi stalo? To se tak bojíte přiznat, že jste naletěli na koronavirový podvod, ze strachu jste přijali opatření, pak jste vzali trochu příležitost za pačesy, stylem vždyť to takhle dělají všude ve světě a teď nevíte jak z toho ven a necháte raději celý národ zmrzačit?
    My nechceme aby stát = My lidé abychom ručili za vakcíny a jejich následky, My nechceme, abychom z našich peněz, to nejsou Vaše peníze p. premiére, to jsou naše peníze, které jsme Vám dali pro správu naší země a blaho nás občanů – TO TO JEŠTĚ STÁLE NECHÁPETE? – hradili kompenzace a škody způsobené diletantskými politickými rozhodnutími.
    NECHCEME OMEZOVAT EKONOMIKU – LIKVIDUJETE VŠECHNY PODNIKATELE – JEJICH ZAMĚSTNANCE – CHÁPETE, ŽE LIKVIDUJETE CELÝ NÁROD ?!
    ANO – CHÁPETE TO VELMI DOBŘE – tohle očkování bude o tom, jestli půjdete se svými rodinami příkladem pane premiére, rozhodně Vaše paní nemá problém se slezinou, Vaše děti snad také ne, a rozhodně se postaráme o to, abyste šel přikladem alespoň takto s celou svou vládou a jejími rodinnými příslušníky. Nemáte v popisu práce shánět vakcíny, ani proti chřipce ani rpoti Covidu – pane premiére TOTO NENÍ VÁŠ ÚKOL!!! Za to si Vás tam NEPLATÍME. Překračujete svou agilitou své kompetence rozhodujete o věcech, kterým nerozumíte.
    Jste naivní pokud si myslíte, že by se nemohlo stát, že by na ČR kdokoli zaútočil právě nevinně pod rouškou boje o záchranu zdraví. A jste vinen v plném rozsahu, pokud to děláte zcela vědomě. Stále věřím, že tomu tak není!
    http://stoppfizer.org/ – POZORNĚ PROSTUDUJTE PROBOHA

    DEZINFORMACE

    očkování je nástrojem DEPOPULACE a zavedení NWO – víte vůbec jak se vyjadřuje Klaus Schwab? O propojení lidských bytostí s technologiemi v rámci 4. průmyslové revoluce? To jste opravdu tak naivní, že to nevidíte a myslíte, si že to jsou dezinformace? Přijde Vám toto jako normální? https://www.younggloballeaders.org/ To si jako zakladatelé WEF budou dělat výběrová řízení na to, kdo bude budoucími leadry jedmotlivých zemí?! ZBLÁZNILI JSTE SE?! VÍTE TO VŮBEC?!
    https://www.youtube.com/watch?v=JcpYUiZZHC0&feature=share takhle to vypadá v realitě a Vy pane premiére se chováte jak ten poslanec v UK, vybral jste si to sám, já se takhle nechovám… VY, ANO.
    https://youtu.be/GXmVUY7sP9w máte vůbec tušení co se děje v USA? Mimořádný projev prezidenta Trumpa! Jak většina lidí už dávno ví, co znamená a proč FAKE MEDIA?
    dva měsíce tajně nahrávali porady CNN zpravodajství v USA a teď jim to dávají pěkně sežrat. Je Vám jasné, co se stane až to dorazí sem do Čech – lidé Vás všechny do jednoho vynesou ven v zubech!
    představení ředitel CNN se dozví, že jejich porady byly monitorovány https://rumble.com/vbit57-james-okeefe-livestreams-cnns-exec-call-confronts-jeff-zucker-with-a-big-su.html
    první díl z porad CNN https://thenationalpulse.com/breaking/breaking-cnns-zucker-encouraged-invoking-9-11-terror-to-urge-trump-to-allow-a-biden-transition/
    myslíte si, že tohle je také dezinformace? Ex šéf z Pfizeru? Proč to dělá proč to říká? Jen kvůli tomu, aby se zviditelnil? https://2020news.de/en/dr-wodarg-and-dr-yeadon-request-a-stop-of-all-corona-vaccination-studies-and-call-for-co-signing-the-petition/
    https://www.gov.uk/government/news/mhra-awarded-over-980000-for-collaboration-with-the-bill-and-melinda-gates-foundation-and-the-world-health-organisation tohle financování Vám také přijde jako normální?

    Nevím jak Vám, ale mě přijde že tohle nejsou ruské dezinformace, nebo FAKE konspirační zprávy. Děláte ze sebe šaška, pokud o ničem z toho nevíte, pořiďte si nové poradce. Vykašlete se na média… Pokud to děláte vědomě – USMAŽTE SE V PEKLE!

    Radek PECH
    mobil: 777003337
    http://kulovy-blesk.cz

    Radek’s ProtonMail for highly secured communication.

  16. Hraničář

    Marek
    03.12. 2020
    Objevily se totiž na to téma sice pravdivé, ale zle míněné řeči, a ministerstvo totiž velmi dbá na to, aby byla zveřejňována jen pravdivá čísla o tom, kolik lidí “onemocnělo” či dokonce se stalo “obětmi” bacilu, protože jináč, jak již poukázáno, by to někteří mohli začít zlovolně kritizovat. …………………….

    Dnes je ve zprávách, že USA jsou “drceny” novým náporem coronaviru. Už denně “s covidem” umírá 2800 lidí. Ale normální denní úmrtnost v USA je okolo 9000 lidí. Jsou ti “s covidem” navíc, nebo jsou součástí té statistiky? To ve zprávách není, přesně tak, jako u nás!

  17. toli

    @Hraničář
    Čím je rétorika pana Okamury nebezpečná? Tím, že pojmenovává problémy pravými jmény, poukazuje na nebezpečí a navrhuje opatření?

    Nebezpečná je tím že sice pojmenovává správně problémy ale nenabízí řešení anebo nabízí kontraproduktivní řešení. Co si myslíš že se stane když omezí dávky těm jeho zmiňovaným nepřizpůsobivým ? Jen ten problém přehraje na obce a na tebe. Nepřizpůsobiví si vždy poradí třeba tím že tě přepadnou a oberou na ulici, nebo vyberou obchod. Zdejší majitelé obchodů a Billa by mohli vyprávět…..A policie ? Ta se bojí protože i oni mají své rodiny ,děti. A takto je to se všemi Pitomiovými “řešeními “. Buď si jistý že v případě vlády Pitomia by jsi musel mít jednotný názor a zapomenout na pluralitu,demokracii. Ostatně to už ukazuje nyní na netu,tím že nelze kritizovat na jeho stránkách a na stránkách SPD….
    Naštěstí většina voličů není hloupá a mají přirozenou ostražitost k jednoduchým řešením,proto preference SPD jsou takové jaké jsou. Co jsem se bavil s přáteli tak je dobře že existuje Klausova Trikolora protože má stejný typ voliče jako má SPD tudíž se tyto dvě strany oslabují navzájem….

  18. toli

    @Hraničář
    Opravdu si myslíš že Hitler svým voličům před volbami oznámil že nepřipustí jiné názory než ty jeho ? A jiné názory bude trestat? Opravdu si myslíš že Hitler svým voličům ještě před volbami oznámil že jejich handicapované příbuzné bude vraždit aby nezatěžovali státní rozpočet ? To by byl Hitler pěkný blázen kdyby to svým voličům sdělil ještě před volbami…. Proč si myslíš že Pitomio chce z EU, když jeho obchody jsou přecpané potravinami s muslimskými certifikáty halal ? EU by jednoduše kontrolovala jeho vládnutí a to se Pitomiovi nehodí .

  19. Marek

    Jistě, Hraničáři. Všichni jsme tím drceni. Už aby nastoupil chytrej Joe, protože pravil, že na to chystá sestavit team odborníků.

    Toli, já přece vím, že ty toho Okámuru nerad. Věnoval jsi tomu opět komplet svůj komentář. Ale celý to přece tak nějak začalo tím, že jej máš nerad taky kvůli tý slavný vakcinaci. Když teda má ty výhrady, tak se just půjdem nechat napíchat, ať má ten mizera vztek?

  20. Hraničář

    Tak! A tady to máte černé na bílém!

    COVID – PŮVOD?
    Tyto „Komentáře“ tvrdí, že všemohoucí Bůh je v samém středu bouře, která se po celém světě zdvihla na základě protipravdy, že vir covid-19 představuje velkou hrozbu pro lidstvo. Statistiky od té doby ukazují, že jde sotva o větší hrozbu, než je hrozba jakéhokoliv průměrného viru chřipky. Hrozí však, že značně změní způsob života celého světa, protože k tomu byl židozednářskými nepřáteli Boha nepochybně vytvořen. Nejsou to ani všichni židé, ani všichni zednáři, ale ti židé a zednáři, kteří společně komplotují, aby ustavili celosvětovou tyranii a rozhněvali všemohoucího Boha tím, že odsoudí do věčného pekla všechny lidské duše, které On tvoří.
    http://rexcz.blogspot.com/2020/12/komentar-eleison-dcic-covid-puvod-2020.html

  21. Hraničář

    toli
    04.12. 2020
    Nebezpečná je tím že sice pojmenovává správně problémy ale nenabízí řešení anebo nabízí kontraproduktivní řešení. Co si myslíš že se stane když omezí dávky těm jeho zmiňovaným nepřizpůsobivým ? Jen ten problém přehraje na obce a na tebe. Nepřizpůsobiví si vždy poradí třeba tím že tě přepadnou a oberou na ulici, nebo vyberou obchod. Zdejší majitelé obchodů a Billa by mohli vyprávět…..A policie ? Ta se bojí protože i oni mají své rodiny ,děti. ………………

    Hmmm …. Kolik máš let? Na rozdíl od tebe pamatuju zer socialismu, že i “nepřizpůsobiví” museli prcovat. Tedy, ano, z velké části se tvářili, že pracují.
    Za I. republiky, někdy v r. 1927, byl přijat zákon o potírání cikánského neřádstva. Ten za socialismu už neplatil, ale představ si že “přizpůsobiví”, jak jim říkal Špidla, nikoho nepřepadali, natož policajty, tedy “příslušníky”.
    Jó, tehdy policisté byli představitelé státní moci, a ne bezmoci, jak je tomu nyní. Za socialismu, za I. republiky, a představ si, že i za R.U. monarchie. Jak je to možné? Že by to bylo tím, co řekl Jan Ruml, jako min. vnitra? Na otázku, co říká vzrůstající zločinosti odpověděl, že zločin na ulici znamená, že je u nás svoboda a demokracie.
    A pamatuješ nebohého Standu Grosse, také tehdy min. vnitra, a na pořad Kotel? Dodnes jej mám před očima, jak tam, po otázce, co jako ministr chce dělat se zločiností, stojí s bezmocně rozhozenýma rukama a do smějícího se davu nešťastně vykřikuje: “Já, co já můžu dělat? Já jsem jen ministr vnitra!”
    Není to právě ten důvod zločinnosti? Že máme svobodu a demkracii a že nikdo za nic nezodpovídá? Podívej, teď je vyšetřován soucde Vrchního soudu. A kdožví, kolik takových soudců máme.

    ………………….. Naštěstí většina voličů není hloupá a mají přirozenou ostražitost k jednoduchým řešením,proto preference SPD jsou takové jaké jsou. …………………………
    Holt musíme počkat, až i u nás bude taková “svoboda a demokracie” jako jsou v západních státech.
    Něco si můžeš přečíst třebas tady: https://kechlibar.net/2020/11/25/to-je-kapitulace-a-ne-integracni-politika/

  22. Hraničář

    toli
    04.12. 2020
    Naštěstí většina voličů není hloupá a mají přirozenou ostražitost k jednoduchým řešením,proto preference SPD jsou takové jaké jsou. ………………………….

    A víš, že já se těm mladým voličům vůbec nedivím? Když jsou vychováváni a vzděláváni dle svobodných a demokratických metod?

    Kapitán Říp – proslov k dětem (2020) – YouTube
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiA7PLBg8ftAhXtkYsKHeAHC3AQtwIwAXoECAIQAg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Deu9NRy80YGg&usg=AOvVaw0PKvbvXcRCAVPrC0zJjL2Q

    https://www.mall.tv/kapitan-rip/s1-e6-jak-se-seznamoval-s-zenou-svych-snu

    Výkvět naší mladé inteligence… a tito lidé mají volební právo !!!
    https://www.youtube.com/watch?v=n3nOfwuThHo

  23. toli

    @Hraničář
    Hmmm …. Kolik máš let? Na rozdíl od tebe pamatuju zer socialismu, že i “nepřizpůsobiví” museli prcovat. Tedy, ano, z velké části se tvářili, že pracují.

    No nevím jestli za socíku museli nepřizpůsobiví prcat,ale pamatuji že příživa byl trestný čin.
    Dnes se můžeš živit jakkoliv,pokud je to legální. Třeba můžeš být rentiér.
    A taky za socíku měl stát povinnost zajistit ti nějaké zaměstnání které bylo rovněž povinné.
    Asi máš vlhké sny ze socialismu ,naštěstí již socialismus nikdo budovat nebude,bylo by to příliš nákladné a v podstatě zbytečné a škodlivé. Každý si musí najít legální obživu sám,stát tuto povinnost již nemá. A ekonomika již není plánovaná ale je tržní takže dokáže podstatně rychleji reagovat na požadavky trhu. Jinak nechápu co mají s tvým komentářem společného ty Okamurovi pitomosti ? Jakože nepřizpůsobivé zavírat ? A kam ? Když věznice jsou stále plné a pro většinu vězňů není práce ani tam ,takže výchovný efekt věznic je nulový.
    A taky by jsi se měl asi smířit s tím že přirozeně dochází ke generační výměně,a ta mladší generace bude vládnout tak jak bude chtít, víme že je velmi proevropská a vyznává stejné hodnoty jako vyznává Brusel. Nemusí se ti to líbit,ale to je asi tak vše co s tím můžeš dělat…
    Ono taky v dnešní době a v Evropě obzvláště neexistuje stát který by nebyl součástí nějakého společenství ,nebo znáš takový stát v Evropě ? JÁ neznám žádný takový stát protože Norsko a Švýcarsko jsou provázané s EU mnoha smlouvami a ještě si platí nemalé částky za přístup na půl miliardový trh. Mimochodem jednotný půl miliardový trh 27 národů je světový unikát. A takové ty chudinky jako je třeba Albánie,Moldávie,Černá Hora,Makedonie a další dělaji všechno proto aby se staly součástí EU. A Srbsko by se pak rádo stalo součástí Ruska, svůj k svému.
    A Polsko a Madˇarsko mohou jít klidně do hajzlu ,Evropa se bez nich obejde. Rozpad EU je jen vlhký sen nácků. Státy které se přifařily v roce 2004 mohou jít do hajzlu a EU stejně zůstane, tak jako byla i před rokem 2004

  24. Hraničář

    toli
    14.12. 2020
    …………… pamatuji že příživnictví byl trestný čin.
    Dnes se můžeš živit jakkoliv,pokud je to legální. Třeba můžeš být rentiér. ………………………..

    I za socialismu byli rentiéři. Mezi ně patří i důchodci.
    Jen tak mimochodem. V socialismu, po 25 letech práce, činil důchod 50% mzdy. Ale protože většina lidí pracovala déle, byl obvyklý důchod cca 60%. Nyní ministryně navrhuje novou důchodovou reformu, v níž by po 35 letech práce činil důchod 28% mzdy, min. 10 000,-Kč.

    A taky za socíku měl stát povinnost zajistit ti nějaké zaměstnání které bylo rovněž povinné. …………………

    Ano, logicky. Protože stát si ukládal povinnost se o každého občana postarat, měl také plné právo po každém požadovat , aby na ten společný koláč, podle svých sil, přispíval. Tobě se to zdá špatné? Souhlasíš spíše s “demokratickým principem: “V demokracii nikdo nesmí být do práce nucen, ale na sociální dávky má každý nárok!”?

    Každý si musí najít legální obživu sám,stát tuto povinnost již nemá…………………

    Aňo?? V naší vesnici je takový chlapík. On je vlastně chudák. Jeho rodiče byli “čudáci”, on vyrůstal ve stodole mezi zvířaty, sotva prolezl základní školu, ničím se nevyučil, a protože dospíval už v době “svobody a demokracie”, kdy, jak píšeš, se každý musí postarat sám o sebe, tak žil a žije s rodiči ve staré rozdrbané chalupě, mají pár zvířat, rodiče už mají jakýsi důchod, ano všichni vypadají tak, jak se tobě asi líbí – tak nějak jako “správný bezďák”. Starosta se mu snaží pomoci, vyjednal na úřadu práce, že ho obec zaměstná. Což o to, jednoduché práce zvládne – ale jen pod dozorem – jinak se plácne pod keř a spí. Moje kamarádka s ním, u obce, pracovala. Dokud mohla, tak ho komandovala, tak pracoval. Úřad práce projevil snahu vyřídit mu “papíry na hlavu” a vybavit mu sociální důchod. A tak kamarádka pořádně “pění”. Právě šla do důchodu a, oprávněně, se rozčiluje: “Tak já celej život makám, a mám malej důchod, a tenhle lempl, kterej celej život nedělal, možná bude mít, už ve středním věku, důchod větší než já!?
    Také se ti něco takového líbí?

    Jakože nepřizpůsobivé zavírat ? A kam ? Když věznice jsou stále plné a pro většinu vězňů není práce ani tam ,takže výchovný efekt věznic je nulový. ……………………….

    Proč zavírat? Můžeš nějak logicky vysvětlit, proč by lidé, kteří nehodlají pracovat, měli dostávat nějaké sociální dávky?
    Na YT se dají najít videa ze svateb, křtin a pohřbů Romů. Pravda, olašských. Ale přesto! Všichni vyžraní, ověšení zlatem, nemluvňata i novomanžele zasypávají stoeurovkama. Pro zesnulého nechali vybudovat hrobku (tuším v MB) jako 3 pokojový byt. Nikdy jsem se nikde nedočetl, co vlastně dělají? Znáš nějaký vysoce prosperující rómský podnik??

    A taky by jsi se měl asi smířit s tím že přirozeně dochází ke generační výměně,a ta mladší generace bude vládnout tak jak bude chtít, víme že je velmi proevropská a vyznává stejné hodnoty jako vyznává Brusel. Nemusí se ti to líbit,ale to je asi tak vše co s tím můžeš dělat… …………………

    S tím já plně souzním. Já jsem už starý, já to ještě, doufám, dobře doklepu. A těm mladým a ještě mladším říkávám: ” Nechcete volit, nezajímáte se o politiku? Vy v té, nedaleké, budoucnosti budete žít. Já už ne! A co si uděláte, to také budete mít!”

    Mimochodem jednotný půl miliardový trh 27 národů je světový unikát. ………………………..

    To ano. Ale všímáš si také, že ten “unikát” stále více a více zaostává za světovým vývojem? Nebo to nejseš schopen postřehnout?

    A takové ty chudinky jako je třeba Albánie,Moldávie,Černá Hora,Makedonie a další dělaji všechno proto aby se staly součástí EU. ……………………
    Jistě, chápu je. Těší se, že EU do nich také začne “valit” eura

    A Polsko a Madˇarsko mohou jít klidně do hajzlu, Evropa se bez nich obejde. Rozpad EU je jen vlhký sen nácků. Státy které se přifařily v roce 2004 mohou jít do hajzlu a EU stejně zůstane, tak jako byla i před rokem 2004 …………….

    Hele, i já bych si přál, aby jsi měl pravdu. Sice moje dcera, zeť a vnoučata žijí na Novém Zélandě, a já jsem tomu velice rád. Ale zde žije můj syn, příbuzní, známí, kamarádi, sousedé, jejich děti, a tak bych si velice přál, aby EU vydržela a aby se zlepšovala. Jenže prozatím vše nasvědčuje tomu, že vize z r. 2009 by spíše mohla být pravdivá:
    https://www.youtube.com/watch?v=liyHFFmkj0s&t=70s

  25. Marek

    Toli, pročpak přecházíš do takovýho útočnýho tónu? Každá doba má svý, dnes žijeme v tý eurounijní. Mladá generace tíhne k jejím hodnotám? Pak by možná stálo za to, kdybys je sem pro zopakování shrk. Včetně způsobu, kterým se to děje. Mně se zdá, že každá generace se jednoduše chce mít dobře. Ta mladá toho moc neví (i když je bytostně přesvědčena o naprostým opaku, což si třeba o sobě moc dobře pamatuju), zejména o plíživým socialismu. Ale dá se jim ledacos nasáčkovat do hlav. Jedna věc je (i když díky křivení trhu dotacemi, gríndýlu, apod. už taky moc ne) ekonomika, a druhá zase “prosazování společenských změn”.
    Jednou z těch hodnot je betelnej islám. Jeden bezva maník vedle druhého. S vyjímkou teda hrstky “islamistů”, ale ti jsou sotva na prstech jedný ruky. Zní už to vyšeptale, ale od “zastarýho xenofoba” se maximálně dozvíš něco málo lichotivého na téma tvý sexuality. Betelnej maník ale z toho bude frustrován, tak tě píchne nožem do krku. To není výhrůžka. Naopak. Vadí mi to. Jakžtakž nám to tu spěje k ateismu, možná spíš náboženskému naprostému flegmatismu.. Nechce se mi proto “přátelsky tolerovat” náboženské maníky s nožem. S tím grýnem to taky vypadá divně. Prostě divně. Věděl bych (když jsem ten náramnej chemik) o pár věcech, co by se v ekologii měly řešit, dokonce i ty oxidy a metany, ale přijde mi, že se do toho jde tak jaksi svazácky. Samozřejmě se drobnejma finančníma odměnama. Nejsem sice uznávanej vědec (tzn. ten, co na tu vědu bere politické “ohledy”), ale fakt nějaký návrhy mám. Třeba plastové odpady, a tak.
    No, co bych ti z těch eurohodnot ještě napověděl… Napadá mě ještě pár, ale byl bych dlouhej. Tydle dvě věci navíc docela stačí. Ale ještě teda třeba ten obrovský volný trh, zejména poctivá a čistá konkurence. Ale v Maďarsku a Polsku bych to zakázal EU směrnicí! Dokud nebudou dobrovolně a nadšeně sekat latinu, musí se tam demokraticky zasáhnout! Na to máme lidi i prostředky! Nebudou nám ujídat z našeho společného evropského talíře! 🙂

  26. Hraničář

    toli
    14.12. 2020
    Mimochodem jednotný půl miliardový trh 27 národů je světový unikát. ……………………..

    To máš pravdu!

    “Teorie je věc hezká, zejména nachází-li se na papíře. Kde ovšem není soudce, tam také není pořádku. Vlastně je to až s podivem, že ekonomové uvěřili tak naivní myšlence, jako že nikdo si nezkusí hrát na černého pasažéra. Psychologie a teorie her celkem jasně ukazují, že čím víc účastníků do nějakého projektu namočíme, tím víc roste pravděpodobnost, že dřív či později se někomu vyplatí začít žít na úkor druhých.

    Dokud se věřilo, že všechny země se v eurozóně budou chovat slušně a spořádaně, věřilo se také, že všechny vlády budou coby dlužníci stejně důvěryhodné, tedy budou si také půjčovat na svůj chod za stejný úrok. Chyba lávky. Hříšníci jako Řecko, Portugalsko, Španělsko či Itálie velice rychle ukázali, že v eurozóně si jsou sice všichni papírově rovní, ale v realitě jsou si některé země rovnější a podobnější. A jiní jsou – rozpočtoví flinkové.”
    https://pravyprostor.cz/obrani-schopnych-ve-jmenu-lempla/

  27. Hraničář

    toli
    14.12. 2020
    Jinak nechápu co mají s tvým komentářem společného ty Okamurovi pitomosti ? ……………………..

    Tak třebas tohle. Naprostá nezodpovědnost vysokých státních úředníků, no a samozřejmě i politiků.
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/elischer-karantena-zavody/r~470e62f83eba11eb8972ac1f6b220ee8/

    Neschopnost, nezájem(?), spolupráce(?) úřadů (úředníků, politiků) s darebáky, i zločinci, z jiných států!

    “Arménský podnikatel Gagik Tonyan je jedním z pěti obviněných v korupční kauze soudce Zdeňka Sováka. Podnikatel se opakovaně dostal do střetu se zákonem ještě předtím, než ho policie zadržela v aktuálním případu. V minulosti strávil několik měsíců ve vazbě. Dostal také osmnáctiměsíční podmínku za výtržnictví kvůli násilí při vymáhání dluhu.”
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/sovak-odvolani-tonyan/r~a101520a393511eb95caac1f6b220ee8/

  28. Hraničář

    toli
    14.12. 2020
    A Polsko a Madˇarsko mohou jít klidně do hajzlu ,Evropa se bez nich obejde. ………………………

    Jestliže si jednotlivé státy nesmí na svém území zajišťovat bezpečnost, pak mají plné právo uvažovat, zda členství je pro ně – v celku – skutečně výhodné:

    http://redir.netcentrum.cz/?noaudit&url=https%3A%2F%2Fzpravy.aktualne.cz%2Fzahranici%2Fmadarsko-zonami-pro-zadrzovani-bezencu-porusilo-unijni-pravo%2Fr%7Ef0dda7c6404a11ebb408ac1f6b220ee8%2F

  29. toli

    @LD,SH
    Čtu tvé konflikty s Nepřihlášeným na Granosalis. Máš pocit že diskuze s duševně nemocným člověkem je nějak přínosná, prospěšná ? Všimni si jak tě obviňuje že zneužíváš své děti, jak o heterosexuálech tvrdí že si dělají děti jen proto aby je mohli zneužívat….Ani nebudu zmiňovat to co předváděl tady, to samé. On má v sobě velké vnitřní trauma že nemůže žít obvyklým (tedy heterosexuálním) způsobem života a jeho agresivita je vlastně obrannou reakcí a zároveň reakcí závisti. Pochopitelně to bude vehementně popírat, on je přeci zcela v pohodě, leč opak je pravdou.

  30. toli

    @Hraničář
    V demokracii nikdo nesmí být do práce nucen, ale na sociální dávky má každý nárok!”?

    Bohužel na nějaké dávky mají nárok všichni.Chápu to tak (a ty by jsi to měl chápat také tak) že je to nutná daň pro nějaký sociální smír. Aby nepracující nepřizpůsovi nepřepadávali ve zvýšené míře a neokrádali ty “slušné občany” .Zoufalý člověk dělá zoufalé věci takže řečeno natvrdo cikání dostávají dávky aby ty jsi měl od nich pokoj. A schová se to třeba za dětské přídavky, vyšší plodnost cikánských žen je pověstná.

  31. toli

    @Marek
    To není útočný tón, to je obhajoba názoru který jediný považuji za správný. Už naši předci věděli že v jednotě je síla. A Britové to brzy budou vědět také. Víš že v podstatě veškeré léky musí Britové dovážet z Evropy ? Například nemají vlastní inzulín, tedy život zachraňující lék. Ostatně Česko nemá také vlastní inzulín. Žádný stát nemůže vyrábět všechno v dostatečném množství pro vlastní spotřebu a potřebu. Proto existuje jednotný trh 27 národů kde to co chybí se doveze odjinud a bez poplatků a cel. Ono je hezké uznávat svobodu a mít při tom holou prdel. Osobně se raději přizpůsobím celku ale budu při tom oblečený…….
    Když jsme vstupovali do EU tak jsme se zavázali k dodržování společných evropských hodnot. A proč s tím nemají problém staré členské státy ? A proč to nedokáží pochopit takové státy jako je Polsko,Maďarsko a v menší míře ostatní východoevropané ?
    Co se týká migrantů tak tady stejně žádný nevydrží,co by tady dělal? Oni míří do bohatých států.
    Mimochodem Británie není zakladajícím členem EU a nikdy nebyla plnohodnotnou součástí EU. Mentalitou mají blíže k Američanům a EU jim byla dobrá za Tchaterové když byla ropná a uhelná krize tak EU postavila Británii na nohy. A Britům hodně vadilo když museli přijmout Poláky,Čechy,Rumuny a další členy podřadných zemí EU na svůj pracovní trh. To je hlavní důvod Brexitu. Přitom Brit podřadnou leč důležitou práci dělat nebude. Teď už je na nich jak si s tím poradí…

  32. toli

    @Hraničář
    A u toho starosty co zajišťuje práci pro mentoše musíš rozlišovat zákonnou povinnost a osobní invenci.
    On se stará protože chce, nikoliv proto že musí.

  33. toli

    @Marek
    Nedávno jsme tady měli diskuzi na téma stáří pohádek,a i bible je taková mravokárná pohádka u které má pocit že jí tehdejší lidé nebrali zase tak moc vážně dokud jí církev neprohlásila za boží slovo . Od té chvíle se sama bible stala předmětem uctívání a její ignorace i hanění se trestalo drakonickými tresty.
    K tomu stáří pohádek…
    https://nedd.tiscali.cz/vedci-vypatrali-nejstarsi-tema-pohadek-nejspis-byste-ho-neuhadli-502083?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=yFb7C0GoS37-202012241429&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

  34. toli

    Nemyslím že se EU přizpůsobí pánbíčkářskému Polsku nebo maďarským konzervativním kokotinám. To co se tady diplomaticky prezentuje jako kompromis mezi Merkelovou a Kaczynským je ve skutečnosti nůž na krku Kaczynského. Buď nebudete vetovat unijní rozpočet anebo půjdete. Nepochybuji že to samé by čekalo i Čechy i když to asi nehrozí protože firmy našich politiků ve vládě jsou závislé na dotacích . Babišovy kecy o tom jak Česko neskloní hlavu jsou jen žvásty určené pro voliče. Největším trnem v oku je pokračující deinstalace nezávislosti soudů v Polsku a v Maďarsku a to tak že to začalo vadit i samotným Polákům.( demonstrace proti zpřísnění potratového zákona polským ustavním soudem které neplatí dokud nebude zákon zveřejněn ve sbírce zákonů a tomu Kaczynský v obavách před hněvem veřejnosti zabránil)
    EU opravdu východoevropany nepotřebuje, obráceně to však neplatí.

  35. Sam

    https://www.ado.cz/2020/12/21/dekuji-za-vase-modlitby-vzkazuje-arcibiskup-graubner-vericim-po-navratu-z-nemocnice/

    OK, jsem rád, že se biskup uzdravil. Kupodivu poděkoval akorát lidem, kteří se za něho modlili. Na lékaře v nemocnici si nevzpomněl… Asi náhoda, omyl, nebo jsem něco přehlédnul…

    CITUJI: ——————————Olomoucký arcibiskup a předseda České biskupské konference Jan Graubner, který byl před téměř třemi týdny hospitalizován kvůli nemoci covid-19, byl dnes dopoledne propuštěn do domácího léčení. Při této příležitosti děkuje všem, kdo se za jeho uzdravení modlili – ať už na Velehradě, v olomoucké katedrále, v kněžském semináři nebo olomoucké církevní školce Ovečka a dokonce i v USA, a také každému, kdo se k modlitbě připojoval z domova. Zároveň všechny prosí, aby v modlitbách za úplné ukončení pandemie pokračovali.

    Drazí bratři a sestry,

    dnes jsem byl propuštěn z nemocnice do domácího léčení a cítím se daleko lépe, i když k plnému návratu do služby to bude ještě chtít trochu trpělivosti. Velmi rád při této příležitosti děkuji všem, kteří se za mé zdraví modlili. Situace byla vážná a já jsem Pánu za vše poděkoval a byl připraven odejít do jeho milosrdenství, ale zároveň jsem slíbil v práci pokračovat, pokud on bude chtít.

    Dnes mám radost nejen z postupného návratu zdraví, ale i ze spontánního projevu živého společenství víry, které jste ukázali modlitbou, jejíž plody nejsou daleko od zázraku. Bohatí touto zkušeností můžeme pokračovat v modlitbě za úplné zastavení pandemie a za návrat lidských srdcí k Bohu.

    S velkou vděčností každému z vás ze srdce žehná

    arcibiskup Jan——————————

  36. Hraničář

    toli
    24.12. 2020
    Bohužel na nějaké dávky mají nárok všichni.Chápu to tak (a ty by jsi to měl chápat také tak) že je to nutná daň pro nějaký sociální smír. Aby nepracující nepřizpůsobiví nepřepadávali ve zvýšené míře a neokrádali ty “slušné občany” .Zoufalý člověk dělá zoufalé věci takže řečeno natvrdo cikáni dostávají dávky aby ty jsi měl od nich pokoj. ……………..

    Domníval jsem se, že pamatuješ socialismus. Tehdy byli sociální dávky závislé na zaměstnání, které komunisté zajistili všem. Stačilo jenom jedno “áčko”, tedy absence směny, a škrtly se dětské přídavky na celý měsíc. A představ si, že na rozdíl od současnosti nebyli žádní zoufalí lidé, kteří by z hladu, po ztrátě zaměstnání, přepadávali a okrádali”slušné” občany. Ona tehdejší policie a justice by s takovými udělala rychlý proces!

  37. Hraničář

    Sam
    25.12. 2020
    OK, jsem rád, že se biskup uzdravil. Kupodivu poděkoval akorát lidem, kteří se za něho modlili. Na lékaře v nemocnici si nevzpomněl… Asi náhoda, omyl, nebo jsem něco přehlédnul… ……………….OK, jsem rád, že se biskup uzdravil. Kupodivu poděkoval akorát lidem, kteří se za něho modlili. Na lékařOK, jsem rád, že se biskup uzdravil. Kupodivu poděkoval akorát lidem, kteří se za něho modlili. Na lékaře v nemocnici si nevzpomněl… Asi náhoda, omyl, nebo jsem něco přehlédnul… ………………………………..e v nemocnici si nevzpomněl… Asi náhoda, omyl, nebo jsem něco přehlédnul… ………………………………..

    Nepřehlédnul! Cožpak tys nestudoval na BiGi? . Tak jistě dobře víš, že věřící vědí, natož sám arcibiskup, že lékaři jen léčí, ale že uzdravuje Bůh Pro jistotu ale, nikdo z nich, ani sám papež, opovážlivě nespoléhají na Boží pomoc, a nejprve to zkoušejí přes ty lékaře. A teprve až se uzdraví, tak přesně vědí, že Dobrotivý Pán Bůh požehnal lékařům aby se uzdravili.

  38. toli

    @Hraničář
    Domníval jsem se, že pamatuješ socialismus. Tehdy byli sociální dávky závislé na zaměstnání, které komunisté zajistili všem. Stačilo jenom jedno “áčko”, tedy absence směny, a škrtly se dětské přídavky na celý měsíc.

    Nedomnívám se že by za “Ačka” rodičů měli trpět děti. A myslíš že za socialismu by jsi se běžně dověděl o akcích Veřejné bezpečnosti ? Chci říct že se přepadávalo a přepadení se řešila jen se o tom občané nedověděli….

    Už si ten idealizovaný socialismus vymaž z hlavy, to je minulost která se nikdy nevrátí.

  39. Sam

    @Hraničář
    Církevní gymnázium jsem sice studoval, ale co se spolužákům a profesorům honilo hlavou, jsem moc nezjistil. Duchovní život probíhá spíše v rodině, ve škole jsou všichni akorát nenápadní.
    Pokud si pamatuju dobře, tak Credo (Apoštolské vznání víry) jsme nikdy neprobírali, s katechismem jsme nikdy nepracovali, a celkově se mnoho témat nějak neprobralo.

  40. Marek

    Toli, takže obhajuješ správnej názor, kterej dokladuješ Švýcarskem, platícím nemalé miliardy. Prostě, jednoduše asi nechtěj slevu zadarmo. 🙂 A Británie říkáš, že taky brzy přileze? Že ať si Francie ty ryby vyloví třeba všechny? 🙂
    Skvělost toho mamutího trhu jsi už teda popsal. K tomu jen řečnicky – jak jsme vůbec mohli přežít to, co bylo před členstvím? Sice se někteří snažili naprosto neevropsky prodávat do Ruska, ale když jsme se naprosto svobodně rozhodli souhlasit se zákazem, zjistilo se pak pravdivě, že po tom zákazu ten export tam klesl na tak malý procenta, že tem trh stejně nestojí za řeč. Ale naštěstí je ta epizoda východních vývozů za námi, a užíváme si prodejů do Evropy. Přesněji, hlavně laciněji (a bez všech těch poplatků) do Německa, který to pak prodává do…, no, to už je nepodstatné.
    Ale co ty mý další otázky? Třeba ta mládež, chtěj se mít dobře? Nebo evropsky, ať to stojí co to stojí (tady bys mě asi měl vypeskovat, že evropsky je přece nejlíp)? Nebo co to píchnutí do krku? Nebo mě napadají další betelný věci, který klepou na dveře. Centrální daně? Centrální volby? Centrální soudy? Centrální dohled nad fake news? Centrální azylová politika? Centrální zákaz výroby elektřiny? Centrální vakcinace? Všechno parádně centrální? Neměl by se zavést vůbec centrální registr všeho a dohled nad vším, a v Praze by to kontroloval podúřad EU pro Česko? Já osobně bych v rámci demokracie a v celkovým kontextu rozhodně taky nechal ze Tří veteránů vymazat ten plakát “Cizinci nejsou našinci”, protože to je děsně neevropský! Sice to ještě Komise nepřikázala, ale je třeba být prozíravej!
    Tohle jsou toli mý svobodně položený otázky, ale rozumím, že mi mohou být demokraticky zakázány, a mí zákazníci demokraticky (naprosto demokraticky, to nutno zdůraznit, protože tam pak nějaká ostrakizace po špatném rozhodnutí nepřipadá v úvahu) požádáni, aby ze svého rozhodnutí přestali ode mě odebírat mé zboží. A ani se možná na to nebude muset vydávat evropská směrnice, kterou pak naše země svobodně začlení do…, tedy vlastně, kterou pak dozorčí ústav pro Česko demokraticky vyplni…

  41. Hraničář

    toli
    24.12. 2020
    představ si, že na rozdíl od současnosti nebyli žádní zoufalí lidé, kteří by z hladu, po ztrátě zaměstnání, přepadávali a okrádali”slušné” občany. ……………………………

    Dnes jsem, opakovaně, dostal vzpomínku na “staré zlaté časy”. Jako dopis politikům:

    200 let tu prakticky nebyli bezdomovci. Josef II. nařídil stavět obecní pastoušky a obce měly POVINNOST v nich ubytovat každého, kdo neměl střechu nad hlavou. Existovaly pro všechny obyvatele “domovské listy”, které byly vlastně poukazem na bydlení v pastoušce v dané obci..
    (Moje poznámka: Ještě za mého dětsví fungovala pastouška v naší vesnici. Jako děti jsme tam chodili k “babičce” a “dědečkovi”).
    Po druhé světové válce pastoušky zanikly a jejich funkci převzaly podnikové ubytovny (lidově “svobodárny”) . Jejich fungování jsem zažil na studentské brigádě v 70. letech. Jednak jsem zjistil, že na podnikové ubytovně, kde
    jsem dočasně bydlel, žije cca 30 % lidí, kteří u firmy nepracují a také jsem zažil, jak se tam lidé ubytovávali. Přišel invalidní důchodce, kterého po rozvodu manželka vykopla z bytu, s nějakým lejstrem (asi od tehdejší sociálky), které strčil správci pod nos a on mu přidělil postel. (Bydlel se mnou a s dalším brigádníkem).
    Po roce 1989 byly postupně podnikové ubytovny zprivatizovány, za ubytování už se neplatilo 50 Kč měsíčně, ale postupně 5000 Kč… . Všichni ti invalidní důchodci, duševně nemocní schizofrenici a alkoholici se octli na ulici. Po cca 200 letech opět davy bezdomovců…..
    Proto se mne v té době moje matka ptala “Prosím tě, co je to ten bezdomovec?” Pamatovala první republiku a pastoušky…
    (Moje poznámka: Něco podobného se stalo před léty v USA, kde tehdejší prezident “osvobodil” lidi žijící v ústavech sociální péče. Samozřejmě je “osvobodil” proto, aby erár ušetřil).

    Bydlení je v poměru k platům bezkonkurenčně NEJDRAŽŠÍ V HISTORII !!!!! Například v roce 1912 zaplatila nejhůře placená dělnice za jednopokojový byt čtvrtinu svého platu!
    V Praze je to dnes nedostižný sen. Je dnes hodně bezdomovců s příjmem, (i když na černo) , kteří si přesto vlastní
    byt nemohou dovolit, neměli by na jídlo a ostatní věci.

    Chtělo by se říci “zkur**ný kapitalismus”, jenže ten kapitalismus tu byl i před válkou, a přesto tu nebylo sto tisíc bezdomovců. Takže zkur**ný polistopadový kapitalismus, který od začátku vychovává lidi k bezcitnosti!!!!! Žije tu podle odhadu odborníků na ulici třetina duševně nemocných, kteří by měli být v léčebnách, třetina “absolventů” z děcáků a třetina se záznamem v trestním rejstříku. Jsou i výjimky, ale v podstatě je to takhle. Že jsem zapomněl na alkoholiky? Kdybych byl na ulici, také bych buď chlastal nebo se oběsil… .
    (Moje poznámka: MUDr. Ivan Hálek, syn básníka Vítězslava Hálka, pracoval na Oravě a sepsal o tom knížečku. V ní popisuje, jak tam lidé chlastali. A slovenští buditelé tam chodili a přesvědčovali obyvatele aby nepili, protože to je vede k chudobě. MUDr. Hálek došel k jinému názoru. Ti “goralé” nejsou chudí protože pijí, ale pijí proto, že jsou chudí. Čas od času se ožrat, byla jediná radost v jejich životě).

    Pro tupce, kteří současný systém hájí, připomenu podstatné: “I vrazi mají ve vězení střechu nad hlavou, pravidelné jídlo a lékařskou péči. … ”
    Otec zavražděné holky začal chlastat a dostal se na ulici. Žije tisíckrát hůř, než vrah jeho dcery..
    Všichni to dlouho vědí A NIC ! No za ty prachy v Parlamentě kam spěchat, že ?! Hlavně žvaňte na ČT atd. o nějakém hnízdě, ať se nějak zabavíme … !!!!!

  42. Hraničář

    Sam
    29.12. 2020
    Církevní gymnázium jsem sice studoval, ale co se spolužákům a profesorům honilo hlavou, jsem moc nezjistil. Duchovní život probíhá spíše v rodině, ve škole jsou všichni akorát nenápadní.
    Pokud si pamatuju dobře, tak Credo (Apoštolské vznání víry) jsme nikdy neprobírali, s katechismem jsme nikdy nepracovali, a celkově se mnoho témat nějak neprobralo. …………………………

    Aha. Takže pak ti toho mnoho uniklo. Tak tady máš “podrobné informace” jak to s tím covidem je:

    https://www.youtube.com/watch?v=oVyQGceVnZQ&t=1263s

  43. Hraničář

    Marek
    01.01. 2021
    Ale naštěstí je ta epizoda východních vývozů za námi, a užíváme si prodejů do Evropy. Přesněji, hlavně laciněji (a bez všech těch poplatků) do Německa, který to pak prodává do…, no, to už je nepodstatné. …………………….

    Nedávno jsem četl popis toho, jak naši postlistopadoví politici prozíravě napojili (tehdy ještě) náš plynovod na německý a začali jsme plyn kupovat i od Norska, čímže jste se stali méně závislí na Rusku.
    Ale! Norský plyn že má jiné složení, v našich zařízeních nelze používat, a tak zůstává v záp. Evropě a místo něj nám Němci dodávají plyn ruský.
    No a pak jsme Transgaz (výhodně?) prodali!

    A něco k té výhodě života v Unii:
    STŘEDEČNÍ GLOSY 30.12.2020
    Miroslava Macka
    Španělská vláda chce vytvořit registr se jmény osob, které odmítly očkování proti novému typu koronaviru. Pro televizní stanici La Sexta to uvedl španělský ministr zdravotnictví Salvador Illa. Podle něj nebude seznam „odmítačů“ veřejně přístupný. Madrid ho ale dá k dispozici dalším evropským státům.
    K tomu je nezbytné položit si dvě otázky: proč to španělská vláda dělá a jakého „nového krásného světa“ je to počátek.

    Kdož ví, kdy se inspiruje vláda česká nebo kdy to EU nařídí.

    A něco o covidu:
    https://www.youtube.com/watch?v=PxuwVPuoYTc

  44. první z kacířů

    @Marek
    EU je sociální konstrukt (jak se dnes říká 🙂 a vůbec není schizofrenní, např. když na jedné straně podporuje elektrodebilitu a zároveň vystupuje proti JE (jeden z mnoha příkladů). A vůbec dnes nepřipomíná RVHP,… spíše se ho snaží trumfovat (šestiletky). Komanči také neříkali, že by rádi abychom se v té době měli hůře. Stejně tak dnes EU básní o světlých zítřcích. Bohužel však řeči se vedou a realita je obrácená…. Jen si vezměme, před naším vstupem do EU…. obavy, že naši lidé zaplaví západ coby levná pracovní síla, že nebudeme schopní ohlídat vnější hranice, že budeme zatěžovat unijní rozpočet… versus dnes milióny migrantů, kteří makají jak otroci (a nebo příživničí), hranice děravé jak cedník bez jakékoliv schopnosti je ochránit (o všemožné podpoře převaděčů ani nemluvě), o poměru dotací a vyvedených peněz do starých zemí EU (zejména Německa)….
    A “právní řád”?…. Regulace všeho, absolutně všeho. A to v absolutní prospěch korporátních organizací (v Evropě ubývají malé a střední firmy, resp. jsou “likvidovány”).
    EU, resp. Brusel (dle slova prdel) představuje byvší Vatikán a korporace pozemkové magnáty…. (šlechtu, církev)
    Svrhnout a vyvlastnit !!!!
    Howgh 🙂

    P.S.:
    S duhovými slunečníky je zbytečná diskuze.

  45. Hraničář

    první z kacířů
    03.01. 2021
    A “právní řád”?…. Regulace všeho, absolutně všeho. A to v absolutní prospěch korporátních organizací ……………………….

    Od 1. ledna se změnily některé zákony. Zákon o vodách a jejich ochraně v tom, že občané, které nemají domy napojené na veřejnou kanalizaci, musejí na požádání (obce, vodohospodářů) prokázat, že si nechávají žumpy či septiky vyvážet. Což o to – většinou to občané dělali i bez zákona. Ale objednávali si, za pár stokorun, místní ZD, které splašky vyvezlo do své jímky na močůvku či kejdu a na podzim vše vyvezlo na pole. A nebo lidé měli dost velký pozemek a tak mohli žumpu vyčerpat na trávu.
    Teď, podle novelizace, musejí splašky nechat vyvézt certifikovanou firmou s “gulatým” razítkem a přímo do čističky někam do města. Problém nastane, když nejbližší město má čističku přetíženou a splašky z okolních vesnic nebere. Vývoz pak samozřejmě už nestojí pár stokorun.

  46. toli

    @Marek
    . K tomu jen řečnicky – jak jsme vůbec mohli přežít to, co bylo před členstvím?

    Přežít jsme mohli za cenu front a strádání,už jsi nepamatuješ ? Prázdné masny s oschlými salámy,zeleniny maximálně s bramborami a mrkví. Podpultová elektronika a ještě většinou made in CCCP, o zásobování Mototechny ani nemluvím. Pokud jsi Pražák tak tam to bylo možná lepší, leč republika není jen Praha .Předpokládám že kdyby Pražáci měli problém sehnat do huby alespoň nějaký kousek masa tak by se Praha vzbouřila a to si soudruzi velmi dobře uvědomovali…..proto Praha měla vždy přednost v zásobování.

    Co se týká vývozu do Ruska. Proč by Rus který disponuje ropou a plynem nadále kupoval nějaké české bezejmenné výrobky když si může díky ropě a plynu dovézt značkové zboží ze západu ? RVHP bylo tak jako tak odsouzeno k zániku protože Rusko si uvědomilo svůj ekonomický potenciál a proč by mělo obchodovat s nějakými bezejmennými ekonomickými trpaslíky ? A jak mi sdělila jedna Ruska žijící tady (má českého manžela) zatímco Češi vše prodali a mají hovno tak Rusové pouze pronajmuli ale zůstávají vlastníkem.

  47. toli

    @první z kacířů
    Duhový slunečník se má velmi dobře. Nic ho netrápí a nemusí nic řešit .Asi proto je slunečník ,jak říkala svého času televizní rosnička “Slunce v duši” tedy proto slunečník 🙂

  48. toli

    @Hraničář
    Některým lidem by bezdomovectví rozhodně prospělo, viz třeba vybydlené domy v Chánově. Prostě někteří lidé si neumí vážit toho co mají a ničí to. Další příklad, ve zdejším klášteře mniši ubytovávají bezdomovce. Pochopitelně to nedělají zadarmo. Dají jim pobyt a vyjednají na úřadě dávky, bezdomovci si pak platí ubytování a případně i stravu.
    90 % zdejších bezďáků je ve věku 50+ a představ si že se najdou i někteří kteří neumí používat záchod, nikdy ho neviděli…… To samé i sprcha….Nějaké umývání těla nebo čištění zubů považují za zbytečný luxus, pravdou však je že jim zuby rapidně ubývají .A všimni si jejich průměrného věku, oni prožili minimálně polovinu svého života v socialismu a ani ten jim základní hygienické návyky nezajistil. Jednoduše i tenkrát byli zvyklí srát někde pod keřem. A nějaké morální aspekty jejich chování ? Nulové, kradou si vzájemně jídlo i věci mezi sebou. Hodí se ti to ? Tak si to vezmi,co na tom že to není tvoje….Co se tam děje mi vypráví jednak mniši a jednak ti lepší klienti. Zajímavé je že mniši ani krádeže ani další prohřešky proti dobrým mravům vůbec neřeší. Jediné co řeší je sex. Už se párkrát stalo že nachytali bezdomovce v klášteře při páření a vyhodili je za to zpět na ulici. V klášteře totiž bydlí muži i ženy a mniši si hlídají aby se moc nestýkali mezi sebou. To je takové to křesťanské pokrytectví, prostě na svaté půdě se nesmí šukat.

  49. Marek

    Nejsem si toli úplně jistý, jestli jsme před vstupem do EU v r. 2004 stávali fronty na obeschlej salám. Jestli si to teda pamatuju, tak se to dělo o chlup dřív. Naopak, taková předunijní debrecínka, což si pamatuju naopak velmi dobře (to je řečnicky, pamatuju samozřejmě i nějakej ten pátek před vítězstvím pravdy a lásky), byla tehdy moje mímořádně oblíbená uzenina. To samý olomoucký syrečky (z Loštic 🙂 ). Pak se to trochu zmodernizovalo, a někdy nejde poznat, jestli zrovna nejím obal od toho. Ono ale tohle jsou jen takový drobnosti, EU nám tu modernizuje o dušu onačejší věci.
    A divil by ses, co všechno tu Rusko kupovalo, a jak rádo. Mám s tím i svoji zkušenost. Nejde o to, že by nás exportně zachránilo, zmínil jsem je jen jako další evropskou modernizaci obchodu. Už je to ale hodně moderní, nemusíme tam vozit naše nezajímavý zboží, vozí je tam za nás jiní. My držíme za ně embargo, bo tak je to spravne, a tak to ma byt! EU je pro solidaritu! 🙂

  50. toli

    @Marek
    Pak se to trochu zmodernizovalo, a někdy nejde poznat, jestli zrovna nejím obal od toho. Ono ale tohle jsou jen takový drobnosti, EU nám tu modernizuje o dušu onačejší věci.

    Obávám se že z tohoto viníš EU nespravedlivě. “Modernizují” oligarchové a velkopodnikatelé jak domácí tak zahraniční a dělají to ve jménu zvyšování zisku (když ochudí výrobu a přesto produkt prodají tak mají zvýšený zisk).Takovým triviálním příkladem jsou rohlíky ze supermarketu, jsou levnější, ale žrát se nedají. Nevím nakolik je to požadavek obchodu na zlevnění produktu a nakolik je to vlastní invence pekařů. Osobně raději koupím pravý rohlík třeba za 3 koruny než imitaci za 90 haléřů ,ale samotnou EU z toho fakt neviním. Sama pranýřuje dvojí kvalitu potravin. Babišovy kuřata se opravdu nedají žrát a všimni si jak málo je koření v masných výrobcích koncernu Agrofert, všechno má takovou mdlou , nijakou chuť.

  51. toli

    A mimochodem kup si konzervu libovolného obsahu “českého” Hamé tady v českém obchodě a tu samou konzervu stejného výrobce třeba někde v Rakousku nebo Německu. Rozdíl poznáš na první pohled a o chuti ani nemluvím. To co prodává Hamé tady by v Rakousku ani Německu neprodalo.

  52. Hraničář

    toli
    07.01. 2021
    Přežít jsme mohli za cenu front a strádání,už jsi nepamatuješ ? Prázdné masny s oschlými salámy,zeleniny maximálně s bramborami a mrkví………………………….

    To už je tak obehraná písnička, s fousanma až po pás, že je zbytečné se k ní vůbec vyjadřovat!

  53. Marek

    Spíš bys mě toli měl vyvést z omylu s tím předunijním obeschlým salámem, kde ten unijní už obeschlej není. A taky, jedna kapitola je honba za chechtáky, a druhá eurosměrnice. To je jak hrušky a jabka, navíc “jabka” se skutečně netýkají jen kvality potravin a dalšího zboží kvůli chechtákům. Týkají se zejména těch – jak jsem to nazval – onačejších věcí. Víš, i když je to sice taky škoda, ta debrecínka je jen takovej stříbrnej vítr. Navíc jsem jí jen navázal na ten salám. Ono jako jde spíš o ty “onačejší” dobrůtky. Jo jo, křivda nebo nekřivda, ty jsou totiž obzvlášť neobeschlý. A nejen to. Ty jsou tak moderní, že to snad ani není možný, jak jsou moderní 🙂

  54. první z kacířů

    Marek, Hraničář

    Pánové pozor na slova….. Dle “pirátského” manuálu můžete být v budoucnosti kdykoliv “prověření” jestli náhodou nejste podvratnými živly. Velký bratr Bartoš má na štvavé informace čuch a manuál :)))

    https://www.pirati.cz/assets/pdf/mpsv-manual-dobra-praxe.pdf

    S pyjátskym “republiku si rozvracet nedáme a s bílými buržousty si to po soudružsku vyřídíme”…. :)))

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *